Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Pełne 3D i otwarty świat, ta klasyczna gra o RoboCopie wyprzedzała swoje czasy

18.11.2023 21:47
1
2
zanonimizowany1393001
1
Legionista

Pamiętam naklejkę dołączoną do gry, "hologram" Robocop przechodzący przez ściane.

post wyedytowany przez zanonimizowany1393001 2023-11-18 21:47:40
19.11.2023 00:25
WolfDale
2
2
odpowiedz
WolfDale
79
~sv_cheats 1

Kolejny i na dodatek bardzo stary przykład jak bezsensowne zabezpieczenia zawsze uderzają w uczciwych graczy, a nie piratów. Natomiast taki Capcom będzie robił swoje autorskie zabezpieczenie zamiast przeznaczyć te pieniądze choćby na dodatkowe lokalizacje swoich gier...

19.11.2023 14:02
3
odpowiedz
4 odpowiedzi
YasonB
48
Centurion

Walka wręcz była banalna. Wystarczyło tylko uniknąc pierwszego atakau ninja i postrzelać i było po wszystkim. Pamiętam to jeszcze:) Na Amidze 600 bardzo mocno ogrywałem tą pozycję.

20.11.2023 10:45
3.1
zanonimizowany1393001
1
Legionista

Dokładnie te gry z Amigi... 500/600 i do tego karton gier pomad ok.700dyskietek. Taki mortal kombat był chyba na 13. Niemiec płakał jak sprzedawał...

20.11.2023 10:50
😊
3.2
zanonimizowany1378531
15
Senator

Taki mortal kombat był chyba na 13.

Już nie przesadzaj. MK1 był na dwóch dyskietkach, a MK2 na czterech.

20.11.2023 13:58
Wiedźmin
3.3
Wiedźmin
44
Legend

Jest tak jak napisał Goozys. MK1 na 2 dyskietkach, a MK2 na 4 dyskietkach.
Dopiero MK3 był na kilkunastu dyskietkach, dlatego wyszedł tylko na pc, bo do blaszaka każdy miał HDD, a na Amiga nie wydali bo mały procent posiadaczy tych komputerów miał HDD więc za dużo byłoby przerzucania dyskietkami przy trójce, a do tego firma Commodore produkująca te komputery zbankrutowała w 1994 roku. Z jednej strony szkoda, bo mogli chociaż wypuścić na Amiga CD32 na płycie, a dzięki temu istniałaby wersja pod ten komputer. Z drugiej strony Mortal Kombat 3 był grą dość kiepską, bo wtórną i bez klimatu pierwszych dwóch części z takim odcinaniem kuponów na siłę. Wycięcie kultowych postaci (Scorpion i Johnny Cage), a zamiast nich cyborgi, a do tego brak klimatu, gorsze areny, przesadna szybkość i nietrafione pomysły. Gra unika turniejowej fabuły swoich poprzedniczek. Ulepszone wersje trójki to Ultimate i później ostateczna Mortal Kombat Trylogy, gdzie powróciły wszystkie postacie i dodano wiele aren.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2023-11-20 14:26:38
27.11.2023 21:56
3.4
XR4x4
21
Chorąży

Śmieszą mnie wypowiedzi na temat "żonglowania" dyskietkami na Amidze. Wszyscy zapominają, ze w tym czasie, żeby pograć w najbardziej gównianą grę na PC trzeba było mieć HDD. Amiga pozwalała na granie w o wiele lepsze gry bez HDD. Granie w gry wielodyskowe na Amidze było może i mniej wygodne ale było w ogóle możliwe, na PC bez HDD nie dało się zagrać w żadną grę zajmującą więcej niż jeden dysk.

post wyedytowany przez XR4x4 2023-11-27 21:58:21
19.11.2023 17:36
4
odpowiedz
1 odpowiedź
drut5
49
Centurion
Wideo

Wargasm to na Muzzle Velocity się wzorowało https://youtu.be/0UDC9hY3hLk

27.11.2023 22:10
4.1
XR4x4
21
Chorąży

Oponowałbym. Na pewno wcześniej były tego typu gry. Pamiętam, że grałem w coś takiego na C64 jak i na Amidze a na pewno było to przed 1997, raczej było to jakieś 5 lat wcześniej. Było 3D, otwarty świat, mnóstwo jednostek z możliwością przełaczenia się na kontrolę pojedynczego piechura. Na C64 na pewno była "drucikowa" grafika 3D bez żadnych tekstur, na Amidze było to ładniejsze niż Muzzle i porównywalne z Wargasmem.

19.11.2023 19:04
5
odpowiedz
xittam
170
Generał

Robocop 3 wersja amigowa (500,600) była tak toporna, że aż koszmarnie niegrywalna. Dopiero na A1200 z dopalaczem gra stała się grywalna.

19.11.2023 20:45
6
odpowiedz
zanonimizowany1255967
74
Generał

Pomyśleć ile zmniejszali swój zysk z każdej z kopi przed dołączenie tej wtyczki-DRM i to w czasach bez porównania mniejszego niż obecnie rynku

20.11.2023 13:18
Jackov
7
odpowiedz
Jackov
48
Konsul

O tyle, o ile „ekranizacja” w przypadku adaptacji filmowych np ksiazek czy przedstawień ma sens, bo faktycznie przenosi się opowieść na ekran, o tyle „egranizacja” to jakiś absurdalny twór, nie mający praktycznie żadnego sensu.

20.11.2023 14:22
ProfesorXxx
😜
8
odpowiedz
ProfesorXxx
59
Konsul

Ja wiem czy to na prawdę takie „Pełne 3D”

21.11.2023 08:13
Wronski
😒
9
odpowiedz
Wronski
24
Generał

Sekcje FPS były w pełni trójwymiarowe, z wektorowymi obiektami oraz płynną eksploracją. Przypomnijmy – a był to 1992 rok – że szczytem technologicznego rozwoju pierwszoosobowych strzelanek był wtedy Wolfenstein 3D, z obiektami zrobionymi ze sprite’ów i lokacjami, które jedynie udawały trójwymiarowe.

Alone in the Dark tez byl trojwymiarowy...

Wiadomość Pełne 3D i otwarty świat, ta klasyczna gra o RoboCopie wyprzedzała swoje czasy