Silent Hill 2 | PC
Fajnie że wychodzi ale XD z tych wymagań, widać szukają naiwnych których chcą kłamstwem zmusić do kupna nowych kart :d.
dlaczego robia druga czesc najpierw a nie pierwsza?
ponieważ 2 bardzo jest bardziej rozpoznawalna XDDDDDDDD ale z chęcią bym zobaczył remake 1 bo ta gra na ps1 chodziła chb w 25 klatach na sekundę co tam dawniej nikomu nie przeszkadzało ale teraz jak na to się patrzy to aż oczy bolą
Jedynka moim zdaniem bardziej ryła czerep ale dwójka miała bogatszą fabułę.
W sumie niepotrzebnie wrzucałem bo jest to samo u góry ale mocno się jaram. Tak
więc Bloober - lepiej tego nie spartolcie bo inaczej zostaniecie zjedzeni żywcem w internetach przez fanów.
6 Października 2024, czyli w Pierwszą Październikową Niedzielę się przekonamy, czy Blooberzy podołali z Silent Hillem 2 Remake czy wręcz odwrotnie?
(P.S : To znaczy 6 Pażdziernika przekonają się Ci którzy zakupili Przed-Premierowo wersję Digital Deluxe na Steamie - A drogie to "Digital Deluxe" było w Ch*j za przeproszeniem, no 339 złotych to nie w kij dmuchał, ale może jednak było warto to kupić)
Dobre wieści, wygląda wspaniale, zwłaszcza mi się podoba scena gdy James wychodzi z toalety i widać jego samochód, las i powiewające na słupie ogłoszenia, co za klimat.
Zwróćcie uwagę na ślad po obrączce na palcu. Gra podobno jest w developingu od 3 lat i jest w pełni finansowana przez Konami, które wkrótce ma podzielić się z nami datą premiery.
Aha, aktor grający Jamesa nazywa się Luke Roberts.
Wszystko na reddicie znalazłem.
pamietam mając z 8 lat grałem w silent hill 2 na ps1 ja ... jaka ta gra miała klimat chętnie ją przjede na st
Kiepsko wygląda ten Pyramid Head, w oryginale jego sama tekstura z tymi plamami krwi sprawiała że wyglądał jak coś prosto z piekła, a w tym rimejku jest bardzo czysty.
Wydaje mi się że to kolejny przypadek kiedy nowi twórcy nie za bardzo mają pojęcie o tych małych rzeczach które sprawiały że oryginał był tak dobry, tylko po prostu myślą że zwiększą roździelczość, dodadzą bajerów graficznych na nowym silniku i już gitara.
Nawet jeśli ktoś nigdy nie przeszedł Silent Hilla 2 i nie zna tej postaci, to z samego patrzenia na tego po lewej przechodzą ciary, a ten po prawej to po prostu jakiś fagas w hełmie
Kiedy te parodie-rimejki na Unreal Engine 4/5 (TeaserPlay czy ENFANT TERRIBLE) okazują się prawdziwe.
Podobna sytuacja była kiedyś z modami graficznymi - wyostrzanie i podnoszenie rozdzielczości gdy całość nie trzyma się całości i odstaje od reszty to jednak problem
==>
ludzie jak ALEX może się zachwycą, ale reszta raczej dostanie łatki hejterów i narzekaczy
o kurwa o kurwa to były dwa pierwsze wyrazy po zobaczeniu tego
8 GB VRAM na karcie graficznej w minimalnych ? ! Straaaażżżż !!!!! Allaaaaaarrmmm !!! Giń śmieciu !! Nie ujdzie ci to płazem.
Super! Zawsze marzyłem by zagrać w "Silent Hill 2", bo jak wyszedł oryginał niestety byłem za młody by w to grać... Ale teraz gdy powstaje remake będę miał okazję wreszcie to zrobić! Dodatkowa radość z tego że grę produkuje Polskie studio - z Krakowa, czyli po sąsiedzku od moich Katowic :) Konami przekazało spory kredyt zaufania Polskim twórcom i mam nadzieję że nie zawiodą oczekiwań graczy na całym świecie! A biorąc pod uwagę jak świetnie wyszły Polakom takie gry jak: "Wiedźmin" - trylogia, "Cyberpunk 2077" czy nawet dziecięca platformówka "Kangurek Kao - remake" - to zdecydowanie opłaca się czekać! Spełnienie marzeń!
https://twitter.com/bobvids/status/1526314444074131457
klasyka
https://www.ign.com/articles/bloober-team-ceo-silent-hill-2-interview-piotr-babieno
Speaking to IGN at DICE Summit 2023, Bloober Team CEO Piotr Babieno says it wants to change the way it tells stories. He wants to move beyond games that lean on simple mechanics typically found in “walking simulator” games – a term that Babieno acknowledges still attracts undeserved derision from gaming audiences.
Instead, he wants Bloober to be making games with larger scopes and more complex and involved gameplay mechanics on the level of other giants in the horror genre. He wants Bloober to be known as the studio that defines the future of video game horror, especially as he observes more people turning to horror for catharsis amidst increasingly chaotic and terrifying real-world events.
“We still would like to make meaningful games, we still would like to keep our DNA to tell [stories] about things which are important to us,” he says. “However, not by environmental storytelling, but by full action, to have much more mass appeal. And I think that this is the reason why we have chosen Silent Hill.”
Ciekawe jak będzie wyglądał system walki, w orginale było dosyć słabo w tej kwestii. Myślę że tu super by się sprawdził ten system walki z The Callisto protocol, na galce uniki na boki i atak bronią białą z fajnymi animacjami
W oryginale był bardzo toporny bo tak miało być tam chodziło bardziej na spierdzielanie przed stworami szczególnie w otwartych lokacjach z tego co pamiętam to przeciwnicy się odradzali ja mam tylko nadzieje że konami przypilnuje bubel team by nie spartolili optymalizacji jak to zazwyczaj robią
Jest dobrze, bardzo mi się podoba to co zobaczyłem.
Nie mogę się doczekać.
https://www.youtube.com/watch?v=J3i1g_PHcaY&ab_channel=IGN
Angela spuchła i stała się brzydka, bo w grę zamieszane jest Hit Detection (Sweet Baby Inc. 2.0).
