Cities: Skylines II | PC
Nie mogę się... wróć. Cities Skylines to był pierwszy w życiu preorder. I nie pomyliłem się - 1000h na liczniku mówi samo za siebie. Wydałem na nią też trochę - 100 preorder, dlcki z 250-300zł i z dobrych kilkaset złotych na upgrade sprzętu Dość powiedzieć że tylko dla Cities Skylines zapgredowałem pcta i laptopa wrzucając po 32GB RAMu - bo rozbudowane miasto z modami to dużo RAM.
Gra ma tak dopracowane zależności że niezmiennie jestem w szoku, prawdziwy symulator, człowiek z uśmiechem politowania wspomina arcade''owe Simcity 3000, czy Simcity 4 nie mówiąc o niewypale jakim była ostatnia, najnowsza Simcity z katastrofalnie beznadziejnymi ograniczeniami terenu, zabawy i brakiem prawdziwej symulacji - każdy kto narzeka na Cities Skylines powinien choć przez chwilę musieć pograć Simcity - szybko by docenił jak colossalnie przełomowa i inna jest Cities Skylines względem pierwowzorów city-builderów.
Dlatego Cities Skylines II oznacza kilka spraw - jedynka nie będzie już rozbudowywana (ale i co by tam jeszcze dołożyć)
Co będzie w CS II??? Czy można tam coś poprawić poza - ewentualnie dodaniem FPSów czy jakiejś rozdzielczości? Nie wiem, za to wiadomo że znów trzeba będzie polować na DLCki w promocjach...
Cities Skylines jest idealne wiec czy potrzeba mi Cities Skylines II? No właśnie.
Dlatego na pewno kupię CS II ale nie wiem czy przez długi czas nie pozostanę jeszcze z jedynką - DLCki dają dużo frajdy (najlepszy Industries) a na te z "dwójki" pewnie przyjdzie poczekać.
Ahhhh gdzie tam stare. DDR4 jeszcze będą długo, 64GB też mam i będzie to na dłuuuugie lata.
Rozumiem, że komputer służy głównie do pracy, bo do grania 64GB to spora przesada. 16GB spokojnie wystarcza do tej pory. To, że cities skylines 1 używało dużo ramu to była wina złej optymalizacji przy budowaniu ogromnych miast. W żadnej innej grze tak nie ma. Jak już wymieniać 16bg ram to na szybszy, a nie na większy, bo większa częstotliwość faktycznie zwiększy wydajność, choć minimalnie.
Nie spodziewam się rewolucji, raczej ewolucji i...jeszcze większego skoku na kasę :) niestety, ale w jedynce ilość srogo płatnych DLC jest niesamowita. Ok, mamy wsparcie gry, ciągle sięrozwija, ale ceny są chorendalne. A jeśli chcesz się cieszyć pełnią zabawy - to i tak kupisz... Podobna taktyką jak w serii gier Total War, gdzie część nacji jest płatnych przez DLC. Idiotyzm i geniusz marketingowy :)
Spodziewam się dużo lepszej grafiki, może kilka nowych mechanik czy poprawa niektórych już obecnych. Może będą jakieś nowe scenariusze, typu odbudowa miasta po kataklizmie lub tryb bardziej fabularny. Zobaczymy :)
Ojjj, jakby samochody miały jakieś sprytne AI do wybierania pasów ruchu to byłoby coś ale nie sądzę - swoją drogą ciekawe czy samochody autonomiczne też będą tak stały jak osły...
Muzyka? Jak to, nie kupiłeś jeszcze pierdyliarda DLC z muzyką radio to, radio tamto?
Osobiście sporadycznie zostawiam muzykę: Baldurs Gate, pierwsza Mafia, czasami FIFA, w pozostałych, zwłaszcza grach typu Civilization, grand Strategy (EUIV, VictoriaIII) muzykę wyłączam po pierwszych 30min gry.
Nie mów mi nic o Simcity 5 - to było tak złe że aż żenujące, grafika była poprawiona względem poprzedniej części ale już wolałem pograć w Simcity4 niż w to g... , - wzdrygam się tak jakby mi na stół nagle spadł duży pająk czy jakieś inne talatajstwo.
Po tym g... na pewno bym nie kupił Simcity 6, tak jak nie kupiłem Civilization VI mimo że CivV była tylko "słaba" a nie "beznadziejna" jak Simcity5. Dziś w ogóle myślę sobie jak to się stało że w ogóle w Simcity5 trochę pograłem - ale po budowie kilku(nastu?) maciupkich miast dałem sobie spokój a jak wyszło Cities Skylines zobaczyłem w pełni jak bardzo Simcity5 jest skopane - nie tylko jeśli chodzi o skalę ale i zależności - Cities Skylines jest symulatorem miasta (choć dałoby się jeszcze poprawić to jednak skala zależności i sprzężeń zwrotnych jest wręcz onieśmielająco kolosalna - Simcity5 wygląda przy niej jak gra sklecona nawet nie przez licealistów a przez gimnazjalistów w garażu ze skalą przygotowaną chyba do minigierki na smartfona na nie pełnoprawnego symulatora miasta na peceta)
Może i miało a może nie.
SimCity 5 leżało na samych założeniach. CS sili się na płytką ale jednak zawsze symulację czy to ruchu ulicznego, czy sposobu zachowania mieszkańców. SC dalej jak w grach z poprzedniego stulecia tylko generowało wypadowe wskaźniki dla poszczególnych regionów miasta. A to zmienia wszystko, przede wszystkim sposób w jaki miasto się projektuje. W CS najlepiej sprawdzają się miasta korzystające z hierarchii dróg, jak w świecie rzeczywistym, w SC dalej rządził grid.
W grze najważniejsza jest... gra, muzykę można sobie włączyć jaką się chce, dziś to właściwie trochę archaizm dlatego nawet gdyby EA wskrzesiła Beethovena, Mozarta i Chopina to może Simcity stałoby się dobrym odtwarzaczem muzyki (sic!;)) ale nadal byłoby słabym symulatorem miasta. I pisze to jako dawny fan... Simcity 3000. W Simcity komunikacja i zależności praktycznie nie istniały, te gry (Simcity 3000, Simcity 4, Simcity 5) bardziej były grami ekonomicznymi a nie symulatorami miasta - Cities Skylines jest pierwszą gra która jest symulatorem miasta z prawdziwego zdarzenia.
Cześć. Ps5. Gram od 2 dni. I mam pytanie, kiedy dokładniej ma wyjsc 2 i czy będzie np zawierala pory roku?
Czy warto kupić jakieś 9 najważniejszych dlc na ps5 za 200 pare pln czy lepiej poczekać na 2 część?
Jak sądzicie?
