Grim Dawn, konkurent Diablo z oceną 93% na Steam, dostanie tonę nowości w aktualizacji 1.2.0.0
Chyba fanowskie spolszczenie, dalej jak wół na Steam figuruje brak obsługi języka polskiego
Nawet jeśli jest fanowskie, to jest bardzo dobre. Język polski ściąga się z menu w grze i nie ma z nim problemów.
Minie 5-20 lat, zanim opanuje j. angielskiego do perfekcji, a on chce grać w Grim Dawn od razu i to po polsku. Łatwo Ci pisać.
,,Usunięto mikstury zdrowia i energii,, Upraszcznia gier dalszy ciąg bo za trudne czekami kiedy wprowadzą fukcję wybierz atakuj i postać atakuje automatycznie.
Tak wygląda stan mikstur (zielone - energia, czerwone - wiadomo) po - dajmy na to - jednokrotnym przejściu gry (poziom normal/weteran) i kawałku elity.
Także - no jest to pożądana zmiana - wystarczy cooldown na jednej flaszce każdego rodzaju. Zbieranie flaszek to powinien być już relikt (diablowskiej) przeszłości.
A mnie to właśnie cieszy, bo wkurzało mnie to niemiłosiernie w Diablo 2 i innych które miały ta przestarzałą mechanikę.
No tak, ale ratowały dupsko. Chociaż ich ilość jest olbrzymia ;D A po zmianie gra będzie chyba tylko dla największych fanów wyżej niż elita. W sumie już na elicie może być do dupy. Bo na normalu jednak mikstur się tak nie zużywało. No chyba że w dodatku jednym. I to pod koniec.
To nie jest uproszczenie, jedyne czemu mechanika służyła to że miałeś w eq nastakowane kilkaset flaszek i mogłeś je spamować bez przerwy co w wielu miejscach trywializowało grę. Teraz mikstura ma czas odnowienia więc korzystać z niej możesz znacznie rzadziej dlatego gra została utrudniona tą zmianą a nie ułatwiona.
Na elite bez ogarnięcia buildu i resistów jak należy gra dawała ci nie tyle pztyczka a wręcz "tubę na ryj". Trzeba się było nakombinować grając meele żeby utrzymac balans dmg - wytrzymałości. Póżniej już było łatwo i moim dual wield cold infiltratorem kosiłem ulti na luzie i farmiłem sr 66 na speedfarmie. Problemem nadal pozostawał ten kozak Ravager, bo nie miałem nadal schematu na set deathmarkera, który jest op w tym settingu i must have, żeby robić face tank. Ogólnie byłem w stanie robić dungi w miarę łatwo i nemezisy na lajcie. A co do potek, to po prostu akutalizacja mechanik na 2023. Tona potem w torbie to archaizm i dobrze, że się tego pozbywają. Jeszcze przydałby się wykup buffa na expa na stałe dla altów, bo te podpalanie potem też wnerwia
Przeciez to nie jest zadne uproszczenie, a wrecz przeciwnie... w dodatku zapowiedziano rozbudowe systemu eliksirow przeciez.
To jest ewidentne przygotowanie pod ten system.
Co do samych potionow to zgodze sie, ze spam healing/mana potow to jeden z reliktow D1/D2 i innych HnS ala TItan Quest, ktory powinien odejsc do lamusa calkowicie.
Pfff, amatorstwo... w czeskim Inquisitor były 4 zakładki dla ekwipunku i przynajmniej jedna wypchana miksturami... najczęściej dwie. Potem powrót do miasta i cyk! Potworki się respią (bez restartu gry).
Co za frajer xD Faktycznie, bo zbieranie mikstur w Diablo i zapychanie sobie nimi plecak ma sens xD Te potki tak czy siak zbierałeś w Grim Dawn majac je w jednym stacku po kilkaset, więc co to niby za różnica, czy to teraz jest skill i nie musisz ich zbierać, skoro zawsze je miałeś?
Fanowskie spolszczenie - które współtworzył nawet Brodaty - jest niemal idealne i jego instalacja czy uruchomienie - bajecznie proste. Poza tym mamy mod Reign of Terror (on akurat po angielsku), który z tej gry robi nawet lepsze Diablo 2, niż to właściwe.
Ja ostatnio, dowiedziawszy się o nadchodzącym dodatku, rozpocząłem grę na nowo i jestem na początku Elity, a teraz jeszcze takie info - wow!
Jak dla mnie lepiej grac w ang, bo każdy poradnik jest w języku angielskim i tłumaczenie potem wszystkiego jest uciążliwe, bo jest bardzo dużo przedmiotów i enchantow, a czytania samej fabuły i questów wiele niema. Ewentualnie można sobie kampanię zrobić pierwszy raz z polskim językiem, a w endgame wskoczyć na ang.
Jedna z niewielu gier-usług zrobionych porządnie. Obok Stardew Valley i No Man's Sky, ale jest pewnie jeszcze wiele tytułów, które pominąłem
Co wy mi tu pierdolicie?! Jak to nie są to gry usługi?! To są właśnie przykłady gier, które są rozwijane latami, więc jak najbardziej można je zaliczyć do gier-usług
Pirat, nie na tym polega "gra-usługa".
