Nasze Summer Game Fest marzeń - gry, na które najbardziej czekamy
Targi to już przeszłość. Zbyt drogo i za dużo naraz się działo, każdy chce przygotować coś taniej a dłużej i konkretniej. Niestety potem kończy się to kilku h prezentacją sony na której pokazano..hm...0 exów? bo nawet spiderman 2 trafi w końcu na blaszaki. Przypominam że na ps3 były gry , całe serie które nigdy nie trafiły na pc i to dla nich kupowało się konsolę, teraz takich niemal już nie ma.
Inna rzecz że coraz mniej wydawców ma co pokazywać regularnie co parę miesięcy. Co nowego może pokazac UBI? od kilku lat na zmianę skull bones i asasyny, cd projekt wszystko co zwiazane z jedną częścią CP i tyle bo o wiedziminie cisza od lat(poza tym że ogłoszono że robią), ea kolejny nfl i fifę, bethesda starfield i tyle. Jakoś brakuje prawdziwie innowacyjnych gier, są rzadkością. Dlatego no Blizzard odwoływał pokazy, zresztą nie tylko on, bo nie było co prezentować nowego xD
Proces produkcji gier ZNACZNIE się wydłużył, tego to wina. I wydmuchanych oczekiwań publiki
Już się na nic nie nastawiam. Zbyt dużo rozczarowania mam ostatnio co do gier. Lepsze teraz wychodzą indyki niż gry dużego studia. Showcase Sony miał być poteżny a dostaliśmy nic na przyszłość playstation ... Więc jak coś zapowiedzą to spoko ale raczej oglądać już nie będę bo się tylko człowiek rozczaruje. Zamiast cieszyć się że zaraz będzie pokaz za pokazem to już mi to jakoś przeszło skoro dzisiaj idealne gry to gry usługi a nie porządny single plater ...
Dla mnie tylko jedno się liczy na tych targach - zapowiedź Widma Wolności.
Po ostatnich porażkach optymalizacyjnych innych wydawców liczę tutaj na dopracowany produkt - przede wszystkim bez stutterów.
A fabuła? to chyba będzie jednak wciąż najważniejsze. Bo bugi można naprawić, a zepsutej fabuły patchem nie naprawisz
Nie każda gra musi mieć nacisk postawiony na fabułę., i nie, fabuła nie jest najważniejsza.
W grach CDPR fabuła jest najważniejsza i niech tak zostanie. Poza Redami jest może jeszcze jedna czy dwie firmy, które potrafią grami opowiadać zajmujące historie.
Gdy się robi filmo-grę wtedy można powiedzieć, że fabuła jest NAJważniejsza.
Na szczęście nie robią gier typu "point and click" tylko próbują robić otwarte światy, w których kolejność jest dość dowolna. Jakby fabuła była najważniejsza, otwarty świat musiałby zginąć. Na nieszczęście próbowali w CP77 mnożyć drogi/ rozwiązania fabularne. Tego typu widełki spowodowały, że główny wątek jest krótszy i wcale nie chce mi się powtarzać gry aby wybrać inaczej.
Charakter Wiedźmina jest neutralny i można większość jego wyborów zaakceptować. Taki trochę złodziej z CP77 to już trochę inny pomysł - mniej neutralny. W dodatku jak idzie się w SF to trzeba bardziej zadbać o logikę, sensowność technologii. Jak dla mnie to uniwersum już jest dość spierdzielone w tej wersji - dużo gorzej wypada jeśli chodzi o dopracowanie niż saga Wiedźmina. Dużo pomysłów może by pasowało do Wiedźmina, ale nie do CP77.
1. Stalker 2
2. Perfect Dark
3. State of Decay 3
4. Avowed
Tylko i wyłącznie gameplay z datami premier. Jak pokażą CGI to mi ręce opadną.
Pomijam Starfield, Forza i Hellblade 2, bo sobie nie wyobrażam że ich nie bedzie. W sumie Starfield ma dedykowany pokaz.
Obudź się MS.
Najgorzej że te pokazy dotyczą gier z których 80% wychodzi niedporacowanych, pełnych bugów, jak w early access. Praktycznie każda premiera ostatnio to wtopa.
Przykłady? nawet w D4 wywaliło mnie już 4 razy z serwera W POŁOWIE questa po premierze w ciagu jednego dnia xD
I gracze nic sobie z tego nie robią tylko kupują dalej
- Avatar
- Nowe Assasyny
- Może jakaś niespodzianka od Ubi? Może nowy PoP?
