Zamek z Heroes 3 na Unreal Engine 5 wzbudził zachwyt, gracze domagają się 10-godzinnej wersji
No takim remake bym nie pogardził. Wyobrażam sobie jak obłędnie wyglądałaby mapa, bitwy, ataki potworów. Miód.
HoMM3 zasługuje na remake z prawdziwego zdarzenia. Wystarczy popatrzeć na D2:R i co, da się? Tego czegoś co wydał ubishit z dopiskiem hd kilka lat temu remakiem nazwać nie można.
No takim remake bym nie pogardził. Wyobrażam sobie jak obłędnie wyglądałaby mapa, bitwy, ataki potworów. Miód.
Małe mapy ok przy 4 graczach mogło by być ok ale jakieś większe jak xl albo xll na 12 graczy to by mogło trwać zwłaszcza przy jak każdy gracz by miał 12 herosów.
HoMM3 zasługuje na remake z prawdziwego zdarzenia. Wystarczy popatrzeć na D2:R i co, da się? Tego czegoś co wydał ubishit z dopiskiem hd kilka lat temu remakiem nazwać nie można.
nie wiem jak dodatkami jest część była robiona poza nwc i ubi nie ma do nich praw wiem że armaggedon blade było robione przez nwc ale nie wiem jak reszta jest shadow of death i kroniki oraz fanowskie wake of the gods i horn of the abyss. no i przez to prawa są w różnych rękach to by trza było poczekać z 50 lat jak wszytko stanie abbadonware wtedy robić albo thq nordic wykupi wszystko i zrobi.
A jednak potrzebuje, no choćby nieco większej rozdzielczości. Tu homm 4 jeszcze daje sobie z tym radę. Jednak homm 3 na nowoczesnych ekranach od 23.5" to już jednak wygląda dość niewyrażnie. Rozmazane wszystko, bez szczegółów. Nawet liczby surowców czasem trudno jest odczytać. No jednak gra ma za małą rozdzielczość, naprawdę malutką, a taka rozdzielczość jest wręcz starożytna. A poza tym jak to wychodziło, były te CRT, a te inaczej działały. Dlatego była tak rozdzielczość, bo większej nie trzeba było, gdyż to ładnie wyglądało na CRT, które miało swoje technologie wyświetlania, jakaś większa precyzja w wyświetlaniu obrazów przez co obraz wyglądał ostrzej niż by wyglądał na LCD. A poza tym kolory lepsze od większości nowoczesnych ekranów.
Niestety, ale w tej grze nie wystarczy po prostu podciągnąć rozdzielczość. I nie, mody HD nie podciągają rozdzielczość, nie ma obecnie żadnego moda na ulepszenie rozdzielczości. Są tylko takie, które skalują, ale udają, że dodają rozdzielzość HD i nic więcej. No i niełatwo jest jednak pogrzebać dużo głębiej. Bo najpewniej w tej grze trzeba by było całkowicie odświeżyć jakieś obrazki itp., a trudno samemu tak fizycznie wszystko odświeżać, ręcznie każdy element. Tak to, jeśli faktycznie podciągnie się rozdzielczość w tej grze, to byłby tak naprawdę potężny remaster. Nawet masz już remake-a(dla jasności, remake oznacza, że grę zrobiono od nowa, to inna gra, a nie ta sama, której ulepszyli, a to byłoby remasterem.) homm 3, ale no jak zwykle lenistwo wyszło i jest tylko remake samej podstawki. Nie zrobili remastera, bo to byłoby właśnie trudniejsze niż zwykły remake stosunkowo prostej gry.
Niby wiesz czym się różni remake od remastera i próbujesz mnie edukować, a jednak w tym samym zdaniu HOMM 3 HD od ubisoftu nazywasz remake''iem, który jest bardzo gównianym remasterem i do tego twierdzisz, że zrobienie remastera jest trudniejsze od remake''a. Pogubiłeś się chyba.
Podciąganie rozdzielczości grafik/tekstur i wprowadzenie obsługi wyższych rozdzielczości, czy większe ilości klatek to najzwyklejszy w świecie remaster, do tego tani. Twórcom gier się za takie obrywa.
Chcesz zobaczyć potężny remaster, odpal sobie Diablo II Ressurected, albo AoE II Definitive Edition.
