Recenzja Forza Motorsport - dziś „wczesny dostęp”, jutro wielka gra
Seria zjadła już swój własny ogon. Potrzeba większych zmian. Idealna gra do Game Passa żeby sobie chwilę polatać i obadać co i jak.
Polecam grę , jest prawie nie grywalna w 4k na maxymalnych ustawieniach bez DLSS i to z 4090 na pokładzie
Czyli standard dzisiejszych czasów w gamedevie. Działa jako tako, więc sprzedajemy grę. Niedługo to się trzeba będzie cieszyć, że gra się w ogóle włącza na czyimś PCcie.
Zwykła ścigałka? Z drugiej strony 4k i zaawansowany RT... No ale jednak tylko ścigałka, w zestawieniu z 4090... Sam nie wiem, co o tym myśleć, ale trzeba chyba jednak sprawdzić, jak jest bez RT i w 1440p.
Ale granie z RT bez dlss jest głupota. Ja gram z dlss w 4k wszystko na maxa na 4080 i zero jakichkolwiek problemów. Ale akurat to jak ta gra mi działa jest jedna z nie wielu zalet. Grafika jest ok jest ładna ale nie umywa się do pierwszych zapowiedzi. I o dziwo jakoś tak na gran turismo mi się przyjemniej patrzy niż na to co prezentuje fm. Gameplayowo mamy padaczkę, przymusowe 3 okrążenia są bez sensu, co innego jakby oprócz treningu w żaden sposób nie wpływały na rozgrywkę ale wpływają bo zbieramy exp samochodu i tylko wylevelowana odpowiednio furę możemy ulepszać (kto to wymyślił). Pozatym gra jest wykastrowana z wielu rzeczy które miała już forza 6 w tym zajebisty system kałuż, które były potem rozwinięte w fm7 czyli z czasem upływu czasu gdy padał deszcz pojawiały się coraz większe kałuże na wgłębieniach na trasie czy na poboczach które realnie wpływały na nasz wóz gdy w nie wjechaliśmy. System ten całkowicie zniknął teraz i trasa się tylko swieci tak niezbyt ładnie w czasie deszczu. Gra wydaje mi się bezduszna i nudna i na chwile obecna żałuję wydanych 33 euro za upgrade do premium. Niestety najlepsze forzy to wciąż te z xboxa 360 czyli 3 i 4. A jak posiadacie series x albo jakiegos one to lepiej zainwestować w 6 albo 7 bo ta gra na chwile obecna jest kolejna gra do game passa. I trochę zaczyna to być niestety standardem. Czy mi się wydaje czy odkąd mamy naszego zabawce game passa to gry od micro nie zaczęły właśnie obniżać swojej jakości? Jeśli chodzi o horizony to pierwsze 3 odsłony tez wydawały mi się dużo lepsze niż 5 która jednak bardziej mi przypomina festyn niż jakikolwiek festiwal. Obecnie to chyba wole moja tzw Masz forze horizon w domu czyli the crew motorfest.
Chyba bardziej przemawia do mnie to, co napisał DM... :) Choć z drugiej strony model jazdy to podstawa, jest ładnie... Ale rewolucji brak, no i ta uboga zawartość...
To miała być moja pierwsza Forza Motorsport... no i po doczytaniu recenzji plus drugiej opinii od DMa wyszło że jednak dla pewności i szerszego obrazka sprawdzę sobie nie tylko tę, ale jeszcze FM7 ;)
Ja się srogo rozczarowałem... żeby tyle lat rozwijać jedną markę, trzy razy dłużej czekać z premierą nowej odsłony i zrobić tylko lepszy model jazdy oraz odrobinę polukrować grafikę (kokpity to wciąż poziom Xboksa 360), wyrzucając wszystko, co było?
Sporty motorowe to worek bez dna, z którego można czerpać miejsca, samochody, wydarzenia, emocje, legendy. Tutaj był chyba tylko cel, by dać samochodowe 500+ i nic więcej, niech sobie jeżdżą i ciułają kredyty na ich zakup. Po 2 playlistach z mini-wyścigątkami padałem z nudów.
