Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Elden Ring po roku. Jak poradził sobie „soulslike prawie idealny”

05.03.2023 00:26
10
5
odpowiedz
8 odpowiedzi
zanonimizowany768165
119
Legend

Nigdy nie dałem rady przejść żadnego Soulsa i nie pojmuję przez to fenomenu Elden Ring...
.... ale i tak nie ogarniam ludzi narzekających na grę z powodu poziomu trudności. Jak mi nie podoba się jakaś gra albo nie daję sobie z nią rady to - uwaga - gram w coś innego.
Taki to problem jak jedna seria gier tego nie robi? Większość z tych narzekaczy i tak nie ma czasu by ograć chociaż cząstkę innych gier, więc tym bardziej dziwi uporczywość z jaką narzekają na poziom trudności i brak przystępności.

04.03.2023 17:05
1
Twoja stara 1993
52
Generał

Nie częśc osób tylko większość nie podoła

post wyedytowany przez Twoja stara 1993 2023-03-04 17:06:39
04.03.2023 18:16
xandon
👍
2
3
odpowiedz
7 odpowiedzi
xandon
42
Generał

Na wstępie pozdrawiam serdecznie wszystkich naszych golowych milusińskich "sympatyków" Elden Ring, którzy zaraz tutaj pewnie przyjdą rzucić jakimiś pomidorami. Nie przestawajcie drodzy, bez was też nie byłoby tego fenomenu. A ponieważ na razie nie widzę, to rocznicowych słów kilka bez pretekstu ;-)

Tak, bo Elden Ring to jest fenomen, bez względu na liczby, oceny, porównania, wygrane nagrody, czy go ktoś tam lubi, czy nie lubi. To się wymyka jakiejkolwiek suchej analizie. Muszę powiedzieć, że jestem bardzo zdziwiony i nie potrafię do końca wytłumaczyć swojego własnego zafascynowania tą grą. Pomimo już chyba 20 przejść, zawsze do niej wracam po skończeniu innych gier, robię kolejne przejścia w inny sposób, zapuszczam się w inne miejsca, i zawsze jest to świeże i częściowo nowe doświadczenie. Człowiek sobie przypomni, wpada do Ziem Pomiędzy na godzinkę i już nie wychodzi. I zawsze jestem zdziwiony, że coś można zrobić inaczej, albo że o czymś nie wiedziałem. Teraz np. jak się zastanawiam czy odpalić sobie tego nowego Wo Long, nawet z Game Passa, to eee... i wybór pada z powrotem na ER. Ostatnie przejście kilka dni temu w 37-my sposób, akurat z biczem i bojową tarczą. Taki drobny przykład. Zaczynając ER punktem honoru było nie używanie tarczy :-) Gdzieś w trakcie poznałem jednooką tarczę z tą ogniową armatą, i kilka innych podobnie specyficznych, i miałem sporo frajdy z rozpierduchy przy ich użyciu. Przy przejściu-wyzwaniu pokonywania każdego bossa jego własną bronią pokonałem Ogniowego Olbrzyma zwykłymi ciosami ciężką tarczą. A teraz przez przypadek sprawdziłem dokładniej skuteczność podstawowej umiejętności Cios Tarczą przy Str 80 i zgromadziłem sobie małą kolekcję odpowiadających tarcz, zmiatając nimi większość przeciwników i bossów na jakimś tam wyższym NG+, na spółkę z biczem dla efektu. I tak w tej grze można bez końca. Jak wszyscy tu na forum pisali, że Tworzenie w tej grze jest zbędne, to zrobiłem przejście oparte wyłącznie na tworzeniu, które okazało się najciekawszym ze wszystkich przejść i pokazało dodatkową głębię otwartego świata, a teraz używam tworzenia pomocniczo za każdym razem dla czystej frajdy. Droga od pokonywania bossów z jakimś mniejszym / większym wspomaganiem na początku, do opanowania tych największych samym skillem to największa satysfakcja jaka mnie spotkała, bo mistrzem w walce nie jestem. Jak dziś pokonuję sobie Olbrzyma, Maliketha czy Elden Beast własnym pewnym tańcem, to daje mi za każdym razem tyle zabawy, że mogę bez końca. A rozkminianie lore to faktycznie never ending story. Można zrobić wszystkie zakończenia, wszystkie questy, naczytać się i naoglądać lore, a gra dalej nie pozwala o sobie zapomnieć.

