Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Starfield ma „tylko” tysiąc planet, bo Bethesda się hamowała

01.12.2022 20:12
5
21
odpowiedz
18 odpowiedzi
Legalizex
75
Generał

Wolałbym 3 planety ręcznie zrobione niż miliard wygenerowanych

01.12.2022 20:05
sasuke284
1
sasuke284
87
Fleshless

uff, jak dobrze że się pohamowali i jest tylko 1000 planet, problem byłby jakby się nie pohamowali

01.12.2022 20:07
Hagetaka
2
odpowiedz
Hagetaka
7
Generał

Jest przynajmniej jakiś limit — da się ogarnąć. W końcu to gra na 20 lat.

No Man's Sky to nieskończoność.

01.12.2022 20:10
wytrawny_troll
3
odpowiedz
12 odpowiedzi
wytrawny_troll
84
Exactor

W no mans sky też tak miało być i ...nie wyszło. Coś czuję, że ten Starfield to będzie niewypał.

post wyedytowany przez wytrawny_troll 2022-12-01 20:10:53
01.12.2022 20:24
Hagetaka
3.1
Hagetaka
7
Generał

No Man's Sky ma się bardzo dobrze. Nie wiem, o czym Ty gadasz?

01.12.2022 21:36
Marokso
3.2
1
Marokso
77
Konsul

Hagataka wiesz no, planety dalej są puste. Lądujesz w jednym miejscu to jakbyś zwiedził już całą planetę. Rozumiem, że tak działa ich mechanika generowania planet, że mają tylko jeden biom, chociaż mi zabrakło takiej większej nieprzewidywalności terenu jak w Minecrafcie albo w Elite Dangerous przed wypuszczeniem dodatku Odyssey. Szkoda, bo zazwyczaj na planetach tylko lądujesz, skanujesz zwierzątka, zbierasz matsy albo badasz wraki i nigdy do nich nie wracasz. Fabuła jakaś jest ale mnie osobiście nie wciągnęło na dłużej niż 100 godzin

post wyedytowany przez Marokso 2022-12-01 21:43:29
01.12.2022 22:03
Hagetaka
3.3
Hagetaka
7
Generał

Starfield będzie inny. Będzie mieszany. Będą puste planety, bo taka jest po prostu natura Wszechświata. Założenie jest takie, że lądujesz sobie, oglądasz zachód słońca, budujesz dom (bazę), zakładasz rodzinę, tam, gdzie Ci pasuje. Przecież nikt Cię nie zmusza do imersji, symulacji, przygody. Bo będzie, co robić w przeznaczonych do tego lokacjach. W grze będą różne tryby dla różnych graczy. Np. tryb survival dla fanów tego gatunku. Tryb space sim dla fanów tego gatunku. RPG, story, towarzysze, roboty, mody na długie lata i wiele innych rzeczy. Pewnie trochę FPS czy Fallout. To będzie najlepsza gra Bethesdy. Sandbox, w którym znajdziesz wszystko po trochu. Takie są ich gry. I za to je kocham. Dla mnie gry, do których zawsze można wracać.

Jednak to nie będzie gra dla każdego.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-01 22:11:56
01.12.2022 22:13
Hagetaka
3.4
Hagetaka
7
Generał

Ogólnie, gra, która (również dzięki modom) odstawi większość space simów do lamusa. No i zapomniałem, ale będzie też symulacja, bo w takiej grze nie może tego zabraknąć. Więc wszystkiego po trochu. Trochę tak jak Skyrim w kosmosie.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-01 22:18:59
01.12.2022 22:19
3.5
1
Procne
74
Generał

O grze jeszcze niewiele wiadomo, na dobrą sprawę żadnego gameplayu nie widzieliśmy (poza kilkoma oskryptowanymi scenkami z trailera), ale Hagetaka już dobrze wie jaki to będzie hicior. Naprawdę, odrobinę pokory, coraz trudniej brać Cię na poważnie

01.12.2022 22:23
Hagetaka
3.6
Hagetaka
7
Generał

Procne Powiem tak. Będzie odrobinę większy hit niż Skyrim. A to wystarczy. Bo ta gra będzie zawierała już to co Skyrim i Fallout 4 + więcej. Pewne rzeczy są oczywiste.

I gra będzie w tym samym stylu, co fani lubią, chcą, oczekują. Tyle że większa, dająca NIEOGRANICZONE możliwości, nowsze technologie i rozwiązania. Jak dla mnie spełnienie marzeń :)

To są fakty. Jak nie chcesz brać faktów na "poważnie", to nie mój problem.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-01 22:28:49
01.12.2022 22:27
3.7
1
Procne
74
Generał

Serio, zaczynasz pachnieć płatnym klakierem Bethesdy...

