Next-genowy update zepsuł Wiedźmina 3 na PC, przybywa negatywnych recenzji
jak dla mnie wszystko ok na 1660 super, i7 9700k (FHD) , gra działa płynie na uber +
problemem nie jest gra czy optymalizacja tylko RT
obecne karty nawet te najmocniejsze maja problem z mocom pod RT a kolosalne znaczenie ma rozdzielczość natywna monitora , czym większa tym mocniejsza karta potrzebna szczególnie przy RT on
ludzie nie znają się na ustawieniach graficznych jakie daje gra :E za dużo i się gubią
Gre psuje tylko i wyłacznie właczenie RT, po wyłaczeniu jest ok
GTX 1080, ultra+, hairworks u Geralta, fullHD - ponad 60 FPS.
Nie wiem co się dzieje na tych waszych 3080tkach...
Ryzen 5600, 3070Ti - wszystko na uber bez RT, 144fps. Gdzie konkretnie te problemy na PC?
Potwierdzam. Na zwykłych(Ultra) ustawieniach z DLSS ledwo 60FPS na RTX 2060 i Ryzenie 5600. A z RTXem 10-15 FPS. Do tego często się crashuje albo nawet zawiesza cały komputer.
U mnie też ten patch rozwalił grę, nie rozumiem dlaczego nie poszli w ślady serii Metro i dali tego next gen "patcha" w postaci osobnej gry na naszej liście w bibliotece.
To samo gówno co z patchami do remake'ów Resident Evil 2 i 3, zniszczyło mi całkowicie grę i tylko więcej miejsca na dysku zajmuje. Masakra.
CDP nie umie wydawać gier to był zwykły Next Gen liczyłem na FSR bo mody to sobie sam wgram ale co z tego jak gra na DX12 wywala do pulpitu czy to po wczytany Save czy nowej grze.
Nie naprawia tego nic nowsze i starsze stery nie pomagają gra się jakby przycina i crasuje poczas filmu który jest czarny,
na necie coraz więcej osób ma ten problem co ja i na GOG i na steamie już kilka osób zgłaszało.
I dodam że nie jest to wina folderu mod bo go nie mam gra na czysto instalowana
Mam więcej klatek na sekundę w grach, które wyglądają 3 razy lepiej niż to
Młody Pablo poleciał :D
Ale z grą faktycznie coś jest nie tak...
https://gamegpu.com/action-/-fps-/-tps/the-witcher-3-wild-hunt-v-4-0-test-gpu-cpu
Dobrze że mam offline instalator wersji GOG przed tą "wspaniałą" aktualizacją ;)
Wygląda na to, że w CD Projekt Red nie pozostał nikt kto umie robić gry.
Via Tenor
Pisałem o tym rok temu, że zmiany będą mniejsze niż po modyfikacjach, a wymagania wzrosną kilkukrotnie podziękujcie Nvidii.
Nie mogę przywrócić starej wersji
A wystarczyło zmienić nazwę folderu. Trzeba myśleć głową, a nie...
Prawda jest taka, ze CDPR nigdy nie umiał w optymalizację. Albo to ten ich silnik jest do chrzanu. Ale żeby tak popsuć wydajność w 7 letniej grze darmowym patchem to naprawdę trzeba się postarać.
U mnie na RX580 8GB działa jak należy, średnio te 40+ klatek na uber+ bez hairworks. Cyberpunk też wygląda bardzo dobrze i ma sporo klatek na tej dość starej już karcie, więc ja na optymalizację ani trochę nie narzekam.
Wydajność w Wiedźminie problemem jest jedynie jeśli włączysz RT, ale to żadna nowość, ta technologia od dawna żre dużo klatek dając nie tak wiele.
Potwierdzam, u mnie tragedia... Przed patchem mogłem grać w ustawieniach high-uber, z praktycznie wszystkimi dodatkowymi opcjami (w tym hairworks) włączonymi + mody na grafikę i miałem stabilne 60 klatek. Teraz z ustawieniami wysokimi i wszystkim innym wyłączonym mam jakieś 30 z dropami... Zresztą, już przy samym odpalaniu się gry i ładowaniu zauważyłem, że jakoś topornie to idzie w porównaniu z 1.32.
Jest stare mądre porzekadło "Lepsze jest wrogiem dobrego". Wystarczyło dać 60fps na Series S/PS5, ten nowy quest, drobne poprawki, nowe pancerze i bronie, tryb foto (na konsolach nie było jak robić fajnych zdjęć) i tyle. Do grafiki niepotrzebnie się dotykali. Teraz pewnie będą poprawiali kilka miesięcy 7 letnią grę... na razie dziękuję. Wiesław 3 dalej będzie czekał na ponowne ogranie.
Wiedźmin Next Gen wygląda jakby był testowany na jednym sprzęcie z RtX4090
Wysyłanie YouTuberom nie ma sensu bo oni posiadają tylko takowe sprzęty i dlatego są takie cyrki że sporo osób narzeka.
Przy tak dużej firmie to niepowinnien być problem by sprawdzić tę gra na różnych konfiguracjach sprzętowych.
Optumalizacja jest koszmarna. RTX 3080, i7-12700KF i 12FPS w 4K na Ultra. 60FPS można wycisnąć jedynie przy 1440p z DLSS na wydajnosć co sprawia, ze obraz jest bardzo miękki a roślinność wygląda słabo. Spore spadki w lasach czy w Novigradzie. Nie da się grać a komp wyje jak zarzynane cielę.
Wyłącz RT to będzie działać bardzo dobrze. RT po raz kolejny pokazuje, że jeszcze kilka generacji by może w końcu miał sens, a póki co to lepiej go nie używać.
Gre psuje tylko i wyłacznie właczenie RT, po wyłaczeniu jest ok
Tak myślałem, że znów sensacja i z niczego. Typy na low-endowych i mid-rangeowych kartach się rzucają na 4K RT jak z motyka na słońce i wielka drama, że mało fps.
Do 4K RT jest tylko jedna karta na rynku i to i tak najczęściej z DLSS Q. To, że ci 7 letnia gra w starej technologii działała na 3070 nie znaczy, że będziesz w stanie grać w tych samych ustawieniach z RT. Tyle co dokładnie taka sama "afera" była z Portal RTX, a ludzie dalej płaczą i wypisują bzdury.
Grę nie tylko psuje RT gra się u mnie crashuje na najniższych ustawieniach w DX 12
U mnie na 3060ti przy wyłączonym RT z DLSS ustawionym na jakość klatki spadają do ~15, gdy jestem nad wodą, w czasie zachodu słońca i w nocy
To prawda. Wcześniej Wiedźmin 3 nie miał RT i wyglądał świetnie bez tego.
Nawet Portal miał z tym sporo problemy w zamknięte lokacji, a co dopiero Wiedźmin z otwarty światem... Cyberpunk 2077 nie wykorzystał w pełni potencjału RT, a już ledwo złapał oddechu.
