Twórcy Forzy Motorsport przygotowali bardzo miłą niespodziankę; Nordschleife jest tuż za rogiem
Duży tor, to pewnie dużo ważył i trzeba było więcej czasu potrzeba.
Musieli podgonic z wydaniem tego toru, bo FM na chwile obecna juz nie ma albo nadal niema nic do zaoferowana, co zreflektowaloby marny stan gry i marna zawartosc na premiere. Widac tez, ze tor bedzie prezentowal sie fenomenalnie, więc może w koncu najladniejsza wersja Nordschleife z RIDE 4 zostanie zdetronizowana. Osobiscie obawiam sie jednak przerostu formy nad trescia i wokółl toru bedzie pelno niepotrzebnych domkow, namiotow, ludziów w miejscach, w ktorych ich nie powinno być i innego badziewia.
może w koncu najladniejsza wersja Nordschleife z RIDE 4 zostanie zdetronizowana
Tu mnie zaskoczyłeś. Gdy recenzowałem RIDE 5, Nordschleife było właśnie tym, co ostatecznie przekonało mnie, że ta gra wygląda zdecydowanie past-, a nie next-genowo. Z wrażenia aż przeskoczyłem do RIDE 4, by zrobić screen porównawczy. I chociaż ten tor w czwórce tak nie straszył drzewami (serio, Milestone zdołało w jakiś sposób spowodować downgrade), nadal wydał mi się czymś, co pamięta jeszcze siódmą generację konsol...
Czy jest coś, co mi umyka w tej wersji Nordschleife? :)
Od paru lat jestem na Nordschleife dwa razy do roku i wersja z RIDE 4 najbardziej przypomina mi tor, ktory mam okazje ogladac w rzeczywistosci. Dodatkowo paleta barw, ktora uzywa ta gra, idealnia trafia w moj gust.
Też byłem na Nordschleife niecały rok temu i wydawało mi się, że to Gran Turismo 7 ma najładniejsze odzwierciedlenie tego toru (przynajmniej chwilowo - przypuszczam, że ACC wkróce przebije pod tym względem i GT7, i Forzę).
No nic, idę przejechać się jeszcze raz po Północnej Pętli w RIDE 4, spróbuję spojrzeć na tę trasę od innej strony ;)
RIDE 5 ma chyba gorsze oświetlenie, odbicia w asfalcie i kolory.
BTW - czy faktycznie RIDE 5 jest wyraźnie słabsze od RIDE 4? Pewnie czytałem w twojej recenzji albo już pytałem, ale nie pamiętam, bo do tej pory nie miałem w planach zakupu, ale teraz powoli będę się przymierzał do któregoś następcy trójki. :)
Nie wydaje mi się, żeby RIDE 5 było słabsze od RIDE 4 - chyba że wyjątkowo nie podszedłby Ci zmieniony model jazdy (nadal wymagający, ale w inny sposób; bez asyst motocykle mają mniejszą tendencję do tańczenia tyłem, za to zataczają szersze łuki w zakrętach - jeśli miałbyś przejść z RIDE 3, to chyba "piątka" jest lepszym wyborem; w "czwórce" mógłbyś przeżyć mały szok ;] ).
Poza tym obie gry są bardzo podobne. Główne różnice są takie, że mimo większej liczby tras RIDE 5 okazuje się trochę mniej różnorodne w trybie kariery (nadano mu bardziej liniową strukturę, a do tego wyrzucono testy licencyjne), ale ma "zracjonalizowane" ceny motocykli, które nie zmuszają już do uporczywego grindu (albo kupienia boostera).
Ogólnie RIDE 3 wydaje mi się znacznie lepsze od obu tych gier :)
Żadna miła niespodzianka, ani dobry gest twórców ! Próbują zmienić tysiące negatywnych ocen na steamie poprzez dodanie legendarnego toru. To próba podbicia statystyk, które są tragiczne:
https://steamcharts.com/app/2440510
Optymista...
W tej Forzy nie ma odrobiny pasji do sportów motorowych. W ogóle jedziesz i nie wiesz po co. Nie ma normalnych zawodów jak w Project Cars czy Assetto Corsa. Takie jeżdżenie żeby grindować kolejną furę aż do porzygu. To najgorsza część FM
Nigdy do końca nie rozumiałem fenomenu Nordscheisse...
Czyżby tęsknota za długimi, malowniczymi trasami ze starych, dobrych gier arcade? :)
Przecież to piękny, techniczny i trudny tor. Ma wszystko, długie proste, zdradliwe zakręty o różnym kącie nachylenia, a wszystko pośród przyjemnej zieleni. Dla mnie ulubiony tor od GT4.
