Wiedźmin 3 Next Gen debiutuje na PC, PS5 i XSX
Ja na GOG nie mam jeszcze aktualizacji.
Edit: Już jest. Na GOG 51.36GB
49,81 GB na Steamie. No to szukamy sekretów. Dzięki za kurtkę V :P
kret2364 - uruchom ponownie GoG
Żądam wiedźmińskiego rynsztunku dla V! Ciri mogłaby robić za kuriera :)
Cirilla Fiona Elen Riannon
międzywymiarowe przesyłki kurierskie
szybko, tanio, niezawodnie
Z gry musisz tylko rozwiązać zagadkę tutaj częściowo gostek rozwiązał . Wymagany jest Cyberpunk 2077. Na koordynaty podane, idziesz do miejsca z Cyberpunka 2077, gdzie w Cyberpunku dostajesz koordynaty do Wieśka. Wracasz do gry Wiedźmina 3 i znajdujesz ukrytą skrzynie. Nie chcę za dużo spoilerować. Nie powinieneś mieć problemu. https://www.youtube.com/watch?v=YikV3S3ARcI
Odinstalowałem grę i pobieram na nowo i chyba dopiero zaskoczyło bo przy pobieraniu gry wcześniej było 28GB teraz jest 40GB do pobrania więc jak komuś nadal się nie pobiera aktualizacja na (GOG) polecam odinstalować i na nowo pobrać całą grę.
To powinna pobierać się całą gra o podtytule NEXT GEN, a nie patch. Patchy to było już około 1500 od premiery i każdy poprawiał grafikę w jakimś stopniu
Na laptopowym RTX 3080 45 klatek... spodziewałem się więcej :)
Taki Cyberpunk w 60 chodzi.
Jak odinstalować ten skopany patch! Na 3060 ti czyli ta sama wydajność co 2080 Super nie da się grać... Hairworksy trzeba wyłączyć i max ustawienia wysokie. o RT można całkiem zapomnieć. Kamera spier...na i nie wiadomo gdzie starą przywrócić. ODDAJCIE MI GRĘ SPRZED PATCHA!!!!! Wszystko chodziło przepięknie na maksymalnych możliwych ustawieniach.
Nie wiem jak gdzie indziej, ale na GOG-u w dodatkach jest Witcher 3 GOTY Classic, więc chyba się da przywrócić starszą wersję.
Ale ogarniasz, że to update tekstur, grafiki itp itd, więc nowe, wysokie ustawienia są znacznie bardziej wymagające niż stare? Trochę o to chodziło w tym updejcie, żeby wykorzystać możliwości nowego sprzętu. To że musisz niższe ustawienia ustawić, żeby komfortowo grać nie znaczy automatycznie, że grasz w gorszej jakości niż wcześniej.
ale nieogar jesteś, opcje łatwo dostępne do wyłączenia albo w ogóle nie grałeś i narzekasz dla narzekania. Nie lubię tej kamery z bliska podczas walki ale w trakcie swobodnego zwiedzania jest ok.
Chwilę pograłem, pierwsze wrażenia są takie że grafika tyłka nie urywa, nawet na ultra i z RT, widać po grze że ma swoje lata i nadal odbiega od aktualnych gier na rynku. Wymagania totalnie nie idą w parze z wyglądem gry, na RTX 4090 z włączonym DLSS3 średnio 70 fps, nawet nie mam odwagi sprawdzić ile bez niego. RT w zasadzie jest niezauważalny, efekt podobny jak przy podkręconej saturacji. Myślałem że będę miał zajawkę na przejście gry po raz drugi ale na ten moment stwierdzam że się od niej odbiłem.
Ktoś wie jak dostać update na PS5? Żaden patch do pobranej wersji PS4 się nie ściąga. W sklepie jest osobna wersja dla PS5 za... 77 PLN.
OK, mam. Ta płatna wersja to za podstawową wersję gry a ja mam wersję GOTY. Wszystko poszło elegancko ????
Miałem podobny problem. W sklepie musisz wybrać odpowiednią wersję. Naciskając przycisk "...", rozwiń listę, wybierz Edycję kompletną, dodaj ją do biblioteki i wtedy będziesz mógł rozpocząć pobieranie gry na PS5.
Spraprali to dokumentnie, bo oprócz ściągania patcha 25 GB trzeba było jeszcze wersję na PS5 dociągnąć plus nie było żadnego info wcześniej, że wersja z PS4 nie wystarczy. Razem 25 GB + 85 GB plus własna dedukcja - dopiero o 2:30 AM mogłem grę odpalić, a co ze snem? Do tego cutscenki początkowej nadal nie da się przerwać (po kliknięciu nowa gra).
Widzę że na PC-shitach coś średnio :D na ps5 piękna gra. Na każdym ps5 :) pozdrawiam pctowcow ^^
Jak na PC ta wersja next gen jest od ponad 5 lat (mody), teraz dodali to oficjalnie do patcha i na konsoli można się poczuć jak na PC te ładne parę lat temu.
PS5 wygrywa z PCtem jeśli chodzi o postęp w stosunku do starszej wersji... Ale tylko dlatego, że przed aktualizacją PC drastycznie wyprzedzał konsolę. Teraz dystans się trochę zmniejszył ale i tak PC prowadzi wyraźnie.
A jak się zaczną pojawiać mody do nowej wersji...
Ledwo wyszedł i już mamy drastyczny skok popularności. Coś myślę, że w ten weekend czeka nas jakiś nowy rekord...
Haha, gra z 2013 roku nadal na Topie, mimo iż za kilka miesięcy minie 10 lat. R* to król robienia hajsu. :)
No właśnie mam wrażenie że to miała być taka gra "dla każdego" przez co wyszła bez żadnej tożsamości. Gameplay jest mierny i nie sprawia przyjemności, świat to po prostu przekoloryzowana rzeczywistość, fabuła jest o niczym. Nie wiem co ta gra oferuje poza możliwością spuszczania powietrza z opon i uciekania przed policją.
Takie, które dają graczowi coś ciekawego do roboty. Niech to będzie ciekawa fabuła do odkrycia, satysfakcjonujący gameplay, interesujący setting a najlepiej wszystko razem. I takich gier można wymieniać mnóstwo - RDR 2 (też od R*), Plague Tale, Ghostrunner, Wiedźmin 1-3, Cyberpunk 2077... Ten ostatni jest w ogóle dobrym punktem odniesienia. W CP77 mamy ciekawą opowieść do odkrycia, unikalny setting i zadziwiająco przyjemny gameplay. Ale i tak oberwało mu się za to, że nie ma tak zaawansowanych detali jak GTAV. Bo najwidoczniej tym co świadczy o jakości gier jest możliwość przestrzelenia opony samochodu... Z tym, że GTAV nie prezentuje sobą nic poza tymi super ficzerami jak odrywające się od pięt klapki.
Nie uważam, aby setting w CP2077 był inny czy wyjątkowy. Absolutnie. Taki Cloudpunk ma znacznie więcej klimatu niż ten CP. Gierka indi.
