Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość WRC od Codemasters będzie jak DiRT, NFS i Car Mechanic Simulator (przeciek)

23.09.2022 17:41
toniak1990
1
toniak1990
52
Centurion

Straszna posucha w grach rajdowych. Oby to się zmieniło po tym tytule.

Dirt Rally 1 jest świetny. W DIRT 3 też się fajnie grało (szczególnie na split screenie).

23.09.2022 17:41
Avipunk
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
Avipunk
90
Konsul

To są detale. Mnie najbardziej interesuje tryb kariery. Jeśli będzie tak ubogi jak w DiRT Rally 1 i 2, to lipa straszna.

23.09.2022 18:57
2.1
1
noobmer
48
Generał

Avipunk Czego ty tam oczekiwałęś, mi tam pasował bo jednak nie było wszysko od poaczatku odblokowane i jakiś progres był

25.09.2022 17:28
Avipunk
2.2
Avipunk
90
Konsul

Chciałbym bardziej rozbudowaną karierę, taką jaka jest w WRC od KT Racing obecnie. Ot i tyle.
Właściwie podobna kariera jest w grach z serii F1, a tą robi Codemasters, więc może, może... Fajnie by było, bo połączenie fizyki jazdy DiRT Rally (zwłaszcza jedynki) z taką karierą, to byłby sztosik.

post wyedytowany przez Avipunk 2022-09-25 17:37:34
23.09.2022 18:37
dj_sasek
3
3
odpowiedz
1 odpowiedź
dj_sasek
160
Freelancer

Model jazdy jest najważniejszy. To czy pomaluję sobie rajdówkę na pstrokate kolorki, czy powymieniam w niej części to jest element gry o który można zadbać wtedy kiedy mamy wszystko dopięte. Nie mam nic przeciwko aby takie elementy były w grze bo znacznie ją urozmaicają, ale dopiero wtedy gdy mamy dobry, symulacyjny model jazdy (liczę na poprawę tego co było w DIRT Rally 2.0), wsparcie dla kierownic, dobrą grafikę (chociaż DR 2.0 nadal należy do najładniejszych rajdów), mnogość odcinków specjalnych i lokacji rajdowych, mnogość samochodów do wyboru, rozbudowany tryb kariery i dopiero wtedy ten element, który tutaj został wymieniony. Bez dobrego modelu jazdy nawet najbardziej rozbudowana pod względem innych elementów gra rajdowa schodzi automatycznie na 2 plan, tak jak to miałem w przypadku gier WRC od Nacon, które traktowałem bardziej jako ciekawostkę niż poważne rajdy.

post wyedytowany przez dj_sasek 2022-09-23 18:39:46
24.09.2022 10:34
3.1
1
Kryspa102
10
Legionista

Mogę zapewnić że DiRT Rally 2.0 już obecnie ma jedną z najlepszych fizyk. Osobiście stawiałbym na równi z RBR "bo jednak przewagi technologii też się nie da do końca oszukać" z uwzględnieniem tego że zawszę może być lepiej i np. Asfalty to była ta kwestia na którą ludzie delikatnie nie mieli przekonania choć też nie było źle ale to właśnie tutaj jest większe pole do poprawy. Patrząc na to ile nowinek wprowadzano przy poprzednich częściach i szli w kierunku zarówno realizmu jak i też sposobów dzięki którym początkujący mogli lepiej zrozumieć jazdę rajdówką i wzbogacać kunszt.

Jestem w stanie stwierdzić że przy takich domniemanych nowinkach o których obecnie słyszymy i pewności że Codemasters zawszę było jakimś pionierem w tworzeniu gier/symulacji rajdowych na bazie własnej fizyki "bez modów" Oraz zapewne ich motywacji i zaangażowaniu dzięki temu że wyczekiwana przez ludzi Licencja WRC trafiła właśnie w ich ręce, co dla nich też ma znaczenie i mogą to połączyć z tym co robili co obecnie na co wskazuje że prawdopodobnie jedynie przemianowali DR3 na WRC. "Że" tak jak w przypadku poprzednich gier znów poczynią postępy i poprawią wiele rzeczy + wprowadzą nowe funkcje lub technologie które będą pozwalać na jeszcze lepszą, ciekawszą czy bardziej realistyczną rozgrywkę. (np. tak jak poprzednio "Degradacja Odcinka Specjalnego")

Kolejna rzecz nad którą zapewne muszą popracować to funkcje sieciowe i zabezpieczenia przed Oszustami co w obecnych czasach jest tzw. "Must have" czyli wymaganiem żeby rozgrywka toczyła się fair i była przyjemna.

W Przypadku WRC od Nacon/Kylotonn nie było absolutnie mowy o żadnej z tych rzeczy i piszę to jako osoba która:
1. Jest zaangażowana w oglądanie rajdów, oglądaniu wideo powtórek (Onboard) czy przejazdów na żywo obserwując zachowania aut czy też kierowców i kierownicy.