A dzisiaj co mamy... wystarczy jeden obrazek zapowiedzi Shadow of the Erdtree i już wyobraźnia szaleje, jest kontynuacja gry w samej głowie, w dziesięciu kierunkach, nawet bez odpalania konsoli :-) :-) Oczekiwania do rozszerzenia są ogromne. Osobiście gdy już wiem, że będzie, to mi się aż tak nie śpieszy - niech będzie zrobione na miarę podstawki. Uważam, że ER i bez DLC jest produkcją kompletną, ale jak ma być go więcej to głowę rozsadza. Myślę, że rozszerzenie będzie duże i nie jedno. Mam też takie własne życzenie, aby oprócz wątków fabularnych pojawił się gdzieś po drodze Boss Rush Mode - to by było cudowne. No i czy można sobie wyobrazić bossa trudniejszego od Malenii? A zgodne z tradycją FS bossowie w DLC są trudniejsi...

Aha, no i jak mówimy o tych wszystkich rocznicowych liczbach dotyczących ER. Osobiście napisałem tutaj parę pieśni na jej temat przez ten czas. A.l.e.X stwierdził kiedyś, że 100. Mi się wydaje, że przy 1-2 pieśniach dziennie przez 365 dni, wychodzi jakieś 500. Dorzucam zatem tą swoją małą skromną cegiełkę do podsumowań rocznych, nawet jak wszyscy mają tego serdecznie dość ;-) Ilością godzin w grze nie będę epatował, bo jest ich więcej niżbym chciałbym się przyznać.

04.03.2023 18:30
Aen
2.1
Aen
239
Anesthetize

Zazdroszczę Ci. Ja wytrzymałem jakieś 1,5 godziny. Jestem stary i nie mam tyle czasu na granie by wymyślać kolejne strategie na jakiegoś wroga już od samego początku i męczyć się z grupką mobów pół godziny, więc po którejś śmierci z kolei machnąłem ręką i gra poszła z dysku, a potem refundacja. Za każdym razem kupuję jakiegoś soulslike''a i liczę że tym razem to będzie to, i za każdym razem ten sam scenariusz. Ta gra była ostatnia, bo pomimo że klimat i konstrukcja świata był interesujący, to jednak dowód że nie mam zacięcia, umiejętności (albo chęci do ich pozyskania) oraz cierpliwości na ten gatunek. Trochę szkoda, ale co począć.

04.03.2023 18:34
Kwisatz_Haderach
2.2
Kwisatz_Haderach
13
GIT GUD or die trying

No to teraz tylko czekac na twoich "fanow" i reszte golowej elity, ktora bedzie ciebie opluwac, a nas usilnie przekonywac ze "ER/DS/inne nie jest gra trudna tylko...", "ER jest gra zepsuta", i tak dalej, i tak dalej.
A wogole to tylko Gothic i Wiedzmin/Cyberpunk foreva.

Zas tobie xandon gratuluje odnalezienia growej "drugiej polowki" i umiejetnosci przelania tej milosci na slowo pisane. ;)

Ja tak mam z Diablo 2 LoD (zdecydowana growa milosc zycia. Choc Dark Soulsy i pochodne sa bardzo wysoko w rankingu skokow w bok. ;) ). Wlasnie dzisiaj sobie zaczynam grac nowy sezon w Median XL, bo wyszedl znaczacy update.

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2023-03-04 18:36:57
04.03.2023 18:44
2.3
2
Krzycztow
63
Pretorianin

xandon Oto Elden Ring w całej okazałości. Dla mnie, obok RDR 2, gra ostatniego pięciolecia i jedna z gier życia. A że gram już ponad trzy dekady, a na świecie żyję jeszcze dłużej, to trochę produkcji wszelakich ograć zdążyłem. I przez te lata niewiele uzbierało się tytułów tak działających na wyobraźnię jak Elden Ring.

