Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Wg znanego insidera Starfield jednak wyrobi się z premierą na I połowę roku

12.02.2023 16:27
xKoweKx [stalker.pl]
1
xKoweKx [stalker.pl]
143
Stalker

2024

12.02.2023 16:28
-=Esiu=-
😒
2
odpowiedz
15 odpowiedzi
-=Esiu=-
205
Everybody lies

Jak wyjdzie w listopadzie 2023 to będzie cud.

Bardziej mnie martwi czy gra będzie dopracowana i pozbawiona większości błędów. Bethesdzie ciężko zaufać :/

12.02.2023 18:25
Persecuted
2.1
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Mnie błędy nie martwią, bo u Bethesdy da się z nimi żyć. Bardziej mnie zastanawia jak podejdą do problematyki "gry kosmicznej", którą ciężko mi sobie wyobrazić w ramach Creation Engine.

12.02.2023 19:40
animatiV
2.2
animatiV
96
Generał

Pewnie wrzucą loading tu, loading tam i jakoś to będzie. Moderzy jeszcze dopieszczą i będzie można grać.

12.02.2023 19:46
2.3
Child of Pain
186
Legend

Nie masz o co sie martwic, nie bedzie.

12.02.2023 20:05
quark
2.4
quark
66
Generał

Czy nie było mówione, że nie będzie płynnych przejść między kosmosem a powierzchnią planety?
Jak chcesz wylecieć w kosmos to loading i dopiero latasz sobie statkiem wokół planet. Zmiana układu planetarnego? Kolejny loading.

post wyedytowany przez quark 2023-02-12 20:05:26
12.02.2023 20:57
Persecuted
2.5
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

quark

To by było jeszcze do zniesienia, ale wszystko wskazuje na to, że latania wokół (powierzchni) planet w ogóle nie będzie.

12.02.2023 21:56
Hagetaka
2.6
Hagetaka
7
Generał

Już mówiliśmy o tym, że przejście do przestrzeni kosmicznej, a latanie nad planetą to dwie różne rzeczy.

12.02.2023 22:16
2.7
Prawdziwy_znawca_anime
8
Chorąży

CDPR Też, R* Też, każdemu studiu, które łasi się na sandboxa ciężko zaufać.

Persecuted Powiem CI tak. Przez te lata zapewne X silnika zdążyli ulepszyć bądź "napisać od nowa". Bo to nie jest tak, że kasujesz wszystko i piszesz kod od 1 bajta. Stare rzeczy są i w UNITY czy w UE. Wiele elementów silnika labo przerabiasz albo piszesz nowe pod inny rodzaj gry . Zależy też od silnika jakie elementy muisz dostosowac czy zrobić nowe.

13.02.2023 00:09
2.8
zanonimizowany1281263
56
Konsul

Epic co trzeba przepisuje od podstaw, każda część do przynajmniej 4 była pisana od podstaw i dogłębnie poprawiana. Wiadomo, że nie chodzi pisanie od zera bo nawet nie da się wyrzucić starej wiedzy i doświadczeń z silnikiem, ale ktoś tam siadł, naprawił wszystko i napisał jeszcze raz by było dobrze pod obecne generacje. A Bethesda nie, mając szrota robi kolejną grę i ani myśli coś ulepszać czy wymienić silnik, w czasie pracy nad grą dopisują do niego tylko jakieś najbardziej niezbędne rzeczy i implementują też z dużym opóźnieniem, co powoduje jeszcze więcej błędów. Jest już od dawna powszechnie wiadome, że żadnego latania (z wyjątkiem otwartej przestrzeni kosmicznej nie będzie). Będą puste, proceduralnie wygenerowane lokacje jako ładujące się strefy po wleceniu w planetę, wejściu do statku, piwnicy czy próbie wejścia na drabinkę xD

13.02.2023 08:38
2.9
skorp_
52
Pretorianin

Persecuted Oczywiście, że nie będzie, widziałeś te pierwsze gameplaye? Niebo to tekstury jak w Skyrimie, a nie otwarta na kosmos przestrzeń jak w No Man's Sky. Latanie byłoby możliwe jedynie na niewielkiej wysokości, co mijałoby się z celem. Dlatego też nie będzie przejść. Początkowo gadali o takiej możliwości, ale z niej zrezygnowali, ale założę się, że nawet poważnie o tym nie myśleli, skoro wcisnęli to teksturowe niebo. I oczywiście wszędzie jest takie samo, niezależnie od składu atmosfery, typu gwiazdy czy odległości od niej, bo stworzenie więcej niż jednej tekstury przerasta ich możliwości. Nie wspomnę o całej masie innych baboli, które tylko zniechęcają do grania w to.
Tak jak pisał inceltears, kolejna gra na tym samym przestarzałym szrocie. Mimo, że jestem fanem takich gierek, to wstrzymam się z zakupem na co najmniej rok, gdy wyjdą już unofficial patche i mody naprawiające wszystkie bolączki (kto wie, może będzie odpowiednik Open World Cities jako Open Cosmos Planets xD), no i cena będzie przystępniejsza.

post wyedytowany przez skorp_ 2023-02-13 08:39:30
13.02.2023 09:00
2.10
Foris
28
Chorąży

Persecuted
Jeśli nie będzie jakiegoś olbrzymiego spadku wydajności przez który mieliby to zablokować to nie powinno to być problemem. CE dobrze sobie radzi z lataniem, w końcu Morrowing miał zaklęcie latania, Oblivion przy pomocy modów też miał a i Skyrim gdyby nie optymalizacje które przenosiły miasta do osobnych lokacji działało by bez problemów. A z modem Open Cities będzie działać bez problemu. Swoją drogą Open Cities pokazuje dlaczego przenieśli miasta do osobnej lokacji, teraz to nie pobiera za dużo zasobów ale na komputerach kiedy Skyrim wychodził ten mod dosłownie zabijał wydajność. Konsole pewnie w ogóle nie byłyby w stanie tego pociągnąć z grywalnym fps.

