Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Sprzedaż Callisto Protocol zawodzi analityków, acz oczekiwania są wygórowane

14.01.2023 13:21
Butryk89
1
14
Butryk89
158
Senator

Ojej, czyli Denuvo nie pomogło! Znowu.

14.01.2023 14:01
dzl
5
6
odpowiedz
dzl
103
John Yakuza

W sumie nie dziwne, już dawno nie widziałem wśród graczy i częsci recenzentów tak zimnego przyjęcia blockbustera.

Ludzie liczyli na duchowego spadkobiercę Dead Space, a dostali właściwie jego antytezę. Korytarz, który zamiast straszyć atmosferą, ucieka do tanich jumpscare'ów z kompletnie nietrafionym systemem walki i historią pełną klisz.

14.01.2023 13:21
Butryk89
1
14
Butryk89
158
Senator

Ojej, czyli Denuvo nie pomogło! Znowu.

14.01.2023 13:28
-=Esiu=-
😉
2
2
odpowiedz
1 odpowiedź
-=Esiu=-
205
Everybody lies

Gierka dobra ale nie robiła takiego efektu WOW jak pierwszy Dead Space. Mam jednak nadzieję, że The Callisto Protocol 2 powstanie ;)

14.01.2023 13:42
2.1
zanonimizowany1376576
5
Generał

Oby nie jeżeli gra ma być takim gniotem jak ta część. Im mniej pseudo gier które są bardziej filmami niż grami to lepiej dla całej branży nawet gry Sony nie wypadają w tym przypadku tak źle jak Callisto.

14.01.2023 13:42
3
2
odpowiedz
BajoJajo
16
Konsul

Trzeba było wydać ukończoną wersję gry, nie jakieś bety.

14.01.2023 13:52
4
2
odpowiedz
5 odpowiedzi
Moooras
124
Generał

2 mln w pierwszy miesiąc dla nowej marki reprezentującej mniej popularny gatunek to wręcz bajeczny wynik! Pozostałe miliony dobiją w kolejnych latach.

14.01.2023 13:59
ODIN85
😐
4.1
ODIN85
34
Senator

Tak jak Days Gone dobiło do 9mln i poszło do kosza.

14.01.2023 14:07
tgolik
4.2
1
tgolik
143
Generał

Tyle, że 5 mln szt. jest to nakład, który zwraca koszty produkcji. Mamy więc do czynienia z gigantyczną porażką finansową.

14.01.2023 14:15
ODIN85
4.3
ODIN85
34
Senator

Dobrze że nie kupiłem droższej wersji bo pewnie dodatku nie będzie.

14.01.2023 15:38
4.4
1
Gerbalt
9
Pretorianin

2 mln w pierwszy miesiąc dla nowej marki reprezentującej mniej popularny gatunek to wręcz bajeczny wynik

marki która można by powiedzieć "jechała" na popularności serii dead space, no i grę robił sam twórca dead space, hype na tą grę był spory więc te 2 milion w pierwszy miesiąc to nie jest bajeczny wynik

oraz tak jak tgolik napisał, gra nadal nie zarobiła pieniędzy włożonych w produkcję, nawet jak by te wszystkie 2mil kopii były "digital deluxe edition" która kosztuje 80$ to nadal będą na minusie

15.01.2023 10:48
4.5
Adi-C
74
Pretorianin

Tyle że gra się nie sprzedała w 2mln, w źródle wiadomości, który gryonlajn źle przetłumaczyło jest wyraźnie mowa o tym że to jest nowy cel, liczyli na 5mln, a teraz widząc realną sprzedaż oczekują 2mln, nie że tyle zostało sprzedane...

14.01.2023 14:01
dzl
5
6
odpowiedz
dzl
103
John Yakuza

W sumie nie dziwne, już dawno nie widziałem wśród graczy i częsci recenzentów tak zimnego przyjęcia blockbustera.

Ludzie liczyli na duchowego spadkobiercę Dead Space, a dostali właściwie jego antytezę. Korytarz, który zamiast straszyć atmosferą, ucieka do tanich jumpscare'ów z kompletnie nietrafionym systemem walki i historią pełną klisz.