Jestem zawiedziony. Ten Ray Tracing to śmiech na sali - graficznie nic takiego, a obciąża sprzęt kosmicznie. Poprzednia wersja z modami była lepsza, naprawdę tak uważam. I chodziła doskonale (I7 9700K, 32GB RAM, RTX 3060Ti)
Bo generalnie cały ray tracing, to nic takiego... Od wprowadzenia tej technologii, średnio rozumiem zachwyty nad nią. Ok, trochę poprawia oświetlenie ale koszt w postaci obciążenia sprzętu jest nieadekwatny do szumu, którym nas raczą firmy i portale technologiczne. Głównymi beneficjentami ray tracing'u są programiści którzy nie muszą kombinować z oświetleniem no i Nvidia która może nam wpychać coraz to "lepsze" i przy okazji droższe karty. Z perspektywy typowego gracza, "gra" nie warta świeczki :)
Zagraj sobie w CP 2077, Watch Dogs Legion czy Ghostwire Tokyo z RT i bez to zrozumiesz ;)
Zagraj sobie w CP 2077, Watch Dogs Legion czy Ghostwire Tokyo z RT i bez to zrozumiesz
Grałem we wszystkie na 3070Ti i nie uważam, żeby RT był warty poświęcania aż takiej wydajności. Coś tam polepsza, ale tyle fpsów zabiera, że kompletnie nie warte uwagi wg mnie. Po stokroć wolę 100fpsów w 1080 bez RT niż 60 z nim.
To graj z "modami". Twój wybór. A ja będę grał w 4K, z RT z opcjami na full i to ja będę tylko zadowolony. Jestem zadowolony.!!!
W CP2077 bez RT odbicia też są ale mniej wyraźne. Pół gry zagrałem z i bez także jak jest akcja i sporo się dzieje to nie zwracamy na to żadnej uwagi, a jak liżemy ściany to sobie wtedy można odpalić i podziwiać detale. ]
Po to się kupuje drogie karty żeby jednak cieszyć oko małymi rzeczami.
Grywam na 3070 z RT i bez, podobnie jak ktoś wyżej wspomniał niejako potwierdzając moją opinię, obniżenie wydajności względem jakości jest zbyt duże. No ale w porządku, jeśli kogoś stać na najmocniejsze karty cieszcie się spoko, cieszę się Waszym szczęściem, pewnie gdyby mnie było stać też bym sobie kupił 4080 i jechał z RT w 4k wszystko. Mówię tylko o tym, że dla przeciętnego gracza, który jak już ma RTX'a to najczęściej jest to 2060 (staty steam)- ray tracing nie wnosi praktycznie nic, więc technologia jest trochę z czapy skoro średnia półka nie ma szans się nią (sensownie) cieszyć a tylko najbogatsi. Może się mylę, może takie było założenie, jeśli tak to sory, chociaż nie wydaje mi się. Bardziej wydaje mi się, że coś tutaj poszło nie w tę stronę, w którą powinno.
To, że głównymi beneficjentami ray tracingu są programiści, to jest głupota w czystej postaci wymyślona przez Nvidię i powtarzana jak mantra przez portale nie mające na ten temat pojęcia.
Programiści mają dużo więcej roboty przez tą technologię. I nie tylko programiści. Designerzy też. A wynika to z tego, że przecież oni muszą teraz w grze implementować 2 rodzaje oświetlenia czy odbicia. Po czym je porównywać, żeby jeden nie różnił się wiele od drugiego. Dlaczego muszą tak robić ? Żeby po wyłączeniu RT też było oświetlenie. Przecież nikt nie zrezygnował z wypuszczania gry, która ma tylko oświetlenie, czy odbicia RT. Przy oświetleniu opartym na RT trzeba jeszcze ręcznie bądź automatycznie wybierać obiekty, czego one dotyczy, bo jakby miało obejmować całą scenę, to dopiero byłby zawał sprzętu. Poza tym, zwykle nawet podczas ustawienia RT, oświetlenie wspomagane jest przez lightmapy, może Doom i minecraft RTX tak nie działają, ale większość gier o bardziej skomplikowanych geometriach już tak.
O ile odbicia RT, są fajnym smaczkiem w Cyberpunku (wyraźnie poprawiają jakość odbić), tak oświetlenie RT zwykle wprowadza więcej złego, niż dobrego. Bo trzeba z tym cudować, żeby to chciało działać. Nie bez powodu implementacja RT w niektórych produkcjach wciągnęła tak dużo roboczogodzin (np. w Tomb Raiderze zdaje się spory czas po premierze wprowadzono RT), gdzie Tomb Raider jest jedną z nielicznych gier, gdzie faktycznie RT odpowiada za oświetlenie. Bo w Cyberpunku zdaje się, odpowiada głównie za odbicia i ewentualne oświetlenie związane z odbiciami (o ile w tej kwestii sie nie myle).
Ja osobiście gram w Nextgen patcha bez RT. Nawet bez DirectX12, poza małymi glitchami graficznymi z trawą już w 1 scenie, jest dużo lepiej niż na samych modach na tekstury od Hogana.
A za 100 zł miesięcznie można grać na GF now, 4K, wszystko na full, bo niestety nie stać mnie na drugiego, ta mocnego "blaszaka", tylko na starym moim lapku i TV może się bawić mój syn.
lis22 <<
Większości gier z RTX to jest lustra nie efekt, zwłaszcza z watch dogs. chyba jedynie scena z chodzącym dronem po szkle jakoś znoście wyglądała ale i tak niewierze, że nie było można zrobić po prostu normalnych szyb przez które widać drugą stronę. Już znacznie starsze gry to posiadały bez RTX.
Co wy macie z tą wydajnością? Najnowsze stery do grafy i na RTX 3050 i DLLS quality na ultra nie schodzi poniżej 60 kl. RT jeszcze sprawdze
Jak kogos zadowala 60 klatek to niech tak sie bawi. 85-90 to dla mnie absolutne minimum, optymalny komfort to 100+.
A mi tam 30 FPS w większości gier wystarcza, a jak tytuł jest bardzo dobry, to i od biedy filmowe 24 FPS może być.
60 FPS to dla mnie super płynność, którą wymagam w sumie tylko w dynamicznych shooterach multi, w które i tak rzadko gram.
Jeżeli ktoś oczekuje stałe 100, to musi się wyposażyć w high endowy sprzęt jak RTX 4090 lub zejść ostro z detalami/rozdzielczością, gdyż 3050 to low-mid range obecnie.
Czekam aż W3EERedux i VlaimirUI będą kompatybilne z najnowszą wersją. Bo bez tych modów to nie chce mi się zaczynać od nowa.
3070TI + R7 5800X = 40 FPS Novigrad (DLSS Jakość, RT ON, większość opcji na uber+), po wyłączeniu RT wychodzi około 100 FPS. Rozdziałka 1440p. Mam wrażenie, że granie z RT włączonym, to jest aktualnie marketing pod kupowanie kart 40XX aby móc grać z DLSS 3. Jest to dla mnie żałosne, zwłaszcza, że karty tanie nie są, a dużo ludzi kupiło po obniżkach cen karty z serii 30XX. Zostaje granie bez RT (a szkoda, bo to naprawdę fajne cudeńko) i może czekanie na optymalizację DLSS.