13.02.2023 11:02
Persecuted
2.11
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Prawdziwy_znawca_anime

Przez te lata zapewne X silnika zdążyli ulepszyć bądź "napisać od nowa".

Początkowo też w to wierzyłem, ale po obejrzeniu zapisu z rozgrywki i wysłuchaniu wywiadów oraz dev logów jestem przekonany, że "remont" silnika dotyczył przede wszystkim warstwy wizualnej, a te ograniczenia, na których wyeliminowanie liczyłem najbardziej, zdają się być nietknięte.

skorp_

Niebo to tekstury jak w Skyrimie

U podstaw, niebo w grach to zawsze jest tekstura (skybox lub skydome), dopełniona chmurkami, odpowiednim oświetleniem, efektami cząsteczkowymi i pogodowymi itd.

Dlatego też nie będzie przejść.

Samo przejście między środowiskami (kosmosem i ciałami niebieskimi) jest mi raczej obojętne i może być zrobione nawet w formie staroszkolnego loadingu. Bardziej mnie martwi brak latania nad powierzchnią w jakiejkolwiek formie. Bez tego elementu w mojej ocenie zupełnie siądzie eksploracja, która jest kluczowa w grach Bethesdy.

I oczywiście wszędzie jest takie samo, niezależnie od składu atmosfery, typu gwiazdy czy odległości od niej, bo stworzenie więcej niż jednej tekstury przerasta ich możliwości.

Nie przesadzaj, za mało widzieliśmy, żeby móc sensownie ocenić akurat ten element.

Nie wspomnę o całej masie innych baboli, które tylko zniechęcają do grania w to.

Z tym też nie przesadzaj, jeden wczesny gameplay jeszcze nie świadczy o całej grze.

Foris

Jeśli nie będzie jakiegoś olbrzymiego spadku wydajności przez który mieliby to zablokować to nie powinno to być problemem. CE dobrze sobie radzi z lataniem

Tu nie chodzi o wydajność silnika samą w sobie, tylko jego design. CE jest znany z tego, że wydziela z głównej mapy i instancjonuje pomniejsze lokacje, nie tylko wnętrza budynków, ale też niektóre otwarte przestrzenie (np. miasta czy ich dzielnice). Danie graczowi latania po prostu by się z tym gryzło, co zresztą można zobaczyć np. wyłączając kolizje w Falloucie 3 i przelatując nad Megatoną czy innymi lokacjami, których gracz nie powinien widzieć z takiej perspektywy. Dołóż do tego potencjalną możliwość wlatywania statkiem w zasadzie wszędzie i zabijania wysokopoziomowych NPC przy pomocy dział pokładowych.

To wszystko oczywiście jest do ogarnięcia, ale wymagałoby całkowitej zmiany myślenia o projektowaniu świata gry. Nie dość, że trzeba by zrezygnować z instancjonowania dużej części lokacji, to dodatkowo level designerzy musieliby zawsze brać pod uwagę, że całość będzie obserwowana i eksplorowana z różnych perspektyw, także z góry. Musieliby też zadbać o kolizje statku z otoczeniem i zabezpieczyć balans gry (np. dając wrogom naziemną artylerię, żeby ci mogli gracza zestrzelić i tym sposobem uniemożliwić mu omijanie trudnych walk przy pomocy statku. Podobne rozwiązanie stosowano w Ghost Recon: Wildlands).

Sęk w tym, że nie wierzę, by Beci chciało się podejść do tego tak ambitnie i skrupulatnie. Gdy Todd Howard kilka miesięcy temu wyjawił, że rozważali płynne przejścia między kosmosem a powierzchnią, ale doszli do wniosku, że to jednak za dużo roboty, a gracze i tak nie potrzebują takiej mechaniki, to już wiedziałem, że w ich podejściu do tworzenia gier nic się nie zmieniło. Robią po prostu jak zwykle, wzięli typowe "Bethesda Game" i wciskają ją w formę gry kosmicznej, idąc na skróty wszędzie gdzie się da. Tak było z Falloutem 3 (złośliwie acz słusznie nazywanym "Oblivion with guns") i tak będzie ze Starfieldem. Przy czym moim zdaniem ostatnim razem im się upiekło, bo F3 zaskakująco dobrze odnalazł się w formule Obliviona, ale tym razem się sparzą, bo gra kosmiczna jest o wiele bardziej złożona mechanicznie i wymagająca. Co najwyżej wyjdzie im z tego takie The Outer Worlds, tylko gorsze.

post wyedytowany przez Persecuted 2023-02-13 11:20:17
13.02.2023 11:31
2.12
Foris
28
Chorąży

Persecuted
Zgodzę się że byłoby to znacznie trudniejsze do zaprojektowania, dlatego czar latania został wywalony z Obliviona, z tym czarem zrobienie wież było dziecinnie proste.
I zgodzę się że na 99% tego nie zrobili ALE akurat problem z noclip w F3 powstał tylko dlatego że nie przygotowali LODów ani niczego innego dla takich odległości.
Akurat instancjonowanie świata w postaci siatki jak to robi CE nie jest żadnym problemem pod względem technicznym, a wręcz sposób w jaki CE generuje świat (pluginy) pozwala na "łatwe" proceduralne tworzenie światów.

