Wiedźmin 3 dostał nową aktualizację, trafiła na wszystkie platformy [Aktualizacja]
Mogliby wreszcie poprawić optymalizację na Series X. Gra dalej ma spadki płynności, szczególnie w Novigradzie, ale nie tylko.
8 lat po premierze, a bugów dalej pełno. Co gorsza, nic wskazuje na to aby oni je kiedykolwiek mieli poprawić...
Przecież nosiliście redow na rękach. Gra roku !! aż tu nagle po 8 latach pojawiły się błędy. a to pech :/
Błędy, bugi i glitche zdarzają się w każdej dużej grze. Problemem stają się głównie wtedy gdy są powtarzalne. W Wieśku często są to jednorazowe bugi, gdzie coś drobnego się posypie. Trudno takie bugi wyeliminować do 0. Twórcy przecież nie siedzą przez te 8lat i nie szukają bugów w grze, tylko tworzą nowe rzeczy. Nad Wiedźminem i eliminacją bugów siedzi kilka osób, zdaje się moderzy których przyjęli w tym celu.
O największa maruda tego forum xd Waszmość kęsik spotkał jakieś bugi pokroju migoczących tekstur czy lewitujących beczek i lata od tematu do tematu, że gra zabugowana, a mi przez przeszło 2000 godzin w W3 gra ani razu się nawet nie wysypała. W tak monstrualnych grach nie da się wyczyścić wszystkich gliczy. A przejście na nowe API w postaci DX12 dodatkowo uwypukla błędy w silniku i coś się sypie czego na premierę nie było widać.
No nie wiem - mam ponad 350 godzin w grze i nie miałem ani jednego buga. Grałem w 2015 roku a zacząłem w dwa miesiące po premierze.
Dwa razy przechodziłem W3 z dodatkami, bo w 2017 i 2020 na wersji v1.31 + fanowska łatka 1.32 + wiele dogranych modów (głównie graficzne) i większych bugów nie zauważyłem poza jedną sytuacją, że w Toussaint był problem, by przejechać przez pewien most konno jakby tam była niewidzialna ściana.
Jakieś małe bugi pewnie zdarzają się, ale nikt nie zwraca na nie uwagi i w żaden sposób nie psują zabawy.
Nowa wersja next-gen ma więcej bugów i znacznie słabszą optymalizacje, ale przynajmniej dodali RT i znacznie lepsze tekstury od moddera Hogana więc nie trzeba dogrywać tej paczki jak do pierwszej wersji W3.
Wiesiek nigdy nie miał błędów. Upewnij się czy mówimy o tej samej grze. Przez 8 lat. Idealnie chodził. Ani razu nie wywaliła mi się gra w przeciwieństwie do Cyberbuga.
No nie wiem - mam ponad 350 godzin w grze i nie miałem ani jednego buga
Nie wiem, czy ślepota to powód do dumy
I w przypadku Wieśka i Cyberpunka jest ciągle to samo pieprzenie w komentarzach, że ludzie grali na premierę w najbardziej śmieciowe wersje i dosłownie nie mieli ani jednego błędu
Te gry do dzisiaj mają tony bugów i naprawdę nie jestem w stanie zrozumieć, jak można tego nie zauważać
Ciekawe grałem od premiery przez ponad tydzień 120h i oprócz minor issues jak płotka ma dachu czy pathfinding AI to nic złego się nie działo. Zero crashy zero problemów. Gra złoto.
Fanboye CDPR są niemożliwi. Zaklinanie rzeczywistości to ich ulubione zajęcie. Fakty są takie, ze Wiedźmin 3 po 8 latach jest bardziej zabugowany niż wiele krytykowanych gier AAA na premierę. Taki Dying Light 2 na premierę to było techniczne cudeńko bez błędów w porównaniu do Wiedźmina 3 8 lat po premierze. Co najwyżej ze dwie migoczące tekstury czy lewitujące ciała. Ale w takiej dużej grze to nic.
Błędy, bugi i glitche zdarzają się w każdej dużej grze. Problemem stają się głównie wtedy gdy są powtarzalne.
