Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Tworzyć strzelankę zatrudniając speców od przygodówek - jak autorzy Immortals of Aveum zbudowali niezależne studio AAA

27.08.2023 14:00
Szefoxxx
😂
1
9
Szefoxxx
81
Doradca

Taa, studio równie niezależne jak płatna promocja tej gry przez EA, dobre bajeczki opowiadają...

Dawno już nie widziałem takiej machiny płatnej promocji jaką EA wykonuje przy tej grze na masie portali itp., flop musiał być niesamowity i ratują wizerunek bajeczkami ile się da.

27.08.2023 14:13
2
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
BajoJajo
16
Konsul

Widzę, że EA ładnie płaci za promocję tego kupska.

27.08.2023 14:19
2.1
zanonimizowany1291595
39
Legend

Ale jesteś nudny i powtarzalny, a grać pewnie nie grałeś, więc nie udzielaj się.

27.08.2023 17:56
Herr Pietrus
2.2
5
Herr Pietrus
230
Ficyt

Przecież on ma rację, nawet ślepy by zauważył o co chodzi. O ile spamowanie Wieśkiem czy Cyberbugiem, a nawet twarz BG3 można zrozumieć i było zapewne inicjatywą prowadzących portal, bo wszystkie te newsy zwyczajnie się klikaly/klikają, tak Immortals of Non Existing Optimization nie obchodzi chyba nikogo, a tu news za newsem, jakby kogoś ciekawiła przykładowo historia tego potworka.

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2023-08-27 17:56:48
27.08.2023 15:35
kAjtji
3
odpowiedz
6 odpowiedzi
kAjtji
111
H Enjoyer

Mówicie, że gra wydana przez EA, jednego z największych wydawców gier, została zrobiona przez niezależne studio?...

Co się podziało z tą definicją, niezależne gry, filmy itd. przecież zawsze dotyczyły małych zespołów czy pojedynczych osób, potem zaczęto tak nazywać wszystko, co nie jest AAA od dużego wydawcy, a teraz nawet to to indyk/gra niezależna? Jaka jest w końcu definicja gry niezależnej?

Mam wrażenie, że to po prosto modne tak grę nazwać i łatwiej sprzedać, bo naprawdę, ale 99% gier, jakie się opisuje jako "indie/niezależne", to nawet koło tego nie stały. Dla mnie gra ma wydawcę i nie była robiona w pełni samodzielnie przez dany zespół = nie jest niezależna, bo na tym to polega.

27.08.2023 18:19
Drenz
3.1
7
Drenz
25
Senator

Dokładnie. Wciskanie kitów, że gra jest niezależna to tylko zagrywka, aby wypromować ten tytuł, który nie ma nic wspólnego ze sceną indie.

27.08.2023 18:40
vorimenn
3.2
vorimenn
75
Generał

To że EA wydało grę to nie znaczy, że studio nie jest niezależne. Czy Ascendant Studios należy do kogoś? Nie. Czyli są niezależni. A do tego EA nie dostaje nic z revenue tych gier wydawanych w ramach programu EA Originals.

27.08.2023 20:01
Zdzichsiu
3.3
Zdzichsiu
141
Ziemniak

vorimenn
Z takim podejściem to i np. From Software jest niezależnym studiem. Nie na tym polegają gry niezależne.

27.08.2023 22:18
kAjtji
3.4
1
kAjtji
111
H Enjoyer

From Software, to akurat zły przykład, bo oni są własnością Kadokawa Corporation. Tu bardziej pasuje CD Projekt, Ubisoft czy Capcom.

W każdym razie ta, "gra niezależna" czy "film niezależny" i ogólnie całe to "niezależne" nie znaczy tylko tego, że firma jest niezależna od kogoś, tylko jej małą skalę (gdyby tylko o to chodziło, to co? Disney jest niezależną indie firmą? Valve też? Amazon?). Undertale to gra niezależna, bo zrobił ją jeden gość i sam to wydał.

Immortals of Aveum to nie gra niezależna, bo studia jest spore (około 100 pracowników), a wydawcą jest EA. Nie wiem co EA robiło w przypadku tej gry, wszędzie widnieją jako wydawca i już samo to powinno skreślać grę z bycia "niezależną".