Ty widzę, że nic nie łapiesz. Co za typ xD. Wiesz, że remake to po prostu inna, zupełnie nowa gra powstała na bazie oryginału? To jest właśnie homm 3 tylko jako zupełnie inna i nowa gra. Czy ty uważasz, że to jest remaster czy nie, to nie ma znaczenia. Bo to jak bardzo ulepszony został, kompletnie nie ma znaczenia na to czy to jest remake czy remaster.
Bo remaster to odświeżenie samego oryginału, a remake to gra stworzona całkowicie od zera na podstawie gry i kompletnie nie ma znaczenia jakość, to nie jakość mówi czy to remaster czy remake. Oficjalne jest, że to jest remake. Resurrected oficjalnie to remaster. Nie ma znaczenia jakość, rodzaj to rodzaj, a nie jakość. Remake może być słaby lub dobry, identycznie remaster.
To ty kompletnie się pogubiłeś. Wiesz, że napisałem, że zremasterowanie gry jest trudne W KONTEKŚCIE ODŚWIEŻANIA HOMM 3? Mam nadzieję, że teraz widzisz, że odnosiłem się do tej, konkretnie tej gry, a nie ogółu tak jak myślisz. Czytasz kompletnie bez zrozumienia.
Homm 3 to była gra o specyficznej grafice, zremasterować ją W SAMYM ORYGINALE, KONKRETNIE HOMM 3(czyli dosłownie przekształcić tę samą grę w lepszą wersję, zmiana w kodzie tej samej gry) jest trudniejsze niż po prostu zwyczajne zrobienie od nowa grę na podstawie tej gry, tylko w lepszej rozdzielczości.
Tak, podciąganie rozdzielczości W SAMEJ GRZE, W TYM SAMYM ORYGINALE jest remasterem, ale homm 3 na to nie pozwalał, a przynajmniej nie na proste odświeżenie, a taki rodzaj grafiki musiał oznaczać, że podciągnąć rozdzielczość takiej grafiki było bardzo trudne i w praktyce taniej i łatwiej było zrobić remake-a, czyli stworzyć zupełnie nową grę na podstawie oryginału. Dlatego remaster, czyli ulepszony ORYGINAŁ, byłby naprawdę potężnym remasterem.
Tak, te gry to były naprawdę bardzo dobre remastery, faktyczne remastery.
Czy coś jeszcze wyjaśnić?
Czy coś jeszcze wyjaśnić?
Bardzo dobrze wyjaśniłeś jedną rzecz - sam się gubisz w tych swoich wywodach xD Twierdzisz że HoM&M 3 HD to remake, czyli (tak jak to kilkukrotnie podkreśliłeś) "gra zrobiona od zera", tymczasem większość assetów pochodzi z oryginalnej wersji. To co oni tam zrobili od zera? Może menu główne i parę tekstur.
Najpierw się rozeznaj. Może i użyli do tego jakieś assety, ale i tak nic nie znaczy. Zresztą jest oficjalnie remakiem. To nie jest dokładnie ta sama gra co oryginał, to nie oryginał tylko nowa gra. A to już zalicza się jako remake, niezależnie od tego ile ściągnęli i jaka jakość.
Najpierw się rozeznaj. Może i użyli do tego jakieś assety, ale i tak nic nie znaczy. Zresztą jest oficjalnie remakiem.
Możesz podzielić się jakimś wiarygodnym źródłem które wskazywałoby na to że jest to rzeczywiście remake?
To nie jest dokładnie ta sama gra co oryginał, to nie oryginał tylko nowa gra. A to już zalicza się jako remake, niezależnie od tego ile ściągnęli i jaka jakość.
Przecież ta gra wygląda niemal identycznie co oryginał. Od menu głównego, przez wygląd zamków, bohaterów i jednostek, aż po dźwięki i muzykę, która jest dokładnie kropka w kropkę taka sama. Idąc tym tokiem myślenia można dojść do wniosku że każdy remaster to jest remake, bo przecież "to nie jest dokładnie ta sama gra co oryginał"...
Sam sobie poszukaj informacji. Są oficjalne informacje świadczące, że to remake czy to na wiki, na golu, etc...
Poza tym jak ty to wyobrażasz zrobić tak remasterować czegoś co trudno remasterować przez specyficzną metodę renderowania grafiki? Już prościej było skopiować, unowocześnić i elo.