A co bardziej irytuje, że w C2077 z RT, DLSS Jakość mam około 70 FPS. xd
Dobrze, że masz tylko takie wrażenie.
Najgorsze, że prędzej czy później wprowadzą RT obowiązkowo do wszystkich nowych gier AAA.
Na razie możesz sobie to wyłączyć w ustawieniach, ale w przyszłości wątpię, gdyż obecnie deweloperzy muszą tracić czas i pieniądze na opracowanie dwóch systemów cieniowania w grach ("klasyczne" stałe cienie i cienie RT). Taniej im wyjdzie robić tylko RT gdy karty z RT zdominują rynek.
Ostatni raz w Wieśka 3, grałem w 2016 roku. Wciągnął mnie wtedy na całe 156 godzin gry. Myślę, że po takim czasie i z okazji patcha, można go sobie teraz spokojnie odświeżyć.
Boże co tutaj się znowu stało… Ta aktualizacja jest w ogóle nie potrzebna na PC, bo szczerze mówiąc nie wygląda lepiej od tego, co miałem dzięki modom, ale za to działa znacznie gorzej… wcześniej na zmodowanej grze, która w mojej ocenie wyglądała lepiej od tego, co nam tutaj dali gra działała w 80-100 FPS w 3440x1440 na moim 3060ti, a teraz? Gdy dam Uber+ ta sama rozdzielczość i gra potrafi czasem zjechać poniżej 60 FPS, no chyba że odpale śmieszne DISS, które i tak w tym tytule wielkiego boosta nie daje… co do RT… zapomnijmy o tym, bo po włączeniu tej opcji klatki lecą totalnie nawet na lepszych kartach, a dodać trzeba, że RT w tej grze to jakiś dramat problemy graficzne widać już od startu gry i sama opcja niewiele daje poza lepszym cieniowaniem, czyli znowu wystarczyło wgrać modifikacje typu „Reshade”, gdzie gra wyglądała tak samo, a nawet lepiej + działała lepiej… DRAMAT!
Właśnie zasysam. Co do debaty, czy lepiej włączyć RT i mieć mniej klatek czy wyłączyć i mieć więcej... To jest opcja dla entuzjastów i posiadaczy kart za 6-7k PLN+ i procka+płyty za kolejne 3-4k. Tak, to jest bajer i do tego daleki od ideału, z masą problemów wieku dziecięcego, ale robi różnicę na tyle dużą, że wcześniej wspomniani entuzjaści wydają grube pieniądze, aby się tym cieszyć.
Nie wiem na ile wynika to z lenistwa twórców najnowszych gier, a ile z ograniczeń starszej technologii lub przewagi nowej, ale... gry obsługujące Ray Tracing, z wyłączonym RT są pozbawione głębi. Obraz wydaje się płaski, płytki. To są subtelne różnice i nie każdy jest, a tym bardziej nie każdy musi być estetą, jednak głosy lekceważące tę technologię... są mi bardzo bliskie, bo miałem podobnie. Nie wyobrażałem sobie grania poniżej określonej płynności. Właśnie to najbardziej odrzucało mnie od lepszych odbić i światłocieni.
Gołym okiem, czy to podczas rozgrywki, czy oglądając zrzuty ekranu, jestem w stanie ocenić z bardzo dużą dozą trafności, czy oświetlenie i odbicia korzystają z RT, czy nie - i tylko w sporadycznych przypadkach kręcę nosem, że straciłem 20-30% klatek. A byłem freakiem, jeśli chodzi o płynność wyświetlanego obrazu na ekranie. Byłem, bo mimo, że śledzenie promieni w grach dopiero raczkuje, to pole do popisu jest ogromne, z kolei starsze technologie mają problemy, które kłuły w oczy dekadę temu i robią to nadal.
Nie wiem za to, dlaczego nikt nie pisze o największej wadzie gier, w których włączy się śledzenie promieni. Zresztą to bardzo łatwy sposób aby sprawdzić, czy rozmówco-krytyk RT ma chociaż trochę ponadprzeciętne pojęcie o grach. Mianowicie... input lag i czas, jaki musi minąć, aby nasz komputer to wszystko przetworzył. BO w tej materii potrafią dziać się cuda. Zazwyczaj gra, która na naszym komputerze generuje 60-100 klatek ma całkiem przyzwoity frametime - 7-15ms. Bardzo często jest on również relatywnie stabilny, lag spike'i są rzadkością, stuttering czy jego wersja mikro w zasadzie też i raczej świadczą o niedopracowanej optymalizacji, przestarzałym/zaniedbanym silniku graficznym, niż wąskim gardle mocnego peceta do gier.
Mając 80-100 klatek w DL2, które nomen omen bez RT wygląda jak Wolski przy Bartosiaku, to frametime wynosi 3X-4Xms. Masz procka, który nie dusi mocnej karty? Masz monitor 240Hz z G-Sync? Masz topową kartę graficzną? Przełączyłeś tryb niskiego opóźnienia na ultra w sterach od Nvidia? To dobrze, bo gdyby nie to, to cofnąłbyś się o dekadę jeśli chodzi o responsywność grania, a tak, to tylko o dwie generacje sprzętu komputerowego.
DLSS, który ratuje wydajność z włączonym śledzeniem promieni generując więcej klatek, też, w określonych warunkach, potrafi - paradoksalnie - zwiększyć frametime. Plus jest taki, że RT można skonfigurować pod siebie, bo zazwyczaj jest całkiem sporo modów, które pozwalają maskować ułomności tej technologii, a owe mody w większości przypadków można jeszcze dostosować do swoich potrzeb.
Wracając do Ray Tracingu, to... będzie on standardem, ale musi dojrzeć. Za pięć lat przekona sceptyków, a za dziesięć będzie tym, czym dynamiczne cienie są dla statycznych. Falstart od Zielonych? Nie, raczej planowany i powolny postęp technologiczny, żebym kupił nową kartę graficzną, która jest mi zbędna do życia, ale raz zrodzoną potrzebę ciężko zapomnieć i przejść obojętnie, gdy kolejny tytuł robi to coraz lepiej.
RT to kabriolet w słoneczny dzień. To nie musi być praktyczne ani rozsądne, bo bez odpowiednich warunków daleko się nie zajedzie. Jednak ten wiatr we włosach...
Ja widzę RT tam, gdzie naprawdę się nadają póki co. Czyli w generowaniu odbić. Stara technologia mimo pocenia się przy niej i takich cudów jak Hunt Showdown. Ma pewne ograniczenia. RTX i dynamiczne odbicia nadają się tutaj jak znalazł. Nawet w Huncie od czasu do czasu, jak sie spojrzy w odbicie na wodzie, to jest ono w jednym miejscu zglitchowane. To jest ten problem o którym mówie.
W Cyberpunku też zdaje się RTX był wykorzystywany do odbić. W Wiedźminie chyba też tak jest.
Problem z RT jest taki, że, by zrobić RT w grze, trzeba dodatkowo się napracować. Bo to druga alternatywna technologia oświetlenia. Musisz np. sprawdzić, czy oświetlenie w scenie z RT i bez RT wygląda podobnie. Musisz wypalić mapy dla i bez RT. Bo oświetlenie RT też używa lightmap... Znaczy może nie używać, ale przy bardziej skomplikowanych scenach i bez optymalizacji RT, na samym RT byś może uzyskał 4FPSy w normalnych grach.