Co do ", bo gra kosmiczna jest o wiele bardziej złożona mechanicznie i wymagająca." to tylko w twoim wyobrażeniu jaka powinna być gra kosmiczna. Każdy ma inne wyobrażenie i oczekiwania, ja np. mam gdzieś latanie po planetach, w ogóle mnie to nie zachęca, dla mnie ważniejszy jest klimat w sensie design budynków, przedmiotów.

13.02.2023 12:08
Persecuted
2.13
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Foris

Każdy ma inne wyobrażenie i oczekiwania, ja np. mam gdzieś latanie po planetach, w ogóle mnie to nie zachęca, dla mnie ważniejszy jest klimat w sensie design budynków, przedmiotów.

A to już akurat twój problem. Esencją każdej gry kosmicznej jest... a to ci zaskoczenie, kosmos oraz jak sam to określasz "latanie po planetach". Nie budynki czy przedmioty, bo te elementy masz w co drugiej grze, a w produkcji kosmicznej mają one znaczenie trzeciorzędne (czasem w ogóle ich nie ma!), tylko właśnie podróż przez przestrzeń kosmiczną i odwiedzanie obcych światów. Gdyby wyciąć te dwa aspekty z produkcji takich jak Mass Effect , The Outer Worlds czy Star Citizen, to nadal byłyby grami kosmicznymi? Oczywiście, że nie.

Jeżeli masz gdzieś kosmos i planety, to nie wiem po co w ogóle interesujesz się Starfieldem...

post wyedytowany przez Persecuted 2023-02-13 12:11:08
13.02.2023 12:20
2.14
Foris
28
Chorąży

Persecuted "A to już akurat twój problem. "
No nie, jeśli twoje wyobrażenie tego czym jest gra kosmiczna będzie inne niż twórców gry, to będzie twój problem a nie ich.

"Esencją każdej gry kosmicznej jest... a to ci zaskoczenie, kosmos oraz jak sam to określasz "latanie po planetach". "
Esencją gry kosmicznej mogą być różne rzeczy, kosmos sam w sobie (np. Elite Dangerous), różne planety ( wspomniany przez ciebie OW, czy mass effect) ale na pewno nie jest to "latanie po planetach" w sensie latanie po atmosferze planety.
Latanie w samym kosmosie z drugiej strony już może być np. Everspace czy Rebel Galaxy.

Ja mam gdzieś sam aspekt latania po atmosferze planety i od takich szczegółów dla mnie ważniejszy jest design świata. To w jaki sposób przeniosę się z jednej planety do drugiej nie ma dla mnie znaczenia.

post wyedytowany przez Foris 2023-02-13 12:22:05
13.02.2023 12:49
Persecuted
2.15
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Foris

No nie, jeśli twoje wyobrażenie tego czym jest gra kosmiczna będzie inne niż twórców gry

Wyobrażenie to oni mają takie jak ja (wystarczy posłuchać wywiadów z Howardem sprzed kilku lat), tylko nie chce im się za bardzo wysilać, więc idą na skróty.

Esencją gry kosmicznej mogą być różne rzeczy, kosmos sam w sobie (np. Elite Dangerous), różne planety ( wspomniany przez ciebie OW, czy mass effect) ale na pewno nie jest to "latanie po planetach" w sensie latanie po atmosferze planety.

Latanie po planetach JEST esencją każdej gry kosmicznej. Nie musi być zrealizowane w formie pilotowania statku w czasie rzeczywistym (jak SC czy NMS), ale w jakiejś formie musi występować (jak np. w ME, KOTOR czy TOW, gdzie statek służy za teleporter). Brak innych ciał niebieskich albo otwartej przestrzeni kosmicznej od razu dyskwalifikuje grę jako "kosmiczną".

Gdyby Starfield był zaprojektowany tak jak ME albo TOW to wtedy brak lotu w czasie rzeczywistym nie byłby problemem. Ot, masz kilka lub kilkanaście ręcznie zaprojektowanych map do zwiedzenia i tyle. Tutaj jednak mamy do czynienia z 1000 planet (ciał niebieskich), wytworzonych w dużej mierze proceduralnie, a Bethesda zarzeka się, że będzie można zwiedzić je w całości (co nawet przy braku utrzymania skali 1:1 oznacza wielkie połacie terenu). Odejmijmy z tego gazowe olbrzymy (na których z oczywistych względów wylądować się nie da) oraz planety o ekstremalnych warunkach na powierzchni (super zimnych, super gorących, z ogromną grawitacją, ciśnieniem itd.) to zostanie ich pewnie nie mniej niż 500, czyli nadal OGROMNIE DUŻO! Jak coś takiego zwiedzić w rozsądnym czasie i nie zdechnąć z nudów? Moim zdaniem wyjścia są dwa, albo dać graczowi statek kosmiczny, którym będzie mógł eksplorować powierzchnie 1000 razy szybciej niż pieszo, albo wprowadzić jakiś system znaczników (np. w formie skanowania orbitalnego), naprowadzających gracza na "ciekawe miejsca".

To pierwsze odpada, bo już wiemy, że lotu powierzchniowego w grze nie będzie. Tu drugie z kolei kompletnie zabije eksplorację, bo esencją w przednich grach Bethesdy było właśnie odkrywanie świata poprzez naturalne i organiczne docieranie do miejsc, które z daleka wyglądały po prostu ciekawie. Bez żadnych wskazówek, znaczników czy innych form kierowania gracza w konkretne miejsca.