2. Przegrała całą masę rajdowych tytułów przez kilkanaście lat.

3. Brała udział w mistrzostwach eSportowych zarówno w WRC 5-WRC 10 od Kylotonn jak i w DiRT Rally 2.0 od Codemasters.

Żeby nie było... Piszę o tym dlatego żeby podeprzeć/podkreślić to o czym napisałem i ktoś sobie nie myślał że piszę o tym jakiś niedzielny gracz lub "Janusz" albo troll.

Mam nadzieje że faktycznie spełni się to co napisałem i pójdą w dobrym wyczekiwanym przez nas kierunku :)

Pozdrawiam.

23.09.2022 18:38
4
1
odpowiedz
zanonimizowany1375542
3
Pretorianin

Zaczynam się bać...

23.09.2022 18:58
BlurekPL
5
1
odpowiedz
BlurekPL
137
Generał

WRC od Codemasters będzie jak DiRT, NFS i Car Mechanic Simulator

Jak coś jest do wszystkiego to jest do wiadomo czego, sam pomysł jest fajny, ale jestem ciekaw czy chociaż jeden z wyżej wymienionych elementów będzie zrobiony dobrze.

23.09.2022 20:14
Herr Pietrus
😂
6
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
Herr Pietrus
230
Ficyt

No, jeśli będzie jak NFS, to hit murowany!
Kraje będą chociaż cztery? No, bo przy tylu atrakcjach, to na wiele OS-ów i lokacji chłopakom czasu nie starczy...

BTW - przechodzą na UE, czy nadal będą tłuc wszystko na EGO, które już dawno zostało kilka minut w tyle za KT Engine? Bo F1 ponoć przenoszą na UE (a mogliby na Mad Engine...)

Swoją drogą fajnie by było, gdyby Kyloton nie porzuciło całkiem tematyki i zrobiło dla odmiany jakieś Sebastian Ogier Rally bez licencji WRC.

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2022-09-23 20:19:04
23.09.2022 21:29
6.1
1
M_LORD
23
Legionista

Unreal nie nadaje się do gier wyścigowych symulacyjnych bo musieli by mieć osobny silnik fizyczny działający poza warstwą graficzną i łączyć to w całość. Przerabiał to kunos z ACC teraz Rennsport

post wyedytowany przez M_LORD 2022-09-23 21:30:23
23.09.2022 22:01
Herr Pietrus
6.2
1
Herr Pietrus
230
Ficyt

No ale ACC jest świetne, to o co chodzi?

24.09.2022 11:01
6.3
Kryspa102
10
Legionista

Odnośnie tych oesów itd. Oni pracują nad tą grą od dłuższego czasu (możliwe że jakieś 2 lub 3 lata a może być i 4 lub prawie 4) i zapewne już mogli wprowadzać jakieś rajdy, pytanie kiedy mogli używać licencji itd. ale nawet jeśli użyliby bez ale przygotowali zawartość w postaci aut, rajdów i odcinków to w sumie mieliby już wiele rzeczy gotowych. Nie martwiłbym się chyba o tą kwestię. Raczej albo będą musieli posiadać każdy rajd albo z co najmniej większość lub połówka będzie. Zależy + też nie jest wiadome ale mniej niż 6 nie powinno być wg. mnie.

A może dadzą wszystkie rajdy ale np. większa ilość odcinków zostanie dodana z czasem? W tym przypadku nie mam pojęcia co może być możliwe lub nie.

post wyedytowany przez Kryspa102 2022-09-24 11:03:44
23.09.2022 22:32
MaxxGroo
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
MaxxGroo
35
Centurion

Pewnie o to, że Kunos narzeka i nowe AC2 robią na autorskim silniku, bo jak powiedzieli Unreal robi problemy.

24.09.2022 00:26
Herr Pietrus
7.1
Herr Pietrus
230
Ficyt

O, to nie wiedziałem, niezła wolta. :)

BTW - Mad Engine, KT Engine, teraz Kunos ze swoim kolejnym silnikiem - wygląda na to, ze zrobić dobry silnik do ścigałek to kaszka z mleczkiem ;)

A Codies przechodzą na UE w WRC :) Milestone też sobie radzi i coraz bardziej symulacyjne robią MotoGP (coraz mnie mi się podoba ;))
Chociaż najbardziej mnie ciekawi na czym ostatecznie wyjdzie CARS 4 i F1 23

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2022-09-24 00:27:03
24.09.2022 10:08
7.2
Kryspa102
10
Legionista

Herr Pietrus Kwestia UE w WRC nie jest pewna to wszystko co czytamy ostatnio ostatecznie jest tylko przeciekami, teraz jest pojawiły się tego typu domniemania które osobiście uważam za bardziej trafione:

"It’s understood that WRC has been built on the foundations of the canceled DiRT title that was meant to release sometime soon, with the idea being to save time and money based on both games’ similarities." źródło: https://insider-gaming.com/wrc-23-build-your-own-car/

lub: It’s believed that WRC 23 will be based on the same engine as the cancelled DIRT Rally 3 that was apparently due to be released soon to cut costs and save time. źródło: https://racinggames.gg/news/rumour-new-codemasters-wrc-game-will-let-you-build-your-own-rally-car/