14.01.2023 14:21
Rumcykcyk
6
odpowiedz
1 odpowiedź
Rumcykcyk
120
Głębinowiec

Do 5 mln dobiją jak gra będzie za 20 zł w promocji albo za darmo w Epic. Teraz przez denuvo mogą trzymać cenę za mordę i nie spuszczać zbyt wiele bo nie ma takiej potrzeby.

14.01.2023 14:28
😃
6.1
domin02
2
Junior

Już jest przecena -20% na steamie.

post wyedytowany przez domin02 2023-01-14 14:28:58
14.01.2023 14:28
7
odpowiedz
zanonimizowany1359977
9
Senator

Obniżyć cenę i sprzedać można nawet i 20 mln gry.
Ostatecznie dać do gamepassa I też banki wleca same i to regularnie, a nie jednorazowo.

Takie horrory w kosmosie to nisza. Ja np Silent Hill, Resident Evil czy The Evil Within 2 uwielbiam, ale takich kosmicznych horrorów nie tykam, bo nie lubię takich klimatów, chodź wszystkie alien vs predator (trzy) ukończyłem.
Taka gra nie ma co zakładać 5 mln sztuk na premierę, to nie jest Resident Evil tylko nowe IP dla niszy.

Nie pomogło wydanie niedopracowanej gry. Jak zwykle kasa jest na wszystko tylko nie na testerów, zero szacunku dla Klienta.

post wyedytowany przez zanonimizowany1359977 2023-01-14 14:36:00
14.01.2023 14:50
8
odpowiedz
rlistek
88
Konsul

Osobiście gra mnie nawet zainteresowała (głównie grafiką), ale nie będę płacił pełnej ceny za grę, która ma denovo i nie ma DLSS. Battle passem do gry single player tylko przypieczętowali moją decyzję, żeby gry nie kupić.

14.01.2023 15:00
Crod4312
9
odpowiedz
Crod4312
157
Legend

Miałem brać na premierę ale odstraszyły mnie błędy i partactwo developera przy wersji na Xboxy. Wersja na PS5 była kompletna, a ta na Xboxy dziurawa i zabugowana. Dlatego zrezygnowałem z zakupy i kupię używkę za 100zł czy nawet mniej za jakiś czas pokazując im środkowy palec.

14.01.2023 15:12
BlurekPL
10
odpowiedz
BlurekPL
137
Generał

2 miliony w nieco ponad miesiąc to i tak bardzo dobry wynik, w dodatku jak na nową markę i gatunek który reprezentuje, bo ostatnim survival horrorem w klimacie sci-fi z wysokim budżetem był chyba Dead Space 3

Ja sam mam grę na liście do zakupienia, ale czekam aż spadnie z ceny te 50% bo i tak na razie jest w co grać

14.01.2023 15:21
Alosik
11
2
odpowiedz
Alosik
22
Pretorianin

Jak czytam podobne artykuły to zawsze mnie zastanawia czy wyszło jeszcze jakieś inne Calisto Protocol w zeszłym roku, że to ma tylko problemy w postaci złej optymalizacji, które zresztą załatali chyba w 3 dni co samo w sobie świadczy o tym jak firma traktuje graczy.

To Calisto, które znam to poza nieistotnymi problemami z optymalizacją (ogień animujący się na PS5 w 18 klatkach na sekundę to wciąż mój ulubiony gamingowy żart 2022 roku) miała jeszcze masę innych problemów ze sobą. Bliżej jej do jakiejś wersji alfa Dead Space'a z ładną grafiką niż pełnoprawnej gry. Nudne poziomy. Rozciągnięty do granic obrzydliwości wstęp. Tragiczna, sztampowa, przewidywalna fabuła. Obrzydliwy recykling bossów - jeśli można w ogóle tak nazwać tych bliźniaków syjamskich. W ogóle beznadziejni przeciwnicy. Do tego epicko wręcz zły główny wróg, i finałowa walka z nim przy której po prostu ręce opadają do samej ziemi.

I myślę, że nie ma co zwalać na to, że space horror jest mało popularnym gatunkiem, bo jednak i Dead Space i Alien Isolation to gry cenione, a i na remake System Shocka masa ludzi przebiera nogami. Tylko no, to były dobre gry. Calisto koło dobrej to nawet nie stał.

