Jagged Alliance 3 | PC
To była kiedyś moja ulubiona gra, niestety po latach wydawanych gniotów z tej serii ciężko zaufać po tak przeciętnym zwiastuni, że będzie lepiej.
jagged alliance skonczyl sie na 2 oraz masie modyfikacji tak szczerze :D
producenci tej gry juz dawno nie istnieją a wszyscy inni producenci po prostu nie czuja tej gry.
film prezentuje sie dobrze lepiej od innych ale moja oczekiwana to 6.
Do czterech? razy sztuka?
Hired Guns Jagged Edge, JA Rage, Back in Action... jak nie wypali to pozostają mody do JA2 albo gry Apeironu, znowu D:
co jest gorszego od turówek?
Turówki na podstawie X-COM od Firaxis
https://www.youtube.com/watch?v=bqBvKm07G5E
Dla tych co dopiero zaczynają przygodę z JA2 to niech kupią wersję Gold i zainstalują Stracciatella dla kompatybilności z nowymi systemami oraz wyższą rozdzielczość
https://ja2-stracciatella.github.io/features/
Pod żadnym pozorem nie instalować v1.13 na pierwsze podejście - to jest mod dla znudzonych weteranów i świeży gracz zostanie przytłoczony.
Czyli jeszcze się nie urodziłeś?
https://www.youtube.com/watch?v=n620kxZWIsE
a teraz porównać to do gadżetów bethezdy, która skąpiła na przyzwoitym materiale
tymczasem wydawca poświęcił kasę na dodatki do kontynuacji dawno zapomnianej serii
O jakości materiałów w gadżetach do JA3 też jeszcze niewiele wiemy. Nawiasem mówiąc, śmieszy mnie nadużywanie słowa "taktyczny". Jakby taka saszetka"taktyczna" była lepsza od zwyczajnej.
Ale ogólnie, jak ktoś lubi takie wydania, zestaw całkiem fajny.
Chwalą się, że przy produkcji gry bierze udział Ian Currie, który tworzył dwie pierwsze części, więc zobaczymy, czy go posłuchają :)
Wygląda obiecująco, ale co wyjdzie zobaczymy. Wiele razy człowiek sie już zawiódł.
wierze ,że będzie dobrze, a nawet zajebiście.
Po tym krótkim filmiku widać już że będzie to gniocuch kolejny, ja na pewno nie kupię. Nie o to chodzi w tej grze by dodawać jakieś gejowskie efekty itp. mogliby zrobić v3 na podstawie v2 czyli zrobić nową historię i zostawić tak jak jest wszystko, tylko obsługę dużych rozdzielczości dodać.
JA 2 i 2.5 to leganda. Gra dzieciństwa, muzyke z laptopa JA2 mam do tej pory jaki dzwonek
Zapowiada się pierwsza od 2004 (JA2: Wildfire) porządna kontynuacja tej kultowej serii.
Miejmy nadzieję, że zmyje niesmak po przeciętnym JA: Back in Action i bardzo słabym Flashback i Rage.
Gram od paru dni już dzięki uprzejmości wydawcy. Takie oczekiwanie jest zawsze najgorsze dla fanów, szczególnie po tylu latach ;)
Niestety jestem związany umową o poufności do czasu zejścia embargo, ale jak tylko zleci embargo na recenzje, to podzielę się oczywiście pełną recenzją, którą już właśnie przygotowuję. Pozdrawiam!
https://www.youtube.com/watch?v=1UjsBAx2dM8
porównanie zasięgu snajperek JA3 vs JA2
PSG1 - 36 vs 80
M82 - 40 vs 150
Minimi - 30 vs 50
M14 - 24 vs 33
X-COM - nigdy więcej
GodDlike napisz przynajmniej czy nowa JA3 wciąga jak narkotyk - jak legendarne JA JA2 JA2.5 aktualnie dostosowane pod Win10 11 w które nadal chce się grać kolejny raz (sam gram co roku od już kilkudziesięciu lat) - aż do ukończenia gry - i zawsze jest przyjemność i satysfakcja z ukończenia.
