GTA 6 w wersji PC może nie być priorytetem dla Rockstar Games, twierdzi były pracownik studia
Poza tym Mike York powiada, że mimo ogromnych środków, jakimi dysponuje to studio, siła robocza i budżet są ograniczonymi zasobami, co wyraźnie stwarza potrzebę nadawania priorytetów różnym wersjom gier.
xD Mali twórcy robiący grę w garażu mają wystarczającą siłę roboczą i budżet aby zrobić i wydać grę na 3 platformy jednocześnie a wielki R* nie może.
Red Dead Redemption 2, które wyszło na PC nie dość, że ponad rok po konsolach, to jeszcze w opłakanym stanie
Jak RDR2 wyszło w opłakanym stanie, to jak nazwać swego czasu GTA IV?
Wiadomo, że może, ale hajs musi się zgadzać, a gawiedź lubi czytać newsy o głupotach :)
Przecież od przejścia GTA w 3D PC jest przez R* olewany i priorytetem jest wersja konsolowa. Po co takie pierdololo o niczym jak wszyscy wiedzą, że chodzi o maksymalizację zysku. Jest to marka strikte konsolowa, która po jakimś czasie ukazuje się na PC.
Koleś gada głupoty, to jest przyczyną https://www.youtube.com/watch?v=Q-chg06T55Q przez co byłaby gorsza sprzedaż na konsolach.
Chyba, że Rockstar celowo popsułby wersję PC-tową lub zrównał do wersji konsolowych ale tego nie zrobi na premierę bo skutkowałoby to gorszą sprzedażą wszystkich wersji.
Wystarczy przypomnieć sobie jak Cyberpunk po premierze był masakrowany na YouTube w materiałach porównawczych, tak dzisiaj wygląda branża.
Poza tym Mike York powiada, że mimo ogromnych środków, jakimi dysponuje to studio, siła robocza i budżet są ograniczonymi zasobami, co wyraźnie stwarza potrzebę nadawania priorytetów różnym wersjom gier.
xD Mali twórcy robiący grę w garażu mają wystarczającą siłę roboczą i budżet aby zrobić i wydać grę na 3 platformy jednocześnie a wielki R* nie może.
Wiadomo, że może, ale hajs musi się zgadzać, a gawiedź lubi czytać newsy o głupotach :)
Przecież od przejścia GTA w 3D PC jest przez R* olewany i priorytetem jest wersja konsolowa. Po co takie pierdololo o niczym jak wszyscy wiedzą, że chodzi o maksymalizację zysku. Jest to marka strikte konsolowa, która po jakimś czasie ukazuje się na PC.
Darmowa reklama. Nie ważne co się piszę ważne żeby się pisało. Jakby o tym nie wspomniano to by nie było newsa i za razem reklamy. A tak to mają darmową reklamę.
Bzdury.
Wersja na PC to dodatkowe dziesiątki milionów sprzedanych kopii - do dziś GTAV i RDR2 królują na szczycie bestsellerów Steam - oraz ogromny strumień gotówki z mikrotranzakcji.
Po prostu wydawanie gier po kolei na różne platformy to optymalny model wydawniczy dla nich.
Gdy wydaje się grę na wszystkie platformy, każdy wybiera tę, która go najbardziej interesuje. Koniec.
Natomiast kiedy wydaje się najpierw na konsole, potem na PC to nie dość, że duża liczba osób kupuje grę dwu- i więcej krotnie, to jeszcze buduje się dodatkowy nimb "prestiżu" wobec gry i jeszcze podbija sprzedaż (bo najpierw jest "uuu niemalże exclusive to kupię żeby pokazać, że jestem lepszy od PCtowców" a potem "o, gra wyszła na PC teraz to jest najlepsza wersja, kupię żeby konsolowcy nie mieli satysfakcji, że gra nie pojawiła się na PC").
A jeszcze dodatkowo zyskują czas na dopracowanie gry, premierę nowego sprzętu itd.
Dla R* same plusy, dla graczy - niekoniecznie...
Nie mamy (wystarczająco dużo – dop. red.) pieniędzy, nie mamy zasobów i siły roboczej. Więc po prostu nadajemy priorytet temu, co jest najlepsze dla zysków firmy, i przeznaczmy wszystkie nasze pieniądze na PlayStation, potem na Xboxa, a potem na PC.
Dobrze gada, firmy odpowiedzialnej za drugą (!!!) najlepiej sprzedającą się grę w historii (190mln kopii), nie stać na wydanie kolejnej odsłony na wszystkie platformy. Za to, na takie coś stać... "kogo na to nie stać?", byłoby łatwiejszym pytaniem.
No nie wiem, ludzie już lecą z widłami, a ja muszę się trochę nie zgodzić z powyższymi komentarzami.
