Volkswagen w coraz gorszej sytuacji na rynku. Koncern szykuje zwolnienia
Kto by się spodziewał... Pracowałem w firmie która dostarczała komponenty do vw ele i w ciągu ostatnich 5 miesięcy zwolnili 80% pracowników i firma jest blisko upadłości.
Też mam za sobą pracę w firmie, która dostarczała części do VW. Już zatrzymanie produkcji Amaroka sprawiło, że firma z wydawałoby się ugruntowana pozycja na rynku musiała zacząć hurtowo zwalniać ludzi i przystosować się pod elektryki. Teraz gdy i ten biznes nie bardzo wypalił, to chyba oddział w Hanowerze zostanie wystawiony na przetarg.
Niestety, Eurokomuniści z Brukseli nadal chcą ludziom narzucać przepisy, które faworyzują samochody elektryczne, a utrudniają życie kierowcom samochodów spalinowych...Tymczasem to prawa rynku powinny w tej kwestii decydować, a nie opętani lewacką ideologią urżędnicy.
NO I DODAJMY JESZCZE, ŻE ELEKTRYK JEST KILKA RAZY MNIEJ EKO NIŻ DIESEL xD
Sorry, caps lock:)
Kila razy mnie eco? Nie! Kilkadziesiat to juz blizej prawdy. Ale moze nawet kilkaset razy mniej eco!
Tyle publikacji o sladzie weglowym ICE Vs EV jest a taki musk bedzie klepal brednie. Idz sie doucz najpierw.
https://www.cotes.com/blog/greenhouse-gas-emissions-from-ev-vs-ice-vehicles
https://www.visualcapitalist.com/life-cycle-emissions-evs-vs-combustion-engine-vehicles/
Itd itp
Bo kto by chciał to elektryczne gowno które w zimie nigdzie nie pojedzie jak do sklepu ….. sorry ale czysty elektryk to porażka póki co - jedynie hybrydy mają sens ale i tak wolę zwykłe paliwo bo wiem że dalej dojadę i tankuje 5 minut
Mały elektryczny ping pong np: bmw i3 do bujanki po mieście. Tylko takie coś mnie przekonuję. Bo jak mam przed trasa bawić się w planowanie taktyczne i opcje awaryjne żeby się podładować... a nie chce mi sie nawet pisac
Kto by sie spodziewał że europejskie elektryki są w du*ie z racji ze najwazniejsze komponenty do baterii mają chińczyki. Zaleją nas tanimi elektrykami a europejska motoryzacja padnie na ryj przez koszta i promowanie elektryków gdzie azjaci dawno zaorali europe
A EU uparcie trzyma sie wycofania spalinówek do 2035 czy którego.
echhh... a każdy spalinowy silnik można przerobić żeby działał na wodorze...
które normalnie zatankujesz, posiada dźwięk, odpada całe gówno związane z akumulatorami itp...
Jaki dźwięk auta na wodór? :D Tam jest silnik elektryczny a nie spalinowy na wodór.
Dla przypomnienia, za miesiąc znika paliwo benzyna E95 E5 w miejsce E95 E10. Dobrze że E98 zostanie
E10 to jakiś problem? Jeżdżę na tym od prawie 10 lat i żadnych skutków ubocznych nie odczuwam.
To nie Volkswagen ma problemy, a ... CAŁE NIEMCY.
Banda zlewaczałych do reszty kretynów zaczęła ... "ratować planetę" .
Zaczęło się znacznie wcześniej.
Otóż Niemcy zważyły, że coś i nie pyka z tym ich "świetnym" przemysłem, a nie pyka, bo w tzw. międzyczasie ogólnie pojęta Azja (ze szczególnym uwzględnieniem Chin) odjechała Europie + wojna na Ukrainie (czyli odcięcie od tanich ruskich surowców i energii) spowodowały, że ta niby nowoczesna i zorganizowana niemiecka gospodarka po prostu przestała być konkurencyjna.
Niemcy nie zauważyły, że tłuką od dziesięcioleci w zasadzie to samo.
Produkty nawet nie są złe, bo są w miarę solidne .. owszem, ale ... zero nowoczesności.
