Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Czy Starfield nie wyciągnąłby 60 klatek na konsolach? Eksperyment Digital Foundry daje odpowiedź

08.09.2023 22:55
Ergo
5
5
odpowiedz
5 odpowiedzi
Ergo
98
Generał

To jak gra jest poszatkowana i wszystko doczytuje to w każdej lokacji powinno być 120 klatek.
Porzuciłem ten tytuł bo doprowadzał mnie do szewskiej pasji. Czarę goryczy przelał moment w którym byłem przeciążony, wszystko zawalone, statek, towarzysz i ja. Poleciałem do miasta żeby to wszystko sprzedać. Loading gdy wchodzę do statku, loading gdy wychodzę ze statku, loading gdy wchodzę do miasta, loading gdy wychodzę z miasta. Naprawdę nie chcę tutaj na siłę hejtowac, ale to jest k@$#a j$#@&y symulator loading'ów.... I jeszcze to latanie... loading za loadingiem.
W ogóle śmieszne jest to, że to gra o kosmosie w której wchodzimy w zakładkę "misję", najeżdżamy na zadanie i klikamy "wyznacz kurs". I cyk, loading i już jesteśmy na miejscu gdzie mamy wykonać zadanie. xD
Śmieszy mnie ta gra, naprawdę.

08.09.2023 21:25
TheSkrilex
1
1
TheSkrilex
104
Konsul

Nieco zatem dziwi, że Bethesda nie zaimplementowała go jako jednej z dostępnych opcji, gdyż wielu graczy mogłoby docenić takie rozwiązanie.

Niby kogo dziwi takie zachowanie Bethesdy? I to w 2023 roku. Kiedykolwiek wypuścili coś dobrze zoptymalizowanego? Zawsze byli kiepscy w te klocki. I żadne dodatkowe teraflopy w konsolach tego nie zmienią.

08.09.2023 21:28
2
2
odpowiedz
1 odpowiedź
adis19
72
Pretorianin

Czas gonił, nie udało się zoptymalizować pod 60 fpsow, wiec bezpiecznie wybrano zablokować na 30fps. Ot co. Nie zdziwię się jak w przyszłości nagle pojawi się 60 fps w patchu

post wyedytowany przez adis19 2023-09-08 21:28:43
08.09.2023 21:43
2.1
pawel1812
62
Generał

Nie liczyłbym na to. W poprzednich grach raczej działało to w drugą stronę. Dodawali zawartość, więc wymagania rosły. Co jest całkiem normalne. Tylko powinni to uwzględniać w podawanych wymaganiach.

08.09.2023 21:41
3
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1376576
5
Generał

Wymagania gier to fikcja ustawiona przez korporację tak aby utrzymywać równowagę i cały czas sprzedawać nowe podzespoły, konsole tak jak we wszystkich gałęziach przemysłu, a już zwłaszcza w elektronice ale "eksperci" z DF wam o tym nie powiedzą bo to też jest system.

09.09.2023 12:07
3.1
realsolo
218
Generał

Czas na leki.

10.09.2023 07:09
3.2
4
Eflix
11
Legionista

Zdejmij foliowy czepek i przestań ćpać. Zawsze bawi jak ktoś myśli jak to przechytrzył te wielkie korporacje, ach te ścisle umysły, ci geniusze internetowi będący o krok przed każdym spiskiem, zawsze wszystko wiedzący, eksperci z każdej dziedziny, głęboko zakorzenieni w strukturach każdej z firm i ich jedynie prawdziwych intencjach czy ukrytych przed światem modelów biznesowych, agenci specjalni. (Specjalnej troski)

Doprawdy, są inne sposoby na dowartościowanie się i radzenie sobie z kompleksami niż wymyślanie sobie, że zna się wszelkie prawdy objawione. I te desperackie wołanie o uwagę robiąc z siebie orędowników tychże prawd, jedynie oświeconych, z otwartymi umysłami. Jakie to przykre być tak zakompleksionym.

post wyedytowany przez Eflix 2023-09-10 07:12:25
10.09.2023 23:25
Alba_Longa
3.3
Alba_Longa
95
Generał

Po części jest to prawda. Dlatego są ludzie co wyjdzie nowa generacja kart to zmieniają i bronią się przed takim myśleniem. Najlepiej mieć mobo z PCIe 7.0.

11.09.2023 09:18
3.4
sabaru
19
Generał

Po części ma racje. Jak wchodzi, np. jakaś nowa generacja kart graficznych to z automatu rosną wymagania gier choć w samych grach tego nie widać. Dopiero z czasem pojawiają się gry gdzie to jest zauważalne.