04.03.2023 18:50
CaptainShikari
2.4
CaptainShikari
17
Legionista

To ja tak miałem z pierwszym Dark Soulsem, nabite mam z 500 godzin na steam, do tego po jednym przejściu na PS4 i Switchu. Chciało mi się grać bez końca, moje ostatnie przejście było robiąc sobie wyzwanie grając na SL1 :). A Elden Ringa przechodzę obecnie drugi raz robiąc sobie różne buildy na danych etapach, aktualnie 2 zakrzywione miecze z popiołkami na krwawienie :)

04.03.2023 20:17
Ergo
2.5
Ergo
98
Generał

xandon

Nie napisałeś tutaj nic odkrywczego, Soulsy zawsze takie były, ta gra polega na zabawie sprzętem i pokonywaniu wrogów x razy na różne sposoby. Tak samo to działa np. w Monster Hunter. Po prostu te gry mają bardzo dobrą regrywalność, oczywiście to też zależy od typu gracza.

Co do hejtow Elden Ringa to myślę, że większość weteranów Soulsow nie rozumie tego fenomenu ponieważ są to zwykłe Soulsy w otwartym świecie. Ja będąc fanem gier FromSoftware byłem bardzo zawiedziony tym tytułem, do dzisiaj nie kupiłem ER bo jest to dla mnie zbyt duży recykling. Może kiedyś kupię na jakiejś mocnej promocji...

Uprzedzając typków którzy zaraz wyskoczą, że jak mogę oceniać grę, nie grając w nią. A no w dzisiejszych czasach jak najbardziej można wyrobić sobie zdanie o grze nie grając w nią, a tym bardziej jeśli jest to gra oparta na mechanikach poprzednich odsłon w które dana osoba grała.

04.03.2023 20:48
xandon
2.6
xandon
42
Generał

Ergo masz rację, to nie jest przecież wpis o odkrywczości, ale podsumowanie 1-szej rocznicy Elden Ring i refleksja po roku, zgodnie z artykułem. Zgadzam się też, że doświadczony gracz może sobie wyrobić jakąś opinię o grze oglądając gameplay, bez grania. Sam tak robię wybierając pozycje do ogrania, bo jestem bardzo selektywny i jak wszyscy mam ograniczoną ilość czasu, dlatego mogę sobie pozwolić na poświęcenie go tylko na najlepsze gry. Najlepiej jak je można przejść inteligentnie, np. NG+ w ER zajmuje mi 2h. Przed Elden Ring przeszedłem 9 razy Dark Souls 3 do NG+8 i Sekiro do NG+3, więc teoretycznie to są moje pierwsze miłości FS, w trakcie Elden Ring przeszedłem po 2 razy DS1 i DS2, w Monster Hunter World pograłem 50h, a potem przełączyłem się na Monster Hunter Rise, gdzie bawiłem się ponad 100h. To wszystko są fenomenalne gry. Dały mi masę przyjemności, ale to nie ER, daleko do ER, akurat dla mnie. Ktoś inny może mieć inne preferencje. Tylko to jest akurat artykuł i święto ER, dlatego o nim mówimy. ER nie musi się do nikogo przyrównywać.