Polecam obczaic film Kolekcjonera CN na YT na temat niescislosci tego remaku o ktorych juz wiadomo. Bardzo ciekawy material i podsumowanie tego jak niespojnosci graficzne typu Angela itp niszcza glebsze przeslanie gry. Szczena mi opadla ze tam sa takie detale.
Nie podoba mi się natomiast jej nowy ubiór, może jak w Residentach będzie można je zmieniać?
Tylko, że ten tatuaż ma na klacie więc chyba nie.
Dzisiaj te beznadziejne silniki są zbyt skomplikowane aby dodać taki element jak zmiana ubioru.
Przebitki z gry na tym materiale wyglądają naprawdę bardzo dobrze graficznie.
https://www.youtube.com/watch?v=uNkGLjkApw0&ab_channel=BlooberTeam
Mnie bardziej niż postacie zastanawia to jak rozwiążą problem startowego kibla czy będzie on męski, żeński czy też zmienili na niebinarny?
Gdyby to miało jakiekolwiek znaczenie...
Cena 325 zł nie dziwi. Praca specjalistów ze Sweet Baby Inc. musi kosztować.
Bloober robisz to żle
Ugrzeczniony strój Marii i jej zachowanie na tych materiałach przeczące temu, że jest przeseksualizowaną wersją Mary mnie najbradziej niepokoi. No ale sami sobie grób wykopią bo to jeden z fundamentów gry, czyli pewna siebie, uwodzicielska i seksowna Maria, którą poduszkowiec stworzył w swojej chorej główce.
Wstrzymam się z osądem do premiery. Wygląd Angeli jest dla mnie najmniej istotny z tego wszystkiego.
To tyk na serio z tymi postaciami że gęby takie napuchnięte czy ktoś sobie jaja robi?
Głównym problemem jest to, że Silent Hill nie przypomina innych gier dostępnych na rynku. Takayoshi Sato powiedział nawet, kiedy się ukazała: „Większość ludzi pracujących dla firm zajmujących się grami to maniacy gier, ale zespół Silent Hill to przede wszystkim artyści i programiści – głównie artyści. Silent Hill 2 nie jest typową grą, ponieważ większość naszego personelu nie dorastała, grając w gry. Z tego powodu mamy nadzieję zapewnić graczom inny rodzaj gier. Podczas gdy większość horrorów jest kampowa i kładzie nacisk na mechanikę, Silent Hill to dziwny, abstrakcyjny horror psychologiczny inspirowany twórczością takich twórców jak David Lynch, Zygmunt Freud i Francis Bacon. Dlatego wielu recenzentów nie wiedziało wówczas, czego się spodziewać, a gry (w tym SH1) były krytykowane za „zbyt zagmatwane”, niewystarczające wyjaśnianie się, brak wystarczającej akcji itp. Konami też nigdy nie wiedziało, jak je sprzedać. Istnieje dysonans tonalny pomiędzy ówczesnymi materiałami promocyjnymi (i okładkami starych magazynów o grach) a samymi grami. Kiedy Konami zapaliło zielone światło dla horroru, początkowo chciało mieć klona Resident Evil, którego jednak nigdy nie dostało, i to wpływało na ich decyzje podejmowane przez te lata. W przypadku SH2 szefowie Masahiro Ito nie chcieli Pyramid Head w grze, ponieważ projekt był (cytat) „zbyt trudny do zrozumienia” i nie podobało im się to, jak bardzo różnił się projekt stworzenia od poprzedniego tytułu. Po niezadowoleniu z wolniejszej sprzedaży SH2, próbowali nakłonić Team Silent do opracowania Silent Hill 3 jako strzelanki w stylu arcade i kazali zespołowi uczynić ją bardziej zorientowaną na akcję. Taka sytuacja trwała aż do ostatecznego zamknięcia Team Silent około 2007 roku i dlatego istnieje duża różnica tonalna pomiędzy oryginalnymi grami a późniejszymi.
Takie gry jak Hellblade 1&2 i SH2 można określić słynnym sloganem - Nie dla idiotów.
SH2 było porażką sprzedażową i zostało docenione po czasie. Dziś uchodzi za tytuł kultowy, jedną z ważniejszych gier w historii.
Czekam z niecierpliwością, chociaż ostatnie doniesienia o grze nie napawają mnie optymizmem, przeciętny gameplay w tym system walki, przeciętna oprawa graficzna oraz modele postaci nie dają mi powodów do optymizmu.
Mimo, że nikt mnie o zdanie nie pyta, to Ja tą grę z pewnością przetestuję na swojej "Maszynie" xD
Zobaczymy jak ta gra będzie chodzić na Windowsie 11 Home na Konfiguracji :
CPU : Intel Core i5-12600KF 3,70 GHz. Turbo : 4,90 GHz (10/16) + Chłodzenie Procesora : SilentiumPC Fortis 3 140mm + Wentylator Chłodzenia : SilentiumPC Sigma PRO 140PWM 140mm.
RAM : Kingston HyperX Fury DDR4 2666 MHz (4x4GB) 16 GB RAM-u.
GPU : ASUS GeForce GTX 1660 SUPER Phoenix OC 6GB GDDR6 - 1530 MHz (1830 MHz w Trybie Boost)
Dysk SSD (Systemowy) : Crucial BX500 960GB 2,5"
Dysk SSD (Do gier) : WD Blue SN580 1TB M.2. NVme.
Hybryda SSHD (Dysk Zapasowy na Pozostałe Dane) : Seagate FireCuda 2TB 3,5"
OS : Windows 11 Home 64 bit.
Płyta Główna mATX : ASRock B660M PRO RS - Socket 1700.
Zasilacz : BeQuiet! System Power 10 650W 80PLUS Bronze.
Obudowa Jednostki Centralnej mATX : Genesis Irid 503 v2 (Czarny Kolor)
Ekran Gamingowy z Technologią HDR i UltraSzybką Częstotliwością Odświeżania Monitora 165Hz : ASUS TUF Gaming VG279QL1A 27"
Zobaczymy jak dobrze i płynnie "Silent Hill 2 Remake" na tej Maszynie pójdzie! xD
Ja w żadnego z Silent Hillów nigdy nie grałem, ten nadchodzący Remake Dwójki będzie moją totalnie pierwszą stycznością z tym Uniwersum.