Fakty to będą jak gra wyjdzie. Na razie są gdybania i przechwałki złotoustego Todda (wszyscy wiedzą jak można na nie liczyć - i to jest fakt)

post wyedytowany przez Procne 2022-12-01 22:30:27
01.12.2022 22:29
Hagetaka
3.8
Hagetaka
7
Generał

Procne A Ty anty-klakierem Bethesdy. Bo sam to zacząłeś. I prowokujesz. I nagle zrobił się syf.

Można liczyć. Bo jest wielu zadowolonych. To raz. Dwa. Czasy się zmieniły.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-01 22:32:53
01.12.2022 22:31
3.9
Procne
74
Generał

Sam zacząłem co?

01.12.2022 22:34
Hagetaka
3.10
Hagetaka
7
Generał

Procne Ja w Twoją stronę takich głupich tekstów nie kieruję. Więc kto zaczął osobiste wycieczki? Kij Ci do tego, jakie gry uwielbiam.

Poza tym lubię się co kilka lat na jakiś tytuł nakręcić. Ostatni był Wiedźmin 3, Civilization VI, Heroes VII. A teraz jest Starfield. Moje ulubione marki.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-01 22:41:38
01.12.2022 22:56
3.11
1
Procne
74
Generał

Kij Ci do tego, jakie gry uwielbiam.
Niby tak, ale co drugi post to Twoje usilne przekonywanie o "faktach" na temat tej gry, więc naprawdę trudno zignorować. Niby nikogo nie powinno interesować jakie gry lubisz, ale dosłownie biegasz wkoło i wszystkim o tym opowiadasz. Zluzuj

Powiedziałem, co chciałem, możesz z tego zrobić użytek lub nie. Niezależnie od tego czy jesteś napalony fanem czy opłaconym klakierem

01.12.2022 23:02
Hagetaka
3.12
Hagetaka
7
Generał

OK, pozwól się wypowiedzieć i nie przeszkadzaj :)

Tak, jestem napalonym fanem gier Bethesdy i społeczności moderów.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-01 23:04:06
01.12.2022 20:11
adam11$13
📄
4
odpowiedz
adam11$13
124
EDGElord
01.12.2022 20:12
5
21
odpowiedz
18 odpowiedzi
Legalizex
75
Generał

Wolałbym 3 planety ręcznie zrobione niż miliard wygenerowanych

01.12.2022 20:19
Hagetaka
5.1
Hagetaka
7
Generał

Nie sądzę. Zero imersji. Mijałoby się to z celem (tej) gry. Ludzie nie kumają. Chcesz 3 planety, to zagraj w co innego i tyle.

Idź, powiedz to fanom No Man's Sky (albo Daggerfall czy Frontier: Elite II). Daj im 3 planety, bo Ty byś tak wolał. Mija się z celem gry.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-01 20:27:57
01.12.2022 20:28
Bierzgal
😂
5.2
Bierzgal
127
Konsul

Hagetaka Zważając jak banalne i nudne bywają planety w No Man's Sky? Poproszę w ciemno dobrze dopracowane, rozbudowane i pięknie zrobione 3 planety zamiast gównogenerowanych 1000. Bez cienia wątpliwości. 100% zgody z Legalizex.

01.12.2022 20:32
Amoniasty
👍
5.3
2
Amoniasty
0
Legionista

Legalizex tutaj mógłbym się w pewnym sensie zgodzić, zamknięty system planetarny powiedzmy z trzema planetami typu ziemskiego do eksploracji i pieczołowitym odwzorowaniem różnorodnych środowisk (tropiki,pustynie,wyspy,bieguny) daje zupełnie inny pogląd i ciekawe spojrzenie na sprawe :) dodać do tego gazowe giganty i ich księżyce - to mogłaby być kolejna super ciekawa gra i na pewno bardziej scentralizowana i wymuskana/dopieszczona.

Z drugiej strony nie byłoby rozmachu space opery, w którą uderza tym razem Bethesda.

post wyedytowany przez Amoniasty 2022-12-01 20:34:08
01.12.2022 20:33
Hagetaka
5.4
Hagetaka
7
Generał

Mija się kompletnie z celem. Dla mnie 3 planety, to inna gra. To gra jak na jednej planecie, na której są 3 biomy. O symulacji czy imersji nie ma mowy. O założeniach tej gry też. To tak jakby skasować cały pomysł i podgatunek gry. Całe założenie, koncepcje wrzucić do kosza. Ta gra to w pełni otwarty sandbox czy co?

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-01 20:35:16
01.12.2022 20:34
5.5
4
Legalizex
75
Generał

Hagetaka
Gry które wymieniłeś to zupełnie inny gatunek. To jest gra Bethesdy. Chciałbym dostać fajną mapę wypełnioną ręcznie zrobionymi miastami i dungeonami którą będę mógł sobie eksplorować i z czasem poznam jak własną kieszeń tak jak mapy Elder Scrollsów i Falloutów. Questowanie na planetach z generatora nie brzmi zbyt obiecująco.

