Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Miał być pogromca Dead Space'a, wyszedł klops - kapitan opuszcza tonący statek

21.09.2023 08:55
ODIN85
😒
1
ODIN85
34
Senator

Chyba o dwójce można zapomnieć.

21.09.2023 09:02
Alosik
2
3
odpowiedz
Alosik
22
Pretorianin

Ale bohater. Zrobił badziew i zwiewa :D

21.09.2023 09:45
misterŁŁ
😉
3
odpowiedz
misterŁŁ
85
Generał

No cóż quadruple fail

21.09.2023 09:51
4
odpowiedz
Elementchaosu
26
Chorąży

Naciągnął wydawcę na szmal, sygnował projekt swoją twarzą od samego początku i się wymixowal ze studia po flopie xD ciekawi mnie gdzie on znajdzie nowe wyzwania jak żaden wydawca nie da się już tak sfrajerzyc na jego bajeczki

21.09.2023 10:03
seraf5
5
1
odpowiedz
8 odpowiedzi
seraf5
78
Pretorianin

nie ukrywam, nie rozumiem robienia z tej gry jakiejś strasznej klapy. kiedy wyszła, zbierała bardzo dobre recenzje, tylko wersja PC miała problemy techniczne. odbiór popsuł się po premierze DS Remake, ale nie wiem jak z gry całkiem dobrej, teraz jest to niby wielkie g**. ja kupiłem ją w zeszłym tygodniu na PS5 i na razie bardzo mi się podoba.

21.09.2023 10:05
zielele
5.1
7
zielele
149
Legend

7/10 to nie są bardzo dobre recenzje.

największym problemem tej gry był marketing, który zapowiadał drugie nadejście Mesjasza, a potem wyszło jak wyszło.

gdyby nie podgrzewali oczekiwań to gra przyjęłaby się lepiej.

a, no i karny kutas za zakończenie w DLC.

21.09.2023 10:29
Alosik
5.2
Alosik
22
Pretorianin

7/10 to tragiczna ocena branżowa, bo w dziennikarstwie gamingowym skala ocen zaczyna się praktycznie od 6-7, bo za niższe obrazi się wydawca i nie da więcej gry do recki szybciej xD

21.09.2023 10:33
5.3
zanonimizowany1376576
5
Generał

PS5 i na razie bardzo mi się podoba.

Bo masz słaby konsolowy gust gdzie nie grasz w nic innego oprócz TPP.

21.09.2023 11:59
5.4
Zar3011
103
Pretorianin

Callisto to naprawdę klasyczny średniak. Nie padaka, ale na pewno też daleko mu do gry dobrej. Może się podobać, ma krótkie przebłyski ale ostatecznie obiektywnie patrząc wiele rzeczy położono. Walka nieprzemyślana i średnio zaprojektowana. Ulepszanie broni płaskie i bez znaczenia, upchnięte chyba tylko po to żeby kopiować DS. To samo w przypadku ekwipunku. Lokacje bez polotu, głównie korytarze poprzetykane ukrytymi ekranami ładowania, sztucznie wydłużającymi rozgrywkę. Serio, skończyłem grę w jakieś 12 godzin, a miałem wrażenie, że fabuły było góra na 3 godz, kolejne max 3 godz to walka i eksploracja, a reszta to interaktywne loadingi. Chyba jeszcze nigdy po przejściu żadnej gry nie miałem wrażenia, że tak mało było gry w grze (a przynajmniej w gatunku gier akcji).

post wyedytowany przez Zar3011 2023-09-21 12:00:13
21.09.2023 13:51
5.5
tynwar
86
Senator

zielele "największym problemem tej gry był marketing, który zapowiadał drugie nadejście Mesjasza, a potem wyszło jak wyszło." Czyli inaczej "gracze nadinterpretowali albo wymyślili sobie dodatkowe rzeczy i uznali, że nadchodząca gra będzie mesjaszem" czy coś w tym stylu, identycznie jak z cp 2077. Rzeczy, których nie było, ale ludzie myśleli, że te rzeczy będą i twierdzą, że te rzeczy były zapowiadane, choć tak naprawdę nie były, bo może albo nadinterpretowali albo wymyślili sobie i potem im się pomylił wymysł z rzeczywistością.

post wyedytowany przez tynwar 2023-09-21 13:53:57
21.09.2023 13:54
zielele
5.6
zielele
149
Legend

tynwar

co gracze sobie wymyślali?

