Cyberpunk 2077: Phantom Liberty z wyraźnie wyższymi wymaganiami sprzętowymi niż podstawka
Wymagania bardzo wysokie, zwłaszcza jeśli chodzi o procesor. Ale wolę konkrety w specyfikacji niż lukrowanie rzeczywistości i później wielkie zdziwienie, że gra chodzi kiepsko na podanym sprzęcie. W tym przypadku pewnie będzie chodziło też ok na nieco słabszej konfiguracji i to jest uczciwe postawienie sprawy.
Już dawno podnosili zalecane wymaganie sprzętowe dla Cyberpunk 2077, odkąd dodali Ray Tracing Psycho i również Path Tracing.
Na RTX 4070 i Ryzen 7 5700X z Path Tracingiem i wszystkimi ustawieniami na Ultra (i DLSS 3) podstawka działa w 1080p średnio w ponad 80 FPS-ach. Praktycznie nie spada poniżej 75. Z dodatkiem może być niegrywalne w tych ustawieniach... :P Zatem wymagania sporo wzrosły.
RTX 4070 bez DLSS 3 jest zbliżony do poziomu RTX 3080 na 1080p, a RTX 3080 Ti to o około 10 FPS więcej dla Cyberpunk 2077, więc RTX 4070 spokojnie może uciągnąć powyżej 60-80 FPS dla dodatku.
Widziałem DLSS 3 dla Cyberpunk 2077 u znajomego i wygląda to niesamowicie. Robi wrażenie. Bez problemu uciągnął do ponad 90-100 FPS i to bez odczuwalne utraty jakości obrazu w moim odczucie. Nawet RTX 3090 Ti z DLSS 2 wymiękał przy tym, jeśli chodzi o ilości FPS.
Każdy, kto posiada RTX 4000, ten może spać spokojnie. RTX 3060 12 GB może niestety będzie za słaby dla trybu Overdrive i musi zadowolić zwykły ray tracing i to z mniej FPS niż 50.
Bez Path Tracingu RTX 4070 to na pewno udźwignie. Pytanie tylko czy Path Tracingiem udźwignie. Ale to i tak bardziej sztuka dla sztuki, bo pomiędzy Ultra Ray Tracing, a samym Path Tracingiem radykalnej różnicy nie ma. To bardziej niuanse.
Masz tu test i sam oceń.
https://www.purepc.pl/test-wydajnosci-cyberpunk-2077-patch-1-62-rt-overdrive-wyszedl-path-bedzie-placz-chyba-ze-masz-geforce-rtx-4000?page=0,9
Ale ja wiem o tym. :) W przypadku mojej konfiguracji CPU i pamięć ograniczają nieco GPU. Dlatego mam niższe wyniki. To jednak testy na podstawce. Wygląda na to, że dodatek wyśrubuje całość jeszcze bardziej. Podane wymagania pokazują, że z dodatkiem tak różowo nie będzie.
Co do wymaganie dodatku, to widziałem grafiki wymaganie sprzętowe. Dla Overdrive na rozdzielczość 2160p potrzebuje RTX 4080, więc na 1080p RTX 4070 to udźwignie.
Zauważyłem, że PurePC.pl testowało RTX 4070 z włączony DLSS 3 dla Cyberpunk 2077 Overdrive:
1920x1080 - 139-142 FPS
2560x1440 - 91-94 FPS
3840x2160 - 45-47 FPS
Natomiast RTX 4080 dla 1080p to 192-197 FPS, gdzie różnica to około 50 FPS, więc...
RTX 4070 na 1080p ma dużo przewagi, choć zdecydowanie przegrywa w starciu z 2160p. Dla 1440p to nic nie wiadomo.
Pożyjemy i zobaczymy.
