Alan Wake 2 wreszcie dostał pełne wymagania sprzętowe, są niepokojąco wysokie
Chyba sobie kupię monitor z rozdzielczością 640x480 bo i tak skoro trzeba użyć karty 3070 do skalowalnego 1080p i do tego DLSS przy średnich ustawieniach to wychodzi gorzej niż 720p
Ok. Czyli pierwszy punkt na liście obowiązkowych ficzerów gier PC w 2023 roku tj. wymagania z kosmosu mamy już odhaczony. Poczekamy jeszcze parę dni i z pewnością będziemy mogli też odhaczyć stuttering a być może też i crashowanie.
Remedy jesteście na dobrej drodze. Nie zawiedźcie nas.
Przebili chyba wszystko, co było do tej pory, nawet Immortals of Avenum.
3070 do FHD z DLSS... trzymajcie mnie...
Via Tenor
To ci sami kolesie, co mówili, że wszystko wina series S, gdzie można było odczuć przekaz, że to rzekomo ta konsola ciągnie rynek w dół? Patrząc na te wymagania na PC, to wydaje mi się, że to Xbox NeXt i PlayStation 6 ciągną rynek w dół.
Via Tenor
Potem się zdziwią, czemu niektórzy takich jak ja zostają jeszcze przy 1080p (FullHD).
Przypominam że tryb performance DLSS i FSR to skalowanie z 540p. Uwzględniając jakiś drobny narzut upscalingu wychodzi na to że RTX 3070 odpala tą grę na medium w 60 FPS i 600p xD
Za cyfrę na premierę mogę dać maks 100zł.
To chyba w zadna gre od 15lat nie grales.
Przecież na PC pudełka nie istnieją. Alan Wake 2 nie jest tutaj żadnym wyjątkiem. :)
Na co komu pudełko na PC?
Zwłaszcza, gdy nie ma się już nawet napędu optycznego ;) Na PC kupuje się już tylko cyfrę.
Przeurocze są takie dinozaury jak ty walczące z rzeczywistością cholera wie po co xD
Ja też tylko i wyłącznie Cyfra.
Pudełka i sam Tradycyjny Napęd na Płyty CD/DVD pogrzebałem już bardzo dawno temu, a teraz to są takie cuda, że jak się coś kuma, to nawet z takiej Niedocenianej i Krytykowanej przez niektórych (Lub większość) użytkowników, Hybrydy SSHD : Seagate FireCuda 2TB 3,5" można sobie zrobić : "Cyfrowy Talerzowy Napęd" na Cyfrowe Gry z Cyfrowych sklepów typu Epic, GOG, Steam.
A 2 TB to jednak mimo wszystko 2TB! xD
Ok. Czyli pierwszy punkt na liście obowiązkowych ficzerów gier PC w 2023 roku tj. wymagania z kosmosu mamy już odhaczony. Poczekamy jeszcze parę dni i z pewnością będziemy mogli też odhaczyć stuttering a być może też i crashowanie.
Remedy jesteście na dobrej drodze. Nie zawiedźcie nas.
Via Tenor
Ciekawe, na konsolach FHD skalowane z 720p i średnie detale?
Nie zapominajmy że ta gra niby jest pierwszym pełnoprawnym eksem Epica wiec cóż, idą tak samo ze sklepem, od nie tej strony której powinni i kontrowersją. Tylko bogaci klienci tego szrotu pograją w akceptowalnej jakości XD
To jest northlight ich autroski silnik
Grafika jest bardzo zaawansowana, szczegolnie fizyka i oswietlenie, wymagania nie dziwią. To bedzie true nextgen
To ci sami kolesie, co mówili, że wszystko wina series S, gdzie można było odczuć przekaz, że to rzekomo ta konsola ciągnie rynek w dół? Patrząc na te wymagania na PC, to wydaje mi się, że to Xbox NeXt i PlayStation 6 ciągną rynek w dół.
Alan Wake 2 – zalecane wymagania sprzętowe na PC (60 fps w rozdzielczości 1080p przy średnich ustawieniach graficznych)
Procesor: AMD Ryzen 7 3700X
Karta graficzna: Nvidia GeForce RTX 3070 z 8 GB pamięci VRAM / AMD Radeon RX 6700 XT z 12 GB pamięci VRAM
1080p średnie beż Raytracingu wymaga RTX 3070/RX 6700 XT
ładnie ich poje...
Żeby to jeszcze były średnie bez DLSS, to z dużymi oporami można by to akceptować, o ile grafika urywałaby beret... Ale tutaj mamy w wymaganiach DLSS Performance!
Czyli gra do bojkotu już kiedyś pisałem że jeśli będą podawać w wymaganiach FSR/DLSS leci ocena 1
Dlaczego wszędzie jest Procesor AMD ? pojebało was, inni się już nie liczą ?