2 miliony sprzedanych egzemplarzy tej gry to jest gigantyczny sukces twórców, bo cały marketing opierał się tylko na tym, że ładna grafika, twórcy Dead Space i jego duchowy spadkobierca. Każdy się raczej powinien w firmie orientować, że te dwa ostanie punkty runą zaraz po premierze takiego bubla.

14.01.2023 15:41
Pulser.X
😁
12
1
odpowiedz
Pulser.X
43
Pretorianin

Dobrze im tak, jak gra ma premierę ma być dopracowana i sprawna technicznie i koniec tematu. Niech inne korpo wyciągają wnioski

14.01.2023 15:50
Szefoxxx
13
odpowiedz
3 odpowiedzi
Szefoxxx
81
Doradca

Tylko, że to lekka manipulacja, bo i tak na konsolach sprzedało się najwięcej sztuk, a wersja PC nie stanowi dużego %, wiele gier AAA tak ma, a na konsolach problemów nie było, więc przez wersję pc nie stracili aż tak wiele.

Choć oczywiście wersja pc to lekki zawód, szczególnie wtopa z zacinaniem, mimo, że patch był dosłownie następnego dnia, niesmak pozostał i to na pewno miało spory wpływ na zainteresowanie.

W dodatku, sorry, ale brak DLSS obecnie w grze AAA jest niedopuszczalny, zwłaszcza, że 80% posiada NV, czy komuś się to podoba czy nie, produkt MUSI być w pierwszej kolejności dostosowany pod największą grupę docelową klientów, to jest logiczne i oczekiwane, a tutaj nie ma wsparcia dla większości, więc nawet podświadomie, większości graczy się to nie podoba i nie będą nawet zainteresowani skoro się ich olewa.

14.01.2023 15:54
13.1
zanonimizowany1376576
5
Generał

a na konsolach problemów nie było

Do dziś są.

14.01.2023 15:57
13.2
1
zanonimizowany1291595
39
Legend

Dziwne, u mnie nie było.

14.01.2023 20:40
Szefoxxx
13.3
Szefoxxx
81
Doradca

Bo nie było nic większego zwalone, tak jak felerna premiera na pc.

post wyedytowany przez Szefoxxx 2023-01-14 20:48:17
14.01.2023 16:27
Persecuted
14
odpowiedz
5 odpowiedzi
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

A co ma do tego Denuvo?

To działa tak, że piraci uszczuplają po prostu pewien procent realnego zysku. Załóżmy, że daną grę chce pozyskać jakaś grupa zainteresowanych tytułem, z czego np. 70% osób zrobi to legalnie (kupując), a 30% spiraci. Dobre zabezpieczenie anty-pirackie pozwala natomiast nieco zmienić te proporcje z korzyścią dla wydawcy, bo dzięki niemu np. 75-80% osób kupi, a 20-25% całkiem zrezygnuje z gry, ewentualnie zaczeka na duże promocje lub rozdawnictwa. To oczywiste, że nie każda nie-spiracona kopia gry równa się dodatkowej kopii sprzedanej, ale mimo wszystko te zabezpieczenia są na tyle skuteczne, że się zwyczajnie opłacają (przynajmniej okresowo). Gdyby było inaczej, dawno by z nich zrezygnowano.

Jeżeli natomiast gra jest zwyczajnie słaba (jak TCP), to ta początkowa pula zainteresowanych będzie po prostu odpowiednio niższa. A nawet bardzo wysoki procent z małej liczby, da małą liczbę, to podstawowa matematyka, nie żadna magia.

Pisanie kąśliwych uwag pod adresem Denuvo w tym kontekście, jest więc zwyczajnie dziecinne. Jego rolą jest obniżanie odsetku ukradzionych kopii gry, a nie napędzanie zainteresowania nią. Słabej grze nie pomoże żadne zabezpieczenie, ale to jeszcze nie świadczy o słabości zabezpieczenia...

post wyedytowany przez Persecuted 2023-01-14 16:35:35
14.01.2023 16:36
14.1
2
rlistek
88
Konsul

Ostatni raz w jakąkolwiek piracką kopię gry grałem może kilkanaście lat temu, jak nie więcej. Za to jak się waham czy jakąś grę kupić czy nie, to denovo jest argumentem za tym, żeby nie kupować.

