Czy Starfield nie wyciągnąłby 60 klatek na konsolach? Eksperyment Digital Foundry daje odpowiedź
To jak gra jest poszatkowana i wszystko doczytuje to w każdej lokacji powinno być 120 klatek.
Porzuciłem ten tytuł bo doprowadzał mnie do szewskiej pasji. Czarę goryczy przelał moment w którym byłem przeciążony, wszystko zawalone, statek, towarzysz i ja. Poleciałem do miasta żeby to wszystko sprzedać. Loading gdy wchodzę do statku, loading gdy wychodzę ze statku, loading gdy wchodzę do miasta, loading gdy wychodzę z miasta. Naprawdę nie chcę tutaj na siłę hejtowac, ale to jest k@$#a j$#@&y symulator loading'ów.... I jeszcze to latanie... loading za loadingiem.
W ogóle śmieszne jest to, że to gra o kosmosie w której wchodzimy w zakładkę "misję", najeżdżamy na zadanie i klikamy "wyznacz kurs". I cyk, loading i już jesteśmy na miejscu gdzie mamy wykonać zadanie. xD
Śmieszy mnie ta gra, naprawdę.
Nieco zatem dziwi, że Bethesda nie zaimplementowała go jako jednej z dostępnych opcji, gdyż wielu graczy mogłoby docenić takie rozwiązanie.
Niby kogo dziwi takie zachowanie Bethesdy? I to w 2023 roku. Kiedykolwiek wypuścili coś dobrze zoptymalizowanego? Zawsze byli kiepscy w te klocki. I żadne dodatkowe teraflopy w konsolach tego nie zmienią.
Czas gonił, nie udało się zoptymalizować pod 60 fpsow, wiec bezpiecznie wybrano zablokować na 30fps. Ot co. Nie zdziwię się jak w przyszłości nagle pojawi się 60 fps w patchu
Nie liczyłbym na to. W poprzednich grach raczej działało to w drugą stronę. Dodawali zawartość, więc wymagania rosły. Co jest całkiem normalne. Tylko powinni to uwzględniać w podawanych wymaganiach.
Wymagania gier to fikcja ustawiona przez korporację tak aby utrzymywać równowagę i cały czas sprzedawać nowe podzespoły, konsole tak jak we wszystkich gałęziach przemysłu, a już zwłaszcza w elektronice ale "eksperci" z DF wam o tym nie powiedzą bo to też jest system.
Zdejmij foliowy czepek i przestań ćpać. Zawsze bawi jak ktoś myśli jak to przechytrzył te wielkie korporacje, ach te ścisle umysły, ci geniusze internetowi będący o krok przed każdym spiskiem, zawsze wszystko wiedzący, eksperci z każdej dziedziny, głęboko zakorzenieni w strukturach każdej z firm i ich jedynie prawdziwych intencjach czy ukrytych przed światem modelów biznesowych, agenci specjalni. (Specjalnej troski)
Doprawdy, są inne sposoby na dowartościowanie się i radzenie sobie z kompleksami niż wymyślanie sobie, że zna się wszelkie prawdy objawione. I te desperackie wołanie o uwagę robiąc z siebie orędowników tychże prawd, jedynie oświeconych, z otwartymi umysłami. Jakie to przykre być tak zakompleksionym.
Po części jest to prawda. Dlatego są ludzie co wyjdzie nowa generacja kart to zmieniają i bronią się przed takim myśleniem. Najlepiej mieć mobo z PCIe 7.0.
Po części ma racje. Jak wchodzi, np. jakaś nowa generacja kart graficznych to z automatu rosną wymagania gier choć w samych grach tego nie widać. Dopiero z czasem pojawiają się gry gdzie to jest zauważalne.
Nie rozumiem tego czemu nie dadzą możliwości wyboru rozdzielczości. Przecież w 1080p ta gra spokojnie działałaby w 60fps na XSX.
Nie mogli dać wyboru, bo masz mieć jak najlepszy experience! Tak samo jak z brakiem ustawienia FOV... Niektórych decyzji Beci to nie rozumiem po całości.
Jak nie wiadomo, o co chodzi. To chodzi o pieniądze. Muszą trzymać się terminów. Gracze jako darmowi testerzy resztę naprawią.