AMD bądź odpowiednik ogarnij się typie.
Pleciesz głupoty jakby gra działała tylko na CPU od AMD.
Jeżeli Alan Fejk II otrzyma również wsparcie dla Frame Generation to w 1440p z RT powinien sobie poradzić RTX 4070, jężeli tego wsparcia zabraknie to żadna karta na rynku nie udźwignie tej gry w natywnej 4K. Oby przy tak absurdalnych wymaganiach grafika zrywała gacie z tyłka.
W 1080p na max detalach pewnie pograsz.
Pożyjemy,zobaczymy.
+ że min przed kupnem jest YOUTUBE w którym można zobaczyć różne konfiguracje na których gra była uruchamiana i przepadać czy na danej konfiguracji lub podobnej do posiadanego sprzętu gra chodzi dobrze dla danego gracza
Przebili chyba wszystko, co było do tej pory, nawet Immortals of Avenum.
3070 do FHD z DLSS... trzymajcie mnie...
Jeszcze mamy Cities: Skylines 2, które wygląda tak sobie, a ma wymagania sprzętowe znacznie wyższe niż Alan Wake 2.
https://www.gry-online.pl/newsroom/malo-ktory-pc-poradzi-sobie-z-cities-skylines-2-ponizej-20-klatek/z22707b
A ciekawe czy do zestawu fajności dorzucą też naszego kochanego przyjaciela DENOVO haha;)
Chyba sobie kupię monitor z rozdzielczością 640x480 bo i tak skoro trzeba użyć karty 3070 do skalowalnego 1080p i do tego DLSS przy średnich ustawieniach to wychodzi gorzej niż 720p
I to wszystko by pograć sobie jakąś poboczną postacią zamiast Alanem
Żeby tylko xD Toć oni chcą, żeby był włączony DLSS/FSR, a to w trybie performance daje 720p.
No i bardzo dobrze. Mnie od 4k oczy bolą. Gdy obraz na monitorze jest bardziej ostry, niż świat który widzę w rzeczywistości, to jednak już trochę przesada.
Ray tracing mnie nie dziwi. Jednak klasyczne oświetlenie wymaga DLSS i to w trybie zrównoważonym by gra chodziła to coś jest na prawdę nie tak. To jaką grafikę będą miały konsole? Najniższą? Ta generacja spowodowała kosmiczny wzrost wymagań nawet full hd, co jest po prostu niemożliwe. Niedługo się okaże, że nawet RTX 4090 będzie niewystarczający.
Przypomniało mi się, jak pierwszego Max Payne'a niedłuo po premierze na Duronie 650mhz, 128mb ramu i RiviiTNT2 odpalałem gdzieś w 800x600 i średnich detalach. Wtedy też to była jedna z najpiękniejszych gier na rynku, ale i bez super sprzętu można było ją odpalić w fajnej jakości. To na co sobie teraz twórcy pozwalają to jest jakiś totalny poku*wizm. Jeszcze Remedy z własnym silnikiem do tego dołączyło.
Na przełomie wieków nawet najdroższy sprzęt słabo radził sobie z ładnie wyglądającymi grami po 3 latach, a po 4 latach była kaplica, bo często nie dało się już uruchomić. Obecnie ludzie siedzący na kartach 7-letnich (GTX 1080) jeszcze, że odpalą każdą grę to mają lepiej z działaniem gier niż kiedyś ludzie na 3-letnich kartach graficznych z najwyższej półki High Voodoo 1 - Voodoo 2 - Voodoo 3 - Geforce 1 - Geforce 2 - Geforce 3 wypuszczanych ponad 20 lat temu
Max Payne 1 w 2001 roku na max detalach działał dość dobrze na mocnej Geforce 2Ti w 1024x768, a w 1280x1024 klacił. Komfortowo pograć w 1600x1200 na max detalach szło jedynie na najmocniejszej karcie Geforce 3Ti 500 wydanej jesienią tamtego roku. Riva TNT2 wydana wiosną 1999 roku jesienią 2001 roku, gdy wyszedł Max Payne to była już prawie złomowa karta z powodu bardzo dynamicznego rozwoju gier 3d i wypuszczanych prawie co roku znacznie lepszych kart graficznych. Jeszcze tego samego roku 1999 była przecież premiera znacznie potężniejszego Geforce 1. Poza tym rozdzielczość 800x600 w 2001 była dość niska nawet w stosunku do 1024x768, a co dopiero 1280x1024 i tym bardziej 1600x1200, a na RIVA TNT2 w 800x600 na średnich było i tak mało klatek.
Ale o co wam chodzi?! Przecież dodadzą DLSS i po co optymalizować? Zrobi to karta graficzna za ~7k a nie tam jacyś śmieszni deweloperzy. Kto to pomyślał.