A kupując wersję Digital Deluxe (Niestety kosztowało to na Steamie 339 złotych) więc kupując wersję Digital Deluxe gracze zagrają w Silent Hilla 2 Remake 48 godzin wcześniej czyli 6 Października.
(Domyślnie Data Premiery jest na 8 Października ale ci co mimo tej ceny, jednak kupili wersję Digital Deluxe (W tym i ja) zagrają dwa dni wcześniej - 6 Października)
Ja się modlę żeby z tej gry przypadkiem nie wyszło - Odpukać - "Silent Bug Hill 2 Remake"
A w przełożeniu na Polski : "Ciche Bugowe Wzgórze 2 Remake!" xD
A gdyby nawet to przynajmniej te potworki by chociaż rozśmieszały zamiast straszyć, a najbardziej to mnie te Uaktualnione Wymagania do Silent Hilla 2 Remake przyznam trochę niepokoją! xD
Wcześniej były chyba wyższe i z tego co pamiętam, Minimalne to chyba też były Wyższe, a teraz w Minimalnych Wymagania zmniejszyli do Procka i7-6700K (4/8) Socket 1151 i Zalecane Wymagania jeśli chodzi o Procka : i7-8700K (6/12) też są pod Sockety 1151.
No to na moim Procku i5-12600KF (10/16) pod Sockety 1700 te potworki całkiem Ciurwa zgłupieją! xD
W poprzednich Wymaganiach w Zakładce : "Zalecane" był Wymagany System Operacyjny : "Windows 11" to akurat pamiętam!
Teraz i w Minimalnych i w Zalecanych jest Wymagany : Windows 10.
Na W10 pro gry chodza lepiej niż na W11, więc to by bylo klamstwo ze strony twórców
Za nieco ponad dwa tygodnie premiera i zobaczymy czy Bloober Team podołał z tym rimejkiem czy jednak polegnie z kretesem co odbije im się na przyszłość. Odliczanie czas zacząć;)
Najważniejsze, ze nie bedzie denuvo, a jeszcze wazniejsze, że gra bedzie na Gogu
Kurde czyżby ktoś w końcu poszedł po rozum do głowy i zastąpił "kamerkę" klasycznym widokiem z tyłu? Jak tak to pewnie zagram
Gra ponoć wyciekła już na PS5 grający sa pozytywnie zaskoczeni grą porównując ją do RE2 Remake.
https://comicbook.com/gaming/news/silent-hill-2-sh2-ps5-copies-leaked-ahead-release-date/
Czekam jak na szpilkach... Moje obawy to optymalizacja i mój konfig
GTX1080TI
16 GB
Intel(R) Core(TM) i7-6700K CPU @ 4.00GHz 4.01 GHz - jest to niższy procesor niż w zalecanych nie pisząc już o chęci ustawienia wszystkiego na ultra .
Do tej pory spisywał się ten konfig świetnie
Uncharted , days gone wymaksowane Jedynie The last of Us działało w ok 40 -50 fps jednak tutaj obstawiam na złą optymalizcję gry Blair witch od
Bloober Team NA też miał małe problemy do puki nie zainstalowałem go na ssd ( co już jest standardem) ale czy
Bloober Team aby nie miało małego problemu z optymalizacją ?
Niskie/średnie, FHD, 30fps. Na więcej bym nie liczył, gra będzie na UE5 a to potrafi zajechać o wiele mocniejsze karty i procki.
tego 1080ti to lepiej wymien niby mocne ale przestarzałe te wszystkie jego podzespoły..
ah i jeszcze jedno dziwne zjawisko... W miescie mgła. a na trailerach w 2 przynajmniej miejscach widać w budynku wpadające światło słoneczne przez szyby i raz przed wejsciem do szkoły ... jest to dośc dziwne ...
unknowned o tym nie wiedziałem... w sh2 na ps2 nie było tego w sh1 na psx już w ogóle Dzieki
i po co tu sie chwalic komputerami ze średniej półki nie kumam sam mam ze średnio - wysokiej półki
Chłopaki dowieźli, nic tylko czekać. Sluchawki, nocka i paczka pieluch czeka ;-)
No to teraz i mnie już tylko pozostaje czekać na Premierę Silent Hilla 2 Remake, niedawno zakupiona została nowsza i zdecydowanie bardziej mocniejsza Karta Graficzna Trzy-Wentylowa : "ASUS Radeon RX 7800 XT TUF Gaming 16 GB GDDR6".
Nie będę podawał całej Specyfikacji, ale powiem tylko, że na takiego Horizona Forbidden West - Edycja Kompletna w zupełności wystarczy : "ASUS Radeon RX 7800 XT TUF Gaming 16 GB GDDR6" żeby grać płynnie na Ultra.
Starfielda na tej Kobyle jeszcze nie testowałem, kiedyś przetestuję! xD
P.S : Karta ma Pełny Ray-Tracing.
Barti30-a jaki masz procesor ?Bo ja mam i5 13400f i z tego co czytalem to najmocniejsza karta do tego procka to 4070 ti super a ten radeon chyba juz byl by za mocny ale roznioca w cenie to 1000pln ktore wolal bym miec w kieszeni:)
Mam procesor : Intel Core i5-12600KF 3,70 GHz. Turbo : 4,90 GHz (10/16) a tak BTW Premiera Silent Hilla 2 Remake będzie tak właściwie już jutro 6 Października.
Na 8 Października jest Premiera Silent Hilla 2 Remake w Edycji Standardowej, a ci co zakupili Silent Hilla 2 Remake w Edycji : "Digital Deluxe" zagrają już jutro.
Więc Premiera tak właściwie będzie już Tomorrow/Jutro, w Niedzielę.
Residence of Evil
"Jeden z najlepszych rimejków od czasu RE1 z gamecube"
https://www.youtube.com/watch?v=tbX2PTDKzYc&list=LL&index=1&t=6s&ab_channel=ResidenceofEvil
Może ktoś z posiadaczy wersji Delux napisze jak z optymalizacją ?może ktoś uruchamiał na i7-6700K
Dzięki
Co tu się odwala w zalecanych
RTX2080 I RT6800Xt
Przecież te karty dziełi przepaść wydajnościowo to 6700Xt jest wydajniejszy od RTX2080.