Gry bez wykorzystania RT również korzystają z technologii Raytracingu, tylko wypalonego na stałe. Dlatego też brak głębi, to raczej niedopatrzenie/ niewykorzystanie którejś ze składowych oświetlenia/odbić. Ogólnie dynamiczny Raytracing ma szansę poprawiać głównie ruchome części oświetlenia. Czyli np. odbicia, czy cienie od ruchomych niezależnych obiektów. W lightmapach też sztuczkami te aspekty są poruszane, ale nie zawsze działa to tak jak powinno.
Co do responsywności itp. dużo gier ma za zadanie oszukiwać gracza, że jest responsywne i płynne, podczas gdy sama sobie symuluje dalszą część rozgrywki, o której jeszcze nie wie. Chodzi głównie o multiplayery...
Ray tracing w obecnej formie to gloryfikowany chwyt marketingowy, na który ludzie dają się nabierać już od ponad 4 lat. Trudno mi uwierzyć, że za kolejne 5 lat w jakiś magiczny sposób będzie "standardem" szczególnie patrząc jak obecna generacja kart graficznych dosłownie topi przewody zasilające.
Wydaje mi się, że powinieneś lepiej się przyjrzeć i sprawdzić, co i w jakich grach konkretnie RT robi, bo CP i Wiesiek po dzisiejszej łatce nie ograniczają się jedynie do odbić. We wspomnianych przez Ciebie grach jest ten sam przeskok, co między standardowymi rodzajami okluzji otoczenia, które budują głębię obrazu, dzięki czemu to, na co patrzysz nie wydaje się płaskie, dwuwymiarowe w świecie trójwymiarowym. Nie jest to przeskok na zasadzie "brak cieni vs. cienie statyczne" lub "cienie statyczne vs. cienie dynamiczne", a bardziej "cienie statyczne + cienie dynamiczne vs jedynie cienie dynamiczne" - jeśli bazować na obrazie w grach bez RT. Ponownie: Ray Tracing to nie przeskok, jak "brak okluzji otoczenia vs. gra korzystająca z SSAO", a bardziej "SSAO vs. HDAO". Dla jasności, jeśli chodzi o jakość okluzji, to SSAO<HBAO<HDAO<okluzja na bazie RT. Zmienia się realizm sceny i jej dynamika zarazem.
Co do napracowania się, to Ray Tracing jest obecnie implementowany jako dodatek i jedyną grą, która została przebudowana u swych podstaw jeśli chodzi o oświetlenie, cienie, okluzję i - chyba - odbicia, jest Metro Exodus w wersji rozszerzonej. Tej gry bez karty obsługującej RT nie można odpalić. I podkreślę: ta gra została jedynie przebudowana pod Ray Tracing. W momencie, gdy gra jest tworzona tylko z myślą o śledzeniu promieni, to praca nad grafiką staje się o wiele prostsza i mniej czasochłonna. Zresztą samej implementacji nie należy aż tak demonizować, bo w porównaniu z poprzednimi technologiami wymaga mniej napracowania się - zwłaszcza w momencie, gdy silnik graficzny jest do tego dostosowany. Nie mówie tutaj o przeskoku rzędu UE4 vs. UE5, bo już ułatwienia wprowadzone w Unreal Engine 5.1 robią niesamowitą robotę w porównaniu do wersji 5.0.
Co do wyglądu sceny, aby ją odwzorować jak najlepiej pod względem klimatu i atmosfery, to też ciężko mi się zgodzić, zwłaszcza po spędzeniu wielu godzin w Dying Light 2. Bodajże Mestre zrobił ciekawy materiał tylko odnośnie tego aspektu tej gry. Z wypalaniem lightmap to nie wiem, ale wydawało mi się, że po odpowiedniej implementacji RT można scenę zmieniać w sposób dynamiczny i chyba już UE w wersji 5.0 pozwalał ten proces pominąć, ale mogę się mylić, dlatego jeśli chcesz, to fajnie gdybyś rozwinął temat, bo wydaje się interesujący. Co do tych 4fpsów i optymalizacji scen w RT, to jeśli ja mogę w czasie rzeczywistym za pomocą zwykłego moda do CP ustawiać wszelkie parametry sceny, w tym dokładność/szybkość/responsywność odszumiania (NRD od Zielonych), to ponownie coś mi się tutaj nie dodaje.
Nie słyszałem też o statycznym RT i... w sumie nieważne.
Mam odmienne zdanie, ale w pełni rozumiem Twój tok myślenia. Zwłaszcza, że te pięć lat rzuciłem bardziej poglądowo, bo nie wiadomo, kiedy dokładnie i czy w ogóle. Zresztą do dzisiaj w grach obecne są i cienie statyczne, jak i dynamiczne. Na pecetach będzie to raczej kwestia wyboru, z zastrzeżeniem, że z roku na rok różnica powinna być coraz bardziej widoczna. Jednak patrząc na to, w jakim kierunku zmierza UE5, to coraz trudniej nie odnieść wrażenia, że Ray Tracing nie tyle jest dla graczy, co dla samych twórców gier, bo ułatwia i skraca czas pracy, niekiedy w sposób niebagatelny. A to są z kolei spore oszczędności dla studia, wydawcy itp.
Nie mam problemu 2060 nvidia RTX fullhd 30 klatek bez problemu na spokojnie można grac.
Nie da się spokojnie opisać tego, co CD SHIT RED robi. Oto moje dzisiejsze próby grania w wersji steam
Próbowałeś odpalać wersję DirectX11 ? Nie wiem jak na Steamie się to robi, ale pewnie w plikach gry znajdziesz. RTXa nie uświadczysz, ale jest pare rzeczy poprawionych, poza nim.
Nie miałeś modów wygranych wcześniej? Jak sciagnąłeś patch do zmodowanego W3 to tak może to wyglądać.
Usuń gre, caly folder i wszystkie mody. ściągnij grę od nowa do innego folderu.
Potwierdzam, że to problem z modami. U mnie wystarczyło po prostu wyrzucenie folderu z nimi i jest okej.
Witam.Zaktulizowalem wieska do next gena na ps5 i nie mam wyboru wydajnosci w opcjach. Ma ktos taki problem?
A masz przy ikonce gry na napis ps5, czy ps4? Jak ps4, to masz starą wersję, do której ten patch też wyszedł, ale bez dodatków graficznych. W sklepie masz do pobrania nowa wersję na ps5 za darmo.
Chciałem zagrać w dodatki na ps5. Są zainstalowane a w menu gry nie wiadać. Mogę uruchomić tylko podstawkę. Ma ktoś taki problem i wie o co chodzi?
Mam ten sam problem. Na innych forach też o tym słychać. Miejmy nadzieje ze naprawią to.
U mnie pobiera się aktualizacja 4.0 na PS4, a podobno aktualizacje miały być na old geny w późniejszym terminie.
Musisz znaleźć w sklepie wersję którą posiadasz i ściągnąć od nowa wersję dla nextgen
U mnie na Directx 12 w GTX 1070 wywala do pulpitu gdy daje nowa gra i nic nie da się zrobić Xd.