Znacie jakiś kompleksowy poradnik? Może być yt.
Jak dobudować nowa elektrownie i kanalizację, tak jak te pierwsze i będą one tworzyć tak jakby nowe obwody?
I jeszcze gdzieś widziałem że da się niby wyłączać swiatla na noc (chyba chodzi olampy, albo o swiatla drogowe?) Jak to robić?
Dzięki za odp.
Jednakże strefy nadal są prostokątne i obawiam się, że trudne do uniknięcia będą nienaturalne przerwy między budynkami.
W Cities XL to fajnie rozwiązali, że były wygodne wypełniacze pustych przestrzeni.
W Cities XL to fajnie rozwiązali, że były wygodne wypełniacze pustych przestrzeni.
W City Life również były takie "wypełniacze".
No ale w końcu City Life to prekursor Cities XL, wydany przez tych samych twórców (Monte Cristo, Focus Home Interactive).
W Cities:Skyline też można to wypełnić, są przecież tysiące małych obiektów, które można powpychać w te dziury. Polecam poprzeglądać te zakładki i posprawdzać te wszystkie małe elementy, a z odrobiną wyobraźni te dziury się zapełni w całkiem ciekawy sposób.
Niby można ręcznie, ale w praktyce jak ktoś nie jest detalistom to mu sie nie chce. Taki automat wypełniający je generycznie to była fajna sprawa. Kolejna kwestia to sprawa wymagań, niestety ale te pojedyncze elementy działają jako niezależne obiekty i dosc mocno liczą się w obciążeniu silnika. W tym liczą sie do limitu assetów. Przy dużych miastach to podejście siłą rzeczy odpada.
Stąd z chęcią przywitałbym jakieś narzędzie wypełniania zoptymalizowane pod kontem zużywanych zasobów jak i czasu potrzebnego na pokrycie dużych terenów.
Ale faktycznie, tutaj skrzyżowania wyglądają jak w jedynce po ciężkich modach. Jeżeli takie elementy jak pasy do zjazdów będą się robić z automatu lub bardzo szybko domyślnym narzędziem do budowania dróg to bajka, bo teraz wymaga to sporo zabawy z intersection planerem/painterem czy jak tam się ten mod nazywał itd.
Ciekawe czy zrobią z tego symulator czy nadal ta gra pozostanie budowaniem makiety miasta.
A jaki masz głębszy symulator budowy miasta?
Tylko nie wyskakuj z Work & Resources bo to bardziej gra ekonomiczna gdzie skupiamy sie na łańcuchach produkcyjnych i bliżej jej do Anno.
Autorzy obiecują znacznie głębszą symulację, gdzie możesz śledzić losy simów. Każdy mieszkaniec ma określony poziom dochodów oraz wydatków, co wpływa na jego decyzje życiowe, co będzie robić w wolnym czasie i jak dotrze na miejsce.
Mieszkańcy, pojazdy i biznesy mają reagować na to, co się dzieje.
Dla mnie dużym minusem jest za to brak rowerów na premierę.
Mam tylko nadzieję, że wersja na XSX nie będzie uboższa względem PC, ani graficznie, ani silnikowo.. i jeżeli wszystko będzie cacy, to chyba będzie kupiona wersja ultimate!
Pewnie uboższa będzie, konsole to zamknięta konstrukcja do której musza dostosowywać detale gry którą tworzą. Choć minimalne 780 GTX a zalecane RTX 2080 ti, albo jakaś opcja u nich pobiera tyle zasobów albo ktoś odleciał z wymaganiami.
Obstawiam, że problemem na konsolach nie jest GPU a CPU. PS5 s Cinebench R23 w single-core ma wynik 1056, Series X 1142 a Series S 1084.
Dla porównania:
Wymagania minimalne na PC to:
i7-6700K - 1124
Ryzen 2600X - 1074
Więc jak wół widać, że konsole plasują sie bardzo blisko wymagań minimalnych dla tej gry. Niestety ale większość sztuczek optymalizacyjnych typowych dla konsoli (fakt robienia pod jedną specyfikację) rekompensuje niedostatki GPU, ale nie CPU. Dlatego na teoretycznie słabszej konsoli gra akcji potrafią wyglądać lepiej niż na PC o trochę wyższej specyfikacji ale w wypadku gier CPU heavy jak Stellaris czy pierwsze Cities skylines widać było problemy na poprzedniej generacji.
Zobaczymy jak gra będzie działać i jakie będę miał problemy z wydajnością. Zwłaszcza, ze PC mam tak pomiędzy minimalnymi a zalecanymi.
Zazwyczaj preoredrów nie kupuję (do tej pory 2 w życiu, ten jest 3), ale miałem okazję kupić wersje Ultimate ze 240zł, które w preorderze chodzi ponad 400zł a po premierze będzie pewnie pod 500zł więc się skusiłem (jeden z promotorów paradoxu na YT miał kilka kluczy z dużą promocją i się załapałem w wyścigu). Normalnie bym nie kupił, ale w tej cenie to ta gra będzie pewnie za rok najszybciej.
Więc opinię pewnie wrzucę w okolicach przyszłego weekendu już konkretne.
Panowie doradźcie prosze, czy jest szansa ze to pójdzie mi na laptopie
procesor - Intel® Core™ i7-1250U (1.1 GHz - 4.7 GHz, 10 rdzeni/ 12 wątków, 12 MB cache)
16 GB ram
Karta graficzna intel iris xe zingegrowana
Nie ma szans. Ogolnie trzeba czekac na lepsza optymalizacje, bo dostaje zadyszki praktycznie na kazdym sprzecie i dopoki tego nie poprawia, to nie ma co kupowac gry.
na intel Iris Skylines 2,dobre se ,pewnie odpalisz procesor OK ale to będzie działać 5 max 10 fps w 720p ,a poza tym to nie karta graficzna a nawet nie procesor graficzny dedykowany ,to procesor w procesorze czyli zintegrowany układ graficzny bez własnej pamięci ,to już o wiele lepszy by był GT 1030 z 2 GB GDR 5 6000 mhz,minimum najtańsze laptopy gamingowe z RTX 3050 na biurowcu nie ma szans,może na upartego GTX 1650 to pociągnie
Akurat karta graficzna tu ma najmniej do powiedzenia.
Gra ma problem z obsługą wielowątkowości, wydana w 2023 nie potrafi obsłużyć poprawnie więcej niż jednego rdzenia: Śmiech na sali.
Śmieje się z naiwniaków którzy kupia to coś w dniu premiery za pełną cene a i tak za parę dni wywalą grę z dysku bo gra miała być stworzona pod nowoczesne sprzęty żeby z niej więcej wycisnąć a tymczasem gameplayu starczy na max parenascie godzin bo stworzenie czegos wiekszego niż 50k mieszkancow jest po prostu niewykonalne przez pokaz slajdow.