O różnice wykorzystanie potencjału RT w Portal a Cyberpunk i inne gry dowiedziałem się dopiero od niedawna.
Okazało się, że serii RTX 3000 to nadal za mało.
Sam jesteś bzdurą. Bez RT jest dokładnie tak jak było, a na uber+ jest tak sama wydajność jak z modami na starej wersji.
W około rok wam naprawią....dajcie im czas, zaczekacie wiernie...przecież to boski cd projekt red ^^
Na Steamie przez dodanie launchera (czy każdy producent musi teraz wciskać taki syf?) nie działa overlay w samej grze, więc nie wiem ile mi klatek ubyło (może to i lepiej), nie mogę też robić screenshotów. : /
Ze śmiesznych rzeczy: na karcie, która sprzętowo nie obsługuje RT, grierka domyślnie ma aktywowaną jedną z tych opcji. ; p
Na 3060Ti nie bardzo da się w to grać z włączonym RT. Nieważne czego użyję, jaka rozdziałka, DLSS/FSR - spadki są kosmiczne, tekstury potrafią migać kompletnie bez powodu i stuttering jest koszmarny.
Ktoś to w ogóle testował przed wydaniem ?
O jakiej rozdzielczości mówisz? Ta kartą to coś klasy 2080, które było kartą do RT, ale w 1080p z DLSS On.
U mnie na takiej samej karcie nie da grać się nawet przy wyłącznym RT w Full HD. Nad wodą, w nocy i przy zachodzie słońca klatki spadają do 15. Do tego przy wyłączonym wygładzaniu gra wygląda jakby była renderowana w 800x600
Na szczęście na GOGu w dziale "Extras" wciąż można pobrać starą edycję Classic/GOTY 1.32 Wiedźmina 3.
Jednak zapewne tylko jako offline installer, więc GOGowe osiągnięcia pewnie nie działają gdyż ta edycja "next genowa" nadpisała kompletnie edycję Classic/GOTY 1.32 na karcie produktu.
Natomiast na Steamie, możecie wybrać starą edycję gry poprzez przydatną opcję "Beta". Wybieracie 1.32 i cieszycie się poprzednią, nie zepsutą edycją Wiedźmina 3.
Mi już 2 razy Cyberpunka rozwalili. Jak masz mody, to jest problem. Ale wystarczy zmienić nazwę folderu.
Z modami jest zawsze problem jak dev radykalnie zmienia grę w jakimś patchu, dlatego warto trzymać kopię zapasową.
Gdy to Skyrima Special Edition wyszła ta nowa edycja "Anniversary" to tez popsuła mody.
Nie każdy też wie, że obecna wersja Skyrim na GOG jest osobna. Coś jak VR, LE, SE, AE. I wiele modów trzeba przerobić specjalnie na GOG. Paranoja. Do tego GOG nie pozwala na downgrade. Więc Bethesda zrobiła MEGA zamieszanie i duży bałagan. Mam chociaż nadzieję, że to już koniec aktualizacji exe. Po 11 latach chyba wystarczy.
Wiem, dlatego cały czas siedzę na zmodowanym Skyrim LE, mimo, że coraz mniej modów na niego wychodzi, a sam mam ochotę sprawdzić nowe np. ten fabularny na 10-15 godzin ze świata Dragon Age co wyszedł w grudniu na SE, ale jak pomyślę, że muszę poświęcić weekend na instalację wszystkiego na nowo i potem godziny na naprawianiu tego po wyjściu każdego Bethesdowego mini patcha, który bardziej psuje niż pomaga, to mi się odechciewa.
Na stemdecku też osoby narzekają gra działa w DX11 ale w 12 wywala po włączeniu nowej gry podczas wczytywania.
W sumie ten sam problem co ja mam na GTX 1070
That escalated quickly...
Można pobrać Classic? Dzięki Bogu...
CDP pokazał przedsmak tego co nas czeka w W4. Kusi mnie ta cena (za darmo) ale dla niezauważalnie lepszej grafiki i jednej misji lepiej obejrzeć na YT gameplay na rtx4090.
A nie mówiłemmmmmm, ale przecież nie miałem racji, że zamiast doszlifować itd. itp. ,to spartolą robotę... Brawo CDP!
Każda gra powinna dostać takiego patcha bo producenci kart muszą jakoś ubić wydajność żeby kupić nowe i mocniejsze. Wiesiek 3 Next Gen pokazał, że 30xx to złom. Trzeba się zaopatrzyć w 4090 i cieszyć oko.
Podbij cokolwiek co wyszło po 2015 do 8/16k i włącz RT to nagle 4090 też będzie złomem. Gonienie za cyferkami, jak w telefonach.
Tak on tak na poważnie i ma rację, kup najnowszego RTX dostaniesz DLSS 3 i pograsz komfortowo https://www.youtube.com/watch?v=rm_7jP46zs4
Jak chcesz RT to cierp. Bez RT działa bardzo dobrze, a RT póki co (trzecia generacja a dalej słabo...) to jeszcze nie na dziś...
Gra wygląda niesamowicie. Nie sądziłem, że jeszcze bardziej mogę się zatracić w tej grze. Przez kilka godziny gry tylko jedno zawieszenie. To dość duży update, także po feedbacku od graczy, szybko naprawią drobne błędy. Tym bardziej, że już dobrze wiedzą jak nad nią pracować.
GTX 1080, ultra+, hairworks u Geralta, fullHD - ponad 60 FPS.
Nie wiem co się dzieje na tych waszych 3080tkach...
100% racji koleżko
"Znafcy" pomyśleli, że nakupią rtx 3060 itp i rtx odpala. Problem w tym, że wydajnością jest na równi z twoją kartą lub modelem ti
Różnica to głowie rt i dlss, proces technologiczny.
Ale tak jak jest jak się myśli, że jak nowsze i większe cyferki na karcie to wszystko ruszy w 4k. Nie^^
FullHD xD U mnie na 1080 Ti przed łatką działało w 60 FPS na 4k a nie śmiesznym FullHD. Powiedz lepiej jak jest na 4k ;)
Do 4K jest tylko jedna karta na rynku. Każdy kto próbuje odpalać wymagającą grę na innym GPU w 4K i jeszcze potem płacze, że "mAłO kLatEk" robi z siebie pajaca. 4K to nie jest rozdzielczość dla ludzi z ulicy tylko dla entuzjastów. I szybko się to nie zmieni.
Krótka piłka - masz 4090 - grasz w 4K DLSS Q z RT.
Nie masz, to odpowiednio zmniejszasz rozdzielczość i tniesz detale.
Masz kartę ze średniej półki klasy 3070 i niżej to albo grasz w 1080p DLSS Q albo całkowicie wyłączasz RT.