08.09.2023 22:37
Novameh
4
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
Novameh
75
Pretorianin

Nie rozumiem tego czemu nie dadzą możliwości wyboru rozdzielczości. Przecież w 1080p ta gra spokojnie działałaby w 60fps na XSX.

08.09.2023 23:10
ZeroNaruse
4.1
ZeroNaruse
129
Murderer

Nie mogli dać wyboru, bo masz mieć jak najlepszy experience! Tak samo jak z brakiem ustawienia FOV... Niektórych decyzji Beci to nie rozumiem po całości.

09.09.2023 09:14
SpoconaZofia
4.2
1
SpoconaZofia
80
Legend

Jak nie wiadomo, o co chodzi. To chodzi o pieniądze. Muszą trzymać się terminów. Gracze jako darmowi testerzy resztę naprawią.

09.09.2023 20:24
4.3
Znubionek
49
Generał
Image

Novameh
bo nie chcialo im sie robic multithreadingu. taki sam case jak z gotham knights i redfallem

SpoconaZofia
jakich terminow? teraz prawie kazda gra ma przynajmniej jedno opoznienie i starfield nie jest wyjatkiem. pierwotnie mial wyjsc rok temu.

09.09.2023 20:38
leem230698
4.4
leem230698
128
Lewacki Wojownik

A filmik podany w artykule to kolega w ogóle oglądał, że wypisuje takie brednie? Nie, gra nie działałaby stabilnie w 60 klatkach na Xbox Series X bo już w rozdzielczości 1440p na maszynie o komponentach odpowiadających wspomnianej konsoli gra jest ograniczana przez procesor - w tej grze akurat, z wyjątkiem ustawienia odpowiadającego za gęstość tłumów, nie ma żadnych opcji zdolnych zwalczyć ten problem.

08.09.2023 22:55
Ergo
5
5
odpowiedz
5 odpowiedzi
Ergo
98
Generał

To jak gra jest poszatkowana i wszystko doczytuje to w każdej lokacji powinno być 120 klatek.
Porzuciłem ten tytuł bo doprowadzał mnie do szewskiej pasji. Czarę goryczy przelał moment w którym byłem przeciążony, wszystko zawalone, statek, towarzysz i ja. Poleciałem do miasta żeby to wszystko sprzedać. Loading gdy wchodzę do statku, loading gdy wychodzę ze statku, loading gdy wchodzę do miasta, loading gdy wychodzę z miasta. Naprawdę nie chcę tutaj na siłę hejtowac, ale to jest k@$#a j$#@&y symulator loading'ów.... I jeszcze to latanie... loading za loadingiem.
W ogóle śmieszne jest to, że to gra o kosmosie w której wchodzimy w zakładkę "misję", najeżdżamy na zadanie i klikamy "wyznacz kurs". I cyk, loading i już jesteśmy na miejscu gdzie mamy wykonać zadanie. xD
Śmieszy mnie ta gra, naprawdę.

08.09.2023 23:02
ZeroNaruse
5.1
ZeroNaruse
129
Murderer

Gra o kosmosie =/= symulator latania. ME to też gry o kosmosie, a nie masz tam nawet przez chwilę latania Normandią.

09.09.2023 00:53
5.2
4
zanonimizowany1245771
54
Konsul

Tyle że mass effect nigdy nie był reklamowany jako symulator kosmosu z płynnym lataniem od obiektu do obiektu, tylko jako RPG z pół otwartym światem z planetami jako osobnymi mapami połączonymi za pomocą podróżowania normandią na bazie szybkiej podróży. W Starfieldzie promowone jest natomiast podróżowanie statkami z planety do planety, eksploracja, potyczki kosmiczne, projektowanie statków, jakieś chyba 1000 planet do których możesz przylecieć i zbierać z nich znajdźki. Te bardzo krótkie loadingi może nie robiły by szumu gdyby obejmowało to przechodzenie z jednego dużego regionu x do y, i gdyby nie musiały one występować przy wchodzeniu do budynków bądź przechodzenia z dzielnicy do dzielnicy, na statek bądź z statku. I jest to symulator klikania, po co kurwa te statki skoro podróże nimi są nijakie i w zasadzie dolecenie do innej planety, układu jest niemożliwe bez klikania w menu (edit. Chociaż z drugiej mogli dać ludziom wybór w dowolnej chwili czy wolą się teleportować bądź bardziej naturalnie podrózować statkiem w próżni z hipernapędem / dopalaczami), nie dodali chyba czegoś takiego jak hipernapęd. Dało by się pewnie zrobić rozwiązanie które zadowalałoby wszystkich. Nie ma tam nawet innych środków transportu w porównaniu do innych projektów tej skali. Słabiutko jak na grę w cyklu produkcyjnym wynoszącym... hmm no ile?... 6-8 lat?... O reszcie nie chcę mi się wspominać, gra po prostu nie warta tych $70-100. Może kupie sobie kiedyś na promocji.