Via Tenor
Potem się zdziwią, czemu niektórzy takich jak ja zostają jeszcze przy 1080p (FullHD).
Przepraszam bardzo, ale niby gdzie, w wymaganiach full hd z karta 3070 jest napisane cos o uzyciu funkcji dlls?
W tresci newsa jest tylko ogolnikowa informacja ´´Zabawa w 60 fps wymaga zaś sprzętu z naprawdę wysokiej półki – w dodatku zwykle przy użyciu funkcji DLSS bądź FSR 2.´´
Wiec prosze doprecyzowac tresc lub nie szerzyc ´´madrych ´´opinii od razu....
ok ok, w grafice jest niby podane ´´performance dlls´´, lecz jak wyjdzie w praniu to nie wiadomo....
Idź do okulisty, przestać pić tani alkohol i się masturbować.
tak tak, napisalem przeciez, czytac do konca naley
takim typom powinno sie odcinac internet,... kolejny frustrat z magazynu.... odechciewa sie wchodzic w kometarze, przez takich toksykow
>> Twoja stara 1993:
>> W tabeli na zdjęciu masz napisane
> tak tak, napisalem przeciez, czytac do konca naley
ok ok, w grafice jest niby podane ´´performance dlls´´, lecz jak wyjdzie w praniu to nie wiadomo....
Matka upuscila cie na glowe jak byles niemowlakiem? Czy ciezko trenujesz zeby dorownac w IQ stułbiopławom?
Biale jest niby biale, ale w ciemnosciach bylo by bylo czarne, sieczka w glowie pozwala ci stwierdzic ze to zagmatwana kwestia wiec powinnismy zgodzic sie na czarne? (klasyczny przypadek zachodnio-lewackiej degeneracja mozgu...)
Pisze ze jest wymagane to ku* pisze ze jest wymagane - to spie*na co ty ja tam sobie "wizualizujesz" nie ma zadnej wartosci i z punktu widzenia dyskusji nie istnieje.
Przecież to jest tragedia. Wstawić DLSS/FSR2 do wymagań sprzętowych jakby to było coś normalnego.. Jak rozdupcona jest ta optymalizacja?!
optymalizacja = więcej kasy dla programistów
brak optymalizacji = więcej kasy dla wydawcy....
szrot ? a co ja mam powiedzieć przy rtx3060ti, czuje się jakbym miał znowu radeon9200se
Starfield mi się przypomina. Gra w dużym procencie naprawdę ładna, ale na pewno nie żaden graficzny game changer. Na rynku jest masa gier wyglądających dużo lepiej. No ale wymagania wywalone w kosmos. Dlaczego? Ano dlatego, że Todd powiedział, że ich gra to jest "prawdziwy next-gen". I tyle, według Todda temat wyczerpany xD Ciekawe czy w przypadku Alana będzie podobnie.
Nie tak dawno w jakiejś dyskusji o rozdzielczościach powiedziałem coś o tym, że zaletą FHD jest to, że nie muszę wydawać majątku na sprzęt, który to uciągnie. Te słowa bardzo szybko się dezaktualizują.
No to u mnie będzie to ładnie śmigać na Wysokich w Rozdzielczości 1080p! xD
Na konfiguracji : i7-4790 3,60 GHz (4/8) + 16 GB RAM-u + ASUS GeForce GTX 1660 SUPER Phoenix OC 6GB GDDR6.
Skoro nawet taki Wiedźmin III - Dziki Gon : Edycja Kompletna mi na tej konfiguracji chodzi na Ultra+ xD
Niby szrot, ale w Wiedźminie 3 - Dziki Gon - Edycja Kompletna - Next Gen Update - jednak trzyma na Ustawieniach Graficznych Ultra+
W Dying Lighta 2 Stay Human który wymaga w Zalecanych RTX-a 2060 6GB to na moim ASUS-ie GeForce GTX-ie 1660 SUPER Phoenixie OC 6GB GDDR6 też da się grać na Zalecanych.
I śmiem to stwierdzić, że Szrot to by dopiero był, gdybym miał kartę GTX-a 1660 6GB GDDR5 bez SUPER i bez OC.
No ale ja jednak mam Kartę z OC i z SUPER z Rodzajem Pamięci GDDR6.
Znaczy ja rozumiem gdyby wymagania rosły przy jednoczesnym wzroście jakości grafiki, ale mam wrażenie, że od początku tej generacji gry wyglądają dokładnie tak samo jak te 6-7 lat temu tyle, że do porządnego działania potrzebują one high endowej karty za 10 koła... Wspaniałe czasy dla graczy.