Masz kartę z niskiej półki (albo starą kartę) to się cieszysz, że gra w ogóle ruszyła.
Tyle w temacie.
Na FullHD to ja grałem, gdy jaskiniowcy rzucali kamieniami w dinozaury. Idź spać.
Dokładnie jak rlistek napisał. Seria 30xx to jest niska półka, a nie średnia. Nic dziwnego, że mają bardzo mało klatek. Od 4090 można się bawić.
No więc z ciekawości przetestowałem również w 4k i wychodzi 30-45 fps z ustawionym wszystkim na ultra+ oraz hairworksy na maxa. Czyli... tyle ile miałem na ultra w 4k przed patchem. Tak więc otrzymałem wyraźnie lepszą grafikę w tej samej liczbie klatek. Chyba jest to jakaś poprawa?
Oczywiście mówię o wersji Dx11 bo na GTXie i tak nie zobaczę wodotrysków z RT. Tak więc nie wykluczam, że wersja pod RTXy faktycznie jest skopana i dodane efekty nie usprawiedliwiają spadków wydajności. Tylko, że ludzie narzekają mówiąc jak to REDzi "popsuli grę". A wystarczy odpalić dx11 i znowu możemy cieszyć się tym co było i to z dodatkowymi ulepszeniami, które na wydajność mocno nie wpływają (jeśli w ogóle).
Zobaczcie góry na początku gry z włączonym RT na XSX
gj cd projekt
Ale gorzej, niż Volition aktualizacją do Saints Row 4 to chyba nie zrobili, tam to dopiero spartaczyli robotę.
Gra nie potrafi obciążyć cpu GPU przed aktualizacji było uber 1440p hw ponad 70fps teraz 36 xD
No wydajność tragedia, a implementacja dx12 woła o pomstę do nieba. Przed patchem na max ustawieniach (Uber) miałem około 100 FPS na RTX 3070 i w rozdzielczości 3440x1440, po dodaniu zmodowanych tekstur i zwiększeniu zasięgów rysowania grałem w 70-80FPS, teraz na dx12 ustawienia Uber mam 50-70FPS z DLSS Quality, po zmianie na dx11 odzyskuje część wydajności, bo Uber bez DLSS (w dx11 nie działa) osiąga te 80FPS. Żeby osiągnąć wydajność taką jak przed patchem to musiałbym grać na ustawieniach wysokich w dx11 albo średnich w dx12. W dodatku geniusze programowania z CDProjektu chyba znowu stwiedzili że na 8 rdzeniowych Ryzenach absolutnie trzeba zablokować używanie 8 dodatkowych wątków więc w Novigradzie na dx12 mam max 35FPS.
A żeby było śmieszniej, to osoby, które kupiły grę na Origin zostały chyba olane / zapomniane :).
Super next genowa aktualizacja: jeżeli chcesz zagrać, to kup po raz kolejny ten sam produkt na innej platformie. Nieważne, że kupiłeś go wcześniej całkowicie legalnie i po normalnej cenie.
Brawo Redzi.
Początkowo miałem się zgodzić z pierwszym postem ale... Zacząłem zabawę ustawieniami i teraz grę albo wywala do pulpitu albo się po prostu nie włącza.
Masakra...
Starałem się nie komentować porażki optymalizacji Cyberpunka (choć sama gra jest genialna) ale widać, że ktoś w tej firmie czegoś nie ogarnia.
Chyba, że to celowy zabiega mający na celu... tylko no właśnie - co?
Tak z Directx12 i RT jest problem, bez RT i DX12 gra działa niewiele słabiej niż wcześniejsza wersja, jakieś drobne bugi i lekki spadek FPSów, z wyraźnie lepszymi teksturami (nawet wobec tego, co było w tych najlepszych paczkach z teksturami).
jak dla mnie wszystko ok na 1660 super, i7 9700k (FHD) , gra działa płynie na uber +
problemem nie jest gra czy optymalizacja tylko RT
obecne karty nawet te najmocniejsze maja problem z mocom pod RT a kolosalne znaczenie ma rozdzielczość natywna monitora , czym większa tym mocniejsza karta potrzebna szczególnie przy RT on
ludzie nie znają się na ustawieniach graficznych jakie daje gra :E za dużo i się gubią
a tak nie jest ?
do rozdzielczości 4k natywnej (natywna zawsze będzie najbardziej ostra) i RT on, bez sztuczek typu FSR, potrzebna ogromna moc obliczeniowa
obecne karty graficzne maja problemy przy takiej rozdzielczości z stabilnymi 60fps nawet pokroju 4090 (albo są na styk) - mimo ze rozdzielczość 4k sporo czasu jest na rynku
nie wspomnę o tym że gry są jeszcze tworzone pod stara generacje konsol co ogranicza je wizualnie
Next gen patch na PC na wszystkich ustawieniach Ultra+ z FSR włączonym, z wyłączonym RT na mobilnym gieteku 1080m chodzi płynnie, ale jakoś po graniu z modami własnymi wgranymi coś mi nie leżało w oświetleniu gry i wyglądzie wody więc zrobiłem downgrade'a do 1.32 znowu, co do błędów grę wykrzaczało na początku ale wystarczyło zmienić nazwę folderu mods, widocznie coś ze sobą kolidowało. Dodaje screena z wersji 1.32 z modami, jeszcze protestuję wersję nową, ale zrobiłem backup folderu z wersją 1.32, żeby nie zassysać tego na nowo znowu w razie w...
Mordo dawno się w to nie bawiłem ale na tą chwilę mam zainstalowane:
-modZ_Phoenix_Ultimate
-Hd reworked Project
-modImprovedSigneffects
-modNewHeavyClouds
-modVolumetricClouds_PLM_Patch
-jakieś tam mody zmieniające wygląd postaci
-modFastTravelFromAnywhere
Do tego WitcherScriptMerger mody Phoneix i Hd project mają konflikty, ale nic tam nie ruszałem i tak gra wygląda jak na screenie, wydaje mi się, że po prostu głównie to oświetlenie robi super robotę i jest dużo bardziej immersyjne niż wersja vanilla.