Może jedna Karta jest do Ustawień Wysokich z RT a druga już pod Ultra z RT, wiem na przykład, że moja Karta Graficzna : ASUS Radeon RX 7800 XT TUF Gaming 16 GB GDDR6 ma Ray-Tracing, a w połączeniu z Prockiem 12-tej Generacji : Intel Core i5-12600KF (10/16) + 16GB RAM-u, to sam też jestem ciekaw jak Silent Hill 2 Remake będzie chodzić.
Można już pobierać ze Steama, i nie mówię tu o żadnych Pobieraniach Wstępnych, można dzisiaj grać jak się pobierze.
W Silent Hill nigdy nie grałem, o serii tych gier tylko słyszałem, po Until Dawn jestem ogólnie zadowolony, na PC grało się świetnie, zarwałem kolejną nocke i ukończyłem drugi raz i udało się już wszystkim przeżyć :D
Wracając do SH2 i czytając opinie wczesnej wersji i recenzje, rzeczywiście większość pisze o grze pozytywnie, kusi żeby kupić, jak ktoś nigdy nie zetknął się z oryginałem to chyba nie powinien żałować ?
Bo nie wiem co było i jak gra wyglądała kiedyś, więc nie mam też żadnych oczekiwań, jedynie strach i przerażenie :P
Gra bez Denuvo należy docenić i uszanować decyzję naszego polskiego dewelopera. Gra już w preorderze.
Jedno trzeba przyznać muzyka to 10/10 jak i budowanie nastroju grafika nie wiele mnie. Na pewno topowa pozycja ! Fajnie że są stare zakończenia + dodali dwa nowe. Już nawet parę osiągnięć wpadło :)
screeny nie oddają tego jak gra się prezentuje w HDRze (rewelacyjnie) + super zaimplementowano fizykę. Nawet takie detale jak poruszająca się wiatrem zasłonka. Bardzo dobrze też moim zdaniem wypada synergia pada z siłą ciosu (świetnie zaimplementowano wibracje). Właściwie nie ma się do czego przyczepić (zobaczmy jak będzie po przejściu gry)
Zaczekaj do wieczora. Sam bum juz zagral, ale Silent Hill za dnia to tak srednio bym powiedzial. Czekam chociaz te 10h
masz rację najlepiej w nocy ale chce ograć przynajmniej początek bo się wkręciłem :) muzyka i dźwięki +1000 do klimatu gry !
Straszne, cale 3 momenty na całą gre
Gra już jest hitem na steam jeszcze przed oficjalną premierą !
95 % recenzji pozytywnych z 1042 recenzji na steam !
Komentarz z doopy to napisałeś Ty, bezmózgi ignorancie z banem na Google.
Ludzie piszą, że gra ma znakomity ray tracing, a w recenzji w ramce autor pisze, że słabe RT. Oto, ile warte są recenzje na golu
Recka tvgry
https://youtu.be/3icKNTyW7tY?si=7eYZhuzRzeRumtRH
Jeżeli chodzi o grafikę, to praktycznie cała mgła tuszująca słabą jakość, została zdjęta + RT. Wygląda na prawdę bardzo dobrze.
To jest genialnie wykonane i nie zmusza do bezsensownego chodzenia czy szukania rzeczy bo może coś jeszcze ! To powinno być zaimplementowane w każdej grze.
czytaj ze zrozumieniem / brakuje tego w obecnych innych grach i sprawa że dotyka się bez sensu wszystkiego bo może coś jeszcze gdzieś jest ukryte.
Akurat Ja pamiętam czasy kiedy Alex grał w Silent Hilla w oryginał, więc...
Pierwsze wrażenia imo średnie.
Udźwiękowienie Rt i hdr to topka. Graficznie wnętrza też super.
Problem mam natomiast z miastem. Wygląda jakoś tak sztucznie jak makieta.
Zobaczymy jak będzie dalej.
Makieta? Można wchodzić do niektórych pomieszczeń rozbijając okna
No chyba że chodzi o to, że nikogo tam nie ma itd ale przecież tak ma być xD
Pamiętam jak kiedyś ludzie się srali o grafikę, że dużo gorsza niż w re i w ogóle z PS3
Tymczasem gra wygląda z grubsza tak samo jak na pierwszych pokazach i wygląda świetnie
Na razie jedyne co mnie razi to brak animacji wyciągania broni tzn jak zbliża się walka to James wyciąga ot tak z dupy ta deskę
Nie chce się patrzeć aż na to co stało się z tą grą a jeszce gorzej że ludzie to chwalą "no bo fajna grafika"
Remaster Silent Hilla 2 nigdy nie powinien powstać, bo to gra perfekcyjna, w której nie da się już ulepszyć absolutnie nic, można tylko zespuć. I tak, nawet nie można ulepszyć już grafiki. Bo grafika w oryginale była perfekcyjna do tego klimatu jaki oferowała gra. Dodając więcej poligonów i bajerów graficznych tylko ulatnia się klimat.
Dobrym przykładem "Ulepszania" SIlent Hilla 2 przez Bloober team jest "ulepszenie" głosów postaci i dialogów.
To tak jakby ktoś wziął film Davida Lyncha, i zamienił wszystkie dialogi na mniej dziwniejsze i usunął całą tą senną surrealną atmosfere, "no bo panie, w dzisiejszych czasach nie musimy mieć takich dziwnych rzeczy, zrobimy to lepiej!"
Ale ta gra nie jest remasterem tylko remakiem. Poza samą strukturą poziomów i zachowaniem podstawy głównej warstwy fabularnej, ten remake to całkowicie nowa gra.
A ta muzyka - poezja :D Trochę już pograłem, bo nie wytrzymałem i .... nie da się tego opisać.
Remake to przeważnie całkowicie inna gra zrobiona od zera więc trzeba podchodzić z czystą kartą, a porównywać dopiero po przejściu całości co wyszło dobrze, a co gorzej. Zagranie w dany remake nie oznacza poznania legendarnej produkcji, a jedynie poznanie odświeżonej wersji poza wyjątkami dość wiernych odświeżeń w stylu Crash Bandicoot, gdzie blisko 1 do 1.