I kolejny raz ludzie nie czytają ze zrozumieniem. Masz problem z czytaniem? Remake nie polega tylko na jakości, a zrobieniu od nowa gry i może to być kopia, ale może to być unowocześniona kopia....
Sam sobie poszukaj informacji. Są oficjalne informacje świadczące, że to remake czy to na wiki, na golu, etc...
Aha, a już przez chwilę myślałem że dyskutuję z poważnym człowiekiem...
Poza tym jak ty to wyobrażasz zrobić tak remasterować czegoś co trudno remasterować przez specyficzną metodę renderowania grafiki?
Rozwiniesz temat, czy też mam sobie sam poszukać?
Już prościej było skopiować, unowocześnić i elo.
Czyli jednak remaster, skoro zamiast powstać od zera zostało tylko unowocześnione! Mylisz się w zeznaniach : )
I kolejny raz ludzie nie czytają ze zrozumieniem. Masz problem z czytaniem?
Bardziej z podążaniem za Twoją pokręconą logiką.
Remake nie polega tylko na jakości, a zrobieniu od nowa gry i może to być kopia, ale może to być unowocześniona kopia....
"Kopia zrobiona od nowa", "zrobione od nowa, ale unowocześnione stare, masełko maślane"... czy jest na sali lekarz?
Eh, ewidentnie masz problem z czytaniem ze zrozumieniem...
Nawet ignorujesz definicję słów remake i remaster, kompletnie ignorujesz i myślę, że nawet celowo.
"Aha, a już przez chwilę myślałem że dyskutuję z poważnym człowiekiem..." aha, bo nie podałem ci informacji, których możesz sobie sam znależć na temat gry na wielu stronach i odpisałem, żebys je poszukał, a ty tylko skomentujesz i nawet nie poszukasz tak trywialnych rzeczy...
No, a jak zremasterujesz grafikę 2D i to bez kodu żródłowego grafiki lub metody renderowania? Jak szybciej i łatwiej zremasterujesz archaiczny kod liczący ponad 20 lat od prostego remaku będący kopią oryginału?
Zrozum chłopie, że remake to nowa gra na bazie oryginału. Może to być kopia(NIE znaczy, że to jest dokładnie ta sama gra) z lepszą rozdzielczością i nowocześniejszą zawartością pod nowe systemy i sprzęt komputerowy, może to być po prostu kopia. Wystarczy, żeby gra była inna, osobna od oryginału i całkiem nowa, a nie oryginał, to samo już jest remakiem. A remaster to ta sama gra, ten oryginał, tylko przerobiony.
Najprościej: remake to NOWA, INNA I OSOBNA gra nie będąca oryginałem tym samym oryginałem, tą samą grą, ale jest na podstawie oryginału. A remaster to najzwyczajniej na świecie przerobiona gra, oryginalna, ta sama gra.
Takie są mocno uproszczone definicje, czy tego chcesz czy nie, ale oficjalne definicje są inne niż myślisz, niezależnie od tego czy ignorujesz to i co o tym myślisz. Nic to nie zmieni, możesz mówić, że remake to tylko i wyłącznie super ulepszona gra nie będącą kopią. I tak oficjalne definicje nie zmienią się, a gra jest oficjalnie remakiem.
Możesz skopiować grę, to będzie nowa gra, która jest kopią jakiejś gry. To nie będzie remaster tylko remake. Bo zrobiłeś NOWĄ grę jako kopię innej gry. Remaster to by byłby gdybyś przerobił tę samą grę, ten dokładnie oryginał...
Dodatkowo, nowa gra skopiowana od oryginała, może być ulepszona względem oryginału. Nawet NOWA kopia tylko unowocześniona jest remakiem!
Poza tym, co ty chcesz zrobić? Co chcesz zmienić w homm 3? Coś więcej niż lepsza rozdzielczość i lepsze działanie w nowszych systemach i sprzęcie komputerowym? Serio?