Via Tenor
To są właśnie przykłady gier, które są rozwijane latami, więc jak najbardziej można je zaliczyć do gier-usług
Gry - usługi to są takie twory gdzie są sprzedawane kosmetyczne duperele i inne takie , to gry gdzie wydajesz kasę dodatkowo oprócz tego że grę kupiłeś i czerpiesz z płatnych usług, to są te gry
Masz absolutną rację. Grim Dawn to jest przykład idealnej dla gracza gry-usługi. Najwyraźniej jednak niektórzy myślą, że jest to pejoratywne określenie gówno gierek z milionem beznadziejnych mikropłatności i o ile mają rację, że to też są gry-usługi, to są w błędzie w przypadku Grim Dawna.
Że co proszę? Nie miało być już żadnych dodatków.
Ale co tam, tu tu, będzie powód żeby wrócić ;D Chociaż nigdy nie dotarłem do ostatniego poziomu trudności. Bo to już zbyt dużo pieprzenia się znajdywaniem odpowiedniego ekwipunku do bulidu, i było to prostu upierdliwe. Ale fajnie się pyka tworząc nowe builidy(chociaz po 15 wszystkie wyglądają zbyt podobnie) I przechodząc całą kampanią na normalu, a potem na cięższym poziomie. Wyżej szkoda mi było czasu. Aż takim fanem takich gier nie jestem, a tracić tonę czasu, żeby skończyć jeden build? Nope. Ale fajnie że jeszcze coś będzie. Chociaż te zmiany spowodują, że to będzie totalnie inna gra. I one już trochę mi sie nie podobają:/ Po uj unik, skoro są od tego umiejętności. Nie po to zbierałem tonę potionów, żeby teraz mi to usunęli ;D Mniej ekwipunku, w zamian za jakość? W sumie spoko.Ale nie lubię tak dużych zmian, bo to wygląda trochę jak gra usługa. Grasz grasz, potem walną ci wielkie zmiany, i grasz w inną grę, która już się tak nie podoba.
po 15 levl każdy taki sam ? Ciekawe.. ciekawe ile h grałeś w to. Sam grałem 3-4 buildami i każdy był unikalny i wymagał innej taktyki. Miałem DW meele, DW ranged, bombardiera na ogniu i summonera. Każdym grało się nieco inaczej. No, ale tak każdym buildem mashuje się parę buttonów w zaleznosci od potrzeb i zabija moby - tu masz rację. Cóż taki urok gier H&S, nieprawdaż ?
Gdzie napisałem że po 15 levelu? Po 15 bulidzie. A nie levelu.;D
Jak tworzyłem już 12 build, to zauważyłem że już jest mega podobny do innych. Tylko skupia się na innych umiejętnościach, ale gra sie podobnie. Po stworzeniu 15, stwierdziłem że to nie ma sensu dalej, bo zbyt dużo podobieństw. Moim ulubionym był chyba tarczownik na odbijanie obrażeń. Obrzydliwy build ;D Idziesz, i nic nie musisz robić. Bo moby same się zabijają, a tobie życie się szybko odnawia, i przy każdym ciosie to samo ;D mega. Albo Glass canon. Może ginie sie szybko, ale jak walnie, to każdy boss na 2-4 hity leciał. Największym problem, jest raczej ekwipunek. Bo żeby Builid dobrze działał, muszą ci wypadać odpowiednie rzeczy, a to już jest upierdliwe. Gwiazdozbiór też jest taki se. No ale sama nazwa wskazuje, kwestia poświęcenia czegoś.
mam kilka postaci na 100 lvlu, nigdy jakoś nie czułem że maxowanie postaci jest męczące, chociaż niektóre specyficzne legendarki cięzko uzbierać ( build pod kusznika z doom boltem zajmuje kupe czasu)
Gdyby tylko ta gra ograniczyła ilość statusów/efektów itd bo czasem mała bron, przedmiot a statystyki wysrane na pół ekranu. 3 maks 4 statystyki i wystarczy.
Mogliby coś zrobić z tą przestarzałą mechaników poziomów trudności. Przechodzenie gry w kółko kilka razy jest bez sensu szczególnie że to nie jest jak D2 gdzie fabułę można robić w kilka godzin tylko gra której przejście z sekretami i opcjonalną zawartością(która wzmacnia naszą postać) to 70+ godzin a powtarzanie tego kilka razy jest po prostu nudne.
No 1 raz tak jest po kupnie gry, to fakt. Tu masz rację, ale jest krok naprzód naprzeciw D2, bo masz do kupienia potem przedmiot, dzięki któemu zacyznasz od elite lub ultimatea.
W dodatku Forgotten Gods masz możliwosć kupienia tzn. "Merits" u sklepikarzy na pustyni.
