WRC Generations | PC
Nie wiem czy takie gry mają jeszcze sens :P
Pewnie trzeba być prawdziwym fanem. Dziś nie widzę sensu w tego typu grach, gdyż zawsze obiecują realizm a nigdy go nie ma.
Czy ja wiem...
Gdyby gra była w pełni realistyczna, to zapewne jeszcze mniej osób by ją kupiło. Tylko prawdziwi koneserzy symulatorów by się na nią skusili - podobnie jak w przypadku najnowszego Flight Simulatora od Microsoftu, albo OMSI 2 (znanego symulatora autobusów).
Jak każdą poprzednią część WRC zacząłem ogrywać i tą i powiem wam, że żałuję iż to ostatnie WRC od KT Racing bo jest jeszcze lepsza od WRC 10 i bardzo blisko jej już do gry rajdowej idealnej. Znacznie poprawiony model jazdy: Hybrydówki w odróżnieniu do zeszłorocznych aut prowadzą się tak jak w rzeczywistości (wg kierowców) czyli czuć moc i przyspieszenie dużo lepiej, ale przez to są też dużo bardziej "wyrywne" tzn. o wiele łatwiej stracić nad nimi kontrolę. Również brak dodatków aero dynamicznych karoserii i dyfuzorów sprawia, że furki nie są takie płynne w utrzymywaniu toru jazdy. Co prawda jest trudniej nad nimi zapanować, ale ich moc nadrabia i na tych samych odcinkach względem poprzedniej części można osiągnąć bardzo podobny czas, nawet jeśli auto tak szybko i łatwo nie pokonuje już zakrętów jak wcześniej. W kwestii technicznej to grafika trochę lepsza, dzwięk również (choć nadal nie jest taki jak DIRTach) a gra działa płynnie bez rwań animacji. Samochodów dużo do wyboru, w tym te historyczne, ale nadal brakuje mi np Focusa 2000-2002, Escorta WRC 98, Seatów Ibizy i Cordoby, Skody Octavii i Hyunday Accent, P 306 WRC, Subaru Imprezy z lat 2001-2007 itd.... Szkoda bo 50lecie WRC dałoby okazje do oddania każdej epoki z z grupą najlepszych aut. Rajdów sporo w tym także historycznych, trochę nowych OS-ów w rajdach, w tym zupełnie nowy rajd Szwecji... więc jesli chodzi o zawartość to jest bardzo dobrze. Tryb kariery zacząłem i póki co nie ma różnic względem 10tki prócz kilku poprawek. Jeśli ktoś uwielbia rajdy to pozycja obowiązkowa, choć dla samej nowej grupy Rally1 i kilku mniejszych nowościach OS w rajdach nie warto wydawać pełnej ceny tylko poczekać na promocje. Gdyby dodać do gry te kilka brakujących aut z różnych generacji WRC i poprawić dźwięk dałbym nawet Dychę jej w kategorii rajdówek....A tak spokojnie 9/10. No to teraz trzeba poczekać co z licencja WRC zrobi Codemasters.
No to teraz trzeba poczekać co z licencja WRC zrobi Codemasters.
Ja spodziewam się typowej dla Codemasters dirtowej sraczki. I obym się mylił...
Poprawili po troszke wszystkiego: grafike, dźwięki, zawartość. Mimo to gra wygląda co najwyżej średnio i Dirt 2.0 wciąż wyprzedza tą grę pod prawie każdym względem. Dużo wygodniejsze menu główne i całkiem sporo tras to rzeczy warte pochwalenia. Niestety WRC Generations ma swoje za uszami i to są te same błędy co w poprzedniej części czyli: kary za skróty pojawiają się w nieuzasadnionych sytuacjach, brak jazdy przeciwko SI w quick race, czy ściganie się z duchami z zupełnie innej kategorii samochodów. Bolą zmiany w fizyce wozów, które niestety się pogorszyły. Auta są cięższe, więc robią dłuższe łuki na zakrętach i dłużej hamujemy. Autami jeździ się ociężale, wolniej i bardziej zachowawczo. Nie pasuje mi to w serii WRC, która zawsze dla mnie stanowiła bardziej arcadową wersję Dirt rally/Dirt 2.0. W WRC10 można było śmigać szybciej, agresywniej, było więcej frajdy, a w Generations jakby poszli troche bardziej w realizm (?), choć i tu nie jestem pewny czy nie przedobrzyli bo autami zarzuca nierzadko bardziej, niż w każdej innej rajdówce jaką grałem. Oczywiście zmiany w modelu jazdy nie są aż tak inwazyjnie, więc frajda z jazdy wciąż jest całkiem duża, ale jednak po prostu mniejsza. Podsumowując WRC generations jest to godne zakończenie serii bez daleko idących usprawnień. Daje sporo frajdy jak w poprzedniej części, choć szkoda że pokusili sie na według mnie nietrafione zmiany w modelu jazdy - na szczęście są na tyle skromne że wciąż fajnie się jeździ, więc grę jako tako mogę polecić.
Te zmiany jak pisałem są podyktowane tym, że nowe auta wg kierowców rajdowych mają właśnie taką charakterystykę i to chciano oddać. Jak wybierzesz Yaris WRC 2021 i jej nową wersje Rally1to rożnica jest diametralna, ale auta z poprzedniego roku i te występujące w WRC10 prowadzą się bardzo podobnie. Model jazdy jednak nadal po kilku przejechanych rajdach jest bardzo łatwy do opanowania i przyjemny. Co do grafiki to Dirt Rally 2.0 może wygląda trochę ładniej(choć osobiście uważam Dirt Rally za znacznie ładniejszą i mniej oczojebną), ale mając dużo mniej tras zajmuje prawie 130GB w aktualnej wersji ze wszystkimi dodatkami, a WRC prawie 4x mniej nie ustępując za bardzo detalami, których na OS-ach jest więcej niż w zeszłym roku i miejscami wyglądają obłędnie i bardzo fajnie oddają wygląd i klimat prawdziwych lokacji.
Chcesz "arcade" wez Citroena z 2019 roku, to klei sie do drogi jak szalone. Najdluzsza trasa przejechana we Wloszech tym, ze autem i od razu pierwsza trzydziestka (a jechalem pierwszy raz), na padzie xD z wyl. asystami .Sam sie dziwilem jak jestem w stanie szybko przejechac ten oes. Juz troche pojezdzilem w roznych warunkach pogodowych i powiem szczerze, ze jest super! naprawde polecam, trasy mistrzostwo, model jazdy i graficznie wyglada bardzo dobrze, czasami nawet lepiej niz bardzo dobrze.
WRCG Gorsze graficznie od Dirt Rally 2.0? Bardziej autami rzuca? Rzuca. Bo jest większy realizm. Dirt to taki Wipeout beż grawitacji. Prawie zero różnicy między tylnonapedowymi a przednionapędowymi. No i najważniejsza różnica. Przerzucanie masy tak jak było to w RBR czego w Dirt nie ma. WRCG poszło w większy realizm i poprawili masę błędów.
Godne zakonczenie rajdowej serii od KT Racing.Model jazdy został troche zmodyfikowany j jezdzi sie trudniej niz we wczesniejszych odsłonach.Grafika została ciut polepszona,mamy do dyspozycji sporo rajdówek jak i sporo tras w 22 krajach.Dodano auto hybrydowe,kariera z zarządzaniem zespołem nadal daje rade.