Z tego by mogło wyniknąć że albo od początku pracowali nad jeszcze lepszym udoskonaleniem gry po DiRT Rally 2.0 lub już zaczęli na UE co by było lepsze niż jakby zaczęli od początku lecz wydaje mi się że mogli pozostać na EGO co wcale nie jest złym rozwiązaniem. Dzięki temu będą mogli wykrzesać jeszcze więcej z silnika graficznego i każdy element gry pod to dopasować. UE zwłaszcza na takie DiRT/WRC byłoby bardziej ryzykowne niż w przypadku symulacji na torach tak jak w Assetto Corsie "C"

Moje oczekiwania były i pozostają takie same, czyli żeby kolejna gra kontynuowała kierunek obecnej + z dodatkiem nowych licencji, aut rajdów i większej ilości odcinków itd. DiRT Rally 2.0 z czystym sumieniem mogę powiedzieć że miało bardzo realistyczny model jazdy z wyjątkiem fizyki asfaltowej która mogłaby być bardziej bezpośrednia minimalnie bardziej przyczepna zapewne. Kolejną kwestią zapewne jest to jak i kiedy w danych momentach blokują się koła przy hamowaniu gdzie reszta wg. mnie jest w jak największym porządku. Mam nadzieje że ten problem zostanie rozwiązany z kolejną częścią i każdy będzie zadowolony. Ja obecnie już bardzo zadowolony byłem.

24.09.2022 00:32
WolfDale
😊
8
odpowiedz
1 odpowiedź
WolfDale
79
~sv_cheats 1

Via Tenor

WRC będzie dirty?

24.09.2022 10:57
😂
8.1
Kryspa102
10
Legionista

Wiele na to wskazuje ='D

24.09.2022 08:30
9
odpowiedz
1 odpowiedź
stilon
1
Junior

Idealna okazja , by wraz z wszelkimi udogodnieniami modyfikacji itp. Wprowadzić mikropłatności które zapewne pozwolą na modyfikacje w wersjii premium ... finalnie zmierza to w kierunku upadku przyjemnosci gry jak w serii NFS oby tylko pozostały cechy charakterystyczne dla serii WRC i pozostał poziom Symulcjii na poziomie charakterystycznym dla serii... bo jak nie to tak samo upadnie jak NFS po serii Payback czy też Heat

24.09.2022 10:54
9.1
Kryspa102
10
Legionista

Ta teoria choć mogłaby/może stać się faktem, to jednak brzmi zbyt pesymistycznie. To teraz będziemy Electronic Arts i Studia typu Ghost Games "Poprzednio w przypadku NFS" czy też DICE albo inne porównywać do Codemasters? Wg. mnie nie ma sensu z góry czegoś zakładać jak poprzednio nic nie wskazywało na takie zmiany lub nic tak naprawdę nie wiemy jeszcze o tej grze.

Fakt za tym stoi EA, ale z tego co jest wiadome Codemasters jako jedyne jeszcze nie straciło swojej własnej niezależności i ma wolną rękę do tego jak tworzyć swoje gry + otrzymują pomoc w zasobach od samego EA. Wiadomo że oczywiście podlegają pod tego producenta/wydawcę, jednak nie oznacza to że muszą grę naszpikować mikropłatnościami. Należy zwrócić uwagę że seria F1 która również była przygotowywana przez Codemasters i to jeszcze przed przejęciem przez EA również posiadała płatne elementy. W tym rzecz że nie wpływały one całkowicie na rozgrywkę pod kątem że albo masz coś dobrego w tej grze albo nie, jedynie wpływały tak naprawdę na to czy chciałeś mieć ładny świecący bolid, czy ubrania i inne tego typu przedmioty.

Z tego co się orientuję znacznie gorzej jest w takich tytułach jak F1 Mobile Racing czy Need for Speed No Limits.

Swoją drogą odnośnie tego NFS, nie zamierzam wnikać w twoją opinie aczkolwiek NFS Heat jeszcze przynajmniej szedł w lepszym kierunku, gdyby nie fakt że EA/Ghost zbyt szybko porzuciło tą grę i brakowało więcej trybów, zadań i ciekawych rzeczy w multiplayerze by móc nieco dłużej cieszyć się grą. Payback pod tym względem był tragiczny bo jedyne co miałeś to tak naprawdę jazdę dowolną online do pochwalenia się autkami lub jeden monotonny tryb rankingowy z wyścigami. Oba te NFS miały wady i zalety jednak Heat w tym przypadku wychodził lekko na prowadzenie i próbował odbić się od dna. Zawszę może być lepiej dla obu serii i mam nadzieje że tak się stanie "w przypadku NFS ta nadzieja jest trochę mniejsza". Lecz jako że poruszyłem ten osobny temat dodam że martwiąca jest cisza i brak ujawnienia kolejnej części z serii NFS po lekko ponad 3 latach od poprzedniego pierwszego zwiastunu NFS Heat.

Wiadomość WRC od Codemasters będzie jak DiRT, NFS i Car Mechanic Simulator (przeciek)