Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Opinia Rozmawiamy z twórcami Cyberpunka 2077 o Phantom Liberty

12.06.2023 12:41
1
4
Samaritan
19
Konsul

> Nie chcielibyśmy podawać jakiejś wartości mierzalnej czasowo czy godzinowo, bo każdy gra w tę grę inaczej

To jest bełkot. Po prostu "nie powiemy ile, żebyście nas z tego nie rozliczali", tylko w takiej śliskiej formie. Miło by było, gdyby standardem było wskazywanie, że na standardowym poziomie trudności wątek główny zajmuje X godzin, wątki poboczne Y godzin, a skompletowanie 100% treści Z godzin, przy czym to wartości uśrednione na podstawie testów. I niech nawet będzie gwiazdka, że indywidualne doświadczenia mogą się różnić w zależności od umiejętności czy kolejności wykonywania zadań.

12.06.2023 12:41
marvin92
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
marvin92
24
Pretorianin

Skoro zmienił się balans i perki to jak będzie wyglądać gra na zapisie na którym przeszedłem podstawkę krótko po premierze? Będę mógł na nowo rozdysponować punkty?

12.06.2023 12:54
2.1
Samaritan
19
Konsul

Odważnie, wolę na przełomie września i października zacząć od nowa z uwzględnieniem wszystkich patchy niż liczyć, że coś się nie wywali.

12.06.2023 13:09
2.2
zanonimizowany1369590
32
Pretorianin

Pewnie rozwiążą to tak samo jak się zawsze to robi, czyli reset umiejętności i wszystkie z nich będziesz mógł na nowo przypisać.

12.06.2023 15:15
2.3
Niemiec66
84
Pretorianin

r4x4 jeżeli z resetem będzie szło też wyczyszczenie "niebieskich" współczynników. Tutaj nie wiem jak mieliby to rozwiązać skoro do nich podpięte są atrybuty zdobywane przy używaniu danego typu broni.

Na chwile obecną tylko edytor sejwów daje nam taką możliwość. Jeśli byśmy chcieli usunąć 3 punkty z jednego drzewka i dać w drugie. Jednak to może popsuć wartości atrybutów.

12.06.2023 13:00
tgolik
3
odpowiedz
tgolik
143
Generał

Pojedyncze przejście Cyberpunka zajmowało mi ok. 150-200 godzin. Z tego wątek główny ok. 30 h. Tu pewnie będą podobne proporcje. Poza tym sam patch 1.7 wprowadzi tyle zmian do gry podstawowej, że sam Cyberpunk 2077 zyska paręnaście godzin zabawy.

post wyedytowany przez tgolik 2023-06-12 13:00:46
12.06.2023 13:13
4
odpowiedz
DeltiX
33
Chorąży

Wiktoria Stachowska udzielała bardzo fajne odpowiedzi i nie unikała tematu. Szczególnie cieszy mnie długi opis nowej dzielnicy, bardzo sporo fajnych informacji dla fanów. Widać, że jest wkręcona w świat i cieszy się że może tworzyć miasto w Cyberpunku. Za to Kacper Niepokólczycki odpowiadał unikając jakiejkolwiek odpowiedzi. Wielka szkoda, bo dobór pytań był świetny i najbardziej brakuję mi informacji o dodatkowych aktywnościach, bo tu widać, że przy produkcji podstawki były przygotowane miejsca, ale nie wyrobiono się z przygotowaniem mechanik wykorzystujących przestrzeń w mieście.

post wyedytowany przez DeltiX 2023-06-12 13:19:43
12.06.2023 13:45
Link
5
odpowiedz
3 odpowiedzi
Link
18
Generał

Samaritan
Trzeba przyjąć założenie na wszelki wypadek, że dodatek prawdopodobnie będzie dość krótki i każdy może czepiać, że kosztuje prawie 100 zł, kiedy DLC do Wiedźmin 3 jest dużo tańszy. Nie bez powodu nie chcą zdradzić więcej szczegół co do długość DLC, bo nie mają o czym się chwalić.

Tym bardziej, że też poświęcili czasu na poprawienie policji, perków i inne elementy w podstawkę Cyberpunk 2077. Coś za coś.

Te mini-questy (np. kurier) w DLC z pewnością będą nudne, bo to takie typowe "idź, przynieść i zabij" bez ciekawe cut-scenki. Nie mają nic do gadanie w stosunku do pełnoprawne questy główne i poboczne. Podobnie jak pytajniki w Wiedźmin 3. Ale sekrety nie pogardzę, o ile jeśli będą ciekawe i przez to wzbogacają lokacji.

Bezpieczne jest przyjąć myślenie, że dodatek będzie krótki, niż niepotrzebne nakręcić hype i potem będziemy gorzko rozczarowani. DŁUGI dodatek do gry jest rzadkość w dzisiejszych czasach.

Mają talent do nakręcanie hype gracze. Niestety aż za bardzo do tego stopnia, że szkodzi.

Ale przynajmniej nowe lokacji i questy z pewnością nie będą nudne, bo jest na coś popatrzeć.

post wyedytowany przez Link 2023-06-12 13:48:56
12.06.2023 14:17
5.1
1
Samaritan
19
Konsul

Nie nastawiam się na DLC o obszerności pełnej gry. Byłoby natomiast miło gdyby jasno określono granice - sprzedają produkt. Na przykład wątek główny szacunkowo zajmie 8h, zadania poboczne 12h, przeciętnie gracz spędzi 20h na jednym przejściu. Mniejsza o cenę - jeśli nawet będzie to 20h treści to stówa ujdzie. Dlaczego o tym wspominam - w zapowiedziach odwoływano się do dodatków Wiedźmina. Po "audycie" uznano, że będzie tylko jeden, ale dłuższy, obszerniejszy niż pierwotnie zakładano.

