Recenzje Final Fantasy XVI - PlayStation 5 ma kolejny genialny „ekskluzyw”
Gdyby to była gra od Ubi/EA/MS/<wpisz dowolnego wydawcę>
To oceny wyglądały by inaczej.
Gdyby była tak samo dobra to nie, nie wyglądałyby inaczej, narzekaczu.
Zgadza się.
Kolejny mocny ex Sony a Microsoft daje Unbounda do Game Passa.
Mocny eks ale za 350 zeta, a nie w Abo. Więc słabe porównanie. Poza tym to czasowy eks, i to na 6 miechów.
I to są właśnie te rakowe, antykonsumenckie praktyki Sony. Blokują wielu ludziom dostęp do dobrych gier.
Bo Xbox jest taki atrakcyjny https://www.theverge.com/2023/6/21/23768400/microsoft-xbox-series-x-xbox-game-pass-price-increase
No tak, Raktone znowu bez argumentów w swoim wyimaginowanym świecie musi coś o MS napisać. Choroba psychiczna u ciebie naprawdę jest silna, jak u Piotrusia. Serio. Co jest z wami Psychofanami nie tak?
Później czy prędzej tak trafi na PC i to załatane z wszystkie DLC podobnie jak Final Fantasy XV Windows Edition.
Do tego czasu mamy dużo gier w zaległości do nadrobienia.
Co mamy do stracenia?
Dużo się nie pomylę jeśli stwierdzę że większość starych fanów zaczynała swoją przygodę z tą serią gier na Pleju? Tak więc bez zmian. Normalna konsolowa praktyka. Portowanie gier na pc zajmuje trochę czasu. Daj im chwilę aby nie wyszedł z tego optymalizacyjny potworek. Już wolę takie praktyki niż wpychanie gier do jakiegoś abonamentu aby jeszcze bardziej dobitnie pokazać że gry nie są twoje. Steam pięknie to dawno temu wyperswadował cwaniak a teraz xbox wraz z abonamentem. Własność nie istnieje. Z tym że przez ten abonament gry tracą na wartości. Tak jak już wspomniał bohater Zeldy wyżej - lepiej poczekać na lepszy produkt. Skoro i tak przepłacamy za gry to lepiej już przepłacać za dopracowaną grę.
Nie to, co M$ wykupujący na potęgę wydawców, którzy robią gry na wszelki platformy.
Że niby jaka gra ma te stałe 60FPS? Bo chyba nie FF XVI, wydajność w FFXVI wygląda tak:
- Tryb wydajności to średnio 40-45FPS podczas eksploracji i 60FPS w walce. Gra działa cały czas poniżej 1080p, a w walce spada do 720p. Oczywiście te 40-45FPS to tylko średnia bo FPS potrafi spaść poniżej 30.
- Tryb jakości - przez większość czasu 30FPS, ale zdarzają się spadki do niskich 2x, gra działa w max 1440p, przeważnie poniżej, a w walce spada do 1080p
Świetna konsola 9 generacji tylko rodzielczości takie trochę bardziej z 7 generacji.
Miałem okazję zagrać chwilę dzisiaj i powiem tak: Tragiczne skalowanie rozdzielczości połączone z blurem generują obraz który ma szczegółowość gier ze switcha.
To nie są liczby od Digital Foundry, tylko od kilku innych recenzentów. Quality spada do 25-26 a performance do 28-29.
Nie zapominaj że te 1080p jest upscalowane do 1440p gra nie działa w 720p to jest internal resolution która jest podnoszona do wyższej rozdzielości , możesz grać np w 1080p w Cyberpunka 2077 i odpalić DLSS Quality i render resolution spada do 720p , czy gra wtedy wygląda jak by była w 720p ? Nie
No nie wygląda jak 720p, wygląda jak 720p pokryte wazeliną. Oni nawet nie użyli FSR2 tylko jakieś badziewne FSR1 albo TAAU, gra prezentuje się tragicznie w trybie performance, w trybie quality jest ok, ale tylko ok, nic więcej.
Ciężko powiedzieć jak wygląda jak motion blur w czasie walki rozmywa wszystko w tle a to czy używali FSR nie wiadomo bo nawet nie wiadomo co za silnik graficzny używają
Mam nadzieję, że się nie zawiodę na swojej ukochanej serii. To jedyne jRPG, od którego się nie odbijam od lat.
Zagrałem w demo, nie doszedłem nawet do jego końca bo to nie moje klimaty + dupy nie urywa - takie 5/10.
Ja mam wrażenie, że wiekszość recenzji mocno bagatelizuje problem z płynnością. Na materiałach z yt wyraźnie widać, że tryb wydajności jest wydajny tylko z nazwy i nic się w tej kwestii od czasu demo nie zmieniło. Miałem iść dziś kupić, ale chyba jednak poczekam na patcha. Może za jakiś czas to poprawią.
"Albo gdy trafi na pecety, aczkolwiek na to przyjdzie nam jeszcze długo czekać."
Pewnie rok, PS5 to teraz taki Epic Store, platforma rocznych ekskluzywów, później wszystko na PC i Xbox'a, jedynie Nintendo trzyma klasę.