Jest na YT filmik jak Rojo w to gra. Filmik wstawiony miesiac temu, nie bylo jeszcze polskiej wersji. Skad Rojo to wytrzasnal? Nie wiem. Ale warto obejrzec.
Chciałbym, ale niestety na razie nie mogę. Wydawca mi ufa, że nie złamię embargo i nie mogę go zawieść. W przeciwieństwie do niektórych recenzentów w PL, którzy niestety embargo niedawno złamali i trafili na czarną listę.
Mogę natomiast powiedzieć, że embargo już niedługo schodzi i wtedy chętnie się podzielę info. ;)
Wtedy odbywały się beta testy. Rojo dostał klucze do bety dzięki uprzejmości polskiego wydawcy. Każdy streamer mógł przetestować grę przez 12 godzin.
Bardzo dobrze się prezentuje, bugów sporo ale patche to wyczyszczą. Będzie to najmocniejsza gra lipca i właściwie piękny powrót serii.
Szczerze - to zaniepokoił mnie powyższy wpis "Nie o to chodzi w tej grze by dodawać jakieś gejowskie efekty itp." - o co konkretnie chodzi w JA3 - co takiego niepotrzebnie namieszali w nowym JA3.
Dodam: w JA2 było tego akurat tyle ile trzeba "tatto" jako jeden z dodatkowych pobocznych fabularnych elementów i absolutnie nie przeszkadzało nie stanowiło o rozgrywce w JA2 nie myślało się o tym itd.
Serio przejmujesz się zdaniem jakiegoś randomowego gościa, który ocenia grę po jednym filmiku? Personalnie dla mnie JA 2, 2.5 to ścisły TOP gier wszechczasów i pamiętając kolejne niewypały nie obiecuję sobie zbyt wiele po obecnym wydaniu. Powiem więcej - pierwowzory miały tak niepowtarzalny klimat, że nawet gdyby JA3 było nawet bardzo dobrą grą to może po prostu zabraknąć tego czegoś, tej chemii. Dlatego nową odsłonę traktuję na zasadzie ciekawostki.
Jak rozumiem nikt nic nie wie nt. niepokojącego "Nie o to chodzi w tej grze by dodawać jakieś gejowskie efekty itp."
Jak dla mnie to cała nadzieja w tym iż "Chwalą się, że przy produkcji gry bierze udział Ian Currie, który tworzył dwie pierwsze części, więc zobaczymy, czy go posłuchają :)" - tylko szkoda że nie jako sam szef projektu (a "tylko" jako scenarzysta) - wtedy byłbym spokojniejszy o JA3.
O właśnie "nawet gdyby JA3 było nawet bardzo dobrą grą to może po prostu zabraknąć tego czegoś, tej chemii" - i dlatego liczę na już zapowiedziane mody do JA3 - może fani oryginałów dodadzą "tego czegoś" co było w JA JA2 JA2.5 - do nowego JA3.
Nieprzypadkowo w legendarne JA JA2 JA2.5 (dzisiaj pod Win10 11) nadal chce się corocznie grać kolejny raz wręcz "nie da się bez tego funkcjonować".
A co do "gejowskich efektów" - jakoś w JA2 Twórcy potrafili zastosować akurat tyle ile trzeba "tatto" w San Mona itd. - i to absolutnie nie przeszkadzało a wręcz dodawało smaczku realizmu.
PRE-ORDER
THIS GAME WILL BE AVAILABLE FOR FULL DOWNLOAD ON JUL 14, 2023
ONLY 38 : 45 : 38 LEFT
Ciekawe czy Twórcy nowego JA3 nadal czytają sugestie uwagi i pracują naprawdę aż do ostatniego momentu - czy już wszystko zasadniczo jest ustalone i już teraz nic nie da się dodać poprawić.
Czyli jutro o 15 można już będzie pobrać grę? a wysyłka kluczy w preorderze kiedy? Czekam na pierwsze recenzje.