Co zatem zrobić ? (myślały Niemcy) .... otóż zacznijmy "ratować planetę", czyli najpierw zaprojektujmy i wyprodukujmy te wszystkie wiatraczki, pompy ciepła, solary itd. itp, a następnie ogłośmy całej Europie, że .... "walczymy z klimatem" .
Teraz cała Europo, .... kupuj nasze pierdołowate wiatraczki i inne takie + ... kupuj nasze samochody elektryczne.
Nie pomogło .... nikt nie chciał tego kupować, więc .... Niemcy dla swoich obywateli wprowadziły dopłaty do zakupu elektryków i .... na początku zaczęły się nawet sprzedawać, ale ... wystarczyło że ci co kupili przekonali się, że elektryk to jednak nie jest to + zlikwidowano dopłaty i .... elektryki (nie tylko VW) zaczęły malowniczo ozdabiać fabryczne place w stekach tysięcy egzemplarzy i .... NIE MA CHĘTNYCH.
Żadna kampanie reklamowa i inne "ekologiczne" przepisy nie pomagały.
Elektryki NADAL stoją na placach.
Co więcej, Volkswagen zaczął sprzedawać te swoje zalegające elektryki UWAGA .... w Chinach, ale żeby cokolwiek sprzedać, musieli zaniżyć cenę do UWAGA .... 1/3 wartości.
Mimo to ... elektryczne Volkswageny NIE SPRZEDAJĄ SIĘ W CHINACH, bo po prostu Chińczycy już mają swoje elektryki, znacznie tańsze, a przy okazji niejednokrotnie lepsze.
Żeby śmieszniej było, to na ostatnich targach motoryzacyjnych w Niemczech, 70% wystawianych NOWYCH aut, to były samochody z Chin, a zainteresowanie (głównie ze względu na cenę) było podobno OGROMNE i mowa tu nie tylko o elektrykach, a nawet przede wszystkim nie o elektrykach.
Tak więc mamy ... że powtórzę za Zorbą /// Taką piękną katastrofę /// i to na własne życzenie Niemców.
Teraz Niemcy chcą się ratować poprzez ... jak oni to eufemistycznie mówią ... centralizację Europy, czyli po prostu przerzucaniu niemieckich strat na całą Europę.
Wyjdzie jak zwykle, kiedy Niemcy chcą cokolwiek ratować lub wprowadzać "porządek".
======
Co do Volkswagena ... nie życzę im źle, bo t jednak kawał motoryzacji.
Mam nadzieję, że ... ktoś tam w tym eurokołchozie w końcu zmądrzeje w porę i Vokswagen + inne niemieckie firmy z tradycją nie upadną.
Zaraz przyjdzie Dracula i ci powie że nie znasz się bo jesteś biedak i jeździsz śmierdziel.
Niemcy z jednej strony wciskają nam EV a za nimi jadą transporty toksycznych śmieci do spalania u nas.
To jest ta zrównoważona ekologia
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Polska-zlozyla-do-TSUE-skarge-na-Niemcy-ws-odpadow-8654875.html
ale wiesz, że to nasze rodzime chachmęty ściągają te odpady
o to sie dzieje w dwie strony, a to tylko jeden z sąsiadów
No niby OK, ale czemu Chińczykom się opłaca, a nam nie? Przecież baterie to nie wszystko, nawet jeśli są znaczącą częścią kosztów... Chiny ogólnie odjechały zachodowi na jego własne życzenie, to nie jest tylko kwestia Niemców.
Jak sobie sypią za samochody elektryczne tyle kasiory to się nie dziwie.
echhh... a każdy spalinowy silnik można przerobić żeby działał na wodorze...
Jak i dlaczego o tym cisza? No i pytanie, jak takie auta i gdzie "tankować". Ta technika jest mi dosyć obca i z chęcią dowiem sie więcej.
No się nie da. A przynajmniej nie prosto. Instalacja pod wodór jest bardziej skomplikowana niż pod LPG. Tj. teoretycznie się da, ale będzie tak jakby przeciekać przez co będzie niepraktyczna. To jest główny problem aut na ogniwa paliwowe, ogarnięcie jak sprawić by wodór nie wyparowywał z baku. A tam silnik jest zamknięty całkowicie. W klasycznym spalinowym straty będą straszne.
