Zobacz pierwsze 10 minut z Plague Tale: Requiem w 8K na RTX 4090
Nie potrzebuje RTX 4090 w jakimś 8k ;D Mi wystarczy że na ps5 będzie w 60 klatkach ^^
Mam nadzieję, że to pójdzie na RTX 3060 z przyzwoite ustawienie graficzne i dobre płynności, jeśli nie 60 FPS.
Ściągnięte i czekam. Mam słaby sprzęt, więc jeśli będzie 30 fps, to już to będzie sukcesem, dlatego nie obejrzę 8k, żeby oczy mi nie zaczęły krwawić, kiedy zobaczę moją jakość grafiki.
Ale serio? Przecież to wygląda bardzo przeciętnie. 10 tysi za przeciętność? Bez jaj.
Ani nie wspiera najnowszy standard PCIe 5.0, ani DisplayPort 2.0 jak na najdroższa i najlepsza karta graficzna z serii RTX 4000. XD
No naprawdę bardzo zabawne. xD
Ani nie wspiera najnowszy standard PCIe 5.0, ani DisplayPort 2.0 jak na najdroższa i najlepsza karta graficzna z serii RTX 4000. XD.
A z tego wynika coś praktycznego? W żadnej innej grze nie było lepszej grafiki bez bezsensownie drogiej karty graficznej RTX 4090?
No weź się ogarnij ix coś tam czy inny link.xD
Jestem ciekawy, co ma do powiedzenia
https://www.youtube.com/watch?v=THxkY59_xko
Wymień jedną ładniejsza grę. Dla ułatwienia: RdR 2 na PC ze wszystkim do oporu jest daleko w tyle. Czekam.
Tak, mam inną opinię i zgadzam się z tą, zwartą właśnie w tym materiale, co go podałeś.
Sam mówiłeś, że nie jesteś w stanie ogarnąć co tam jest, bo jest po angielsku.
Rozumiem, że jesteś niesłyszący ale żeby nie znać angielskiego? I to jeszcze z napisów?
Bo dopiero zauważyłem "ukryta" opcja w filmiku YouTube, by włączyć napisy. Po drugie cierpliwie użyłem Google Translator, by to wszystko zrozumieć.
Znam tylko trochę j. angielskiego, ale daleko mi do ideału, by można powiedzieć, że "dobrze" znam j. angielskiego. Zbyt dużo słów nie znam na pamięć. Przynajmniej nie bez google translator, bab.la i takie tam strony. Muszę jeszcze dużo się nauczyć. Więc sorki.
Przyznaję się do pewne braki wiedzy o PCIe i DisplayPort 2.0, więc dzięki za materiału.
Jakie pytanie?
Jakie pytanie?
Nie pytanie, a PINGANIE.
Ping = zaczep
Kolejny mail do wywalenia ze skrzynki...
.
No to życzę wszystkich miłej przygody w Plague Tale w nadchodzące premiery. ;)
Ale na pewno 100% potencjału? Chyba nie pomylisz się z DLLS 2.0?
Zadajesz pytanie czy stwierdzasz fakt? Bo ludzie często zapominają o znakach "?".
Ale news flash dla ciebie DLSS jest tylko na RTX 4000.
Zadałem pytanie. Bo wiem tylko, że DLLS 3.0 jest tylko dla wyłącznie RTX 4000.
Nie jestem na tyle głupi, by nie wiedzieć, co znaczy znaku "?". Jak zwykle patrzysz na mnie z góry.
Niby DLSS 3 działa na RTX 2000/3000. Przynajmniej tak twierdzi jakiś moder, także czekam na rozwój sytuacji!
^
Też jestem ciekawy.
Przypomina mi się podobna sytuacja. Jakoby DirectX 12 działał na XP. Tam też twierdził jakiś moder.
Ale się deweloperzy brandzlują pod te "K". Tylko na tyle ich chyba stać.
Może jeszcze 12k? To jest jakiś dramat, zamiast chwalic się nowinkami technologicznymi, to ostatnio zwieksza sie tylko szczegolowosc obrazu, która od lat juz jest na bardzo wysokim poziomie.
Wiem kwestia TV czy monitora, na moim 50" roznica miedzy 1440p a 4k jest skromna, na wiekszych pewnie juz jest nieco wieksza, ale do 8K to nie wiem czego trzeba..
100 cali?
No, obraz już na 1440p i 2160p jest wystarczający ostry, więc nie wiem, do czego jest 8K. Nawet 4K to jeszcze za mało?
Czy mamy zbudować własne kino w domu? Czy co? Niech ktoś nam rzuci światło.
