Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość CD Projekt tchnął nowe życie w Cyberpunk 2077, dane ze Steam nie pozostawiają złudzeń

22.09.2023 10:54
IIIIIIIIIIIIII
1
IIIIIIIIIIIIII
70
Generał

Jak gra radzi sobie na ps5 po patchu 2.0? Jest stabilne 60 klatek?

22.09.2023 10:56
2
odpowiedz
8 odpowiedzi
zanonimizowany558287
180
Senator

Jak zwykle nie lubię skalowania poziomu przeciwników, tak do gry takiej jak Cyberpunk mi to jakoś pasuje, bo nie rozumiem czemu niby jedni mieliby być większym zagrożeniem niż drudzy, skoro wszyscy mają wszczepy, bronie itd.

22.09.2023 12:18
SpoconaZofia
2.1
8
SpoconaZofia
80
Legend

Problem, ze skalowaniem jest taki. Że obojętnie ile byś inwestował w daną postać to zawsze będziesz dla przeciwników cieciem. Nie lubię gier, gdzie zarówno na 1 poziomie nie radzisz sobie z przeciwnikami jak i na poziomie 1000. Skalowanie zabija sens zdobywania doświadczenia. Po pewnym czasie widzisz to w grze, spędzając xxx godzin, że mając nawet najlepszy sprzęt i ubiór, to nie będziesz dla nikogo zagrożeniem. Ponieważ wszyscy są równi. Gracza ratuje wtedy tylko tępe AI przeciwnika. Ponieważ obrażenia równe sobie zadajecie. Wolę konsekwentnie zaplanowane z głową poziomy, jak w Divinity: Original Sin. Skalowanie można jakoś wpasować w taki design, ale musi być zrobione dobrze. Znowu odwołam się do Morrowinda jako dobrego przykładu. Generalnie przyszedł mi do głowy taki pomysł - skalowanie nie względem poziomu gracza, ale względem czasu (nierzeczywistego czasu gry, tylko "czasu w grze") -- ale to tylko takie głośne przemyślenia.

post wyedytowany przez SpoconaZofia 2023-09-22 12:27:21
22.09.2023 12:50
2.2
Ssechu
23
Pretorianin

Przesadzasz i to grubo. Skalowanie w diablo4 też niby miało być takie straszne a jak trochę ubrałem postać to wszystko padało na hita. Nawet 20 lvl wyżej wszystko padało na hita... Dla niektórych to przydałby się mody dzięki którym prseciwnicy widząc nasza postać od razu popelialiby samobójstwo...

22.09.2023 12:51
Rumcykcyk
2.3
Rumcykcyk
120
Głębinowiec

SpoconaZofia

Tak to nie działa ponieważ tylko lvl się skaluje ALE jak masz lepszą broń i dasz np perki, że zadajesz 30% więcej DMG to mimo, że macie taki sam level rozwalasz wroga dużo szybciej. Problem zrobi się za 5 lvli wyżej kiedy sprzęt robi się słabszy więc trzeba go ulepszyć/kupić nowy.

W CP2077 zawsze robiłem postać pod katany i % do obrażeń i specjalnie szedłem na wyższe poziomy i z łatwością sobie radziłem. Te na moim levelu padały od 1 hita.

post wyedytowany przez Rumcykcyk 2023-09-22 12:52:56
22.09.2023 13:31
SpoconaZofia
2.4
SpoconaZofia
80
Legend

Rumcykcyk

A obecnie przypadkiem lvl broni w wersji 2.0 też się nie skaluje ? Bo we wcześniejszej wersji gry było, tak jak opisałeś. W grach RPG masz najczęściej pewien przedział uszkodzeń. Od do, na poziom. I nie zwiększysz go, póki nie osiągniesz wyższy poziom. Ale przeciwnicy mają wtedy dostosowaną ilość życia, żeby nie padały od pojedynczego uderzenia. Druga sprawa wcześniej nie było skalowania przeciwników. Możesz potwierdzić, czy nadal katana zachowuje się jak wcześniej, że wszyscy padają od 1 hita ? Moja taktyka była bardzo prosta i żałosna. Rzucanie na lewo i prawo granatów. I bez przerwy, tworzenie kolejnych. A obecnie mija się z sensem.