06.03.2023 12:31
2.7
OldBoy
6
Legionista

Elden Ring to była moja pierwsza gra od FS. Długo nie mogłem się przekonać do ich produkcji, nie próbując nawet a bazując na opiniach "niefanów". Nie dość, że za trudne to jeszcze niedokładne sterowanie, powodujące nieprzewidziane zgony. To drugie okazało się być nieprawdą już na początku mojej przygody, a pierwsze? Odpowiem trochę dalej.
Pamiętam jaki zagubiony biegałem po Limgrave, bojąc się wychylić nosa gdzieś dalej. Niby była mapa ale nic z niej w sumie nie wynikało. Nie wiadomo gdzie iść, co robić. Wiele godzin zajęło mi zanim poszedłem na pierwszego bossa, bijąc się z pobliskimi mobkami, ucząc techniki, wskakując powoli ma kolejne poziomy, zdobywając, ulepszając bronie. I nawet ten pierwszy, gdy myślałem, że jestem wreszcie gotów, zamiatał mną podłogę. Jednak mimo początkowych niepowodzeń chciałem więcej.
W miarę postępów i kolejnych zwycięstw, stawało się dla mnie jasne, że największą trudnością jest pokusa pójścia na łatwiznę i niedocenianie przeciwnika. To nie jest typowa gra, w której wystarczy szybko wciskać jeden lub dwa przyciski. Tu trzeba opanowania i taktyki.
Czy Elden jest trudny? Myślę, że jest sprawiedliwy. Jak nie traktujesz tej gry i technik jakimi się rządzi poważnie, to robi z ciebie miazgę.
Ty samym cechują się dla mnie dwa kolejne tytuły tego studia, które od tamtej pory ukończyłem - DS3 i Sekiro.
Właśnie przechodzę poraz kolejny, nową postacią. Biegam z gołą klatą, na lekkim ekwipunku z mało wyszukaną bronią iron ball. Dopiero przy ognistym olbrzymie zorientowałem się, że nie używam już duchów. A gigant, mimo, że napsuł mi krwi przy pierwszym przejściu, okazał się być zwykłym leszczem.
Mimo już setek spędzonych przy tej grze godzin, ciągle odkrywam coś nowego. I nie mam na myśli nudnych, powtarzalnych "znajdziek", bo takich tu nie uświadczymy, tylko całe lokacje typu podziemia, jaskinie, które dzięki wspaniałej konstrukcji świata bardzo łatwo przeoczyć.
Nie zważając na czasem spotykany hejt, czy choćby niechęć do ER, dla mnie jedna z najlepszych gier.

post wyedytowany przez OldBoy 2023-03-06 12:33:02
04.03.2023 20:04
3
odpowiedz
zanonimizowany1379311
0
Pretorianin

Czyli 25% wszystkich normików grających w Elden ringa ever udalo sie dojsc np do Placidusax?

04.03.2023 20:57
👍
4
odpowiedz
fftc
112
Generał

Po roku cisnę ponownie Bloodborne na zmianę z Demon Souls i bawię się wybornie. Do ER nie zamierzam wracać nawet przy okazji dodatku, podstawka była już wystarczająco rozciągnięta na siłę przeciętną zawartością.

04.03.2023 21:01
😍
5
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1349061
16
Generał

Kwisatz_Haderach
No tak bo przecież ER jest DOSKONAŁY ma zero wad.
Najlepsza gra RPG, bogata fabuła, głębokie postacie, genialne dialogi i misje.
Wspaniała grafika niczym fuzja RDR2 i CP2077, zero problemów technicznych.

/s

04.03.2023 21:12
Kwisatz_Haderach
5.1
2
Kwisatz_Haderach
13
GIT GUD or die trying

"No tak bo przecież ER jest DOSKONAŁY"

Zgadzam sie.

04.03.2023 21:51
SpoconaZofia
5.2
3
SpoconaZofia
80
Legend

Też się z tobą zgadzam. Redzie w wielu aspektach walki mogliby się uczyć od FromSoftware.

post wyedytowany przez SpoconaZofia 2023-03-04 21:51:47
04.03.2023 22:25
Lolek4312
5.3
Lolek4312
0
Pretorianin

Elden Ring nigdy nie był i nie jest doskonały.

05.03.2023 01:40
3dD1e
👍
5.4
3dD1e
168
Zuo market
04.03.2023 21:04
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1349061
16
Generał

Gra ma rok a tutaj retrospekcyjny news.
Beka.

O zamknięciu Luminous Productions które wypuściło KIEPSKIE Forspoken nie napiszecie, w końcu daliście grze 8/10 i pewnie Square dało promki i inne gratisy ;)

04.03.2023 21:14
6.1
5
zanonimizowany1251414
15
Generał

Beka jest z ciebie w sumie. Weź już skończ się tak produkować z tym jadem.

05.03.2023 01:45
3dD1e
6.2
2
3dD1e
168
Zuo market

Napisali, ale widocznie przegapiło się.