Ostry na odbiornikach max 32 cale,w tych większych już są wyraźne różnice. Ekrany większe niż 65 to już musowo powinny być 8k.
Czas do okulisty iść .
To samo ludzie wciąż gadają o 30fps vs 60fps, że nie widzą różnicy.
Jest grupa dla której jedyny problem to na co wydawać xxx tysięcy złotych. Odgryzaja sobie już paznokcie nie mogąc doczekać się ekranów 16k i 5090ti po OC żeby chociaż na tydzień sie podjarac
Idź do poprawczaku, skoro lubisz obrażać innymi.
To samo ludzie wciąż gadają o 30fps vs 60fps, że nie widzą różnicy.
Jest różnica pomiędzy 30 FPS vs 60 FPS, tak samo jak różnica pomiędzy 1080p vs 1440p.
Ale różnica pomiędzy 4K vs 8K na MNIEJSZY cali monitor to tak jakby porównać do 120 FPS vs 240 FPS, gdzie ciężko jest zauważyć pewna różnica. Pytanie brzmi, kto potrzebuje 240 FPS do klasyczne gry single, jak nie do multi Counter-Strike? Kto ma tyle pieniędzy na RTX 4090 i WIELKI monitor?
Nie widzę powodu wydawanie aż tyle pieniędzy na to, skoro do szczęścia wystarczy mi monitor 1080p z cali 23 lub trochę większy monitor z 1440p. Tak samo nie potrzebuję 240 FPS do klasyczne gry single. Mogę żyć bez tego.
To jeszcze za wcześnie na 8K dla mnie. Przynajmniej nie na moim zarobki.
Granie zamieniło się w to samo, co wyścigi audiofili, bo ktoś podobno słyszy różnicę w dźwięku między sprzętem podłączonym za pomocą zwykłego kabla zasilającego i takim podłączonym kablem za 10 tys. zł.
Zamiast cieszyć się grami i szukać wciągającej rozgrywki, to zrobiło się udowadnianie, że widzi się różnice w detalach niedostępnych dla zwykłego śmiertelnika, a już z całą pewnością niedostrzegalnych w trakcie rozgrywki, a nie śledzenia pixeli na screenach wyświetlanych równolegle do siebie.
Zrobiło się to samo co kiedyś, po wprowadzeniu pierwszych akceleratorów 3D, wyścig na detale, tylko gry się zrobiły jakieś takie nie bardzo...
Dokładnie. Dobrze napisane.
Dzieje się tylko dlatego, że producenci i wydawcy chcą w tym zarobić jak najwięcej.
Ja kupiłem i5-12400f i RTX 3060 tylko po to, by móc się cieszyć rozgrywki w Cyberpunk 2077, Red Dead Redemption 2, Kingdom Come, Elden Ring, Death Stranding i mnóstwo wspaniałych przygód, a także podziwiać wspaniałe grafiki. Prostota i tyle. Mam to w nosie 8K i RTX 4090. Nie zamierzam kupić te drogie rzeczy tylko po to, by komuś chwalić (chyba komuś upadło mocno na głowę).
Kupujemy tylko te rzeczy, co potrzebujemy naprawdę. Nie kupujemy te rzeczy tylko dlatego, że inni tak gadają. To zależy od naszego gustu i potrzeby, a przede wszystkim portfeli.
Całkowity brak reakcji roślinności na ruchy postaci. Co za żart w 2022r.
Wygląda jak drewno.
Pozdrawiam.
Trzeba będzie koniecznie dokończyć jedynkę. Pytanie, czy mając trzeci rozdział zdążę skończyć do premiery dwójki i czy przede wszystkim muszę ją dokończyć, by wiedzieć, o co chodzi w fabule Requiem ?
Wideo robi wrażenie? Czym? Rozdzielczością? Wow, niesamowite. O tak, tak bardzo chciałbym zobaczyć Gothica 3 w rozdziałce 16K, na pewno będzie wyglądać lepiej niż przykładowo Wiedźmin 3 w Full HD.
Animacje biegu chłopaka żenujące. Co to ma być? 2022 rok?
Mało tego, ludzie piszą, że grafika jest wystarczająca we współczesnych grach. Dobry żart. Już pomijam animacje, bo te nie będą kłuć w oczy pewnie dopiero za 10 lat. Fizykę i AI litościwie przemilczę.
Ta gra to indyczek, nie oczekuj produktu AAA w budżetowej grze. Szacun dla twórców że z małym budżetem potrafili zrobić takie cudo.