Siłą Silent Hill 2 jest perfekcyjny balans między wybitną fabułą, świetnie budowanym klimatem grozy i konkretną rozgrywką. Intensywność doznań aż do finału. Nie czujemy przesytu, bo gra nie była na siłę wydłużana. Wszystko idealnie wyważone. Do tego kapitalna muzyka i udźwiękowienie. Gra wręcz skrojona, by grać nocą z założonymi słuchawkami.
Jedyne survival horror jakie mogę z czystym sumieniem ocenić na 10/10 to Resident evil 2 (1998), Silent Hill 2 (2001), Resident evil 1 remake (2002) i może jeszcze Amnesia-Dark Descent (2010). Trzy z nich mają statyczne kamery, gdzie przy różnych rzutach kamer najłatwiej zbudować klimat grozy, a ostatnia pozycja FPP.
Już sama zmiana widoku z statycznych kamer na TPP przy remake'ach Resident evil 2 i Silent Hill 2, gdzie mamy swobodne rozglądanie powoduje, że nie dało się w 100% odtworzyć atmosfery przy odświeżeniach. Do tego przy widoku TPP czujemy się zbyt pewnie. Na plus, że nowoczesna grafika potrafi więcej pokazać bezpośrednio i to widzimy, a w starszych wersjach wiele musiała dopowiadać nasza wyobraźnia i często to straszyło czego nie widzimy i potęgowało doznania. Ale można zgodzić się, że ta staroświecka oprawa wizualna z przykładowo Silent Hill 2 i 3 z brudnymi, ohydnymi obiektami, poplamionymi krwią podłogami i ścianami dawało piorunujący efekt wizualny czego nie da nowoczesna, bardziej sterylna grafika. Gęsta mgła też działała pomagając budować klimacior.
Znowu posłuże się przykładem Davida Lyncha, to tak jakby zrobić remake Mullholand Drive, ale wywalić wszystkie te dziwne rzeczy typowe dla Lyncha, pozbyć się dużej ilości różnych symbolizmów, i zachować tylko rdzeń całej fabuły. Do tego włożyć tam więcej akcji i jakichś typowych cliche momentów z mainstreamowych block busterów.
Oczywiście że można, ale to głupie, i po co.
Az mi sie cisnie na usta - 'co ty pier..dolisz czlowieku'
Najpierw zagraj, potem sie wypowiadaj - gralem w oryginal (nie skonczylem ale gralem 2-3h) i ten remake jest 100 razy lepszy. Grafika i audio tutaj wlasnie buduja mega klimat, oryginal POTEZNIE SIE ZESTARZAL
Gra jest mega dziwna nadal
I nie oryginal nie był perfekcyjny, zdejmij te okulary nostalgii i wyrzuc przez okno bo straszne kocopoly wypisujesz
Cóż, jesteś przykładem GOLowego recenzenta, który chyba z tego samego przekonania ocenił Silenta na 6/10. Karawana pozytywnych opinii jedzie dalej.
Za to ty jesteś dokładnie tym człowiekiem dla których gra jest skierowana, czyli takich którzy chcą nowego Rezydenta o czym mówiłeś w swoim poscie wychwalając ten remake za to że jest tak podobny to rezydenta.
Ale dla fanów silent hilla 2 to gówno
3h za mna, narazie dalbym miedzy 7.5-8/10
Nigdy nie gralem wczesniej w silent hill
Nie zaluje ,ze kupilem
Ja powiem tylko tyle : Jest mega.
Ja już jestem na Etapie Szpitala z "Bardzo uczynnymi" Pielęgniarkami które tam "leczą" tymi Metalowymi Kijami! xD
P.S : I czemu tam wszystko w tym Szpitalu jest tak złośliwie zamknięte? xD
Skubana Laura też się oczywiście na Najwyższym Trzecim Piętrze skutecznie zamknęła, żeby James się nie mógł do niej za cholerę dostać.
Po 4h.. Uwazam, ze gra jest absolutnie fenomenalna (oczywiscie to wrazenie moze byc jeszcze zepsute, ale ponizej pewnego poziomu i tak nie zejdzie)
Ta gra ma najlepsza sciezke audio od dawien, dawna - no nie pamietam, kiedy takie audio dobre dane mi bylo slyszec. Mega klimat robi ta sciezka dzwiekowa
Grafika jest swietna, na poziomie nowych Residentow (mam glownie na mysli czworke), wszystko jest bardzo szczegolowe, oswietlenie i projekty lokacji robia mega robote
Bałem sie, ze walka bedzie slaba, ale na razie jest naprawde spoko, lepiej mi sie tutaj walczy niz w Alanie Wake 2
Generalnie z ostatnich gier jakbym mial ja do czegos porownac to wlasnie do Alana 2 i Residenta 2, ale klimatycznie Alan 2 zdecydowanie bardziej pasuje, wiec jak ktos chce rozgrywke i klimat w podobnym stylu to Alan 2
Moge smialo powiedziec juz teraz, ze dla mnie to GOTY 2024, rok temu remake czwartego Residenta, teraz znowu remake. To w przyszlym roku remake Max Payne? ;)
No, ale tak ogolnie to ja w tym roku nie mam i tak w czym wybierac, bo Final, Yakuza, Astrobot to nie moja bajka totalnie
Optymalizacja srednia, przy 4080 super, amd 7800 x3d i 64gb szybkiego ramu na wyswietlaczu ultrawide mamy między 40 a 70 fps. :/ Dropy do 25.
Ustawienia ultra.
Dziwne, bo ja na duzo slabszym sprzecie nie mam dropow do 25, a poza srednimi cieniami i brakiem RT wszystko mam na max w 1440p
Zapomnialem wspomniec, ale minusem jest to, ze filmiki sa w 30 klatkach, dziwny przeskok jak gra mi chodzi w wiekszosci w 45-50 fpsach i nagle cyk 30
U mnie na mojej Konfiguracji, FPS-y w Silent Hillu 2 Remake wystrzeliły do 167-168 FPS-ów niczym Rakieta bez żadnych spadków!
Też Ustawienia Ultra!