Oczywiście jeśli chodzi o sprzedaż to tak, zapewne większy zysk jest gdy gra ma "dwie premiery", a nie jedną. Pytanie tylko czy to jest jedyny powód? Powiedziałbym, że w tym co mówi York może być sporo prawdy. Rockstar to nie studio które wypuszcza co dwa lata grę. Ich gry mają masę mechanik i są naprawdę dopieszczone. Tak że nie szukałabym tutaj drugiego dna, a nawet jeśli ono jest to nie mam nic przeciwko temu, że w taki sposób więcej zarobią. Robią dobre gry to niech wyciągają z nich jak najwięcej.
Oczywiście jest to trochę słabe, że PCtowi gracze muszą czekać, ale zapewne dostaną lepszą wersję jak to było w przypadku GTAV na którą konsolowcy będą musieli poczekać.
Red Dead Redemption 2, które wyszło na PC nie dość, że ponad rok po konsolach, to jeszcze w opłakanym stanie
Jak RDR2 wyszło w opłakanym stanie, to jak nazwać swego czasu GTA IV?
PC dla R* to chyba na początku serii GTA było ważne, potem to tylko porty i to nie każdej ich gry po roku premiery.
Ameryki to ten koleś nie odkrył.
Nie trzeba by specjalnie inteligentnym zeby domyslic sie czemu gra nie wyjdzie na PC, powod jest prozaiczny. Gra bedzie exem na konsole, bo potem bedzie mozna zrobic premiere jeszcze raz na PC, i zarobic wiecej kasy. Tyle.
W zasadzie to od zawsze R* GTA wydawał później na PC. R* jest wydawcą od GTA2 i od tamtej pory każda kolejna część włącznie z GTA2, wychodziła później na PC niż na PS.
Na PC ukazała się kilka dni po PS. Ktoś błędną date wklepał w Wikipedię. Wszystkie źródła, jakie sprawdzałem podają, że było to później. Na steam, też jest data późniejsza. 22 to data wydania ma PS. moze dlatego ktoś błędnie ją też wpisał jako PC.
Nawet na stronie R* masz, że PC wyszło 27. No chyba R* wie najlepiej.
Marketingowy bełkot od T2, który dobrze wie, że lepiej ta samą grę sprzedać trzy albo i cztery razy niż raz
Gta 6 Wyjdzie na PC Tylko troche później Z Gta 5 Jak było jakie były ploty że nie wyjdzie na PC A Wyszło Bo tak samo najpierw była zapowiedź tylko na Konsole
Wymagania Gta 6 Też mam nadzieje zę takie aż za wysokie nie będą Chociaż jak się ma RTX 3060 to jeszcze ta granica jest że nie powinno przekroczyć. Bo już by była głupota jakby przekroczyło. A Jak jest gra super to nawet na PC Się solidnie sprzeda.
Wiedzą, co robią. Chcą wyciągnąć maksymalnie dużo kasy z fanów.
Wersja tylko na konsole oznacza więcej sprzedanych kopii, a znacznie mniej pirackich wersji.
Ludzi z mocnym PC, którzy mają konsolę i tak pewnie kupią wersję konsolową, bo nie będą czekać na wersję PC. A jak już wyjdzie wersja PC, to kupią jeszcze raz, żeby zagrać w jeszcze lepszej jakości :)
Wcale tak nie jest Rockstar nawet Gta San Andreas wypuścił najpierw na Konsole w 2004 roku a w 2005 na Pecety To już jest po prostu już taka Tradycja. Ja Konsoli nie mam a nie będe kupował specjalnie na Gta 6 A zresztą i tak napewno wyjdzie na PC Tylko Tradycyjnie troche później.
Wiadomo, że GTA VI najpierw trafi do konsoli w pierwszej kolejność, a PC dostanie to dużo później. PC nigdy nie będzie miał pierwszeństwo, jeśli chodzi o Rockstar. Taka tradycja.
Wyjść wyjdzie na PC. To przecież normalne, że maksymalizują zyski. Też bym tak zrobił. Wydałbym najpierw na PS, po pół roku na Xbxoxa, twierdząc, ze SS nie domaga i musieli przesunąć, po tem po roku na PC.
Pcmr nie przyjmujcie się - protestujemy wam gta6 na konsolach przez 2 lata a wy dostaniecie dopracowany produkt :D przecież zawsze się cieszycie z tego powodu więc w czym problem? :D
A według mnie powód jest prosty - piractwo na PC. Wydając grę tylko na konsolach, pecetowi gracze którzy również mają konsole, są zmuszeni kupić grę.
Gdy po czasie wychodzi wersja pecetowa, kupa graczy i tak ma grę już ograną, więc skala piractwa nie jest tak duża. No i przy okazji premiery na PC mogą dodać kilka rzeczy ekstra mające zachęcić graczy konsolowych do kupna gry drugi raz
Jeśli wydadzą na PC z Denuvo to będzie problem dla piratów bo Empress coś zniknęła od 3 miechów, no i itak chodzi o wyciągnięcie ile się da że sprzedaży a że 44% graczy kupiło ponownie GTA V na inną platformę to jednak im się to opłaca, z PC tak jest od czasów GTA3 i tak będzie nawet jak GTA 10 wyjdzie kiedyś może
a że 44% graczy kupiło ponownie GTA V na inną platformę
jakie tam 44%, przeciez to 9999999% graczy
Powód jest prosty i nie jest nim piractwo. Stworzenie wersji PC jest bardziej pracochłonne oraz czasochłonne i mogłoby spowodować przesunięcie premiery gry o kolejny rok. Korzystniejsze jest dla nich czerpanie zysków z wersji na konsole przez ten dodatkowy rok pracy nad portem.