A filmik podany w artykule to kolega w ogóle oglądał, że wypisuje takie brednie? Nie, gra nie działałaby stabilnie w 60 klatkach na Xbox Series X bo już w rozdzielczości 1440p na maszynie o komponentach odpowiadających wspomnianej konsoli gra jest ograniczana przez procesor - w tej grze akurat, z wyjątkiem ustawienia odpowiadającego za gęstość tłumów, nie ma żadnych opcji zdolnych zwalczyć ten problem.
To jak gra jest poszatkowana i wszystko doczytuje to w każdej lokacji powinno być 120 klatek.
Porzuciłem ten tytuł bo doprowadzał mnie do szewskiej pasji. Czarę goryczy przelał moment w którym byłem przeciążony, wszystko zawalone, statek, towarzysz i ja. Poleciałem do miasta żeby to wszystko sprzedać. Loading gdy wchodzę do statku, loading gdy wychodzę ze statku, loading gdy wchodzę do miasta, loading gdy wychodzę z miasta. Naprawdę nie chcę tutaj na siłę hejtowac, ale to jest k@$#a j$#@&y symulator loading'ów.... I jeszcze to latanie... loading za loadingiem.
W ogóle śmieszne jest to, że to gra o kosmosie w której wchodzimy w zakładkę "misję", najeżdżamy na zadanie i klikamy "wyznacz kurs". I cyk, loading i już jesteśmy na miejscu gdzie mamy wykonać zadanie. xD
Śmieszy mnie ta gra, naprawdę.
Gra o kosmosie =/= symulator latania. ME to też gry o kosmosie, a nie masz tam nawet przez chwilę latania Normandią.
Tyle że mass effect nigdy nie był reklamowany jako symulator kosmosu z płynnym lataniem od obiektu do obiektu, tylko jako RPG z pół otwartym światem z planetami jako osobnymi mapami połączonymi za pomocą podróżowania normandią na bazie szybkiej podróży. W Starfieldzie promowone jest natomiast podróżowanie statkami z planety do planety, eksploracja, potyczki kosmiczne, projektowanie statków, jakieś chyba 1000 planet do których możesz przylecieć i zbierać z nich znajdźki. Te bardzo krótkie loadingi może nie robiły by szumu gdyby obejmowało to przechodzenie z jednego dużego regionu x do y, i gdyby nie musiały one występować przy wchodzeniu do budynków bądź przechodzenia z dzielnicy do dzielnicy, na statek bądź z statku. I jest to symulator klikania, po co kurwa te statki skoro podróże nimi są nijakie i w zasadzie dolecenie do innej planety, układu jest niemożliwe bez klikania w menu (edit. Chociaż z drugiej mogli dać ludziom wybór w dowolnej chwili czy wolą się teleportować bądź bardziej naturalnie podrózować statkiem w próżni z hipernapędem / dopalaczami), nie dodali chyba czegoś takiego jak hipernapęd. Dało by się pewnie zrobić rozwiązanie które zadowalałoby wszystkich. Nie ma tam nawet innych środków transportu w porównaniu do innych projektów tej skali. Słabiutko jak na grę w cyklu produkcyjnym wynoszącym... hmm no ile?... 6-8 lat?... O reszcie nie chcę mi się wspominać, gra po prostu nie warta tych $70-100. Może kupie sobie kiedyś na promocji.
Starfield nigdy nie był reklamowany jako symulator kosmosu, to wy sobie uroiliście swoje wyobrażenia o tej grze, jak zwykle zresztą.
Miałeś nawet artykuł na stronie, na której właśnie jesteś midwicie, o tym jak ważne są statki w grze
Brak pojazdów słaby, ale zażalanie się, że nie możesz bezmózgo przyciskać W przez 10 minut, lecąc z jednej do drugiej planety, to jest wyższy poziom martwicy mózgu jprdl
Gra jest rewelacyjna i jako fan astrofizyki - plywam w niej cieszac sie jak dziecko.
A to ciekawe jak się teraz "konsolarzom" odmieniło, kiedyś 25-30 klatek było w zupełności wystarczające bo konsola to był inny stan umysłu.
Dla mnie brak 60fps na konsoli jest równoznaczne z tym ze gówno omijam. Srałfield, MFS, Gotham Knights, jakos nie płaczę z tego powodu. Nie bede męczył oczu bo twórcy byli za leniwi.