01.12.2022 20:38
Hagetaka
5.6
Hagetaka
7
Generał

Grałeś w Daggerfall? To też gra Bethesdy. Powrót do korzeni, jak widać.

Pocieszę Cię. Nie musisz korzystać z tego, bo to zupełnie opcjonalne dla osób, które lubią coś takiego.

To nie jest tak jak w No Man's Sky. Są lokacje robione ręcznie pod fabułę, postacie. Tak jak w innych grach Bethesdy.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-01 20:38:49
01.12.2022 20:38
Amoniasty
5.7
1
Amoniasty
0
Legionista

Hagetaka dokładnie, to byłby zupełnie inny produkt, zupełnie inne story, tu już widać na poziomie wczesnych trailerów, że są jakieś obce artefakty, po obcowaniu z nimi objawienia etc. przywodzi na myśl mocno ME, po prostu fabularnie by to nie wypaliło, ale mimo wszystko nie pogardziłbym kiedyś bardziej przyziemną grą, skupioną bardziej na SCIENCE niż FICTION, gdzie jakaś rasa dopiero co skolonizowała swój system i wszystko dzieje się tam wyłącznie, bez obcych artefaktów itd. :)

01.12.2022 21:01
👎
5.8
1
boy3
112
Senator

Jeśli to ma być zwiedzanie planet jak w mass effecie 1 to ja podziękuję

Tysiąc planet a nic ciekawego na nich nie bedzie

01.12.2022 21:08
Hagetaka
5.9
Hagetaka
7
Generał

boy3 W ME trochę zmuszali Cię do takiego zwiedzania. Tu nie. Tu się tylko spełnia fundament filozofii Bethesdy, która zawsze stawia na otwartość. Chcesz tam iść, możesz. Może coś odkryjesz? Ta koncepcja świetnie sprawdza się w tych klimatach — Wszechświata.

Gra, która stawia na mody. Będzie co robić, będzie zabawa na 20 lat. Lepiej niż w Skyrim. Pewnie będzie planeta Elder Scrollsów, albo planeta Fallout.

Możliwości dzięki temu są dosłownie NIEOGRANICZONE.

Jak w prawdziwym sandboxie. Oni wiedzą, że za 20 lat dalej będą powstawać mody. I ludzie dalej będą w to grać.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-01 21:12:29
01.12.2022 21:50
Bierzgal
😉
5.10
Bierzgal
127
Konsul

Hagetaka Widzę, że nawdychałeś się astronomicznych ilości hopium. Chciałbym ci subtelnie przypomnieć ostatnią grę z otwartym światem tejże firmy. I "Sixteen times the detail" ;).

Ja nam wszystkim życzę byś miał rację. Niemniej to na razie tylko pobożne życzenia i nic więcej.

post wyedytowany przez Bierzgal 2022-12-01 21:50:39
01.12.2022 21:57
Hagetaka
5.11
Hagetaka
7
Generał

Bierzgal Bo widzisz, Todd porównuje subiektywnie do swoich doświadczeń i wyobrażeń. On robi te porównania do swoich wcześniejszych gier. I wtedy powiedzenie "16x the detail" ma jak najbardziej sens. Bo każda jego gra, to jest progres i pewne rozbudowanie, poprawa względem jego wcześniejszych gier.

01.12.2022 23:01
Hagetaka
5.12
Hagetaka
7
Generał

Procne To też gra, która może zamieszać w wielu gatunkach survival, space sim, symulatorów, będzie tu Minecraft, mody, dzięki którym powstanie wiele nowych światów, postaci, dialogów, questów, muzyki, grafiki, obiektów. Nowa ekonomia, nowy hardcorowy gameplay. Z czasem mody adult, UNP, CBBE, historie erotyczne, czy symulator życia. Praktycznie każdy aspekt gry. Gry Bethesdy żyją po wielu latach. Nawet taki Morrowind jest dalej rozwijany przez różne społeczności. I dalej gram w Morrowind po 20 latach.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-01 23:06:34
02.12.2022 07:20
sasuke284
5.13
sasuke284
87
Fleshless

Moim zdaniem 3 planety to lekka przesada i mija sie z celem gry kosmicznej
Bym do tych 3 planet dorzucił ze 5-7 kaiężyców (część pustych bez życia, co najwyżej z kilkoma bazami i kopalniami i ze 2 z różnorodnym życiem na planetach) i kilka innych lokacji jak jakieś stacje kosmiczne czy bazy na planetoidach, czyli mniej więcej jak w The Outer Worlds ale troche więcej tego i samo to troche większe bo w końcu mają większy budżet i troche więcej ludzi niż obsydian to mogliby tak zrobić.
Wtedy podróże kosmiczne nie mijałyby sie z celem bo było sporo lokacji do podróżowania, same lokacje mogłyby być szczegółowo, różnorodnie i w miare ręcznie zrobione z różnymi biomami (przynajmniej na planetach i księżycach na których życie powstało), całą reszte obietnic też na pewno dałoby sie w takim jednym układzie planetarnym wcisnąć i voila, byśmy mieli gre idealną.
I tak znając życie z tych 1000 planet to dokładnie tyle będzie odręcznie zrobione, z 10, pozostałe 990 bedzie można podzielić pod 5-7 typów niczym jaskinie w osławionym skyrimie z którymi było identycznie.

