Nowe rajdy Codemasters czerpią dobre wzorce od konkurencji - świeży gameplay
Ooo Panie Draugu. To chyba najbardziej golowy tytuł w Pana historii. Nie wiem, czy gratulować.
Ja bym poszedł jeszcze o krok dalej i porównał karierę opartą o kalendarz do Football Manager, a możliwość zbudowania własnego auta do Sim City (tam też budujemy).
Sekcja tworzona przez Ciebie wokół motoryzacji jest według mnie najjaśniejszym punktem GOL, więc liczę, że nie będziesz sukcesywnie zniżał się do poziomu kolegów w pogoni za klikami. A jeśli szefostwo tego wymaga - niech przemyślą swoje zachowanie i priorytety.
Moments w sumie mogą być ciekawe, szczególnie jeśli to nie będzie tak, że będzie trzeba tylko jeden OS czy rajd przejechać. Przykładowo sezon 1997 i pogoń Colina McRae za Makinenem, w 3 ostatnich rajdach, które wygrał Colin, a mimo to McRae przegrał 1 punktem. Albo sezon 1996 będący pełną dominacją Makinena wygrywającego 5 z 9 rajdów.
Dlaczego grafika jest taka słaba? OK, to nie najważniejsze, ale przeszli na UE, a oświetlenie, a przede wszystkim odbicia na szybach i - w mniejszym stopniu - karoserii są rodem z pierwszego DiRTa! Co tu się stało?!
Mowcie lub piszcie co chcecie, ale to wyglada slabo. Graficzne nawet bardzo. Taki poziom WRC8 od KT Racing. Zawartosc calkiem urozmaicona, ale dla mnie przekombinowana. Tuning mechaniczny i wizualny uwazam za zbedny w grze tego typu. Tak samo jak aspekt menedzerski. To cos wrecz odpychalo mnie w gracz z serii MotoGP i nastepnych WRC od KT Racing. Rozumiem jednak takie podejscie Codemasters do tematu WRC, bo Kyloton postawilo wysoko poprzeczke.
Ogolnie takie sobie to...
Grafika, jeśli chodzi o odbicia w szybach (w karoserii mniej, bo w rajdach zwykle nie jeżdżą samochody z lakierem metalic albo chromowym) to jest wręcz regres. Nie wiem, co oni odwalili. Otoczenie ładne, ale jakieś rozmyte, u KT było ostrzejsze.
Ogólnie to ja bardzo lubiłem ten styl pierwszych gier na EGO Engine, i wygląd nie jest dla mnie kluczowy, tym bardziej, jeśli dzięki temu gra zadziała dobrze na generacji RTX 20xx i 30xx, ale obiektywnie patrząc nie mam pojęcia, co się stało. Ostatnie F1 prezentują się o niebo lepiej. Oczywiście, najważniejsze są projekty OS-ów, mocno komplikują wszystko wersje na każdą porę roku, ale...
Co do OSow, to ja tutaj widze pewna tendencje w tym co robi Codemasters. Wystarczy sobie przypomniec poprzednie gry WRC. Waskie drogi i uliczki oraz ciasne nawroty. Czasami taki trzyminutowy odcinek potrafil niezle zmeczyc. Na materiale wideo z WRC23 kompletnie tego nie czuje. Znowu widze, ze jest szeroko, sa dlugie nudne odcinki i nawroty, ktore raczej nie beda stanowily problemu dla wprawionego gracza. Klasyczny Codemasters. Choc byc moze tak to tylko zostalo skrojone na potrzeby filmu. Wypadkiem przy pracy byla Argentyna w DR2.0, cala reszta byla nudna jak flaki z olejem. Pierwszy DR zatrzymal mnie na ponad 450h, DR2 juz tylko na niecale 130h i nie mam ochoty wracac do tej gry.
Akurat przy WRC, począwszy od części szóstej, miałem czasem wrażenie, że jest tam aż nazbyt kręto i wąsko. Nie interesuję się rajdami, więc być może nie mam racji, możliwe, że to przejście na kierownicę zmieniło mój odbiór, bo na padzie w Loeb Rally Evo grało się łatwiej, a trasy we Włoszech czy Monako były przecież podobne... Niemniej lekkie poszerzenie tras wydaje mi się OK, pytanie tylko, czy z tym nie przesadzą
Zgadzam się z Wami, mnie też nie zachwyca to, co widzę na filmach z WRC. I to nawet nie tyle grafika - choć ona też trąci myszką - co praca kamery i zachowanie samochodów. W większości scen wygląda to niepokojąco sztywno.
Trochę sztywno, to fakt... Wreszcie będzie dobry rajdowy simcade, na wzór WRC 3 od Milestone, zamaist skręcających w stronę sima gier od KT.
Ponieważ wszystkie te materiały są ze znacznie starszych wersji. Codemasters zanim wypuszcza swoje filmiki musi przejść szereg różnych pozwoleń i weryfikacji, dostać zgody by te materiały mogły w ogóle być wypuszczone w YouTube i nakręcić tą całą machinę. Te materiały sięgają nie wiadomo jakiego czasu a wypuścić je mogli np. dopiero po 3 miesiącach.