Też nie rozumiem fenomenu tego toru. Może jak się już pamięta wszystkie sekwencja zakrętów, to może zyskuje jakąś magie. Bez znajomości, tor tragedia, jazda w ciemno na chybił trafił.
Nordschleife jest torem niemalże drogowym, posiada każdy rodzaj zakrętów jaki możesz sobie tylko wyobrazić + jest istną katorgą dla silnika jak i kierowcy- różnica w wysokości jest naprawdę duża. Do tego nierówności, pagórki, wyskoki... Niemcy w XX wieku mieli naprawdę wspaniałych inżynierów.
Sudschleife co prawda jest ciekawsze i dłuższe, ale niestety już lata temu zamknięte i zaadaptowane do dróg publicznych. A szkoda ;_;
Trudny - tak, techniczny - jasne. Ale ani jakiś szczególnie ładny - ot, las, więcej lasu...- ani - jak dla mnie - jakiś szczególnie magiczny.
Swego czasu, grając w CARS, znałem go bardzo dobrze i fakt, niektóre zakręty dawały dużo radości, ale jak dla mnie było to mocno rozwodnione doświadczenie.
Ogólnie jest wiele fajnych torów i trudno wybrać ten najlepszy, ale osobiście uważam - oczywiście znając je tyko z gier - że najlepsze są tory włoskie. Mugello, Imola, Misano - absolutna rewelacja. No, chociaż Monza to już kompletnie nie ta liga :)
Ale wiadomo, jest też Kyalami, COTA, Suzuka, Algarve... Chociaż przyznaję że sam Nurburg też bardzo lubię.
Myślisz jak gracz konsolowy, a nie kierowca wyścigowy ;)
Tor nie ma być ładny. Nordschleife to było ostateczne wyzywanie dla kierowcy, takie dark souls wyścigów, techniczny koszmar, "zielone piekło", ilość wypadków śmiertelnych, ponad 70 zakrętów do nauczenia, praktycznie zero marginesu na błędy, 20 km trasy, a nie 3-4, okrążenie koło 10 minut, a nie 3. Nic dziwnego, że w końcu wybuchł bunt, żeby tam nie robić wyścigów F1. A teraz nie bez powodu producenci nowych samochodów sportowych jako reklamę traktują wynik osiągnięty na Nordschleife.
Jak umiesz przejechać Nordschleife z dobrą konsystencją, szybko, nie robiąc błędów, to umiesz już wszystko w wyścigach ;) W czasach ligi GPL znajomy uczył się toru tak, że jego dziewczyna siedziała obok i czytała mu z kartki, jaki zakręt zaraz będzie i jak trzeba go pokonać :)
Warto dodać że wszystkie tory są praktycznie kopiowane z FM7 z lekkimi poprawkami tylko XD Daytona niedawno dodana, ma nadal błąd z pit lane jak w FM7 xD
Jest to celowa strategia żeby co chwila dodawać tory żeby była z tego gra usługa do game passa,
ok 2 minuty macie tutaj
https://www.youtube.com/watch?v=cvVRIyFHznc
Żeby nie było kroki podjęte przez twórców żeby grę naprawić są na plus (szczególnie AI, ten leveling aut akurat w kampanii nie był zły tylko trzeba było go uwolnić do wolnej jazdy/multiplayer)
PS Twórcy NADAL USUWAJĄ EVENTY SINGLOWE MIMO BIEDY W KAMPANII XD
Szczerze... Jak tylko przeczytałem tytuł to parsknąłem śmiechem... Ktoś w tego gniota jeszcze gra?
Czekałem na tą grę niecierpliwie... Zawiodłem się mega... Ale co się dziwić gdzie od konceptu do wydania minęło 8 miesięcy, a od trailera do wydania chyba 3 jak nie 2 miesiace
Nie mogliby wydać kompletnej gry na premierę? I dlaczego tam ta gra mimo braku portu na poprzednia generacje wygląda gorzej od forzy horizon?
Żenada, jeszcze żeby był nowy ten tor pierwszy raz w serii to bym rozumiał a oni go wycięli po czym wstawiają teraz łaskawie, Indianapolis kopiuj w klej z poprzedniej części nawet wyjazdu z pitu nie ma tylko od razu zjeżdżasz na środek toru, żen zresztą gra nie ma dobrych opinii, nie dziwię się