The Last of Us na PC z pierwszym większym patchem; weszły 43 poprawki
"ale dalej shadery się instalują 2 godziny"
Zrobiona właśnie czysta instalacja. Shadery ogarniało 10 minut. i5-11600K, RTX3070Ti (531.58HF), 32GB RAM, [email protected].
Gra chodzi zdecydowanie lepiej niż na premierę, ale nadal zalicza stuttery.
Postanowiłem jednak szybciej sprawdzić te dzieło jak wyszło im na PC. Wczoraj wieczorem pierwszy start i ładowanie shaderów około 25 min. W tym 40 % ładowało się przez 20 min, a potem szybko ruszyło i 60 poleciało w 5 min. Zużycie procesora ehehe 90-100 % ale jak szybciej się ruszyły shadery to 70-90%. Temperatura na procku max 79 st:) więc bez biedy:)
Optymalizacja po 1h grania ok. W 4k 55- 70 fps, ale dość solidnie trzyma się 60. Więc chyba coś poprawili.
Zawsze mnie rozwala jak np. procek ma 100% i jest z tego powodu płacz. LOL
Na płacz z śmiechu to bierze jak czyta się durne komentarze takich łebków.
Gdy procek jest katowany w 100% w takiej gierce jak to coś to jest bardzo zły znak.
Czemu? Bo ta gra nie jest żadną symulacją, nie ma super zaawansowanego AI, nie ma fizyki, nie ma destrukcji, nie ma niczego co wymagało by obliczeń.
Poza tym w konsoli siedzi proc zbliżony do Ryzen 5 3600 i jakoś tam takich kwiatków nie ma.
Czy ten patch naprawił ciche dźwięki? Nie wiem czy tylko u mnie jest ten problem, ale ogólnie głośność jest cicha na głośnikach...
Te shadery to chyba tylko na AMD się instalują, bo u siebie ani razu nie doznałem czegoś takiego. Poza tym wiem, że pomaga zmiana tekstur z ultra na high
Nie ma to znaczenie czy AMD czy NVIDIA problem jest losowy ta gra to wersja Alfa i tyle w temacie.
Może i Alfa, ale chyba coś poprawili. Wczoraj po patchu zacząłem pierwszy raz grac i optymalizacja jest ok w 4k mam średnio 60-70 fps czasem spadnie poniżej 60. Brak ścin. Nie wyrzuca do pulpitu, brak craszy. Może za mało grane bo tylko 3h:)
Dokładnie. Po prawej masz poprawę, nie po lewej...
up
Coś tam wypalił na święta?
Po patchu jest sporo więcej fps.
Port robiła ta sama firma co Unchartet 4 i God of war czy komuś nowemu to zlecili ?
To, że shadery się budują i zużycie procesora jest wysokie to dobrze, tak powinno być.
No, że postanowili budować tyle shaderow w jednym momencie, a nie jakoś sprytniej to rozłożyć w czasie to już ich nie bronię :d. Chodziło mi o to, że jak ktoś gdzieś spotka się z budowaniem shaderow i użycie CPU wtedy rośnie to jest to normalne i nie ma czym się przejmować.
Zużycie i9 na 100% w grze, która ma grafę jak sprzed 5 (co najmniej) lat
No zajebisty port xD
W 4K masz 30-50% i grafika wygląda super. Pewnie jak się przeskoczy na 1080p to będzie pod 100 %. Ostatnie lata to chyba już nikt nie testuje gier przed premierą. Podejście jakoś tam będzie poprawimy później i powiadomimy graczy, że wiemy już, że jest problem:)
Wiem:) Nauczkę w postaci negatywnych ocen mają jak najbardziej zasłużoną.
Dobrze tez, że chodzi o bardzo znaną grę, niech się wieść niesie. Może coś zmieni na plus w kwestiach wypuszczania dopracowanych produktów, a nie czajników z ułamanym włącznikiem;)
To muszę się lepiej przyjrzeć Morgan!:)
;)
P.S
''Ale z Callisto to zjeb.ałeś''
Talar
Sprzed 5 lat? To co powiedzieć o innych grach?
Tlou ma równie dobra oprawę co Dead Space remake czy Callisto (na zbliżonym poziomie) i lepsza od RE4 remake
Gra wygląda dobrze, ale szału żadnego też nie ma. Jak dla mnie to gdyby była dobrze zoptymalizowana to powinna spokojne śmigać na np: GTX 980ti, i7 4790K i 16GB Ram.
to rzucaj liste gier, które mają ten "szał graficzny", bo TLoU na PC jest bezdyskusyjnie jedną z najładniejszych gier obecnie na rynku. Pomijam już kwestie czysto artystyczne jak projekty poziomów, które są klasą samą w sobie.
Remaster gry z 2013 roku z PS3:
1440p high settings(nie ultra) 2080ti 11GB i 32 GB pamięci...
Główne specyfikacje PlayStation 3
Procesor - 3.2GHz Cellbroadband Engine
Grafika - 550MHz
Ram - 256MB
Weź się doinformuj, bo to nie jest remaster tylko remake który nic wspólnego (od strony graficznej) z tlou s PS3 nie ma
I teraz uwaga, to nie moja opinia ale opinia ludzi eurogamerow itp
To topka najładniejszych gier na rynku
Dobrze wiem osły, że to nie jest zwykły remaster, ale mimo wszystko ku#wa takie wymagania?? Nie zrozumieliście głównego przekazu mojej wypowiedzi.
Gra wygląda ładnie, ale szału żadnego też nie ma. Moim zdaniem, gdyby była dobrze zoptymalizowana to powinna spokojnie śmigać na np: GTX 980ti, i7-4790K i 16GB Ram.
Może za dwa miesiące gra będzie połatana to się kupi. Dobrze, że nie preorderowałem ;)
2 miesiące to za mało. Wstrzymaj się na dłużej. Dopiero Wyeliminowanie jednego ze źródeł tzw. crashów gry A jest jeszcze co najmniej 196 takich znanych mi błędów ,zależnych od różnych konfiguracji kompa. Całe ich forum jest zawalone pytaniami o błędy.
No to tak jeszcze z 2-3 patche, każdy po 15 GB, do tego cena na zachętę w promocji 140 zł i można się zastanowić nad zakupem.
Grafika jest bardzo ładna ale to nadal korytarzowa, wręcz przeważnie statyczna gra. Te wymagania to ostre przegięcie.
Budowania shaderów nadal nie usprawnili i po aktualizacji sterowników wita nas ponownie wesoła zabawa i testowanie cierpliwości.
No już się nawet recenzentom kończy cierpliwość i pojawiły się kolejne negatywne recenzje. średnia na meta już 57 z 25, gdzie w 5 z 7 zielonych zupełnie olano kwestie techniczne (widać gazetki za smyczy Sony albo przekleili recenzje z Ps5).
Pytanie czy Gol jak przy CP2077 zdecyduje sie na recenzję portu i stanu technicznego? Czy jednak poczeka rok aż połatają by nie podpaść.
Ja ogólnie widzę w branży jakiś strach przed Sony, wiele dużych portali unika sytuacji, w których mogliby im podpaść. Trochę to uwiarygodnia aferę z IGN Japan po premierze TLOU2. Niby twardych dowodów brak, ale po niej jakoś tak większość redakcji większych się nie wychyla.