22.09.2023 14:09
2.5
2
Doniczkapl
79
Konsul

Skalowanie w Cyberpunku tak dziala ze na Trudnym poziomie na poczatku jest trudno a potem i tak wszystko na strzala pada. Chyba ze jest sie bezmogzgiem i specjalnie na sile spierdoli sie build.

post wyedytowany przez Doniczkapl 2023-09-22 14:10:21
22.09.2023 17:14
2.6
pittbull
26
Centurion

NAJLEPIEJ BY BYŁO !!!
Stare Stałe poziomy + Skalowanie procentowe, po dotarciu do danego poziomu.
1-10 lvl + 20%
11-30 +30%
31-50 +50%
50-75 +60%
76-100 +50%-40%
100-xxx +33%-15%
i albo trafisz na słabiaka lub na Bossa

22.09.2023 18:58
2.7
1
tynwar
86
Senator

z morrowindem to prawda. Tam super zrobione zostało i to pomimo ogromnego otwartego świata. A to po prostu dzięki prostemu i przemyślanemu systemowi rozkładania potworów na różnych terenach w sposób przemyślany i sensowny. Czyli zwyczajnie mieliśmy te same stwory, ale miały zwykle swoją stałą lokację. W pewnych terenach będą jakieś ruiny daedryczne gdzie kręcą się silniejsze, a czasem jeszcze mocniejsze w zależności od miejsc i podobnież z dwemerskimi ruinami. Tak samo jest z otwartymi terenami, tylko na niektórych ziemiach występują różne stwory. Wszystko tak zrobione, że to ma sens i jest logiczne. Czerwona góra, obecność daedrycznych lub dwemerskich ruin, jaskinie z bandytami lub potworami zależnie od konkretnych ziem itd. wiadomo czego mniej więcej można spodziewać się w takich konkretnych miejscach. Szkoda jednak, że w oblivionie i skyrimie już tak nie było. W oblivionie ni zowąd ni z tyłka nagle przylatuje jakiś minotaur co sobie wędrował drogą albo jeszcze gorzej, np. ogr na drodze itd. ogólnie same mocarne stwory, a słabe nagle znikają i już ich nie widać. w całkowicie losowych miejscach bez ładu i składu. A także fakt, że świat pustkowia zawsze ma skalowane potwory, zawsze na samym początku każda część tego świata ma słabe, a pod koniec gry tylko silne. Również bezsensu, że w niektórych miejscach gdzie powinniśmy spodziewać się silniejszych, a jak na samym początku gry tam pójdziemy to tam tylko słabe stwory będą. Aczkolwiek skyrim ma to już troszkę, choć tylko troszkę poprawione, potwory nie respawnują się byle gdzie całkowicie bez logiki i sensu i ma też przy tym łagodniejszy lvl scaling niż oblivion gdzie jak nie pójdziesz od razu do pierwszych wrót otchłani, to będziesz miał spory problem, bo tam w pewnych etapach walczysz z innymi przez co liczba potworów też się skaluje, a jako, że inni umierają od razu, to jesteś sam z większą gromadką potworów, które wszystkie rozwalają ciebie.
Gothic podobnie jak morrowind ma dobrze zrobiony, ale ma o wiele mniejszy świat, więc z pewnością był o wiele łatwiejszy.

post wyedytowany przez tynwar 2023-09-22 19:03:33
05.10.2023 19:57
2.8
pittbull
26
Centurion

'Tynwar'
a ty wiesz ile to roboty ?
gra stosuje level NPC, gdzie jest dodane
np.
1 lvl - szczur 1
6 lvl - 3 szczury
12 - jakaś jaszurka
18 - 3 jaszurki
25 - 3 wilki
33 - 2 niedzwiedzie
po 50 - 1-3 niedzwiedzie i 1-2 czarne wilki
do pełnego skalowania każdy NPC musiałby mieć 100 kopii od 1 do 100 levelu i powinien być dodany do każdej listy.
teraz taki przykład: w Skirim wygenerowałem 17000 rodzajów Draugrów, 36000 Szkieletorów i wiele wiele więcej. W sumie miałem łącznie 350 000 potworów. A teraz to sobie dodaj to do level listy - powodzenia !
Dlatego jest to wszystsko uproszczone. Szkoda !