Stworzyłem więc sobie własny wyścig we free Playu, żeby był długi i wymuszał strategię pitstopów, ale trzeba się doszukać tego, że do działania zużycia opon trzeba najpierw sobie odblokować opony "racing", bo "sport" się nie zużywają i nie dają zmieniać. A potem pitstopy i tak są automatyczne, a próba zatankowania w pit stopie na 8 okrążeń do końca skończyła się opcją wyboru: 90% zbiornika lub 100% zbiornika...
Plusem Forzy jest jedynie jej casualowość - nie trzeba być masterem kierownicy, jak w Assetto, żeby objeżdżać wszystkich z palcem w nosie i jeszcze cieszyć się z jako tako realistycznego modelu jazdy.
Ja zaś spodziewałem się, że będę srogo rozczarowany, a jestem zaskoczony pozytywnie. Najlepiej odpalić grę w Game Passie i przekonać się osobiście :)
tylko lepszy model jazdy
Tylko i aż. Wraz z "tylko" lepszą sztuczną inteligencją, lepszym multiplayerem, lepszymi systemami nauki szybkiej i czystej jazdy itd. ;)
Lepszy system nauki - zgoda! Tylko czy jak ktoś dopiero się uczy, to czy wytrzyma tak monotonną naukę, z dwoma wyzwaniami na praktyce? :) Nauczanie to cała metodologia jak to robić i choć system jest lepszy, to w grze jest jakieś 10% tego systemu, jaki powinien być.
Czysta jazda u mnie działała bardzo dziwnie - system raz daje karę za wyjazd tylnym kołem na tarkę, raz nie daje kary, gdy skosiłem zakręt całkowicie po trawie, by wyprzedzić 2 samochody.
To samo z kolizjami - raz kara, bo ktoś mi wjechał z tyłu, innym razem brak kary, gdy staranowałem na pełnej kilka samochodów - tutaj żaden sim nie daje rady robić tego dobrze :)
Też prawda, Gran Turismo 7 z licencjami i wyzwaniami praktyki na torze jest lepsze w wykładaniu podstaw. Z drugiej strony chciałbym tam zobaczyć ten system kar w singleplayerowych zawodach, nawet jeśli nie działa idealnie (jeszcze?) - a zwłaszcza wyścigi w formule innej niż "złap króliczka" :)
Draug, dlaczego w minusach przy "mało trybów gry" też nie dałeś w nawiasie - na premierę? w FH tak bywało że dodawano tryby po premierze!
1. W przypadku brakujących torów uczyniono już konkretne zapowiedzi, w kwestii trybów gry na razie są tylko niesprecyzowane deklaracje i przesłanki, że z czasem powrócą wyścigi równoległe czy zawody driftowe - stąd brak tej adnotacji.
2. To cecha współczesnych samochodów wyścigowych - elektronika zmienia ustawienia silnika, by równoważyć moc względem zużycia paliwa. Ważna rzecz w wyścigach wytrzymałościowych.
Pytanie do znających się na grach wyścigowych:
Wyszły w ciągu ostatnich paru lat jakieś gry podobne do split/second velocity?
Jedyne co mi choć trochę przypominało to świetny wreckfest ( ciągle nie to samo ale i tak świetny).
Nie lubię sandboxow w wyścigach.
Edit: w sumie chyba znowu split/second zainstaluje ta gra się nie starzeje :) gdzieś raz na rok/dwa kończę na 100%
Wiem co czujesz. Split second było absolutnym sztosem i nie kojarzę żadnej podobnej gry.
Gdzieś tam po cichu mam cały czas nadzieję na dwójkę, ale wątpię żeby to się stało :-(
split second jakoś mi umkneło,trzeba będzie obadać jeśli porównujecie do genialnego wreckfesta,w którym straciłem koło setki godzin ,i który był megazaskoczeniem,bo wszedzie komentarze były fatalne:) a to po prostu ludzie odbijali sie od zbyt realistycznego modelu jazdy i płakali.