02.12.2022 07:35
Hagetaka
5.14
Hagetaka
7
Generał

sasuke284 The Outer Worlds to krótka gierka na jeden raz. Przejść i zapomnieć. Brak tam wielu gatunków. Nie grałem i nie jestem zainteresowany, tylko dlatego, że robił ją Obsidian. Ludziki nie rozumieją, czym ta gra ma być. Najwidoczniej nie znają modów do Skyrim czy Fallout 4, co tam ludzie tworzą, czego chcą. To nie tylko gra dla mas. Gry dla mas są najsłabsze.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-02 07:39:45
02.12.2022 08:15
sasuke284
5.15
sasuke284
87
Fleshless

Ale, skyrim i fallout 4 to są gry dla mas. Same sobą nic nie reprezentują, mają przyciągnąć wszystkich i dopiero, tak jak sam powiedziałeś, na modach stają sie ciekawe.
W sumie każda firma produkująca gry dla mas próbuje jakoś przyciągnąć graczy
Ea próbuje grafiką, ubi próbuje dużym i żyjącym światem a bethesda wszystkim choć i tak ostatecznie bez modów sie nie obejdzie.
I wszyscy rozumiemy czym ta gra ma być bo wiemy czym jest fallout 4, czym jest skyrim itd. i nie podoba nam sie to czym ta gra ma być bo nie spodobało nam sie to czym są poprzednie gry bethesdy a na poprzednich grach bethesdy już sie nauczyliśmy czego sie spodziewać po tej grze i po takich zapowiedziach.
Ale, dlaczego tak sie dzieje? Ponieważ tylko bethesda tworzy taki typ gier rpg, możliwe że po premierze avowed jeśli będzie duży i solidny i skyrimo-podobny to damy spokój bethesdzie, bo bedziemy wiedzieć że jest dostępna alternatywna firma poza bethesdą produkująca tego typu specyficzny typ pierwszoosobowych rpgów, a na razie jedyne co mamy w tym temacie od obsydianu to całkiem dobre i niezbyt sławne the outer worlds więc trochę ciężko póki co pokładać duże nadzieje w obsydianie i zostaje prosić bethesde o zmiane polityki co pewnie nigdy sie nie stanie.

post wyedytowany przez sasuke284 2022-12-02 08:24:57
02.12.2022 09:05
Hagetaka
5.16
Hagetaka
7
Generał

sasuke284 Same sobą nic nie reprezentują

To nie prawda.

Nam się bardzo podobał Fallout 3, Fallout 4, cała seria The Elder Scrolls. Świat i eksploracja.

na modach stają sie ciekawe

To tak nie działa. Mody są jak płatne DLC w innych grach. Im więcej kontentu dodasz, tym trudniej obyć się bez tego. Z tą różnicą, że mało gier na to pozwala. Większość gier bez modów lub DLC, zawsze wygląda słabiej. Zresztą, tu nawet nie chodzi o sam kontent. Tylko o wiele gier w jednym świecie, universum. Gra survival, symulacji, RPG, sandbox — każdy znajdzie coś dla siebie. Do tego survival na 20 różnych sposobów, RPG na 20 różnych sposobów. Do wyboru, do koloru. Fabuła jest na drugim planie w tle.

Zmiana polityki w jakim sensie? By zamienić 50 milionów fanów, na 40 milionów nowych? Do czego Ci ta Bethesda tak potrzebna? Oni tego nie potrzebują, a Ty ich.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-02 09:11:31
02.12.2022 09:30
Hagetaka
5.17
Hagetaka
7
Generał

sasuke284 Politykę to niech zmienią inne antykonsumenckie firmy takie jak 2K, UBI, czy EA. To jest straszne, to co robią. Bethesda niby robi gry dla mas, ale zostawia furtkę dla rasowców, nedrów czy hardcorowców, którzy siedzą w jednej grze czy uniwersum przez długie lata.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-02 09:36:04
07.12.2022 15:23
Hagetaka
5.18
Hagetaka
7
Generał

sasuke284 CDPR też robi gry dla mas. EA, UBI i cała reszta, bo to zwykły biznes. Dlatego bardziej liczą się mody lub gry indie. Oni robią (nie zawsze) gry pod danego użytkownika.