Obawiam się, że stawiając na to drugie, Bethesda stworzy po prostu kiepską grę kosmiczną (gorszą od archaicznych jak na dzisiejsze czasy ME, KOTOR'a czy TOW), która dodatkowo zepsuje wszystko to, co zawsze ich produkcje robiły dobrze (tj. klimatyczną i satysfakcjonującą eksplorację).

post wyedytowany przez Persecuted 2023-02-13 14:14:47
12.02.2023 20:17
JohnDoe666
3
4
odpowiedz
17 odpowiedzi
JohnDoe666
62
Legend

Byłoby świetnie gdyby się to sprawdziło. Ale ważniejsze jest dla mnie to żeby dowieźli. Ta gra to absolutnie najważniejszy erpeg od Cyberpunka, a kto wie czy nie od Wiedźmina 3.
Zapowiada się epicko.

12.02.2023 20:18
3.1
Child of Pain
186
Legend

Czyli kolejna przehajpowana, zbugowana gra ktora bedzie miala klamliwe recenzje?

12.02.2023 20:21
JohnDoe666
3.2
2
JohnDoe666
62
Legend

Czyli kolejny znakomity erpeg w którym gracze będą spędzać setki jeśli nie tysiące godzin, a gra będzie żywa przez dekadę lub dłużej.

12.02.2023 20:23
3.3
Child of Pain
186
Legend

Postaraj sie bardziej z trollowaniem bo teraz jedyne co jest bliskie temu opisowi w twoim komentarzu to trzeci wiedzmin.

12.02.2023 20:53
3.4
13
BRUNNERpl
42
Centurion

Child of Pain

A tobie polecam zebysl zluzowal troche majty, bo cie cisna troche.

12.02.2023 20:58
Hagetaka
😂
3.5
1
Hagetaka
7
Generał

Child of Pain Kto by się spodziewał. To znowu on.

U niego to standard.

post wyedytowany przez Hagetaka 2023-02-12 20:58:37
12.02.2023 21:06
JohnDoe666
3.6
JohnDoe666
62
Legend

Trollowanie? A o czymś takim jak Skyrim słyszałeś? Ta gra ma 12 lat a 2 lata temu ponownie ją wydano i ciągle się sprzedaje.
Fallouty 3 i 4 to też były znakomite gry, a nawet Fallout 76 będący początkowo katastrofą ma dziś miliony aktywnych graczy i wszyscy twierdzą że dzisiaj jest to bardzo dobra gra.
Więc tak, jak najbardziej można liczyć na to że Starfield będzie najważniejszym erpegiem od Wiedźmina 3 bo Bethesda ma na swoim koncie tytuły uznawane za najważniejsze w branży i kochane przez miliony.

post wyedytowany przez JohnDoe666 2023-02-12 21:26:13
12.02.2023 21:40
😂
3.7
zanonimizowany1349061
16
Generał

Behesda i RPG to się nie łączy przyjacielu.
Ich gry to pseudo rpgi głównie dla hamburgerów, to tam ludzie się podniecają przeciętną fabułą, postaciami, dialogami w grach Bethesdy, przez co potem taki Fallout 4 dostaje GOTY...

12.02.2023 21:47
JohnDoe666
3.8
JohnDoe666
62
Legend

No wiesz, ale to że ty sobie jakiegoś erpega nazwiesz "pseudo erpegiem" to o niczym nie świadczy. Sam gatunek jest tak szeroki i zróżnicowany że zawsze znajdzie się jakiś fanatyk dla którego action RPG to nie RPG, albo jRPG to nie RPG itd. Niemniej to tylko nomenklatura i nie wnosi nic do dyskusji.

12.02.2023 21:51
3.9
Child of Pain
186
Legend

JohnDoe666
Postaraj sie bardziej z trollowaniem, Skyrim to chłam miałkiego i otwartego swiata z beznadziejna fabula, ot platforma do modow.
Fallout 3 i 4 czy 76 to tez chlam, slyszales moze o Falloucie 1 i 2, faktcznie dobrych grach ktore dziwnym trafem Bethesda ignoruje i dopiero udostepnienie silnika obcej firmie pozwalalo stworzyc New Vegas?

Smieszne to jest, ze zachowujecie sie jak fani Disco Polo i polskich komedii romantycznych, oczywiscie, ze moze wam sie podobac material kiepskiej jakosci ale nie umiecie nawet dyskutowac, miliony much nie moga sie mylic.

Dobry RPG Bethesedy to byl Morrowind, oczywiscie nie bez wad ale mial zupelnie inaczej stworzony swiat, dwuznaczne podejscie do fabuly (jestesmy wybrancem czy wszystko to splot przypadkow czy szczescia), relacje i blokady frakcji zamiast zostania arcymagem bez rzucania czarow.
W Oblivion nie gralem ale skalowanie bylo bardzo kiepsko zrobione czy zmiana fabularna tego czym jest prowincja imperialna.

12.02.2023 21:55
3.10
boy3
112
Senator

Starfield może będzie większy od takiego wiedzmina 3 czy cyberpunka, ale na pewno nie bedzie lepszy od nich :)

post wyedytowany przez boy3 2023-02-12 21:55:28
12.02.2023 21:57
Hagetaka
3.11
Hagetaka
7
Generał

Na pewno będzie inny. Nie lepszy, nie gorszy. Cybercrap to była jednak porażka totalna. CDPR zawsze robił zbugowane gry, ale nie aż tak. Silnik się rozpadł od tych "wymagań" xD

post wyedytowany przez Hagetaka 2023-02-12 22:02:15
12.02.2023 22:10
3.12
Prawdziwy_znawca_anime
8
Chorąży

Child of Pain Nickim4ru boy3 Chyba was bolą sukcesy Bethesdy. Skyrim to gra przełom w budowie open worldów i nic tego nie zmieni. W dodatku najbardziej zmodowana gra w historii. I momo tego, że W3 miał lepszą historię to świat był mniej wiarygodny. Chodź nie odbieram Wiedźminiowi bycia kamieniem milowym w budowaniu questów i historii