...
Z czym do ludzi? Nowy wóz drabiniasty Passat 2.0 TDI z paskudnym wnętrzem startuje od 197 tyś. Dziękuję.
Elektryki to tylko część ich problemów.
Są znacznie lepsze i tańsze alternatywy na ten niemiecki złom.
No i prawidłowo, bo elektryki to nie jest żadna przyszłość. Nie dość, że są niepraktyczne, niebezpieczne (same z siebie się zapalają), to na dodatek ich eksploatacja jest bardziej szkodliwa dla środowiska od samochodów spalinowych.
Na szczęście są jeszcze firmy, które chcą ratować motoryzację. Porshe od jakiegoś czasu pracuje nad ekopaliwem o niemal zerowej emisyjności, które w przeciwieństwie do np. wodoru nie wymusza dużych zmian w konstrukcji silników. Ekoterroryści z UE juz chyba nawet zapowiedzieli, że samochody z takim paliwem będa mogły normalnie być sprzedawane, więc jest jakaś nadzieja.
Co z tego, że Porsche należy do tej samej grupy, skoro nie jest zarządzane przez tych samych ludzi? Pod tym względem obie te marki są od siebie niezależne. Tak samo jak z Audi. Jakoś nie widać, żeby ci również wpadli na genialny pomysł zastąpienia swoich najpopularniejszych modeli elektrycznymi szrotami, które zalegają w fabrykach.
Kolejny geniusz:)
Poczytaj sobie lub pooglądaj filmy o tym, jak wygląda utylizacja tych wszystkich baterii stosowanych w silnikach elektrycznych to zobaczysz, jak wielkim kłamstwem jest ta cała ekopropaganda związana z samochodami elektrycznymi.
Lol, ale co ci zalega w fabrykach? Wam chyba w glowie cos zalega piszac takie brednie. Jesli jakies auta sa wa fabryce to te niedokonczone, czekajace na jakies komponenty. Czas oczekiwanie na nowe ID4 to 50 tygodni. Ale wam przed oczami setki tysiecy na parkingach zalegaja.
Audi nie stawia na elektryki? Wez qwa chociaz przejrzyj ich strone , maja wiecej modeli EV niz benzyniakow.
Tak Porsche pracuje nad nowym paliwem, tak w oderwaniu od calego VW AG, bo Porsche samo z siebie ma takie mozliwosci :p Juz nie wspomne ze taka kluczowe decyzje podjeli bez zgody zarzadu VW AG. Inna sprawa ze nadal nie wiem, co to za paliwo? Wy jestescie dobrzy w pisaniu tych "hot newsow", ale z podawaniem tekstu zrodlowego juz tak nie bardzo :p
Utylizacja baterii? No powiedz mi, jak przebiega? Albo lepiej nie, bo z now bredni nawymyslasz :p
Lol, ale co ci zalega w fabrykach? Wam chyba w glowie cos zalega piszac takie brednie. Jesli jakies auta sa wa fabryce to te niedokonczone, czekajace na jakies komponenty. Czas oczekiwanie na nowe ID4 to 50 tygodni. Ale wam przed oczami setki tysiecy na parkingach zalegaja.
Zalegają, czy nie, jeden pies. Ważne, że na nich nie zarabiają.
Tak Porsche pracuje nad nowym paliwem, tak w oderwaniu od calego VW AG, bo Porsche samo z siebie ma takie mozliwosci :p Juz nie wspomne ze taka kluczowe decyzje podjeli bez zgody zarzadu VW AG. Inna sprawa ze nadal nie wiem, co to za paliwo? Wy jestescie dobrzy w pisaniu tych "hot newsow", ale z podawaniem tekstu zrodlowego juz tak nie bardzo :p
Każdy, kto choć trochę interesuje się motoryzacją słyszał o tym od dawna. Poza tym, aż tak ciężko jest wyszukać samodzielnie informacji w internecie? Tutaj masz jeden z minimum kilkunastu różnych artykułów na ten temat.
Audi nie stawia na elektryki? Wez qwa chociaz przejrzyj ich strone , maja wiecej modeli EV niz benzyniakow.
