Ubisoft chce „odzyskać pozycję lidera w gatunku gier z otwartym światem”. Firma kasuje kolejną produkcję i pokłada wielkie nadzieje w AI
A kiedy oni niby byli liderami w czymkolwiek?
Odgrzewanie kotleta jakim jest AC czy wtórne FarCry?
Jak takie gry mają być lepsze od produkcji R*, FromSoftware, CDPR czy nawet BioWare?
"NeoNPC z duszą" - świetna wiadomość, ktoś w Ubisofcie wreszcie będzie miał duszę. W kolejnej perspektywie finansowej może uda się wykształcić sztuczne serce do gier.
Skasowania Heartland nie wybacze Wam ch... z Ubisoftu. Czekałem na to :(
Cóż, każden jeden by chciał, tylko robić nie ma komu.
W tej chwili jedyny sposób dla nich, jaki widzę, to zniszczyć całą konkurencję
Firma kasuje kolejną produkcję i pokłada wielkie nadzieje w AI
Mozna juz zaczac hejtowac?
Dziwne, bo wychodzi na to, ze usunęli niemal gotową gierke. TD to ich ważna marka - pewnie wróci pod inną nazwą jako płatna gra.
Ubisoft wierzy w przyszłość wykorzystania AI przy tworzeniu gier.
Bo tak jest, to nieuniknione. Dzięki A.I. będzie można w przyszłości dołożyć do gier elementy, których nie dałoby się wykonać pracą wyłącznie ludzkich rąk. Wyobraźcie sobie np. grę post-apo, w której macie wielkie miasto i możecie odwiedzić każdy budynek, a w nim każde pomieszczenie, które nie stanowi prostego kopiuj-wklej, tylko jest generowane tak, żeby pasować do samego budynku, dzielnicy itd.
Nie sądzę, by to akurat Ubisoft stał w awangardzie tej rewolucji A.I., ale niech tam dorzucą swoją cegiełkę, prędzej czy później ktoś z tego skorzysta w fajny sposób.
Duże prawdopodobieństwo, że twórcy gier będą chcieli o wiele bardziej wykorzystywać A.I w swoich grach. Teoretycznie może nawet umożliwić stworzenie iluzji o wiele bardziej żyjącego świata w grach niż obecnie. Jedyna seria, która dała mi na swój sposób żyjący świat, który reaguje na poczynania gracza to właśnie shadow of mordor/war dzięki systemowi nemesis. Niestety, ale WB opatentował ten system przez co nie może zagościć w innych grach i jednocześnie utrudnił lub nawet uniemożliwił stworzenie alternatywnych systemów.
No fajnie. Tylko na co mi to? Na co mi kilkadziesiąt tysięcy podobnych pokoi w których nie ma absolutnie niczego oryginalnego?
No fajnie. Tylko na co mi to? Na co mi kilkadziesiąt tysięcy podobnych pokoi w których nie ma absolutnie niczego oryginalnego?
A grałeś kiedyś w jakiś survival w settingu post-apo? Te pomieszczenia nie mają być (z reguły) ciekawe, tylko wypełnione lootem. Obecnie w grach to wygląda tak, że np. wchodzisz do wnętrza jakiegoś wieżowca, a tam 8 z 10 pięter niedostępne (bo klatka schodowa się zawaliła, a winda nie działa), co drugi korytarz zawalony gruzem, a większość drzwi zabita dechami, więc dostępne jest raptem tylko kilka pomieszczeń, żeby zaoszczędzić projektantom masę pracy. Z wykorzystaniem A.I. takie ograniczenia nie byłyby konieczne i mógłbyś plądrować wszystko co zechcesz.
Gdyby tak jednak zrobić dobry produkt (jak baldur), do tego pełny (skoro liczony za pełną kwotę), nie wycięty na DLC sezon pasy i inne guano naszych czasów.
NIEPOJĘTE .
Zamiast tego mamy pierdollollo pseudo deweloperów, wmawiających nam, że takich gier jak kiedyś czy singli się nie da. - baldur pokazał że da.
A jak już pokazał, to jest pierdollollo tych samych deweloperów żebyśmy się nie przyzwyczajali bo oni chcą nas dalej karmić guanem.
Ostatnie ? Ubi od 2013 ma takie z pupy dialogi zagrania fabularne że Ai by napisało to lepiej.