04.03.2023 21:18
7
odpowiedz
Malf
47
Pretorianin

Czy na pewno po 2-3 latach beda chetni na DLC? Jakas garstka, a zadowolić ją bedzie pewnie bardzo ciężko

04.03.2023 21:27
xandon
8
odpowiedz
6 odpowiedzi
xandon
42
Generał

Nickim4ru

Ostrzegano mnie co prawda wcześniej, że ci nie warto odpowiadać, ale co tam, dziś jest święto ER:

ER jest DOSKONAŁY - TAK masz rację :-)

Najlepsza gra RPG - TAK, nagroda Best RPG na The Game Awards (TGA)

Bogata fabuła - TAK, nominacja Best Narrative na TGA i nagroda Wybitne osiągnięcie w fabule D.I.C.E

Głębokie postacie - TAK, zadanie domowe: rozwiń głębokość postaci na obrazie zapowiadającym Shadow of the Erdtree

Genialne dialogi i misje - TAK, zgodne z formułą gatunku gry, nie przegadane, nie zamulone, nie filmowe, nie nudzące, nie zaburzające gry

Wspaniała grafika - TAK, przepiękna grafika zapierająca dech w piersiach, każdy widok jest jak dzieło sztuki i do tego nagroda Best Art Direction na TGA

Wybitne osiągnięcie techniczne D.I.C.E. dla ER

Przegapiłeś to wszystko?

Kwisatz_Haderach sorry, że cię w to wciągnąłem ;-)

post wyedytowany przez xandon 2023-03-04 21:29:17
04.03.2023 21:40
Lolek4312
8.1
Lolek4312
0
Pretorianin

Zrozum, że nie każdego kręci ta gra. Soulsy też nie wszystkich wkręciły a tym bardziej Elden Ring.

04.03.2023 21:45
8.2
4
TraxPL
45
Konsul

W jaki sposób gra w której cała narracja to intro i kilka dialogów może dostać nominacje za narracje? xD Lore gry i odkrywanie jego to nie jest narracja.

04.03.2023 21:46
Kwisatz_Haderach
8.3
6
Kwisatz_Haderach
13
GIT GUD or die trying

Kolegi Nickyminaj to akurat nic nie kreci. Serio nie rozumiem co tacy ludzie robia na forach o grach.

Oczywiste odwiedzanie pewnej znanej w pewnych kregach zatoki tez dosc mocno rzuca sie w oczy. Co zreszta tlumaczy stetryczale podejscie do gier i rozrywki ogolnie.

W jaki sposób gra w której cała narracja to intro i kilka dialogów może dostać nominacje za narracje?

Chociazby dlatego ze sa rozne sposoby i rodzaje narracji. Gdyby ludzie czytali wiecej ksiazek i ogladali mniej Marvela to by to wiedzieli.

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2023-03-04 21:49:36
04.03.2023 22:18
Lolek4312
8.4
Lolek4312
0
Pretorianin


Kwisatz_Haderach - Nie wiem co taki malkontent jak ty robi na tym forum. Lubisz Soulsy ok, co nie znaczy że wszyscy też go lubią czy Diablo. ER nie jest idealny.

05.03.2023 00:11
8.5
4
zanonimizowany1291595
39
Legend

Loluś, a kto spamował przez miesiąc, że HL to syf?

Fanfary

Ty.

Także laurka malkontenta należy się w pierwszej kolejności tobie.

05.03.2023 10:40
8.6
PawKowal
20
Konsul

fanboy alert
Wspaniala grafika? Toz to wyszlo na ps4 i juz w dniu premiery nie bylo niczym nadzweyczajnym
Genialne dialogi/bogata fabula/ glebokie postacie? Tego w tej grze jest tyle co kot naplakal. Gra ma tyle wspolnego z rpg co rdr2 z nielinowoscia podczas qustow.

04.03.2023 22:31
DocHary
9
4
odpowiedz
1 odpowiedź
DocHary
71
Unclean One

Jednego jestem pewien - w ER poziom trudności da się zhackować dobrym buildem i to bez farmienia xp. Sekiro i DS3 wymagały ode mnie perfekcyjnego dopracowania walk.

05.03.2023 07:59
9.1
1
zanonimizowany323093
95
Pretorianin

Jaki poziom trudności? ta gra jest beznadziejnie łatwa; jeśli zwiedzasz wszystko, jesteś tak przepakowany, że walka nie wymaga żadnego wysiłku (a mój ''build'' według internetu był idiotyczny). Alecto była wyjątkiem; malenia stawiała minimalny opór; placidusax ma tak kretyński design, że co nie zrobisz i tak możesz przegrać. Nuda i błędy kamery/sterowania stanowią jedyne ''wyzwania''.

