Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Drobna zmiana w zarządzaniu ekwipunkiem w Baldur's Gate 3 zwiększyła frustrację graczy

25.09.2023 13:16
1
1
CzyCieBoli
20
Konsul

No UX ekwipunku mają tragiczny XD

25.09.2023 13:42
😒
2
3
odpowiedz
4 odpowiedzi
Kępes
102
Konsul

Gra wyjebana w kosmos ale jak zobaczyłem ekwipunek to plączę to dziś...
Czasem mam wrażenie że twórcy tak bardzo chcą na siłę dać do swojej gry stare mechaniki które były 30 lat temu tylko po to by jaskiniowi fani poczuli oldschool i nostalgie.
Ja zagrałem chyba 30 godzin i zostawiłem czekam spokojnie aż polatają to wszystko ale że ekwipunek do tej pory nie został ulepszony poprawiony to szok czyli taki już zostanie i jeszcze go pogorszą 20 razy.

25.09.2023 20:36
2.1
2
kacylafon
4
Chorąży

a to nie jest tak, że jeśli gra, poza PC, jest również na konsolach, to zarządzanie ekwipunkiem i tym podobne mechaniki zawsze są skopane i dostosowane pod graczy konsolowych? Mogliby zrobić wygodniejsze UI na PC, ale wtedy potężni inwestorzy konsolowi mieliby "pretensje".

Potężni inwestorzy konsolowi nie mogą sobie na to pozwolić, bo gry na konsolach już i tak mają opinię zacofanych względem PC z powodu optymalizacji i wydajności sprzętu, więc każda dodatkowa zaleta grania na PC względem konsol to dla nich strata której za wszelką cenę będą starali się uniknąć.

To tylko nam się wydaje, że można coś łatwo zrobić i będzie dużo lepiej, "przecież moderzy zrobią to w kilka godzin", ale ekonomia i marketing przypomina nam, że z bydłem (z nami) trzeba krótko.

post wyedytowany przez kacylafon 2023-09-25 20:41:35
25.09.2023 20:55
2.2
dienicy
75
Generał

a to nie jest tak, że jeśli gra, poza PC, jest również na konsolach, to zarządzanie ekwipunkiem i tym podobne mechaniki zawsze są skopane i dostosowane pod graczy konsolowych?
Niestety, czesto wlasnie tak to wyglada. Co by nie bylo "Konsole przyspieszaja rozwoj tego przemyslu" i inne takie dobre rzeczy...
Dlatego tez najczesciej wole pozostac przy grach komputerowych a te konsolowe i telefoniczne zostawiam tym co nie wiedza co dobre.

26.09.2023 07:45
2.3
Niemiec66
84
Pretorianin

Tu nie ma żadnego ukrytego dna i chęci bycia oldschool. Oni po prostu żywcem przekopiowali całe inventory z Divinity 2. To była pierwsza rzecz jaka mi się rzuciła w oko po jego odpaleniu. Nawet ikonki niektórych przedmiotów to copy-paste.

post wyedytowany przez Niemiec66 2023-09-26 07:46:07
26.09.2023 21:07
2.4
dienicy
75
Generał

A Divinity to rowniez gra na konsole...

25.09.2023 13:45
Illuminackiretpalianinnajezdzcazdalekiegokosmosu
😂
3

Jacyś insecure ci fani...

25.09.2023 15:40
4
odpowiedz
Znubionek
49
Generał

jeden z wielu powodow przez ktorych nie lubie gier gdzie sie steruje druzyna

25.09.2023 15:40
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
AdyNDZ
28
Chorąży

"Ostatecznie fanom BG3 pozostaną liczne modyfikacje, choć to obszar zarezerwowany głównie dla użytkowników PC" - czyli co, na PS5 też są jakieś mody?

