Wyciek Civilization 6 sugeruje, jaka przyszłość czeka popularną strategię
Wypuszczanie trzeciego "season passa" to już chyba przesada. Sprzedawali już Gold Edition i Platinum Edition z wszystkimi ówczesnymi dodatkami, potem sprzedawali Civilization VI Anthology który zawierał dodatkowo jeszcze ten New Frontier Pass, a teraz znowu będą sprzedawać kolejną super mega ultimate wersję z trzecim season passem?
Chyba produkcja Civilization 7 się przeciągnie skoro czują potrzebę wyssania kolejnej kasy ze starej gry
Osobiście uważam, że w czasach wszechobecnych DLC, dodatków i patchy, aż prosi się o wydanie kolejnych SezonPassów. Bardzo na to liczyłem i uważam, że jest to dobry kierunek dla serii bo Cywilizacja to olbrzymia produkcja.
Kto chce to kupi a kto nie chce to niech gra bez DLC. Przykładowo podstawka też jest mocno rozbudowana a rozdawana była za darmo na Epicu.
Kiedyś seria Anno dostawała jeden pełnoprawny dodatek a ostatnia część dostała aż cztery dzięki czemu to była największa część z całej serii.
Jeśli faktycznie SezonPass wyjdzie jeszcze w listopadzie to Firaxis zrobił fanom CIV wspaniały prezent na święta.
Czekam i jeśli faktycznie dadzą 12DLC to będzie to jedna z największych Cywilizacji i świetna gra w oczekiwaniu na kolejną część.
Miło będzie zobaczyć znowu pracowników Firaxis na fajnych filmach którzy odwalają kawał dobrej roboty.
Dziękuję Firaxis.
Zamiast wypuścić kod źródłowy, bo tak naprawdę fani tego oczekują, to dalej doją starą połamaną krowę, której nie potrafią wyprostować.
Tak, bo wypuszczenie kodu źródłowego byłoby dla wydawcy bardzo opłacalne haha
Te tanie w produkcji mini DLCki świetnie się sprzedają jak widać.
Mogliby dodać "Daleką przyszłość" i budowanie miast na wodzie i oceanach.
Ciekawostka: Partia w CIV2 trwała 10 lat. W linku poniżej dokładnie opisana.
https://joemonster.org/art/29262
Ten news kontrastuje z wiadomością sprzed prawie roku, że zakończyli już wsparcie 6 i pracują pełną parą nad 7. Pamiętam coś o "ostatecznym patchu".
Zapewne więc na 7 zaczekamy jeszcze wiele lat (czyżby problemy z produkcją?), skoro zmienili zdanie i dalej będą wychodzić mini DLCki do 6.
Fajna gra dla uczniow z czerwonym paskiem i nauczycieli. Ja odpuszczam.
To po kiego komentujesz jak cie gra nie interesuje i masz zamiar pisac takie pierdoly?
Skoro nie porzucają jeszcze Civilization VI to mogliby chociaż trochę ogarnąć sztuczną inteligencje.
Raz, że wymaga to dużego nakładu pracy, dwa, że civka jest na tyle dużą serią, przyciągającą różnych ludzi, ze mogą się obawiać, iż za dobre AI będzie źle postrzegane. W multi ludzie się potrafią denerwować, jak komuś za dobrze idzie, twierdząc, że to niemożliwe i musi oszukiwać, tutaj może być podobnie. No i łatwiej się reklamować wprowadzeniem dodatkowej mechaniki, niż nauczeniem AI obsługi gry.
Mogłoby się wydawać, że dobre AI jest kluczowe dla gry strategicznej, ale wystarczy spojrzeć na sukcesy sprzedażowe właśnie civki czy serii Total War, by uświadomić sobie, że znaczna część ludzi nie wymaga dobrej AI. Tak że niestety nie spodziewałbym się sukcesów na tym polu, bardzo niewielu twórców decyduje się na rozwój inteligencji naszego komputerowego przeciwnika.
Mod do Civ V miażdży AI w Civ VI. Taka bolesna prawda i to psuje imersje, całą zabawę w trybie single player.