05.03.2023 00:26
10
5
odpowiedz
8 odpowiedzi
zanonimizowany768165
119
Legend

Nigdy nie dałem rady przejść żadnego Soulsa i nie pojmuję przez to fenomenu Elden Ring...
.... ale i tak nie ogarniam ludzi narzekających na grę z powodu poziomu trudności. Jak mi nie podoba się jakaś gra albo nie daję sobie z nią rady to - uwaga - gram w coś innego.
Taki to problem jak jedna seria gier tego nie robi? Większość z tych narzekaczy i tak nie ma czasu by ograć chociaż cząstkę innych gier, więc tym bardziej dziwi uporczywość z jaką narzekają na poziom trudności i brak przystępności.

05.03.2023 07:40
10.1
Twoja stara 1993
52
Generał

No ale ci pokazano że grę przeszło 30%
widać to też po ocenie gry 6.8/10

A czy nie lepiej było by dodać opcjonalnie poziom zostawiając tez ten hardkorowy poziom.
Nie chcę mi się wierzyć że się nie da ba da się wystarczy na przykład zmniejszyć obrażenia w niższym poziomie.

Ale nie potem jak ktos napiszę opinie że gra za trudna to od razu fala hejtu chociaż statystyki mówią jasno że grę nie przeszła większość osób.

05.03.2023 08:04
10.2
2
zanonimizowany768165
119
Legend

Widocznie twórcy nie są zainteresowani wprowadzeniem Easy Mode w grze polegającej na wyzwaniach.
Być może też cała gra traciłaby wtedy sens.
Ich (developerów) wola.
Ja w takim przypadku zamiast stękać, tupać nóżką i skrzeczeć po prostu olewam tytuł bo i tak mam wiele innych gier do wyboru. To nie jest rakietowa nauka.

05.03.2023 08:19
10.3
Twoja stara 1993
52
Generał

I mówi to osoba która ocenia gry
2/10 na zachętę trzeba było przecież olać grę XD

Tak po za tym to każda gra polegać ma na wyzwaniu tylko byle by nie przeszdzono.

post wyedytowany przez Twoja stara 1993 2023-03-05 08:22:34
05.03.2023 11:31
10.4
Malf
47
Pretorianin

Z tym dawaniem sobie spokoju to i tak i nie.
Moje pierwsze przejście to była katorga, byłem bardzo niezadowolony i przez długi czas się męczyłem (nawet miałem kilka dłuższych przerw). Jako osoba zupełnie niedoświadczona w grach soulslike było to dość trudne przeżycie. Aż do pewnego momentu bo szkoda mi było wyrzucić hajs i nie przejść gry więc poszukałem turbo łatwego buildu żeby chociaż poznać ten świat.

Soulsowcy grając np w RTSy czy RPG nie są zmuszani do grania na "hardzie", każdy może poznać świat na swój sposób zamiast przez 15 godzin katować Margita

05.03.2023 16:30
Marder
10.5
Marder
256
Senator

SpecShadow a może po prostu gra im się bardzo podoba, marzą o samotnej walce, klimatycznych poziomach, tajemniczych zamczyskach, nawiedzonych katakumbach, szukaniu ekwipunku, podziwianiu postaci swojego rycerza i rąbaniu kolejnych wrogów ale na takim poziomie aby to sprawiało jakąś przyjemność a nie katorgę.

05.03.2023 17:27
10.6
zanonimizowany768165
119
Legend

W takim przypadku mogą grać w coś innego?
Naprawdę nie widzę powodu by na nich narzekać - twórcy mają taką a nie inną filozofię i własną niszę. Z którą im dobrze jak widać.

Poza tym trochę bezsens z obniżaniem poziomu trudności w grze gdzie jest on rdzeniem rozgrywki - gracz jest nikim w świecie, który nie kręci się wokół niego jak do kolejnego zbawiciela ratującego świat nr 745542956.... nie otrzymasz podobnego rezultatu w kolejnym, robionym taśmowo samograju gdzie nieważne jak naparzasz w przycisk na padzie to zawsze wygrywasz.
Twórcy uznali że całość jest dla nich spójna i satysfakcjonująca jako gotowy produkt i za to ich szanuję mimo, że nie grałem za dużo w ich gry.