W skrócie: dla mnie "niezależna gra AAA" to oksymoron, a może raczej wzięcie "niezależny" i przeinaczenie jego znaczenia, aby można było się nazywać bardziej wyjątkowo niż po prostu kolejnym studiem robiącym kolejną grę AAA.

post wyedytowany przez kAjtji 2023-08-27 22:18:59
28.08.2023 02:03
3.5
TobiAlex
200
Legend

kAjtji
A jakby Undertale dalej zrobiła jedna osoba a grę wydało EA to co wtedy? I uważasz 100 osobową ekipę za spore studio? A czy BG3 to gra AAA? Czy Lariani to niezależna firma, która obecnie liczy ok. 500 osób.

28.08.2023 09:01
Drenz
3.6
1
Drenz
25
Senator

TobiAlex - Gdyby Undertale zrobiła jedna osoba i grę wydało EA to nie będzie to już gra niezależna. Wydanie gry z pomocą wydawcy z automatu skreśla grę jako niezależną. Przecież wydawca za darmo danego tytułu nie wyda. Przeważnie zajmuje się reklamą danego tytułu, pomaga wydać grę, zajmuje się np. kartą gry na Steam czy innych platformach. W umowie wtedy będzie określone, że np. pierwsze kilkadziesiąt tysięcy dolców pójdzie na pokrycie tych kosztów np. reklamy a dopiero potem zarabia twórca do spółki z wydawcą.

Studia niezależne to nie są też duże korporacje, które zajmują się wydawaniem swoich tytułów. Od początku za grę indie był uważany tytuł, który wydawany był własnym sumptem, tworzony przez niewielkie studio i za niewielki budżet.

27.08.2023 17:33
4
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
AlkosebreJohn
26
Centurion

Co nie zmienia faktu, że gierka jest ogromną porażką. Maksymalna ilość graczy na steam to było 750 osób? EA pompuje pieniądze w promocję, ale tutaj zawiódł pomysł. Ile jeszcze razy będziemy mieli magiczną rękawicę, która czaruje wodotryski? Atlas Fallen to średniak i to też jest średniak. W obecnym napiętym growym grafiku nie mają szans bytu.

27.08.2023 17:58
Herr Pietrus
😁
4.1
Herr Pietrus
230
Ficyt

Swoją drogą to ciekawa kumulacja.
Te fejkowe (po części, bo walka ponoć jest fajna, a efekty czarów naprawdę świetnie wyglądają) materiały z Failspoken musiały chyba sporo ludzi zainspirować.

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2023-08-27 17:58:54
27.08.2023 19:36
4.2
Znubionek
49
Generał

AlkosebreJohn
ale tutaj zawiódł pomysł. Ile jeszcze razy będziemy mieli magiczną rękawicę, która czaruje wodotryski?
a ja mysle ze w takich grach o czarowaniu jest spory potencjal, tylko to musi miec jakas dusze, ze tak powiem "magię", zeby dzialalo. no niestety ani immortals of aveum, ani atlas fallen, ani forspoken, ani sorcery nie jest tak magiczne jak harry potter.

a gameplayowo fajnie jakby to nie byly strzelanki tylko uzywaly magie tez w formie utility by miec bogate interakcje z otoczeniem

post wyedytowany przez Znubionek 2023-08-27 19:37:11
28.08.2023 02:05
4.3
TobiAlex
200
Legend

Herr Pietrus
A grałeś w tego Fasilspokena czy tak tylko chrzanisz? A nie czekaj, wiadomo, owieczki... meeeee

Znubionek
Forspokoen ma na chwilę obecną najlepszy system czarów jaki kiedykolwiek istniał w grach.

28.08.2023 02:09
4.4
Znubionek
49
Generał

TobiAlex
Na gameplayach wygląda jak okładanie piniat światełkami. I ciągle trzeba wchodzić do wheel menu co jest niepowazne

27.08.2023 18:40
vorimenn
😉
5
odpowiedz
vorimenn
75
Generał

Niech opowiedzą o 720p na Xbox Series X i PlayStation 5.

28.08.2023 08:45
Szlugi12
6
1
odpowiedz
Szlugi12
114
BABYMETAL

Na steamie nawet 1000 graczy grających jednocześnie nie było, wyszło nawet gorzej niż z takim Forspoken.

28.08.2023 17:14
Veselar
7
1
odpowiedz
Veselar
20
Generał

To niezłe niezależne studio AAA, prawie jak ci od Callisto, czy Dave the Diver

Wiadomość Tworzyć strzelankę zatrudniając speców od przygodówek - jak autorzy Immortals of Aveum zbudowali niezależne studio AAA