Niby gra o budowaniu miast a jedyne na co pozwala to na stworzenie wioski xD
to już lepiej grać dalej w jedynke na modach która przynajmniej pozwala ci stworzyć faktyczne dużego miasta bez wybuchu kompa.
Co mi po nowoczesnej grafice skoro przez wiele lat znowu nie będzie się dało zbudować nic większego póki nie wydasz 30tys na kompa z rtx,em 7080 i i9 20000+ bo cytujac twórców "gra jest stworzona pod przyszłe konfiguracje" kazda wymowka dobra na to zeby sie nie przyznac ze spartaczyło sie robote
Twórcy muszą się drugi raz wpakowac w te same szambo żeby zrozumieć że na Unity tego typu gier się nie robi...
Już nawet nie chodzi o procesor i wielowątkowość ale to wygląda jak gówno przecież jest gorzej jak w części pierwszej. Regres po całości takiego syfu dawno chyba nikt nie wydał. Nie dość że brzydkie to nie ma sprzętu by to uciągnął. Zapowiada się crap roku 2023.
Gra ma problem z obsługą wielowątkowości, wydana w 2023 nie potrafi obsłużyć poprawnie więcej niż jednego rdzenia: Śmiech na sali
To by znaczyło, ze nigdy nie zadziała dobrze, bo musieliby napisać nową wersję Unity i przenieść na nią grę - Unity ponoć nadal źle obsługuje wielowątkowość... czy jednak coś pomyliłem i to tylko partactwo Paradoxu?
Jedno nie wyklucza drugiego.
Trzeba być naprawdę głupim by drugi raz pakować się w silnik który nie wyrabia w tego typu grach.
Nie chciało im się zainwestować w stworzenie gry na lepszym silniku, to teraz będą to łatać latami.
Gra o budowaniu miast w której jedyne co ci się uda stworzyć to miniaturkę Sosnowca bo na kompach z Nasa gra ma pokaz slajdów przy czymś więcej niż kilkadziesiąt chatek na krzyż. Polecam, będzie dało się grać jak za 10lat kupicie kompa z rtxem 10080, i9 21370k i 64gb ram za 50tys
Nie ma źle. Gram sobie na spokojnie na średnich ustawieniach przy 1920 x 1080 x 144hz i chodzi w miarę płynnie. Po tych wszystkich zapowiedziach bałem się, że nawet nie ruszy. Przebudowano wiele systemów, co uczyniło grę mniej "automatyczną". Dodam do recenzji coś jak będę miał 60 - 80 godzin gry. Na razie jest ok.
Na ten moment jest niestety kaszana. Gra rwie, ledwo trzyma 26 fpsów, przy 100% zużyciu karty graficznej (rtx 3080) ustawienia wysokie 1440p... Wstrzymam się z oceną do wydania patchy, ale na razie to wszystko wygląda jak jakaś alfa, nie pełna wersja...
Chociaż byście czarowali to nie zmienicie faktu że gra na steamie ma już przeważnie negatywne oceny (ponad 70%)
Masa raczej nie klamie , gra działa jak kupa.
A koledze wyżej chodzi wspaniale. I komu wierzyć?!
Obstawiam, ze kolega wyżej po prostu opalił na niskich + gra na znacznie niższej rozdzielczości.
Jeśli kiedyś zoptymalizują, wyjdą wszystkie ciekawe dodatki - będzie można spróbować grać na luzie. Na razie - unikać!
Czyli na ten moment gra jest grywalna na konsoli albo PC z NASA?
Na konsoli nie wyszlo, bo by sie zesrala. Wiesz, ze takie PS5 to medium range PC sprzed kilku lat ?
Nie obchodzi mnie na co ludzie wydaja swoje pieanidze. To ich sprawa. Jednak tutaj musze powiedziec kupisz ten niedorobiony syf = jestes glupi.
Alex kolejna gra roku czy nie grasz w city buildery ?
Ta gra nawet tych 40 zł za abo w obecnym stanie nie jest warta, już jest na zatoce jak by ktoś chciał sprawdzić optymalizacje na własnej skórze. Gamepasa nie da się zwrócić w momencie kiedy gra będzie miała pokaz slajdów
Nie rozumiem lamentu w komentarzach. Cities Skylines nigdy nie działało płynie w 60 klatkach i próżno tego szukać przy ogromie obiektów i mieszkańców po rozbudowie wioski/miasta. Fakt, faktem gra po odpaleniu działa dziwnie ale w domyśle wszystko jest ustawione na maksa! Polecam pozmniejszać sobie ustawienia niektórych zbędnych elementów, wrzucić tekstury na najwyższą jakość i cieszyć się z niezwykle udanego sequela. U mnie gra łapie ścinkę tylko gdy wykonuje się autosave, czyli klasyka gier Paradoxu.
To jak działała jedynka to jest pikuś przy tu jak działa dwójka. Nie rozumiesz lamentu? A ja rozumiem: gra jest brzydsza niż poprzedniczka a ma problemy z utrzymaniem 30 fps na topowych sprzętach. Fajny symulator budowania miasta w którym nie możesz budować miast bo ci na to sprzęt nie pozwoli. Grę stworzono po raz drugi na silniku który się kompletnie do tego nie nadaje, gra na steam ma opinie przeważająco negatywna. To nie lament, to po prostu prawda - ta gra to kupa w obecnym stanie. Lamentuja ci którzy próbują zanegowac prawde
Odpaliłem to z gamepasa na 4070ti, 12600k, 32gb ramu. Działa to żenująco i przede wszystkim wygląda żenująco. Ja wiem, że to nie jest kolejny crysis tylko city builder, ale jakieś wymagania chyba można mieć. Tragiczny aliasing, który wybija oczy (gram w 1440p, 4K nie eliminuje problemu), okropne cienie, które jakością przypominają gry sprzed 20 lat i w sumie gra wygląda lepiej bez nich.
Jakbym nie wiedział, że to ma premierę w 2023 roku to bym powiedział, że to poziom graficzny gier z gazetek ala symulatory wszystkiego robione na kolanie sprzed 10 a może i więcej lat. Na pustej mapie w 1440p high miałem koło 70 fps, na ultra low 130 fps, ale już przy 3 ulicach na krzyż i 100 mieszkańcach fpsy spadły o 10. Testując 4K hihg miałem 18 fps w takim "mieście". Strach się bać co będzie jak zamiast setki zrobi się z tego tysiąc albo nie daj boże 10 tys. Wtedy to już chyba pozostanie pokaz slajdów.