Dlatego mody zawsze będą górą! Inne firmy tylko marnują potencjał wielu marek. I tyle.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-07 15:25:47
01.12.2022 20:57
A.l.e.X
6
odpowiedz
1 odpowiedź
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

będzie osiądnięcie -> zalicz je wszystkie ;)

01.12.2022 21:08
Amoniasty
6.1
Amoniasty
0
Legionista

tja ...

01.12.2022 21:16
7
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1255967
74
Generał

"Powierzchnia każdej z nich ma być wykonana ze swego rodzaju płyt – tak jak tereny w pozostałych grach Bethesdy – w które „owinięto” różnej wielkości kuliste kształty."

Nikt nie wie o co chodzi ale gratuluje tłumaczowi kreatywności xD pewnie w tłumaczeniu było tiles, znaczy to tyle że jak w No Man Sky planeta będzie miała płaski teren bez widocznego kulistego horyzontu a po wyleceniu poza atmosferę przełącza planetę na kulisty model

01.12.2022 21:20
😂
7.1
Asami
16
Konsul

W grach Betheady nie ma "tiles" tylko "cells" Każda podzielona jest na "quads". Komórka podzielona na kwadracicki. Ale faktycznie, nie rozumiem, o co chodzi.

01.12.2022 21:33
7.2
zanonimizowany1255967
74
Generał

Asami A Minecraft używa zamiast tego chunks-ów, nazwa jest bez znaczenia, chodzi o to że ja sie poruszasz to ładuje kafle/komórki terenu przed postacią a usuwa te za nią i jest wielki otwarty świat z akceptowalną wydajnością

01.12.2022 21:38
7.3
Asami
16
Konsul

Nazwy mogą mieć znaczenie z technicznego punktu widzenia, bo to dwie różne i osobne technologie (silniki graficzne), więc w wielu przypadkach nie ma analogii.

W grach Bethesdy komórka podzielona jest na kafelki. Więc kafelki odgrywają tam inną rolę itd. Komórki się ładują.

Tak czy siak, nie wiadomo, o co chodzi.

post wyedytowany przez Asami 2022-12-01 21:47:28
01.12.2022 21:35
8
odpowiedz
plolak
45
Generał

Lepsza jedna bardzo dobra.
Albo kilka dobrych.

01.12.2022 22:57
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
burza1982
41
Konsul

I cztery duże miasta? Czy ile tam mówili?
Pachnie mi tu na tysiąc wiejących nudą planet.

01.12.2022 23:12
Hagetaka
9.1
1
Hagetaka
7
Generał

4? A czy niektórym ludziom 3 nie wystarczą? Bo ciągle słyszę, że 3 to już OK. Byle by ręcznie robione. Kwestia tego, że niedługo nawet tego człowiek nie rozróżni. Bo AI to i tak lepiej zrobi. I do tego znacznie szybciej.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-01 23:17:51
01.12.2022 23:26
John_Wild
😊
9.2
1
John_Wild
40
Okropnie_Wściekły_Dzik

Pachnie mi tu na tysiąc wiejących nudą planet. Ale w takich grach to do gracza zależy, czy będą one nudne. Jeśli znajdziesz w tych planetach sens odkrywania/budowania to będziesz czuł się jak w domu. Jak nie, no trudno :)

02.12.2022 01:44
10
odpowiedz
zanonimizowany637308
81
Konsul

A mówił kłamczuszek wiele rzeczy, że miał do wyboru albo parędziesiąt dobrze zrobionych planet, albo ponad tysiące planet robione siako tako i oczywiście wybrał druga opcje ehh szkoda. Będzie dużo pustych terenów dla tych, co modują co mnie nie nabawia optymizmem w ogóle, bo się nie bawię w modowanie.

02.12.2022 02:21
😜
11
odpowiedz
1 odpowiedź
michalj
0
Pretorianin

Becia ma problem z wartościowym wypełnieniem swoich gier gdzie mapy mają po kilka kilometrów kwadratowych, a chcą wypełnić grę z tysiącem planet i setkami milionów kilometrów między nimi... co może pójść nie tak?

02.12.2022 07:42
Hagetaka
11.1
Hagetaka
7
Generał

Zagraj sobie w serię X. Dobrze Ci zrobi :D

02.12.2022 09:13
12
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Jaya
62
Generał

3 planety to trochę za mało, jak na erę "kolonizacji", ale 30 brzmi sensowniej. Te 3 planety to mogłyby być następne Ziemie.

Gdzie się nie patrzy w układzie słonecznym, są bezludzia bez warstwy pól chroniących przed słońcem zwykłego człowieka. Skały i pustkowia to szara rzeczywistość większości planet i księżyców w kosmosie. NMSky przesadza trochę z tą dostępnością planet zdatnych dla naszego życia.