Split Second i Wreckfest mocno się różnią. SS najlepiej podsumować jako grę, w której występujesz w filmie Michaela Baya i starasz się przeżyć przy wszystkich eksplozjach i katastrofach wokół toru. ;) Ostatnio trochę ponownie pograłem na Xboksie w wersję BC z X360, niestety niska rozdzielczość psuje trochę zabawę na dużym tv.
Ostatnio wróciłem sobie do starego Flatouta 2 i bawię się świetnie. Jeśli nie grałeś to polecam (chociaż jest to gra starsza od Split second).
Jest gdzieś lista pojazdów które sa dla całej rodziny Forza nowością w tej części? tzn tylko te które faktycznie nie było w żadnym horizonie czy zwykłej, wyróżnione z listy 500 maszyn
Sporządziłem taką listę:
2020 Acura #6 ARX-05 DPi - od 26 października (nagroda w pierwszych popremierowych zawodach w karierze)
2020 Audi R8 V10 performance
2020 Automobili Pininfarina Battista
2023 Cadillac V-Series.R (w trzech malowaniach)
2023 Chevrolet Corvette Z06
2024 Chevrolet Corvette E-Ray
2020 Chevrolet #3 Corvette Racing C8.R
2019 Ginetta #6 Team LNT Ginetta G60-LT-P1 - od 26 października
2020 Honda #73 LA Honda World Racing Civic
2020 Hyundai #98 Bryan Herta Autosport Veloster N
2020 KTM X-Bow GT2 - od 12 października
2019 Lamborghini Sián FKP 37
1966 McLaren #4 Bruce McLaren Motor Racing M1B
2015 Porsche #91 Porsche Team Manthey 991 RSR
2022 Subaru BRZ
2022 Volkswagen Golf R
To samochody z samej "podstawki", bez DLC.
95 wyścigów w karierze... czy oni projektowali 1 wyścig na miesiąc? ;) Bardzo liczę, że po premierze to będą konkretne jakieś aktualizacje zawartości. No i że jak najszybciej powrócą Road Atlanta i Monza.
To i tak mniej więcej pięć wyścigów na jeden tor :)
Grę odsuwam na bok, może się kiedyś ogra to jednak szkoda mi aktywować GP bądź kupować to grę za pełną cenę, dodatkowo ostro przycięta pod przyszłe DLC.
ps. Kolejny port na PC ktory ma skopaną optymalizację. Wcześniejszy komentarz to już udowadnia.
Sorry, ale jak GT7 dostało 7/10 to nowa Forza w obecnej postaci zasługuje na max 6/10...
Z tego co widzę, to recenzję o ocenę 7/10 dla GT7 robił DM. Ten sam DM z tego co widzę w "alternatywnej opinii" dał 6,5 dla FM. Czyli wszystko się zgadza - stosując spójną skalę ocen w ramach jednego recenzenta ;-) Odnośnie zagrania to w przypadku 95% gier miałoby to kluczowe znaczenie, ale w przypadku GT i Forzy mówimy o grach gdzie od lat model jazdy nie przechodzi żadnych rewolucji, co najwyżej delikatną ewolucję, a rywalizacja odbywa się głównie w obszarze grafiki, liczby aut, jakości odwzorowania karoserii aut i ich wnętrz, liczby i jakości odwzorowania torów, zmiennych efektów pogodowych, pit stop'ów czy jakości implementacji wyścigów on-line. Do tego dochodzą wszystkie extra "bajery" typu photo mode czy współpraca z Top Gear. I niestety suche fakty wskazują, że Forza w większości z tych tematów zawodzi, miejscami jest wręcz regres. Ale DM pewnie tak naprawdę nie grał i tylko się wymądrza, dostępne filmy nie oddają oprawy graficznej Forzy, burzowe chmury nad GT7 już się zbierają, a Forza zgarnia "należną jej koronę królestwa simcade’owych wyścigów".
Czyli rozczarowanie? Dla mnie ulubioną częścią była Forza Motorsport 6, a 7 odgrzewany kotlet-kupiłem nawet najbogatszą edycję i żałowałem. Pamiętam, że na zwiastunach były animowane pitstopy, a w grze tego nie było.. Nowej Forzy nie kupiłem, ogram w Game Passie.