Wszyscy w zasadzie robią lepsze otwarte światy niż oni. Ubigry od innych firm są lepsze niż Ubigry od Ubiszaftu.
czy skasowali już Beyond good & evil 2 na rzecz kolejnego assasin shita i smark crya?
dobre pytanie. Dawno temu coś tam było o grze, potem do teraz już bardzo długo nic, a w międzyczasie zdążyło już wyjść sporo gier i jeszcze znowu wyjdzie sporo różnych gier od ubisoftu. Jak dla mnie gra już dawno została skasowana i po prostu nie chcą się kompromitować, więc nic nie mówią o tym, co by nie przypomnieć ludziom o tym, że ta gra była w ogóle brana pod uwagę i przez to narazić się na krytykę.
Dobrze, że w podobnym okresie wychodzi Kingdom Come II i pepiki pokażą żabojadom jak się tworzy teraz otwarte światy. Żeby nie było, lubię asasyńskie światy Ubisoftu, ale po pierwszym zachwycie niesamowicie szybko przychodzi awers do nich, głównie przez te sztuczne blokady w postaci poziomów regionów, kiedy w takim KCD po prostu chciało się Bohemię zwiedzać i nic nie stało na przeszkodzie ku temu. Wątpię, czy po usunięciu znaczników nagle te światy zyskają głębi.
A kiedy oni niby byli liderami w czymkolwiek?
Odgrzewanie kotleta jakim jest AC czy wtórne FarCry?
Jak takie gry mają być lepsze od produkcji R*, FromSoftware, CDPR czy nawet BioWare?
Lata temu byli, według mnie pierwsze 3 Far Cry'e to były kroki w przód w gatunku FPSów, których wcześniej nie było jeśli o technikę chodzi (1 i 2), a także fabułę (3).
Pierwszy Asasyn to też był spory krok naprzód w gatunku gier akcji.
Pierwsze Assassin's Creed? Splinter Cell? Prince of Persia? Rayman? Beyond Good & Evil? Rainbow Six? Ghost Recon? Far Cry 2-3 (czyli zanim stały się wtórne)?
Ubisoft tworzył cudowne światy, fajne historie, BYLI topką w branży. Co prawda teraz są cieniem.. splunięciem samych siebie z tamtych lat.
Można i należy po nich jechać, bo to co wyczyniają woła o pomstę do nieba.. ale obecne działania nie odbierają im wcześniejszych "zasług" i nie wymazują historii.
A tak w ogóle, to tego Yvesa powinni dawno odwołać z funkcji prezesa, bo jest ostro odklejony. Pozdrawiam :)
Niech zdycha. Wybrali stronę. Niech giną.
Jaką stronę?
W odwiecznej wojnie "my" vs "oni". Jak możesz nie wiedzieć?! Jesteś zaślepiony...
tak bardzo chca tego ai, piszesz stwóz gre i ai tworzy za ciebie po co ci studia do odgrzewanych kolteltów, AI zrobi to szybciej i lepiej, a korpo szefostwo bedzie mialo wiecej hajsu.
Pewnie mnie zjecie, ale AC Odessey to moja ulubiona gra ever. Spędziłem w starożytnej Grecji setki godzin i nie żałuję ani jednej, dla mnie gameplay, loot, estetyka, fabuła i atmosfera były po prostu w punkt. Loved every second.
A grałeś w inne ostatnie AC np. Origins, Valhalla? Jeśli Odyseja to twoja pierwsza styczność z tymi częściami to się nie dziwię. Gra jest duża i dobra, ale jakby ktoś chciał ograć wszystkie 3 części polegające na tym samym schemacie to już raczej ciężko.
Tak, Valhalla rzeczywiście mnie zmęczyła (przeszedłem raz i wystarczy), Origins niedawno kupiłem i nie porywa póki co, z kolei w przypadku Mirage wystarczyły 2 godziny darmowego demo - nie poczułem potrzeby, żeby ją kupować. Odessey przeszedłem chyba z 3 razy xDDD
Ja myślę, że powód, dlaczego przeszedłeś Odyssey test razy, a Origins i Valhallę męczysz jest oczywisty. Pływanie. Mnie się Odyseja na początku nie podobała, bo te wyspy są strasznie monotonne i rozciągnięte. Nie ma tam fajnego wypełnienia. Ale jak pływamy tiremą to orgazm. Żadna gra nie dają mi takiego poczucia swobody i wolności. I ten klimat jak się nocą płynie w kierunku wysepki rozświetlonej pochodniami. Piasek, palmy. Aż czuć ciepłe przyjemne powietrze i wakacyjną atmosferę. I potem dostajesz Valhalle, gdzie ciągle bujasz się na lądzie, bo drakkar w korycie rzeki, to nie to samo o otwarte morze. Taki sam problem miałem z Unity po Black Flag i myślę, że jak Ubisoft zabiera pływanie statkiem, które jest tak fajne, to tak jakby w GTA zabrali samochody.