Tylko że niestety ludzie wypowiadający się na forach i instalujący mody na AI, to jest mniejszość. Większość sobie pyka na osadniku i nie przejmuje się złożonością AI. AI jest do niczego w tych grach od lat, ale nie przeszkadza im to w dobrej sprzedaży. Wniosek? Ludzie wymagający dobrego AI, albo i tak kupią, albo ich brak nie przeszkadza w sukcesie finansowym produkcji, środki przeznaczone na stworzenie dobrego AI zwyczajnie by się zmarnowały, bo nie podniosłyby sprzedaży, a kto wie, może nawet by ją obniżyły, bo ludzie mogliby się poczuć osaczeni, grając przeciwko kompetentnemu przeciwnikowi.
Osobiście na przykład preferuję civkę czwórkę, która pomimo mniejszej złożoności, posiada AI, które zwyczajnie rozumie tą grę. W kolejnych częściach dodawano mechaniki, zmieniano założenia gry, a AI jakby przekopiowano z czwórki i kompletnie nie ogarnia w jaką grę gra. W piątkę grałem na modzie z AI i było nawet spoko, ale nadal znacznie odstawało. Nadal nie ogarniało rozmieszczania jednostek, atakowało falami. Tyle że lepiej radziło sobie z badaniami i ekonomią.
Pytanie czy chcą ogarniać. Tak jak mówiłem, jest im to zwyczajnie zbędne. Ta gra i tak się sprzeda, nawet z tak głupim AI.
Budzę się... patrzę na wiadomości... Civ VI ma mieć jeszcze jedną przepustkę.
Jeśli okaże się to prawdą (zwłaszcza, gdy obecnie trwa promocja na tą grę na Steamie), to znowu będzie (w moim wypadku) powtórka z rozrywki (wymuszone restarty gier, bo nowa cywilizacja/przywódcy i sprawdzanie, co nowego dają). Ale dla mnie to plus, bo nadzieja ciągle jest.
Liczę, że naprawią kilka rzeczy, które szczególnie są uciążliwe (mowa m.in o nadmiernym skupieniu AI na zwycięstwo naukowe (była mowa o tym w jednym z newsów) czy też crashowanie się gier (najczęściej w połowie gry) w sytuacji, gdy mamy razem Gruzję i Zulusów, czy też zmniejszenie wpływu z turystyki gdy mamy kilka monopoli (co prowadzi do absurdalnych sytuacji, gdzie przy 100 turystyki nagle pikujemy do zwycięstwa kulturowego, bo monopole dają nam jeszcze około 100-200% turystyki, przez co nie idzie dobrze wykorzystać produktów z korporacji bez aktywnego trybu bohaterów i legend)*
* Jeśli oczywiście okaże się prawdą nowa przepustka (a trzeba pamiętać, że przepustka to też okazje do wypuszczenia nowych patchy).
Czy jeszcze komuś na PS5 Civ6 w pewnym momencie gry zaczyna się wywalać do pulpitu konsoli, aż wreszcie dzieje się to za każdym razem przy konkretnej turze? Gra przez to nie ma sensu...
Ma ktoś tak? Jak to naprawić? Reinstalka nic nie dała.
PS4 ma podobnie (tylko, że u mnie w trakcie wczytywania gry).
Jeśli masz autozapisy z poprzednich tur, to wczytaj zapis właśnie z autozapisu, a nie z ręcznego zapisu. Czasem działa na niespodziewane crashe podczas wczytywania zapisu.
P.S. Kiedyś miałem podobny problem, co ty i w 327 turze gra nie chciała mi wczytać (wywalało do pulpitu PS4 coraz częściej (co turę) aż w końcu w 327 turze nie można było kontynuować gry, bo gra crashowała się na turze Rosją, a gra Galowie-Rosja). Dopiero patch z Wietnamem i Kubilaj-chanem naprawił ten zapis.
Ja to zgłosiłem do Sony jako reklamacje z tytułu sprzedaży niekompletnej gry , przyznali rację, powiedzieli że na tą chwilę nic nie mogą z tym zrobić i zwrócili pieniadze. Więc sądzę że to jest jakaś grubsza sprawa związana z portem tej gry i pytanie czy będą w stanie coś z tym zrobić ?
przyszlosc? civka nie ma juz zadnej przyszlosci po tym co zrobili przy ostatniej odslonie. teraz sukcesu nie definiuje juz jakosc tytulu wiec po co to cale pitolenie? doszlo nawet do tego, ze ludzie ktorzy faktycznie robili civke robia swoja wlasna gre z innym studiem. taka to przyszlosc civki :)