Pięknie się zaczyna prosty patcha a już problem.
Nawet minuty nie pograłem
A żeby nie było że ja mam tylko problem to podobny ma gostek na RTX3080
https://www.gog.com/forum/the_witcher_3_wild_hunt/game_crashes_on_dx12_dx_11_starts_ok
No czyli jak można było się spodziewać, skopali optymalizację nawet bez RT. Ehhh oni nigdy nie byli dobrzy w te klocki ale, żeby wydajność w 7 letniej grze popsuć darmowym patchem to też jest spore osiągnięcie.
Ale co ty byś chciał, żeby gra po upgradzie działa tak samo na twojej starej karcie, jak poprzednia wersja? Wymień kartę i przestań już płakać.
Ja w ogóle nie pisałem o sobie! Ludziom na RTXach słabo działa, twoja rada dla nich to też wymieńcie kartę i przestańcie płakać?
Nie, na Ultra Uber FSR FHD.
Ej, ale
Bez RT 70-90. Jeśli ktoś grał w zmodowanego Wieśka, to nie ma mowy o opadzie szczęki z powodu wizualiów, a co najwyżej z powodu optymalizacji. Nie przyglądałem się dokładnie, bo wywaliło mnie do pulpitu (!!!) po kilku minutach grzebania w opcjach, ale oni znowu to zrobili. Hajpowali, hajpowali i masz ci los. Mam nadzieję, że to jakaś jedna opcja zjada zasoby niewspółmiernie do efektów (poza RT ofc) i że łatka szybko to naprawi, bo jeśli nie, to CP chodzi mi lepiej i wygląda lepiej.
Wiem, że to darmowa łatka, ale mam złe przeczucia...
na tyle co pograłem chwilę do testów :
GRAFIKA
[+]
- wygląda fenomenalnie, przede wszystkim tekstur ja R#$%# HH się nieźle napracował bo właściwie nie znalazłem za bardzo miejsce ze słabą teksturą, zbroje, czy elementy wyposażenia
idealne w b. wysokiej rozdzielczości
- RT świetna implementacja / właściwie pomieszczenia wewnętrzne wygląda tak realistycznie jak nigdy wcześniej nawet po dużym modowaniu
- odbicia w wodzie lustrach - jak wyżej
- zasięgi na uber+ całkiem niezłe o wiele lepsze niż się spodziewałem że będą domyślnie
[-]
- HDR tylko z automatu przy gamie brak opcji w menu włącza się rozpoznając tryb HDR (podobno dodadzą patchem za chwilę / ale mogli od razu dodać kalibracje z poziomu gry a nie z
Windowsa
- popy czasami w oddali / to trzeba naprawić modami lub pogrzebać w ini wieczorkiem się pobawię
Poza tym : nie sądziłem że aż tak dużo zmienią graficznie !
Gra przed patchem działała na wysokich w +60fps, a teraz spadki płynności nawet na niskich xD Gra do kosza po tym patchu.
ale wiesz, że możesz wyłączyć efekty, które dodali i dalej grac w 60 ale cóz trzeba trochę pomyśleć.
u mnie na 5800x i 3070 gra automatycznie ustawiła grafe na najniższych przy włączonym średnim rtxie w 1080p, a kiedy ustawiłem ręcznie resztę ustawień na średnie to gra nie wyrabia pełnych 25kletek, wyłączony rtx przywraca normalna płynność do 60 przy usynawianiach wysokich, oczywiście w miastach widać delikatne rwanie obrazu wiec czuje się jakbym grał w w3 na premierę hehehe, ewidentnie cudeńka rtxowe są przystosowane dla kart z serii 4xxxx, moje odczucia co do tej technologii są podobne ja do nvidia physx... i nie zdziwił bym się ze i tak samo skończą, ..na plus zawsze mozna wrócić do wersji 1.32 (przynajmniej na steamie) wiec to jest największy plus, ewidentnie cały ten patch był projektowany na konsole nowej generacji aby było możliwość znośnie grać w 60 klatek, na PC jakiejś specjalnej różnicy to nie robi zwłaszcza jak do starej wersji powygrywa się odpowiednie mody oczywiście pisze tutaj tylko o grafice, co do reszty zmian np. w rozgrywce zobaczy się jak zachce mi się jeszcze raz w to grać
dziwne nvidia 2060 ultra fullhd 30 klatek stałych nie ma problemu.
Jak na darmowe rozszerzenie to ok. RT na siłę i w sumie nie robi wrażenia, a jeśli już to raczej rozśmiesza. Wiesinek biegnie przez wesołe miasteczko i wygląda to tak jakby co chwilę ktoś gasił albo zapalał światło :-) Nieudane to to :-) Przez RT Geralt wygląda raz z siwą broda z jednej strony facjaty, a z drugiej jak blondynka. Bardzo nienaturalne i sztuczne. Przy maksymalnym wyostrzeniu o poranku Wiesiek wygląda jakby był wykonany w cel-shading:-) Dziwaczne. Ale....jak wyłączy się zbędne RT i włączy się tryb graficzny uber+ to już daje radę i widać zmiany. Chociaż jak ktoś wcześniej wgrał sobie mod z teksturami HD to raczej łba nie urywa. Myślę jednak, że to ostatnie podrygi tej produkcji. Trochę jak lifting malucha. Niby można. Ale po co? Kto chciał to zmodował już wcześniej i większość tych rzeczy używał od dawna. A jak nie...to niestety wychodzi z każdej dziury, że to już stara gra. Całość przypomina gnijącą pannę młodą. Niby fajnie, niby zabawnie. Tylko że czas już na nowego Wiedźmina, a nie na wieczną wzniosłą reanimację trupa. Uwielbiam Wieśka mam jednak wrażenie, że spora moc pary poszła w gwizdek. A my nadal stoimy na tej samej stacji. Czas ruszyć do przodu. Jestem za stary na sentymentalizm. Fajnie ale niepotrzebnie. Darowanemu.......Ale ja nic nie chciał dostać. I strzeżcie się darów, które przynoszą Grecy :-)
Acha. Zrzut w uber+ bez RT wykonany na RTX 3060 VRAM 12GB, 16GB RAM, i9 10850k
Po co? To ma generować nowy dochód na konsolach next-gen PS5 i Xbox. Właśnie po to.
Acha. Genialne. Aczkolwiek nie do końca. Ciekawe jakie będą efekty marketingowo-dochodowe :-) Coś chyba jednak zgnije w szafie :-) I długo będzie czuć fetorek ;-) Może już w ogóle nie da się go wywietrzyć. A to będzie peszek.
Wszystkim, którym wywala błędy wystarczy zmienić nazwę folderu Mods, szczerze mówiąc, jakoś szału nie ma, żałuje, że nie zrobiłem backupu starej wersji, woda wygląda tragicznie, strasznie nienaturalnie, z modami, które miałem gra wyglądała o niebo lepiej, gram bez RT na mobilnym 1080m z Ultra+ na wszystkim, z FSR, i nie wiem coś z kolorystyką mi nie leży, wcześniej grałem z reshadem Phoenix i Immersive lighting, ale na pewno woda wyglądała o niebo lepiej...