Podejrzewam, że jeszcze dało by się ja podciągnąc większą odległością rysowania, lepszą roślinością, potworami i modelami hd ludzi. Chyba jeszcze poszukam i postaram się dopieścić ją na maksa bo mam ochotę na grę od nowa ale ten next gen patch jakoś mnie nie przekonuje póki co i chyba trzeba będzie czekać na mody do niego ;d
W3 ma domyślnie włączony ray-tracing, nawet na kartach bez sprzętowego wsparcia jak GTX 1080, tylko że wtedy gra jest całkowicie nie grywalna bo ma może z 12-15fps, bez niego jest ok ale mniej fpsów niż przed upgradem
Ogólnie bez topowej karty graficznej to największa różnica to lepsza roślinność, wygładzenie krawędzi z FSR 2.0 i wystająca z ziemi kostka brukowa i kamienie
Niestety nie mogłem włączyć takich ładnych odbić wody, widocznie to też jest z ray-tracingu a nie SSR
edit-Jednak najlepiej działa po powrocie do DX 11, wszystko na uber gra wygląda zauważalnie lepiej i chodzi super płynnie a do tego ma nową kamerę i auto chowanie się, interfajsu, także same plusy
Osobiście nie lubię podmianek oryginału na remaster itp. Jeśli już z jakiegoś powodu dają aktualizację do "poprawionej" wersji to powinien być to osobny tytuł w bibliotece
Po co oni dawali ten update? Pecetowcy mieli "next-gen" już kilka lat temu bez żadnych patchy, wystarczyło zainstalować kilka modów.
ZNOWU TO ZROBILI xDD
No to to by było na tyle w temacie CDP i ich uczenia się na błędach i wyciągania wniosków na przyszłość. Wypuścili Cyberpunka który chodził jak gówno bo trzeba było zdążyć z premierą i teraz sytuacja wygląda tak samo. Obiecali premiere w tym roku więc wypuścili niedorobioną wersję pecetową, którą będą teraz łatać przez kilka miesięcy.
Ich następna gra nie ukaże się przez dobrych kilka lat więc do tego czasu ludzie pewnie o wszystkim zapomną (chociaż kto wie może z dodatkiem do CP uda im się coś schrzanić). Ale ja na przyszłość jednak do wszystkich ich obiecanek podchodziłbym z dystansem.
Ludzie nie plusujcie tych komentarzy na górze w których piszą że wszystko jest ok a gra zwalniam tylko jeśli włączymy RT. To że pare osób nie ma problemów to nie znaczy że inni ich nie mają. Próbujecie teraz wybielić CDP a należą im się srogie baty za to co odstawili.
że pare osób nie ma problemów to nie znaczy że inni ich nie mają.
Ro działa w dwie strony...
U mnie cyberpunk działał i działa bardzo dobrze pomimo niezbyt imponującego sprzętu. Teraz z wiedźminem też bez problemów, wydajność taka jaka powinna być a i błędów żadnych nie zauważyłem, nawet tych najmniejszych. Ale może to przez te kiepskie sterowniki radeonów, bo jak widzę problemy mają ci co używają nvidię...
POWIEM WPROST, ZNOWU TO ZROBILI.
i5 10400f + 3070 16 gb ram 3200mhz na takiej konfiguracji wiedzmin 3 dziala u mnie bardzo dobrze ustawienia Uber w 1440 plus włączony dlss.
RTX 3070
RT Podstawowe 1440p DLSS wydajność
30fps ze spadkami w Novigradzie
40fps normalnie
RT Uber 1440p DLSS wydajność
20fps w Novigradzie
Dx11 Uber+ 1440p (bez RT i bez DLSS)
50-60fps
Dodatkowo sporadyczne crashe podczas wczytywania gry.
Słabo to wygląda
Wypuścili zepsutego cybera, a teraz zepsuli jeszcze wiedźmaka.
A DX11 próbowałeś z tego dodatkowego pliku uruchomieniowego (tylko DX11) ? Bo coś mało klatek jak na 3070? No chyba, że nie wyłączyłeś Vsynca, który jest ustawiony na 60.
Nie rozumiem czemu mają służyć takie darmowe remastery. Nie dotykam CDP, ale szkoda mi fanów
Ja mam wrażenie po komentarzach, które czytam na rożnych stronach, że im lepszy ktoś ma komputer tym mniej go ogarnia i ktoś mu ten komputer złożył a oni sobie napisali na kartce podstawowe informacje, najprostsza metoda by sprawdzić czy ktoś ogarnia to zapytać go o specyfikacja jak jej nie pamięta czy musi poszukać to w większości przypadków oznacza, że jest nie ogarnięty nawet w podstawowym stopniu.
Innymi słowy większości osób, które skarżą się na złą optymalizacje, jedynie co zrobiła w opcjach graficznych to ustawiła jeden suwak na całkowicie na prawo (bo przecież ma kartę RTX to musi działać) i tyle, a potem się dziwią, że gra mi źle działa. Wszystkie komentarze, które krytykują ten problem są prawie identyczne, wpierw procesor karta graficzna i ram czasem dysk twardy i koniec marudzenie że mało fpsów.
A sama gra, ma przecież ogrom ustawień, nawet RT ma kilka suwaków jest DLSS czy technologia od AMD.
Nagle się okazuje, że gra działa dobrze osobom ze słabszym sprzętem, które w większości ogarniają temat ustawień graficznych i wiedzą np., że cześć ustawień albo jest praktycznie nie zauważalna lub nie potrzebna i zmniejszenie ich o 1-2 poziomy znacząco zwiększa wydajność, itp.
Bo jak ktoś kupił 3070, a ma to sparowane ze słabszym prockiem to chce grać we wszystko na full z RT z Uber+ i jeszcze najlepiej w 4k, a tak niestety się nie da bo trzeba kupić 3090 albo 4090, najlepszy procesor i9 i szybkie ramy 32 GB, a na koniec bardzo dobry dysk ssd. W przeciwnym razie jak nie mamy sprzętu za 20 tys to pozostaje zabawa suwakami.
Dla większości osób zabawa z suwakami to jak dostanie pięścią w twarz. Takie poniżanie się skoro wydaliśmy 5 tys na komputer.
Jednak osobna kwestia to RT - za mało oferuje, żeby warto było poswięcać tak dużo wydajności ile zabiera.
Na pewno po patchu dziala gorzej zarowno na dx11 jak i dx12. Co prawda na moim 1070 da sie wykrecic 60 fps w 2k ale na pewno nie z detalami na ultra+. Co wiecej, fsr 2 jest u mnie zabugowany, gra wytwarza jakies dziwne purpurowe artefakty graficzne, w szczegolnosci na powierzchni wody.
Ciekawe. W kazdym badz razie nie jestem odosobniony: https://www.reddit.com/r/witcher/comments/zltr1h/is_anyone_else_having_this_problem_with_the_water/
https://www.reddit.com/r/witcher/comments/zlqcs0/anyone_else_having_issues_with_water_in_game/
Bez DLSS albo FSR jest kiepsko nawet na RTX 4080. A bez RT faktycznie bugi jak migotanie tekstur https://youtu.be/DUzfjFxP6n8
Czyli bez ray tacingu to guzik z ładnych a nie fakowych odbić na wodzie, za co powinni się wstydzić bo większość nowych gier ogarnia to przez screen space reflection a starych, czasem bardzo starych przez drugą kamerę
wyłącznie autoupdate bo sytuacja taka sama jak przy premierze Wiedźmina 3 i Cyberpunka przez te wszystkie płaczące piz...ki za moment będzie "optymalizacja" czyli zwykłe cięcie ustawień a potem jeden z drugim będzie a czemu popupy i doczytawanie a czemu to a czemu tamto. PCtowcy po premierze Callisto Protocol wręcz pokazali że nie warto w ogóle zawracać sobie nimi głowy. Nic im nigdy nie pasuje, nic im nigdy nie działa a na końcu otwarte pytanie a czemu mi źle działa na 1050TI w 4K ? Pomijam już te płaczki które kupują topowe karty i nawet nie potrafią wgrać nowych sterowników czy wszystko w prawo i czemu nie działa. A czemu gra na uber+ ze wszystkim w prawo działa gorzej niż na uber w 1.32 ;) to najlepsze pytanie ze steam.