No właśnie widać te twoje ukochane elektryki, całe 8 modeli. Cała reszta, czyli jakieś 90% oferty Audi to hybrydy lub benzyniaki.
https://www.audi.pl/pl/web/pl/modele.html
Utylizacja baterii? No powiedz mi, jak przebiega? Albo lepiej nie, bo z now bredni nawymyslasz :p
A co ja mam wszytko za ciebie szukać? Skoro jesteś taki wszechwiędzacy, to raczej nie musze ci tego wyjaśniać.
Drackula jak to pro ekolog jeździ furmanką i zbiera gnój u siebie na wsi, to co on ma wiedzieć o inżynierii pojazdów spalinowych. Wie jak baterie do pilota z budzika przełożyć. Dyskusja jak zwykle bezcelowa. Jak miałbym zamienić swoją hybrydę Toyotę RAV4 na full elektryka to wolał bym Hyundai Ioniq niż każdego z oferowanych obecnie VW. Niemiaszki może i silniki spalinowe opracowywali bardzo dobre, ale jeśli chodzi o EV to ciężko im będzie rywalizować z Chinolami z takiego BYD chociażby.
No właśnie widać te twoje ukochane elektryki, całe 8 modeli. Cała reszta, czyli jakieś 90% oferty Audi to hybrydy lub benzyniaki.
Człowieku, nie ośmieszaj się całkowitym brakiem wiedzy. Audi przecież już potwierdziło koniec silników spalinowych i od 2026 roku będzie produkować wyłącznie elektryki. Porsche też przestawia się na elektryki i nowy 718 Boxster oraz Cayman będą zasilane prądem. Skoda też wprowadza do oferty coraz więcej elektryków.
Ognisty - no wlasnie widze, interesujesz sie motyryzacja na poziomie typowego polskiego janusza :)
Prace nad paliwem otrzymywanym z H2O i CO2 trwaja juz dlugie lata i nadal nic z tego nie wyniklo. Nawet VW byl bardziej aktywny w tym temacie kiedys ale chyba im sie znudzilo mieszanie wody patykiem.
Wiekszosc firm motoryzacyjnych sie zajmowala lub nadal zajmuje tym tematem. Jednak najwiekszym zainteresowanym sa koncerny paliwowe, z wiadomych wzgledow. Saudi Aramco wydalo na ten cel wiecej niz wszyscy inni razem wzieci.
Ale co do samego paliwa?
Otoz nic, technologia stoi na przeszkodzie wszystkim.
Najpierw trzeba rozbic wode aby otrzymac wodor, potem CO2 aby otrzymac CO, a do tego trzeba energii. Dalszych procesow nie bede opisywal bo i tak nie zrozumiesz.
To co istotne to wydajnosc energetyczna tego procesu to 4%. Tak wiec aby otrzymac ilosc paliwa dajacego 1kJ energii trzeba zuzyc 25kj energii na jego synteze.
Bardziej obrazowo, ilosc energii do napedzenia auta spalinowego na paliwo syntetyczne zasili 20 eletrykow.
Takze to paliwo syntetyczne to takie pobozne zyczenie koncernow paliwowych chcacych utrzymac monopol. Wszak w ich interesie jest powstrzymanie ekspansji EV i cieszy ich jak tacy jak ty dalej klepia te bzdury bedace im na reke.
To juz nawet pojscie sciezka wodoru jest 10cio krotnie bardziej atrakcyjne energetycznie :)
Lodzix piwniczaku, obecnie woze dupe EV6 GT ;)
Ale ty wiesz, że za 12 lat technologia pójdzie tak do przodu, że koszty powstania takiego paliwa będą nieporównywalnie niższe? Ta technologia dopiero raczkuje, ale wszystko wskazuje na to, że ma ogromny potencjał. Pomijam już nawet fakt, że Porsche chce, any ich seria wyścigowa miała samochody napędzane ich ekopaliwem, ale nawet w F1 za 3 lata będą nowe silniki, które będą korzystały właśnie z paliw syntetycznych. Jeśli te paliwa sprawdzą się w F1, to będzie prosta droga do obecności tych paliw na zwykłych drogach.