Przypominam że tryb performance DLSS i FSR to skalowanie z 540p. Uwzględniając jakiś drobny narzut upscalingu wychodzi na to że RTX 3070 odpala tą grę na medium w 60 FPS i 600p xD
Jedynka była jedną z najnudniejszych gier w jakie grałam. Liczyłem na survival horror a dostałem kiepską strzelankę, jedynce co w tej grze było dobre to grafika i fabuła ale to już lepiej film obejrzeć albo książkę poczytać niż tracić czas. Po wymaganiach widać, że znów idą w grafikę, bo nic poza grafiką Remedy nie potrafi zrobić. Ostatnią fajną gierką od tego studia był max payne 2 potem coraz gorzej aż do Control, który był ich najgorszą grą.
Alan Wake wyróżniał się gęstym klimatem, niezłą fabułą i dość przyzwoitą grafiką, a gameplay rzeczywiście miał dość nudny. Jeśli ktoś oczekiwał mocnego survival horror to też mógł się zawieść. To nie była gra, która miała konkurować z takim arcydziełem wśród straszaków jak Silent Hill 2.
Najlepszą grą studia Remedy jest Max Payne 1, która pozamiatała konkurencję pod dywan i zatrzęsła branżą. Co do tego nie ma żadnej wątpliwości.
Pozostałe ich gry są też z wysokiej półki, a zwłaszcza Max Payne 2 i Alan Wake. Mam nadzieję, że Alan Wake 2 nie zawiedzie oczekiwań.
Max był dobry. Alan Wake nudny, quantum break kiepski ale odrobinę lepszy a control to takie gorsze quantum break, bo gra rozgrywa w wyglądających tak samo biurach a fabuła to głównie czytanie notatek, nie chciało im się już nawet robić filmików na silniku gry. Nie lubię ich nowych gier z tego powodu, że nie czuć w ogóle ciężaru postaci, którą się poruszamy. Od czasów PS2 nie zrobili ani jednej dobrej gry i nie wierzę, że uda im się tym razem
Wiedzmin - Najlepsza gra Remedy to Max Payne 2, jedynka była najbardziej rewolucyjna, ale dwojka mimo ze jest tylko 'wiecej, lepiej' to jest fenomenalna (lepsza historia, zatrudniono prawdziwych aktorow, grafika i audio tez duzo lepsze, gameplay no wlasnie niemal identyczny, ale jednak strzelanie zostalo nieco ulepszone, a i sam Max ma wiecej ruchów)
Alan mial dosc monotonny gameplay to fakt, on po prostu nie byl zbytnio rozbudowany i zeby cieszyl to gre trzeba bylo sobie dobrze dawkowac(ja najlepiej sie bawilem jak przechodzilem po 2 odcinki dziennie), fabula to jedna z lepszych fabul growych (tak jak MP2), a takze fantastyczny klimat trzymal mnie przy tej grze do samego konca
Control i Quantum Brake to takze bardzo dobre gry, szczegolnie Control jest swietne ze wzgledu na metroidvaniowa rozgrywke i mega fajne zabawy fizyka no i niezle poprana historią rodem od Davida Lyncha
Last_Redemption
Max Payne 1 jest najładniejszą grą 2001 roku, która mocno wyróżniła się na premierę gameplayem, grafiką, bullet time, fabułą, klimatem. Jedynka zrobiła na mnie dużo większe wrażenie od sequela, który jest niczym dodatek, bo to bezpieczny bliźniak. Dwójka wydana całe dwa lata później w 2003 roku nawet graficznie nie dominowała nad konkurencją jak jedynka. Nie mówiąc o całej reszcie już bez zaskoczenia. Co by nie mówić to zarówno jedynka i dwójka są rewelacyjne, ale przy debiucie obu gier tylko jedynka spowodowała opad kopary. Obie części przechodziłem po trzy razy. Ostatni raz w 2020 roku dla odświeżenia.
bo to bezpieczny bliźniak.
Jedynka była robiona w piwnicy ze skromnym budzetem, czuć ze dwójka jest duzo bardziej dopracowana pod kazdym wzgledem, jedynka byla rewolucja, bo wczesniej nie bylo tego typu gry nastawionej na fabule i bullet time, ale koniec koncow obie czesci zebraly bardzo podobne oceny
Dwójka wydana całe dwa lata później w 2003 roku nawet graficznie nie dominowała nad konkurencją jak jedynka.