CDPR jakoś piractwo na PC nie przeszkadzało gdy wydawali Cyberpunka, za to wypuścili grę która była skopana na co najmniej dwóch platformach.
Oj chyba się mylisz. Piractwo na PC jest obecnie śladowe, natomiast na konsolach odpowiednik piractwa czyli handel używkami dzieje się na dużą skalę.
Czekam na dzień aż ludzie w końcu przestaną winić piractwo za niekompetencję Rockstara. To był problem 20 lat temu, a nie teraz, w dobie ciągłych promocji i kluczy na PC. Scena piracka praktycznie upada.
Aktualnie DRMy są tak zaawansowane, że naprawdę mało komu udaje się coś złamać. Fakt, może przy tak wielkiej grze, jak GTA VI, ktoś by się bardziej postarał, ale na ten moment z tego co mi wiadomo większość gier AAA wydanych w tym roku nie została złamana. Jedi Survivor z maja - nie złamany, Lies of P ze września - nie złamany, AC Mirage z października - nie złamany, Mortal Kombat 1 ze września - nie złamany, Persona 5 z października 2022, też nie złamana (<-ale nie piracę, więc może pierwsze wyniki z google mi źle powiedziały).
...A tymczasem wiecie co jest jedną z najlepiej sprzedających się gier na PC w historii? Cyberpunk 2077, gra, która od dnia premiery nie miała DRM, była na GOGu i pirat latał po sieci. Do tego sprzedał się lepiej na PC niż konsolach (preordery, potem też, ale nie liczmy okresu, gdy gra na konsolach ledwo działała). Z DRM czy bez, to by nic nie dało.
Jak będzie to zagram, jak nie będzie to nie zagram, też mi wielkie Halo, po GTA IV, GTA V mi nie podeszło, przez 12 lat czekania na gta VI moje zainteresowanie tą pozycją zmalało do niemal zera. To już bardziej bym się cieszył z takiego klasycznego GTA 1, albo GTA 2 remastered, to byłby sztos. Prawdę mówiąc, to nawet liczyłem na to, że przy takiej okrągłej rocznicy właśnie coś takiego zaprezentują, a tu film w sumie bez szału i info, że premiera nie za pół roku tylko niemal niemal dwa lata, chociaż i to może nie być pewne.
Nie mamy pieniędzy, nie mamy zasobów i siły roboczej. Więc po prostu nadajemy priorytet temu, co jest najlepsze dla zysków firmy, i przeznaczmy wszystkie nasze pieniądze na PlayStation, potem na Xboxa, a potem na PC.
Zaraz... a co z pieniedzmi ze sprzedazy gry oraz przychod z Online? To oni jedza te pieniadze?
Cóż za niesamowite odkrycie !
Amerykańscy Naukowcy odkryli żę....
spoiler start
GTA 6 w wersji PC może nie być priorytetem dla Rockstar Games
Sorry ale musiałem xD
spoiler stop
Szczerze mówiąc ja tam nie wiem czy piractwo to jakiś powód do tego by później wydawać grę na PC. Odkąd zarabiam kasę i stać mnie na kupno oryginału a internet pop* jak rakieta polaris i w noc mi ściąga w sumie sporą grę to się tym już nie pasjonuję. Też i nie sądze by taki zespół jak Rockstar nie potrafił stworzć dobrej wersji w jednakowym czasie na wszystkie platformy. Inne gorsze studia rczej się tym nie przejmują i wydają i jakoś się to kręci.
Wiem za to jedno: Miałem PC wziąłem konsolkę bo wyszło GTA 5 cudowne no to PS3. Później szał "specjalna" wersja. Lepsza grafika i możliwość przełączania kamery na widok TPP - FPP i jeszcze ten Spiderman od insomniac wychodził no to wziąłem PS4. Teraz po wyjściu patcha 2.0 i dodatku do Cyberpunka i Spidermana 2 wziałem PS5.
Reasumując to gry wymuszają na nas zawsze zmianę sprzętu. To najlepiej dla każdej platformy osobna premiera. By dodatkowo zdoić klienta i napędzić rynek. To tylko kasa się liczy a reszta to gadanie, że się czegoś nie da zrobić. Jeb... Korpory.
Powiem tak. Gdybym miał dobrego kompa i GTA 6 wychodziłoby w tym samym czasie na pc i konsole to zamiast placic te 500zl za grę której nie mogę odsprzedać na pewno ściągnąłbym pirata. A tak kolejny raz dla produkcji Rockstara kupię konsole grę ogram i sprzedam.