A Starfiled? To będzie kolejny kamień milowy w budowie gier i GOTY 2023

12.02.2023 22:11
JohnDoe666
3.13
JohnDoe666
62
Legend

Child of Pain
Postaraj sie bardziej z trollowaniem, Skyrim to chłam miałkiego i otwartego swiata z beznadziejna fabula, ot platforma do modow.
Tylko że to jest twój prywatny osąd, setki nagród GOTY, średnia z recenzji powyżej 9/10 na każdej platformie, dziesiątki milionów sprzedanych kopii, to wszystko sugeruje że to twoja opinia jest najprawdopodobniej błędna. Bo oczywiście może ci się świetna gra nie podobać, nie widzę w tym nic złego do momentu póki nie próbujesz tego sprzedawać jako jakąś prawdę objawioną.
Fallout 3 i 4 czy 76 to tez chlam,
j/w
slyszales moze o Falloucie 1 i 2, faktcznie dobrych grach ktore dziwnym trafem Bethesda ignoruje i dopiero udostepnienie silnika obcej firmie pozwalalo stworzyc New Vegas?
Jaka ona tam obca, dziś to wszystko jedna wielka Xboxowa rodzina.
Smieszne to jest, ze zachowujecie sie jak fani Disco Polo i polskich komedii romantycznych
A przyszło ci może do głowy że... no nie wiem... że to ty jesteś tym discopolowcem?
oczywiscie, ze moze wam sie podobac material kiepskiej jakosci ale nie umiecie nawet dyskutowac, miliony much nie moga sie mylic.
Oczywiście że mogą. Ale jeśli grę uwielbiają zwyczajni gracze, uwielbiają moderzy, uwielbiają recenzenci i krytycy, to może byłoby racjonalne wziąć pod uwagę że to jednak ty się mylisz.

12.02.2023 22:17
3.14
Child of Pain
186
Legend

No i znowu brednie, GOTY tak jak pozytywne recenzje przed premiera dla Cyberpunka, o czym my tutaj rozmawiamy? Sprobujcie wrzucic jakies komentarze, bo Call of Duty, Fify, polskie komedie tez sie sprzedaja i co z tego? Od kiedy sukces swiadczy o potwierdzeniu jakosci czegos innego niz marketingu?

Po prostu macie kiepski gust, lubicie prostackie gry, nie ma w tym nic zlego poki nie bedzie klamac w zywe oczy, bo jest to poziom Harrego Pottera, Zmierzchu, Fast and Furious czy innej tworczosci ktora nie tyle co jest malo wyrafinowana (w czym nie ma nic zlego) co po prostu ciezko powiedziec, ze jest dobra jakosciowa. Dlaczego wy potwierdzacie, ze w Morrowinda czy Fallouta 1/2, New Vegas. nawet nie graliscie a co dopiero nawet nie czytaliscie na wikipedii.

Alez ja nie pisze, ze Wiedzmin 3 jest swietny uniwersalny, przehajpowana gra w ktorej co zabawne ludzie ktorzy podobno czytali Wiedzmina znajduja rzeczy ktorych w ksiazkach nie bylo w ogole :).

post wyedytowany przez Child of Pain 2023-02-12 22:18:07
12.02.2023 22:40
JohnDoe666
😂
3.15
JohnDoe666
62
Legend

Child of Pain
No i znowu brednie, GOTY tak jak pozytywne recenzje przed premiera dla Cyberpunka, o czym my tutaj rozmawiamy?
No tak, czyli standard, nagrody GOTY się nie liczą, recenzje się nie liczą, opinia innych graczy się nie liczy, świetna gra to taka którą ty uważasz za świetną a jeśli ktoś się z tobą nie zgadza to jest discopolowcem i fanem komedii romantycznych... Jakoś nie jestem zdziwiony.
Sprobujcie wrzucic jakies komentarze, bo Call of Duty, Fify, polskie komedie tez sie sprzedaja i co z tego?
No cóż, te które oprócz wysokiej sprzedaży mają pozytywne recenzje krytyków i graczy/widzów pewnie są dobre. FIFA nie jest słaba tylko dlatego że jest FIFĄ. To symulator piłki nożnej i jak najbardziej może być super tytułem w swojej kategorii. Podobnie jak polska komedia nie musi być od razu słaba tylko dlatego że jest polską komedią.
Od kiedy sukces swiadczy o potwierdzeniu jakosci czegos innego niz marketingu?
Z grubsza? Od zawsze, przynajmniej w gamingu.
Po prostu macie kiepski gust, lubicie prostackie gry, nie ma w tym nic zlego poki nie bedzie klamac w zywe oczy, bo jest to poziom Harrego Pottera, Zmierzchu, Fast and Furious czy innej tworczosci ktora nie tyle co jest malo wyrafinowana
Niewątpliwie mój plebejski gust jest nieporównywalny z wyrafinowanym gustem jaśniepana, podobnie zresztą jak burackie gusta setek recenzentów dzięki którym taki Skyrim ma średnią ocen recenzentów powyżej 9/10 XD.

post wyedytowany przez JohnDoe666 2023-02-12 22:45:47
12.02.2023 22:43
3.16
3
micin3
133
Buc

JohnDoe666
Odpuść, Child of Pain od dawna przechodzi niezwykle złośliwą menopauzę, sącząc jadem w każdym swoim komentarzu.

post wyedytowany przez micin3 2023-02-12 22:45:42
12.02.2023 23:44
3.17
zanonimizowany1281263
56
Konsul

Czyli kolejny znakomity erpeg
ty masz coś nie tak pod sufitem i to poważnie. każda gra tego śmieciowego studia od dawna to niedorobione śmieci. NAWET coś takiego jak dziedzictwo hogwartu to ambitniejsza gra "rpg" od czegokolwiek co może stworzyć beczesda, bo wciąż jest bardziej immersyjna, ma lepsze cechy gry rpg takie jak postaci, dialogi, zadania czy system rozwoju.

