W Factorio 2.0 pojawi się funkcja, którą nawet twórcy uważali za niemożliwą do dodania
Czy dobrze rozumiem? Czyli najszybszy taśmociąg przenosi 60 obiektów/sek ale w stosie mnoży się to x4?
Ciekawa sprawa zwłaszcza, że do tego dojdzie jeszcze wartość przedmiotów od zwykłych po legendarne. Wiec zmaksymalizowany przedmiot, powiedzmy na taśmie 60, x4 stos, legendarny będzie miał olbrzymią wartość/wydajność przerobową.
Jestem ciekawy czy ta "kompresja" zasobów nie spowoduje blokowania innych zasobów na innych taśmociągach. Ale to się ogarnie, ogólnie podoba mi się pomysł ponieważ to jeszcze bardziej komplikuje grę.
PS.
Plan na premierę: dobrze się wyspać, wstać w sierpniowy ciepły poranek, wypić smaczną, gorącą kawę i odpalić Factorio. I tak grać do późnych godzin nocnych... :-)
https://cdn.factorio.com/assets/blog-sync/fff-381-quality-platform.mp4
A ja chcę dopytać, kiedy w końcu jakaś promocja cenowa? ?? Chętnie ogram na Switchu ale 150 zł to lekka przesada za tak starą produkcję. Zero promocji na BF czy Święta :-( Trochę wstyd proszę twórców ??
Już wiele razy twórcy podkreślali że nie planują nigdy promocji na swoją grę. Co więcej, ona nawet drożała.
1. Gra jest wciąż rozwijana, więc imo wiek nie ma tu znaczenia
2. Jest to najlepsza gra ze swojej niszy i żadna inna nawet nie ma podejścia, nawet Satisfactory, które też jest świetne
3. Jest to jedyna gra którą tworzą i dopiero teraz dostanie pierwsze DLC
4. Gra jest warta każdej złotówki
5. Więcej godzin niż większość gier kosztujących dużo więcej (nie jestem fanem przeliczania zł/h, ale tutaj gra jest na pewno w topce)
6. Dev team jest jednym z najlepszych jakie widziałem. Polecam dev blog, bo fajnie pokazują jak gra działa od zaplecza.
Zgadzam się w 100% z twórcami, że ta gra jest warta tej ceny i jak ktoś nie chce to niech nie kupuje. Polecam ograć sobie demo i zobaczyć czy się podoba, bo jedynym problemem tej gry, że nie jest dla każdego.150 zł to wcale nie jest dużo jak na taką grę. A jak się ma z kim robić fabrykę to w ogóle jest super.
Tak, teraz trzeba dopłacić 5 złotych i kupujesz grę za 55 złotych za pomocą Ruskiego Steama, bo twórca oczywiście nie wyszedł z Rosji, w przeciwieństwie do Segi, Ubisoftu, EA oraz CD Projektu.
Z gier tego typu wolę Satisfactory, Dyson Sphere Program, do pewnego stopnia można podciągnąć tu Per Aspera i ewentualnie Dwarf Fortress, choć to już innego typu automatyzacja. Factorio za to zupełnie mi nie leży.
A co do przebitki cenowej, ta gra kosztowała 20$ w early access, wyszła z EA kosztowała 30$, teraz kosztuje 35$ ze względu na inflację (od roku jakoś), wiec podwyżka była ale o 50% wlasnie w sytuacji którą opisujesz. A te 5$ inflacji to norma, przecież dzisiaj gry AAA są 10$ droższe (było 60 jest 70). Nie wiem skąd masz te dane, ale wystarczy troszkę poszperać i znajdziesz odpowiedź .
Jeśli chcesz prowadzić konstruktywną dyskusję, to nie spłycaj calej mojej wypowiedzi do jednego podpunktu, przeczytaj całość i odnieś sie do całości. Podałem kilka argumentów nie bez powodu. W mojej opinii, to pojedynczy argument też mnie by nie przekonał, ale jak zbiore je razem do kupy, to jestem w stanie zrozumieć i zaakceptować decyzje twórców.
Legendarne przedmioty bedą miały o 150% lepszą wydajność od zwykłych. Czyli jeśli dobrze rozumiem to o X1,5?
Zakładając, że taśmociąg transportuje 60 przedmiotów/sek w cztero-stakowych pakach i będą to legendarne przedmioty to mamy:
60*4*1,5=360 zwykłych przedmiotów na sek. Co daje 21600 na min.
Oczywiście to tylko teoria bo w grze chodzi o budowanie jak najlepszych/wydajnych łańcuchów co przekłada się na cały CityBulider ale mimo wszystko fajne obliczenia można zrobić. Pytanie jak taki przepływ przełoży się na funkcjonowanie całej fabryki/fabryk/baz kosmicznych-platform na różnych planetach.
There are a few entities which don't have any bonus apart from the health, which is belts, pipes, rails, chests, combinators, walls, and lamps.
Gra jest dostępna na "pirackich" stronach za free ale jak by zrobili promocje to na pewno na switch by weszła ;-)
Za takie kłamliwe clickbaity to powinni z roboty wywalać. "Nawet twórcy uważali za niemożliwą"???? Przecież ta opcja już od lat jest powszechna na modach. Dosłownie pierwszy post w ZLINKOWANYM W ARTYKULE WĄTKU odsyła nawet do jednego z takich modów. Nikt nigdzie nie powiedział, że funkcja jest niemożliwa. Co więcej, jasno powiedziane zostało, że wtedy (w cholernym 2018!!!!) nie było potrzebny tego implementować, bo to, co jest, wystarczy do odpalenia rakiety. Funkcja pojawia się w związku z powstającym rozszerzeniem, który znacznie zwiększa skalę rozgrywki, więc takową funkcję dodali. Czy wy w ogóle czytacie to, co linkujecie? I to jest właśnie poziom współczesnego "żulnalizmu" gamingowego.
No nie wiem. Co my maluczcy możemy, kiedy sami deweloperzy piszą takie rzeczy. Ufamy bardziej im, wybacz -->
Jedna z nielicznych gier, która warta jest swej ceny, aby wesprzeć twórców jej zakupem.
No i przy okazji może niech podniosą cene do 250zł, oczywiście zadnych promocji. Czemu nie. Poza tym twórcy w pewnym stopniu i tak złamali swoje obietnice bo gra nie miała drożeć.