Pamiętacie może jak było z pierwszymi przeciekami odnośnie grafiki z NFS Unbound? Tam grafika miała rok wstecz czy coś koło tego i była taka kaszanka że ludzie się bali że to było tak niedopracowane dzięki pośpiechowi EA. Nawet pierwsze zwiastuny WRC pokazywały bodajże brak kibiców.
Wszystko począwszy od Grafiki i Dźwięków ma być zdecydowanie lepiej dopracowane i wykończone "przynajmniej jak na ich pierwszą część z Unreal" odpowiednim poziomem efektów czy dźwięków na sama premierę.
Co do poprzednich WRC to tam połączenie między fizyką, zbyt przesadzoną ciasnotą tras a autami i ich ustawieniami totalnie nie współpracowała a Force Feedback przeskakiwał za bardzo i miało się wrażenie jak w tych starych typowo zręcznościowych grach z czasów PlayStation 2 czy starych Colinów czy czegokolwiek jakby się nie miało gry na sprzęcie za powiedzmy 400 zł z odpowiednim force feedback a jedynie wibracją i dziwnymi obrotami kierownicy za co najwyżej 2 stówki. Nie mówiąc już o WRC Generations które totalnie schrzaniło temat Force Feedbacku i glitchy z niekompletnie wciśniętym gazem. Lub nierówną fizyką która nie oddawała tego co powinna oddawać przez części 7-10. Pamiętajcie także że "hardcore" wcale nie musi iść w parze z realizmem
Praca kamery tu akurat wydaje mi się albo jakoś wg. siebie ją poustawiali bo chcieli dać swoje ujęcia i też sami to poucinali bo jestem przekonany że w finałowej wersji gry to tak wyglądać nie będzie może jakiś zbyt bliski fov i jakaś opcja na brak wstrząsów? Na materiałach ktokolwiek prowadził te rajdówki jechał na kontrolerze + asystach i nie zdziwię się jak wszelkie udogodnienia tam były pokazane by zachęcić tych mniej doświadczonych graczy do kupna.
Pamiętajcie jeszcze o jednej rzeczy oni dopiero co przesiedli się na Unreal Engine który w kwestii gier wyścigowych również za wygodnym tematem nie jest mimo wszystko, musieli przenieść fizykę z DiRT Rally 2.0 dzięki uprzejmości pomocy i narzędzi twórców tego silnika, a jeśli ktoś miał okazję grać na PC to tylko zobaczcie jak potrafi ciąć Dakar Desert Rally przy mid-high end PC które choć uciąga najwyższe detale choćby w Full HD tak w danych momentach co chwile są lagi i przerwy w trakcie jazdy. Czasami deweloperzy muszą iść w kompromis by fps się zgadzało a to nawet jak na rajdy jest istotne dla odpowiedniej reakcji i dynamiki w grze czy też symulacji.
Polecałbym dołączyć na ich oficjalnego Discorda i zadać kilka pytań, zrobić "research" bo uważam że kilka osób nie jest w 100% poinformowanych czym kierowało się Codemasters lub też dlaczego "na tą chwilę" rzeczy mają się tak jak się mają. https://discord.gg/easportswrc
Myślę że będzie okej. Pozdrowienia ;)
DR2 jest ladny tylko na statycznych obrazkach lub gdy sobie ustawisz mokra nawierzchnie, ale ja cie prosze... na pewno nie jest to poziom FH5.
Wszystko to zapowiada się super:
- Pory roku
- 30 km odcinki
- Kariera Rally1, 2, Junior
- Rally Clasic
- Regularity Rally
- Moments
- Time Trial
- Własny samochód itd.
Ale co lepiej brać Forze czy WRC? Osobiście preferuję asfalt ale zabawa na żwirze też może być super.
Via Tenor
AMS2 i WRC10
Temat wyczerpany. Można się rozejść...
Osobiście szedłbym w WRC + cena jest bardziej atrakcyjna i dostaje się już całą zawartość a później darmowe DLC z rajdem europy centralnej. Ta nowa Forza wygląda mimo zapewnień twórców jak typowo odgrzewany kotlet niczym niektóre z samochodów na playlistach w Horizon 5 lub dodawanie wyłącznie nowych playlist a braku nowych trybów zadań, zmuszenia cię faktycznie do robienia czegoś w danym aucie. W Motorsporcie ma być coś z tuningowaniem aut w trakcie kariery i wbijaniem jakiegoś progresu dzięki temu, niektórzy myślę woleli by nacieszyć się fabrycznymi autami i pytanie czy też nie będzie zbyt dużej monotonności w jeżdżeniu danych serii wyścigów aż po 5-6 wyścigów po 5 czy więcej okrążeń. Osobiście uważam że w Gran Turismo mniej męcząca była jazda przez 5 czy więcej kółek czy nawet w jakimś F1 czy Assetto niż w Forzie. Paleta kolorów mogłaby także być nieco lepsza w tym Motorsporcie
I przede wszystkim dopracować niektóre szczegóły, ponieważ nie wiem jak mogły takie rzeczy wyjść na jaw w stosunku do Horizon 5