Cyberpunk 2077 zaskoczył graczy w trybie RT Overdrive, zachwytom nie ma końca
Jakby się ktoś zastanawiał czy mod HD Reworked Project działa z poprawką 1.62 to tak, działa ;-)
szczególnie na forum steam pod tym tematem pieją z radości ;) przecież tam za każdym razem kiedy CDP coś publikuje to autor postu dostaje tysiące znaczków błazna. Przejrzałem komentarze i pozytywnych może jest z 5% jak nie mniej, a szkoda bo jednak kolaboracja z Nvidią wprowadziła PT do wielkiego tytułu
Ludzie nie mający możliwości technicznych odpalenia PT wylewają teraz swoje żale. Do premiery Widma Wolności społeczność powinna oswoić się z nową technologią a nVidia i Redzi wprowadzą trochę poprawek, żeby lepiej działało to posiadaczom serii 40xx.
Fajnie, że możemy oglądać już dzisiaj tę technologię.
Nie wiedziałem, że w mieście przyszłości polerują asfalt
Prowadziłeś kiedyś auto w słoneczny dzień czy tylko siedziałeś za tatą w foteliku? ;) Niby asfalt chropowaty ale jak słońce pod odpowiednim kątem świeci to potrafi oślepiać
Qszym może i tak jest, no ale w CP to jest gruba przesada, wszystko odbija jak lustra. Takie samo odczucie miałem w Watch Dogs Legion, że ray tracing na maxa był aż za wyraźny, więc ustawiłem na medium, i jak dla mnie odbicia wyglądały wtedy bardziej naturalnie.
Od lat wiadomo, że Redzi to mistrzowie marketingu. Każdego, kto kupi kartę RTX 40xx będzie kusić odpalenie jedynego prawdziwego benchmarku przyszłości, jakim jest Cyberpunk.
Do końca roku z 10 mln graczy będzie miało karty RTX 40xx, więc będzie miał kto testować.
RTX 4070 z FG spokojnie nada się do PT w Full HD a na RTX 4070ti w 1440p ludzie na forum, które dobrze znasz, wyciągają 80 fps.
Benek, wyobraź sobie, że gdyby nie było DLSS, to by była istna tragedia XD. Dlatego macie szyny 128 i 192 bitowe i inne cięcia w parametrach, bo DLSS wszystko nadrabia, a oni dzięki temu zostawią te wyższe parametry dla następnej serii 50XX czy też 60XX.
Po prostu poczekam na RTX 5060/5070 i problem rozwiązany. Cyberpunk 2077 jest zresztą piękny na zwykły RT dla mnie bez pomocą Overdrive.
Pamiętasz Crysis w pierwotnej wersji? Przecież nie odpalimy Crysis od razu na max Ultra w dniu premiery. Na pełne możliwości uzyskujemy dopiero później, jak dostajemy lepszy PC.
To dobrze, że dodali nowe opcji RT Overdrive. To zawsze coś i przyda się na przyszłość, żeby Cyberpunk 2077 nie starzeje się zbyt szybko.
Dopiero parę godzin mam za sobą ogólnie w CP więc nie zdążyłem napatrzeć się na wersję bez PT i znaczącej różnicy nie widzę ale tak czy siak to miasto ładnie wygląda. Z domyślnym presetem overdrive w 3440 x 1440 całkiem spoko mi działa z minimum 72fps w benchmarku. Bez generatora klatek, bez DSLL i z odpalonym DLAA to niestety już lipa :D
Jeszcze mam wątpliwości, choć skok jest obiecujący.
Może to wszędzie słabe matariały video i screeny, ale wszystko wydaje się "blurry" - jeszcze bardziej niż było. Dalej jest po max "jedno odbicie" wiele miejsc wydaje się przez to niedoświetlonych, albo przez odszumianie "ciemności" wyczyszczonych ze światła.
Czasem mam wrażenie jakbym patrzył na grę w dawnych lat 90tych. Warto też zauważyć jak się przesuwa granica symulacji światła i doczytujące detale.
Nie lubię gdy główną frajdą z RT On jest patrzenie się w kałuże.