25.09.2023 15:56
5.1
zanonimizowany1245771
54
Konsul

Czytaj ze zrozumieniem. Znaczy że to przywilej głownie dla graczy PC i ewentualnie Maca gdzie masz swobodny dostep do plikow gry i mozesz je modyfikowac wedlug wlasnego widzimisię. W pprzypadku konsol te środowiska są zamknięte i nie pozwalają na zewnętrzną ingerencję w kod gry.

26.09.2023 01:25
5.2
Black_Fencer
16
Legionista

Yesn't. Nie do Baldura rzecz jasna, ale Bethesda próbowała sprzedawać darmowe mody na konsolach za pieniądze, bodajże do Fallouta 4 i może Skyrima. Nie pamiętam czy ktoś jeszcze miał takie pomysły.

25.09.2023 15:45
😉
6
odpowiedz
boy3
112
Senator

Chodzi o dodanie opcji przeglądania ekwipunku bohaterów, którzy nie znajdują się w danej chwili u nas w drużynie, a są np. w naszym obozie.

Coś takiego już było w dragon age początek ;)

25.09.2023 16:14
Fantasta_13
😂
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
Fantasta_13
62
Pretorianin

Hmm, a co jeśli Larian tym nieintuicyjnym ekwipunkiem nawiązuje do korzeni serii?

Każdy kto przekładał 20 kołczanów z ekwipunku Minsca, żeby z kolei wrzucić mu zbroje płytowe z pokonanych adwersarzy, wie o czym mówię :D

post wyedytowany przez Fantasta_13 2023-09-25 16:15:39
25.09.2023 16:48
😉
7.1
2
OkBoomer
1
Junior

Na szczęście w drugiej części wprowadzili Torbę Przechowywania, która była praktycznie bezdenna i rzeczy w nich umieszczone nic nie ważyły. Widać już 20 lat temu dostrzegli, że jest taka potrzeba :) Spokojnie mogliby wprowadzić takie rozwiązanie tutaj, ale wtedy sens straciłyby skrzynie w obozie.

post wyedytowany przez OkBoomer 2023-09-25 16:48:52
26.09.2023 13:21
Yoorko
7.2
Yoorko
28
Chorąży

OkBoomer Mój WAR co chwila podnosząc przedmiot wspomina, że przydałaby mu się Torba Przechowywania :D Może to poszlaka i gdzieś uda się ją znaleźć :D

25.09.2023 17:41
pieterkov
👎
8
odpowiedz
1 odpowiedź
pieterkov
150
Senator

Ta gra jest tak niewygodna na każdym kroku, że o ile uwielbiam rpgi, o tyle od tego potworka odbiłem się po ok. 1,5h. Niewygodne ui, niewygodna walka, konieczność układania 30 skilli na pasku tak żeby móc używać 5 najważniejszych, upierdliwa walka (55% szans na trafienie mieczem grając wojownikiem XD), konieczność obozowania po każdym rzuceniu czaru, no po prostu katorga na dzisiejsze standardy dynamicznych rpg.

post wyedytowany przez pieterkov 2023-09-25 17:42:51
25.09.2023 18:21
MineBeziX
8.1
1
MineBeziX
64
Generał

Dam ci podpowiedź w związku z ostatnim zdaniem - BG3 to nie "dynamiczny RPG", a klasyczny.

25.09.2023 18:20
MineBeziX
9
odpowiedz
MineBeziX
64
Generał

Jedną z najgłupszych rzeczy w związku z ekwipunkiem, jest to że drużynowy i osobisty kompletnie psują sortowanie. Jak coś sobie poprzestawiasz w osobistym, to potem wszystko jest wywalone wręcz losowo (mimo że nie dosłownie) jak w MS Word, kiedy próbujesz coś przestawić o milimetr. Szukanie przedmiotów do przeniesienia gdzie indziej to katorga.