Także to ty mylisz się, a nawet przekręcasz fakty i moje słowa. Także człowieku daj sobie już spokój, ty albo masz wielki problem z czytaniem ze zrozumieniem albo nie starasz się i ignorujesz albo przekręcasz albo masz duże braki w umiejętności czytania ze zrozumieniem. W dodatku w tej gównianej dyskusji nawet nic nie jest po twojej stronie. Także, naprawdę daj sobie spokój i skończmy ten bezsens. Ja już wytłumaczyłem definicje i prościej nie umiem, a ty i tak olewasz oficjalne definicje lub przekręcasz, szkoda czasu serio.
Btw. przekręcanie na swoją korzyść jest serio słabe i świadczy o desperacji i braku argumentów. Także ja już więcej nie odpiszę, żegnam.
No, a jak zremasterujesz grafikę 2D i to bez kodu żródłowego grafiki lub metody renderowania?
O czym Ty majaczysz? xD Co to jest "kod żródłowy grafiki"? Przecież ta gra ma assety w formie grafiki rastrowej, które można bez problemu podmienić.
Zrozum chłopie, że remake to nowa gra na bazie oryginału. Może to być kopia(NIE znaczy, że to jest dokładnie ta sama gra) z lepszą rozdzielczością i nowocześniejszą zawartością pod nowe systemy i sprzęt komputerowy, może to być po prostu kopia.
To co tu opisałeś (wersja gry z lepszą rozdzielczością dostosowana pod nowe systemy) nazywa się "remaster".
Wystarczy, żeby gra była inna, osobna od oryginału i całkiem nowa, a nie oryginał, to samo już jest remakiem. A remaster to ta sama gra, ten oryginał, tylko przerobiony.
Jak przerobiona wersja może być tym samym co oryginał? To co tu wypisujesz jest całkowicie pozbawione logiki.
Najprościej: remake to NOWA, INNA I OSOBNA gra nie będąca oryginałem tym samym oryginałem, tą samą grą, ale jest na podstawie oryginału. A remaster to najzwyczajniej na świecie przerobiona gra, oryginalna, ta sama gra.
Dobra, skoro jest to dla Ciebie tak trudne do zrozumienia, to może posłużę się analogią filmową.
Czy "Człowiek z blizną" Briana De Palmy z roku 1984 jest remakem? Tak, ponieważ został zrealizowany CAŁKOWICIE od zera. Twórcy nie powielali żadnych elementów z oryginalnej produkcji Howarda Hawksa. Nawet scenariusz jest zupełnie inny. To co łączy oba filmy to sam szkielet fabuły, bo patrząc na nie ogólnie więcej można doszukać się różnic niż podobieństw. Akcja osadzona jest latach 80. w Miami (nie w latach 30. w Chicago), bohater jest Kubańczykiem (nie Włochem), wzbogacił się na handlu kokainą (nie alkoholem) itp. Nawet końcówka mocno się różni - bohater walczy do końca, zamiast uciekać, przez co sama wymowa dzieła jest nieco inna.
A teraz dla kontrastu - czy cyfrowa rekonstrukcja "Faraona" Jerzego Kawalerowicza z 2012 roku jest remakem? Nie, ponieważ stanowi ona jedynie "podbicie" jakości obrazu i dźwięku względem oryginalnej wersji z 1966 roku, czyli zmianie uległy jedynie aspekty techniczne filmu, natomiast aspekty artystyczne pozostały dokładnie takie same. Przekładając to na nomenklaturę gier video, "Faraon" został w 2012 roku zremasterowany, tak żeby widz podczas seansu nie miał doświadczenia obcowania z bardzo archaicznym i przestarzałym dziełem, ponieważ pomijając aspekty audio-wizualne, oryginalna wersja to kawał dobrego i w dalszym ciągu aktualnego kina.
Takie są mocno uproszczone definicje, czy tego chcesz czy nie, ale oficjalne definicje są inne niż myślisz, niezależnie od tego czy ignorujesz to i co o tym myślisz. Nic to nie zmieni, możesz mówić, że remake to tylko i wyłącznie super ulepszona gra nie będącą kopią. I tak oficjalne definicje nie zmienią się, a gra jest oficjalnie remakiem.
Mógłbyś jakoś przytoczyć te swoje definicje? I nie pisz mi żebym sam sobie poszukał, bo wszystkie definicje które mi udało się znaleźć totalnie przeczą temu co tutaj wypisujesz. HoMM 3 HD - jak sam dopisek wskazuje - jest wersją gry z wyższą rozdzielczością. Zmianie uległa wyłącznie JAKOŚĆ oprawy wizualnej. Bo cały interfejs wygląda dokładnie tak samo jak w oryginale, nie mówiąc już o oprawie dźwiękowej, która nie uległa totalnie żadnej zmianie. To jest klasyczny remaster.