Jeśli czekacie na pierwsze recenzje to sugeruję nie robić sobie teraz drzemki ;)
"bugów sporo ale patche to wyczyszczą" dlatego być może kilka dni poczekam na te patche (albo na jeden większy patch) do pełnego zagrania "na całego" - bo nie chciałbym się niepotrzebnie rozczarować do JA3 z powodu trywialnych bugów które zostaną szybko wyeliminowane...
Spoko czyli czekam do 15 :D Mam spore oczekiwania co do JA3, obym się nie zawiódł :)
Jak rozumiem GoDlike ma ambicje wydania pierwszej w PL oficjalnej recenzji JA3 brawo - i ciekawe ile będzie konkurencyjnych recenzji - i na ile będą się różnić w zasadniczej ocenie JA3.
A co do oczekiwań to myślę że trzeba jednak przyjąć do wiadomości iż JA3 legendarnych JA JA2 JA2.5 całościowo nie przebije - chyba że lepszą grafiką z 2023 r. - a jeśli JA3 będzie wciągała "miodnością" i klimatem jak legendarne oryginały to już będzie naprawdę bardzo dobrze - bo tego brakowało dotychczasowym średnio udanym kontynuacjom ( w niektóre poza BIA nie miałem nawet ochoty grać)...
nowe info
https://i.imgur.com/eiNN65A.jpg
-50% przy strzelaniu serią lepsze niż mniejsza celność każdej kuli?
wat
GoDlike trochę się załamałem: podkreślasz totalnie skopany na otwarciu balans i skopane AI - czy naprawdę nie mogli tego w JA3 porządnie dopracować na premierę - a nie wydawać produkt "z definicji" niepełnowartościowy bezwzględnie wymagający patchy do jakiejkolwiek sensownej gry - nawet kosztem przeniesienia premiery nawet o miesiąc później. Taka schematyczna gra jak opisujesz: rozstawienie karabinów maszynowych i przeciwnik ma nam sam wleźć w ich pole rażenia i polec - to bez sensu i tak nie może być. To już lepiej dalej grać w dopracowane JA JA2 JA2.5 z dobrymi modami - dopóki PORZĄDNIE nie poprawią JA3 - tak to na ten moment widzę - chyba że do 14.07 coś jeszcze poprawią na premierę - jeszcze kilkadziesiąt godzin mają.
poprawią w patchach poza ty on grał bez patcha day one który poprawia wiele błędów. JA2 też na premierę był zlepkiem dobra ze złem i nie sądzę że JA3 wypadnie tutaj gorzej.
Widzę, że chyba redakcji nie spodobała się moja recenzja, bo właśnie zniknęła, przykro mi. :/. Gdyby ktoś był zainteresowany, to link do YT znajduje się na moim profilu. Jutro tj. 14 lipca będzie premiera sklepowa gry.
Mechaniki walki i jej system jest naprawdę dobry, a jedynie balans jest do poprawy, a to można poprawić patchami akurat bez problemu. Ogólnie walczy się albo za łatwo, albo za trudno, ale nie jest tak, że jest to jakaś katorga przez cały okres gry. Najgorzej jest na samym początku. Weź też pod uwagę, że ja grałem w wersję przedpremierową, gdzie są większe babole, niż w wersji sklepowej.
Fakt, deweloperzy mogli dopracować wszystko na premierę. Tak się nie stało, ale i tak jest naprawdę dobrze. Jeśli jesteś doświadczonym strategiem i grałeś w JA2 to odnajdziesz się w i tym tytule pomimo kiepskiego balansu i słabego samouczka. Jeśli natomiast rozpoczynasz przygodę z JA, to zalecałbym chwilę poczekać na patche.
Pozdrawiam!
Kolejne
https://opencritic.com/game/15214/jagged-alliance-3/reviews
Four reviews. Unscored, 9/10, 9/10, 6.5/10.
Shacknews:
I had my doubts about if Jagged Alliance 3 could really tap the joy I felt in commanding mercenaries back in Jagged Alliance 2. This is a series that predates most tactical strategy we know, but it’s had some bumps along the road. Jagged Alliance 3 can’t be counted among those bumps. It’s a proficient and beautiful return to form for this franchise with a wealth of options inside and outside combat. It’s also a tough game to overcome, but with all of the options at your disposal, finding your path through the breathtaking landscapes of Grand Chien should be an exciting and varied blast every time. I’ll have a hard time putting anything else in the strategy category above this when the year ends.