Jakie znasz ladniejsze gry z 2003 roku? Bo ja prawdę mowiac zadnej (jedynie Prince of Persia z tamtego czasu wyglada tez ok, wiekszosc ładnych gier wtedy to juz gry robione pod konsole glownie, Max 1 i 2 to pecetowe gry stricte), o ile na jedynke dzisiaj sie ciezko patrzy, to dwojka nadal cieszy oko
Nie widać i nie czuć tego, by sequel był znacznie bardziej dopracowany lub miał większy rozmach czy dłuższy czas rozgrywki, bo te gry różnią się dość kosmetycznie. Większa liczba osób czy większy budżet nie ma decydującego wpływu na jakość co dobitnie pokazuje jedynka. W takim razie skoro twierdzisz, że robili ją w przysłowiowej piwnicy niczym w latach 80' tym bardziej budzi to podziw, że byli w stanie coś takiego spłodzić, że Remedy ośmieszyło technikaliami gigantów.
Jedyne co tłumaczyć może twoje postrzeganie to fakt, że nie ogrywałeś na premierę jedynki więc masz spaczony obraz jak ta gra rozwaliła mocno system. Trudno od wybitnych rzeczy doceniać mocniej ich bezpieczne sequele w stylu "mocniej, szybciej, więcej, ale to samo", gdy w innych segmentach sztuki za to najmocniej krytykuje się.
Taa ->
Sh3 to tylko port z PS2
. Trudno od wybitnych rzeczy doceniać mocniej ich bezpieczne sequele w stylu "mocniej, szybciej, więcej, ale to samo"
Idąc twoim tokiem to Uncharted 1 jest pewnie najlepsza czescia, bo dwojka to tylko wiecej, lepiej i ładniej ;)
Technologicznie 1 i 2 dzieli jednak sporo, to widac po tym jak te gry sie (nie)zestarzaly
Nie widać i nie czuć tego
To twoje odczucia, ja mam inne
Via Tenor
Ups...
Specjalne zawyżanie wymagań aby pchać sprzedaż sprzętu do przodu, jakoś musze opchać te karty itd.
Technologia która miała wspierać twórców by podbijać poziom i jakość grafiki, służy tylko do przykrywania beznadziejnej optymalizacji.
Zrobią crapa który ledwo wyciąga 30 klatek na sprzęcie ze średniej półki, przykleją im te FSRy i DLSSy i baja.
Na zagranicznych stronach podobna sytuacja też narzekają i śmieją się że kupujesz monitor 4K ale w grę będziesz grał w 540p.
Panowie i panie sprawa jest poważna leją na nas ciekłym moczem
My i tylko my możemy temu zaradzić jeśli ta gra się dobrze sprzeda i nie będzie bojkotu to niestety takich gier będzie więcej.
To z moim RTX 3070 TI mogę sobie pozwolić max na ustawienia średnio-wysokie bez ray tracingu by grać w więcej niż 30FPS piękna sprawa komp kupiony nowy pół roku temu a już wychodzą gry z takimi wymaganiami xdddd
Wytłumaczcie mi sens wrzucania na strone grafiki, ktorej nie da sie powiekszyc. Co ja mam z niej wyczytac na komorce?
Jeśli graficznie będzie wyglądać jak na trailerach to wymagania są uzasadnione jak najbardziej.
Rzadko sie z Toba ostatnio zgadzam, ale tutaj w pełni popieram
Gra się zapowiada na graficzną kose
Co ciemne pomieszczenia to ma być grafika nie dziękuję wolę już Tomb Raider 2018
To jest grafika realistyczny las gdzie tam musi być masa obiektów liści do tego genialne oświetlenie
https://youtu.be/Z3Npg3CV-ts?si=NXxtSaiFUcstXlB_
Gdyby tam była taka grafika w grze to wtedy były by czapki z głów bo to jest next genowa gra
Powiem ci że grałem w inne demo graficzne i to na średniej karcie graficznej w 2K i bez żadnych DLSS czy FSR
TA gra to nie ma nawet startu
Gdzie wy w AW2 widzicie grafike na poziomie usprawiedliwiającym takie chore wymagania?
Alex nie kpij z nas :)
Alan Wake 2 to nie Kingdom Come, gdzie lasy na CryEngine wyglądały ultra realistycznie i to miało prawo zarzynać najlepszy sprzęt kilka lat temu.
wystarczy pooglądać gameplaye, juz na nich gra wyglada fenomenalnie, a co dopiero na zywo, totalnie sie nie dziwie ze przy takiej jakosci oswietlenia przy pomocy rt wymagany jest 4080
Last_Redemption
Tak tylko tam masz oświetlenie Raytracing i to robi robotę reszta akcji dzieje się w nocy.
Nawet ten twój screen pokazuje jak grafika jest ukryta
wystarczy pooglądać gameplaye, juz na nich gra wyglada fenomenalnie
To my chyba inne gameplay'e widzielismy. Owszem, gra wyglada momentami ladnie, ale nie fenomenalnie, a juz na pewno nie tak, zeby usprawiedliwiac wysokie wymagania sprzetowe.