post wyedytowany przez zanonimizowany1245771 2023-09-09 01:04:59
09.09.2023 08:23
😂
5.3
zanonimizowany1390111
2
Legionista

VortexSky

Starfield nigdy nie był reklamowany jako symulator kosmosu, to wy sobie uroiliście swoje wyobrażenia o tej grze, jak zwykle zresztą.

Miałeś nawet artykuł na stronie, na której właśnie jesteś midwicie, o tym jak ważne są statki w grze

Brak pojazdów słaby, ale zażalanie się, że nie możesz bezmózgo przyciskać W przez 10 minut, lecąc z jednej do drugiej planety, to jest wyższy poziom martwicy mózgu jprdl

09.09.2023 09:52
5.4
zanonimizowany1245771
54
Konsul

XO909 ja dobrze wiem co widziałem, przeczytałem, co bylo pokazywane. Martwica mózgu dotyczy osób która nie mają własnego rozumu i biorą bełkot od takich jak ty którzy próbują robić wode z mózgu opierając się faktom i zakłamują rzeczywistość. Nie ze mną takie coś, znajdź se debila ale gdzie indziej bo trafiłeś pod zły adres "fanboy'u".

post wyedytowany przez zanonimizowany1245771 2023-09-09 09:54:11
09.09.2023 12:09
5.5
realsolo
218
Generał

VortexSky przeciez XO909 ma racje i gra przywiozla dokladnie to co bylo pokazane na dlugim gameplay wczesniej. To, ze sobie ktos dodawal cos pomiedzy wierszami (a najlepiej jeszcze jakis belkot o korpo i spiskach) - to jego sprawa i jego nisko lotna analityka w glowie na poziomie 12 latka.

Gra jest rewelacyjna i jako fan astrofizyki - plywam w niej cieszac sie jak dziecko.

09.09.2023 00:57
WolfDale
😜
6
2
odpowiedz
WolfDale
79
~sv_cheats 1

A to ciekawe jak się teraz "konsolarzom" odmieniło, kiedyś 25-30 klatek było w zupełności wystarczające bo konsola to był inny stan umysłu.

09.09.2023 07:00
7
odpowiedz
4 odpowiedzi
FKa77
1
Centurion

Dla mnie brak 60fps na konsoli jest równoznaczne z tym ze gówno omijam. Srałfield, MFS, Gotham Knights, jakos nie płaczę z tego powodu. Nie bede męczył oczu bo twórcy byli za leniwi.

09.09.2023 07:27
7.1
premium341893526
29
Pretorianin

Nie chcę bronić Beci bo dla mnie brak 60FPS to też bzdura i w momencie, gdzie jest ultra ciśnienie na opcje „dostępności”, nie dają wyboru co do wyboru 60FPS a 30FPS, w sumie bo tak i się nie interesuj, ale muszę przyznać, że te 30 FPS jest tu zjadliwe. To chyba najlepiej zrobione 30FPS oprócz gier na Switcha jakie widziałem, nie czuje się tu klatkowania, jak w innych grach przy ustawieniu 30FPS. Co do słów Howarda Złotoustego to gra faktycznie była optymalizowana… ale pod 30 FPS. Mam wrażenie, że w Betheshdzie mają tak rozchulane ego, że myślą że wiedzą wszystko najlepiej i po prostu uważają, że 30FPS to super doświadczenie albo klasyczne „ludzkie oko nie widzi więcej niż 20 klatek na sekundę”. Co oni się tam będą przejmować jakimiś tam graczami, jak to oni robią gry, a nie gracze to co oni tam mogą wiedzieć.

09.09.2023 12:11
7.2
realsolo
218
Generał

FKa77 Domyslam sie, ze masz 15 lat w gamedevie i to na core/coder senior z shaderami; aha, nie masz? nawet juniorem w scratchu nie jestes? no to twoje "twórcy byli za leniwi" mozna sobie w sadzic tam, gdzie swiatlo nie dochodzi, specjalisto.