25.09.2023 19:08
Vociferus99
📄
10
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Vociferus99
84
Pretorianin

3 tipy jak ułatwić sobie dłubanie w ekwipunku:

1. Pierwszym co warto zrobić jest ustawić sortowanie wg. rodzaju wówczas zwoje są obok zwojów, mikstury obok mikstur, klejnoty obok klejnotów itd. To prowizoryczny podział na kategorie.
2. Gdy znajdziemy leżącą gdzieś sakiewkę możemy ją obrobić, a potem zabrać do ekwipunku od razu dodając do towarów. Wszystkie klejnoty i kosztowności, które nadają się tylko na sprzedaż powinny trafiać od razu tu takiej sakiewki i dzięki temu zamiast dziesięciu czy dwudziestu zajętych komórek w ekwipunku zajęta będzie tylko jedna. U handlarza też można sprzedać taką jednym kliknięciem.
3. Sporą ilość takich kosztowności naraz można przenieść do sakiewek zaznaczając je z wciśniętym CRTL (tak jak pliki w Windowsie), do przenoszenia przedmiotów między postaciami też tak się da.

Domyślam się, że wielu z was już i tak to wie, ale nikomu to nie szkodzi.

26.09.2023 13:23
Yoorko
10.1
Yoorko
28
Chorąży

Dodam tylko, że Shift też działa do zaznaczania wielu za pomocą skrajnych, oraz jest dość wygodna wyszukiwarka, w której wystarczy wpisać fragment nazwy przedmiotu aby odfiltrować.

25.09.2023 20:35
11
odpowiedz
1 odpowiedź
lucek993online
22
Chorąży

Moja główna postać która zbiera loot ma 3 dodatkowe plecaki. Na mikstury, strzały i zwoje. Za każdym razem jak zbieram coś z tych rzeczy i mam już je w plecaku, to zamiast automatycznie dodać się tam w ten sam slot, to pojawia się luzem w moim głównym ekwipunku. Jak przeniosę te rzecz ręcznie do odpowiedniego plecaka to też dodaje się w nim do osobnego slota. Bajzel w ch.

25.09.2023 21:00
😂
11.1
zanonimizowany1291595
39
Legend

Tylko 3? Ja w pewnym momencie miałem ich z 10. Zrobienie porządku zajęło mi z godzinę.

25.09.2023 21:18
12
odpowiedz
2 odpowiedzi
Tasdeadman
52
Generał

Dla mnie powinny być dwie zmiany
1. Dostęp do plecaków postaci poza drużyną
2. Czytelne oznakowanie przedmiotów, bo nie każdy przedmiot fabularny jest oznaczony kolorem przedmiotów fabularnych i przydałoby się oznaczyć przedmioty śmieci które nie mają żadnego zastosowania. Może i to mało immersywne ale z drugiej strony gra jest chaotyczna pod względem mechanik, było też dużo cięć gameplayu i kończy się tak, że gra pokazuje ci jakiś crafting, daje ci przedmioty do craftingu a potem przez przypadek z neta się dowiedziałem, że crafting został wycięty z gry. Gdybym nie dowiedział się z neta to bym do końca taszczył ze sobą sztabki, klejnoty itd.
A takich rzeczy jest cała masa, gdzie nie wiadomo czy to potrzebne czy nie przez co taszczymy cały wór śmieci.
Jak właśnie przykład sztabek metali które są zbędne ale już piekielne żelazo może być przydatne a oba oznaczone są tak samo czy takie coś jak zepsuta lampa która nie służy do niczego poza możliwością przyjrzenia się jej a zaznaczona jest jak przedmiot fabularny, natomiast dzwoneczek wróżki który jest kluczowy jest już oznaczony kolorem jak całe morze śmieci.