Z tego co widzę to będzie dużo stacji wydobywczych na tych "skałach i pustkowiach" w Starfield. Ładuje się kawałek planety z tą bazą, wylatujesz z kawałka i masz NMS w kosmosie (widoku nawigacji z Mass Effecta raczej tu nie będzie)
W perspektywie fragmentów, czy też może jakiegoś proceduralnego generowania skrawka mapy, 1000 planet może być ok, ale dalej wolałbym 30. Jeśli ręcznie lepią - to niech się modlą.

post wyedytowany przez Jaya 2022-12-02 09:16:38
02.12.2022 09:20
Hagetaka
12.1
1
Hagetaka
7
Generał

Wolisz 30? OK. Możesz ograniczyć to sobie do 30. Ja wolę 500 i też będę zadowolony. Podoba mi się taka filozofia Bethesdy i tyle.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-02 09:21:22
02.12.2022 09:45
uszawka
13
odpowiedz
5 odpowiedzi
uszawka
5
Legionista

''Tylko'' 1000 pustych, nudnych planet.. I mówi to gość znany ze swoich ''opowieści'' xD
Ah gry AAA these days, wszędzie nudne, otwarte i wielkie światy, ale już fabuła, postaci, a nawet fizyka ssą..

02.12.2022 09:47
Hagetaka
13.1
Hagetaka
7
Generał

Fabuły najlepiej szukaj w książkach, bo lepszej nie znajdziesz w żadnej grze. Po drugie, znajdź sobie inne hobby, bo jak widać, gry nie są dla Ciebie. "Dzisiejsze"? To graj w stare. Nikt Ci nie broni.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-02 09:47:55
02.12.2022 11:46
13.2
Procne
74
Generał

Musisz zacząć grać w inne gry niż tylko Bethesdy. Może wtedy zobaczyłbyś w końcu, że wiele rzeczy da się zrobić lepiej. I są gry z dobrą fabułą, a to "wszędzie nudne, otwarte i wielkie światy" nie są kwintesencją gier i jak ktoś tego nie lubi nie znaczy, że gry nie są dla niego.

02.12.2022 11:55
Hagetaka
13.3
Hagetaka
7
Generał

Procne Jakie gry? Wiedźmin 3 grałem (super gra), ale to robione na ściągawce. Nawet te DLC. Bioshock, System Shock, Gothic, Mass Effect itp. ale te gry to inne podejście czy gatunki. Tam nie oczekuje tego, co w grach Bethesdy. Od Bethesdy oczekuje Bethesdy. Tak samo, jak nie oczekuje tego od platformówek typu SpongeBob. Czy w strategiach tego oczekuje? Nie, bo tam często brak fabuły. Sam ją tworzysz, swoją przygodę tak jak w Civilizaton, grach Paradox, The Long Dark... czy właśnie grach Bethesdy.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-02 11:59:48
02.12.2022 12:06
13.4
Procne
74
Generał

U: nie lubię otwartych i nudnych światów
H: to znaczy, że gry nie są dla ciebie
P: są inne gry, w których nie ma nudnych światów
H: ale to nie są gry Bethesdy!

Wniosek: lubienie gier Bethesdy to warunek konieczny bycia graczem.

02.12.2022 12:09
Hagetaka
13.5
Hagetaka
7
Generał

Są różni gracze, którzy lubią inne gry. Dlatego Bethesda nie musi zmieniać wiele. Oby nie zmieniała, bo to będzie tragedia.

I nie zmienią, bo bez tego by nie istnieli. Jednak się to ludziom podoba.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-02 12:10:00
02.12.2022 09:47
marvin92
14
odpowiedz
3 odpowiedzi
marvin92
24
Pretorianin

Założę się, że te "planety" będą odpowiednikami dungeonów ze Skyrima.

02.12.2022 09:49
Hagetaka
14.1
Hagetaka
7
Generał

To zależy od algorytmu. Jest zupełnie inny, więc nie. Ale czas pokaże. Są lokacje ręcznie robione, więc nie mam pojęcia, czemu ludzie czepiają się tych planet? Co im to przeszkadza, że po prostu są dla imersji? Nie kumam czaczy. W No Man's Sky nikt się tego nie czepia, mimo że planet jest nieskończona ilość.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-02 09:51:38
02.12.2022 11:48
14.2
Procne
74
Generał

Ludzie się czepiają planet bo twórcy bardzo chętnie chwalą się liczbą wygenerowanych lokacji, albo możliwych kombinacji, jakby to byłą jakaś miara contentu. I ludzie zaczynają sobie zdawać sprawę, że to tylko mydlenie oczu.