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\The Witcher 3 wersja Steam, to w wypadku jeżeli instalowałeś mody jakieś wcześniej mi one wykrzaczały start gry, jeżeli masz wersje gog to kliknij na skrócie na ikonie gry prawym właściwości i tam masz ścieżkę gdzie instalowałeś.
Oczywiście wersja na ps4 w sklepie sony już niedostępna. Tylko multiplatforma po 113 zeta "w promocji" za wersję GOTY (bez dodatków 77 zł). Było do przewidzenia.
No i? W czym problem, że to multiplatforma? Przecież nie dopłacasz do wersji na PS5. Ta multiplatformowa jest dokładnie tą samą, która była wcześniej samodzielna na PS4.
No to chyba jednak nie taką samą, skoro wcześniej na wyprzedażach chodziła po 40 złotych? 113 (również cena "promocyjna", podkreślam), a 40 za niby tą samą grę, to jednak jest pewna różnica, nie?
Nie chodzi tu o multi platformę To nie problem. Problemem jest cena. Cały ten mod pod PS5, po to został zrobiony. Niskim kosztem, zwiększyć sprzedaż na kolejne lata.
Większość producentów tak dziś robi. O remasterach już nie wspomnę, bo to łatwa kasa.
A co Wy myśleliście? Że to będzie za darmo? Nie ma nic za darmo.
Badałem sobie ostatnio ten temat, bo sam w sobie jest ciekawy. Wiedźmin 3 w wersji GOTY ma bazową cenę 199 zł w Polsce w wersji na PS4. Przez cały rok Redzi obniżali co jakiś czas cenę tej edycji do 39,90 zł, co oczywiście było bardzo dobrą okazją - pierwszy raz tak niską cenę kompletna edycja Wieśka na PS4 zanotowała w lutym bieżącego roku.
Wszystko skończyło się 10 listopada. Od tamtej pory ceny gry nie obniżono ani razu. Zostawiono cenę bazową (199 zł) i nic dziwnego. 14 listopada ogłoszono bowiem, że zostanie wydana wersja next-genowa (to ta "za darmo"), więc jeśli ktoś Wieśka na PS4 nie miał, a chciał nabyć w sklepie PS Store, to musiał zapłacić 199 zł. W sumie zastanawiałem się nawet czy nie rozgrzebać tego tematu, ale mimo wszystko trudno było się czepiać, skoro Redzi systematycznie dawali wcześniej W3 na promocji. Tylko w tym roku (od lutego począwszy) cenę gry obniżono na PS Store aż 13 razy, w każdym przypadku do 39,90 zł. Inna sprawa, że nigdy nie było w ostatnim czasie tak długiego okresu bez promocji jak do wczoraj, czyli ponad miesiąc, ale fakt faktem obniżali. Podsumowując, Redzi celowo nie dawali w ostatnim czasie promki, bo chcieli po prostu zarobić. Tak było nie tylko u nas, ale w innych regionach też. Być może na całym świecie nawet, ale nie chciało mi się tego sprawdzać.
Mówiąc krótko, ciesz się że masz teraz wersję konsolową za 113 złotych, a nie za 199, bo taka cena była jeszcze przedwczoraj i to ona jest standardową. Gra nie podrożała, bo dostała wersję PS5, tylko teraz dano mniej atrakcyjną promocję niż w ostatnich trzynastu przypadkach w tym roku.
Owszem, dla wielu graczy byłoby super, jakby w promce gra latała teraz po 39,90 zł, czyli tak jak przez cały miniony rok, ale pamiętaj, że Redzi chcą zarobić. Nikt nie puszcza takich rzeczy za darmo, bo to jest biznes, a nie "robienie dobrze graczom". Redzi doskonale wiedzą, że po wersję next-gen sięgną nie tylko Ci, którzy grę mają od lat, ale też Ci, którzy dotąd nie mieli okazji spróbować. I to właśnie Ci drudzy płacą teraz niezłą sumkę za siedmioletnią grę. Jest ich nawet całkiem sporo, bo gra jest aktualnie w czołówce bestsellerów na PlayStation Store.
Mówiąc krótko - jeśli musisz grę kupować teraz za 113 zł, to sam jesteś sobie winien. Było trzynaście okazji w tym roku, żeby kupić Wieśka w wersji GOTY za cztery dychy. Jeśli łudziłeś się, że przed premierą wersji next-gen też będzie taka okazja, to byłeś naiwny. Zadaniem firmy jest wydoić z projektu maksymalnie tyle hajsu ile się da. Ciesz się zatem, że nie musisz kupować za 199 zł.
Rozumiem że np na steam ten patch będzie się instalowal z automatu, a ja grając np na steam deck chcę grać w starą wersję z wiadomych powodów i powinien być wybór.
Nie wyzłośliwiając się specjalnie, to tak jakby natrzaskaliście ze 20 newsów o patchu, w każdym z nich podkreślając, że będzie za darmo. I nie, nikt tak oczywiście nie pomyślał, wiadomo było, że skończy się to powiększeniem ceny, sam to zaznaczyłem, w pierwszym poście. Nie zmienia to jednak faktu, że wycofanie "gołej" wersji na ps4 jest zwykłą sztuczką i zagraniem dosyć średnim, czego gracze zwyczajnie nie lubią i co jest często wypominane w postach na forum. Ot, po prostu zaznaczyłem ten śmieszny fakt i tyle.
jeśli musisz grę kupować teraz za 113 zł, to sam jesteś sobie winien
A kto ci powiedział, że tej gry jeszcze nie posiadam? Promocje na psstore śledzę dosyć regularnie, bo głównie tam kupuję gry i bynajmniej nie był mój pierwszy post o tym, że jestem dosyć zniesmaczony różnymi zagraniami ze strony wydawców.
Natomiast szczerze, to mocno mnie dziwi twoja lekceważąca postawa w tym przypadku, bo jako redakcja potraficie tworzyć felietony o tym, jak to źli deweloperzy uciekają się do podobnych działań, "żeby zarobić" i zawsze jest w tym jakiś ton oburzenia. Ale jak przychodzi pora na cdprojekt i ja piszę, że zastąpienie wersji na ps4 multiplatformą tylko po to, "żeby zarobić" jest takie trochę... no... śliskie, to kwitujesz to głupim "a co, myśleliście, że to będzie za darmo?". Widzę w tym pewną stronniczość, i chociaż nie będę spekulował co do jej powodów, to coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że jednak jest troche prawdy w stwierdzeniu, że do niektórych firm możecie mieć, nazwijmy to, "wyjątkowy stosunek".
Obawiam się, że nic nie rozumiesz. Na szybko, multiplatforma nie ma żadnego wpływu na cenę. Gra kosztuje tyle samo, co wcześniej, czyli 199 zł. Promocja jest mniej atrakcyjna.
Nie czepiaj się słów, spójrz na nie szerzej. Wersja PS5 jest za darmo, ale nie oznacza to, że wydawca nie chce na niej zarobić. Chce i zarabia.
Jutro odpisze szerzej bo teraz nie mogę.