12.02.2023 20:51
4
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1359977
9
Senator

Skyrima przeszedłem na xbox 360 w wersji 1.0 od początku do końca i nie pamiętam, żeby było tak dużo błędów jak ludzie piszą, a spędziłem tam 90 godzin.
Może i były jakieś błędy, ale ich nie pamiętam.
Nie martwię się o poziom Starfielda tylko o to, że ciągle go przekładają, zamiast przysiąść mocniej na d.pie i skończyć ta grę. Skale gry można zmniejszyć i później uzupełnić patchami czy wersja directors cut, a sama grę wydać mniejsza, ale rok wcześniej.

post wyedytowany przez zanonimizowany1359977 2023-02-12 20:53:23
12.02.2023 21:01
TraXsoN
😂
4.1
TraXsoN
123
Generał

czyli fallout 4 i omg 76 cię ominął no to nie wiesz co cię czeka hehe

12.02.2023 21:16
5
odpowiedz
akira23
74
Konsul

Starfield zaliczył jedna obsuwę, tylko raz podali dokładna datę premiery, więc jak go ciągle przekładają?

12.02.2023 22:10
TRX
6
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
TRX
203
Generał

A ja tam się zgadzam z Child Of Pain, może nieco łagodniej, ale zgadzam.

12.02.2023 23:41
6.1
2
zanonimizowany1264254
60
Konsul

No gdyby nie ten elitaryzm i przekonanie o wyższości swej opinii, to też nawet bym popierał.

13.02.2023 09:01
6.2
Child of Pain
186
Legend

To nie opinia tylko fakty i brak argumentow z drugiej strony.

13.02.2023 16:22
6.3
makaronZserem
39
Generał

To nie opinia tylko fakty i brak argumentow z drugiej strony.

Mnie zastanawia również to bezkrytyczne podejście i gloryfikowanie bethesdy mimo, żę każda z ich produkcji to masa błędów i niedoróbek, przy jednoczesnym umniejszaniu modderóm, którzy w jakiś 70-80% odpowiadają za to długie życie gier bethesdy.

13.02.2023 00:33
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
dwimorbergo
0
Centurion

Child of Pain to kolejny 30 latek na tym portalu, ktory ma kryzys wieku sredniego czy o kija tu chodzi? Typ marudzi pod kazdym postem i nie potrafi sie z nikim zgodzic i nie potrafi przyznac komus racji.

13.02.2023 09:00
7.1
Child of Pain
186
Legend

Jak mozna sie zgodzic z kims kto nie ma argumentow poza "ale mi sie podoba"?

13.02.2023 09:53
JohnDoe666
7.2
1
JohnDoe666
62
Legend

Wiesz, nie wiem czy zauważyłeś ale jedyny argument jakiego ty użyłeś to że "mi się nie podoba" :).

13.02.2023 01:36
8
4
odpowiedz
4 odpowiedzi
gdulal
14
Legionista

Widzę że część komentujących ma jakąś własną definicje rpg w której świetna historia i genialnie odegrane postacie to elementy bez których gry rpegiem nazwać nie można. W ich definicji nie zmieściło by się z 99% sesji gier w papierowe rpg.

RPG jak sama nazwa wskazuje są to gry które dają nam możliwość odgrywania przez nas wymyślonej roli.
To właśnie sandboxy które tworzy Bethesda dają nam większe możliwości odgrywania ról niż wiele innych crpg z mistrzowską fabułą i świetnymi postaciami.

13.02.2023 08:39
8.1
premium341893526
29
Pretorianin

Masz rację, ale jeśli chcesz prawdziwego RPGa z krwi i kości to poczekaj na Baldur’s Gate 3 ;D

13.02.2023 09:02
8.2
Child of Pain
186
Legend

Fajnie tylko piszesz o rpg nie rpg, a jest roznica miedzy gra w ktorej mozesz odgrywac role na przyklad Planescape Torment czy Disco Elysium a Skyrim ktory jest nijaki. Sa dobre sandboxy i otwarte swiaty, skyrim nim nie jest.

13.02.2023 09:48
8.3
zanonimizowany1359977
9
Senator

Właśnie za to kocham ich RPG, grasz jak chcesz, w tempie w jakim chcesz i kolejności na jaką masz ochotę.

Chcesz się skradać nawet w walce z bossem? Proszę bardzo, chcesz na Conana walczyć proszę bardzo, chcesz mieczem, mafia czy łukiem? Sam decydujesz. Chcesz być dobrym bohaterem czy podłym łotrem? Proszę bardzo gra to umożliwią.
Gra prawie nic nie narzuca i naprawdę możesz się w niej spełnić. Nie lubię gier w których masz się skradać, albo gameover, albo masz walczyć tak jak chce twórca na małej arenie i nie możesz uciec przeciwnikowi (bossowie w Dark souls dla przykladu).
Tutaj masz pełna wolność i możesz kombinować tak jak w życiu, być kim chcesz i grać jak chcesz.
Questy też są ciekawe (w tym detektywistyczne) I jest ich bardzo dużo, tak samo jak NPC i miejscówek.
From Software i za 20 lat nie dogoni jakością i ilością zawartością swoich gier takiego Morrowinda, a co dopiero Skyrima GOTY.