Przy okazji, jaki masz CPU i pamięć? To dla ciekawostki. Ja mam i5-13600kf, więc RTX 4070 nie powinno być problem dla mnie, ale ta cena boli... (3000 zł)
Życzę Ci miłej przygody! :)
Pamięć to DDR4, ale taktowaniem mocno odstaje. Nie ma czym się chwalić. :) Zdecydowanie jest do wymiany. A CPU to Ryzen 7 5700X, ale gra nie za bardzo lubi się z procesorami AMD. W innych tytułach jest dużo, dużo lepiej.
Dzięki za życzenia. :)
Jakie taktowanie masz? Masz całkiem dobry CPU, więc jest tylko mały wąski gardło dla RTX 4070 (około 15%). Warto wiedzieć, że Frame Generation (taki DLSS 3) jest odporniejszy na działanie "wąski gardło" CPU. Jak masz włączony DLSS 3, to zawsze zyskujesz sporo FPS, nawet jeśli masz wąski gardło CPU.
Widziałem u znajomego od RTX 4070 i ma DDR5 z taktowanie 5200 MHz, ale za to ma opóźnienie 40 CL, więc sporo na tym traci. Ale dla gry, CPU i GPU jest to nieodczuwalne. Nie robi to duże różnicy. No, prawie... To zależy od tytułu gry i silnika.
Dlaczego? Taktowanie pamięci ma większe znaczenie tylko w sytuacji, kiedy GPU odczuwa "wąski gardło" CPU. Wtedy można zobaczyć różnice taktowanie RAM i to odczuwalne.
Masz tu dla ciekawostki:
https://www.youtube.com/watch?v=AbBpmGX7K4w
Krótko mówiąc, jeśli wymieniasz GPU na lepszy i odczuwasz "wąski gardło" CPU, to taktowanie RAM odegrają większą rolę. Nadal są mało gry np. Spider-Man, gdzie faktycznie wykorzystują taktowanie RAM na poważnie.
Jeśli CPU nie jest wąski gardło dla GPU, to niższe taktowanie RAM mogą być prawie nieodczuwalne. Ale są pewne granicy i później czy prędzej tak wymieniasz pamięci na lepsze, np. nowe procesory w tym roku nie będą wykorzystywać DDR4, a tylko wyłącznie DDR5.
Czy ktoś kto zna się na komputerowych technikaliach może mi powiedzieć czy mam chociaż cień szansy, że ta gra "jakoś" mi pójdzie na PC z:
-AMD Ryzen 5 2400G
-NVIDIA GeForce GTX 1650
-16gb
Nie liczyłbym zbytnio na to niestety. :( Jeszcze w podstawkę pewnie jakoś byś pograł, ale w centrum miasta mogłoby być ciężko. A jeśli wymagania dodatku są rzeczywiste, to raczej w niego w satysfakcjonujący sposób nie pograsz.
GTX 1650?
GTX 1660 ledwo wyciągnął 32-34 FPS na 1080p bez ray tracing i DLSS 2 dla podstawowy Cyberpunk 2077, a DLC ma wyższe wymaganie sprzętowe... Nie bez powodu DLC nie będzie na PlayStation 4.
Może dasz radę pograć w tym dodatku dla fabułę, ale nie unikniesz obniżenie parę opcji graficzne i to sporo. Możesz zapomnieć o piękne grafiki. Sporo na tym stracisz. :/
Możesz zapomnieć o piękne grafiki. Sporo na tym stracisz. :/
tu się zgodzę, źle sie czuje grając w tę grę na takich ustawieniach dlatego nie przechodziłem jej na 100% tylko główną fabułę plus większość side questów, niedługo zmieniam GPU więc wtedy przed DLC sobie ogram jeszcze raz tak
sprawdź na YT - po wpisaniu "cyberpunk 2077 2400g 1650" typ grał w 1080p na medium w +/- 40 fps. Jak bardzo pokombinujesz z ustawieniami i znajdziesz optymalne, użyjesz FSR (a najlepiej gdyby wypuścili kolejną wersję) to dodatek też powinno uciągnąć.