199 to kosztował chyba na premierę a nie teraz człowieku. Idziesz do media markt, euro AGD czy gdziekolwiek i kupujesz za 169 bez żadnych promocji.
Ja z kolei obawiam się, że doskonale rozumiesz, tylko zwyczajnie idziesz w zaparte.
Tak, oczywiście, że można powiedzieć, że multiplatforma nie ma wpływu, bo gra "teoretycznie" wciąż kosztuje tyle samo. Tylko, że wszyscy mamy chyba świadomość, że to tylko teoria. Sprzedawanie osobnych wersji na ps4 i ps5 wymusiłoby z czasem obniżenie ceny tej pierwszej w stosunku do drugiej, przy czym wersji na ps5 nikt by pewnie nie kupił, chyba, że twórcy wycofali by się z tego darmowego patcha. Niby wszystko się zgadza, ale to jednak wybieg i uderza choćby w nowych graczy, którzy nie posiadają ps5 i w cenie będą mieli wliczone ulepszenia, z których w praktyce i tak nie skorzystają.
Można powiedzieć, że to normalne, że twórcy chcą zarobić, ale to już jest ten sposób zarabiania na graczach, który dla mnie osobiście trąci już cwaniactwem i zwyczajnie nie jest do końca fair. Jeśli ktoś uważa inaczej, to trudno, ja go nie przekonam.
I spoko, nie musisz się rozpisywać szerzej, ja już i tak nie mam chyba nic więcej do dodania.
janosik6 - Jeśli jeszcze się nie zorientowałeś, to nie rozmawiamy o pudelkowych wersjach gry, tylko cyfrowych. Cenę w Euro AGD ustala sobie Euro AGD, a nie Redzi. Aktualna cena kompletnej edycji W3 GOTY w PS Store to 199 zł, oczywiście bez promocji, bo w tym momencie promocja jest.
Wrzesień - nie idę w zaparte, bo nie mam takiej potrzeby. Opisałem mechanizm i wykazałem, że Redzi specjalnie nie dali lepszej promocji, bo chcą zarobić. Nie mam nawet zamiaru ich bronić, o czym przekonasz się rano, gdy do wątku jeszcze wrócę.
Wrzesień - Dobra, chyba dopiero teraz zajarzyłem o co Ci tak naprawdę chodziło, bo zajrzałem przed momentem na PlayStation Store. Chodzi o to, że wycofali ze sprzedaży bazową, bezdodatkową wersję Wieśka na PS4, tak?
Tak, nie ma wersji na ps4, ps5 i multiplatformy, jak np w przypadku GTA V. Jest jedna wersja, multiplatformowa, nawet jeśli nie posiadasz ps5, to płacisz tyle samo. Jeśli wczesniej nieprecyzyjnie to opisałem, to sorry.
*a wy chcieliście grafikę z pokazu "2014", to nawet napisy w menu wam by się nie wyświetliły xD ;-)
A wtedy pragnę przypomnieć że kartą na topie był GTX 970 4GB gdzie i tak W3 nie ogarniał w 60 fps ( coś ok 50 max) i każdy gral i był zadowolony...
No to się zdziwiłem. Spadek klatek jest naprawdę spory, nawet bez RT, a z Ray Tracingiem jest większy niż w CP. Spodziewałem się jakichś suwaków do ustawienia jakości śledzenia promieni, a nie tylko on/off. Ustawienie rozdzielczości większej niż natywna monitora skutkuje tym, że obraz jest poza moim ekranem w trybie pełnoekranowym - w okienkowym i bez ramek działa okej. Jak powyżej - boli brak konfiguracji HDR z poziomu gry, a w CP jest taka opcja i działa bardzo dobrze. Dodatkowo martwi mnie wykorzystanie GPU przy włączonym DLSS, RT i Hairworks, bo waha się od 80-99%, mimo że procesor wyrabia. Możliwe, że niektóre moje ustawienia z panelu sterowania Nvidia gryzą się z grą.
Z najmniejszej wtopy, to gra zaproponowała mi domyślnie skalowanie FSR, zamiast DLSS i mimo, że grałem zawsze w języku polskim, to z początku był włączony angielski. Odpalając dodatek, przy zachodzie słońca, Geralt wygląda jakby był rudym blondynem, bo odbicia na włosach to jakaś połyskująca stal, przynajmniej w tej konkretnej scenie. Poza tym, jak chciałem ponownie włączyć RT, to gra dostała kilka tysięcy ms frametime'u i wywaliło do pulpitu. Stery mam aktualne.
Mam mieszane uczucia, jednak poczekam na testy od Digital Foundry albo Liptona, bo jakoś nie widzi mi się tym teraz zajmować; myślałem, że Redzi dowiozą zoptymalizowany kod, a chyba nie do końca wyszło to dobrze. RTX 3090 nie jest słabą kartą, prawda? Prawda? xD
Mam dokładnie tak samo gdy "bawię się" ustawieniami grafiki, zawiesza się "Wiesiek 3" i pojawia się dokładnie ten sam "błąd", możliwe że mam za stare sterowniki karty graficznej(516.94) i za "stary" PC"?:
- RTX 3060 MSI gaming X
- Ryzen 7 2700
- 16 GB ram
- Windows 10 (19044.2251)
Co na to CD Projekt, Gry-Online i co teraz będzie? :D
Nie da się grać!!! Mam ch... sprzęt i trzeba zrobić upgrade za dziesiątki tyś zł, czy to wina sterowników????!!! HELP!!!!!! xD xD xD...
Coś poszło nie tak jak powinno "chłopaki i dziewczyny" CD project RED...
Akurat sterowniki są już nowsze (527.56)
Jednak potrzebne są hipernowsze, najpewniej premierowe na zimę 2024, chociaż kto wie, możliwy jest poślizg na grudzień 2025, ewentualnie łatanie z przeszkodami do jesieni 2026. Na szczęście wydajne karty graficzne nie dostają tendencji padania po okresie gwarancyjnym, więc RTX 6080 i tak nie pociągnie Ray Tracing 2 w remasterze next genowego Wieśka 3 z okazji premiery PS6 i Xbox Really Series X|XL|XXL.
Tak tylko gdybam.
Ja na xsx po zainstalowaniu aktualizacji nie mam dostępu do savów z dodatkami. Jak rozwiązać problem? Pozdrawiam
wiedzmin to gra idealna, gralismy z synem lat 13 na komputerze 2 lata temu. Prawdziwie polska, męska gra. Bog z wami!
Zrobiłem downgrade'a w launcherze steam znowu do wersji 1.32 i nie wiem jakoś z modami bardziej mi się wizualnie podobała stara wersja gry, w szczególności woda wygląda moim zdaniem dużo lepiej i oświetlenie naturalniej, mam mieszane uczucia...
Dokładnie
Gra nie obciąża ani cpu ani GPU masakra 30fps a przed aktualizacją było ponad 70 na uber hw 1440p :(
Coś źle robisz, bo u innych też nie działa dobrze. Gra była testowana, a budowany tygodniami hype to nie czcze marketingowe gadanie, tylko solidna praca, bo przecież po sporej wtopie z CP2077 Redzi wyciągnęli wnioski, prawda? Tym bardziej, że rekomendowany sposób skalowania dla kart RTX od Nvidia to wstępnie FSR a nie DLSS, a potem jest tylko gorzej, przecież testerzy tej łatki sprawdzali działanie na sprzęcie od Zielonych i chociaż uruchomili ten tytuł przed wypuszczeniem aktualizacja, prawda?