Rock, Paper, Shotgun:
And this is why I'll be playing it more: the combat, the heart of it, is really damn good. Shootouts are varied and chaotic, the tactical challenge real enough that I've never felt like I lost by chance, but because I didn't bring enough dudes, or put too much pressure on one key merc, or didn't cover someone's position properly. I replayed a couple of shootouts just for the fun of it and to experiment. I'm enjoying it! Where XCOM bored me senseless, and succeeding in Phoenix Point made me feel more spiteful than triumphant, I love every win, and a hell of a lot of the individual moments where Ivan zaps two dudes in a turn, Vicky flanks a sucker, or Ice utterly baguettes a dude with his machete.
I think it's a success. It's a strong push to move the genre beyond the model we've been stagnating in for years that still acknowledges the strengths of that design (so far that it copies some things I wish it wouldn't, like the godawful panic system). It will be divisive for that, and may alienate the most obdurate of the purists too, neither of which it really deserves. Tonally, it's mostly a miss, and aspects of its UI like travel, merc selection, transferring, and splitting inventory need another quality-of-life pass. But the combat / strategy / management elements are enough to carry it through those disappointments, and I suspect to keep me coming back for quite some time.
GameGrin:
Jagged Alliance 3 is a bold attempt at blending the best of multiple genres. Despite success in several areas, its overbearing systems often sideline the enjoyment of an otherwise well-made game.
Try Hard Guides:
The Final Word
Jagged Alliance 3 takes a familiar yet improved-upon turn-based experience, a unique resource management system, 4x-Lite strategy and a satirical setting bursting with character and tosses them all together. While the turn-based combat isn’t going to be everyone’s favorite aspect of the game, it is easy to say that Jagged Alliance 3 hits way more than it misses and offers plenty more for players to enjoy.
PCGamer:
While the battlefields are gorgeous and each merc has a distinct character model (unaffected by armor worn), there's a few areas where it's clear that this isn't a mega-budget production. Character animations can be a little stiff (especially knockdown animations from shotguns and explosives), and gore effects look a bit cheap, with blood looking more like someone spray-painted wounded characters bright red. It's nitpicking, but other recent games have done better.
Those flaws take some luster off this otherwise excellent strategy RPG, but only enough to downgrade it to a strong recommendation to genre veterans. Haemimont have promised extensive mod support shortly after launch, letting players create new maps, characters, gear and even new stories. By the time I've cracked this campaign, there'll be even more battles to fight. I can't wait.
There's a few bolts that could be tightened up here and there, but Jagged Alliance is back in business.
W skrócie - jest dobre, ale pismakom nie podoba się sposób w jaki napisano postacie którym bliżej stylowi JA2 niż współczesnym trendom w kreowaniu postaci.
Co bardziej uczuleni mogą zdezaktywować automatyczne aktualizacje na wypadek gdyby studio ugięło się pod politpoprawnym motłochem i zaktualizowali grę na bardziej współczesną modłę?
https://www.youtube.com/watch?v=zSl2eIY4O9U
No i dobrze bo najemnicy nie są święci i swoje wady czy przywary jak rasizm czy szowinizm (zarówno wśród facetów jak i kobiet) mają...
Akurat kreacja teamu interface rodem z JA2 to ogromny plus JA3.
"zaktualizowali grę na bardziej współczesną modłę" - czyli mogliby usunąć w/w - czy dobrze rozumiem.
Aha i czy jutrzejsza 14.07 oficjalna wersja sklepowa będzie już zawierała wspomniany niezbędny patch day one.
W kilku reckach mówią że gra jest dla weteranów serii,kurcze grałem ostatni raz z 15- 20 lat temu i juz nie wiele pamiętam,trzeba będzie się uczyć od nowa.
gra nie jest skierowana do dzbanów / to tak w skrócie tłumaczenie tego co recenzent miał na myśli ;)
Ponowię pytanie bo umknęło: czy jutrzejsza 14.07 wersja sklepowa będzie już zawierała niezbędny patch day one (poprawiający balans).