Ja w 4k na ultra detalach na RTX 4090 i 13900k miałem jakieś 40 fpsów. Rozumiałbym to gdyby gra wyglądała choćby jak Warhammer 3 TW ale ona wygląda co najwyżej jak Shogun 1 TW... Takie porównanie gier, mega słabo gdyż jedynka była rewelacyjna tak dwójka jest pretendentem do crapa 2023.
i5 8400, 16GB, 3060ti - bez AA, bez rozmydlaczy, 1440p, bez motion blur, bez DoF, wolumetria na średnie, reszta wysokie. 4h zero przycinek.
Tak samo jest niezależnie od ustawień. W sumie działa podobnie do jedynki.
Jak za darmo to nie ma tragedii.
wydanie na premiere tragiczne, gorsze niz cyberpunk. Nawet jak wszystko dziala to gra jest jakas taka brzydka.
Gra zwrócona. RTX4070Ti i już w menu działa to tragicznie. Jeszcze rozumiem jakby to jakoś wyglądało, ale to ma brzydszą grafikę niż jedynka. Tłumaczenia twórców, że "city builderzy potrzebują tylko 30fpsów" - śmieszy.
"Jeszcze rozumiem jakby to jakoś wyglądało, ale to ma brzydszą grafikę niż jedynka" - widzę że mamy do czynienia z zawodowym trollem na sterydach...
Wszyscy zwracają uwagę na techniczny bajzel, ja dla odmiany zwrócę uwagę na samą zawartość.
Ta gra jest uboga jak uzębienie emeryta. CS2 na premierę nie oferuje nic sensownego. Poklikać i polepić miasto można, ale bez modów należy zapomnieć o tworzeniu złożonego i dopracowanego miasta. Bardzo brakuje modułu do tworzenia intersekcji/rozjazdów, narzędzie do budowania dróg to amatorka jak w podstawce poprzedniej części. Dopóki nie wjadą mody takie jak chociażby Move It czy Intersection Marking Tool nie ma sensu się męczyć z ograniczeniami. Poza tym mamy 2023, a w grze brak ścieżek rowerowych..... Mapy jakie dostaliśmy na start to też mocne 30% "dizajnu".
Gry nie oceniam, bo musiał bym wlepić mocne 3.0 lub 4.0.
Bardzo brakuje modułu do tworzenia intersekcji/rozjazdów, narzędzie do budowania dróg to amatorka jak w podstawce poprzedniej części.
Przecież system budowania dróg jest zupełnie przerobiony i bije na głowę wszystko co oferuje jedynak, nawet z modami z wyjątkiem bezpośredniego oznaczania kierunku dla pasów z traffic managera. Do tego w końcu ścieżki działają jak należy.
Intersection Marking Tool
A idź mi z tym, na papierze fajne, w praktyce zabawa z każdym skrzyżowanie nudzi bardzo szybko. Tutaj skrzyżowania wyglądają prawie jak z IMT z automatu.
Jak dla mnie porazka i totalne rozczarowanie z tragiczna optymalizacja, a raczej z brakiem jakiejkolwiek optymalizacji.
Na 3070Ti na niskich ustawieniach w 1080p karta potrafi lykac 250W (w CP2077 z blokada 60fps ze wszystkim na ultra i path tracingiem mniej bierze pradu).
Brzydsze to to i o wiele ubozsze od jedynki. Totalnie nie polecam.
Ta gra wygląda jak Industry Giant II z 2002 roku. Taki potencjał i taki kaszan. RTX 10000 do tego pięknie zoptymalizowanego cuda. W Nasa może sobie pograją, my może za jakieś 4 lata. Szkoda, ale co robić. Deweloperzy to już sobie jaja robią z graczy, a tych rzetelnych to można policzyć na palcach jednej ręki.
Wg mnie gra na dzień dzisiejszy to kicha, moze grywalna ale do 30 tyś mieszkańców i na bardzo niskich ustawieniach. Graficznie mapy są wyjęte z przed 15 lat, monotonne.Brakuje urozmaicenia, brakuje plaż, brakuje skał i kamieni, brakuje drzew wyższych i niżych, brakuje piasku, brakuje gór skalistych i śniegu w górach, brakuje trawy i kwiatów, brakuje rafy koralowej, brakuje mgły miejscami, barkuje lazurowych odcieni morza przy brzegu, brakuje fal, brakuje róznych roślin, wodospadów, brakuje kolorystyki. Wszystko na jedno kopyto robione. Najlepszy przykład rzeka i ląd dwie tekstury nakładające się na siebie, zamiast płynne przejście np. poprzez piasek czy kamyczków albo przez klif. Miasta, budynki, wieżowce, chmury wszystko wygląda depresyjnie i blado jak w GTA 4. Na pochwałe zasługują samochody i piesi którzy wyglądają mniej zabawkowo niz jedynce. Pare usprawnień jest np. nie trzeba "ciągnąć rur" po mieście kanalizacji gdyż przychodzi wraz z drogami, czy przemiana prądu z wysokiego na niskie napięcie po drogach. Brakuje wszystkich dodatków dlc z CS1 przez co content gry jest marny i ubogi. Za to nie ma praktycznie niczego czego by nie było w CS1. Za pare lat pewnie zrobią jakieś dodatki i zoptymalizują ale to trzeba czekać. Na tą chwile nie polecam a już napewno nie za tą cene. Ocena 3.5 maks.
Czy tylko ja mam wrażenie, że w grze całkiem skopany jest system ekonomii? Moje miasteczko ma 5000 mieszkańców, czyli już kilka godzin gry za mną - od początku gry mam ujemne saldo a kasy i tak coraz więcej, właściwie istnienie finansów, podatków i pożyczek jest nieistotne. Już specjalnie buduję nieopłacalne rzeczy (np. linie żeglugowe co wożą po trzech pasażerów na 2800 pojemności xD), podatki na minimum a finansowanie usług na maksa. I dalej nie muszę się przejmować funduszami.
W jedynce było łatwo, ale mimo wszystko na początku gry trzeba było zwracać uwagę na wydatki. Ale tutaj to już farsa.
Ekonomia w tej grze jest jakaś pijana i dziwna. Niektorzy narzekają na to że jest za łatwo, ja mam wrecz odwrotna sytuacje.
po Przekroczeniu 5 tys zawsze coś dziwnego dzieje sie z ekonomia mojego miasta
Zbuduje nowe domy, tysiace mieszkancow przybywa. Przychod idzie na plus by potem znowu spasc i byc na minusie... Z ciekawosci zwiekszyłem wszystke podatki do 30%
na poczatku 9tys na plusie, by po chwili spasc do 3 tys a po minucie do tysiaca wydatki oczywiscie nnie urosły ani trochę, skąd te zwiekszone koszta? czy ja czegoś w tej grze nie rozumiem? wyglada to tak jak by gra z niczego pobierala mi wszelkie zasoby gotowkowe na plus gdy tylko budzet lepiej sobie radzi i jest to całkowicie poza oficjalnymi wydatkami w menu budżetu.