Jakbym chciał coś prostszego to mam do wyboru mnóstwo tytułów. Naprawdę zamiast grać w nie miałbym marnować czas na wylewanie pomyj na ludzi, którzy ośmielili stworzyć coś innego i ludziom się to spodobało na tyle, by dalej finansować kolejne ich gry?

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2023-03-05 17:40:11
05.03.2023 19:00
Marder
10.7
Marder
256
Senator

W takim przypadku mogą grać w coś innego?
Problem w tym że nie mogą bo nic takiego nie ma na rynku. RPG z widokiem zza pleców, klasy postaci z dowolną ich kreacją w czasie gry, ogromny klimatyczny świat magii i miecza nie będący mangą ani jRPG, bez rozbudowanych dialogów i tysięcy tekstów do czytania znasz coś takiego bo ja nie? Dlatego tyle ludzi się na ER rzuciło tylko wielu nie zdało sobie sprawy że to nie będzie RPG w stylu Wieśka i dlatego mamy taki wynik że tylko 1/3 graczy to ukończyła. Reszta odbiła się od wyśrubowanego poziomu trudności.

07.03.2023 11:52
dzl
10.8
dzl
103
John Yakuza

Dlatego tyle ludzi się na ER rzuciło tylko wielu nie zdało sobie sprawy że to nie będzie RPG w stylu Wieśka i dlatego mamy taki wynik że tylko 1/3 graczy to ukończyła.

I dlatego też Wieśka 3, którego zresztą wspominasz skończyło jeszcze mniej graczy, bo wg statystyk steam niecałe 24%.

Poziom trudności jest tu bez znaczenia, ludzie po prostu nie kończą gier, a im większa gra tym odsetek graczy, którzy ją kończą jest mniejszy.

05.03.2023 01:31
sasuke284
11
odpowiedz
sasuke284
87
Fleshless

Przeszedłem demon souls
Przechodzę dark souls
Mam w planach przejść jeszcze dark souls 3
A potem elden ring, pewnie do tej pory ten dodatek wyjdzie

post wyedytowany przez sasuke284 2023-03-05 01:32:29
05.03.2023 01:41
📄
12
odpowiedz
Dragoon84
105
Generał

Zamiast:
"Elden Ring po roku",
przeczytałem: "Elden Ring gro roku".

Już naprawdę coś mam z garnuszkiem.

Nic, nic, kontynuujcie.

05.03.2023 07:43
13
odpowiedz
3 odpowiedzi
dariuszn
1
Junior

Gra jest bardzo irytująca przez brak autozapisow, które można oddzielnie wczytać jak to jest choćby w Wiedźminie. Jak przed Karyjska posiadłością siedzi olbrzym, z którym można porozmawiać, ja nie wiedząc o tym zacząłem go bić i zniknął. Jeśli chciałbym z nim porozmawiać to musiałbym grę od początku przechodzić, co jest bez sensu. Przez to wiem że nie odwrócę Biblioteki do góry nogami i nie przejdę chyba gry. Kompletna głupota

05.03.2023 10:17
13.1
2
Desolator
138
Pretorianin

Raczej nic nie musisz zaczynać od początku. Wystarczy pójść do kościoła, w którym znajduje się duży żółw i tam można odkupić swoje grzechy (zresetować status NPCów) jeśli mamy odpowiedni przedmiot.

post wyedytowany przez Desolator 2023-03-05 10:18:31
05.03.2023 16:23
Marder
13.2
Marder
256
Senator

jeśli mamy odpowiedni przedmiot
Zwykły gracz a nie hardcore co zjadł zęby na Dark Solusach po pierwsze nie będzie wiedział że istnieje jakiś przedmiot, a po drugie nawet jak się dowie to w życiu go nie znajdzie. Ewentualnie będzie go szukał z 50 godzin jeśli nie zajrzy do poradnika. Gra niestety pod tym względem niczego nie ułatwia i nie podpowiada.