Przechodzisz grę jedną postacią by odblokować każdy poziom trudności a potem, jak chcesz stworzyć kolejne postacie, to kupujesz te Merity i nie musisz przechodzić gry trzykrotnie nowymi postaciami...
https://youtu.be/etmIPnU_nTg?si=iAi3hoQsrWEY4vTJ
Może rozwinę nieco. Mając drugi dodatek zakupiony ( FG), masz możliwość kupna przedmiotu odblokowującego wyższe poziomy trudności. Aby natomiast zagrać dodatek wystarczy ukończyć akt 1 ( 3 h na speedrunie max, może szybciej nawet ). W dodatku chwilę musimy z tego co kojarzę pchnąć fabułę i dostaniemy dostęp do sklepikarza z tymi przedmiotami, więc tak jest to znaczny ukłon naprzeciw D2. Dodatkowo jeżeli ogralismy sporo 1 postacią, to mamy dostęp do mandatów na reputację, w malmouth znowu możemy kupic miksturkę na 100% expa. Z lokarra ( Secret bossa ) mozemy wyfarmic set na expa, też chyba z 40% o ile dobrze kojarzę. Expienie drugiej postaci przebiega dużo szybciej i łatwiej mając dostęp do w/w rzeczy plus przedmiotów, które wypadły nam na 1 postaci a mogą się bardzo przydać na alcie ( zwłaszcza bronie i enchanty o które z poczatku trudno).
Odrobinę to usprawnili:
> Defeating the Loghorrean on Normal/Veteran difficulty now unlocks Elite and Ultimate difficulty for that character.
Czyli wystarczy przejść grę raz by odblokować Elite i Ultimate. Oraz...
> Completing a quest that grants Skill or Attribute points on a higher difficulty (Elite or Ultimate) will now reward you the Skill and Attribute points from the lower difficulties as well (ex. completing Kasparov's Pocket Portal on Ultimate will also grant skill points from the Normal/Elite difficulty quests if you skipped them).
...nie musisz już robić pobocznych aktywności na niższym poziomie trudności. Możesz skończyć sam wątek główny i wszystko zrobić już na Elite+. To odblokuje Ci punkty za każdy niższy poziom trudności.
Dalej nie jest idealnie, ale w połączeniu z Merits to już jest nawet znośne, a przynajmniej nie aż tak upierdliwe.
Tylko ten przedmiot jest dostępny tylko jak przejdę już daną postacią dany poziom trudności.
No to wygląda sensowną zmianę.
Trax, nie musisz kończyć danego poziomu aż do końca kampanii. Wystarczy jak napisałem sam 1 akt i wtedy uzyskujemy dostęp do dodatku, a tam już dalszą część opisałem :).
Zmiany ilości na jakość lootu bdb. Strasznie trudno dropnąć było double rare booty z resistami, armorem i hp. Może się to poprawi teraz.
A kiedy Grim Dawn 2? Jedynka to świetna gra ale grafika i animacje są już mocno przestarzałe, a sama walka jest mocno drewniana i nie czuć w ogóle takiej "mięsistości ".
Zgadzam się, kiedy wyszło GD to ograłem, po pierwszym dodatku znowu i bawiłem się świetnie, choć już wtedy trąciło stęchlizną w tych aspektach. Spróbowałem z drugim dodatkiem bardzo niedawno i już po prostu nie mogę, walka to jest praktycznie to samo co w Titan Quescie, który ma prawie 20 lat, zero płynności i takiego "oomph", atakowanie to jak manekin tłuczący inne manekiny szmatą na kiju, efekty czarów masakra.
W międzyczasie wyszły inne H&S i po tym jak satysfakcjonująca, płynna i sprawiająca frajdę jest w nich walka, GD jest już dla mnie absolutnie nie do przełknięcia. Lepiej zajęliby się sequelem i zaczęli od nowa.
Żeby móc chętniej wracać do gry, przyda się remaster graficzny, albo Grim Dawn 2, a najlepiej przepisane universum/przeprojektowane.
System rozwoju postaci i loot są wystarczające, jednak jakoś klimat fantasy, którym się zajmuje "okultysta" jakoś mi nigdy nie pasował w tego typu grach.
Przydałoby się przywoływać więcej stworów typu "wilk", "robot" czy może armię, ale kreatywność twórców tego typu gier opiera się do przywoływania "piekielnych" stworów do walki z "piekielnymi" stworami.
Przeglądałem mody i tam nie ma czegoś szczególnie dobrego do grafiki.
Świetna produkcja! Po tej łatce ma pojawić się oficjalna polska wersja językowa.
Bardzo mnie cieszy zapowiedź kolejnego dodatku do Grim Dawn oraz zapowiedź Titan Quest 2.
Gierka w sam raz dla SteamDecka. Grał ktoś? Nie ma problemów ze zbyt nieczytelną czcionką na 7 calowym ekranie?
Kupa świetnych zmian ale z powrotem czekam do nowego dodatku. Będzie okazja dobić 1000h w moim ulubionym H&S. A potem niech się w końcu wezmą za kontynuację.
Witam, czy jesli stworzę postać w podstawce to po zakupie dodatku bedę mógł nią grać dalej, czy muszę stworzyć nową?