W Assassin's Creed Mirage i najnowsze odsłony Resident Evil zagracie na iPhone 15 Pro
Jak to ma dzialac? Ze niby podlaczam iphona, kablem usb c do monitora i moge grac na padzie?
Ma być na Iphone także Death Stranding, ale to przecież niemożliwe. Specjaliści z GOLa pisali, że ta gra jest przecież na silniku Decima, który działa tylko na PS4.
ciekawe ciekawe, pytanie jak bardzo żre baterię, jaka rozdzielczość i czy to nie będzie ściema ze streamem
Już widzę ten ból dupy szajsungowcow i innych korzystającego z dziurawego jak stringi cyganki Androida
A czemu mają nie działać? Przecież gry w pełnym 3D na smartfonach, to dziś nic szczególnego. Wiadomo, że będzie to mobilny port, zapewne nie w 4K i ustawieniach ultra. Pytanie też, jak bardzo zmienią się mechaniki rozgrywki, bo nawet najmocniejszy procesor nie przeskoczy ograniczeń związanych ze sterowaniem przy pomocy małego ekranu dotykowego. No ale na prezentacji się o takich "detalach" nie mówi. Gada się, jaki to nasz nowy sprzęt będzie wspaniały. Jegomość wyżej jest tak podniecony, że aż spać nie może. xD
Urywek rozgrywki z RE4:R ewidentnie był robiony z kontrolerem fizycznym, więc wydaje mi się, że to będzie sugerowana metoda sterowania. Może Apple wyda nawet własny kontroler
Do tego możliwość podpięcia do monitora, stacja dokująca i z Ajfona zrobią Switcha. Za 6 tys. złotych. I bez fizycznych kontrolerów, gdy nie będzie podpięty ten dedykowany. Albo i takie akcesorium wymyślą.
>> Przecież gry w pełnym 3D na smartfonach, to dziś nic szczególnego.
https://www.youtube.com/watch?v=BTSlh_vgKeo
Zabrzmialo jak sales pitch do PlayStation1 czy Nintendo 64 xD
3D! ludzie!
ARM SoC ktorym sie teraz bawie (jeszcze nie jest w stanie zastapic PC, chociaz glownie ze wzgledu na oprogramowanie) ma wydajnosc CPU w okolicach AMD FX / Core 2 Quad, z GPU okolo 80% GTX'a 750Ti - moze nie jest to demon predkosci, ale pomijajac *gejmerow* wiele osob wciaz siedzi na slabszych PC'tach...
No miło, że telefon w cenie prawie trzech PS5 odpali coś więcej niż zwykłe mobilki ;)
Przy czym jeżeli te gry nie będą za bardzo obcięte to już wersję 128GB lepiej sobie odpuścić, bo np. samo Death Stranding to zajmuje około 80GB.
Coraz flagowych SoC dla telefonów jest względnie porównywalna do tych w Steam Deck i innych handheldach, a jednocześnie takich urządzeń jest w obiegu o wiele więcej. Istnieje powód dla którego Take Two, Ubisoft, Sony i inni są zainteresowani rynkiem mobilnym, Microsoft wręcz chce wydać własny sklep na iOS i Androida
Telefony... Ok, tylko ze hardware w wspolczesnych iPhonach to slabsza/mniejsza wersja tego co jest dostepne w komputerach:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mac_Mini#Fifth_generation_(Apple_silicon)
https://en.wikipedia.org/wiki/MacBook_Air_(Apple_silicon)
https://en.wikipedia.org/wiki/MacBook_Pro_(Apple_silicon)
Czyli pomijajac drobne zmiany zwiazane z systemem operacyjnym/kontrolerem mozna postawic znak rownosci pomiedzy nowym telefonem apple i pare lat starszym komputerem. Wiem ze to moze wydawac sie nierealne, ale ludzie graja na komputerach takze tych majacych 2 lata i wiecej... :p
Wspolczesne mobilne ARMy maja wydajnosc zblizona do komputerow mocniejszych od tego co wiekszosc osob trzyma w domu. Do tego bez problemow mozna podlaczyc dodatkowe kontrolery/akcesoria.
Problemem jest mentalnosc wydawcow "dostosowywyjacych" (psujacych) gry czy to pisane pod komurki czy na nie "portowane" (oczywiscie z modyfikacjami nie spotykanymi na zadnej innej platformie).
Ps. Apple moglby teraz dominowac rynek ze swoimi ARMami jako platforma gamingowa, gdyby nie wymuszal stosowania metal'a i generalnie nie utrudnial zycia developerom gier (te ich komputerki nie sa specjalnie drogie, maja fajne integry (bijace na leb tanie czy nawet sredniej klasy karty graficzne) do tego nadaja sie do pracy/nauki).