Poza tym, co ty chcesz zrobić? Co chcesz zmienić w homm 3? Coś więcej niż lepsza rozdzielczość i lepsze działanie w nowszych systemach i sprzęcie komputerowym? Serio?
Czy ja gdziekolwiek pisałem że chcę remaku Heroesów? Wystarczy że powstało mnóstwo modów które niejednokrotnie robią lepszą robotę niż remaster.
Także to ty mylisz się, a nawet przekręcasz fakty i moje słowa. Także człowieku daj sobie już spokój, ty albo masz wielki problem z czytaniem ze zrozumieniem albo nie starasz się i ignorujesz albo przekręcasz albo masz duże braki w umiejętności czytania ze zrozumieniem.
Ty za to masz problem z pisaniem w taki sposób, żeby ktokolwiek mógł Cię zrozumieć.
Ja już wytłumaczyłem definicje i prościej nie umiem, a ty i tak olewasz oficjalne definicje lub przekręcasz, szkoda czasu serio.
Twoje "oficjalne definicje". Bo żadnych ogólnych nie przytoczyłeś.
Btw. przekręcanie na swoją korzyść jest serio słabe i świadczy o desperacji i braku argumentów.
Więc po co tak robisz?
Także ja już więcej nie odpiszę, żegnam.
Pa.
PS. nie ma modów na grafikę(ten na HD, to tylko skalowanie gry, więc de stricte to żaden hd mod) :).
A nawet potwierdziłeś, że nie znasz definicji i wymagasz od kogoś przytoczenia oficjalnych definicji.
Chciałem żebyś przytoczył definicje nie dlatego bo ich nie znam, tylko po to żebyś sam sobie doczytał i przestał opowiadać bzdury. Ale Ty oczywiście się nie pofatygowałeś, przez co dalej błądzisz. W urojony sposób wmawiasz sam sobie że masz rację i z dziką satysfakcją próbujesz wytknąć moją rzekomą niewiedzę.
Gościu, Ty chyba żyjesz w jakimś równoległym świecie i tracisz kontakt z bazą. Jesteś mocno oderwany od faktów i nie potrafisz zrozumieć prostych analogii. Wszystko jest z Tobą OK? Czy piszesz ze szpitala?
Chciałeś srakę, a nie, żebym dla siebie przytoczył. Może chcesz zmienić definicje, ale nie zmienisz tego jak brzmią oficjalne definicje, niezależnie od tego czy je znasz. Będziesz teraz tylko obrażał, bo nie potrafisz dyskutować? Wiedz, że to jest takie infantylne i robisz z siebie głupiego dziecka, które urażone obraża.
Muszę ci przyznać, że rozbawiłeś mnie tym co wysrałeś, normalnie yntelygent, na pewno nie jak obrażone dziecko xD.
Zamiast znowu odświeżać trójkę, lepiej zrobić nową część.
A jak ubi nie chce nic robić z serii M&M, to niech lepiej sprzeda prawa.
Dokładnie. Tylko tak porządnie tym razem i z 100% działającym trybem multi (multi w H6 i H7 to koszmar; ciągły desync i wywalanie z serwera).
Fajna sprawa zobaczyć kultowe lokacje z klasyków w nowej oprawie wizualnej. Poziom Venice z Tomb Raider 2 ma prezentacje jak może wyglądać na Unreal Angine 4.
https://www.youtube.com/watch?v=M91Chraid6o&ab_channel=JonathanCoquelet
A tak wygląda ten poziom w kultowej grze z 1997 roku.
https://www.youtube.com/watch?v=LUwJleRlu9E&ab_channel=TombRaiderCollector
Bo to tylko film, a nie gra :)
Mamy grywalne Tomb raider 2 remake, gdzie jest ok 3/4 pierwszego poziomu Great Wall.
https://www.youtube.com/watch?v=py8A6QH6ksg&ab_channel=FAGAMEZ
Ludzie żądają świeżych pomysłów, a jednocześnie spuszczają się nad niemal ćwierćwieczną grą... nie dziwię się, że twórcom nie chce się robić niczego nowego i ładować kasę w niepewne tytuły, skoro gracze i tak nie potrafią odnaleźć się w niczym nowszym.
skoro gracze i tak nie potrafią odnaleźć się w niczym nowszym
Skąd te myśli? Nie uważasz, że trochę przesądzasz?