No i u mnie były powtarzalne. Kucyk często nie chciał galopować, Gerwant często nie chciał nurkować, łódka często nie chce szybciej płynąć, nawet muzyka się bugowała na długie minuty i nie grała. Koło wyboru znaków potrafi się zbugować i sprawiać, ze gra zaczyna działać w slowmo. O crashach to nawet nie wspominam. Nie wspominam też o tym, ze patch 4.02 po prostu zepsuł grę dla wielu osób sprawiając, ze nie dało się w nią w ogóle grać. Chyba miesiąca CDPR potrzebował aby to naprawić. Nie wspominam również o tym, że po next gen patchu gra działa dużo gorzej niż wcześniej nawet na DX11. Ale wy dalej będziecie mówić, ze wszystko jest ok, że gra nie ma ani jednego buga, ze to tylko kęsik maruda i pechowiec. Jesteście naprawdę bardzo zabawni.
Nie wspominam również o tym, że po next gen patchu gra działa dużo gorzej niż wcześniej nawet na DX11.
No zastanówmy się dlaczego....Może dlatego, że teraz wygląda tak w porównaniu do wersji z 2015
https://www.youtube.com/watch?v=v1Do1oHUV9I
No ale jak siedzisz na 7 letniej grafice to ciężko ci zauważyć różnice, ale pierwszy płaczesz o to jak gra chodzi. Pssst RX 480 mimo iż jest fajną kartą to dalej wyszedł w 2016 roku. Zresztą całą jednostkę masz strasznie przestarzałą i ciesz się, że w ogóle to się odpala....
Zresztą całą jednostkę masz strasznie przestarzałą i ciesz się, że w ogóle to się odpala....
Ja wiem, że kęsik jak na zatwardziałego pecetowca ma slabego peceta, ale już bez przesady. Ja mam jeszcze słabszego z zaledwie GTX 960 i oryginalny Wiesiek 3 działał mi na ustawieniach ultra/wysokich w zablokowanych 30 klatkach bez ani jednej ścinki (bez blokady to było niestabilne 35-40, dlatego wolałem zablokować).
To, co się teraz dzieje w tej grze jest efektem partactwa Redów, którzy nawet nie potrafią poprawnie zamplementować gotowych modów. To już leppiej cofnąć grę do wersji DX11 i wgrać te same mody osobno. Powinno działać dużo lepiej, a wyglądać bedzie dokładnie tak samo.
crod4312 nawet na rtx 4080 z włączonym rt który jest ledwo zauważalny (tryb wydajności) wersja next gen ssie i czasem spada do mniej jak 40fps. poprzednia była o wiele lepiej zoptymalizowana i praktycznie bezbłędna. niestety cdp nie potrafi tego dobrze zaktualizować.
Mi ogólnie działo dobrze i już definitywnie zakończyłem przygodę z Wieśkiem 3. Jedyny problem jaki miałem to raz na godzinę czy dwie wywalało do pulpitu bez błędu ale musiałem zrobić restart systemu i znowu normalnie działało po czym znowu winda. Najwięcej to jakby w Novigradzie.
Problem z kartą graficzną/sterownikiem. Może temperatury? Jak nie to jakiś wyciek pamięci tak się objawia.
Tak nad tym też rozmyślałem ale miałem tak tylko przy W3 więc temat olałem, a Wieśka dokończyłem. Nie chciało mi się przeinstalowywać sterowników czy grzebać. Po za Novigradem to kilka godzin gra chodziła normalnie ale w Novigradzie gdzieś tak szybko wywalało i często.
Dobrze wspominam grę, działało świetnie i bez problemów. Dawno ograna wraz z dodatkami. Niby wróciłbym, ale lista tytułów do ogrania długa, czasu mało, a tutaj wszystko odkryłem i nawet po tych kilku latach, nie widzę sensu ponownego inwestowania tylu godzin.
Czy ktoś się orientuje, czy crossplay pomiędzy PC a Switchem już działa poprawnie? Bardzo mnie zabolało, że to przestało działać po aktualizacji z maja. Może ta łatka to naprawi. Cóż... Jest nadzieja.
czyżby cd projekt nauczyło się w końcu obsługiwać swój własny silnik?
Silnik w W3 jest raczej jakąś starą wersją RedEngine. Ci ludzie co teraz nad tym siedzą, nie są raczej tymi ludźmi, którzy robili pierwotnie Wiedźmina 3.
Zdaje się po 2ch dodatkach i porcie na driectx12 nie ma rewelacji z kodem.
