Już można testować fanowski remaster Gothic 1 na silniku Unreal
Nie ma się co nakręcać - większość mechanik jeszcze nie działa. Projekt korzysta z assetów oryginału. To już lepszy efekt da przejście Gothic 1 z Reloaded Mod + DX11.
Przykładowy filmik z wspomnianego przeze mnie moda:
https://youtu.be/pKqX_yHqaco?feature=shared
To jest przerażające, jak ludzie męczą tego gothica, to jest czysta nekromancja, o ile nie nekrofilia.
Oj właśnie obraziłeś większość polskich graczy xD
btw. Ciekawe czy będzie rekord minusów xD
Nie wiem, ale ode mnie ma plusa. Edit: sam się zminusuj iksde
konewko01 ja też dałem +, sam nigdy nie rozumiałem popularności tej gry z drewnianą walką xD
No jeśli chodzi o kwestie drewna, to Royowi chyba to nie powinno przeszkadzać, gdy takiego Inkwizytora bronił tak zaciekle jak broniono Jasną Górę w 1655.
Oglądałem na streamie jak ktoś w to grał i nie działało to za dobrze
Wydawca serii, czyli THQ Nordic, nie ma nic przeciwko fanowskiemu remasterowi. Firma postawiła jedynie warunek, aby ten darmowy projekt był dystrybuowany przez Steama, bo nie chce, aby pliki produkcji było rozpowszechniane w niekontrolowany sposób.
Jakby to bylo Nintendo to by wypowiedzialo wojne
wyglada jak by chodzilo w 15fps - straszna nedza do tego, lepiej pograc w oryginal.
O dziwo zaczyna to już jakoś wyglądać. Wiadomo, że póki co to tylko testowy build, ale sam fakt, że mają już taką interaktywną makietę na całkiem innym silniku, z zaimplementowaną (w jakiejkolwiek postaci) sporą częścią podstawowych mechanik, już robi wrażenie.
Stare tekstury i kanciaste modele to tylko placeholdery, dopóki cała mechanika gry nie zostanie w pełni przeniesiona na nowy silnik. Jeśli uda im się kiedyś przenieść lub rozpisać na nowo wszystko co pod spodem (od SI po skrypty zadań) i ogarnąć optymalizację, to będzie fajna platforma dla moderów, do tej pory ograniczanych możliwościami archaicznego silnika.
Jakkolwiek sceptycznie bym nie podchodził do tego typu projektów, tak zaprezentowane demo napawa optymizmem. Spodziewałem się raczej zelpka jakichś niewspółgrających ze sobą elementów, które nigdy nie stworzą spójnej całości. Autorzy chyba na prawdę wierzą, że uda im się w zasadzie zbudować nową grę od zera.
Trzymam kciuki, że ekipa dotrwa w swoim postanowieniu i za np. 10 lat będzie już można normalnie przejść oryginał na Unreal Engine (choćby na starych assetach itd), a moderzy będa mogli wtedy zacząć dopieszczać klasyka na nowym silniku. Od przemodelowania każdego kanciastego kamyczka, przez nowe efekty graficzne, animacje, czary, rodzaje broni, mechaniki i co tam jeszcze sobie wymyślą.
Jeśli dodać do tego rozwój AI w tym czasie (np. głosy postaci itp), to na prawdę pojawia się światełko w tunelu, że kiedyś otrzymamy prawdziwy remake oryginału (taki projekt od fanów dla fanów, jak np. Kroniki Myrtany), bo oficjalny remake to zapowiada się być gwoździem do trumny serii, który ubije jakiekolwiek oficjalne inicjatywy związane z tą marką.
Wiem ze jest robiony remaster Gothica , ale ja bym wolal remaster w stylu lepsza grafika i nic wiecej , bo pierwszy Gothic jest gra idealna i nie potrzebuje zmian , a na 100% jak ktos przeniese Gothica na UE4 czy 5 to wsadzi cos od siebie .
Tiaaaaa, gra idealna. Zwłaszcza to sterowanie, bugi, grafika, niedorobiony obóz na bagnach, całkiem "naodwalsię" zrobiona końcówka gry...
boy3 - dzieki nawet nie wiedzialem ze cos takiego istnieje ! , musze sie tym pobawic i przejsc Gothica jeszcze raz :)
Toshi_ - Oczywiscie ze gra jest idealna !!! , 10/10 ja przeszedlem Gothica z 20 razy do 2012r i za kazdym razem dobrze siebawilem , i Idealnosc nie oznacza perfecji ! , jest faktem ze Gothic jest gra idealna , 23 lata po premierze miliony ludzi caly czas w nia graja , sa wydawane mode , remastery profesjonale i amatorskie , po prostu gra jest idealna...
Sevek007 - w sumie masz racje to nie remaster tylko remake , wiec nie bedzie taki sam .