Kontynuacja jednej z najlepszych gier 2D w historii opóźniona, fani okazują wielką wyrozumiałość
Ja czekam przez tyle lat, że teraz to w sumie może sobie wychodzić, już zapomniałe o co w tym wszystkim chodziło.
To nie opóźnienie mnie martwiło, tylko ta przeciągająca się cisza ze strony twórców. Najbardziej się obawiałem, że projekt mógł zostać porzucony.
Aż tak źle na pewno nie jest. Nie wiem czy GOL o tym pisał na przykład, ale rok temu na pokazie Xbox zapowiadano, że zaprezentowane tam gry (w tym Silksong) pojawią się w ciągu roku w gamepassie, nawet konto twitterowe Xboxa upewniło dokładnie, że Hollow Knighta też się to tyczy. Do tego odnosi się właśnie ten "planowany debiut na pierwszą połowę roku" czy drugi cytowany komentarz jakiegoś fana, bo gra według tej zapowiedzi miałaby wyjść najpóźniej 12 czerwca.
Nie całkiem cisza, bo używają Discord tylko dla wybrane ludzie np. beta-testerzy. Jeden z "wybrane" ludzi opublikował kiedyś oświadczenie dla gracze, że projekt żyje i ma się dobrze i warto jest czekać. Nie martw się.
W porównaniu z blogami z Hollow Knight'a na Kickstarterze, gdzie musieli regularnie informować o postępach w produkcji by wspierający nie czuli się oszukani i by przekonać potencjalnych nowych zainteresowanych ich pomysłem do wsparcia, Silksong ma ich mniej, ponieważ TC nie musi się martwić o rozpoznawalność na arenie twórców i brakiem zainteresowania ich nową grą.
Wymienię główne aktualizacje:
Luty 2019 - ujawnienie tytułu (pracę zaczęli zaraz po premierze pierwszej części, gdy miało być jako DLC z Hornet jako grywalna postać. Projekt rozbudował się i mamy sequel. Po ostatnim content packu - Godmaster w Sierpniu 2018, wszyscy czekali na DLC. Ogłosili Silksong pół roku później by rozwiać wątpliwości związane z czasem tworzenia dodatku (pierwotnie nowa historia dla Hornet, kilku Bossów, jedna wioska, i ewentualne nowe elementy).
Marzec 2019 - wpis na blogu.
Czerwiec 2019 - Demo na E3 w dziale Nintendo
Grudzień 2019 - Świąteczna aktualizacja na blogu.
Od połowy Czerwca do początku Lipca 2020 - 4 zagadki na Discordzie z nowymi NPC.
Luty 2021 - Wywiad z twórcami o grze w magazynie EDGE.
Czerwiec 2022 - Nowy trailer na Xbox & Bethesda Games Showcase 2022.
Wiele z tych aktualizacji można było przegapić. Również z ich perspektywy nie ma sensu ciągle informować o tym, że gra ciągle powstaje, zwłaszcza, że dużo graczy czeka na tę grę jak i są zobowiązani względem backerów którzy dobili do tego stretch goala na Kickstarterze by otrzymali grę.
Jeśli chodzi o przesunięcie premiery, to nie mam problemu poczekać dłużej. Tym bardziej gdy jesteśmy już o wiele bliżej niż dalej.
Pierwsza część była arcydziełem, więc jeśli trzeba będzie dłużej poczekać, aby znowu dostać taką grę to mógłbym poczekać i setki lat.
Najlepiej niech wyjdzie jakoś pod koniec roku, bo na razie będzie w co grać. Tears of the Kingdom, Diablo IV, Baldur's Gate 3, Lies of P, Armored Core VI :)
Via Tenor
Trudno, ale to było do przewidzenia i poczekam cierpliwie. Wolę zobaczyć dopracowana i ... bardziej rozbudowana gra niż kolejna, rozczarowana gra. No, nie chcę, by usuną zaplanowane zawartości np. dodatkowe lokacji i questy, bo zabraknie czasu.
Hollow Knight jest zdecydowanie najlepszy metroidvania 2D ze wszystkich, jakie grałem. Owszem, inne tytuły też są świetne.
Skoro piszecie o Hollow Knight: Siksong jako gra metroidvania 2D, to warto zerknąć na ten projekt, który jest też interesujący:
Rune Fencer Illyia
https://www.kickstarter.com/projects/nootboxgames/rune-fencer-illyia-a-cute-and-dark-metroidvania
"Jest w produkcji od ponad 4 lat, twórcy szczędzą szczegółów na jej temat, a teraz została przesunięta – w normalnym wypadku gracze mogliby sięgnąć po widły."
Jaki jest nienormalny przypadek? Wydanie gry we wczesnym postępie i strzał w pysk klientowi przez porzucenie projektu? Albo łatanie gry przez 10 lat?
Właśnie. Dodam od siebie, że mają bardzo niewielki zespół, co ma wpływ na tempo pracy. Nie można oczekiwać od nich, że będą tworzyć gry w bardzo krótki czasie. Niech robią, co chcą, byle spokojnie. Hollow Knight Siksong ma wielki potencjału, że szkoda jest zepsuć.
Jak ma to być najlepiej zrobiona 2D platformówka-metroidvania, to niech sobie dłużej dłubią. Dobrze, że w ogóle się odezwali, bo cisza z ich strony o stanie produkcji była bardzo długa.