Czy Ratchet & Clank: Rift Apart na PC przewyższa wersję PS5? Digital Foundry porównało grafikę
Testowali może jak gra radzi sobie na zwykłym dysku HDD?
Jestem ciekawy, jak wygląda doczytywanie się światów bez SSD, które to niby było niezbędne dla tej gry.
Jestem ciekawy, jak wygląda doczytywanie się światów bez SSD, które to niby było niezbędne dla tej gry.
DirectStorage 1.2 robi swoje.
Studia Insomniac Games oraz Nixxes opublikowali wymagania sprzętowe gry Ratchet & Clank: Rift Apart. Gra jako pierwsza wykorzysta technologię DirectStorage w wersji 1.2 z dekompresją danych na GPU.
Ratchet & Clank: Rift Apart to kolejna gra, która skorzysta z technologii DirectStorage, jednak w tym wypadku mowa o najnowszej wersji 1.2. Umożliwia ona otwierać pliki w trybie buforowanym, co przyda się wolniejszym dyskom HDD. W ten sposób twórcy gier mogą poniekąd maskować niższą wydajność HDD względem SSD w kontekście przenoszenia danych bezpośrednio do GPU. Prawdopodobnie to wykorzystanie DirectStorage 1.2 pozwoliło na wprowadzenie w minimalnych wymaganiach sprzętowych dysków HDD, choć Ratchet & Clank: Rift Apart był projektowany z myślą o SSD (a przynajmniej tak deklarują twórcy).
Takie idiotyczne materiały to element korporacyjnego systemu dzięki czemu te mogą dymać konsumentów na swoich produktach.
Obecnie praktycznie żadna nowsza gra nie jest grywalna bez SSD wiec w czym Sony miało rację?
A to ciekawe bo ja we wszystkie gry gram na HDD i z żadną nie ma problemu
Ratchet jest jedyną grą która jest totalnie nie grywalna bez SSD jak masz słabego kompa... a jak masz dobrego a grasz na HDD to jak ktoś wyżej napisał w momentach przechodzenia pomiędzy wymiarami są "freezy" na 1-2 sekundy...
Tak wiec jeśli masz słabego PC to nawet nie kupuj tej gry bo sobie nie pograsz nawet na very low ściny są nawet w menu.
^ To oczywiste, że większości gry są napisane dla starsze konsoli, którzy nadal korzystają z HDD. Więc nic dziwnego, że twoje gry działają bez problemu na HDD.
Niektóre gry takich jak Ratchet & Clank są napisane i przystosowane z myślą o nowsze platformy do grania takich jak PS5, co korzystają z szybki SSD i nowsze podzespoły. Nie można oczekiwać, by takie gry z 100% grafiki będą działać na "przestarzałe" platformy i HDD bez problemu tak po prostu. Jeśli będą, to nie obejdzie się bez odczuwalne downgrade i to boleśnie. To tak jakby napisać Wiedźmin 3 lub Hogwarts Legacy dla Switch.
Nie można oczekiwać, by takie gry będą działać na "przestarzałe" platformy i HDD
Ja niczego nie oczekuje... napisałem wyraźnie że wszystkie gry oprócz tej.
Wiem. Ale musisz się liczyć, że Ratchet & Clank nie będzie jedyna gra. To dopiero początek. Będą więcej takich gry. Bo coraz więcej twórcy gier już zrezygnują z starsze konsoli i słabsze PC. Będą napisać nowe gry dla nowsze konsoli i mocniejsze PC. Więc nie ma gwarancji, by nowe gry będą działać na HDD bez problemu.
Miłego grania.
To jest oczywiste... ja odniosłem się do tego że w większość nowych gier nie da się grać na hdd co jest totalna bzdurą.
Jednak Sony miało racje, bez SSD gra jest niegrywalna
Napisał Gołst podczas gdy wyżej ma filmik, że na HDD spokojnie działa na max ustawieniach z RT w 4K.
Hmm grasz na HDD w 2023 ? A Windows jaki ? XP ?
Chuj ci do tego na czym gram.