Witam posiadam o taki sprzęt
Ryzen 5700x
Msi b 550 mag tomahawk
Cruciall Ballistix 2x 8 GB 3600 MHz
XFX single rail 650 w 80 plus gold
rx 6800 saphhire puls
SSD Goodram cx 200
HDD Segate 500 GB
kingston kc 2500 500GB
piure loop 240 mm aio
piure base 500 plus 4x 120 mm arctic p12
w grze hogwarts legacy na ustawieniach ultra w full hd w miejscu hogsmeade średnie klatki wskazane przez msi after burner to ponad 80 a w 1%low 43 i tu rodzi się pytanie czy po prostu cpu jest tak słaby ? czy jest za mało pamięci ram gdzieś ktoś mi sugerował że do tej gry 16gb to za mało
1. Beznadziejna optymalizacja gry
2. Beznadziejna konfiguracja sprzętowa (kupowanie i łączenie dwóch kluczowych podzespołów do komputera od AMD to głupota).
Odpowiedź zgodna z prawdą. Co ci nie pasuje? Gra ma gównianą optymalizację, a co do AMD - po prostu nie wiem jak można traktować poważnie firmę, która jest na rynku od przeszło 40 lat i od wielu generacji nadal boryka się z takimi problemami jak niekompatybilność z niektórymi pamięciami ram, gówniane sterowniki do kart graficznych, albo wisienka na torcie – problemy z płynnością obrazu, mikroprzycięcia, albo crashe które występują w połączeniach procesora od AMD i karty od AMD. I które NIE występują w przypadku wsadzenia do takiej samej konfiguracji procesora od Intela i pozostawieniu karty od AMD xD To już trzeba być naprawdę niezłymi partaczami, żeby odwalać coś na zasadzie „ee, nie łącznie naszych procesorów z naszymi kartami, bo jest z tym więcej problemów, niż gdybyście połączyli naszą kartę z procesorem od konkurencji”.
Idź opowiadaj te bzdury gdzie indziej bo tylko wprowadzasz ludzi w błąd.
Oj, biedny posiadacz karty i procesora od intela się obudził i go dupa zabolała?
O kurde, to dopiero ambitna odpowiedź XD Było dopisać jeszcze "kup lepszą kartę", albo "kup konsolę".
Super specem nie jestem, ale zrobimy małe śledztwo:
1. Włączyłeś Resizable BAR w BIOSie płyty głównej i w sterowniku GPU i profil XMP dla pamięci RAM?
2. Na którym dysku zainstalowana jest gierka ponieważ HL potrzebuje być zainstalowana na SSD zresztą sam producent gry rekomenduje to.
3. 16GB RAM to nie jest mało, ale tak jak wyżej do ustawień wysokich nie ultra w Full HD samo studio rekomendowało ->
4. Sterowniki karty graficznej i chipsetu płyty głównej zainstalowane najnowsze rekomendowane?
5. Tego nie jestem w 100% pewien, ale RX6800 potrzebuje właśnie minimum zasilacza o mocy 650W być może jest jednak niewystarczający wraz z pozostałymi częściami, sprawdź za pomocą nakładki ze sterownika wciśnij CTRL + SHIFT + O i sprawdź jakie jest obciążenie GPU i CPU w tym miejscu ustaw interwał próbkowania w sterowniku na 1.25 sekundy? https://www.amd.com/en/products/graphics/amd-radeon-rx-6800
Stery aktualnie, dysk nvme, zasilacz 650v xfx ts 80plus gold , s.a.m włączony w innych lokalizacjach mam ponad 100fps gdy jest spokojnie a gdy jest jakaś walki o koło 90 parę tylko w tej lokalizacji jest taki spadek FPS ,
Wygląda na to że w tym miejscu jest problem i nie jest to odosobniony przypadek w tym wątku dwóch chłopków w lutym pisało że na swoich konfiguracjach też mają problemy z wydajnością:
https://steamcommunity.com/app/990080/discussions/0/3773490640558512718/#c3773490640558572911
Jeden RTX 4090 z R9 5900X drugi RTX 4090 z i7 12700KF. Gierki nie mam bo mnie nie kręciła, zapytam się na poważnie czy naprawdę ci zależy na wszystkich ustawieniach Ultra? Zostaw tylko tekstury na tych ustawieniach, a resztę zmniejsz na wysokie i wtedy sprawdź wydajność.
Ta gra tak ma - jest bardzo wymagająca dla CPU przez optymalizację oraz ogrom obliczeń na procesorze, po włączonym RT.
Możesz wyłączyć RT i sprawdzić, ale hogsmeade nie jest najgorsze i jedyne. Np. wieża obrony przed czarną magią jest gorsza dla CPU.