Człowieku, nie ośmieszaj się całkowitym brakiem wiedzy. Audi przecież już potwierdziło koniec silników spalinowych i od 2026 roku będzie produkować wyłącznie elektryki. Porsche też przestawia się na elektryki i nowy 718 Boxster oraz Cayman będą zasilane prądem. Skoda też wprowadza do oferty coraz więcej elektryków.
Za 3 lata to się jeszcze może tyle zmienić, że mogą zrezygnować z tego pomysłu. Przecież nie zrobią tego, jeśli czołowa marka z ich grupy notuje tak beznadziejne wyniki na tym polu.
Process Bergius'a - rok 1913. Raczkujaca technologia :)
Owszem obecny cykl technologiczny rozni sie od tego orginalnie opracowanego, ale to nadal ta sama technologia z podobnymi ograniczeniami.
Karma powraca, kiedyś spalinowce i koncerny paliwowe zmiażdżyły w zarodku samochody elektryczne (ciekawa lektura, polecam zainteresowanym). Teraz typowe elektryki sypią OJRO do kieszonek UE aby dać nauczkę spalinowcom, którzy przeważnie są w tyle próbując się przestawić również na ten środek transportu.
Jeśli tak to będzie wyglądać, to sytuacja na rynku zrobi się ciekawa gdy zaczną padać takie koncerny jak VAG, FIAT i inne znane spalinowce.
Ale Tesla radzi sobie doskonale, tak? No to chyba nie wina elektryki, i nie ważne, jaki sam mam stosunek do bzyczących bomb na kółkach ;)
Tesla to ch.
Chodziło o nazwę samochodów a nie o wybitnego Serba. Nie moja wina ze ten amerykański Żyd żeruje na światowej sławy nazwisku.
Zaczyna sypać konkretnie na Dolnym Śląsku. Jazda w głębokim śniegu to jest to !
Ciekawe jak w praktyce EV zniesie mrozy, pół m śniegu, tygodniowe deszcze.
Garaż to wiadomo ale tysiące aut na osiedlach?
Coś czuje że będzie wynajdywanie koła na nowo.
Oj Mirus Mirus, weź pojeździj tym ekektrykiem i przestań pisać paproki;)
W moim EV spadek temp do -5C to jakieś 8-10% spadek zasiegu. Kolejne 5-7% to ogrzewanie auta, odszranianie szyb itp. Auto ma pompe cieplna.
Jakoś tygodniowe deszcze nie wpływają na moje auto więc nie wiem co tam ubzdurałeś sobie w tym temacie.
A jazda po sniegu czym ma się różnic od auta ICE?
Doszukuj się dalej problemów tam gdzie ich nie ma :))
Samochód elektryczny to jest dobry jako trzeci lub czwarty samochód w rodzinie. Lub masz farmę solarną i prąd na firmę.
Eko-bzdury są finansowane przez zielonych khmerów z Chin żeby zarypać Europejczyków ekonomicznie. Lobbyści = łapókarze.
Nie dziwią mnie kłopoty VW. Wynikają one przede wszystkim z niedostosowania oferty do wymagań rynku w obecnej fazie rynku aut elektrycznych. Dzisiaj już nie wystarczy być pierwszym....trzeba być lepszym. A VW nie jest.
Z raportu opublikowanego ponad rok temu wynika, że VW potrzebował 31'robocxogofzin na wyprodukowanie ID3...Tesla produkuje Model 3 w ciągu 10 roboczogodzin....zresztą pod Berlinem.
Z niemieckimi pracownikami zrzeszonymi IG Metall jest dokładnie jak z polskimi górnikami. Są przepłacani. Stąd wynikają problemy...
Ponadto VW ma wiele więcej problemów....np. z działem od software. Kiedy wchodził na rynek w bólach ID 3 pracowało w dziale oprogramowania w VW ponad 3.000 osób. Wiecie ilu inżynierów oprogramowania pracowało wtedy w Tesla.....??? Jedenastu...!!!!
Prywatnie jeżdżę elektrycznym BMW....i nie narzekam. Cicho, szybko ( bus pasy) łatwe parkowanie,...
Pozdrawiam