CGI trailery ;)
Ja ogrywam głównie stare gry i nawet taki F.E.A.R z 2005 roku wydaje mi sie ładniejszy niż niektóre dzisiejsze produkty. W dodatku działa w 150 kl/s , jest już poprawiony i razem z dodatkami kosztował grosze.
Kompletnie nie intresuje się nowymi, drogimi i zabugowanymi grami i żyje mi się lepiej .
To idź do okulisty. FEAR zestarzał się okropnie. Gra robiła robotę na premierę i tyle z tego zostało. Dalej jest to miodna gra ale graficznie to widać, że gra wyszła przed 2010 i to sporo. A tak swoją drogą, to przydałby się jej remaster albo nawet Remake.
Są gry o których można można mówić, że zestarzały się okropnie (np. kwadratowy Deus Ex), ale z pewnością nie jest to F.E.A.R
No niestety kolego, ale grałem w FEAR na premię i wtedy ta grafika robiła wrażenie i myślę że większość ludzi wtedy nie grało w nią na maks detalach, ale niedawno ją odświeżyłem i niestety, ale zestarzała się strasznie i gadki typu że gra wygląda lepiej niż niektóre dzisiejsze gry to jakieś bzdury.
A jakoś tak dwa tygodnie temu, ludzie się dziwili i byli oburzeni, że Intel wydaje kartę za około 1000 zł do grania głównie w FullHD. Powrót do ery jaskiniowców, tak pisali o tej karcie na golu. Przecież teraz tylko biedota gra w 1080p, co nie, bo dumna rasa panów PC to tylko gra w 1440/4K. No tak pisali.
Wymagania z kosmosu. Na trailerach gra nie wygląda zdecydowanie lepiej niż taki Dead Space z tego roku a wymagania ma sporo wyższe. Pomijam to, że AW2 wychodzi też na konsolach w tym na wiele razy zbluźnionym przez Remedy XSS.
Patrząc na te wymagania, cieszę się, że kupiłem swoją kopie na PS5
UE5 pięknie kur...
Skoro nawet Dying Lighta 2 Stay Human mogę uruchomić na Zalecanych!
To mi wystarczy machina jaką mam i jakoś się żyje bez tego całego RT! xD
Według przeróżnych opinii niektórych osób, maszyna jaką mam jest to Złom, i Kastrat, a Wiesiek Trójka (Next-Gen Update) i tak mimo to, u mnie chodzi na Ustawieniach Graficznych Ultra+ w 60 FPS-ach.
Wiesław III - Dziki Gon - Edycja Kompletna - Next-Gen Update doprawdy działa na Ultra+ jak Piękne, Czyste, Płynne Złoto. xD
CPU : Intel Core i7-4790 3,60 GHz. Turbo : 4,00 GHz (4/8) + Chłodzenie CPU : SilentiumPC Fortis 3 140mm.
RAM : Kingston HyperX 10th Year Anniversary Edition DDR III SDRAM 1600 MHz (PC3-12800) CL9 (4x4GB) 16 GB RAM-u.
GPU : ASUS GeForce GTX 1660 SUPER Phoenix OC 6GB GDDR6 - 1530 MHz (1830 MHz w trybie Boost)
Dysk Systemowy SSD połączony z Zasilaczem i Płytą Główną : Crucial BX500 960GB 2,5".
OS : Windows 10 Home.
Hybrydowy Dysk i Cyfrowy Napęd (2w1) Rozruchowy Jednostki Centralnej SSHD połączony z Zasilaczem i Hybrydowym Cyfrowym Silnikiem Napędowym GIGABYTE : Seagate FireCuda 2TB 3,5".
Płyta Główna z Hybrydowym Cyfrowym Silnikiem Napędowym GIGABYTE : Gigabyte B85M-D3H (R.E.V. 2.0) Socket 1150.
Zasilacz : beQuiet! System Power 10 650W 80PLUS Bronze.
Obudowa Jednostki Centralnej mATX : Lian Li PC-A01 (Czarny Kolor)
Inne :
Ekran Gamingowy z Technologią HDR i UltraSzybką Częstotliwością Odświeżania Monitora 165Hz : ASUS TUF Gaming VG279QL1A 27".
Klawiatura Gamingowa : Adrenaline Cold Steel.
Mysz Gamingowa : Mad Dog GM100.
Głośniki Stereo : Edifier R1600TIII.
Słuchawki Stereo Kompatybilne z Dźwiękiem z Głośników Stereo : JBL Tune 500 (Czarny Kolor)
U mnie w Wieśku III żeby mi to trzymało Stabilnie bez żadnych Zwiech i Crashy, żeby mi to na tej ekhem "Machinie" żeby mi to trzymało na Ultra+ cholernie pomogło : Włączenie HDR, zwiększenie Częstotliwości Odświeżania Monitora na UltraSzybkie 165Hz i Włączenie w Systemie Opcji : "Planowanie Przyspieszanego Sprzętowo Procesora GPU"
Bo domyślnie w stanie tzw. "Spoczynku" ta karta ma Częstotliwość Rdzenia 1530 MHz, natomiast w Trybie Boost/Przyspieszenia : 1830 MHz.
