Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Lotnicza gra z otwartym światem oberwała na Steam za wykorzystanie głosów AI. Twórcy tłumaczą się z kontrowersyjnej decyzji

03.03.2024 12:31
Ignazzio
1
8
Ignazzio
70
Konsul

"Kilku graczom" jest tutaj słowem kluczem. Dobre wykorzystanie modeli głosowych. Osobiście widziałem multum gier z gorszym VO z wykorzystaniem aktorów więc cóż. Gra wydaje się w porządku i to mnie jako konsumenta interesuje.

03.03.2024 12:59
2
odpowiedz
1 odpowiedź
PolishBall
6
Junior

Jeśli dostali pozwolenie osoby od której ten głos pochodzi to nie widzę problemu, ale jeśli jest inaczej no to już jest duży problem i steam powinien usunąć tą grę.

03.03.2024 14:09
Ignazzio
2.1
2
Ignazzio
70
Konsul

To głosy wygenerowane a nie skopiowane. Nie należą do żadnej prawdziwej osoby.

03.03.2024 13:05
3
4
odpowiedz
Darkuss
53
Pretorianin

Malkontenci będą zawsze narzekać.
Nie ma głosu - żle.
Jest głos, ale od AI - też źle.
A za malkontentami stadne barany będą powtarzać, bo tak im nakazuje konformizm.
Na głupotę nic się nie poradzi, i jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził. ;)

03.03.2024 13:24
yomitsukuni
4
odpowiedz
yomitsukuni
152
Konsul

Jeżeli w podlinkowanym zwiastunie są głosy generowane przez SI, to malkontenci narzekają dla samego malkontenctwa. Bo brzmią tysiąc razy lepiej, niż prawdziwe człowieki, które podkładały głosy chociażby w Dziedzictwie Hogwartu – ten koszmarny dubbing do dzisiaj mnie prześladuje po nocach.

03.03.2024 14:51
5
odpowiedz
CzyCieBoli
18
Konsul

I bardzo dobrze, trzeba wykorzystywać AI.
Słabe VO - czas Was koniec.
Zostaną bardzo dobre VO gdzie aktorzy naprawdę się licza, lub własnie by AI.
Dla gracza super w każdym wypadku. Co więcej, dla nie umiejących into angielski, w ogóle super sprawa.

Kurcze, VO AI do WoW jest np super do side questów. Mega fajna sprawa.

Patrzcie np Broken Sword ten nowy XD przecież to patola tam jakaś im wychodzi, prawdziwi aktorzy VO a dźwiękowiec amator już nie mógł zrobić gadania na dworze jak na dworze tylko w studio.

03.03.2024 14:59
misterŁŁ
6
odpowiedz
3 odpowiedzi
misterŁŁ
83
Generał

Dlaczego te dwie osoby w tym studiu nie mogli użyczyć swoich głosów? W latach 90-tych często pracownicy studia to robili patrz system shock 2. Owszem nie będzie tak dobrze jak aktor głosowy, ale lepsze niż nic lub napisy.

post wyedytowany przez misterŁŁ 2024-03-03 15:19:42
03.03.2024 15:34
6.1
Znubionek
47
Generał

misterŁŁ
bo latwiej i z lepsza jakoscia bedzie jak uzyja AI? to takie trudne do zrozumienia?

post wyedytowany przez Znubionek 2024-03-03 15:35:16
03.03.2024 16:01
Persecutor
6.2
Persecutor
44
Tosho Daimosu

Dlaczego te dwie osoby w tym studiu nie mogli użyczyć swoich głosów?

Może dlatego że jest dostępnych kilka wersji językowych, ciekawe jak mieli to zrobić jak tymi językami nie mówią :P

03.03.2024 17:14
misterŁŁ
6.3
misterŁŁ
83
Generał

Persecutor - przynajmniej to jest lepsza wymówka

03.03.2024 15:53
K I R O S H I
7
3
odpowiedz
K I R O S H I
35
Pretorianin

o co do cholery chodzi tym graczom z tym AI? 7 lat temu pewnie też niektóre studia używały różnych sposobów by ułatwić czasem prace i nikt nie robił problemów, czasem niektóre gry wymagają takiego sposobu dubbingowania, i rozumiem oburzać się gdyby Capcom albo Rockstar by tak zrobili ze swoją jedną z ważniejszych produkcji ale to jest jakaś pierwsza gra studia znikąd który dopiero zaczyna swoje początki w produkcji gier, aktorzy swoje kosztują a te produkcje za 18 dol kupiło może z 1000-1500 ludzi z całego świata.

04.03.2024 11:48
cenzura
8
odpowiedz
cenzura
42
Pretorianin

Dobrze, że wykorzystali AI do głosów. Nie potrzeba wydawać kasy na aktorzynów.
Ważniejsze jest programowanie i grafika

04.03.2024 12:09
9
odpowiedz
zanonimizowany1389198
3
Generał

A jak by wykorzystać SI do przygotowania lokalizacji gier? Tłumaczenie tekstu to przecież powinna być łatwizna. Na to też ktoś by narzekał? Raczej nie. Jeśli głos jest wygenerowany i przy słuchaniu wydaje się ok, to gdzie tu problem?

Wiadomość Lotnicza gra z otwartym światem oberwała na Steam za wykorzystanie głosów AI. Twórcy tłumaczą się z kontrowersyjnej decyzji