Czy w wyścigach multi są wyścigi gdzie trzeba zmienić opony na twardą/miękką i dotankować samochód? Tak jest w GT Sport i GT7.
Obejrzałem kilka gameplay w necie i jestem rozczarowany oprawą wideo, jest mega nierówna. GT7 wygląda o niebo lepiej.... Jak wygląda w praktyce ?
Odnośnie torów to brak Nordschleife, tego też nie było na premierę FM5 i dodali w nowym roku. Fajnie, że są nowe takie jak Kyalami, ale brakuje mi japońskich torów czyli co ma konkurencja jak i tamtych aut. Niestety niemal większość samochodów to jest bezczelne kopiuj/wklej z poprzednich odsłon.
Jak jazda na kierownicy? Jak dobrze, że jest pełniejszy obrót koła, jest tak jak u konkurencji ?
Czyli rozczarowanie?
Nie do końca. Gra ma braki, ale najważniejsze elementy są na swoim miejscu i działają pierwszorzędnie - twórcom pozostaje łatać błędy techniczne i dodawać zawartość :)
Czy w wyścigach multi są wyścigi gdzie trzeba zmienić opony na twardą/miękką i dotankować samochód?
Tak.
jestem rozczarowany oprawą wideo, jest mega nierówna. GT7 wygląda o niebo lepiej.... Jak wygląda w praktyce ?
Rzeczywiście jest nierówna, ale GT7 wygląda najwyżej troszkę lepiej - jeśli w ogóle, bo Forza może tracić np. pod względem szczegółowości modeli samochodów, ale nadrabia naturalnością oświetlenia.
Jak jazda na kierownicy?
Na Logitech G29 bardzo dobrze - o niebo lepiej niż w FM7. Force feedback nadal dałoby się poprawić, ale już teraz jest w pełni zadowalający.
jest pełniejszy obrót koła, jest tak jak u konkurencji ?
Jeśli chodzi o animację obrotu kierownicy, to w istocie jest tak jak w konkurencyjnym Gran Turismo - widzimy 360-stopniowy obrót.
Na Logitech G29 bardzo dobrze - o niebo lepiej niż w FM7. Force feedback nadal dałoby się poprawić, ale już teraz jest w pełni zadowalający.
Ja mam Logitech G920 i pytanie czy w grze też jest wybór pomiędzy normalnym, a symulacyjnym modelem jazdy czy jakoś tak, było w poprzednich częściach. Generalnie jak sobie pomyślę, że muszę całe pedały rozbierać bo jakimś cudem do pedału gazu dostał się kurz i potencjometr szaleje (naciskam lekko, a gra wskazuje 80% zamiast np. 20%) ja nie wiem jak można było to tak zaprojektować. Czasami odechciewa mnie się grać gdzie liczy się czas tak jak w F1. Samo użycie sprężonego powietrza nie pomaga, masakra, a mam zestaw z biegami obok...
Nie, wręcz przeciwnie. Gra ma braki, ale najważniejsze elementy są na swoim miejscu i działają pierwszorzędnie - twórcom pozostaje łatać błędy techniczne i dodawać zawartość :)
Napiszę tak, że zawsze nie podobały mnie się te aktywność takie jak rozbijanie kręgli czy jazda autem i wyprzedzanie innych
Czy oprócz tej kariery, są wyścigi endurance ? Były w poprzednich częściach i je uwielbiałem. Jeśli tak czy jest np Le Mans w godzinę jazdy, zmiana pory z dnia do wieczora-nocy i ranka? Pamiętam w poprzednich odsłonach była tylko noc i godzinę czy nawet dwie jazdy i nic zero zmian...
Z tego co czytałem to w karierze nie ma przymusu zmiany opon, dotankowania. Na jakim poziomie trudności graliście? Może na wyższym jest to konieczne ?
Serio nie ma kałuż 3D? Nie róbcie jaj :(. W FM6 to było kapitalne, ale już w FM7 widziałem braki w tym. Zresztą jeśli chodzi o deszcz, to nadal najlepszy jest w tym Drive Club tak? Ten w FM6 czy FM7 jest spoko, ale mogłoby być lepiej..