Sam grałem na leciwej 970 z i7 4870 zaraz po premierze. Dało się, można przejść jeszcze raz po wymianie peceta - i we wrześniu podejdę jeszcze raz na 3070/5600X. Ultra dalej nie będzie, ale nie sądzę żebym tego potrzebował.
Hej duraczenie Ukrainki na brak ukraińskiej lokalizacji w Wiedźminie 3 dało skutek.
Cyberpunk 2077 podstawka i dodatek dostaną napisy i dubbing ukraiński, ale nie wiem czy sami Ukraińcy będą zadowoleni ponieważ nadzorował lokalizację wywołany do tablicy w grudniu 2022r. Rosjanin Alexander Radkevich więc będzie protest w internecie czy nie?
https://store.steampowered.com/news/app/1091500/view/3692435565227503647?l=polish
tja moja 1060 też była w minimalnych do podstawki a jakoś na minimalnych ustawieniach 10fps było.
Cholera i7 12700k już nie starcza do ultra :/
Dobrze że chociaż grafikę mam to DLSS 3 powinno pomóc.
Co za dno, nic nie zrobili od premiery, a nagle podnoszą sobie wymagania, co za partacze.
I to nie są wymagania dodatku, jak sugerowałby tytuł, to są nowe wymagania całej gry, także podstawowej, tak, nawet mimo nieużywania żadnej opcji RT.
Co prawda dodali informację, że to nie znaczy, że gra przestanie działać na oryginalnych wymaganiach jednak jest niejasne co to w zasadzie znaczy.
Ktoś sprawdzał w ogóle wydajność tej gry pół roku po premierze i teraz?
Mam I9-9900K, RTX 4080 i 32GB RAM DDR4, ciekawe, czy procesor będzie bardzo wąskim gardłem?
Wymagania jedno, a rzeczywistość to drugie
Mam nadzieję że w 1440p z dlss na wysokich pogram komfortowo
Nie mogę się już doczekać 5080. Będzie grane na ULTRA!!!! bez żadnych kompromisów.
Olali past geny i słusznie, ale i też widać położyli lachę na optymalizację.
Z listy zmian i trailera nie wynika nic co by potrzebowało nagle
i7-12700 / AMD Ryzen 7 7800.
Nie było i nie ma w tej grze super fizyki i interakcji z otoczeniem, nie da się wejść do każdego budynku, NPC dalej mają kilka funkcji na krzyż które są zapętlone.
Dodali "nowy" region który w grze i w plikach przebąkiwał się cały czas.
Oh... A no tak! Wybaczcie to pewnie chodzi o te "poprawione" AI i "poprawiony" system policji! Ma to sens /s
Kurde procek i grafikę mam ciut poniżej zalecanych do 60fpx w FHD, a gram na ultra wide. Coś czuję, że czeka mnie przesiadka na 30FPS (teraz mam na 3k średnie/wysokie ustawienia w niemal stabilnych 60FPS). Trudno.
Spokojnie, mnie się wydaje, że wymagania co do procków są tutaj zawyżone. Ja też mam i7-12700k i jak na razie nudzi się w każdym tytule i nie przekracza u mnie temperatury 45 stopni w żadnej grze. Przykładowo Watch Dogs - Legion ogrywałem z grafiką po oporze i z Ray Tracingiem, a mój procek ziewał. Pewnie będę miał w końcu powód, żeby zrobić OC mojej grafiki afterburnerem MSI, kiedy będę odpalał cyberpunka, ale to dopiero gdzieś za rok, bo jeszcze najpierw mam przed sobą Ghost Recon - Breakpoint a potem RDR 2.
Moim zdaniem można trochę podnieść wymagania gry, no ale kiedy się porówna stare, pierwotne wymagania gry z tymi nowymi, to jednak jest to grube przegięcie. Mnie się osobiście wydaje, że CD Project Red nie stworzyli dobrego silnika i nie są w tym najlepsi. To samo wrażenie miałem w Wieśku 3, że gdyby silnik był sprawniejszy to gra by śmigała dużo lepiej u wszystkich.