09.09.2023 20:22
7.3
Znubionek
49
Generał
Image

realsolo
to wyjasnij czemu nie byli w stanie zrobic normalnego multithreadingu jak np. w cyberpunku? olali to, tak samo jak tworcy to olali przy gotham knight i redfallu i dlatego te gry takze chodza w 30 fps na konsolach

18.09.2023 14:12
7.4
FKa77
1
Centurion

No cybergniot faktycznie 60fps na konsoli nie chodzi. To cie pocieszę trolu nawet na XSS jest 60fps? Jak to wyjaśnisz? Dało sie? Na 10 letni sprzęt nie patrze to tylko idioci sie łudzili ze ps4 będzie ciągną gry przez 25lat. Napisze to znowu leniwość twórców i tyle. Zdania nie zmienię jest mnóstwo gier które wyglądają milion razy lepiei i maja opcje wydajnosc / jakość / RayT. Przykład BG3 tworcy pracują do momentu osiagniecia pelnej wydajnosci 60fps w swojej produkcji na pc i konsolach obecnej generacji. Stąd nie równomierne daty premier. Ale ty oczywiście zjadłeś wszystkie rozumki. Kiedyś bylem u mechanika z autem powiedzial ze koszt remontu to 6k i 2tgodnie stania drugi zrobil to za 300zł i nie stal nawet 15minu. Auto jezdzi do dzis. Ale jest mechanik i mechanik. Rozumiesz analogie? Dla mnie to tylko i wyłaczne bedzie leniwość twórców. Bo jest juz duzo filmow w necie pomazujacych ze 60fps na konsoli bynajmniej XsX miałoby rację bytu. Idalnym przykladem jest Microsoft FS gdzie z odpowiednim tv konsola jakoś daje radę wyciągną wieksza ilosc fps. Zaskakujące prawda? Tak wiec twoja argumentacja jest z dupy. Albercik powiedział " nie ma rzeczy niemożliwych ogranicza nas tylko wyobraźnia"

09.09.2023 10:53
Last_Redemption
8
odpowiedz
Last_Redemption
47
Senator

Gowno warty taki eksperyment, bo nie da się 1:1 porównac peceta do XSX czy innej konsoli

Polozyli lage na optymalizacje i jest ogromny problem, zeby utrzymac 'stałość' klatek w tej grze, dlatego nie ma 60 fps na konsolach

09.09.2023 12:38
😒
9
odpowiedz
FullM3tal7ack3t
10
Legionista

Ta gra jest w tak wielu elementach zepsuta i nieprzemyślana, że brak 60 klatek na konsoli jest tu najmniejszym problemem. Robić grę 8 lat a finalnie wypuścić tytuł, który w najprostszych mechanikach, cofa się o dekadę, to jest jakieś mistrzostwo.

09.09.2023 13:07
10
odpowiedz
barnej7
165
Senator

Jeśli klatki latałyby między 40 a 60 to już lepiej zablokować na 30. Chociaż z drugiej strony mam nadzieję, że dadzą 60fps z FSR 3.0 jeśli zjadą trochę z rodzielczością to może się udać

10.09.2023 12:11
11
odpowiedz
Yeremiach
8
Junior

Podoba mi się ta gra i grywam codziennie (Xbox Series X), ale grafika w niej wcale nie jest taka piękna i wydaje mi się, że daliby radę bez problemu zoptymalizować pod 60 klatek. Jest tyle innych pięknych gier, które mają wspomniane 60 klatek i jakoś działają, czemu ta nie może? Dla mnie jest to dziwne. Trochę szkoda.

10.09.2023 14:09
12
odpowiedz
korneln
1
Junior

W "A Plague Tale: Requiem" też była śpiewka że musi być 30fps na konsolach dla lepszego odbioru itp, że nie pojawi się w przyszlości patch, i jakoś niecały rok minął i cyk, aktualizacja 60 fps. Czyli da sie. ludzie chcą 60fps nawet jeśli by to się równało z graniem w Full HD czy niżezej rozdzielczości. Ja się wcale nie zdziwie jak w przyszłości 60fps to będzie płatne DLC ?? albo inaczej - twóecy najpierw robią blokade 30fps, żeby rok pozniej odblokować - i na nowo zainteresować graczy tytułem. ;)

11.09.2023 09:47
Wronski
13
odpowiedz
Wronski
24
Generał

Uzyskany w ten sposób sprzęt nie był idealny, lecz bezpośrednio na konsoli nie da się odblokować limitu 30 fps.

No gdyby dalo sie przerobic konsole to mysle ze opcja odblokowania FPS bylaby raczej mozliwa.

Wiadomość Czy Starfield nie wyciągnąłby 60 klatek na konsolach? Eksperyment Digital Foundry daje odpowiedź