14.01.2023 17:04
14.2
Cordite
44
Generał

zawsze bedziesz mial ludzi i bezkregowcow. juz samo dodanie Denuvo dziala odpychajaco na niektorych klientow, ktorzy zwyczajnie nigdy tego nie kupia (bo np czekaja na wersje free drm na gogu czy na wersje pudelkowa czy wola modowac swoje gry czy whatever). to zawsze byl miecz obosieczny. kolejna sprawa ze wspolczesny upadek dziennikarstwa w tym segmencie(i nie tylko) i wszedobylskie lizanie sie po jajkach przy promocji gier to jest zwyczajne naciaganie i dojenie ludzi. dziwne ze tutaj juz nie ma protestow ze strony rycerzy swiatlomocy i wszelkiego balansu :)

14.01.2023 20:46
Szefoxxx
14.3
Szefoxxx
81
Doradca

CO za bzdury, ci co chcieli spiracić nie kupią w ogóle, nawet 1% i tyle, denuvo nic nie zmienia i jest bezużyteczne, do zysku się żadnego nie przyczynia, jak już to do wydatku i czasu na jego dodanie + piraciarze nie zagrają, z czego i tak nic kompletnie nie ma, ale w zamian każdy legalny posiadacz ma denuvo gratis, słaby deal.

Nie ma żadnego dowodu, że denuvo w jakikolwiek sposób przyczyniło się do wzrostu zysków, żadna firma nigdy się nie podzieliła takimi danymi, za to istnieją badania, że piractwo w zasadzie zwiększa zyski.

15.01.2023 00:01
Persecuted
14.4
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

CO za bzdury, ci co chcieli spiracić nie kupią w ogóle, nawet 1% i tyle, denuvo nic nie zmienia i jest bezużyteczne, do zysku się żadnego nie przyczynia, jak już to do wydatku i czasu na jego dodanie + piraciarze nie zagrają, z czego i tak nic kompletnie nie ma, ale w zamian każdy legalny posiadacz ma denuvo gratis, słaby deal.

A wiesz to na podstawie czego? Nie, urojenia się nie liczą.

Nie ma żadnego dowodu, że denuvo w jakikolwiek sposób przyczyniło się do wzrostu zysków, żadna firma nigdy się nie podzieliła takimi danymi

Jakimi danymi? Jak niby mieliby porównać sprzedaż tej samej gry z denuvo i bez denuvo?

15.01.2023 02:23
Sebo1020
14.5
Sebo1020
178
Generał

Dzięki denuvo deweloperzy wreszcie przestali zwalać kiepska sprzedaż na piractwo

14.01.2023 16:53
15
odpowiedz
Cordite
44
Generał

nie sama graficzka i marketingiem czlowiek zyje. takich wydmuszek jest teraz na peczki i serio dla wielu lepiej bedzie odpalic nawet starego Dead Spacea niz sie uzerac z technicznymi problemami i ulomnym gameplayem.

14.01.2023 17:06
16
odpowiedz
1 odpowiedź
bolek2018
79
Generał

Gra ma do tej pory spore problemy z optymalizacją. Ostatnio wszystkie tytuły z Denuvo mają duży problem z optymalizacją. Czyżby przypadek ?...

post wyedytowany przez bolek2018 2023-01-14 17:09:30
14.01.2023 18:01
ODIN85
16.1
ODIN85
34
Senator

Wolę mieć problemy niż grę w zatocę na premierę.

14.01.2023 18:31
FanGta
17
1
odpowiedz
FanGta
173
Generał

Butryk89 I oczywiście polepszyło wydajność

14.01.2023 18:38
FanGta
18
odpowiedz
FanGta
173
Generał

Ale musieli wałki walić żeby przewalić tyle pieniędzy na produkcje

14.01.2023 19:11
Herr Pietrus
19
odpowiedz
Herr Pietrus
230
Ficyt

2 mln to nie jest przyzwoity wynik? To ile oni chcieli sprzedać horroru s-f dla boomerów? Oczywiście możemy się oburzać, ze tak wygląda zainteresowanie i rynek, ale tak jest.