02.12.2022 18:34
Hagetaka
14.4
Hagetaka
7
Generał

Procne Czyli to zwykła złośliwość i nic więcej. Bethesda naprawdę nie potrzebuje tego forum ani Polski. Pewnie nawet nie będzie polskiego dubbingu, bo Polak i tak nie zasłużył, co widać po komentarzach.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-02 18:39:41
02.12.2022 10:08
Luke_f
15
4
odpowiedz
9 odpowiedzi
Luke_f
58
Pretorianin

Czy wy w ogóle wiecie jak wygląda większość planet w kosmosie? Bethesda poszła w względny realizm (w klimacie NASA) i samo Todd przyznał we wcześniejszych wywiadach, że część tych planet to będą np. lodowe olbrzymy na których nie będzie absolutnie nic poza lodowymi pustkowiami, ale jak ktoś będzie chciał tam wylądować to sobie wyląduje. Większość planet to martwe skały, pozbawione fauny i flory, więc co to za problem, żeby stworzyć coś takiego z generatora? Te wszystkie planety będą w grze nie po to, aby na każdej z nich znaleźć jaskinię z goblinami czy inną atrakcję, ale po to, aby stworzyć klimat ogromnej, kosmicznej wolności w eksploracji. A i tak pewnie na wielu z nich dorzucą jakieś atrakcje pokroju randomowych baz, kryjówek kosmicznych bandytów, stacji wydobywczych i innych tego typu obiektów. Nie wspominając już o tym, że pewnie planet z fauną i florą będzie i tak więcej niż rzeczywiście byśmy mieli w prawdziwym kosmosie.

02.12.2022 10:12
15.1
siera97
53
Senator

Jakoś nie sądzę, by Becia przejmowała się naukową poprawnością. Todd mówi wiele a wynika z tego nic. Chociaż muszę przyznać, że tworzenie pustek, to im wychodzi znakomicie, gorzej z zapewnieniem atrakcji, bo losowa jaskinia z bandytami, to żadna atrakcja.

02.12.2022 10:27
Hagetaka
15.2
Hagetaka
7
Generał

A czym się różni losowa od nielosowej? Myślisz, że CDPR będzie w nieskończoność tryskał pomysłami? Wszystko już gdzieś było i tylko adaptują to na swój sposób. Zależy czego, kto doświadczył i na jakim jest etapie. Pod względem gameplaju, to CDPR wypada blado. Tyle co, postacie z książek i trochę lepsze dialogi ich ratują. Ale to jest adaptacja.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-02 10:31:22
02.12.2022 10:45
15.3
siera97
53
Senator

No wypada blado. To jest ich minus. Gry Beci mają ten sam minus, tylko że nie posiadają plusów innych studiów. Najgorsze zapytajniki w Wiedźminie, są na poziomie typowej misji w Skyrim.

02.12.2022 10:58
Hagetaka
15.4
Hagetaka
7
Generał

siera97 Za to posiadają (Bethesda) swoje własne plusy, których w innych grach jakoś nie znalazłem po dzisiaj. Niech więc Becia dalej będzie Becią, a inne studia, innymi studiami. Tak będzie lepiej dla wszystkich.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-02 10:58:36
02.12.2022 11:54
15.5
Procne
74
Generał

Luke, wszystko fajnie, ale najważniejsze pytanie - czy eksploracja takich lokacji będzie dawała frajdę? Czy miałeś frajdę z włażenia do losowego lochu w Skyrimie:
- za pierwszym razem
- za piątym razem
- za piętnastym razem

albo z wykonywania zadania "wleź do tego lochu i zabij X"

Taka sama "eksploracja" jak zaczynanie gry nową postacią w Diablo 2. Te same elementy, tylko ułożenie inne.

02.12.2022 12:02
Hagetaka
15.6
Hagetaka
7
Generał

W 2011 dawało mi to frajdę. Potem, wyszły DLC i mody, i dalej wracam...

To tak jak w seksie. Człowiek przesuwa sobie granice coraz bardziej. Szuka nowych doznań. Kiedyś się starzejesz... wszystko już widziałeś. Szukasz nowych doznań, ale coraz trudniej. Jednym wystarczy jeden partner na całe życie, innym nie.

Muszą całe życie szukać nowych doznań.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-02 12:10:36
02.12.2022 12:10
15.7
1
Procne
74
Generał

Ja pierniczę, co za człowiek, monitoruje ten temat jakby to była jego praca (i pilnowanie by nikt źle o Beci nie mówił) i w ciągu kilku minut masz odpowiedź na każdy komentarz

Nie pytałem Ciebie. Dla Ciebie wszystko związane z Bethesdą jest niesamowitym przeżyciem

post wyedytowany przez Procne 2022-12-02 12:11:03
02.12.2022 15:35
reksio
15.8
reksio
216
Pies Pogrzebany

To tak jak w seksie. Człowiek przesuwa sobie granice coraz bardziej. Szuka nowych doznań. Kiedyś się starzejesz... wszystko już widziałeś. Szukasz nowych doznań, ale coraz trudniej. Jednym wystarczy jeden partner na całe życie, innym nie. - ksiądz prałat Henryk Jankowski

02.12.2022 20:37
Hagetaka
15.9
Hagetaka
7
Generał

reksio Nie znam typa i nie wiem, dlaczego mieszasz księdza. Już go nie ma, a Ty dalej tak go męczysz? Co Ci zrobił?