Tutaj ekonomia działa inaczej niż w taki CS1 czy innych city builderach. Podstawowa różnica jest prosta:
W klasycznych city builderach podatki są od posesji lub mieszkańca z uwzględnieniem poziomu budynku lub klasy mieszkańca. I tyle. Tutaj natomiast są od przychodów/zysków. Czyli jeżeli przedsiębiorstwa w mieście są nierentowne to zapłąca bardzo niski podatek, jak są rentowne zapłacą wyższy. Podobnie mieszkańcy zapłacą różny w zależności od dochodów.
--edit--
Masz na to osobny widok zamożności, możesz tez sprawdzić per posesja. Im zamożniejsza tym większe podatki.
Tragedia i jeszcze raz tragedia. Pomijam że gra ledwo chodzi. Nuda nuda i jeszcze raz nuda budynki nie zmieniają się po zmianie poziomu samych tekstur jest mało całe miasto wygląda jednakowo. Przy 30.000 mieszkańców mój pociąg przewozi 3 osoby buahaha bardzo zawiadola mnie ta gra w tym stanie ocena 0/10
Tak trochę średnio byłem nastawiony na grafikę przed premierą ale gdy już cs2 odpaliłem to po dwóch dniach grania dotarło do mnie że jest zajebiście , mało tego gram na rtx 2060 !! dziś zamówiłem inne gpu więc gra mi się będzie podobać jeszcze bardziej , wydaje mi się że jeszcze bardzo długo nikt nie zrobi tak dobrego city buildera tym bardziej że nie długo darmowe assety , edytor map i modów , dlc i za jakiś czas kolejne assety no i mapy zrobione przez graczy , nie żałuję wydanych 138 zł.
Całkiem przyjemnie się gra. Najlepsza jazda przy obserwowaniu i śledzeniu obywateli :P. Gra ma swoje słabe strony jak glitche z cieniami na rondach, dziwne animacje ludzi i kiszkowatą optymalizację, ale w gruncie rzeczy po ustawieniu opcji graficznych nie jest aż tak źle jak niektórzy opisują. Podobnie mi działało pierwsze Cities Skylines.
Co do opcji graficznych, warto je ustawiać z włączonym licznikiem FPSów. A na kartach AMD włączyć Anti-Lag, albo Chill i ustawić oba suwaki na 60. Mi jednak dużo bardziej pomógł Anti-Lag. Gra się jakoś stabilizuje i nie ma tych wkurzających przycięć. Chociaż FPSy są na poziomie 30, to można się przyzwyczaić. Ostatecznie w strategii za bardzo tego się nie zauważa.
Szczerze to bardziej mi się podoba jedynka. Pograłem w dwójkę i mam wrażenie że hajs leci z nieba mimo że ciągle mam przychody na minusie. Zero wyzwań, gra nudna.
Przed najnowszym patchem myślałem już że jest sporo za łatwo, po latce o numerze 1.12 zdałem sobie sprawę że ta gre zrobiono dla idiotow, bo okazalo się że spora część funduszy była zbugowana Budżet jest tak ogromny przy moim 70tys mieście że właściwie nie odczuwam żadnego funu w dalszym rozbudkwywaniu miasta, nie widze powodu żeby budować zaawansowane łańcuchy wydobywcze, elektrownie, i inne pierdoly bo hajsu i tak jest jak lodu. Ta gra to jeden wielki automat w którym połowę mechanik nie wykorzystasz bo nia ma po co. W tej grze nie da się zbankrutować, kredyty są kompletnie zbędne, gra jest prosta jak budowa cepa, 5 latek ja ogarnie. Zadowolenie mieszkańców bardzo łatwo nawet przy wysokich podatkach utrzymać w ryzach nie budując większości usług... Korki nie istnieją w tej grze jeżeli się dba o komunikację, wszystko przychodzi bez wysiłku ta gra to jeden wielki samograj bez głębi. Na plus że po najnowszym patchu gra wydaje się lepiej działać. Ale na litość boska: nuda, nuda i jeszcze raz nuda
Wszystko zależy też od tego jak handel zarabia na daną chwilę. Dochód waha się w granicach 240k-500k na godzinę. Usługi zapewnione na najwyższym poziomie, gdybym olał cześć z nich ( bo mam zapas zadowolenia) to było by jeszcze więcej
Wnioski po kilkunastu godzinach
Na plus:
1) nowy system budowania dróg, tak naprawdę gdyby doszło ustawianie zakazów per linia a nie tylko per droga to jakiekolwiek mody tutaj byłyby zbędne, gdzie w jedynce bez nich nie da się żyć
2) ścieżki w końcu da się rozsądnie budować
3) bardziej zróżnicowane strefy mieszkalne (jest ich więcej a nie tylko domki i wieżowce)
4) ulepszenia budynków
5) poprawiona ekonomia gry
6) w końcu miasto żyje i wymaga dostosowywania w czasie a nie jak we wszystkich city builderach do tej pory w zasadzie budowało się je jakoby w kamieniu (zmiana wartości ziemi wymaga dostosowania gęstości zabudowy, podobnie i usługi wymagają lokalnego popytu)
7) drzewko rozwoju
8) poprawiony budżet
Wady:
1) optymalizacja, ale przynajmniej z każdym patchem jest lepiej, ot trzeba uważać na kilka opcji, które są zabójcami FPS i najprawdopodobniej są zbugowane
2) mylące paski zapotrzebowania
3) komunikacja publiczna nie jest poprawiona od jedynki, dalej się stackują autobusy
4) brak wariantów EU i US dla budynków publicznych, jest tylko dla stref
5) zasięg przychodni, nie ma opcji by w obsługiwanym obszarze ta miała choć 50% obłożenie
6) brak prop line toola wbudowanego
Jak widać wady na tle zalet to raczej pierdółki.