A moja Maszyna ze zmienioną Kartą Graficzną, wygląda teraz tak :
CPU : Intel Core i5-12600KF 3,70 GHz. Turbo : 4,90 GHz. (10/16) + Chłodzenie Procesora : SilentiumPC Fortis 3 140mm + Wentylator Chłodzenia : SilentiumPC Sigma PRO 140PWM 140mm.
Pamięć RAM : Kingston HyperX Fury DDR4 2666 MHz (4x4GB) 16 GB RAM-u.
GPU : ASUS Radeon RX 7800 XT TUF Gaming 16GB GDDR6.
Dysk SSD (Systemowy) : Crucial BX500 960GB 2,5"
Dysk SSD (Do gier) : WD Blue SN580 1TB M.2. NVme.
Hybryda SSHD (Na pozostałe Dane) : Seagate FireCuda 2TB 3,5"
OS : Windows 11 Home 64bit.
Płyta Główna mATX : ASRock B660M PRO RS - Socket 1700.
Zasilacz : beQuiet! System Power 10 650W 80PLUS Bronze.
Obudowa Jednostki Centralnej mATX : Genesis Irid 503 v2. (Czarny Kolor)
Ekran Gamingowy : ASUS TUF Gaming VG279QL1A 27" z Technologią HDR i UltraSzybką Częstotliwością Odświeżania Monitora 165Hz. Rozdzielczość Monitora : 1920x1080p.
P.S : Ja wiem, że ta potężna Trzy-Wentylowa Karta niby wymaga minimum Zasilacza 700-750W, ale tak Zasilacz 650W też daje radę.
Zasilacz 650W na tej Karcie nie trzeszczy, i nadal działa cicho jak działał.
Tutaj macie jak zdjąć locka 30FPS z przerywników. Działa elegancko:
[link] github.com/RoseTheFlower/UltrawideIndex/releases/tag/silenthill2remake
Sama gra genialna pod każdym niemal względem! Klimat tak gęsty, że można ciąć nożem. Udźwiękowienie to już zupełnie inna liga! U mnie 4K (DLSSQ) wszystko na Ultra+RT i jest 60FPS+ Jestem naprawdę zachwycony a nigdy nie grałem w oryginał.
P.S. W engine.ini dodajemy to:
[SystemSettings]
r.DepthOfFieldQuality=0
r.SceneColorFringeQuality=0
r.SceneColorFringe.Max=0
Usuwa aberracje, ziarno i obraz robi się prawdziwa igła!
Trochę już za mną i powiem jedno, ocena 6 w recenzji jest bardzo krzywdzaca! Dla mnie mocne 8,5. Gra się świetnie, oprawa audiowizualna stoi na bardzo wysokim poziomie, ktora pomaga w budowaniu niesamowitego klimatu. Widzę tutaj ogrom pracy jaki został wlozozny, ilość detali w pomieszczeniach wylewa sie z ekranu, gra świateł, bajka, unoszący się kurz, wykonanie wrogow, jest moc. A udźwiękowienie huh, począwszy od ciapciania przy wiekszym błotku, słychać jak liście unoszace sie na wietrze lekko ocierają o asfalt, firanka trzepoczaca na w pomieszczeniu bajka! Gameplay kapitalny, walka mi nie przeszkadza, wręcz przeciwnie, kiedy trzeba to omijam, jak to w horrorze powinno być! Ale jak najdzie mnie psychodeliczny nastroj żeby komuś dowalić, to się nie wacham - strzał w baniak, dwa razy decha, odskok, znowu decha na łeb i dla pewności 10 x dobicie noga co by barychlo nie wstało xD czad!
jest syndrom "jeszcze chwile pogram, tak do do kolejnego punktu zapisu i tak dzisiaj cioralem do 3 :-) Miło jest wrócić z powrotem do Silent Hill wtedy za dzieciaka, a teraz za starego konia, eh te znikające save z gry ... a, mogę was uspokoić, przesuwanie kontenerów nie wpływa negatywnie na gameplay !!
Jak to możliwe że korytarzowa gra i to jeszcze ze światem w 70% pokrytego mgłą tak że widac na pare metrów przed siebie ma 2x większe wymagania sprzętowe niż RDR2, przy czym i tak wygląda gorzej?
Bo nad RDR2 pracowało 2000+ osób i używają in-house'owego silnika, zaś nad SH2 nawet nie 10% tego a gra jest napisana w UE5 który słynie z wysokich wymagań. A obecność wolumetrycznej mgły niczego nie zmienia, mgła sama w sobie jest bardzo zasobożernym efektem. Druga sprawa jest taka że RDR2 to piękna gra i świetnie się zestarzała, ale SH2 wygląda lepiej, bez porównania.
Ja mam inne pytanie, jak to możliwe że po fali średniaków (mógłbym się kłócić że SH3 to ostatni "dobry" silent hill) wreszcie mamy solidny tytuł który może przywrócić serię na dobre tory, a Ty jako fan serii masz ból dupy o największe pierdoły i zarazem klapki na oczach?
U mnie SH 2 Remake wyglada duuuużo lepiej niz RdR 2
Gra dla mnie idealna pod kazdym wzgledem :
Grafika10/10
muzyka10/10
fabula 10/10
Lubie takie klimaty pzdr....
Czy tylko mi ta gra aż tak cisnienie podnosi? Dawno nie czułem takiego czucia niepokoju w żadnej grze, boję się co wyskoczy zza rogu
Dla mnie to ona wogole straszna nie jest.
Jedyna gra w której srałem pod siebie to Alien Isolation. Tam potrafiłem siedzieć w szafie 10 minut bo się bałem wyjść. Po połowie gry musiałem zrobić przerwę 2 miesiące żeby do niej wrócić i ją skończyć.