Nie chcę bronić Beci bo dla mnie brak 60FPS to też bzdura i w momencie, gdzie jest ultra ciśnienie na opcje „dostępności”, nie dają wyboru co do wyboru 60FPS a 30FPS, w sumie bo tak i się nie interesuj, ale muszę przyznać, że te 30 FPS jest tu zjadliwe. To chyba najlepiej zrobione 30FPS oprócz gier na Switcha jakie widziałem, nie czuje się tu klatkowania, jak w innych grach przy ustawieniu 30FPS. Co do słów Howarda Złotoustego to gra faktycznie była optymalizowana… ale pod 30 FPS. Mam wrażenie, że w Betheshdzie mają tak rozchulane ego, że myślą że wiedzą wszystko najlepiej i po prostu uważają, że 30FPS to super doświadczenie albo klasyczne „ludzkie oko nie widzi więcej niż 20 klatek na sekundę”. Co oni się tam będą przejmować jakimiś tam graczami, jak to oni robią gry, a nie gracze to co oni tam mogą wiedzieć.
No cybergniot faktycznie 60fps na konsoli nie chodzi. To cie pocieszę trolu nawet na XSS jest 60fps? Jak to wyjaśnisz? Dało sie? Na 10 letni sprzęt nie patrze to tylko idioci sie łudzili ze ps4 będzie ciągną gry przez 25lat. Napisze to znowu leniwość twórców i tyle. Zdania nie zmienię jest mnóstwo gier które wyglądają milion razy lepiei i maja opcje wydajnosc / jakość / RayT. Przykład BG3 tworcy pracują do momentu osiagniecia pelnej wydajnosci 60fps w swojej produkcji na pc i konsolach obecnej generacji. Stąd nie równomierne daty premier. Ale ty oczywiście zjadłeś wszystkie rozumki. Kiedyś bylem u mechanika z autem powiedzial ze koszt remontu to 6k i 2tgodnie stania drugi zrobil to za 300zł i nie stal nawet 15minu. Auto jezdzi do dzis. Ale jest mechanik i mechanik. Rozumiesz analogie? Dla mnie to tylko i wyłaczne bedzie leniwość twórców. Bo jest juz duzo filmow w necie pomazujacych ze 60fps na konsoli bynajmniej XsX miałoby rację bytu. Idalnym przykladem jest Microsoft FS gdzie z odpowiednim tv konsola jakoś daje radę wyciągną wieksza ilosc fps. Zaskakujące prawda? Tak wiec twoja argumentacja jest z dupy. Albercik powiedział " nie ma rzeczy niemożliwych ogranicza nas tylko wyobraźnia"
Gowno warty taki eksperyment, bo nie da się 1:1 porównac peceta do XSX czy innej konsoli
Polozyli lage na optymalizacje i jest ogromny problem, zeby utrzymac 'stałość' klatek w tej grze, dlatego nie ma 60 fps na konsolach
Ta gra jest w tak wielu elementach zepsuta i nieprzemyślana, że brak 60 klatek na konsoli jest tu najmniejszym problemem. Robić grę 8 lat a finalnie wypuścić tytuł, który w najprostszych mechanikach, cofa się o dekadę, to jest jakieś mistrzostwo.
Jeśli klatki latałyby między 40 a 60 to już lepiej zablokować na 30. Chociaż z drugiej strony mam nadzieję, że dadzą 60fps z FSR 3.0 jeśli zjadą trochę z rodzielczością to może się udać
Podoba mi się ta gra i grywam codziennie (Xbox Series X), ale grafika w niej wcale nie jest taka piękna i wydaje mi się, że daliby radę bez problemu zoptymalizować pod 60 klatek. Jest tyle innych pięknych gier, które mają wspomniane 60 klatek i jakoś działają, czemu ta nie może? Dla mnie jest to dziwne. Trochę szkoda.
W "A Plague Tale: Requiem" też była śpiewka że musi być 30fps na konsolach dla lepszego odbioru itp, że nie pojawi się w przyszlości patch, i jakoś niecały rok minął i cyk, aktualizacja 60 fps. Czyli da sie. ludzie chcą 60fps nawet jeśli by to się równało z graniem w Full HD czy niżezej rozdzielczości. Ja się wcale nie zdziwie jak w przyszłości 60fps to będzie płatne DLC ?? albo inaczej - twóecy najpierw robią blokade 30fps, żeby rok pozniej odblokować - i na nowo zainteresować graczy tytułem. ;)
Uzyskany w ten sposób sprzęt nie był idealny, lecz bezpośrednio na konsoli nie da się odblokować limitu 30 fps.
No gdyby dalo sie przerobic konsole to mysle ze opcja odblokowania FPS bylaby raczej mozliwa.