Nie ma to nic wspólnego z łączeniem AMD, chociaż twoja karta - AMD serii 6xxx, też jest średnia do RT >>> patrz obrazek , natomiast kwestia CPU i obliczeń, które wymsuza na nim RT, jest nieco odrębna, bo czy to karta AMD, czy karta NV, czy intela, to CPU bardzo się napracuje przy włączonym RT (taki silnik - podobnie jest w Spider Manie).
Rt mam wyłączone, dlatego mnie to dziwi w sumie gierkę już skończyłem, a w niecie nie znalazłem testu ryzen 5700x w tej grze gdzieś na forum mi napisali że po prostu ramu jest za mało i to dlatego ale mi się wydaje że jak by brakowało ramu to by były jakieś przycięcia których brak
Możliwości jest wiele.
1% low mierzony programowo, a nie sprzętowo, może być podatny choćby na działanie innego oprogramowania pingujacego (np. jeżeli w czasie pomiaru miałeś odpalone jeszcze inne oprogramowanie pomiarowe - np. do temp.)
Poza tym ten typ tak ma - Hogwart to słabo zoptymalizowany badziew. Spadek 1%low mógł być spowodowany doczytywaniem i tyle.
Do tego, pomiar to jedno, a czy ty sam odczułeś spadki? Zauważyłbyś bez oprogramowania?
Co do samych pomiarów, to świat powoli opuszcza msi na rzecz CapFrameX, który sam wylicza wariancje itd. (jest wygodniej).
Tak btw, ostatnio testowałem tam dwa procki :)
https://i.ibb.co/VDPgpQQ/obraz-2023-04-20-214411766.png
I wariancja (odchylenie następujących po sobie klatek, ukazujące, dla ilu %czasu gry były mikro przycięcia, które mogą wystąpić od 8ms i więcej, zależnie od bazowego frametime - dlatego od 8ms jest na żółto)
https://i.ibb.co/zxBXg5Q/obraz-2023-04-20-214639096.png
Ustawienia na maxa, razem z RT, rozdziałki 1080p + DLSS balance, by dociążyć cpu przy tej karcie. Max użycie karty 89% (oczywiście przy r7 5800x3d). Test robiony w wierzy obronny przed czarną magią.
Tłumacząc - przy R5 3600 przycięcia mogły wystąpić dla 3,53% czasu testu, przy R7 5800x3d mogły wystąpić dla 1,31% czasu testu. Jest olbrzymia różnica. Płynna rozgrywka, jedynie z okazjonalnym doczytywaniem to poniżej 0,1%-0,5% czasu (zależy od długości testu). Mój trwał 90sekund, więc przy r5 3600 przycięcia trwały ok. 3 sekund, a przy r7 5800x3d ok. 1 sekundy łącznie (a każde z osobna to właśnie te kilkanaście milisekund).
ok spróbuje później tym programem i zobaczę co on pokaże , a sam za bardzo nie odczułem spadku fps ale z twoich testów wynika że gra faktycznie to optymalizacją nie grzeszy wcześniej grałem na ryzenie 3600 i rx 6600 i ścinki były i to duże na ultra w full hd bez rt po zmianie cpu było lepiej a po zmianie gpu już bajka , ryzen 5800x3d też wykręcił słaby wynik ,gra chyba nie korzysta za bardzo z pamięci 3d
Nie masz super mocnego procesora i pewnie to dlatego, u mnie na i5 13600K spadków poniżej 60 FPS nie ma.
Już bez przesady. R7 5700 to dobry procek. Nie jest w topie, ale nadal przyzwoity.
Poza tym na ten moment na planecie ziemia nie ma CPU, który w tej grze, przy włączonym RT, zachowywał ciągle powyżej 60fps, chyba, że odpalisz generator klatek (wtedy, umownie, będzie pokazane powyżej 60).
EDIT,
a sorry, może poza Ryzenami 7xxx x3d
RT w tej grze wygląda tak źle (jakby ktoś wszędzie porozlewal wodę), że nie ma sensu go włączać, to rozwiązuje problem.
pobrałem nową wersje fps na tym samym poziomie co na starej wersji za to pokazuje zerowe użycie cpu
Użycie CPU nie mówi nic o tym, czy cpu radzi sobie w danej grze. Użycie gpu mówi - 95% i więcej użycia GPU oznacza (bez włączonych vsynców itd.), że CPU dobrze dokarmia kartę.
Różnice w odczytach z programów mogą też wynikać z interwałów pingowania (czyli czasów, w jakich program sprawdza dane).
To w końcu już sam mam mętlik w głowie który program jest wiarygodniejszy? Różnica ponad 10 klatek pomiędzy tymi dwoma programami
jednak wina cpu tu są testy black white i ryzen 5700x wypada podobnie
https://www.youtube.com/watch?v=SUiPC1QbvMc
Przecież 1% low spadające do mid 40 to normalna rzecz w tej grze. Jak chcesz żeby to działało lepiej to potrzebujesz lepszego procesora.