że zapowiadano tę grę jako tytuł AAAA, bo miał zapewniać jakość nie widzianą wcześniej w grach? i najlepsze horrorowe doświadczenie ever?

to są słowa twórców.

21.09.2023 23:28
5.7
tynwar
86
Senator

zielele
Przykro mi, ale czegoś takiego nie słyszałem podobnie jak wiele rzeczy, których wymyślili gracze. I wątpię, żeby ktokolwiek tak się ośmieszał w ten sposób taką kampanią marketingową typu gra AAAA. Nikt normalny tak nie robi, a firmy nie mają aż tak głupich ludzi od marketingu. Btw. nie bierzemy pod uwagę oczywiście czegokolwiek co nie jest oficjalne, bo te nic nie znaczą, a jedynie dają dodatkowe, ale nie potwierdzone informacje nawet gdyby pochodziły od jakiegoś pracownika.

post wyedytowany przez tynwar 2023-09-21 23:29:08
25.09.2023 10:52
5.8
micin3
133
Buc

tynwar
Yhym, sam Krafton w swoim raporcie finansowym nazywał Callisto Protocol grą AAAA, ale nie, to pewnie gracze sobie wymyślili.

Link do raportu, slajd 6:
https://krafton.com/wp-content/uploads/2022/05/KRAFTON-1Q22-Earnings-Release_vF_ENG.pdf

post wyedytowany przez micin3 2023-09-25 10:52:19
21.09.2023 10:12
6
odpowiedz
pafciuu
25
Legionista

Nie wydaje mi się aby ta gra była taka zła ale co najgorsze to to, że zabezpieczona jest przez denuvo i nie ma do niej cracka.

21.09.2023 10:35
UrBan_94
7
odpowiedz
UrBan_94
43
Geralt z Rivii

Gra zła nie była, ale jednak liczyłem przed premierą na coś więcej. Szkoda.

21.09.2023 11:23
8
odpowiedz
Micelius
19
Chorąży

Odszedł dobrowolnie... Wręcz błagał, żeby móc odejść! Po tym, jak zaprezentowaliśmy mu eksperymenty w naszym laboratorium...

21.09.2023 11:43
IIIIIIIIIIIIII
9
odpowiedz
IIIIIIIIIIIIII
70
Generał

Najpierw ograłem tego potworka a potem remake dead space. Ja się zastanawiam jak oni mogli to spiepszyć ... Dead space remake cudo natomiast ta gra to bardzo duże rozczarowanie

21.09.2023 11:59
ddawdad
10
odpowiedz
ddawdad
70
Przegryw

Kupiłem, doszedłem do pewnego momentu i nie wiem czy kiedykolwiek wrócę, by skończyć.
Gra jest najzwyczajniej w świecie nudna i męcząca, a grozy tam tyle co nic. Wielka szkoda, bo oczekiwałem czegoś lepszego.

21.09.2023 12:14
Marder
11
odpowiedz
Marder
256
Senator

Dobra gra. Klimat ok, walka też wykonana poprawnie. Nie jest to jakaś nowa jakość czy wybitnie nowatorska produkcja ale dobra rzemieślnicza robota. Zarobili mniej niż sie spodziewali? No cóż samo życie. Zarobili adekwatnie do tego co wykonali.

post wyedytowany przez Marder 2023-09-21 12:15:17
21.09.2023 13:00
Szefoxxx
12
odpowiedz
Szefoxxx
81
Doradca

Ja czytałem, że to Krafton wymusiło na studiu szybsze wydanie gry, a tym samym wydanie niedopracowanej gry, i nie chodzi tu tylko o początkowe problemy na PC, które załatano następnego dnia.

Gra, która miała być zrobiona z poszanowaniem graczy i dla graczy, nie dostała nawet najpotrzebniejszych poprawek QoL, dość wiele rzeczy kuleje, nie ma nadal nawet DLSS, w grze która ma spore wymagania z RT, a syfny fsr, który niby jest, jak nie działa dobrze to wcale. W zasadzie było olanie graczy.

Schofield mówił o tej grze jak pasjonat przed premierą i że liczy się ze zdaniem graczy, po premierze jakoś to wszystko znikło.

Nie wiadomo czy gra była faktycznie porażką finansową, może nie stracili przynajmniej, ale to co i jak pokazywano przed mocno się różni z sytuacją po premierze.