22.09.2023 10:57
DocHary
3
1
odpowiedz
DocHary
71
Unclean One

Podstawce poświęciłem jakieś 24h i to chyba było wystarczająco, aby mieć jakieś własne pojęcie w sprawie jednej z największych gamingowych dram ostatnich lat. Teraz chyba wreszcie można nadrobić i czerpać czystą przyjemność. Poza tym po drodze miałem przesiadkę 1080 -> 4080.

post wyedytowany przez DocHary 2023-09-22 10:58:41
22.09.2023 11:31
4
odpowiedz
5 odpowiedzi
kubsts
10
Konsul

Dlaczego nawet największe growe portale powtarzają nieprawdy?

Jest cała masa ludzi, w tym ja, która nie miała problemów na premierę na PC. grało się dobrze i nie uważamy że premiera była problematyczna bo dla nas nie.

Bugów było mało lub nieznaczące, mniej niż miałemw dowonlym TES a nikt o nim nie pisał że to crap premiera. To nie fair!

22.09.2023 11:55
4.1
1
zanonimizowany1379145
23
Centurion

Owszem, na PC gra działała ok, też przeszedłem bez problemu, co nie znaczy, że gra nie miała problemów z bugami, chodzi też o premierę na PS4, gdzie po prostu oszukano graczy, bo inaczej nie da się tego nazwać. Problem jest taki, że po zapowiedziach CDP i pompowaniu balonika, dużo ludzi spodziewało się drugiego GTA, czas pokazał, że kwestie techniczne przerosły studio, a najjaśniejszym elementem gry były wykreowane postaci, questy, wątek główny, grafika, muzyka. Uważam, że na premierę PC ta gra była 7-8/10, czyli grą dobrą, na pewno wartą ogrania.

22.09.2023 12:59
Dzienciou
4.2
5
Dzienciou
164
Generał

"u mnie działa to nie ma problemów".
a jak niedowierzasz to może tak: Liczby oficjalnych fixów przy patchach na oficjalnej stronie CDP Red szły w tysiące... więc coś tam chyba było popsute.
Nie ma też co mydlić oczu, ze na PC było wszystko spoko. Nie było.
Grę połatali, zawartość pododawali, mody pouzupełniały niszowe dziury - teraz można grać.

22.09.2023 13:13
4.3
1
zanonimizowany768165
119
Legend

No i co z tego że akurat tobie nie pojawiły się żadne problemy? Gra jest masywna i nie jest możliwe by każdemu działała bez zarzutów. No ale łatwiej powiedzieć, że inni sobie je uroili czy coś w ten deseń...

Ludzie nie chwalą się gdy gra im działa bo i po co? Za to narzekanie na problemy techniczne - to co innego...

23.09.2023 08:52
4.4
PawKowal
20
Konsul

Czyli miales dzialajaca policje? Zaluje ze nie mialem twojej kopii gry.

SpecShadow
Tak, nie chwala gdy dziala, bo zaplacili pieniadze.
Narzekaja gdy sa problemy, bo zaplacili pieniadze.

post wyedytowany przez PawKowal 2023-09-23 08:55:22
23.09.2023 22:59
4.5
krontes
39
Pretorianin

Było lepiej niż z Widźminami.
Cyberpunk na pc to chyba ich najlepiej działająca gra na premierę.

post wyedytowany przez krontes 2023-09-23 23:02:55
22.09.2023 12:55
ODIN85
😂
5
1
odpowiedz
ODIN85
34
Senator

IIIIIIIIIIIIII
Jest bo zjechali z 4k do 1800p.