Jak Wy gracie w dzien na glosnikach, to co sie dziwicie ? :E Na ten moment nie powstaly gry straszniejsze niz SH 2 i 3 i nie ma co się oszukiwać
Ja grałem na Słuchawkach : JBL Tune500 i muszę przyznać, że byłem zesrany grając na tych słuchawkach, dla tych co nie wiedzą te słuchawki mają PureBassa (I chyba są też Dźwiękoszczelne) bo kiedy je zakładam (Przynajmniej ja) to naprawdę kompletnie nic w nich nie słyszę, co się dzieje wokół mnie, w moim otoczeniu! xD
I wiem, że Dying Light wraz z dodatkiem The Following to jest już (Zupełnie inna i dość już stara gra) gdzie jeszcze w Zalecanych była Wymagana Pamięć RAM : DDR3 (Ja obecnie siedzę na Pamięci RAM : 16 GB RAM-u 2666 MHz (4x4GB) DDR4 ale ta ścieżka dźwiękowa zwłaszcza ta w "The Following" ta ścieżka dźwiękowa z The Following na tych słuchawkach JBL Tune500.
Ścieżka dźwiękowa z Dodatku Fabularnego "The Following" na słuchawkach : JBL Tune500 to jest po prostu miód na moją duszę.
W Dying Lightcie a propo's strachu też są momenty, że naprawdę można się zesrać ze strachu, jak po prostu nagle znikąd, żeby nie powiedzieć że nagle za przeproszeniem z dupy wyleci Wielka Wataha Wirali! xD
P.S : Dying Light, zapomniałem już prawie jaka ta gra jest obrzydliwa, fajna ale obrzydliwa! xD
dla mnie mocne 8/10.
Dał bym 9 może nawet 10 gdyby chociaż trochę straszyła.
No chyba że się to zmieni później bo na razie za mną 4h gry.
W oryginał nie grałem, ale w remake gra się super. Klimat gęstszy od kisielu. Trochę słaba optymalizacja, chrupie miejscami i lubi gubić klatki, latarka mocno obniża wydajność w niektórych miejscach. Gry od Bloober raczej nie miały dobrej optymalizacji. Graficznie mogę się przyczepić do włosów bohatera jakieś takie ziarniste i z artefaktami. No i nie da się wyłączyć ziarna filmowego, na szczęście nie jest jakiś bardzo intensywny.
Optymalizacja jest super!, gram na Ultra z włączonym RT i zablokowane na 60 FPS z V-sync włączonym i żadnych chrupnięć nie zanotowałem!
A ziarno i abberację można wyłączyć modyfikując plik engine.ini , jak w każdej grze na UE. Zresztą kolega "Kucyk Zaglady"
napisał kilka postów wyżej jak to zrobić...
Pliku engine.ini szukaj w tej lokalizacji:
%LOCALAPPDATA%\SilentHill2\Saved\Config\Windows\
Potem otwierasz go notatnikiem i wpisujesz tak:
[SystemSettings]
r.SceneColorFringeQuality=0
r.Tonemapper.GrainQuantization=0
Na koniec zapisujesz zmiany i gotowe :)
Jestem w szpitalu i na te chwile moge powiedziec, ze troszke monotonnia sie wdarła i to troche wynika z faktu, ze w fabule sie niewiele dzieje, sam klimat nadal super, ale fabularnie to sie spodziewalem czegos lepszego na ten moment
Pierwszy Max chwalony tak bardzo za fabule nie ma startu do nowszych gier (i nowszych jego czesci) i tutaj z SH2 bedzie chyba podobnie.
TLOU czy Alan Wake (pierwsze i drugie czesci) bija fabularnie silent hilla
Ale moze sie myle i zaraz wydarzy sie cos takiego WOW, wiec poki co to tylko takie wstepne przemyslenia, co by jednak nie mowic w TLOU2 to juz od samego poczatku bylo goraco i bylo tak az do konca
Szpital to jeszcze mało widziałeś. Największe schizy dzieje się niejako właśnie dopiero po wyjściu ze szpitala w oryginale.
Ja tak gram w ten remake, ale jakoś nie wiem, animacja strasznie słaba, ciągle się mylam, że spacją była interakcja, a tu jest dodge z śmieszną animacją, tak samo nia się wtapiam w ściany... Odbiór mam mieszany już samo to, że na początku James ma tylko wycinek mapki i nie ma w początkowej scence mowy o hotelu, który był w oryginale.. dziwna zmiana. Tak samo to, że oryginał ogarniał, że jak mamy w łapie broń to James jej nie chowa gdzieś(znika) i jej nie wyciąga nonstop. Albo że musi obejrzeć sobie nowy przedmiocik w łapie, nawet wtedy kiedy jestem atakowany...
Grafika, klimat dobry, ale takie i inne duperele mnie wkurzają. Takie niechlujstwo.
Fabularnie to Sh2, 3 i nawet 4 zawsze będą lepsze od Alana, bo te gry mają drugie dno. Szczególnie pod tym względem podobała mi się trójka, bo porusza trudny temat aborcji a grę można interpretować na kilka sposobów. Mam wrażenie, że te gry w jakimś stopniu zahaczyły o bycie prawdziwą sztuką.
https://www.youtube.com/watch?v=-y1uhkTLbTA
Kurde oryginał to rzeczywiscie byl.. Biedny
Typ sie ukrywal w szafie z wlaczona latarka xD z tego co czytam to w jakiejs wersji rozszerzonej to poprawili.. Tak to jest ta wasza idealna gra
W filmach lyncha też się działy nielogiczne rzeczy a niektóre sceny miały znaczenie symboliczne. Tutaj masz dosłownie to samo. Potwór przed którym ucieka James to tak naprawdę jego własne sumienie
edit: nvm nie mam już siły na dyskuje z ludzmi którzy nie rozumieją oryginalnego silent hilla 2
btw możesz latarke wyłączyć przed tą sceną i wtedy nie świeci.
Kluczem do zrozumienia geniusza Silent Hilla 2 jest traktowanie go jak sen, bo to miała gra jak najlepiej odzwierciedlać, tylko tyle powiem.
Dobra i ja gram. Jest dobrze a nawet bardzo dobrze. Wydaje mi się, że to mocny kandydat do gry roku.
sciagnołem w niedziele, odpaliłem i zobaczyłem wyglada bardzo dobrze oby wszystko dalej też było ok to bedzie zabawa bo uwielbiam te gre i piramidogłowego.
7.10 a większość Polaków już gra . Gra oczywiście ukradziona. A potem płacz jak producent rezygnuje z języka polskiego . Wstyd
Ciekawe...