Inna sprawa, że tutaj nie sam gatunek zaważył na wynikach, ale fatalne działanie w dniu premiery i szybko odkryty przez jutuberów słaby, bardzo słaby gameplay. Także niech się lepiej cieszą, że znaleźli aż tylu jeleni...

14.01.2023 19:33
A.l.e.X
20
odpowiedz
2 odpowiedzi
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

Spokojnie będzie zarabiać latami. Gra jest bardzo dobra i zapewne się zwróci z nawiązką co nie zmienia faktu że 162 miliony USD wpompować w projekt gry na 10 godzin to trochę rozrzutność. Takie gry robi się w okolicach 30-40 milionów.

14.01.2023 20:47
Szefoxxx
20.1
Szefoxxx
81
Doradca

Napisać sobie mogą co chcą, a co i jak konkretnie rozliczano to się nigdy nikt nie dowie.

14.01.2023 22:36
madmec
20.2
madmec
95
Generał

Ta liczba to podobno z raportow finansowych i to bez wydatkow na marketing.

Albo im odbilo, albo nie potrafia zarzadzac, albo chodzi o podatki.

post wyedytowany przez madmec 2023-01-14 22:40:59
14.01.2023 20:07
21
odpowiedz
zanonimizowany1370475
15
Pretorianin

Słaba optymalizacja plus bugi, plus wysoka cena (jak każdej gry AAA) i fani gatunku postanowili, że już lepiej wydać ich ciężko zarobione pieniądze na nadchodzący remake Dead Space. Proste!

post wyedytowany przez zanonimizowany1370475 2023-01-14 20:08:16
14.01.2023 20:09
dzony85
22
odpowiedz
dzony85
48
Generał

Myśleli że zrobią grę lepszą od Dead Space z tymi śmiesznymi potworami xD Nie ma szans Dead top 1

14.01.2023 21:05
Last_Redemption
23
odpowiedz
Last_Redemption
47
Senator

Większość tej kasy poszła chyba na reklamę, bo na YT ciągle mi się Callisto wyświetla

Gra jest generalnie ok, ale żaden hit to też nie jest, a miała to być gra AAAA przypomnę

14.01.2023 21:50
rocketfuel
24
odpowiedz
rocketfuel
82
Konsul
Image

mnie osobiscie sie bardzo podobala :-)

ogralem raz na pc i dwa razy na ps5 i wpadla platynka, do ktorej sie nie zmuszalem ani sekundy :-)

DS niestety to to nie jest ale fabula calkiem fajna, troche dretwy system walki i kamera czasem dostawala fiola... ale na takich gier - sf horror w kosmosie, jak na lekarstwo.

14.01.2023 23:38
25
odpowiedz
plolak
45
Generał

Jak podobno brak usprawnień dostosowanych do obecnych czasów nierówny poziom trudności A więc w jednych miejscach ok w innych za trudno no to sorry memory ale takie rzeczy się nie sprzedają dobrze w dzisiejszych czasach.

post wyedytowany przez plolak 2023-01-14 23:39:28
14.01.2023 23:40
UrBan_94
26
odpowiedz
UrBan_94
43
Geralt z Rivii

Wcale mnie to nie dziwi.

15.01.2023 10:51
27
odpowiedz
Adi-C
74
Pretorianin

Macie błont w niósie. 2mln to nie jest "sprzedaż do dziś", to jest zrewidowana teraz, oczekiwana sprzedaż. Wydawca liczył na 5mln "skumulowanej sprzedaży", teraz analitycy liczą na tylko 2, konkretnie jedna z agencji liczy na 2, druga pierwotnie przewidywała 4mln, zrewidowała to teraz na 2.1mln do końca 2023.
Jest też mowa o tym że więcej info o sprzedaży jest spodziewane w przyszłym miesiącu.

post wyedytowany przez Adi-C 2023-01-15 10:59:33
16.01.2023 06:43
Great_Ca3imir
28
odpowiedz
Great_Ca3imir
27
Konsul

Ojej, czyli Denuvo nie pomogło! Znowu.
Przecież gra nie sprzedała się na wszystkim a nie tylko na pc. Gdyby twórcy nie mieli korzyści z denuvo to by nie wydawali dodatkowych pieniędzy by to wprowadzić.

Wiadomość Sprzedaż Callisto Protocol zawodzi analityków, acz oczekiwania są wygórowane