Reasumując jestem zdecydowanie zadowolony. Dla mnie gra to zdecydowany krok na przód. Gdyby nie stan techniczny to wystawiłbym 9,5. Ale jestem maniakiem city builderów. Za stan techniczny -1,5 oczka (na premierę było -2 ale połatali trochę)
Gra, pomimo słabej optymalizacji, która już jest poprawiana, oraz ekonomia która też wymaga trochę poprawek, dla mnie wymiata i ma mega potencjał. Narzędzie do tworzenia całej sieci dróg jest boskie, na początku było dziwne ale zbiegiem czasu i to co teraz tworzę mogę powiedzieć że autor zrobił solidna robotę. Ogólnie jestem wielkim fanem CSa i wierzę w to że dużo poprawek będzie jeszcze w drożnych i gierka będzie idealna, mówię tu o wersji vanilla, która jest o wiele lepsza i ładniejsza niż w 1-ce. Grafika też daje radę, roślinność, drzewka super i podoba mi się to że jest system żywych drzew, w sensie podczas postawienia nie są od razu duże, chcieliśmy realna symulacje to ja mamy. Kto narzeka na ruch to znaczy że źle zaprojektował system uliczny lub nie dodał transportu publicznego. Ja jakoś nie mam z tym problemu, czyli w tą grę trzeba trochę pomyśleć a nie walić kraty dróg byle jak. Pozdrawiam fanów Cities skylines!
Ostatni patch musiał coś namieszać w ogólnej symulacji całego miasta, ponieważ z biegiem czasu pojawia się coraz więcej ikonek informujących o braku dostępu do chodnika. Podczas gdy mieszkańcy cały czas mają do niego dostęp...
Cześć! Mam ogromny sentyment do pierwszej części Cities Skylines, którą część graczy pamięta i wspomina, jeżeli lubi strategie ekonomiczne. Czekałem z niecierpliwością na drugą część. Przejdę natychmiast do rzeczy i powiem, że tytuł miał ogromny potencjał, niestety okazuje się delikatnie pisząc niewypałem i poniżej podam dlaczego...
PLUSY:
- wreszcie jakiś reprezentant dość niszowej kategorii gier
- sporo możliwości zarządzania tym jak funkcjonuje miasto
- sporo rozwinięć mechaniki względem części 1 (co oczywiste patrząc na 8 lat różnicy w datach premiery)
- możliwość przybliżenia kamery praktycznie do etapu śledzenia obywatela, co daje mnóstwo frajdy. Przyjemnie śledzi się życie w mieście.
MINUSY:
- Optymalizacja tytułu nie istnieje. To praktycznie dyskwalifikuje grę. Gram na RTX 4090, I9 13900k i 64gb ramu... do momentu póki miasto miało tak do 50k mieszkańców było ok... (stabilnie 40-50fps), po 100k gra zaczyna krzaczyć (drop do 25-30fps, okazjonalne spadki do 10!), po 200k jest bardzo, bardzo słabo... (20-25fps, dość często "freezy" na 1-3sek.)
- Wyrównywanie terenu - jeżeli nie spędzicie sporo czasu w narzędziach formowania terenu, to miasto będzie wyglądało idiotycznie. Trudno to opisać, ale wszelkie nierówności terenu wychodzą fatalnie i rodzą szereg problemów.
- Mało zawartości - fakt, od 1 części jest gigantyczny przeskok, ale pisząc szczerze? Mamy 23 rok, uważam, że budynków, które budujemy powinno być znacznie więcej, podobnie jak ich upgrade'ów. Wiem, że będą DLC's, ale i tak jest średnio
- Budowanie połączeń podziemnych (rury, sieci energetyczne) to porażka, bardzo ciężko dokonać sensownych połączeń
- Niespodziewane wariacje odnośnie napływu lub przypływu mieszkańców. Podnoszę podatki mieszkańcom, którzy są niezadowoleni i uwaga... mam większy napływ ludności... obniżam podatki, ludzie zaczynają odpływać
- Dziwne fanaberie i błędy w liczeniu estymowanego przychodu finalnego miasta
- Absurdalne sytuacje na drogach. Trochę tak, jakby mieszkańcy z premedytacją chcieli robić chaos na drodze. Miałem wrażenie, jakby wszyscy kierowcy w mieście zamienili się w młodociane karyny, które prawo jazdy wygrały w czipsach...
OCENIAM TYTUŁ NA 4/10 (głównie za szczegółowość śledzenia tego co dzieje się w mieście i duże aspiracje Twórców)
Czy gram dalej? Jestem po 25h w grze, raczej kończę przygodę, bo po przejściu wszystkich leveli swoisty "end game" jest nudny i niewiele wnosi.
Spore rozczarowanie, gram ze względu na sentyment! POZDRAWIAM
Ogólnie, jest bardzo, bardzo średnio.
Niedopracowana i ogołocona z zawartości gra która nie powinna się ukazać w tym roku. Dodatkowo Collosal Order leci w kulki odkładając w czasie (na kilka miesięcy) rozszerzenie gry o takie podstawy jak chociażby edytor map czy panel z modami. Na chwilę obecną gra nie ma zawartości.
Bieda i nędza, a ponieważ ocenia się to co jest, a nie to co będzie kiedyś, więc ocena nie może być inna.
Jak by komuś było za łatwo to po patchu 1.15 jest jeszcze łatwiej. Przy 80k populacji prawie milion na godzinę, symulator malowania mapy, gra dla niepełnosprawnych intelektualnie xD Na dodatek błędy które niby patch naprawia ( niedziałająca sortownia) nadal istnieją i pewnie nigdy nie zostaną załatane bo już w exelu odhaczone. Śmiech na sali, jak tu nie piracic gier skoro takie plucie na konsumenta robi się standardem w branży?
Miał być jeszcze jeden patch w tym roku no i chyba się go nie doczekamy. Mam miasto +430k i nie da się grać, nic nie działa tak jak powinno :(
Dawaj znac jak cos sie poprawi. Do momentu osiągnięcia tego 430K bylo w miare grywalne plynnie i ok ? Korci mnie kupic dla samego pogrania i zbudowanoa sredniej wielkosci miasta, ale jak doswiadczyles tez innych błędów to jeszcze sie wstrzymam z zakupem.
Ogólnie gra się bardzo fajnie tak jak w poprzednie części tyle że w tej nic nie działa tak jak należy. Totalnie nic.
Jako fan 1 części w 2 nabiłem już 160h i mam problem, bo brakuje mi małych dodatków(ławeczki, kioski, drzewka) i rzeczy oczywistych takich jak choćby plaże. Fajnie by było jakby w parkach i miejscach rekreacji poruszali się ludzie, bo większości są tylko pustymi obiektami. Sortowanie poczty nie wiadomo na czym polega, bo pomimo wielu obiektów z nim związanych w mieście działa niewydajnie. Podobnie jak z parkami jedne obiekty działają prawidłowo i widać taksówki, śmieciarki, itd... inne zaś stoją puste pomimo że powinny wypuszczać karawany, ciężarówki... Chyba moce obliczeniowe i przycięcie niektórych rzeczy przez twórców to powoduje. Gra była robiona z ogromnym rozmachem jednak ktoś za późno zorientował się że obecne sprzęty graczy jej nie uniosą. Ekonomia jest dziwna, bo jej nie ma:-) Miasto cały czas przynosi dochód ja już mam max kasy(w jedynce tak nie było). Nie wiem czy da się ją naprawić? Czy projekt nie przerósł twórców. Gra się fajnie szkoda tylko że nie ma zawartości dodatkowej, bo mój plan miasta stoi w stagnacji i wykańczanie dzielnic tym co jest w podstawce trochę nuży. Gra jest bardzo dobra, ale mogła być o wiele lepsza gdyby działała poprawnie.