Myślę, że dopiero karty powyżej 5070+ RTX wyciągną spokojnie to co każdy by chciał z CP77 w 2K bez mydła, wszech-artefaktów i przskalowania/odszumiania jakby z 480p, żeby móc płynnie pograć. Do tego czasu jak kupię niestety wyjdzie cała masa gier jeszcze bardziej wymagających i będzie granie znowu będzie RTX Off, albo granie w stare tytuły ulepszone o RTX On.
Dalej chyba ten krok nie wystarczy, bo głównie chyba tylko graficy 3D - pewnie tylko część z nich wybierze 30fps zamiast stabilnych 60fps. Mało kto ma taką kartę jak wymagana, a i tak można by narzekać na jakość nawet jak się ma.
Po co rozwijać świat żeby był jeszcze bardziej żyjacy, ciul walimy ficzerami graficznymi które zobaczy promil graczy.
Mialem poczekac na dlc ale to wyglada tak zajebiscie ze zaczalem grac od nowa. Ponad dwa lata od premiery i pierwszego przejscia, po wszystkich poprawkach z innym buildem to dla mnie prawie jak nowa gra.
Oho CDPR znowu przelew zrobiło na kampanię marketingową.
"Zachwytom nie ma końca" i oczywiście ani słowa o tym, że ten tryb potrafi zakatować nawet najmocniejsze konfiguracje a aktualizacja która dotyczy tylko grafiki dla nielicznych popsuła grę bardzo wielu osobom powodując crashe, niemożność uruchomienia, zepsuło tryb fotograficzny, obsługę kontrolerów, wywaliło część modów, zapisy, zniszczyło niektóre tłumaczenia, nakładkę Steama czy pogorszyło działanie gry na AMD.
No ale nie płacą za przekazanie negatywnych opinii i przestrzeżenie graczy którzy i tak nie użyją tej aktualizacji bo nie mają do tego sprzętu, żeby nie aktualizowali gry.
Wygląda świetnie, DLSS daje radę, bez upłynniaczy średnia spada na 20 fps xD
Co nie zmienia faktu że to wciąż ten sam nidorobiony mechanicznie Cyber.
A zrób benchmark na czystym presecie overdrive bo przy tej samej karcie i rozdziałce mam minimum 72 a średnio ponad 90 fps. U Ciebie jakby mało trochę.
jazda tak koslawa - to niby przyszlosc - i brak aut autonomicznych? to tylko polacy potrafia tak XD
Po co wgl pokazujecie cxokolwiek z tego durnego studia
Koślawa jazda? Chyba grałeś w inną grę albo na klawiaturze i myszy. Bierzesz pada, wsiadasz do Calliburna albo na motor Jacka i zasuwasz.
A trochę samochodów autonomicznych jest. Taksówki Delamaina?
Chłop widać, ze nie grał i sra żarem dla samego srania żarem. Są pojazdy autonomiczne w grze a sama jazda jest przyjemna, dla mnie lepsza niż w GTA 5.
no tak na konsole nie dalo sie grac jak gra wyszla, a wtedy w nia grałem najwiecej, i na konsolach nawet obecnie to znacznie gorsza jakosc, wiec tak na pc :)
ale cwoku co to zmienia? :)
"A trochę samochodów autonomicznych jest. Taksówki Delamaina?" w takim swiecie jak CP to kazde by to mialo w std czyz nie :)
Zasuwasz - pajacu zalosny nawet tutaj na filmiku pokazana koslaa jazda XD a ty pitolisz jak potluczony
aaa no to wybacz w latach 80 ludzie mieli SI, i to wszystko co w grze - ale aby kazde auto bylo autonomiczne to juz nie :) No tak bardzo logiczne :)
Za duzo naogladales sie brazylijskich tasiemcow lat 80 stad w taki sposob bronisz ta padake
piszesz jakbys zyl w rynsztoku :)
Nie wie ktoś jak zgłosić tego chama do moderatora?
idz se popłacz XD
no tak kolejny pajac co placa za bronienie tej padaki jaka jest CP ew taki co mysli ze trzeba bronic slepo wszystko co polskie XD tak czy siak zal mi ciebie XD
Boże to już chyba piąty artykuł o tym samym w tym miesiącu, a Wy dalej jedyne co robicie to zachwalacie bez granic Redów. Pod każdym postem ludzie piszą w komentarzach, że to patch skierowany do 0.01% graczy o najlepszym sprzęcie i przeciętny gracz z tego nie skorzysta. Nie dziwię się, że ludzie przestają tu wchodzić jak o większości nowych, oryginalnych i ciekawych grach w ogóle nie napiszecie, a o jednym bezsensownym patchu do Cyberpunka macie już całą bibliotekę artykułów.