Więc teraz wszystko będzie na Schofielda, bo odszedł, a jest duża szansa, że to wszystko z winy Kraftona i to co mu narzucali, a czego miał już dosyć, bo zanosiło się na coś zupełnie innego patrząc po tych filmikach ze Schofieldem z robienia gry, a tu nagle wygląda tak, że ma wywalone, coś tu się nie klei minimum.

21.09.2023 13:39
13
odpowiedz
1 odpowiedź
Misiaty
187
Śmierdzący Tchórz

Przepiękna gra, wciągająca przez pierwszą godzinę a potem nudny badziew.

21.09.2023 22:04
Last_Redemption
13.1
Last_Redemption
47
Senator

Jest dokładnie na odwrot, pierwsza godzina jest srednia, potem jest lepiej

Solidna gra na 7

21.09.2023 14:15
xKoweKx [stalker.pl]
14
3
odpowiedz
1 odpowiedź
xKoweKx [stalker.pl]
143
Stalker

Klops oceniony przez was na 8.5/10 XDD

21.09.2023 21:49
Herr Pietrus
14.1
Herr Pietrus
230
Ficyt

A u Alexa prawie GOTY :)

21.09.2023 14:23
Persecuted
15
odpowiedz
6 odpowiedzi
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Najlepsze jest to, że Schofield przez te wszystkie lata był traktowany jako ojciec serii Dead Space i cieszył się szacunkiem fanów, uchodząc za naprawdę utalentowanego twórcę gier, posiadającego smykałkę do horrorów, choć w zasadzie współtworzył (jako jeden z producentów) jedynie pierwszą część, a potem odszedł ze studia. W przypadku TCP to on sam siedział za sterami projektu, piastując stanowiska dyrektora i decydując o wszystkich aspektach gry, no i bańka pękła... Grze wiele można wybaczyć, ale The Callisto Protocol jest po prostu fundamentalnie skopane od strony designu, bo to jedyny znany mi survival horror, który zachęca nas do skracania dystansu i walki wręcz. Widzisz tego odrażającego potwora, który wygląda tak, jakby mógł jedną ręką oderwać ci głowę? Byłoby słabo, gdyby udało mu się do ciebie podejść, prawda? No, to teraz schowaj karabin (bo szkoda amunicji!) i idź go napierdzielać metalową pałką! Spokojnie, nie trafi cię, po prostu przytrzymaj klawisz uniku i jesteś nieśmiertelny... Ojciec Dead Space, tiaaa...

post wyedytowany przez Persecuted 2023-09-21 14:29:35
21.09.2023 20:43
Alosik
15.1
Alosik
22
Pretorianin

A tam przypadkiem nie wyszło, że on taki ojciec Dead Space'a, że odszedł, bo nikt nie słuchał jego pomysłów, które potem wcielił w TCP i się okazały niespecjalnie przekonujące jak na grę AAAA? :D

21.09.2023 21:50
Herr Pietrus
15.2
Herr Pietrus
230
Ficyt

Alosik - nie wiem, ale to by nawet pasowało do sytuacji z Calisto :)

22.09.2023 13:42
Marder
15.3
Marder
256
Senator

Persecuted A kto powiedział że to będzie jakiś ekstremalny survival horror? To miała być gra akcji w klimatach SF z elementami horroru i tym była.

22.09.2023 18:48
Persecuted
15.4
1
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Marder

Nie ważne jak to nazwiesz i zaklasyfikujesz, okładanie potworów metalową pałką, wykonując cały czas te same ruchy, aż gąbka na obrażenia zdechnie, nie jest ani fajne, ani satysfakcjonujące.

23.09.2023 10:30
Alosik
15.5
Alosik
22
Pretorianin

Szanujmy się. Walka w Calisto była totalnym gównem.

25.09.2023 10:27
Marder
15.6
Marder
256
Senator

Persecuted Walkę wręcz traktowałem jako ostateczność i większość wrogów eliminowałem z broni palnej. W związku z tym nie był to dla mnie jakiś kluczowy element gry o który trzeba kruszyć kopie.

21.09.2023 22:13
Last_Redemption
16
odpowiedz
Last_Redemption
47
Senator

Jak na oczekiwania to gra wyszla slabo, ale generalnie to solidna propozycja, mi sie w to lepiej gralo niz w chwaloną Plage 2.0

Wiadomość Miał być pogromca Dead Space'a, wyszedł klops - kapitan opuszcza tonący statek