GOL ocenił grę na 6.0 a na STEAM mamy już 5400 "przytłaczająco pozytywnych"
GOL ocenił Star Wars Outlaws na 8.0 a cały świat okrzykną ją
Ciekawe...
Przecież jak ktoś ocenia grę na 6/10 to też da pozytywa na steamie. W końcu 6 w skali 1-10 to gra niezła.
A co do SW:O to bzdury wypisujesz, bo recenzenci na całym świecie wystawiali grze przeważnie dobre oceny i opinie.
Drenzu. Większość komentarzy na STEAM to 10/10, GOTY, fenomen itd a 6.0 w skali szkoleń to słaba 3. Co do twojego SWO zobacz sobie ile osób kupiło tą grę i ile jest negatywnych komentarzy graczy. I nie pisz głupot trolu.
No i wuj. Odpaliłem grę, poustawiałem, dałem Rozpocznij grę i gra się wczytywuje już 5 minut (animacja śladów stop) i nic. Ktoś ma podobny problem? Mam czekać? Gra kompiluje shadery w tle? Czy wtf?
Edit. Chociaż nie, nie kompiluje bo procesor się nudzi.
Po śladach wciśnij dowolny przycisk !! To jest taka pauza przed wejsciem do gry.
Da się rozwalać okna aby było widniej w pomieszczeniach czy wszystko jest z betonu ?
Czy kto sie orientuje, czy gra działa na nieco słabszych kompach? Mam procesor 3, 5 GHz, 16 GB RAM i karte graficzną Geforce GTX 1660 6GB. Początkowy panel z ustawieniemi się włącza, ale przy próbie uruchomienia włsciwej gry mam komunikat
EXCEPTION ILLEGAL INSTRUCTION. Zmiana rozdzielczosci na niższa nie pomaga.
Produkcje na UE5 odpalają i działają na kompach słabszych od twojego. Spróbuj zainstalować nowsze sterowniki. Na filmie masz dowód, że gra dziala nawet na bardziej wiekowej karcie z 3gb Vram. Sprawdź jakość tekstur, bo to zabiera najwięcej pamięci z karty graficznej i może ewentualnie też blokować odpalenie, jeśli przesadziłeś i ustawiłeś na ultra.
https://www.youtube.com/watch?v=3TEmFx5kh_Y&ab_channel=nosorogek1
Masz pełno filmików na necie. SH2 nawet na GTX 1050Ti działa przyzwoicie z tego co widziałem, oczywiście z włączonym fsr. Spróbuj zaktualizować sterowniki, może to pomoże.
Zainstaluj bądź zaaktualizuj biblioteki "Microsoft Visual C ++"
https://learn.microsoft.com/pl-pl/cpp/windows/latest-supported-vc-redist?view=msvc-170
Domyślam się, że masz 64 bitową wersję systemu, więc tutaj masz link do bezpośredniego pobierania:
https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x64.exe
10 ! super optymalizacja , pięknie graficznie sporo zmian klimat jest niesamowity 10!
No i ja zaczynam przygodę... Nie grałem w oryginał, więc liczę na kilka ciekawych dni. :)
Pograłem 3 godzinki, i jak początkowo martwiłem się o optymalizację, na moim dziadku, i54670k 4,2ghz i gtx1080, gra chodzi na prawie max detalach w średnio 50fps. Jedyne co musiałem włączyć to FSR3 w trybie jakość, ale wygląda to ok, nawet lepiej, bo w trybie bez, straszne "ząbki" sa na krawędziach. ;P
No i kuźwa! Klimat tam jest że masakra. Dosłownie SH2, ale remake.
Edit. Chodzi oczywiście o fullhd, nie żadne 4k czy inne "kakało". ;P
Nawet się wciągnąłem ale mówić że to dorównuje oryginałowi czy nawet przewyższa to gruba przesada.
Grafika i walka jest lepsza ale ten specyficzny, oniriczno lynchowski klimat gdzieś uleciał, również za sprawą zmiany kamery.
Nie mogę też przeboleć zmian w wyglądzie bohaterek , stare były naprawdę ikoniczne a z tymi nowymi twarzami jest coś nie tak.
Jak ktoś nigdy nie grał ze strachu przed starociami to warto ale dla fanów niektóre zmiany mogą być nie do przyjęcia.
Jak wspomniałem znam dosyć dobrze oryginał i zapewniam, że remake jest od niego po prostu lepszy pod każdym możliwym względem
Mamy obecnie pokolenie HEJTERÓW, które ocenia wszystko nawet nie grając. Podczas gdy metacritic i steam daje wysokie oceny, oni WIELCY ZNAWCY bombardują grę na naszych portalach nie mając odczynienia z produktem. Dobre seriale są u nas mieszane z błotem... Ciągłe politykowanie... i bluzganie błotem. Co do gry na pewno będzie mega fajna, bo jestem fanem naszej ekipy i grałem w ich poprzednie produkcie.
Standard.
To taka forma ucieczki od rzeczywistości dla wielu osób.
Jak jesteś nowy w internetach to może Cię to zdrziwic z czasem zrozumiesz.
Wszędzie jest to samo.
Ostatnio trochę grzebalem na forum specjalistycznym technicznym bo potrzebowałem informacji o produktach i ta sama zależność pojedynczcze osoby z wiedzą oraz pula spamerów. Ta pula spamerów spamuje regularnie A ci co rzeczywiście posiadają wiedze doświadczenie nie mogą się przebić A dodatkowo rzadko się udzielają
Bo metascore to wyznacznik hah tam nawet starfield czy diablo 4 ma wysoką ocenę hahah steam to też duży wyznacznik gdzie typ po kilku minutach może wystawić ocenę i to wybór albo łapka w górę albo w dół nic po między hah
Nie myl krytyki z hejtem bo to różnica
Jestem już chyba blisko końca etapu w szpitalu i ten etap jest naprawdę rewelacyjny
Póki co całość bym ocenił na 9, zobaczymy co dalej będzie ;)
Nie rozumiem podniecania się tą grą nie wiem czy wy wszyscy macie głowy w dupach czy co i tylko graficzka dla was jest ważna przecież całą mechanika animacje to są z ery PS2 i dostajecie to za 300zł nie no super hah