Tak szczerze to czterech liter nie urywa, bardziej bym wolał aby dopracowali animację ruchu i mimikę twarzy
Napędzanie rynku sztucznym jaraniem się rozdzielczościami itd. wyłącznie po to, żeby wcisnąć ludziom sprzęt za 20 tys. zł, tak jakby nie dało się grać na sprzęcie 4 razy tańszym. Przy okazji można ukryć fakt, że gry robią się coraz nudniejsze i bardziej męczące, w bezsensownym pędzie za tym "realizmem". Jeszcze trochę to gry nie będą się różniły niczym od normalnego życia i będziecie w nich siedzieć 8h dziennie zarabiając wirtualne pieniądze, żeby Wasza postać przeżyła od pierwszego do pierwszego ;D
Ja czekam w końcu na grę, gdzie Rtx 3070 ledwo styknie do detali low w 720p 30
No cóż trzeba mieć odpowiedni monitor żeby zobaczyć te 8k bo tak to różnicy nie widać. Po za tym granie w 30FPS to nie granie. Gry wyglądają wtedy strasznie. Już chyba lepiej mieć mniejszą rozdzielczość ale chociaż dobrze by było mieć te 60FPS ale i to czasami nie daje już radę.
Większe "WOW" miałem kiedy się zjarałem i poleciałem w Himalaje w MSFS.
Link vel Sir Xan
No, obraz już na 1440p i 2160p jest wystarczający ostry, więc nie wiem, do czego jest 8K. Nawet 4K to jeszcze za mało?
Nie emocjonuj się niepotrzebnie przyjacielu. Zwiększanie rozdzielczości wyświetlanego obrazu jest zjawiskiem trwającym od początku istnienia PC. Przypomnij sobie miałeś 640x480, póżniej 800x600, później 1024x768, etc. Dzisiaj masz 3840x2160, niebawem będzie 8K (później 16K) etc. Nie ma w tym nic złego, to naturalny proces.
Zwróć też uwagę, iż komputer nie służy tylko do zabawy, ale i do pracy. Dla przykładu wzrost rozdzielczości ma ogromne zastosowanie w DTP czy produkcji filmów czy tworzeniu grafiki 2D/3D. Wyobraź sobie, że w HD gdy chciałem wyświetlić w inDesignie dwie strony publikacji A4/300dpi obok siebie (lewa i prawa) to owszem mogłem to zrobić, ale raczej poglądowo, a nie celem edycji (pomniejszenie do 25% czy nawet mniej, a i tak część jednej zakrywało menu narzędzi jeśli monitor nie był szeroką panoramą). W 4K jest już zdecydowanie lepiej acz i tak nie ma rewelacji (dwie strony są widoczne przy 50%), w takim 8K będzie można je edytować (przynajmniej wstępnie) już przy powiększeniu 100%.
EDIT Mówiąc krótko wzrost przestrzeni pola wyświetlanego obrazu jest potrzebnym i wskazanym procesem.
Wszystko ma swoje limity
Samochody też sie rozwijają i rozwijały, kiedyś sportowe auto miało 110koni a od parunastu lat samochody o takiej mocy mają samochody miejskie czy kompakty.
Czy kiedyś takie auta będą miały więcej koni (pomijajc wersję sportowe) na pewno nie, bo zwykłemu Kowalskiemu to wystarczy
Po prostu w takich autach rozwija się co innego, systemy multimedialne chociażby
480p zawsze było bardzo mało czytelne, 720p już sporo lepsze i od biedy da się dzisiaj w takiej rozdzielczości pograć
Full HD nadal jest spoko, a 1440p wręcz idealne i trzeba mieć naprawdę spory tv żeby docenić coś ponad
Angry Zeus wszystko spoko, większa powierzchnia robocza itd. Weź tylko pod uwagę, że za tym musi iść wielkość ekranu, bo wyświetlanie 8K na 24" monitorze nie ma chyba większego sensu, bo jest po prostu nieczytelne. Z kolei ciągłe zwiększanie rozmiaru monitora też jest pomyłką, jeśli siedzimy blisko niego. Powoduje to tylko, że trzeba non stop kręcić głową, żeby ogarnąć ekran, a do tego ilość światła padająca z tak dużego panelu dużo bardziej męczy oczy. Niedługo będziemy siedzieć przed 50" monitorami, w odległości 50cm?
No i ostatecznie dodajmy jeszcze jedną kwestię. Praca w środowiskach graficznych, a granie to są dwa różne zastosowania. Co dobrego przynosi w grze ultra szeroka panorama na wielkim panelu? Tego już nawet widzenie peryferyjne nie obejmie. Ja tam wolę mieć monitor który mogę wygodnie objąć wzrokiem, a nie kręcić głową próbując nadążyć za akcją i zamiatać myszą hektary ekranu. Może w niektórych grach takie szerokie pole widzenia ma sens, ale w większości jest raczej zbędne.