Wyjątkowo się z tobą zgodzę.
"Pomijam już te płaczki które kupują topowe karty i nawet nie potrafią wgrać nowych sterowników czy wszystko w prawo i czemu nie działa"
Istne K.O
Ty
Kto jest zaskoczony, ten nie grał w Wieśka 3 na premierę 7 lat temu.
Czytam ten wątek i zastanawiam się o co chodzi? RT powoduje spadki wydajności, co było oczywiste... gra ma gorszą wydajność niż przed patchem, co było też oczywiste, skoro poprawili grafikę...
Po odpaleniu gry na patchu różnice między poprzednią wersją widać gołym okiem, roślinność wygląda znacznie lepiej, jest znacznie więcej modeli roślin, jest gęstrza, to samo z zasięgiem rysowania, podochodziły inne efekty graficzne, coś grzebali w wodzie, bo wygląda lepiej, tekstury są ostre jak żyleta, NPCów jest wyraźnie więcej i mam wrażenie że mają bardziej zróżnicowane modele, z RT to w ogóle gra nie ustępuje wielu najnowszym grą, a nawet wygląda że dwa razy lepiej niż tegoroczne GoTY, choć fakt RT zabija performance, takie mam spostrzeżenia po update jak na razie...
No jak to o co chodzi. Dzbanki nie ogarniają, że RT to pochłaniacz wydajności, że w 4K nie bałdzo się da grać na 1050 oraz nie akceptują faktu, że graficznie usprawniony pierdylion elementów postaci i otoczenia = większe wymagania sprzętowe. Ci, co mają "lepszom grafikę" oszczędzili na pozostałych elementach configu (bo przeciez karta załatwi wszystko) i nie bardzo ogarniają cokolwiek związanego z PC oprócz wciśniecia guzika on/off. Lament PCtowców jest już standardem przy wszystkim co się nowe ukazuje, bo większość zwyczajnie nie ogarnia.
U mnie już gra działa na GTX 1070
Narazie gram 10 minut ale nie jestem w stanie sprawdzić ile ma FPS Bo MSI afterburner mi nie działa.
Na 3060ti żeby mieć stałe 60FPS w 2560:1080 (21/9) musiałem zrezygnować ze wszystkivh opcji typu Blur i DOF wyłączyć RT i HW oraz gre ustawić na wysokie. Na UBER i UBER+ gra jest niegrywalna są takie dropy i ścinki klatek, ze się żyć odechciewa. Jak włącze postprocesy to też wszystko chrupie. A graficznie wysokie wyglądają gorzej niż stare Uber gdzie bez problemu po wykręceniu wszystkiego na max miałem 100 FPS
Przy takich ustawieniach jak mówisz spokojnie powinieneś mieć 75fps a nawet może i więcej. Wiem co mówię bo taż grama na 21:9 z 3060ti.
Myślenie o RT na tej karcie to raczej szaleństwo. A co ścinek to zmień na DX11 i będzie o wiele lepiej. A że graficznie wysokie są niższe niż uber to nic dziwnego, bo właśnie pod tym względem nic się nie zmieniło, dodali jedynie nowe, wyższe opcje.
Trzeba było kupić wersje GOG tam nie trzeba aktualizować do nowej wersji...
Na DirectX11 gra działa bez zarzutu. Tzn. są drobne błędy graficzne w niektórych miejscach, ale nic sie nie wywala i nie ma znacznie niższej wydajności. Konfiguracja z I7 4770k +1660Ti daje rade 33-60klatek na Ultra+ (oczywiście wszystko bez RT i DLSS bo to wprowadza DX12). Zdaje się przed Update'm było najwyżej 10 klatek więcej. Grafika poza paroma Glitchami (głównie trawy) jest dużo lepsza niż poprzednia wersja z Texture packiem od Hogana.
Nie widzę błędów CDPR. Widzę natomiast kłamstwa powtarzane wielokrotnie przez różnego typu dziennikarzy, na temat tego, jak to RT ma ułatwiać pracę nad grą i że to "wystarczy wcisnąć jeden przycisk", no właśnie widać jak wystarczy wcisnąć 1 przycisk. Brawo Nvidia. Ani nie ułatwia pracy nad grą, bo wymaga implementacje dodatkowych rzeczy i dodatkowo jeszcze dodatkowej optymalizacji Raytracingu. W innym wypadku ta gra działałaby w jeszcze mniejszej ilości klatek.
Jeżeli ktoś decyduje się na wymianę karty graficznej z serii GeForce RTX 30 lub 40 bez równoczesnej wymiany pozostałych podzespołów komputera, które będą umiały z taką kartą współpracować i pozwolą pokazać jej możliwości tj. odpowiedniej płyty głównej, procesora, pamięci RAM oraz wydajnego chłodzenia, a także tylko i wyłącznie systemu Windows 11, to niestety efekty będą takie, jak w Waszych komentarzach.
No cóż. Wygląda na to, że to kolejna firma która ląduje na mojej liście: Kupić ale jakiś czas po premierze, bo jak Cyberpunk ich nic nie nauczył to na premierę w pełnej cenie się nie kupi.
Jeśli ktoś ma kartę Nvidi to warto sobie poustawiać w panelu sterowania NVIDIA poprzestawiać ustawienia graficzne domyślnie bo dzięki temu jeszcze lepiej grafiką wygląda.
Teraz zbroja świeci się jak psu jaja nawet z FSR
Zalecanie ustawienia
Filtrowanie tekstur - Wysoka Jakość
Filtrowanie tekstur Ujemna kompresja - zablokuj
Filtrowanie tekstur filtrowanie tekstur optymalizacja anizotropowa - wyłącz
DX 12 i jest spieprzony. RT zarzyna podzespoły a DLSS niewiele pomaga. Na DX11 chodzi pięknie na uber +
Na XSX też działa gorzej niż stara wersja, wcześniej było absolutnie stabilne 60 FPS i 4K, a teraz są wyraźne spadki i gra co jakiś czas chrupie. Tryb RT niegrywalny. Do bani.
