Grałem w STALKER-a 2. Kupił mnie, choć wiem, że nie będzie idealny
Hmmm, mam jedną obawę i jedno pytanko do autora.
Gra dla fanów modów może być niegrywalna przez głupie AI które zostało wspomniane w artykule. Grając w Zew Prypeci na modzie Misery walka z przeciwnikami dawała niesamowitą frajdę. Gdy trafiliśmy na grupkę stalkerow to nie była jedynie formalność.
I takie pytanko, zapewne graliście na PC, ale czy coś wiadomo o tym w ilu klatkach gra będzie chodzić na XSX? Jeśli nic nie wiadomo to może autor napiszę swoją opinię opierając to na tym co widział i na doświadczeniach z grami? Jest w ogóle szansa, że gra będzie latać w 60 klatkach na XSX czy jednak intuicja podpowiada, że może być z tym ciężko?
To nie tyle kwestia AI, która działa całkiem zróżnicowanie - zmienia miejsca, chowa się, czasem strzela w biegu.
To głównie wina, ze nasza postać porusza się jak w dooomie - nie czuć ze to objuczony sprzętem stalker, tylko po prostu robimy kamerą wziuuu z hiper prędkością i trudno oczekiwać by jakikolwiek skrypt to wyłapał.
Ale trzeba wziąć pod uwagę, ze prace jeszcze sporo potrwają, Tod Howard wspominał, ze devowie ściągali bulid dema już na gamescomie, tak długo przy nim dłubali. To wszystko jeszcze work in progress i nie ma jeszcze co wyrokować, że tak zostanie bądź nie. Tak sam z wydajnością, było 60 fps ale chrupało w wielu miejscach
Na trailerze widać, że gra nie ma bardziej realistycznego wolnego taktycznego podejścia tylko dynamiczne szybkie co nie pasuję i nie ma co ukrywać jak w 9/10 gra twórcy tego nie poprawiają to nie ma się co łudzić, że GSC to zrobi.
EU5 nie pasuję do tej gry. Mogli rozwijać swój xRey2 lub kupić silnik do 4AGames z Metra. i dać Kickstartera.
No to miejmy nadzieję, że jeszcze to poprawią, choć na tym etapie wątpię, że coś z tym zrobią.
Takie rzeczy to raczej implementuje się już od początku produkcji, a nie pod koniec.
Postać zachowująca się w Stalkerze jak w Doomie to dość poważny problem.
Silnik to silnik, nie ustawia całej gry, to takie a nie inne decyzje projektowe i wypadkowa umiejętności. UE5 pasuje tak, jak pasowałoby UE4 czy Unity, tyle że wciąż może mieć wady wieku dziecięcego. Rozwijanie własnego silnika jest czaso- i kapitałochłonne, dla małego developera nie ma to sensu.
No akurat dla mnie to menu to plus i nic bym nie zmieniał. Nic, a nic: klasyczne, oldschoolowe i oszczędne.
Tak jak kiedyś:)
I co się tak chwalisz że grałeś w stalkera 2 ? nic mnie to nie obchodzi. Lepiej napisz skąd można ściągnąć demo ???
Z Kolonii. Na targach było, niczego nie ściągniesz, dlatego opisał wrażenia z demówki.
Nie wiem co o tym sądzić trailerze. Mam straszny niedosyt, chyba za dużo oczekiwałem po tym co GSC pokaże na Gamescomie, biorąc fakt jaki hype zrobili i że pokażą gameplay. Wszystko fajnie szanuje za udostępnienie dema na targach, ale ten trailer był niijaki, i tutaj nie chodzi o downgrade grafiki i nie chodzi o klimat bo on widać jest nawet przypomina Chernobylite, tylko zwyczajnie nic nie pokazał oprócz tego co widzięliśmy już pod koniec 2022 roku. Może gdyby twórcy dali bardziej obszerniejszy trailer pokazali nam świat gry, i skale wszystkiego byłoby to lepsze, coś jak R* robił przy premierze RDRa2 i GTA 5, i napewno jeszcze większy hype by zbudowali. I co mnie gryzło w oczy to, to jakby ten trailer był nagrany na konsoli w 30 klatkach i na PC w 60 strasznie się to oglądało. Jak można poczytać opinie ludzi którzy grali na targach, sam gameplay i klimat oddaje ducha starego Stalkera tylko niestety jest sporo bugów. I wydaje mi się że Stalker 2 będzie albo tylko dobrą grą która pomimo swoich niedociągnięć technicznych dowiezie klimatem, historią i skalą ogromnego świata oraz masą rzeczy do roboty, albo będzie to przeciętniak który rozczaruje wszystkim. Wiadomo na jakim etapie są prace nad grą? Bo po tym idzie wywnioskować że chyba gra już jest ukończona, tylko zostają kwestie wyeliminowania błędów i optymalizacji
Trylogia, zwłaszcza Cień Czarnobyla, też była upstrzona błędami. Tu świat będzie większy, a mechaniki potencjalnie bardziej złożone, więc spodziewam się powtórki z rozrywki.
Nawet nie liczę, że gra będzie pozbawiona błędów na premierę, raczej mam nadzieję, że poprawią je w miarę wcześnie. Może doszedł brak znajomości silnika, może niezgranie zespołu, a może nie wytworzyli odpowiedniej kultury pracy i ciągle kombinują.
Jakby nie było - GSC od 2009 roku wypuściło tylko jedną grę, będącą w dodatku remake'm ich starej produkcji. To druga gra od piętnastu lat, na pewno to wyjdzie bokiem.
"w pełnej wersji dostaniemy oryginalny ukraiński dubbing wraz z napisami." ale na upainie, nie mówi się tylko po ukraińskiemu. Mają też surzyk, także rosyjski - śmieszne wycinanie go.
Idąc tym tokiem rozumowania, to śmieszne jest wydawanie gry w polskiej wersji językowej bez kaszebe i ślunskiego. Nie wiem, czy zauważyłeś, ale rosja nadal jest nacierającym agresorem, który morduje i grabi. Dzisiaj Ukraińcy nie gadają już surżykiem, bo za to można dostać w łeb. Dla mnie dziwne jest to, że kacapskich napisów nie wycięli z gry, jak już ich dubbing wywalili!
Też mi się wydaje trochę za szybka jak na Stalkera odnośnie walki, ale cała reszta to palce lizać!
Będzie grane, czekam z niecierpliwością, dla mnie lepiej na 2024r. Może jeszcze dopracują i wtedy będę miał więcej czasu. Biorę w ciemno i będę polował żeby zdobyć kolekcjonerkę.
No i była by to świetna okazją żeby przed wydaniem gry pojechać jeszcze raz do Czarnobyla na eksplorację. Niestety sytuacja za wschodnią granicą jest nieciekawa i jest to niemożliwe.
a polecacie tego Chernobylite? Ma okazje tanio go wyrwać ale w natłoku gier przed Starfieldem nie chcę rzucać się na coś słabego albo średniego. Polecacie zakupić?