08.03.2023 09:13
😉
13.3
Sheamerek
3
Junior

Nie rozumiem, jaki jest twój problem? Atakujesz NPC który siedzi w miejscu i nic nie robi? A potem płaczesz że ten sam NPC zniknął... Wybory mają konsekwencje.

05.03.2023 08:29
14
odpowiedz
1 odpowiedź
Twoja stara 1993
52
Generał

Napisałem pierwszy komentarz że większość nie podoła statystyki jasno mówią o tym że grę nie przeszło ponad połowa osób i jeszcze mnie minusują Xd
Śmieszne to jest mimo że napisałem prawdę czy skłamałem ?
Wcale się nie przejmuje tym tylko nie widzę w tym logiki.

05.03.2023 11:24
14.1
2
zanonimizowany768165
119
Legend

Prawdopodobnie dlatego, że #nikogo te staty nie obchodzą.
Zresztą w przypadku innych gier - nawet krótszych i łatwiejszych - też nie jest inaczej i wskaźniki ukończenia nie należą do wysokich.

05.03.2023 15:41
15
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1379311
0
Pretorianin

TO ZNOWU ONI zrobili pierwsi taki material, ale was piecze, ze chlopaki uciekli od was i sie rozwijają zamiast zamulac u was.

06.03.2023 00:24
jiker
05.03.2023 17:24
16
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
mieta33
29
Pretorianin

Świetna gra ze słabą optymalizacją do dziś.

post wyedytowany przez mieta33 2023-03-05 17:24:54
06.03.2023 09:43
16.1
openforu0
66
Pretorianin

Co ty gadasz Hogward Legacy to ma dopiero słabą optymalizacje. Tutaj to miód malina jest

06.03.2023 10:47
16.2
Wlodi89LCT
30
Pretorianin

openforu0 Nie ma to jak tłumaczyć słabą optymalizacje jednej gry, gorszą w innej... XD

05.03.2023 18:48
17
odpowiedz
1 odpowiedź
Kriejtor
5
Junior

Wow, ja serio nie pojmuję tego fenomenu. Grę ukończyłem, ale z kilkoma modami, bo bez żadnych jest dla mnie niegrywalna.
Jest kilka aspektów, w których nie ma sobie równych, ale generalnie jak dla mnie to 6/10. Wspaniały, bogaty, wciąż zaskakujący i piękny świat pełen tajemnic, świetne walki i różnorodność broni. Koniec komplementów. Problemy techniczne, fatalne sterowanie na PC, minimalna fabuła, szczątkowe dialogi, nudny rozwój postaci i takie tam. Według mnie brakuje tutaj jasnych celów i zadań, gra sprawia wrażenie bardzo "sandboxowej". Wrzuca gracza w środek mapy i poniekąd nakazuje "chodzić sobie, zwiedzać i zabijać".

06.03.2023 09:44
17.1
openforu0
66
Pretorianin

I wchodzić do jaskiń kopiuj wklej

05.03.2023 22:08
18
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Ummon
53
Pretorianin

Jedna rzecz - ot teraz taki koń powinien byś standardem konia w grach RPG. Serio, to co było w wiedźminie czy innym GoT czyli sekwencja: "1. Wezwij konia. 2. Idź do konia. 3. Oglądnij za długą animacje włażenia na konia. 4. I tak zaraz musisz zsiąść, bo większość rzeczy nie da się z konia zrobić." powinna być przeszłością. Od teraz chcę Torrenta - bez wysiłku wsiadanie/zsiadanie, naprawdę pomaga a nie przeszkadza w eksploracji, pełna zwrotność a nie czołg, a do tego pełnoprawna walka na koniu.
Twórcy - jeżeli dajecie mi w grze konia i taki nie jest, to jest do kitu.

07.03.2023 11:42
Marder
18.1
Marder
256
Senator

Tylko wiesz prawdziwy koń nie jest taki super zwrotny i nie skacze na 20 metrów do góry. Jak się go wzywa to musi skądś przybiec a nie materializować się pod nogami.

06.03.2023 13:53
Illuminackiretpalianinnajezdzcazdalekiegokosmosu
😂
19

"branżowi krytycy"

Wiadomość Elden Ring po roku. Jak poradził sobie „soulslike prawie idealny”