No jak wcześniej to była wersja z XONE to co się dziwić, że klatek było sporo jak to było ustawione na niskich... Jak dasz wyższe ustawienia to oczywiście, że klatek będzie mniej.
Nauczony doświadczeniem, specjalnie z tej okazji zgrałem pliki Widźmina 3 z GOG.com na dysk zewnętrzny, zanim pojawił się ten fantastyczny patch.
Mi szczęście zepsuł Steam. Zostawiłem na noc, wstałem o 6, patrzę ściągnięte. Nawet uruchomiłem i zostałem w menu nie patrzyłem dalej tylko poszedłem dalej spać. Budzę się, a Steam ponownie mi ściąga Patch. Ja mam limitowany internet, nie mogę sobie pozwolić na ponownie ściągnięcie tego samego.
Nie dosc ze wycinaja sceny seksu to nie umieja zrobic remastera xD
Ta firma chce sie sprzedac - dlatego tyle ogloszen nowych gier - na jakosci im juz nie zalezy. Pochowajcie cdp w pamieci
Gra po aktualizacji wygląda niesamowicie mam ponad 50kl. Na rtx 3090ti, trochę mało ale może wyjdzie aktualizacja ja sterowników, jeżeli macie mało fps włączcie dx 11 beż rt albo kupcie lepsza kartę graficzną!
Juz lece, dom zastawiony pod RTX 4090 by mieć 100 klatek w wiesku.
Edit: by mieć 60 klatek
https://www.youtube.com/watch?v=rm_7jP46zs4
Dobry jesteś :D jezeli cieszy cie wydajność i jakość jaką otrzymałeś w tym patchu na takiej karcie graf to brawo :D 50fps na 3090ti w grze która ma 7 lat i która otrzymałą tekstury pochodzą od moderów + RT które wnosi tyle co nic bo juz w minecrafcie RT wiecej wnosiło.. brawo brawo
Nie ma co się dziwić, że w Minecrafcie RT daje więcej jak Minecraft bez RT ma oświetlenie zrobione w najbardziej podstawowy sposób, gdzie wiedźmin już bez RT ma zaimplementowane dynamiczne cienie i wszelkie sztuczki symulujące odbicia i inne globalne oświetlenia.
A i oczywiście, że mnie cieszy wydajność. Na uber+ jest tylko trochę mniej klatek, a za to grafika jest dużo lepsza.
Ktoś teraz dalej twierdzi, że Cyberpunk to był tylko wypadek przy pracy tego mesjasza gamingu?
Przecież niedawno był post tutaj że update dostaje świetne recenzje ? Co się stało ?
stało się to że problem dotyczy PC a recenzje były z konsol? z tego co widzę to większość ludzi nie ma takich problemów na konsolach
To że recenzent ma minimum pojęcia o gamingu i nie oczekuje że mu wszystko z RT będzie działać w 60fpsach i 4k na karcie która nie trzyma takich ustawień w żadnej innej grze... no ale !!!111oneoneone 7 letnia gra...
"How many times you willing to get burned before you stop trusting someone?" ~Johnny Silverhand
Mały TIP dla tych którzy chcą podglądać liczbę ramek w wersji DX12 używając wbudowanego miernika Steam... skasujcie lub przenieście w inne miejsce plik d3d11on12.dll który jest w katalogu gry.
Jordan powiedział w materiale, że ten RT niby jest, ale tak jakby go nie było, bo na pierwszy rzut oka go nie widac, więc zbedny bubel, który dusi płynność.
No cały CDPR :D człowiek wierzył, że tym razem będzie dobrze, ale jak odpaliłem ten tytuł po aktualizacje, to nie mogłem uwierzyć, że niczego się nie nauczyli i dalej mogą coś spierdzielić :D można rozumieć to, że wymagania wzrosną, bo coś tam dodali itp. ale proszę was jakościowo co oferuje ten „next gen” ni jak ma się do wydajności, która aktualnie oferuje… bo ustawienia UBER+ to nic innego jak wrzucone mody, które pobierało się z nexusmod do tego samo RT wiele nie zmienia… największa różnica w RT to cieniowanie i tyle same odbicia w wodzie to szmira i pytanie brzmi, czemu to tak tragicznie działa :D osobiście uważam, że ta aktualizacja graficzna na pc w ogóle nie ma sensu, bo zmienia tyle co nic, jeżeli chodzi o jakość, a wydajność spada totalnie… przed aktualizacją miałem grę zmodowana, tak że lepiej wyglądała, niż to, co teraz otrzymaliśmy do tego moje ustawienia „reshade” dawały efekt podobny co teraz z włączonym RT, a gra działała mi w 3440x1 440 w 80-100 FPS, a po aktualizacji to jakiś koszmar… włączę RT to FPS spadają 35-40… wyłączę RT ustawienia „Uber+” to FPS na poziomie 50-70… ustawienia „Uber” wcale nie lepiej, bo raptem 65-80 FPS, gdzie wcześniej na tych ustawieniach i bez modów wyciągałem 100+FPS… DRAMAT! to pokazuje, że CDPR już nie robi czegoś dla graczy i z pasją, a tylko po to by akcje poszły w góre i hajsik się zgadzał… lepiej wrócić do wersji poprzedniej i pobrać mody na tekstury, chmury, lepsze oświetlenie itd. itd. + jakiś fajny „reshade”, a otrzymamy jakość taką samą jak po tej aktualizacji, a nawet lepiej + nie będzie takiego cyrku ze spadkiem FPS i crashowaniem gry.
bo ustawienia UBER+ to nic innego jak wrzucone mody, które pobierało się z nexusmod do tego samo RT wiele nie zmienia…
Kłamstwo powtórzone tysiąc razy saje się prawdą, co nie?
Ed do tego moje ustawienia „reshade” dawały efekt podobny co teraz z włączonym RT,
Dobra, nic nie pisałem, to nie kłamstwo a głupota...
Jednak nie zawsze za darmo, to uczciwa cena. Gra wylatuje z dysku, nawet nie mam zamiaru czekać na tego ich patcha. Łaskawcy. Powinni zrobić testy przed wypuszczeniem tej cudownej aktualizacji. RT na 3060 Ti nieosiągalne nawet w 1080p i z DLSS. O 60 klatkach nie ma mowy. Ustawienia Uber, bez plusa. No chyba, że ta karta, do spółki z Ryzenem 7 5700X, to jednak padaka i nie powinienem się rzucać. Z drugiej strony, ogarnia ze śledzeniem promieni nowsze i dużo ładniejsze gry.
Oczekiwać RT na RTX 3060Ti? Może ma ci jeszcze frytki ta karta usmażyć? RT jest tylko dla tych co mają karty minimum XX80 lub lepszą. Ta karta może padaką nie jest, ale RT po niej bym się nie spodziewał w sensownej wydajności.