Gram w avatar i gra cierpi na problem zbyt nierównego poziomu trudności.
W niektórych miejscach na łatwym laik nie przejdzie bo jest za trudno jak oni chcą poprawiać statystyki jak po takich praktykach gracze będą rezygnować z kolejnych gier. Pomijając inne problemy.
Gra niby ok ale ta nierówność...
Ubisoft nigdy nie był najlepszy w tworzeniu projektów świata. Największe wrażenie pod tym względem zrobiły na mnie:
Origin Systems - Ultima IV 1985, Ultima V 1988, Ultima VI 1990, Ultima VII 1992
New World Computing - Might and Magic VI 1998, Might and Magic VII 1999
Piranha Bytes - Gothic 2001, Gothic II 2002, Gothic 3 2006, Risen 2009
Bethesda - Morrowind 2002, Oblivion 2006, Skyrim 2011
From Software - Dark Souls 2011, Elden Ring 2022
CD Project - Witcher 3 2015 + Blood and Wine 2016
Nintendo - The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2017, The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom 2023
Warhorse studios - Kingdom Come: Deliverance 2018
Rockstar - Red Dead Redempton 2 2018
Także w ostatnich latach najlepsi są w tym Rockstar, Warhorse, Nintendo, From Software. Wiedzą jak do tego podejść i odpowiednio ugryźć.Jestem pewny, że Kingdom Come: Deliverance 2 też nie zawiedzie w kwestii kreacji świata i pozamiata konkurencję.
Za to najbardziej zawiódł Starfield. Od czasu TES-Arena 1994 nie było chyba tak generycznego świata w dużych grach video.
Ci ludzie sa oderwani od rzeczywistosci - dzisiaj chociazby:
https://www.youtube.com/watch?v=yZvwxF4PAV8
Dokładnie. The Crew zostało usunięte z bibliotek wielu graczy, a przecież pozostawienie gry i przygotowanie aktualizacji, która pozwalałaby na rozgrywkę offline, nie przyniosłoby żadnej straty dla Ubisoftu. Co więcej, takie rozwiązanie zapewne byłoby bardzo korzystne dla reputacji firmy. Tymczasem pokazano wszystkim klientom, że dowolny tytuł może zostać odebrany w dowolnym czasie. Zatem, niech teraz Ubisoft przekona ludzi do kupna dowolnej gry...
Ale oni zawsze byli liderami w open worldach obok CDPR i Rockstar.
sorry ale kiedy oni byli liderem gier z otwartym swiatem bo ja nie pamietam? XD zaczeli robic otwarte bo sie wzrowwali na wiedzminie i zadna ich gra nie byla liderem w otwartym swiecie mimo ze valhalla ma fajny jak dla mnie.
Musicie zrozumieć że tutaj chodzi o lidera w ilosci zysku ze sprzedaży tego typu gier A nie innowacji czy jakości otwartego świata.
Zatem będzie taniej podczas produkcji, ale znacznie drożej w sprzedaży. Więcej środków pójdzie na marketing, a same gry będą jeszcze badziewniejsze i jeszcze bardziej wtórne. Tym bardziej, że to nie będzie żadne kreatywne AI, tylko skrypty odtwarzające to, co już widziały... Ale zastanawiam się jeszcze, kto będzie odpowiadał za szkolenie skyptu - Dział finansowy, czy dział marketingu?
Ale zastanawiam się jeszcze, kto będzie odpowiadał za szkolenie skyptu
Sweet Baby
Ubisoft i darmowe gry?? toż to jak kupi się od nich grę, na każdym kroku mikropłatności, sama podstawka to 1/8 gry. Jeżeli coś wypuszczają "za darmo" to aż strach się bać co to będzie.
Ja tylko się zastanawiam jak tym Jasuke się ukryć? Wtopić w tłum? Stukilowym dwumetrowym murzynem wśród drobnych Japończyków mierzących metr pięćdziesiąt?
Może robić misje tylko w nocy? Bohater posiada naturalny kamuflaż, więc ma to sens. Pytanie czy nie będzie zbyt niewidzialny?