22.09.2023 14:20
A.l.e.X
👍
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

Bardzo dobrze bo naprawdę widać ogrom włożonej pracy !

22.09.2023 17:16
6.1
1
zanonimizowany1291595
39
Legend

Widać to np. jak samochód przejeżdża przez tekstury przechodniów na pasach. Ogrom pracy, zaiste.

23.09.2023 09:34
SpoconaZofia
6.2
SpoconaZofia
80
Legend
Wideo

Musisz brać pod uwagę sztuczki, które sprytnie oszukują graczy. I to nie jest używane konkretnie do danej gry. Tylko do większości. https://www.youtube.com/watch?v=VmC1fQDGCE0

22.09.2023 15:32
MilornDiester
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
MilornDiester
38
Generał

Już jest 102 tys. i Starfield przebity.

22.09.2023 15:39
7.1
3
zanonimizowany1310097
33
Senator

Starfield to popierdółka przy Cyberze.

22.09.2023 16:01
neXus
7.2
neXus
243
Fallen Angel

Grając w Starfielda nie mogę się pozbyć deja vu Fallouta 76 ;)

22.09.2023 17:33
A.l.e.X
8
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

Przebity to nie jest ale jest blisko Starfield 128K vs 115K cyberpunk na steam, tylko że większość osób gra przez usługę Gamepass więc nie ma co porównywać. GoG też dodaje graczy do Cyberpunka ale jest to wynik zapewne nieporównywalnie mniejszy. Obie gry są świetne !

post wyedytowany przez A.l.e.X 2023-09-22 17:36:01
23.09.2023 00:02
9
odpowiedz
TheFrediPL
101
Generał

Trochę pograłem, i jakoś bardzo wielkiej różnicy nie odczuwam względem wersji poprzedniej, rozwój postaci mam wrażenie że się pogorszył, ale może mylne, zobaczę jak pogram dłużej.

23.09.2023 00:27
10
odpowiedz
2 odpowiedzi
Mar3k
57
Pretorianin

Właśnie ogrywam fabułę od początku przy włączonym Patch Tracing + Ray Reconstruction i 4K z włączonym DLSS na auto + Frame Generator gra jest bardzo stabilna i grywalna w okolicach 75 - 90 fps. Graficznie to w końcu gra zasługująca na miano nowej generacji. Odbicia na mokrej ulicy teraz nie są zaszumione i pełne artefaktów podczas ruchu kamerą tylko czyste i wyraźne. Niestety nie wszystkie bugi z wersji poprzedniej zostały usunięte. Policja w tej wersji jest upierdliwa i ciężko ją zgubić co mnie irytuje. Poza tym to ten sam CP2077 i poza poprawioną grafiką w trybie Overdrive raczej brak rewolucyjnych zmian. Warto ponownie zagrać by obadać nową technologię w akcji, bo Ray Reconstruction robi robotę. Ciekawe jak odpowie AMD na nowy wynalazek Nvidii.

23.09.2023 02:17
10.1
Cyberfan
48
Pretorianin

Jakie masz GPU?

23.09.2023 13:51
A.l.e.X
😍
10.2
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

4090 albo 4080. Gra wygląda fenomenalnie ale dopiero z porządnym HDR 12bit urywa głowę. Nigdy nie widziałem niczego ładniejszego.

23.09.2023 04:01
Heisenberg95
11
odpowiedz
Heisenberg95
44
Pretorianin

Czy warto od początku na nowym savie ogrywać? Czy dużo tracę jak już zacząłem niwy wątek fabularny przed patchem 2.0.
I Czy jest możliwość przeniesienie savu z XSX na PC ???