Wystarczająco aby spier...ć grę... 5 dzień gram w Wiedzmina 3 Next Gena + zainstalowałem sobie 40 modów ok 28h gry już za mną i przy próbie odpalenia red engine wywala że pliki niekompatybilne
PS na szczęście ogarnąłem, ale 7 modów musiałem wywalić bo nie działają po tej aktualizacji.
Z przecieków wiem o dodatkowym kontencie.....
Tęczowa opaska do rynsztunku dająca +10 do uroku oraz szminka i cienie do powiek dla Wiedźmina dostępne u golibrody.
Tak trzymać, na to czekałem
A lakier do paznokci będzie?
tja .. i roczny zapas prezerwatyw, o różnym smaku na każdy dzień.
mogą być z każdego pęcheża !
Czyli generalnie naprawili pierdółki, a gra wciąż działa słabiutko w porównaniu do starej wersji sprzed next gen patcha.
Słabiutko działa na ziemniaku. Ale na nowym kompie z RTX 40xx gra wygląda jak marzenie.
Jak marzenie? Poprawa grafiki jest minimalna (wiem, że jest Ray Tracing, ale jak dla mnie choć te zmiany są widoczne, to nie jest to niesamowita zmiana) a gra po aktualizacji zyskała potężny stuttering na każdych ustawieniach graficznych (bez znaczenia czy wysokich czy niskich, z DLSS czy bez), którego przed next gen patchem nie było.
PS: Mam nadzieję, że ta aktualizacja nieco poprawi sytuację.
Gra działa beznadziejnie na DX12 niezależnie od sprzętu. Na DX11 też dużo gorzej niż działał oryginał. Rzeczywiście kilka rzeczy ulepszyli w tym next-gen patchu i wyglądają ładniej, szczególnie widoczki z dystansu, ale to chyba nie powód żeby obciąć framerate o połowę względem oryginału?
Na steamie na szczęście można, wystarczy we właściwościach gry ustawić stary build 1.32 i pobiera się oryginalna gra wtedy.
Gran na RT z DLSS wyglada obłędnie.... Niestety bywa ze sa spadki klatek ale w tej chwili nie ma na rynku gry bez blędów !!!
Póki co RT w W3 Next Gen jest dla mnie ciągle nienaprawione, na moim RTX 3070 w 1440p spadki z odpalonym RT+ DLSS ustawionym na wydajność są ogromne... zjazdy z 70fps na 35-37 w Novigradzie. Już w Cyberze lepiej jest to poprawione bo mam cały czas powyżej 60 fps.
Zgadzam się. DLSS jest dużo lepiej zaimplementowany w Cyberze. Działa stabilnej i jest mniej artefaktów graficznych.
Czas zainwestować w nowego kompa. 3070 w 2023 roku to niska półka obecnie. Dlatego masz takie zjazdy. Teraz tylko od 4070 w wyż się liczy. Redzi w starą generację już nie inwestują. Co wcześniej zapowiedzieli.
Mam i5 13600K, 32 GB RAM i RTX 4070 Ti i tryb RT i tak działa źle, głównie przez niskie użycie procesora, w Novigradzie spada do 45 klatek niezależnie od rozdzielczości czy ustawień. Tryb DX11 działa ok, ale nawet tu występuje struterring którego nie było w starej wersji.
Spocona Zosia--- nie mam zamiaru w nic inwestować mój 11900F + RTX 3070+32GB RAM ogarnia absolutnie wszystko w 1440p nawet Cyber chodzi lepiej z RT powyżej 60FPS niż W3, ogólnie całe to RT w W3 wygląda beznadziejnie, za to znacznie lepiej z DLSS
CDP istnieje w tym wydaniu dzięki Wiedźminowi 3 więc będą go wspierać i przez następne 20 lat :)
Naprawiono błąd, który sprawia, że gra uruchamiała się bez REDlaunchera i otwierała kartę w przeglądarce z prośbą o pozwolenie na "korzystania z Cyberpunka 2077 za pośrednictwem konta Epic Games"
najlepszy błąd o 3 chłamach w jednym
Jedyne co zauważyłem po zainstalowaniu pacha to to, że użycie GPU skoczyło i tym samym temperatura średnio o 2-3 stopnie... Najlepszy przykład jak nie łatać gry...