Poprawa policji czy overhaul podstawki nie powinny być brane pod uwagę - nie dowieźli obietnic co do podstawki i teraz **naprawiają** i **uzupełniają**, a nie **dodają nową treść**.

12.06.2023 14:33
Link
😒
5.2
Link
18
Generał

Samaritan
Poprawa policji czy overhaul podstawki nie powinny być brane pod uwagę - nie dowieźli obietnic co do podstawki i teraz **naprawiają** i **uzupełniają**, a nie **dodają nową treść**
Dokładnie. Te elementy powinno być za darmo dla posiadacze podstawki Cyberpunk 2077 i to bez konieczność kupowanie DLC.

12.06.2023 15:21
5.3
Samaritan
19
Konsul

Jeśli dobrze zrozumiałem dotychczasowe materiały to właśnie tak ma być, a patch towarzyszący DLC ma poprawiać sporo takich niedoróbek.

Niemniej liczę też na 20+ godzin spędzonych przy dodatku, bo po zapowiedziach powinniśmy się mniej więcej tyle spodziewać. Phantom Liberty będzie papierkiem lakmusowym czy CDPR wciąż potrafi dowieźć. Chociaż po patchu do Wiedźmina to trochę wątpię by poszło bezproblemowo :D

12.06.2023 13:46
UrBan_94
6
odpowiedz
UrBan_94
43
Geralt z Rivii

Mogliby dodać jakieś nowe tatuaże. Niby mody są, ale nie lubię z nich korzystać.

12.06.2023 14:23
7
odpowiedz
CzyCieBoli
20
Konsul

Tam to chyba sami stażyści zostali. Jak CP2077 stara ekipa tak spartoczyła, to co stażyści zrobią XDD
Czekam z niecierpliwością

12.06.2023 14:26
Krwiopijca
8
odpowiedz
1 odpowiedź
Krwiopijca
34
GamerGate Troop

A jak z najważniejszym pytaniem: Czy będzie można zamówić kebaba?

12.06.2023 15:29
UrBan_94
8.1
UrBan_94
43
Geralt z Rivii

Tylko pierogi.

12.06.2023 14:31
9
odpowiedz
sticky_dude
72
Generał

Dodatek zamówiony, czekam z niecierpliwością. Cyberpunk to mistrzostwo, ograłem dwa razy i już nie mogę się doczekać aby przejść jeszcze raz testując nowy build.

12.06.2023 14:49
xkxtx
10
1
odpowiedz
1 odpowiedź
xkxtx
160
Stone Cold

Nie chcielibyśmy podawać jakiejś wartości mierzalnej czasowo czy godzinowo, bo każdy gra w tę grę inaczej. Natomiast jest to pełnowartościowy dodatek – taki z których jesteśmy znani i czujemy w związku z tym dumę.
Źródło: https://www.gry-online.pl/newsroom/tworcy-cyberpunka-2077-mowia-nam-o-phantom-liberty/z425607

a może po prostu to jest cały czas in progress?
planowali 60, potem skrocili do 20, potem nagle wyszlo ze jednak 40, teraz ze 15, ale maja czas do 2024 roku, bo przeciez nikt nie bierze na serio premiery na wrzesień wiec moze będzie ze 30

12.06.2023 15:30
UrBan_94
10.1
1
UrBan_94
43
Geralt z Rivii

No trochę to dziwne, bo mogli przynajmniej podać ile zajmuje przejście samego wątku głównego tego dodatku.

13.06.2023 11:04
11
odpowiedz
Jaya
62
Generał

Pewnie zagram od nowa, ale...

....przydałby się jakiś lepszy tryb nowa gra+. Nie znoszę psucia immersji podobną metodą jak dali w Diablo 4. Kiedyś w D2 wpisywało się konsoli komendy na podnoszenie levelu przeciwnikom. Przez to zwykłe stare moby stawały się "superbohaterami".

Nie znoszę tego typu wymuszonego podnoszenia poziomu postaci gdzie każdy przechodzień nagle staje się "Hulkiem", albo gdzie w dzielnicy Arasraki policja ma lvl1, a w jakiejś podrzędnej nagle lvl10 i tym samym pistoletem zadaje 10x więcej obrażeń.

Kompromisem zbliżającym immersję do poziomu GTA/Skyrim'a by było usunięcie skalowania DPS broni i hp i pozostawienie jedynie perków i jakości/rodzajów broni. Zazwyczaj też jak jest jakiś fps shooter typu PvP to kiedyś po prostu na wyższym poziomie trudności dawało się botowi lepsze AI, z dużo lepszym reflexem, ale wolałbym aby ten reflex miały np. zrzuty patroli wyższej rangi policji, albo ustawek gangów, coraz cięższego pościgu, gangów. Marzeniem byłoby, jeszcze jakby można zdobywać jakiś sojuszników, którzy by np. pomogli uciekać, albo walczyć.

post wyedytowany przez Jaya 2023-06-13 11:05:01
Opinia Rozmawiamy z twórcami Cyberpunka 2077 o Phantom Liberty