...prawda?
A zupełnie na serio - czy jest ktoś, kto ma Wieśka 3 GOTY na Epic Game Store i zna sposób, jak można pobrać poprzednią wersję by móc ją samodzielnie zmodować? W wypadku Metro Exodus rozwiązanie jest bardzo proste. Niestety na Epicu nie widzę takiej opcji, bo uszczęśliwiono mnie na siłę. Choćby paletą barw...
Nie da rady na Epicu. Podziękuj Timowi.
Pozostaje Ci GOG i pobranie offline instalki wersji 1.32, Steam i wygodna opcja "Beta" i zmiana na 1.32 bądź...Zatoka Piratów i pobranie wersji GOTY 1.32 stamtąd.
Pobiera się i ciekawe czy mój staruszek GTX 1080TI to ogarnie ...
FSR -> nie ma to jak dobry blur ;)
Nie znasz się, przecież to domyślna opcja dla posiadaczy kart Nvidia, a nie jakiś DLSS. :D
To nie jest kwestia technologii tylko jej zwalonej implementacji. Normalnie gry z FSR tak nie wygladaja.
W wiedźminie FSR jest jakoś mocno zepsuty. W cyberpunku taki efekt to ja miałem w 1080p na FSR wydajność czy jak tam się zwało. Na ustawieniu jakość nawet nie widziałem różnicy z FSR czy bez. W implementacji coś tutaj skopali.
Ja jestem zachwycony. Dostałem to.na co czekałem. Wersja na PS5 jest rewelacyjna w trybie 60 klatek. Chciałem pograć w trybie RT i robi robotę pod względem cieni ale nie jest to warte utraty połowy klatkarzu. Po za tym w trybie RT zauważyłem jakieś dziwne pop-upy drzew.
Zasięg widzenia, roślinności, tekstury i nowa kamera (tylko do eksploracji i jazdy konno) pasuje mi i wystarcza w zupełności. Specjalnie wczoraj pograłem 1.5h na.PS5 w wersję z PS4 Pro i jest kolosalna różnica w grafice. Obecnie ma PS5 gra wygląda lepiej niż na moim PC w ustawieniach Ultra (przed patchem). Wersja pudelkowa na 100% zagości u mnie pośród innych kopi Wiedźmina 3 na różne platformy.
A.l.e.X
xD u mnie jest tak z FSR
nIestety strona kompresuje Strona kompresuje obrazki dlatego pełną jakość będzie tutaj
http://foto-hosting.pl/img/76/c2/55/76c255ce95ca10de01c355f6aacc586087a56ea4.jpeg
Tu jeszcze dowód filmik nie znam się ma nagrywaniu
FSR w trybie wydajność
https://www.youtube.com/watch?v=tiIlWMwkNdA
No FSR jest tutaj ostro skopany. W cyberpunku, bo tylko tam go sprawdzałem jest nieporównywalnie lepiej.
Gdzie szukać opcji wydajność lub ta druga w Wiesku na ps5? Przewertowałem opcje i nie mogę znaleźć
Opcje > Wideo > Grafika
U mnie tej opcji nie ma są tylko te dwie jak na zdj. Rozmycie w ruchu i rozmycie o co kaman?
A to jest na 100% natywna wersja? Bo wersja PS4 też się patchowała (ok 21gb). Może pobrałeś patch do wersji na PS4 zamiast ręcznie w sklepie PSStore pobrać dedykowaną wersję.
Tak, to się automatycznie pobrało przy instalacji Wieśka. Co mam teraz zrobić? Pobrać z PlayStation Store coś?
Czyli masz dalej wersję ps4. Wejdź do sklepu i szukaj wersję "edycja kompletna" z oznaczeniem tylko na PS5.
Gra na Uber+ z raytracingiem wygląda fenomenalnie, ale nawet z użyciem DLSS RTX 3080 i i7 12700KF 32GB przy 4K ledwie wyrabia 40FPS w Novigradzie. W Beuclair nocą to juz z kolei masakra - 12-15FPS. Najlepiej jest wybrać opcję 1440p, ale wtedy widać braki DLSS - drzewa czy krzewy z daleka straszą poszarpanymi krawędziami i są rozmyte.
Patch ogarniający DirextX powinien wyjść jak najszybciej, bo główna atrakcja czyli raytracing sprawia, że gra jest niestabilna i niegrywalna. Przyznam, ze na premierę lepiej chodził CP77, który na tej samej konfiguracji daje mi stałe 60FPS xD
Gra wygląda świetnie ale spadek fps jest no duży... mam 11400F/GTX 1080TI/16GB DDR4 3200/M2 SSD i przed aktualizacją miałem ponad 90fps na 1440p, teraz ustawione wszystko na Uber+ ( oczywiście bez rt bo nie mam) i teraz mam 65 fps ze spadkami do 50.
Dla mnie bomba!!!
Grałem zaraz po premierze, to jeszcze było na XBOX ONE czyli 1080p…tv 42”
Niebo a ziemia
Teraz PS5 w 4K i pograłem z Ray Tracingiem 5h i jest super, 30fps nie przeszkadza a dziś przełączam się na 60fps w 4k.
TV 75” Bravia XH900 z HDMI 2.1
Nowe doświadczenie, nowa ekstaza growa :-) grafika bardzo ładna, gra 7 letnia a daj super miodna.
Co mnie najbardziej rozwaliło póki co to cross gen save!!!
Odpaiłem Steam Decka, ściągnąłem na niego patch 4.0 Witcher 3 ze steam, jestem zalogowany na GOGU na Ps5 i na steam decku i mogę sobie kontynuować przygodę na steam decku kiedy chce bo sejw zapisuje sie w chmurze.
Na steam decku gram na medium grafice i skaczą fps z 50 do 30, dużo jeszcze nie grałem na nim w witcher 3 ale dla mnie cross gen save to jest bomba i każda gra powinna to mieć!!!
Wogóle to byłaby bomba gdyby sie kupowało jednak grę i mozna było nią grac na kazdej platformie…podejrzewam ze to jest niedoczekanie ale miło pomarzyć. To troche jakby kupić cd z muzyka, czy bluray z filmem i dlatego ze Sony wyprodukowało to Sony mozna odtwarzać na TV czy soundbarach Sony i nigdzie indziej…
Photo mode to tez bomba, o 7 lat za późno ale lepiej późno niż wcale…
Drobna uwaga, na Xboksie tak naprawdę nie miałeś 1080p a coś bliżej 720p jak pamiętam, a PS4 miał chyba koło 900p. Plus obie konsole na ustawieniach mieszanych, od wysokich aż pod to co było minimum na PC z przewagą ustawień średnio-niskich.
Pograłem na razie tylko chwilę na ps5 i wizualnie dupy nie urywa. Widać, że to już stara gra, tylko podrasowana graficznie. Za to chodzi stabilnie, w trybie wydajności nie zauważyłem żadnych problemów. Będzie grane w święta.