Gracze wymyślili, jak wyłączyć denerwujące czarne paski w Hellblade 2
Część graczy lubi letterboxing
Ciekawe jacy gracze. Nie po to ludzie kupują odpowiednio duże monitory żeby mieć obraz w małym okienku.
Jeśli już twórcy koniecznie chcą implementować takie "filmowe" dyrdymały jak letterboxing czy film grain, to co najwyżej jako opcjonalne. Nie wiem kto normalny chciałby grać w ten sposób.
Część graczy lubi letterboxing
Ciekawe jacy gracze. Nie po to ludzie kupują odpowiednio duże monitory żeby mieć obraz w małym okienku.
Jeśli już twórcy koniecznie chcą implementować takie "filmowe" dyrdymały jak letterboxing czy film grain, to co najwyżej jako opcjonalne. Nie wiem kto normalny chciałby grać w ten sposób.
99% osob nie ma z tym problemu i gra jak czlowiek zamiast szukac dziury w calym
ta jedna komenda usuwa paski , zmienia współczynnik proporcji na 16;9 przez co mamy bardzo niski fov , jest już na to dodatkowa komenda oraz szereg innych usprawnień wizualnych
https://youtu.be/KOxNLzjM-_s
No właśnie kto lubi letterboxy. Co prawda, na 32:9 pasków nie ma, ale jakbym miał to bym pierwsze co zrobił, to albo je wywalił, albo poczekał na mody/patcha usuwającego.
Ja do teraz nie wiem co to niby za kinowe doświadczenie niby mają dawać te paski. Wiele kinowych filmów jest realizowanych w znacznie bardziej zbliżonych do 16-9 proporcjach i nie odbiera im to "filmowości". A gry jako medium które może się skalować bez problemu do różnych proporcji ekranu posiadanych przez użytkowników nie powinny mieć takich ograniczeń.
Takie rzeczy dobre są w przerywnikach filmowych, by nadać klimatu trochę filmowego, ale nie podczas gry. Nie po to mam wielki TV żeby pół ekranu to były paski podczas gempleju.
W przerywnikach też dużego sesnsu tu nie ma. Zresztą w kinie to promują filmowcy Imaxa gdzie są proporcje mniej "kinowe".
Ma sens, bo takie pasy z automatu kojarzą się z formatem filmowym.
Takie pasy są wryte świadomość ludzi i jednoznacznie kojarzą się z jednym.
Nie chodzi o to co jest teraz w kinie promowane, tylko co jest w świadomości ludzi.
To zalezy czy czarne pasy sa tlyko nakladane na renderowana grafike 3D jako overlay/postprocess a grafa zostaje "rozciagnieta" bez ruszania samej grafiki i procesu jej tworzenia.
Czy tez mamy tutaj rzeczywiste przeliczenie wspolczynnikow proporcji oraz liczby rzeczywiscie liczonych pikseli na poziomie samego tworzenia grafiki.
Tak mniej wiecej.
Pierwsze nie zmienia nic, drugie odpowiednio obnizy/zwiekszy wymagania.
Z czym mamy tutaj do czynienia nie wiem. Cynik we we mnie podpowiada ze pierwsze, ale moge sie mylic. ;)
Tak, jakieś ~20%, zawsze tak jest, z każdą grą, osoby, które na co dzień używają ekranów 21:9 tyle też mniej więcej zyskują w każdym tytule.
Takie czarne pasy są zrozumiałe dla monitorów o proporcjach 4:3, później aby się pozbyć tych pasów ludzie zaczęli kupować 16:9, teraz znowu pojawiają się czarne pasy. Co następnie? Nowym standardem grania będą monitory w 21:9 żeby nie psuć sobie ekranu czarnymi pasami?
To jest format ultrawide, w filmach też wyłączacie? xD Ano nie, bo nie macie wyboru, a filmy większość tak ogląda, bo ma 16:9 i mało kto narzeka.
Chyba, że macie ekran 21:9, 32:9, tylko co za różnica skoro wtedy zamiast czarnych pasów, bo prostu nie macie fizycznie ekranu.
Coś wam zdradzę, ja tak gram cały czas, z czarnymi pasami, bo mam ekran 40+ cali 16:9 i na nim wymuszam 21:9, najlepsza opcja, i nie narzekam, nie wiem czemu tak ludzie na czarne pasy narzekają, w niczym to nie przeszkadza, patrzysz na obraz, nie pasy.
Choć rozumiem, że po prostu obraz może być dla kogoś za mały, bo taka zabawa 21:9 na 16:9 to najlepiej mieć właśnie te 40+ cali, wtedy obraz nie jest za mały.
Ba, 21:9 na 16:9 to jest jedyna opcja by tworzyć interfejs gry po za obrazem z samej gry, to jest pierwsza gra gdzie to użyto, i nie wiem czemu wszyscy tego nie robią.
Jak się posiada ekran w formacie obrazu 21:9 to tych pasków nie ma. Dobrze że nie są sztucznie dorzucone do prerenderowanych scenek.