- Fable
- Starfield
- Forza i inne gry od Microsoftu
- Nowy Hollowknight
Brałbym jak Reksio szynkę tym bardziej że są spore problemy z odpaleniem pierwszej części na nowszych systemach. Niby instrukcje są klarowne lecz jednak nie pomagają
Ta strona jest śmieszna. Z jakiegoś powodu nie da się odpowiedzieć na każdy komentarz, ale odniosę się do tego co napisał
Czas produkcji gier się wydłużył? Bardzo ciekawe xD wiele gier ma grafikę gorszą od tych z przed paru lat. Wiele gier jest zwyczajnie krótkich albo mają gigantyczne światy, które są na zasadzie kopiuj wklej. Gry wychodzą z bugami albo są tragicznie zoptymalizowane. Jakoś nie widzę, żeby dobrze wykorzystali dodatkowy czas na produkcję gier. Jeśli firmy nie wyrabiają, to niech zatrudnią więcej pracowników albo lepiej nauczą się korzystać z najnowszych technologii. Kiedyś sam musiałeś projektować najdrobniejszy kamyczek, a teraz wszystko masz automatycznie robione. Gdyby twórcy gier byli mądrzy, to czas produkcji gier powinien być jeszcze krótszy. No i nie, to nie wina graczy, że chcą chociaż jeden solidny produkt zamiast syfu jakiego wiele.
Swoją drogą, to czemu właśnie tak jest, że czasem się nie da odpowiedzieć na każdy koment?
Powinny być też notyfikacje jak ktoś nie da "@jakis_nick121" (może nie wiem gdzie jest opcja w ustawieniach).
"Proces produkcji gier ZNACZNIE się wydłużył, tego to wina. I wydmuchanych oczekiwań publiki"
Zgadzam się ze zdaniem KozaSWD.
Większość problemów tyczy się złych decyzji korporacyjnych.
Dodałbym, że wolę czasem jak są małe, a czasem nawet jednoosobowe zespoły, które zrobią świetne indie (Minecraft, Total Anihilation, Rimworld, Mount And Blade). Zespoły małe, a gry dość wielkie.
Mało jest odważnych korporacji, z oryginalnymi pomysłami. CP77 czy DL2 ostatnio spróbowali trochę rozwidlić fabułę. Stracili na to mnóstwo czasu, ale finalnie daleko im do Skyrim'a czy Fallout 4 (próbowali kopiować pomysł). Ponadto wcale nie potrzebowali tego naśladować, bo ich gry są innego typu niż Bethesdy, trochę to w ich przypadku idiotyzm.
Odnośnie niewykorzystanego potencjału ogromnych map:
Nie byłoby problemem dla mnie podróżować po świecie np. AC Odyssey gdzie mam do wykonania zadania jak w Rimworld/MountAndBlade. Jak stawia się na immersję, to wymienione gry wiele by nauczyły tego AC Odyssey w immersji w rozwoju postaci, czy też jakiś bardziej rozwiniętych realiów wojennych.
Można też postawić na to co mają wspólnego Odyssey i ERing. ER postawił na bossów i na nich się skupia. AC też ma tych tajniaków do rozwalenia, ale można było temat bardziej dopieścić. Wolałem rozwalać tajniaków, niż rozpoczynać nijakie poboczne misje fabularne.
Moim growym marzeniem jest Kingdom Come Deliverance 2...
Poza tym czekam na:
Starfield
Avowed
Stalker 2
Widmo wolności
Strafield i Phantom Liberty są już potwierdzone na pokazach więc czekam jeszcze na Dragon Age Dreadwolf. Tyle lat minęło... już czas najwyższy na jakiś gameplay.
Dragon Age: Dreadwolf – może być jeszcze lepszy niż Inkwizycja - to nie jest zbyt wysoko zawieszona poprzeczka xD
Koniecznie multiplayer!
Wczoraj był już wstępny pokaz mniejszych gier to wyglądało bardziej jak festiwal gier z bazaru z lat 90. Kopie starych gier, gdzie oprawa czasami się różni, a mechaniki są identyczne. Wyglądało to jakby ktoś dał dostęp do mechanik starszych gier małym twórcom i mieli oni stworzyć coś nowego na tym. Widziałem grę, która wyglądała jak Contra, Tony Hawk w którym się jeździ żabą, TMNT tylko z postaciami sprzątaczy z mopami (nawet ścieżka dźwiękowa była niemal identyczna), strzelaninę która miała identyczne animację co Halo Infinite i wiele innych mniej lub bardziej podobnych gier do klasyków. Rozbawiło mnie to trochę. Ciekawe czy będą chcieli wcisnąć nam to jako zupełne nowości (przede wszystkim cenowo).