Cholerna Zaleta posiadania Karty Graficznej z OC.
Ty tej gry nawet nie odpalisz.
Gra wymaga DX 12.2 oraz korzysta z Mesh Shaders które są częścią DX12 Ultimate.
Pozostaje ogrywanie na Youtube.
Ale nie jesteś sam, bo użytkownicy (wciąż mocnego) GTX 1080Ti i całej serii 1000 oraz posiadacze serii 5000 od AMD też będą oglądać albo czeka ich upgrade.
Taki RX 5700XT czy 1080Ti są mocniejsze od RX 6600 i RTX 2060 no ale cóż ;)
Nie da się tego "zpatchować" to nie ograniczenia programowe ale sprzętowe.
To w takim razie Dying Lighta 2 Stay Human na Zalecanych też nie powinienem móc w ogóle odpalić, a jakoś mogę! xD
W Dying Lightcie 2 Stay Human na Zalecanych też jest wymagany RTX 2060 6GB a mój GTX 1660S OC 6GB GDDR6 sobie na Zalecanych jednak jakoś radzi! xD
Różnica między 1660S z OC a 1660S bez OC jest taka, że ta 1660S bez OC ma Częstotliwość Rdzenia od 1530 MHz do Maksymalnej Częstotliwości 1785 MHz, a tego drugiego GTX-a 1660S 6GB z OverClockingiem (Czyt. OC) można go podkręcić do 1830 MHz.
Ja mimo wszystko Alana Wake'a II na swojej Karcie jednak z czystej ciekawości przetestuję xD
Przykładowo takie Dziedzictwo Hogwartu gdzie w Zalecanych jest wymagana Karta GTX 1080 Ti, to ja na swoim GTX-ie 1660S OC 6GB mogę takie Hogwarts Legacy uruchomić w Ustawieniach łączonych Wysokie + Ultra + Średnie z jakością nieba na Bardzo Wysokich.
I wiem, że na stronie Technical City jest testowana GeForce GTX 1660 SUPER 6GB z tą różnicą, że bez OC, może i na tej bez OC by mi to faktycznie nie ruszyło, zobaczymy czy ruszy na tej podkręcanej Karcie Graficznej z OverClockingiem!
Z kolei Tej 1660S z OC tam w tych testach ogóle nie ma.
A ja głupi ostatnio rozglądam się za monitorem 27" i 1440p bo mój obecny już wysłużony 24" 1080p z wbudowanym modułem G-Sync dorobił się małego duszka na matrycy (nieco jaśniejszy obszar) który nie rzuca się w oczy ale jak się go zauważy to jednak denerwuje...
Szkoda że obecnie topowe monitory CRT sprzed lat są takie drogie xD
SPOKOJNIE PANOWIE, powyłącza się postprocesy, mgłe wolumetyczną i cienie kontaktowe, przymknie sie oko na te bzdury = rtx 4070 = 60 fps w 1080p przy średnich ustawieniach
rtx 4080 = 60 fps w 4K przy wysokich ustawieniach
jakby 4080 miał być 4-5 razy wydajniejszy niż 4070.... WTF ?
Ja także nie kupuję na premierę wiedząc, że nie ma wersji pudełkowej...
Poza tym:
- maja być DLC więc warto poczekać na wersję kompletną
- przy takich wymaganiach to pewnie będzie pełno łatek , za rok to może być inna gra...
To czekam na pudełko Cyberpunk 2077 w kompletnej wersji ;)
Najbardziej mnie uderzyły wymagania 60FPS 1080p medium. RTX3070/RX6700XT i to pod warunkiem włączenia DLSS/FSR w trybie performance... Nawet nie Quality, tylko pieprzone performance, które w FHD wygląda tragicznie niezależnie od gry. Nie wiem, czy to żart, czy bezczelność.
Już widzę tą kolosalną sprzedaż na PC. Gra z wymaganiami z kosmosu i to jeszcze tylko na Epic Games Store.
Już widzę tą kolosalną sprzedaż na PC. Gra z wymaganiami z kosmosu i to jeszcze tylko na Epic Games Store.
Na PC gra jest praktycznie stracona także chyba można już tylko liczyć na sprzedaż konsolową, a i tak coś czuję, że ta nie sprosta oczekiwaniom wydawcy. Jedynka też nie sprzedała się niesamowicie uwzględniając, iż swego czasu miał być to ogromny blockbuster ze stajni Microsoftu.