Generalnie chciałbym aby nowa Forza Motorsport była czymś czym był Gran Turismo: Sport. Nastawiony na multiplayer i dodawanie nowych eventów. Z zazdrością oglądałem filmy gdzie trzeba było zmienić opony, dotankować samochód itd.
Ostatnia kwestia, nadal na d-padzie można wyświetlić info odnośnie aktualnych statystyk auta? G-Force, opony, natężenie, itd?
czy w grze też jest wybór pomiędzy normalnym, a symulacyjnym modelem jazdy czy jakoś tak, było w poprzednich częściach
Tak, ta opcja została zachowana.
Czy oprócz tej kariery, są wyścigi endurance ?
Obecnie tego rodzaju wyścigi są dostępne tylko w multiplayerze albo do skonfigurowania w trybie gry dowolnej (mogą być wieloklasowe i z pełnym cyklem dobowym w przyspieszonym tempie). Nie wiadomo, czy kiedyś zostaną włączone do trybu kariery.
w karierze nie ma przymusu zmiany opon, dotankowania. Na jakim poziomie trudności graliście? Może na wyższym jest to konieczne ?
W obecnie dostępnych zawodach w trybie kariery nie da się konfigurować długości wyścigu, więc ze zjazdów do pit-stopu korzysta się co najwyżej podczas praktyki, gdy chcemy wypróbować różne mieszanki opon. Poziom trudności nie ma na to wpływu.
Aczkolwiek w teorii jesteś w stanie narzucić sobie przymusowy zjazd do boksu, jeśli zatankujesz za mało paliwa ;D
Generalnie chciałbym aby nowa Forza Motorsport była czymś czym był Gran Turismo: Sport. Nastawiony na multiplayer i dodawanie nowych eventów
W pewnym sensie nowa Forza tym właśnie jest - tyle że już na starcie oferuje znacznie więcej aktywności singleplayer niż GT Sport, a z czasem ma przybywać rozmaitych zawodów i form rozgrywki.
nadal na d-padzie można wyświetlić info odnośnie aktualnych statystyk auta? G-Force, opony, natężenie, itd?
Tak, telemetria nadal działa i bardzo się przydaje :)
Tak, ta opcja została zachowana.
Jak to działa? Tak samo jak w poprzednich odsłonach?
Czy jest w grze slipstreaming tak jak poprzednio i czy jest lepiej wykonany?
Jak działa zmiana FOV? Czy tylko odległość pola widzenia czy też wysokość lub kąt?
Czy grafika jest taka szaro-bura jak na gameplayach? W porównianiu do GT7 to tam wszystko takie kolorowe jak lato, a tutaj hmm jesień i brak ostrych kolorów, może w HDR będzie lepiej..
Forza Vista to bieda tak? Szkoda, że nie ma tego mięsa, historii modeli/marki jak u konkurencji :/
Napisz coś więcej o zużyciu opon i paliwie, czuć to w grze czy nie? Czuć, że opony nie dają rady i gorzej się jeździ ? Czy w multi można dotankować paliwa ile się chce?
Czy jeśli w trakcie wyścigu spadnie deszcz, to jest odczuwalna zmiana prowadzenia? Czy jest opcja, że zaczynamy wyścig w deszczu i powiedzmy w połowie wyścigu przestaje padać i świeci słońce, czy to ma wpływ na jazdę? Czy pojawia się tzw. sucha linia wyścigowa gdzie zjazd na mokrą nawierzchnię powoduje problemy w jeździe ?
Najwyższy poziom trudności to symulowanie zniszczeń, zużycia opon i paliwa oraz brak opcji cofania czasu. Osobno regulujesz szybkość przeciwników.
Multi będzie można dopiero gruntownie sprawdzić, jak się zapełni ludźmi. Teraz były wyznaczone sesje dla mających dostęp. Ja trafiłem na wyścigi po 6 okrążeń tylko - nie było sensu zjeżdżać do pitu, ale na końcu pojawiło się info, że opony są na skraju wytrzymałości. W online było kilkanaście minut na trening i w tym czasie można było pojechać 3 okrążenia kwalifikacji.