GoDlike pisał w komentarzu pod swoja recenzją na YT że dzisiaj wyszedł day one patch. Więc może poprawili w nim balans.
"dzisiaj wyszedł day one patch" czyli Twórcy jednak biorą pod uwagę sugestie fanów i "rzutem na taśmę" wprowadzają patch poprawiający balans na samą premierę 14.07. W ostatnim momencie - ale i tak brawo.
Odliczamy juz ostatnie godziny do premiery, a przedpremierowo na YT Jaromir i Corle wrzucili na swoje kanaly po pierwszym odcinku z serii.
polskie serwisy też b. dobrze oceniły grę :)
ppe -> 8.5/10
gram ->9.0/10
eurogamer -> 8.0/10
Eurogamer nie jest polskim serwisem.
eurogamer pl jest polskim oddziałem serwisu https://www.eurogamer.pl/jagged-alliance-3-recenzja
Trzeba było tak od razu napisać, a nie uprawiać fikołki.
Niestety trochę niepotrzebnych a denerwujących uchybień w w/w recenzji wymieniono - najbardziej zaskoczył brak odrzutu po wybuchu granatu co już w stareńkim JA i oczywiście JA2 JA2.5 było podstawą rozgrywki. Nie rozumiem jak można było to zawalić w JA3 - przecież Twórcy są fanami serii JA. Brak przydatnej siatki taktycznej i szansy na trafienie (przynajmniej orientacyjnej) - przynajmniej powinny być jako opcja. Aż prosi się o szybki patch. I trochę innych - np. słabo działający wewnętrzny internet co znacząco obniża realizm. Niepotrzebnie tego nie dopracowali.
Jeśli chodzi o szanse trafienia to twórcy sami opublikowali na premierę moda, który to włącza. Mocno odradzają ale możliwość jest. No ale ten odrzut granatu to faktycznie spory minus bo to by zwiększyło zarówno możliwości taktyczne jak i feeling filmu akcji z lat 1990' - aż się prosi w paru miejscach rzucić granat żeby wypchnąć złota zza osłony i dokończyć sprawę karabinem a tu lipa...
A wystarczyło dać więcej pograć Fanom serii JA bardziej wczytać się w sugestie i popracować trochę dłużej nad JA3 - najwyżej data premiery byłaby np. 14 sierpnia - i wtedy wydać naprawdę dopracowaną grę w podstawowych elementach serii JA (jak wybuch granatu odrzut + lepszy balans na otwarcie + siatka taktyczna + szansa na trafienie opcja + dopracowany internet itd.) - od razu zasługującej na miano znakomitej z ocenami recenzji zaczynającymi się od 9.0/10 minimum. A tak musimy - jak zwykle - od razu czekać na (szybkie) patche / jeden większy patch i oczywiście mody. Twórcy mają jeszcze kilka h.
Mam wrażenie że Twórcy w locie poprawiają grę do ostatniej sekundy - i w kolejnych recenzjach widzimy coraz to lepszą grę (oby Twórcy zdążyli do premiery mają jeszcze kilka godzin), ale tak trzymać.
Sam kupiłem grę na GOG - i o której finalnie będzie dostępna na GOG - bo chyba jednak nie o 15 (a bliżej północy).
PRE-ORDER
THIS GAME WILL BE AVAILABLE FOR FULL DOWNLOAD ON JUL 14, 2023
ONLY 14 : 08 : 48 LEFT
Tak jak pisałem Sam kupiłem grę na GOG - o Steam nic nie napiszę bo nie wiem - i o której finalnie będzie dostępna na GOG do pobrania - bo chyba ok. 23.
Steam
Premiera: 14 lipca 2023
Ta gra planuje odblokowanie za około 4 godz.