Znając Paradoxas z ostatnich lat, to jak uporają się z masami błędów w podstawie, to wypuszczą DLC z 4 ławeczkami, 10 drzewkami i jakąś plażą za 100$.
Mnie Paradox zraził totalnie CS2.
Ta gra jest dziwna z jednej strony pokazuje obiekty z jak najlepszej strony(tętniące życiem i ruchem, wypuszczające pojazdy - karetki, śmieciarki , taksówki) z drugiej inne pozostawia puste(nieruchome obiekty bez ludzi - parki, cmentarze bez karawan, centa pocztowe). Największe bolączki tej gry to niedziałające centra logistyczne poczty, szkoły podstawowe co centymetr(zapotrzebowanie na nie psuje zabudowę). Ciekawe czy tą grę można naprawić, bo jeśliby chodziła w całości jak w niektórych aspektach to byłaby kultowa, a tak wydaje się projektem który przerósł twórców.
Skok na kasę (czyli typowa gra po 2015r.). Niedorobiona technicznie, okrojona z zawartości i pełna błędów. Ogólnie produkt i projekt bez sensu, bo nie daje nic w porównaniu do poprzedniej wersji. Ale marka znana, więc się sprzedało. Taka 'Fifa' w świecie city-builderów.
Skok na kasę (czyli typowa gra po 2015r.).
Fakt.
Niedorobiona technicznie, okrojona z zawartości i pełna błędów.
Z dwoma pierwszymi się zgodzę, ale według mnie druga odsłona ma mniej błędów od pierwszej części. "Jedynka" znacznie częściej wywalała do pulpitu oraz pojawiały się losowe błędy tuż po wczytaniu miasta (najczęściej, gdy korzystaliśmy z dużej ilości modów). No i sama długość loadingów była zdecydowanie dłuższa niż w drugiej części.
Ale marka znana, więc się sprzedało. Taka 'Fifa' w świecie city-builderów.
Niezupełnie. Cities: Skylines jest mniejszą marką od Fify, a nawet od poczciwego, starego "SimCity". No i wyszły tylko dwie części, a FIFA wychodzi każdego roku nieprzerwanie od niemal 30 lat.
Na ten moment czuję się jak w podstawce EU4. Niby wszystko jest ale tak naprawdę nic nie ma.
Niestety ale odkochuję się powoli od Paradoxu dzięki tej odsłonie CS.
Niestety kasy nie mogę odzyskać, bo kupiłem w przedsprzedaży na enebie, w pełnym zaufaniu, że jeśli nie od premiery, ale w kolejnych patchach gra szybko stanie się perełką jak inne produkcje Paradoxu.
Zawiodłem się i zraziłem totalnie. Jak zawsze broniłem Paraduoxu przed mniej lub bardziej trafną krytyką, to teraz sam jestem zdumiony jak można yebać swoich fanów.
Skończyło się na tym, że jak kiedyś kupowałem DLCki do innych produkcji właściwie w ciemno, godząc się jako fan, że nie muszą być idealna, tak teraz nie kupię praktycznie nic nowego z logiem Paradox, w akcie protestu jak można traktować swoich klientów.
Mam pytanie: dochodzę do 40k mieszkańców i nagle rozwój stopuje. Po prostu zero zapotrzebowania na nowe sfery. Jakieś pomysły?
Hmm ja muszę przyznać, że nie do końca wiem o co chodzi z hejtem na tą grę. I od razu zaznaczam, że nie jestem jakimś mega kozakiem w takie gry, choć gram w takie od pierwszego sim city(po prostu lubie pobudować sobie na luźno, z full kasa itp) I tutaj naprawdę nie widzę jakichś wielkich problemów w sensie ja buduję duże miasta i wszystko chodzi bardzo płynnie i ładnie wygląda na full wszystkie ustawienia.. komputer mam oczywiście dosc dobry i może to dlatego, co do zawartości to może faktycznie mogłaby być ona większa ale do takiego zwykłego budowania jest satysfakcjonująca i wiadomo że będzie tego więcej za jakiś czas. Dlatego nie bardzo rozumiem co jest nie tak z tą grą bo mi się gra zupełnie po prostu przyjemnie a o to chyba chodzi ?
Pozdro ! :)
Na premierę było źle jeżeli chodzi o stan techniczny. Jak zacząłeś grać ostatnio to sporo poprawili od tego czasu. Plus opóźnienia z DLC, wsparciem modów itd. Miały by pod koniec 2023 a będą na koniec marca.
Ogólnie to jest przykład gry, która powinna mieć premierę przesuniętą o 2-3 miesiące i problemu by nie było.
No tak, ale to jest niestety problem 95% gier w tych czasach u tu nic nie poradzimy, jedynie co należy gry kupować później, jak już są połatane, ale sam fakt, że tak klienta traktują jest faktycznie dość przykry.
Pogralem godzinke i... skasowalem. To co bylo idealne w CS1- polaczenie kanalizacji i elektrycznosci - tutaj sp... meczarnia, aby trafic w punkcik pokazany pod skosem. Polaczysz dom, a ten obok nadal nie ma niczego... katastrofa... Jak mozna tak spieprzyc, cos, co bylo bardzo dobrze rozwiazane wczesniej. Cale szczescie gralem an PASS-ie, wiec za gniota CS2 nic nie zaplacilem. Poza tym system dzien-noc jest totalnie denny. Mozna go wylaczyc ? Wracam do jedynki.
witam nie wiem czy dobrze trafiłem mam problem z citties skynlines 2 sprawa wyglada tak jestem po aktualizacji ekonomioa 2.0 po aktalizacji modów uruchamiam gre wszystko działa jak chce wczytac zapisana gre lub nowa gre to wejdzie mi na mape i mnie za chwile do pulpitu wywala macie jakis pomysł na to ???
Gra dalej nie działa przykład:
Brakuje mi 4000 pracowników zapotrzebowanie na wszystkie typy mieszkań 0 haha mówię ok zmniejszę podatki do 0 to zapotrzebowanie będzię ale niestety nie haha i nie rozumiem podatków na minusie czyli co miasto im dopłaca za mieszkanie haha wydaje mi się, że edukacja też leży lub po prostu nic nie znaczy. Budynki handlowe jak cała reszta niby maja sie rozwijać na zasadzie ile zostanie z czynszu reszta na rozwój no to ok podatki na 0 i poziom dalej stoi na 3 ehhhh grę dalej oceniam na 0/10
A maja czym dojechac ? Tez mialem taki moment. podlaczylem pare linii tramwajowych i metro... chula... pracownicy sie znalezli...