Jest niby system, który ocenia, jak bezpieczenie jeździsz, ale zobaczymy jak się spisze z tłumem przeróżnych graczy i i czy jeszcze lista kierowców będzie dobierana po wynikach ogólnych. Widać, że chcą naśladować system z GT Sport, ale nie wiadomo jak im wyjdzie.
Jak to działa? Tak samo jak w poprzednich odsłonach?
Prawdę mówiąc, nie wiem, jak to działało w poprzednich odsłonach, bo zawsze grałem z symulacyjnym modelem jazdy i nie sprawdzałem "normalnego". Tutaj przez chwilę porównywałem te ustawienia, jadąc Fordem Mustangiem GT '18, i odnotowałem, że w trybie normalnym po prostu trochę łatwiej panować nad samochodem (acz nadal nie jedzie jak po szynach, jeśli resztę asyst pozostawimy wyłączoną).
Czy jest w grze slipstreaming tak jak poprzednio i czy jest lepiej wykonany?
Tak, jest lepiej wykonany, przyspieszenie podczas jazdy w cieniu aerodynamicznym samochodu z przodu wydaje się bardziej odczuwalne.
Jak działa zmiana FOV? Czy tylko odległość pola widzenia czy też wysokość lub kąt?
Zmienia się tylko odległość. Nadal brakuje przesuwania kamery w pionie i poziomie ("regulacji fotela").
Czy grafika jest taka szaro-bura jak na gameplayach?
W porównaniu z Gran Turismo kolory rzeczywiście są przygaszone, ale mi wydają się bardziej autentyczne :)
Forza Vista to bieda tak? Szkoda, że nie ma tego mięsa, historii modeli/marki jak u konkurencji :/
ForzaVista sprowadza się już tylko do oglądania samochodów z bliska i przyglądania się szczegółom pod maską czy z fotelu kierowcy/pasażera. Nadal cieszy, ale brakuje mi funkcji z poprzednich odsłon.
Napisz coś więcej o zużyciu opon i paliwie, czuć to w grze czy nie? Czuć, że opony nie dają rady i gorzej się jeździ ? Czy w multi można dotankować paliwa ile się chce?
Tak, samochodem z zużytymi oponami jeździ się zupełnie inaczej - łatwiej traci przyczepność, szerzej bierze zakręty itd. Nie jestem natomiast pewien, czy należycie czuć stopniową degradację ogumienia - ten aspekt muszę jeszcze potestować.
Z tankowaniem jest drobny problem, tak jak pisał DM w którymś z powyższych komentarzy - nie decydujemy, ile dokładnie paliwa trafi do baku, tylko tankujemy do pełna.
Czy jeśli w trakcie wyścigu spadnie deszcz, to jest odczuwalna zmiana prowadzenia?
Tak, chociaż nie następuje to tak gwałtownie jak w Gran Turismo. Nawet na standardowych oponach da się panować nad samochodem na mokrym asfalcie.
Czy jest opcja, że zaczynamy wyścig w deszczu i powiedzmy w połowie wyścigu przestaje padać i świeci słońce, czy to ma wpływ na jazdę? Czy pojawia się tzw. sucha linia wyścigowa gdzie zjazd na mokrą nawierzchnię powoduje problemy w jeździe ?
Opcja taka jest, ale jeszcze nie uczestniczyłem w dłuższym wyścigu, w którym nastąpiłoby rozpogodzenie po deszczu, więc na razie nie miałem okazji zaobserwować formowania się suchej linii :)
Tu chyba nie ma nazw "symulacja", "normalny". Jest ogólnie poziom asyst - łącznie jest chyba sześć poziomów, od automatycznego hamowania i wspomagania skręcania, po wyłączenie tego kompletnie plus wyłączenie kontroli trakcji itp. potem można to sobie pozmieniać do własnych ustawień.
Też nie widziałem nigdy przejścia pogody deszczowej w suchą, jedynie nadejście mgły chyba raz było.