Liczę, że Starfield także zaoferuje wolność gameplayu i wyborów questow, gdzie możesz na 20 godzin przerwać główny wątek i dobrze się bawić pobocznymi na drugim końcu mapy pisać własną opowieść i bohatera.

13.02.2023 15:12
Ognisty Cieniostwór
8.4
Ognisty Cieniostwór
42
Senator

gdulal
A jaką to specjalną rolę można odgrywać w skyrimie? Przecież tam też masz z góry narzuconą jedną z dostępnych ras postaci, która i tak nie ma większego znaczenia, bo i tak każda postać jest tym samym wybrańcem. Stylu walki też sobie sam nie tworzysz, a jedynie korzystasz z dostępnych w grze.

Rolę to można odgrywać w papierowych sesjach RPG lub na serwerach roleplay w niektórych grach, a nie w grach fabularnych, w których jest z góry nakreślona historia. Owszem, wcielasz się w postać w takich grach, ale żadnej mitycznej roli tam nie odgrywasz, bo i tak grasz tym, kim pozwalają ci grać twórcy gry.

PS. 100 razy bardziej wolę nie mieć żadnego wyboru co do klasy postaci i wcielić się w postać z charakterem pokroju Geralta, niż grać jakimś pustym avatarem bez odobowości z gier pokroju skyrima.

post wyedytowany przez Ognisty Cieniostwór 2023-02-13 15:13:40
13.02.2023 10:10
Maverick0069
9
odpowiedz
3 odpowiedzi
Maverick0069
101
THIS IS THE YEAR

Ja bym nie wierzył do końca w to co mówi Jez... tak się składa , że obserwuje go na twiterze , wielu innych również ze stajni Xboxa i o tyle o ile wszyscy pozostali są w miarę wyważeni to ten facet jest fanatykiem i snuje jakieś nikomu nieznane wizje ....

13.02.2023 10:22
JohnDoe666
9.1
JohnDoe666
62
Legend

To fakt, ale mimo wszystko trzeba przyznać że te jego przecieki bardzo często się sprawdzają.
Ja osobiście nie mam jakiegoś gigantycznego ciśnienia, ten rok jest tak "gruby" jeśli chodzi o gry że naprawdę nie będzie mnie bolało jeśli poczekam na Starfielda 2 czy 3 miesiące dłużej.
Jest połowa lutego a już jest conajmniej trzech kandydatów do TOP10 tego roku (Dead Space Remake, Hogward's Legacy, Hi-Fi Rush), a za chwilę jeszcze: Atomic Heart, Wo Long, Resident Evil 4, Redfall, Star Wars Jedi Survivor. Więc chociaż czekam na Starfielda mocno to niech sobie na spokojnie go skończą. Ten rok to gamingowe szaleństwo, będzie co robić.

post wyedytowany przez JohnDoe666 2023-02-13 10:24:25
13.02.2023 12:41
Maverick0069
9.2
Maverick0069
101
THIS IS THE YEAR

JohnDoe666
Odnoszę wrażenie , że Wu long będzie wysoko postawioną poprzeczką dla gier w tym roku , co do Atomic heart - ciężko powiedzieć.. nie zapominajmy , że w tym roku rzekomo zawita ALAN WAKE 2 od remedy , Baldurs gate 3 od Larian czy Dead island 2 a wiadomo, że gry o zombiakach się nie przejadają.
Mamy jeszcze powrót do korzeni serii o zabójcy co może się przyjąć mega dobrze i nawet powalczyć o GOTY - które tak czy siak, raczej zarezerwowane jest dla Spidermana 2 .
Star wars będzie solidną produkcją , Redfall raczej pod koniec roku nikt o tej grze nie będzie pamiętał ... tak jak dzisiaj o Scorn.... chociaż Arkane to nie byle kto i o wampirach wcale nie ma dużo gier ale to jednak mocny coop z dodatkiem singla a nie odwrotnie.
Spodziewałbym się na jesień zimę Starfielda - tak jak mówiłem w tamtym roku .... gdzieś 11 11 23 - jak nie trafie i będzie wcześniej to jeszcze lepiej.... jak to mówią LET them COOK....
Imo na pierwszą połowę roku nie ma najmniejszych szans ...
marzec wu long
kwiecień przecież Minecraft i ten indyk FOX...
maj redfall
czerwiec a co to za miesiąc na takie gry .. zwłaszcza , że celują z Diablo w czerwiec od acti i koniec maja to coop liga sprawiedliwości i FF od SE.
Przypomnę jeszcze ,że cała masa ludzi na globie posiada przenośną konsolę o nazwie PSTRYCZEK i w maju dostają sequel ich najlepszej gry na to urządzenie więc na Starfield nie ma miejsca...i szczerze Starfield nie ma szans na GOTY .
Tak jak w tamtym roku było wiadomo , że walka będzie pomiędzy ER a GOW
Tak w tym mamy Spidermana vs Zelda.

post wyedytowany przez Maverick0069 2023-02-13 12:48:25
13.02.2023 13:15
JohnDoe666
9.3
JohnDoe666
62
Legend