Kocham klasyki, ale też jestem otwarty na nowe gry i wiele nowych gier grywałem. Zresztą, popatrz na popularność gry Indie, gdzie nie brakuje kreatywność i innowacyjność.
Widziałem to już gdzieś ponad miesiąc temu i żałosne jest to, że musiał powstać taki sam news u konkurencji aby dopiero o tym napisać.
O matulu, ale to pięknie wygląda <3 Marze o tym aby kolejna gra heroes była w pięknym stylu 2d a nie 3d ale się nie doczekam pewnie
Taka gra już jest. Nazywa się Songs of Conquest. Wyszła w zeszłym roku.
https://store.steampowered.com/app/867210/Songs_of_Conquest/
Niektórzy zapominają że pixelart nie jest dla wszystkich. Ja bym chciał żeby w Zrobione remake H3 z dodatkami z modelami i gładkimi animacjami 3d ale w rzucie izometrycznym 2D. Czyli krótko mówiąc ma to wyglądać jak na tym filmiku. Bez zbędnych udziwnień, poprawek, niech stworzenia wyglądają tak samo ale w 3D i z animacjami 60kl/s.
Nie zgodzę się. Remake jest w zasadzie na wyciągnięcie ręki. Zaimplementować zmiany znane z HotA, odtworzyć grafikę w Unreal Engine 5, nagrać jeszcze raz soundtrack w lepszej jakości, dodać opcjonalnie wodotryski w opcjach jak animacje walki, zadbać o dobrą optymalizację na słabszych PCtach i w zasadzie tyle. Ewentualnie umożliwić graczom wybór pomiędzy dwoma trybami kamery - klasyczny 2D i ten 3D z nowszych odsłon. Przy okazji naprawić bugi i dopracować balans, może podkręcić SI, dodać jakąś kampanie i nowy zamek. Sama mechanika gry powinna pozostać jak najbardziej zbliżona do oryginału. Dużo roboty tu nie widzę dla profesjonalnego studia.
Remake takiego klasyka zrobić bardzo, bardzo trudno. Trzeba by odtworzyć klimat i muzykę, a fani i społeczność Hereos Community jest bardzo, bardzo wymagająca i wybredna.
Nie zgodzę się. Remake jest w zasadzie na wyciągnięcie ręki. Zaimplementować zmiany znane z HotA, odtworzyć grafikę w Unreal Engine 5, nagrać jeszcze raz soundtrack w lepszej jakości, dodać opcjonalnie wodotryski w opcjach jak animacje walki, zadbać o dobrą optymalizację na słabszych PCtach i w zasadzie tyle. Ewentualnie umożliwić graczom wybór pomiędzy dwoma trybami kamery - klasyczny 2D i ten 3D z nowszych odsłon. Przy okazji naprawić bugi i dopracować balans, może podkręcić SI, dodać jakąś kampanie i nowy zamek. Sama mechanika gry powinna pozostać jak najbardziej zbliżona do oryginału. Dużo roboty tu nie widzę dla profesjonalnego studia.
Pięknie to wygląda, aż by się chciało na kurs UE5. Zapisać i samemu zrobić takiego hirosika.
Zamek z Heroes 3 na Unreal Engine 5 wzbudził zachwyt
Ale odklejka u was jak zawsze - jak na to co robią ludzie na UE5 i jakość jaką ten silnik oferuje siłą rzeczy oczekuje od prac, to dość amatorsko to wygląda, imponujące to mogło być w czasach UE3. Nie ma map wysokości na podłożu, niskiej jakości assety, niska rozdzielczość tekstur, jakoś tak mocno nienaturalnie wykonane to środowisko, zamek po prawej wygląda jakby nawet nie miał zrobionych uvek na tej kanciastej wieży, w wielu miejscach są ślady po łączeniu tekstur, etc. Wygląda jak gra klasy B z konsoli, fajnie ale czym się "zachwycać"?