Ciekawostką jest (nie wiem czy to zamierzone) że tryb, który w założeniu miał być tylko dla 4090 odpaliłem na stareńkiej 2060 Super. Nie miałem jeszcze czasu poszukać miejscówek pokazanych na video ale patrząc jak gra nawet z DLSSem i tylko w FullHD nagle dostaje czkawki i zaczyna wyświetlać w 20 klatkach + cienie wyglądają podobnie jak na video, śmiem twierdzić że ten tryb można odpalić na każdym RTXie :P
Oczywiście, że można nawet i na 1080 byś to odpalił i grał komfortowo gdyby nie zmowa korporacji która sprzedaje podzespoły.
Jak widzę takie rzeczy to się zastanawiam gdzie twórcy mają oczy. W życiu w rzeczywistości nie widziałem takich "efektów". Akurat może i pasuje do gry, która jest "cyber" ale to tylko tyle. Jakby graficy i technolodzy nie umieli sobie poradzić z tym, że świat jest po prostu dość szarobury. Wyglądam właśnie za okno i nie widzę ani jednego (zero) "rozbłysku" jak na filmiku. Nawet karoseria samochodów nie ma takich efektów bo jest całkiem realistycznie przykurzona i się delikatnie mieni w słońcu (już trochę zachodzącym). Jednoczenie obraz za oknem jest po wielokroć realniejszy niż ten z filmiku za bajerami.
Mam dokładnie to samo. Kiedyś wpadłem na YouTubie na gameplay z gry Richard Burns Rally z 2004 roku z wgraną mapą z jakiegoś polskiego odcinka rajdowego. Jak na moje wyglada bardziej realistycznie niż to wyżej. Fragment od 1:10
[link]
Szczerze średnio to wygląda, to już przesada w drugą strone, jak ktoś lubi świecidełka, pstrokatości etc. to idealny target
Teraz jak grałem w CP 2077 to ustawiłem RT na średnie bo przy ciągłym ruchu już przestałem zwracać uwagę na te drobne detale w odbiciach, a przyrost fps był znaczny. Aczkolwiek dalej uważam, że CP2077 ma jedną z najładniejszych grafik.
Tak szczerze powiedziawszy, szału nie ma. Różnica ze zwykłym RT jest zauważalna głównie w cieniach rzucanych przez dalej położone duże obiekty np. wiadukty czy rusztowania - wcześniej rzucały duże prostokątne cienie.. teraz są dopasowane pod kształt. Za to odczuwalny jest input lag, na 4070ti w WQHD miałem średnio 75 fpsów i o ile obraz był bardzo płynny to czuć było to opóźnienie w reakcji bohatera.
To jest tech demo, a czego oczekiwales od 4070ti, ktora nawet nie jest polowa 90-tki.
RTX 4070 Ti vs RTX 4090
47% CUDA Cores
47% RT Cores
47% Tensor Cores
Na otwartych przestrzeniach roznice nie sa az tak zauwazalne, ale w zamknietych jest juz kosmiczna roznica.
Ładne, świecące, PUSTE miasto. Czemu nowoczesne super miasto jest takie wyludnione i bez życia? Widzę to na każdym filmiku w którym ktoś przejeżdża się po mieście. Ta gra z RT czy bez wygląda jak demo technologiczne jak to miasto z UE5 bardziej, niż gra z żyjącym miastem. Tragedia
zacytuje
"-i to jest to."
"-kropka w kropke jakby wyszedł z fabryki."
"-kurwa jaki brzydki no nic najważniejsze że działa."
"-i tu jest mały problem. nie działa"
Ten cały RT nie ma nic wspólnego z ... niczym. Efekty, błyski itp. maja się nijak do rzeczywistości. Nigdzie nie widziałem takiego błyskania się świateł. Po co to wszystko? Brzydkie i świecące guano .... po prostu. Wygląda to tragicznie. Oczywiście nikt nie każe grać w takim trybie. Ale lansowanie tego tworu na coś niezwykłego i przyszłościowego to porażka.