Czyli 14-15
PRE-ORDER
THIS GAME WILL BE AVAILABLE FOR FULL DOWNLOAD ON JUL 14, 2023
ONLY 12 : 32 : 29 LEFT
Niesamowite jest to iż Twórcy w locie poprawiają grę aż do ostatniej sekundy - dowodem kolejne recenzje.
Ciekawe czy dadzą radę jeszcze dzisiaj przez parę godzin "na gorąco" poprawić (wytknięty w w/w recenzji) brak odrzutu po wybuchu granatu - co już w stareńkim JA i oczywiście JA2 JA2.5 było podstawą rozgrywki. Powodzenia !
Oczywiście nie zaszkodziłoby od razu na gorąco poprawić Brak przydatnej siatki taktycznej. Powodzenia !
poczekam na recki graczy na steam, ze streamingow i recek na YT widze te gre jako 6/10, czyli przecietnie. za mocno xcomowa choc znacznie gorsza w wykonaniu, brak mozliwosci modyfikacji wygladu najemnikow, serio. Uwielbialem atakowac w nocy, uzywalo sie wtedy kamuflarzu i w JA2 najemnicy zmieniali skorke na cos podobnego do komandosa co dodatkowo dawalo bonus do skradania sie. tutaj nie widze tego grajac kowbojem albo jakims marynarzem, po prostu mnie to odrzuca (mam nadzieje ze moderzy zajma sie tym). skaczacy poziom trudnosci, ogolnie problemy z AI, problemy z nawigacja przy wchodzieniu na pietra, zalarmowany przeciwnik wzywa posilki, wtedy jego kumple tak jak w xcom biegna ukryc sie, a ty mozesz tylko na to patrzec (bez sensu, calkowicie eleminuje to zaskoczenie przeciwnika) generalnie mnostwo innych bezsensownych decyzji ktore sprawiaja ze gra moze bedzie spoko, ale dlugo bedzie czekac na wersje 1.13 tak jak JA2.
Zakładałem "z definicji" że skoro w JA3 są dostępne bronie z tłumikami to będzie jak w JA2 możliwość cichej rozgrywki nocnej z użyciem kamuflażu w trybie skradania (Shadow Blood i inni) przecież to podstawa taktyki - czy "nocnych operacji" naprawdę w JA3 na dzisiaj nie będzie - nie chce mi się w to wierzyć - przecież Twórcy to fani serii JA JA2 JA2.5.
masz mozliwosc rozegrania akcji w nocy, mozesz sie skradac, ale tak jak powiedzialem wyzej, wyglada dla mnie to strasznie komicznie kiedy rozgrywasz takie misje przy uzyciu klaunow, sa pewnie ludzie, dla ktorych to zaden argument, dla mnie jednak estetyka produkcji i ton rozgrywki jest wazny. Do tego ciagle smieszkowanie z zartami, ktore sa w wiekszosci zenujace a nie smieszne. no chociaz zeby byla ta pasta, ktora zmieni wyglada na nocne akcje. ale nie ma
https://www.youtube.com/watch?v=uYQgq3Avypg
Sprawdziłem - i dodam: przecież w JA3 Shadow posiada Trait Stealthy - to chyba po coś tak jest a nie dla ozdoby. Podobnie DrQ (i inni) ma trait NightOps - byłoby całkowicie bez sensu jakby to w JA3 nie działało poprawnie z kamuflażem - jak w JA2.
Ogólnie oceny wyglądają pozytywnie. Na razie najgorsza ocena 6/10 od Techradar wygląda na wystawioną za "brak politycznej poprawności lat 90., małpowanie postaw tamtych czasów z rasistowskimi karykaturami [...] a nawet obelgi wobec niepełnosprawnych" itp., itd., bo przecież wiadomo, że zarabianie na życie zabijaniem ludzi jest spoko, ale broń boże, żeby najemnik powiedział cokolwiek obraźliwego.
W każdym razie wydaje się, że powinno być co najmniej dobrze.
Ano tak JA3 Shadow NIE posiada Trait Camouflaged - i są tego poważne konsekwencje...