Pisałem wyłącznie o grach które mają potwierdzoną premierę przed tą rzekomą premierą Starfielda w czerwcu, co do całego roku to jest on absurdalnie mocny w porównaniu do lat poprzednich.
Co do GOTY to ja bym ich za wcześnie nie rozdawał. Owszem uważam że Spiderman i nowa Zelda to murowani kandydaci do zdobywania tych nagród, ale daleki jestem w tej kwestii od skreślania Starfielda. Obie powyższe gry to pewniaki, to będą hity na swoich platformach, nie ma wątpliwości. Będą to jednak sequele, które raczej podobnie jak zeszłoroczny Ragnarok będą pewnie lekką ewolucją sprawdzony rozwiązań. Starfield to nowa marka która naprawdę może wnieść bardzo wiele do gatunku i gamingu w ogóle (i żeby było jasne piszę "może" bo nie jestem pewien czy tak będzie, po prostu widzę ku temu potencjał). A jak pokazał zeszły rok branża lubi nagradzać innowacje. Dlatego właśnie pojedynek między Elden Ring a Ragnarok, który zapowiadał się na pojedynek dwóch tytanów idących łeb w łeb skończył się tak że dzieło From zmiażdżyło exa Sony ilością zdobytych statuetek.
Dlatego ja uważam że pajączek i Zelda to absolutne pewniaki do nominacji GOTY w niemal każdym plebiscycie, ale na pewno bym im jeszcze nagród nie rozdawał, zwłaszcza w takim roku jak ten.

13.02.2023 10:15
U.V. Impaler
10
2
odpowiedz
U.V. Impaler
224
Hurt me plenty

Nie wyrobi się. Bethesda nie wyda dwóch gier w ciągu miesiąca.

post wyedytowany przez U.V. Impaler 2023-02-13 10:16:03
13.02.2023 15:15
Mike_team15
11
odpowiedz
Mike_team15
41
Centurion

Jeśli będzie wcześniej niż myślimy to znaczy że też będzie w gorszym stanie niż myślimy

13.02.2023 16:12
12
odpowiedz
4 odpowiedzi
makaronZserem
39
Generał

Jak widać osoby które tak bez krytycznie gloryfikują bethesde zapominają, że zajebistosć ich gier zawdzięczają nie twórcom a głównie modderom gdyby nie oni każda ich gra była by dawno zapomniana no i przestarzałemu silnikowi, którego nigdy nie zmienią właśnie ze względu na prostotę modowania. Każda ich gra ma masę tych samych błędów bo opiera się na tym samym przypudrowanym trupim silniku.

13.02.2023 16:25
Hagetaka
12.1
Hagetaka
7
Generał

1. Czemu inni nie tworzą takich silników, by je modować?
2. Większość silników to "przypudrowane" trupy. Unreal 1-5, to wciąż Unreal, tylko przypudrowany 5 raz. Sęk w tym, że tam mody to rzadkość, a jeśli już to niewiele znaczą.

post wyedytowany przez Hagetaka 2023-02-13 16:25:59
13.02.2023 20:38
12.2
makaronZserem
39
Generał
Wideo

1-Ponieważ stworzenie własnego silnika wymaga ogromu środków, potem masz nieustanne pakowanie w niego tony pieniędzy by się non stop rozwijał (czego bethesda nie robi i nawet nie dlatego że nie chce tylko dlatego, że możliwości silnika się dawno skończyły) i dostosowywał do nowych standardów, więc obecnie bardzo niewiele firm stać na własny silnik i jego rozwój.

2-Akurat pudło kolego UE 5.1 nie jest pudrowanym trupem tylko jest prężnie rozwijany a wersja 5.1 to spora rewolucja, tu masz filmik od gościa, który pracuje od lat na tym silniku i tworzy masę poradników
https://youtu.be/FUGqzE6Je5c

Silnik od bethesdy jest pudrowanym trupem ponieważ w żaden sposób tego silnika nie da się rozwinąć (trzeba by go przebudować na nowo) każdy doświadczony moder ci powie czym jest silnik bethesdy i jak bardzo jest przestarzały. Masz tam masę problemów choćby np. z ilością ramu którą gra obsługuje, tam nie masz praktycznie żadnego rozwoju w każdej ich grze opartej na tym samym silniku masz błędy poważające się od czasu fallouta 3. Jedyna zaleta tego silnika, że jest łatwy w modowaniu to wszystko, poza tym wszystko co masz w tym silniku jest wyżyłowane do granic możliwości i to od wielu lat.

post wyedytowany przez makaronZserem 2023-02-13 20:41:30
13.02.2023 22:02
Hagetaka
12.3
Hagetaka
7
Generał

Nic nie wiesz o nowym CE 2.0 i piszesz od siebie. Wyjdzie gra, to się okaże, w jakim stopniu silnik został przebudowany. Oczywiste jest, że RAM został zwiększony. Pudrowany to był CE 1.0 na F4/F76. Jakby się nie dało go dalej rozwijać, to by tego nie robili. A różnice widać gołym okiem nawet na słabej jakości filmikach. Nie mam pojęcia, jak to porównywać do F3 (pod względem wizualnym to duża przepaść). Bez żadnych modów.

post wyedytowany przez Hagetaka 2023-02-13 22:10:04
14.02.2023 17:11
12.4
makaronZserem
39
Generał

Opieram się na tym co mówią bardzo doświadczone osoby pracujące na silniku bethesdy, f4/f76 były bardzo niedopracowane na początku i do dziś nie zostały całkowicie naprawione a f76 to już była tragedia. Oprócz ładniejszej grafiki nie oferowały niczego nowego oprócz tony tych samych błędów i tworzyły sporo nowych.

Nie dogadamy się, masz prawo mieć własne zdanie ja uważam, że masa osób za bardzo gloryfikuje bethesde mimo, że każdej premierze ich gier towarzyszył ten sam schemat wielki hype fanbojów, potem ogromny zawód i tworzenie nowych modów. Nie dostaliśmy ani jednej gry, która by spełniła obietnice, o których mówiono i działał dobrze na premierę. Wiec czy ich nowa gra będzie inna, wątpię. Ale jeśli będzie inaczej to wole się miło rozczarować.

Wiadomość Wg znanego insidera Starfield jednak wyrobi się z premierą na I połowę roku