Spodziewać się niczego nie musisz, nawet karty nie musisz posiadać, wystarczy poszperać, zamiast wypisywać jakieś głupoty o frytkach. Najwyższe ustawienia z RT i blisko 60 klatek w Miles Morales. Ponad 70 fps w Dying Light 2. Gry dużo nowsze i ładniejsze. W Wiedźminie potrzeba do tego 3080 Ti.
https://www.purepc.pl/marvels-spider-man-miles-morales-pc-test-wydajnosci-kart-graficznych-nvidia-geforce-i-amd-radeon?page=0,8
https://www.purepc.pl/test-wydajnosci-nvidia-dlss-w-dying-light-2-pc-sposob-na-plynne-granie-z-ray-tracingiem-porownanie-jakosci-obrazu-dlss-i-fsr?page=0,8
https://www.purepc.pl/wiedzmin-3-dziki-gon-next-gen-test-wydajnosci-kart-graficznych-potworne-wymagania-sprzetowe-z-ray-tracingiem?page=0,8
Nawet Cyberpunk w najwyższych ustawieniach wyciąga z RT ponad 50 fps. No ale nie, na tej karcie można tylko pomarzyć o śledzeniu promieni.
Wersja DX12 niegrywalna nawet bez RT ciągłe dropy, novigrad katastrofa render jest po prostu popsuty i nie obciąża karty odpowiednio. Wersja DX11 na maksymalnych ustawieniach działa ok jednak mamy tu downgrade graficznych względem wersji sprzed patcha bo uśnięto HBAO+ i stary AA zastępując go rozmydlaczem. Gra wygląda gorzej niż wersja sprzed patcha z wgranymi modami które integruje ta aktualizacja. Oprócz tego z gry wcięto kilka cut scen, krótko mówiąc całkowite oplucie graczy.
RT jednak robi trochę klimaciku. U mnie ultra w 4K nie idzie ale 2,5 K w miarę ok.
Czyli nie muszę się spieszyć z przechodzeniem Uncharted na PC ;) nawet nie pobieram tego wiedźmina.
Trochę może offtop, ale pomyślałem, że pod najnowszym news'em z wersji nextgen będzie najlepiej poruszyć ten temat. Mianowicie nowe zadanie fabularne i poudarowy podkład p. Rozenka - co o nim myślicie, kiedy wszyscy już możemy posłuchać próbki tego głosu po premierze? Bo ja szczerze mówiąc liczyłem się z tym, że zmiana w głosie może być zauważalna ze względów chorobowych, ale cholera, niestety nie widzę już chyba lekko mówiąc możliwości powrotu pana Jacka do roli Geralta w przyszłości. Chyba, że jako starca z mieczami odwieszonymi na kołkach. I to w paru kwestiach dialogowych. UV miał rację - głos naszego siwowłosego zmienił się zauważalnie (imo tragicznie jest, jedynie barwa pozostała i momentami gdzieś tam ten stary Geralt istnieje) i strzelam, że gdyby nie sam sentyment i pewnego rodzaju obowiązek pojawienia się go w tej roli w tym zadaniu to redzi nawet nie chcieliby robić z tego czegoś większego.
Jak dla mnie to mówi jedynie wolniej niż zwykle, trochę zbyt wolno jak dla mnie, ale do przeżycia. Oprócz tego nie zauważyłem różnicy u niego, choć faktycznie z większą rolą może być z tym niestety ciężko.
11700k, rtx 3070Ti, 32GB 3600Mhz, Samsung 980 PRO
* Biały Sad
- 4k (2160p) z RT niegrywalne, bez RT DX11 Uber+ = 55 - 60fps
- 2k (1440p) RT+, DLSS równowaga, RT+, Hairworks AA 4 = 45-60fps
Także bez dramatu. A gra z RT wygląda znaaacznie lepiej. Przesiadka z W3 z modami (tekstury, oświetlenie, woda itd). Robię backupa, bo zaraz pójdzie downgrade ;)
Nie tylko w wersji PCtowej są problemy, na konsolach spieprzyli cienie i oświetlenie :-/
Pytania mam. Czy jak mam normalną wersję, to automatycznie się ten next gen wersja instaluje, czy nie musze tego pobierać? Zacząłem grać niedawno, i no z tą nową wersją nawet 30 fps nie wyciągnę. No i czy prawda to, że pewne rzeczy są gorsze? Np po użyciu znaku w jakimś domu, nie latają talerze. Usunięte pewne rzeczy(sceny)
Ryzen 5600, 3070Ti - wszystko na uber bez RT, 144fps. Gdzie konkretnie te problemy na PC?
Konkretnie to w implementacji nowych technologii tj. DX12 w tym Ray tracing`u.
I913900 RTX3090 32GB Ram DX12+RT w rozdzielczości 3440x1440: 40-59 Fps
DX11: 108-130 Fps.
Gdzie ten next-gen? Taką grafikę miałem 3 lata temu.
ludzie czego wy oczekiwaliście od PATCHA do prawie 8 letniej gry? że nagle zacznie wyglądać jak RDR2?
Helllooooł :) przecież to CDP :) to nie wymaga komentarza.
Na litość boską :) to będzie działać! Za miesiąc, może pół roku, może rok - jak będzie gotowe tak??? Czego nie rozumieta?
Wiedźmin 1 na premierę to był technicznie dramat, ergonomicznie też dramat, dopiero wersje GOTY była wersją potrzebną i słusznie docenianą.
Cyberpunk to samo :)
No to teraz macie powtórkę z rozrywki :D yhhhhhh :D testerzy zapomnieli pograć na PC tak się skupili na konsolach (po wtopie z Cyberpunkiem) że im to umknęło.
nic wielkiego :P
Dziwne, u mnie działa...
Podoba mi się to zbiorowe wyparcie elity :D Nagle nie 20%, nie 30%, nie 50%, ale chyba 80-90% graczy PC to deble, którzy nie umieją zmienić ustawień albo są biedakami, bo mają ledwie 3060Ti albo 3070 i procesor poprzedniej generacji.
tobie pozostaje tylko format 720p i spuszcznie się na TVP
Może nie 80-90%, ale ze 20% tych krzykliwych już owszem. W3 działa dobrze, o ile nie chcesz włączyć RT na zbyt słabej karcie.
Laptop- Ryzen 5600, RTX 3060, dysk SSD, 16 GB RAM. Win 11. Starą wersję (1.32) testowałem miesiąc temu, w Białym Sadzie. Wszystko na uber (wyłączone pierdoły, których nie lubię, typu blur, hairworks zostawiłem tylko dla Geralta) - lock ustawiony na 60 klatek i tyle cały czas było. Rozdzielczość full HD.