26.09.2023 14:11
Yoorko
12.1
Yoorko
28
Chorąży

Nie zdradzając szczegółów powiem, że zepsuta lampa nie służy tylko do przyglądania się jej ale może to zrobić tylko jeden towarzysz w tylko jednym miejscu w grze ;)

26.09.2023 21:15
12.2
Tasdeadman
52
Generał

Yoorko o tym nic nie wiem i nie widziałem sposobu by ją naprawić przynajmniej w momencie w którym byłaby potrzebna.
No ale jeżeli jest z nią jakaś ciekawostka to fajnie, tylko w takim razie dla większości graczy to nie będzie przedmiot fabularny a tak jest oznaczony, natomiast dzwoneczek który już ważny jest, jest traktowany jak inne śmieci

25.09.2023 21:58
13
odpowiedz
zanonimizowany1379048
16
Pretorianin

Skoro po wciśnięciu TAB na ekranie drużyny aktywna postać może użyć dowolnego zwoju*, mikstury, strzały, granatu itp. z ekwipunku innej postaci, to powinni dać możliwość, by dało się przeglądać na tym ekranie zawartość toreb i używać przedmiotów w nich schowanych. Z jednej strony fajnie sobie posortować i np. w jednej sakiewce trzymać potki, w innej zwoje, w kolejnej strzały, ale jak używamy ich na kilku postaciach to za każdym razem trzeba wyciągać przed użyciem i robi się bałagan. Bo to tak niekonsekwentnie działa, że gdy postać wykonała akcje i zakończyła turę, to w jej sakwach grzebać nie można, ale przedmioty luzem walające się w ekwipunku inni bohaterowie mogą używać do woli. Albo wygoda i bałagan, albo utrudnienie i porządek.

Albo jeszcze lepiej - żeby skrót do użycia przedmiotu umieszczony na pasku szybkiego dostępu odpalał ten item bez konieczności posiadania go w ekwipunku tej postaci. Skoro po wciśnięciu TAB i tak można go użyć z wyposażenia innego bohatera. Jeszcze jakby dodali ile łącznie tych przedmiotów znajduje się na wyposażeniu drużyny.

* - zwoje wymagające wybrania wariantu czaru dalej są zbugowane i nie da się ich użyć z poziomu ekwipunku a jedynie z paska skrótów.

26.09.2023 08:02
14
odpowiedz
bluesme
92
Konsul

W porównaniu do konsolowych hitów i tak wypada lepiej, o grach Bethesdy nie wspominając.
Jednak mimo opcji sortowania zabrakło dobrego zarządzania eq.

26.09.2023 10:21
arianrod
👎
15
odpowiedz
arianrod
66
Generał

Larian robi beznadziejne interfejsy, zarówno jeśli chodzi o funkcjonalność jak i estetykę.
Akurat w tej dziedzinie mogliby trochę podpatrzeć u Obsidiana albo Owlcat.

post wyedytowany przez arianrod 2023-09-26 10:22:15
26.09.2023 14:42
FireJach
16
odpowiedz
1 odpowiedź
FireJach
94
Generał

Glupota jest to, ze jedzenie duzo wazy i zabiera miejsce w eq. Przenosze towar do obozu, a potem musze u handlarza stanac, przeniesc sie do obozu, zabrac towar, "wrocic" sie do handlarza, bo wiadomo udzwig i wtedy sprzedawac.

26.09.2023 16:02
16.1
zanonimizowany1379048
16
Pretorianin

Jedzenie to nie problem - otwierasz torbę z zapasami, do którego automatycznie wpada cały prowiant, z shiftem klikasz na ostatnim itemku w prawym dolnym rogu, PPM > przekaż do obozu. W ten sposób jedzenie już Cię nie obciąża, a na potrzeby odpoczynku nie trzeba go mieć przy sobie, tak długo, jak znajduje się w obozowej skrzyni.

Tylko uważaj, bo nie jestem pewien, czy usunęli już buga, który sprawiał, że przy dobieraniu zapasów na długi odpoczynek część jedzenia z dzielonego stacka znikała bezpowrotnie.

27.09.2023 13:18
pyszniak
17
odpowiedz
pyszniak
18
Chorąży

czekam i czekam na wersję na x series. Oby do końca roku wpadło.

Wiadomość Drobna zmiana w zarządzaniu ekwipunkiem w Baldur's Gate 3 zwiększyła frustrację graczy