A więc nie wiem czy korzystaliście, ale do gry wyszedł genialny mod, mianowicie Road builder umożliwiający tworzenie customowych dróg w trakcie gry (dosłownie w trakcie, nie że z poziomu jakiegoś edytora czy coś).
Moda mogę już gorąco polecić. Tak naprawdę mam tylko problem z asymetrycznymi drogami z medianą (bez niej działa dobrze) ale to wynika z ograniczeń silnika gry. Poza tym działa fenomenalnie do tego stopnia, że twórcy powinni namówić autora do włączenia go do gry bezpośrednio.
Optymalizacja jest fatalna – nawet na mocnym sprzęcie gra potrafi się zacinać, co odbiera przyjemność z rozgrywki. Do tego dochodzą problemy z AI mieszkańców, które momentami działa wręcz absurdalnie. W porównaniu do pierwszej części, mam wrażenie, że brakuje tutaj innowacji – zamiast rozwijać serię, dostaliśmy produkt niedopracowany i wtórny. Co gorsza, liczne błędy techniczne sprawiają, że rozbudowa miasta to raczej frustracja niż satysfakcja. Na ten moment – ogromne rozczarowanie.
Akurat różnic jest sporo. Cały system zapotrzebowania lokalnego i wartości ziemi zmienia wszystko. Gra ma problemy duże ale na poziomie konceptu jest naprawdę fajną ewolucją gatunku. Gorzej z wykonaniem.
Co do przycięć to gra ma kilka ustawień, które zabijają FPS, nie mam bladego pojęcia czemu dalej są obecne w domyślnych setach ustawień, bo na ich realną naprawę nie liczę, po prostu Unity tutaj chyba nie da rady samo w sobie.
Mam ze 300 godzin na CSI. Zawsze czekam po premierze jakiejs gry na jej dopracowanie. Z CS takze na poczatku nie bylo za slodko, a i bez modow.. kazdy dzisiaj moze to sprobowac na vanilii.
Slyszac liczne glosy krytyki... `wywala sie raz po razie`, ` powyzej 30tys mieszkancow nie da sie grac`, ` brzydka`... itp zwlekalem z jej zakupem. Zrobilem to dopiero, gdy znalazlem w dobrej promocji na cdkeys za ok. 70 zeta (14,20Ł).
Pogralem juz ok 40 godzin, mam prawie 80tys mieszkancow. Gra chodzi plynnie (przycina sie tylko lekko podczas zapisu. Ze wzgledu na glosy o wywalaniu ustawilem autmatyczny zapis co 2min... jednak nie wyrzucilo mnie z gry ani razu). Grafika szarawa, ale bardziej mi odpowiada niz cukierkowa CS, a jak tam zaswieci sloneczko, to z mapy jedna wielka glara, jakbysmy byli na lodowcu w sloneczny dzien (nie pomagaly zadne mody na korekcje kolorow itp).
Jak na razie, to jedyne zastrzezenie mam do nowego systemu kladzenia sieci tramwajowej. W jedynce polaczone z droga, tutaj trzeba czasami pol miasta wyburzyc, aby na pozniejszym etapie rozwoju ja zalozyc.
Ogolnie juz bez modow CS2 ma wiekszy potencjal i wiecej mozliwosci szlifowania swego miasta.
Dodam na koniec, ze gram na staruszku PC-cie i nie zamierzam go upgradowac ze wzledu na jedna gierke.
Procek AMD5800, RTX3070, 32GB RAMu, tylko dysk, na ktorym jest instalacja to szybki M2.
Chodzi plynnie, jak ustawi sie dobrze grafike, dorzucilem jeszcze FSR. Na 32 calowym 1920x1080 wyglada calkiem porzadnie.
Co do krzykow o wywalaniu sie gry, to jestem teraz w 100% pewien, ze problemem sa nie w pelni kompatybilne mody.
Rozumiem, ze glosy krytyki to przede wszystkim osoby, ktore musza zawsze ustawic grafike na maksa, przyladowac ze 100 modow na raz ...niewazne jaki mam PC... nie chodzi mi plynnie , to gniot.
...145 tys mieszkancow, 3 porty lotnicze, 2 porty morskie, rozbudowane metro tramwaje i kolej...nadal zero problemow
Wróciłem po czasie by przetestować. Nie zauważyłem żeby optymalizacja jakoś wybitnie się poprawiła. Utwierdziłem się za to w przekonaniu też że twórcy błądzą we mgle i nie maja pojecia o projektowaniu mechanik gier strzelajac rozwiazaniami na slepo od jednego bieguna w drugi bez refleksji: Wcześniej ekonomia była za latwa i gracze się na to żalili wiec teraz mamy druga skrajność bo ceny budynków i koszt utrzymania miasta sa tak absurdalne że przez ogrom czasu człowiek więcej siedzi z przyspieszeniem czasu na afk by coś odłożyć niż faktycznie buduje. Wracam do jedynki i raczej już nie tkne tego nieporozumienia
No nie zgodzę się z tą ekonomią - w dalszym ciągu jest za łatwa.
Zależy jak patrzysz. Jeżeli dla ciebie trudnością jest afczenie godzinę by do miasta kupic peron i podłączyć kolei to jest git. Być może większe miasta mają na tyle zarobkow by grać przyjemnie, ja przy 20tys mieście niezależnie od kombinowania z podatkami muszę jakoś godzinę isc na afk by cokolwiek sensownego odłożyć na dalszy rozwój miasta. A mam wysoko rozwinięty przemysl, większość produkcji ogarnięte, brak korków, edukacja na dobrym poziomie itp więc to nie jest wynik mojego zarządzania a głupoty twórców. Pomijając fakt że zarobki skaczą i potrafią zmniejszyc się o połowę z dnia na dzień bez wyraźnego powodu nawet jak ustawie podatki na absurdalnie niskie i zgaduj o co grze chodzi.
Prawda - smutna - jest taka, że lepszy system ekonomii był już w SimCity2000. Nie mam nic przeciwko czekaniu - to zabawne że oczekujemy realizmu a jednocześnie chcemy wszystko budować na już - ale tutaj budżet jest dosłownie z gumy. Skoki o których wspomniałeś są bez sensu i często ciężko powiedzieć z czego wynikają. Dość łatwo jest zoptymalizować miasto ale przez ten rażący po oczach brak realizmu nie ma w tym żadnej radości.