Teraz zacząłem od początku (wcześniej ściągnięte najnowsze sterowniki ofc), wszystkie ustawienia poszły na uber+. Na DX 11, przy locku 60 klatek, w Białym Sadzie gra tyle trzyma. Przy wyraźnie lepszej grafice (więc posiadacze starszych kompów, też skorzystają) - zasięgi, tekstury i przede wszystkim poprawiona roślinność (jest jej też dużo więcej!), od razu rzuca się w oczy. Także już w tym momencie dostaje się darmowy uzysk :)
Ale wiadomo, że danie główne to DX 12. Tu już musiałem iść na pewne kompromisy - na starcie wyłączyłem cienie z RT (IMO niewiele wnoszą), zostały więc 3 z 4 elementów RT. Ustawienia, to mieszanka Uber i Uber +. DLSS ustawiony na "równowaga " (na "jakość " też było ok, ale wolę mieć pewien zapas). Klatek niestety nie podam- na DX12 nie działa ten steamowy licznik. Ale na pewno nie ma żadnego pokazu slajdów, jest płynnie. Przy czym oświetlenie i odbicia wyglądają obłędnie! Wody bez RT już nie włączę, wreszcie wygląda jak woda a nie jak maź albo smoła.
Jeśli dalej (Novigrad) będzie gorzej, to nie omieszkam dać znać, a sam po prostu zjadę z ustawieniami.
Dla mnie patch na duży plus! Może mam po prostu szczęście, nie wnikam. Ale narzekać nie będę- nie mam na co.
Ja w ogule nie moge uruchomić wiedźmina 3 w directx 12. Nie wiem dlaczego tak się dzieje.
Trzeba jednak przyznać, że gracza to grupa która uwielbia jak im się pluje w twarz.
Ludzie zgłaszają że im gra nie działa? "Ale u mnie działa, gupi ludzie marudzą"
Mówią, że wydajność słaba? To prześcigają się w obronie korpo.
Pomyślałby kto, że po tylu latach dymania przez branże, gracze by zmądrzeli - ale nie, wciąż ta sama obrona i ssanie po same kule ulubionym korporacjom, bo skoro u nich działa, to inni muszą być głupi/nie wiedzieć jak komp działa/grać na złomie.
Tak, ale nie. Gracze PC oczekują, że mając średniej klasy sprzęt "pójdzie wszystko na ultra" No nie pójdzie. Jest jęczenie, że konsole ograniczają rozwój, bla bla. Ultra/ Uber, jakkolwiek zwał - to powinna być opcja TYLKO dla topowych sprzętów. Topowych! A nie ojejku mam 3060/70/Ti i nie da się grać w 4k z RTX.
Nie zapłaciłem za pacza nic, jak zechcę to go wywalę i wrócę do starszej wersji (bez problemu na GOG, na Steam chyba również?) Wiem, że jest fajnie, jak wszystko działa na naszym sprzęcie na przysłowiowym ULTRA, ale właśnie śrubowanie możliwości (ktoś pamięta Crysis?) to jest rozwój. Pamiętacie jaka sraczka była przy RDR2? Nie działa, niedasie, aaaaaaaa!
A wystarczy nie ustawiać wszystkiego na maksa. To marudzenie to jest zaprzeczenie grania na PC, gdzie masz multum ustawień, właśnie po to, żebyś je dostosował to możliwości sprzętu. Nie działa - obniż. Jak chcesz mieć jak wszyscy - kup konsolę.
Gra działa dobrze, nie wiem czy mogła by lepiej.
Odnoszę zupełnie odwrotne wrażenie. Gracze to grupa robiąca problemy z niczego. Rozpuszczony, roszczeniowy konsument dla którego świat kręci się wokół jego hobby. Zupełnie jak środowisko kibiców piłkarskich. Kompletnie tego nie kupuję i nigdy nie czułem potrzeby wpływania na twórców. Jak decyduję się na zakup gry to później ewentualne pretensje mam do siebie za lekkomyślny zakup.
Masz absolutnie rację - stan techniczny wydawanych gier (bo nie odnoszę się tylko do next gen patcha Wiedźmina) to nic takiego. Spadki klatek, stuttering - jeżeli komuś to przeszkadza, to robi problem z niczego. Gra grywalna po pół roku po premierze? Toż to wina graczy, którzy kupili grę (broń boże winić niewinne korporacje).
Cieszę się, że wciąż są na świecie tak bezstronni, rozumni konsumenci jak ty.
Potrzebuje pomocy. Generalnie wszystko u mnie działa dobrze, ale mam problem z tym że każde uruchomienie Wiedźmina wiąże się z zresetowaniem ustawień jakbym pierwszy raz włączał grę po patchu.
2 problem, to błąd podczas zapisywania gry, próbuje zapisać grę wyświetla się błąd, ale najlepsze jest to że gra się zapisuje WTF???
Ale problem pierwszy jest bardzo uciążliwy ktoś wie jak to ogarnąć?
Co do punktu 1. Zaznacz cały główny katalog gry niezależnie czy grasz na GoG czy Steam i zobacz, czy nie masz zaznaczone tylko do odczytu ? Jak masz, to odznacz.
Mam zaznaczone "tylko do odczytu dotyczy tylko plików w folderze" nie da się tego zmienić, tak samo mam w folderze z sevem
Jak zaznaczam wsztkie katalogi i foldery to nie jest zaznaczone tylko do odczytu
Na ps5 „premiera” też oczywiście skopana bo wersja gry na ps5 albo nie widzi dlc albo CDP w swej wspaniałości działań nie zrobił Krwi i wina i Serc z kamienia na ps5 przez co nie idzie wczytać starych savów. Ehhhhhh żenada ??
Gra prezentuje się fenomenalnie szkoda że nie można pokazać screenu HDR i w ruchu bez dwóch zdań przy Cyberpunku jedna z najładniejszych obecnie gier na PC. Aż chce mi się ją skończyć w nowej jakości jeszcze raz. Chyba nawet przywrócę sobie konto na imageshacku aby móc dodawać screeny bo golowy kompilator z każdego screena zrobi kupę ;)
OMG, ten piasek po lewej wygląda jak plastik xD Ta gra się tak zestarzała, że nawet remaster tu nie pomoże.
szkoda że nie można pokazać screenu HDR i w ruchu bez dwóch zdań przy Cyberpunku jedna z najładniejszych obecnie gier na PC
Gdzie w opcjach znaleźć HDR? Przeglądam ustawienia i nie mogę się dopatrzeć. Automatycznie ekranu z HDR nie wykrywa.
Z tego co ja rozumiem to HDR włącza się automatycznie jak masz go włączonego w Windowsie.
No właśnie o to się sprawa rozbija, że mimo uruchomionego HDRu w Windowsie gra go automatycznie nie wykrywa i uruchamia się w SDR.
I5 12600K, 16GB DDR4 + RTX 3070 i powrót do 30fps w 1440p z RT + DLSS, bez RT na DX12 liczne spadki i stuttering. Sytuację ratuje DX11.