-> Last_Redemption
OK, ale ze wzrostem rozdzielczości związane jest zwiększenie pola wyświetlanego obrazu (tj. przekątna monitora czy telewizora). Jak to do 1440p trzeba mieć spory monitor? Przecież do tej rozdzielczość 27 cali było idealne, to nie jest duży monitor. do 2160p bardzo dobry obraz jest na 32 calach i wystarczy (a są i 28 calowe do tej rozdzielczości, acz do pracy przy DTP, grafiki lub animacji nieco małe). Chyba, że mówiłeś tylko o telewizorach (sam z TV korzystam tylko gdy gram na konsoli, co mało kiedy mi się zdarza) lub monitorach szeroko-panoramicznych (acz te ostatnie nadal spokojnie mieszczą się na biurku).
-> Guybrush Threepwood
Zwiększenie pola wyświetlanego obrazu (a więc przekątnej monitora) jest oczywistym elementem zwiększenia rozdzielczości więc nie czułem potrzeby wspominania o tym.
Tak, tego o czym mówisz pewnie sam doświadczę w przyszłości - pomimo, że biurko mam 2.2m długości, to jego szerokość ma 1m i sam się zastanawiam jak daleko od monitora musiałbym usiąść aby w polu widzenia mieć cały ekran przy więcej jak 35 calach (mam 32 i szczerze uważam, że to prawie maxymalna granica dla zachowania odp. odległości oczy-monitor).
I owszem - praca w środowiskach graficznych, a granie to są dwa różne zastosowania - ale przecież nikt nie broni Tobie mieć 2 i więcej monitorów, tym bardziej, że na ogół monitor do swojej pracy masz w pracy (kiedyś DTP robiłem na 2 monitorach wyświetlających jeden pulpit, co mnie ta ramka dokładnie pośrodku pola widzenia denerwowała to do dzisiaj pamiętam -)
Angry Zeus ok, ale właśnie ciągle mówimy o dwóch kompletnie różnych rzeczach. A chciałbym zauważyć, że tutaj dyskusja toczyła się odnośnie potrzeby 8K w grach, a nie jako powierzchni roboczej. I do tego odnosiła się nawet wypowiedź, którą wstępnie zacytowałeś. Myślę, że nikt tu nie podważał korzyści z większych powierzchni roboczych do pracy, bo nikt o tym nie wspominał.
W DTP nie wyświetlasz 60 czy 120 kl/s zmieniających się obrazów, więc dyskusja o ostrości itd. w tym kontekście też nie ma sensu. Nie ma potrzeby wyrywać z kontekstu wypowiedzi, kiedy się do nich odnosimy. Ja osobiście uważam, że w grach te 8K, czy jak napisałeś później 16K po prostu nie ma sensu. To jest zwykły wyścig zbrojeń i popisywanie się, kto ma mocniejszy sprzęt.
Ale tak wracając do tych powierzchni roboczych itd. Ja pracuję obecnie na dwóch 27" monitorach i naprawdę czuję, że znacznie bardziej męczy mi to wzrok, mimo że staram się je przyciemnić na ile się da. Po prostu oczy siadają. Realnie siedzę pewnie też ok. 1m od monitora i po całym dniu ślęczenia przed ekranem robi się już masakra.
chciałbym zauważyć, że tutaj dyskusja toczyła się odnośnie potrzeby 8K w grach, a nie jako powierzchni roboczej. - cóż, jeśli tylko o potrzebie 8K dla gier mówimy to faktycznie przyznam rację, wydawało mi się, że rozmowa dotyczy w ogóle wzrostu rozdzielczości i niezbędnej przestrzeni roboczej do jej prawidłowego wyświetlenia.
Skoro w 8K na RTX 4090 gra chodzi płynnie na ultra to myślę, że u mnie w 1440p na RTX 3080 będzie podobnie.
Pierwsza czesc przeszedlem z wielkim grymasem na twarzy, bo nie potrafilem przebolec dretwych dialogow, czytanych bez emocji. Tutaj jest podobnie. Odnosze wrazenie, ze byly czytane bez ogladania materialu zrodowego i przez to brzmia bardzo nienaturalnie. W tym przypadku chyba az nadto emocjonalnie. Poza tym przy tak wysokim poziomie grafiki marnej jakosci mimika twarzy bardzo razi. Zagram gdy gra zostanie mocno przeceniona.
Dokładnie gry na premierę za 4 zł i za to uwielbia się game passa. Sony ma świetne exy, ale w kwestii abonamentu może się schować .
Nie wiem z jakim dubbingiem grałeś, ale jedyny właściwy to francuski, który był fantastyczny.