Ludzie szukają nowych doznań niezależnie od religii. Czasem od tego głupieją lub dziczeją. A jeszcze inni osiągają sukces. Tak jak Todd Howard — co by nie mówić — to człowiek sukcesu.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-02 20:43:31
02.12.2022 10:52
😂
16
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1251414
15
Generał

Hagetaka

Weź się ogarnij, bo zachowujesz się jak obrażony bialorycerzyk. xDD

Przedstawiłes swój punkt, że lubisz gry Bethesdy. To fajnie, ale nie musisz za każdym razem atakować innych, bo mają odmienna opinie od twojej. Nie wszystkim musi się podobać Starfield oraz wizja Todda Klamczuszka.

post wyedytowany przez zanonimizowany1251414 2022-12-02 10:52:20
02.12.2022 10:59
Hagetaka
16.1
Hagetaka
7
Generał

Jeszcze nikogo w żaden sposób nie zaatakowałem. Więc wypraszam sobie :) Staram się tylko wyperswadować coś.

Todd tylko dba o firmę. CDPR też kłamie. Wszyscy troszkę kłamią, aby przetrwać. Nikomu nie marzy się bankructwo.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-02 11:01:37
02.12.2022 11:01
17
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1359977
9
Senator

Mi wystarczyłoby z 10 planet, ale każda ręcznie porzadnie zrobiona, dopracowana, urozmaicona i bez sandboxowania.
Lepiej jak w dwójce i Trójce Mass Effecta ładować punktowo w ciekawych miejscach.

Nie idźmy w ilość zamiast jakości.
Zresztą ja itak Bethesdzie ufam, o ile to singlowy RPG to będzie dobry.

02.12.2022 11:04
Hagetaka
17.1
Hagetaka
7
Generał

To się zupełnie kłóci z filozofią Bethesdy i gatunkiem gier, jaki stworzyli. Sandbox to podstawa. Bez tego, to były taki Obsydian. Gra na jeden raz, a nie na 30 lat, do której wracasz i ciągle odkrywasz coś nowego.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-02 11:04:58
02.12.2022 12:30
17.2
Malaga
142
ma laga

grałem niedawno w Guardians of the Galaxy i żadna gra mnie tak nie wymęczyła.
Zrobili z tego właściwie samograja z fabułą i rozgrywką prowadzoną po sznurku... gra, której esencją powinno być latanie gdzie się chce i kiedy się chce (w końcu jesteśmy w kosmosie) nigdy nie była bardziej klaustrofobiczna.

Nie robi się gry o kosmosie z 3 planetami na krzyż. Koniec kropka.

02.12.2022 11:23
Hagetaka
18
odpowiedz
Hagetaka
7
Generał

Ja osobiście idę na imersję. 1000 planet to tak w sam raz. To dosłownie raj dla moderów Bethesdy, coś, co w ich grach w końcu daje nieograniczone możliwości. To już nie tylko świat Skyrim, ale wiele różnych światów i biomów, w których przyjdzie nam zagrać. Dla mnie osobiście ta gra, to jak spełnienie marzeń z dzieciństwa, gdy grałem w Elite: Frontiers II na jednej dyskietce. Gra świetna nawet dziś, ale nie dająca tego (takich możliwości), co Starfield, który będzie znacznie lepszy niż Elite Dangerous, czy nawet No Man's Sky.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-02 11:23:56
02.12.2022 14:08
19
odpowiedz
1 odpowiedź
Cordite
44
Generał

Howard nigdy nie uczy sie na bledach bo to marketingowiec wiec nie ma co oczekiwac cudow. ida w ilosc bo jakos contentu nigdy nie byla ich mocna strona

02.12.2022 15:16
Hagetaka
19.1
Hagetaka
7
Generał

Skoro nie mocna, to czemu tyle milionów sprzedali? Po raz kolejny. Jednak ludzie to lubią, bo to nie pierwszy raz.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-12-02 15:16:32
02.12.2022 20:54
Wicih
20
odpowiedz
Wicih
31
Konsul

Im bardziej hajpuje się rozmiar tej gry tym bardziej mam ją głęboko w dupie.

Boomerski przykład ale taka kolonia z Gothic 1 jest dla mnie o wiele lepszym światem niż cały Skyrim, pustkowia Fallouta czy jakikolwiek płaski gniot wygenerowany przez Betkę
.
.
.
Ktoś w zarządzie musi mieć bardzo małego fiutka bo od iluś lat leczy kompleks WIELKIMI grami XD

post wyedytowany przez Wicih 2022-12-02 20:55:07
12.12.2022 11:49
Bllazer
21
odpowiedz
Bllazer
117
Konsul

i jeszcze multiplayer i będzie Bajka!

Wiadomość Starfield ma „tylko” tysiąc planet, bo Bethesda się hamowała