Już widzę tą kolosalną sprzedaż na PC. Gra z wymaganiami z kosmosu i to jeszcze tylko na Epic Games Store.
W teorii słuszna uwaga...
... Ale nie, to byłoby logiczne, tylko że stado baranów rzuca się na wszystko.
Wymagania na pewno nie będą problemem w zakupie, bardziej już zasięgi EGS
Chociaż te są wyjątkowo wysokie, więc kto wie, kto wie...
Jeśli dodatkowo pojawi się masa "entuzjastycznych" :) opinii od graczy, to może być ciekawie.
W sumie szkoda bo ja zawsze bardzo lubiłem gry Remedy, zwłaszcza QB i Control
Uwaga! Gra WYMAGA DX12 Ultimate Mesh Shaders!
Gra nie zadziała na kartach Nvidia z serii 1000 oraz na AMD 5000.
Dlatego w minimalnych mamy RTX 2060 i RX 6600
Podziękujcie inwestorom i wydawcą za wydawanie gier na siłę i programistom, którzy wiedzę z optymalizacji brali z gotowców typu Unreal Engine, Unity a styczności z backendem takich silników nigdy nie mieli do czynienia.
W jakiej rozdzielczości i ilu fps będzie to działać na XSX/PS5?
Gra będzie świetna sądząc po gameplayach, ale wymagania faktycznie po zbóju. Pół roku później znów zmieniać kartę graficzną to trochę chore.
Gracze - Chcemy postępu.
Wydawcy robią postęp, co skutkuje zwiększeniem wymagań.
Gracze - Ale tak to nie chcemy.
Tyle w temacie i nie zapraszam do dyskusji bo nie ma o czym.
Via Tenor
Czyli jestes z tych, co delektuja sie gowienkiem w zlotym papierku? Niewazne jak smakuje, wazne ze sie swieci...
W sumie i tak tyle czekałem, żeby poznać dalsze losy Alana, to mogę spokojnie poczekać jeszcze ze 2 generacje sprzętu.
Z wypowiedzi jednego z developerów ze studia Remedy wynika, iż brak wsparcia dla kart GeForce GTX 1000 oraz Radeon RX 5000 w grze Alan Wake 2 wynika z faktu zaawansowanego wykorzystania Mesh Shaders, czyli jednej z funkcjonalności bibliotek DirectX 12 Ultimate.
Dodatkowo szef komunikacji w studiu Remedy opublikował wiadomość na X (Twitterze), z której jasno wynika iż finalna wersja Alan Wake 2 wygląda i działa jeszcze lepiej niż w trakcie majowego pokazu w ramach PlayStation Showcase (wówczas pokazano materiał pochodzący z konsoli PlayStation 5). Wspomniano o zwiększonej liczbie widocznych obiektów w scenach, lepszej wydajności oraz dopracowanej do końca gradacji kolorów. W przypadku konsol mowa zarówno o PlayStation 5 jak również Xbox Series X. Pod znakiem zapytania wciąż stoi wersja na Series S.
Czy chcecie czy nie to bedzie nextgen
Rotfl, potem się dziwią że słaba sprzedaż. Większość ludzi woli wybrać sieciowa grę która nie ma żadnych wymagań...
Odpali mi to
Intel Xeon 2690v2 10/20 3.3-3.6GHz 40linii PCIe
Asrock x79 Extreme 4 LGA2011 HEDT
Fortis 3 HE1425
Asus RTX 3060 12GB GDDR6 2150/16000MHz
32GB DDR3 1600MHz QUAD CHANELL (3200MHz)
NVME SAMSUNG 980 1TB
SSD GOODRAM CX400 1TB
SSD GOODRAM CX400 512GB
HDD Seagate BarraCuda 1TB
Windows 10 21H2
The crew motorfest mi nie działa bo procesor nie obsługuje instrukcji AVX 2
Na pc każdy gra na ultra 120fps
Chciałem kupić Alana Wake'a w pobliżu premiery. Ale potem doczytałem, że będą DLCki. A teraz jeszcze wyszły wymagania. Tak się traci klientów.
Ja mimo, że nie mam ani Ryzena 7 3700X tylko starego Intela Core i7-4790 3,60 GHz ani nie mam RTX-a 3070 tylko ASUS-a GeForce'a GTX-a 1660 SUPER Phoenixa OC 6GB GDDR6 to i tak się mieszczę w Medium 1080p!
W Pałacu Umysłu Sagi mam 60 FPS.
w Lesie : Około 45-50 FPS-ów. xD
Ja mam podkręcaną Kartę z OverClockingiem, na całkowitym Low w 30FPS to może i by było jakby to była 1660S bez OC, ta z OverClockingiem jeszcze daje radę, nawet w tak cholernie Wymagającej grze jak Alan Wake II.