Odbyłem dzisiaj jazdę, podczas której zaczęło się od burzy i następowało stopniowe rozpogodzenie. Wygląda na to, że po ustaniu opadów tor wysycha tak szybko - na całej powierzchni - że sucha linia nie ma szans się uformować :)
Bez co najmniej 3080/4070 nie macie po co kupowac.
Ciekawe jak bardzo obcieta bedzie grafa na konsoli.
Bez przesady, na 3070 mam stałe 60 fps i to bez dlss, ale fakt ze gra ma jakiś Bug i jak się zmienia opcje graficzne podczas jazdy to płynność spada drastycznie.
W jakich ustawieniach ? Full hd + dlss ? 60 FPS to troche malo w takiej grze.
2560x1080, DLSS off, rtx off, skalowanie 100%, detale high tylko lusterka auto.
60 to w zupełności wystarczająco w takiej grze.
W tej chwili do komfortowej rozgrywki w 1440p bez RT i monitorze 75 Hz potrzeba RTX 4070ti.
Mam wrażenie że wersja PC wygląda gorzej od wersji na Xbox series X nie mówiąc już o wydajności. Na PC jest wrażenie że DLSS nie działa tzn nie ma prawie żadnej różnicy w wydajności po włączeniu upscaling'u. O raytracing'u można zapomnieć gra zwalnia o 75%. Generalnie gra jest dość brzydka publiczność i roślinność w niektórych miejscach to płaskie tekstury i mam wrażenie że Motorsport 7 w tej chwili jest ładniejsza a przede wszystkim gra jest kompletna z dużo większą ilością tras i pojazdów. Jeżeli na premierę 10 października tego nie poprawią to nie warto kupować.
Nowy Motorsport może nie wygląda lepiej, ale za to gorzej chodzi. Sprzęt mam słaby, ale 7 przy lepszym wyglądzie, śmigała lepiej, w większej rozdzielczości i wyższych ustawieniach. Także jest sporo roboty przy optymalizacji.
Ogólnie menu gry i ui podczas wyścigu też spory krok w tył w porównaniu do poprzedniczki. Mam też dziwny problem z dźwiękiem, wszystko brzmi jakby było puszczone na dwudziestoletnim, 1 watowym głośniczku bez obudowy.
Kariery nie ruszałem. Z tego co czytałem, to niemożna regulować długości wyścigu, więc nie widzę sensu się w to bawić.
Multi ma potencjał, Tankować może i nie trzeba, ale w średnich wyścigać, można kombinować z mieszankami i ewentualnym pitstopem. Choć prawdopodobnie, będzie meta na jedną konkretną strategię. W wyścigach pracujemy na dwiema ocenami, jedna dotyczy bezpiecznej jazdy (kolizje i wyjazdy poza tor) i szybkości. Kary za kraksy i offtracki są tak samo randomowe jak w 7. Dwa razy dostałem karę, za to że ktoś we mnie wjechał, a gdy ja nie wychomawałem i dość mocno przywaliłem, to nie było kary.
Model jazdy podobny do poprzedniczki, choć lepiej czuć co się dzieje z autem.
Mieszanki opon robią różnice, choć ich nad ich zużyciem powinni popracować. Jak na razie mam wrażenie, że nie degradują się stopniowo, tylko w pewnym momencie przestają działać. Choć to może być kwestia tych średnich wyścigów, gdzie na takim SPA jest zaledwie 6 okrążeń i dużego mnożnika zużycia.
No z recenzji wychodzi na to, ze to kolejna gra usługa z małą ilością zawartości wydana po to by przez lata dodawać nowe rzeczy i utrzymać graczy jak najdłużej przy grze i abonamencie
Polska, bogaty kraj, ma cenę wyższą o 10% niż inne kraje EU płacące w euro.
350PLN to 76 euro!!! ZA PODSTAWKĘ!!!
Przecież jest w gejmpassie za darmo!
:D
A ja myślałem, że to taki pewniak.. to tylko pokazuje jak można się przejechać :-/ szkoda, bo liczyłem strasznie na nową forze. Może kupi się za rok.