23.09.2023 09:31
12
1
odpowiedz
Karaibak
29
Centurion

Grę bardzo lubię, mam ok. 150 h w sumie.
Kiedy dochodziły informacje, że zmienią drzewko rozwoju, pomyślałem , że bardzo ryzykują grzebiąc w tak ważnym elemencie gry.
Ale jeżeli to prawda:
"„zbalansowali” grę tak, że każdy gang skaluje się do twojego poziomu"
to po prostu zepsuli mi grę.

23.09.2023 11:19
13
odpowiedz
szopen469
87
Pretorianin

O ile podoba mi się policja, fajne jest też to że każdy ripper ma ten sam sprzęt. (Nie trzeba latać jak ten (debil)
To akurat wszczepy mi się nie średnio podobają. Słabe jest też to ulepszanie do V+. W sumie nic sensownego nie daje.
Za to podoba mi się że nie trzeba się ubierać jak z pomocy dla powodzian bo staty. Aczkolwiek zostawiłbym miejsce na sloty ulepszeń i jakieś słabiutkie wzmocnienia dorzucił.
Ale akurat skalowania nie cierpię. No kurrrr ile można być popychadłem. Wcześniej na 50lvl byłem bogiem zniszczenia. Teraz z policjantem się męczę.
No i chyba jakiegoś Buga mam. Bo według build plannera powinienem mieć 80pkt atutów a dostałem 54 :/

23.09.2023 12:25
leaven
14
odpowiedz
leaven
145
Konsul

Przecież broń palna już w podstawce była cieniutka. Co to za system, że można było wystrzelać w pojedynczego typka cały magazynek a on nie tracił prawie życia tylko dlatego, że był na wysokim poziomie. A teraz jeszcze obniżyli skuteczność broni palnej??? Każdy przeciwnik (choćby nie wiem jak wysoki poziom reprezentował) powinien być co najmniej obezwładniony od pojedynczego strzału w odsłoniętą część ciała.

23.09.2023 13:39
AIDIDPl
😂
15
odpowiedz
AIDIDPl
179
PC-towiec

"Przestarzała gra", prawda Mr. JaQb?

23.09.2023 14:04
mjk4444
16
odpowiedz
mjk4444
24
Centurion

Co Wy tak z tą policją? Że sie nagle pojawia znikąd? No tak jak strażnicy miejscy w Wiedzminie. Cyber to nie GTA, w którym stosunki z policją były ważne. Mi tam się zdarzyło raz, czy dwa, kiedy pieszego rozjechałem niechcący. Uciekłem zaraz, ot i tyle.

23.09.2023 15:43
MilornDiester
17
1
odpowiedz
MilornDiester
38
Generał
Image

AKTUALIZACJA: CP77 dobił już do 140 tys. co oznacza, że gra w niego najwięcej osób od czasu pierwszych tygodni po premierze.

To więcej niż 136 tys. kiedy to miejsce miała premiera Edgerunnersów, patch. 1.5 (nextgen) oraz pierwsza przecena -50%

Ciekawe jakie wyniki wykręci przy premierze Widma Wolności...

post wyedytowany przez MilornDiester 2023-09-23 15:44:14
23.09.2023 17:47
Heisenberg95
18
odpowiedz
Heisenberg95
44
Pretorianin

Czy warto od początku na nowym savie ogrywać? Czy dużo tracę jak już zacząłem niwy wątek fabularny przed patchem 2.0.
I Czy jest możliwość przeniesienie savu z XSX na PC ???

25.09.2023 09:57
😜
19
odpowiedz
1 odpowiedź
grajek 18
7
Legionista

Grę nieco utrudnino zmniejszono ilość amunicji np w karabinach , i ceny u handlarzy są wyższe , taniej więc wszystko zbierać , gra jest dużo lepsza pod każdym wzgledem

25.09.2023 10:03
Heisenberg95
19.1
Heisenberg95
44
Pretorianin

Gram na trudnym i jakoś nie zginąłem ani razu od początku nowej gry...

Wiadomość CD Projekt tchnął nowe życie w Cyberpunk 2077, dane ze Steam nie pozostawiają złudzeń