Nie maiłam pojęcia że w JA3 nie ma zestawu kamuflażu i traitu camoflaged oraz bonusu wynikającego z kamuflażu Apel do Twórców aby w patchu koniecznie to dodali - przecież też są też fanami JA - bo dzisiaj pewnie poprawić tego się nie uda...
O na "moim" GOG przyspieszyli sprawę - tak aby nie być gorszymi od Steam:
PRE-ORDER
THIS GAME WILL BE AVAILABLE FOR FULL DOWNLOAD ON JUL 14, 2023
ONLY 00 : 35 : 55 LEFT
Odliczanie zakończyło się i teraz mamy: The game's files will be available for download soon.
Czy tak samo jest na Steam: The game's files will be available for download soon.
- może nadal poprawiają wstrzymując premierę...
I na GOG dodatkowo ukazał się dzisiaj 14.07 JA2 Wildfire Digital Deluxe Content - kupiłem coś za 9 zł - pewnie z okazji premiery JA3
usztywnijcie sobie max FPS bo to kolejna gra, ktora potencjalnie moze ubic wam GPU.
Kurcze mam nadzieję, że nie ugotuje swojego lapka jeśli jednak kupię JA3. Lenovo Legion i5-10300H, 16GB, GTX1650 Ti. Jak myślicie?
Pójdzie spokojnie. Działa mi na low w 30 FPS na archaicznym 940m DDR3 2GB vRAM (poziom najsłabszych GT 1030; Twoja karta jest jakieś 3 razy lepsza). Procek i5200u się nudzi większość czasu, więc Twój 10300H tym bardziej się nie zmęczy.
Tylko obniż cienie i dodatkowe efekty na średnie. Podobno te efekty męczą nawet PCtowego RTXa 3070.
Warto też klatki zablokować na 60 lub 30, bo domyślnie z jakiegoś powodu jest...240. Wszystko można zrobić w menu.
po minucie siedzenia w MENU i przegladania opcji temperatura 3080 wzrasta mi z 30C do 90C nawet po usztywnieniu FPS z domyslnych 240 do 60. procek sie nudzi, a GPU kwiczy i zdycha od nic nierobienia. na steamie cala masa osob zglasza ten sam problem niezaleznie od konfiguracji sprzetowej.
aktualizacja : zdaje sie, ze gra ma powazny problem z renderowaniem odbic. zmiana ustawien z ultra na medium niczym sie w zasadzie nie rozni, ale temepratura GPU przestaje rosnac w nieskonczonosc. co ciekawe nawet wodne chlodzenie nie nadaza zbijac temperatury w tej grze przy odbiciach na ultra :) dobrze ,ze gra byla testowana przed premiera :) alfa testy mozna uznac za rozpoczete
Inquerion
Passmsrk:
940M 1116 PKT
GT 1030 2494 PKT
Jak widać GT 1030 jest 2,3 razy lepszy,raczej 940M=GT 1010
Dlatego nawiązałem do najsłabszych edycji GT 1030; tych z DDR3 i obniżonymi zegarami sprzedawanych kiedyś jako "ciche" ;)
Od tych "normalnych" edycji GT 1030, 940m jest faktycznie ze 2-3 razy słabszy.
Tak, czy inaczej, jak widać na low (oprócz tekstur na medium) w 1280x720, 30 FPS da się grać nawet na takim złomie.
Gra ma wbudowane skalowanie rozdzielczości, więc zawsze można sobie zmienić na jeszcze niższą rozdzielczość, jak komuś pikseloza nie przeszkadza. Byle karta miała choć częściowe wsparcie Directx12 i minimum 2GB vRAM, to pójdzie.
Podobno odbicia zabijają nawet najlepsze karty i najlepiej je dać na niskie/średnie.
Ja tam wymagający nie jestem, byle tekstury jakoś wyglądały i było te stałe 30 FPS.
Grało się w JA1/2 ;)
Pierwsze wrażenia pozytywne, nareszcie otrzymaliśmy godnego następcę JA2.
Narzędzia modderskie przynoszą nadzieję na wspaniałe mody w przyszłości. W patchach ma zostać dodany edytor map, modelów 2 i 3D oraz najemników. Będzie można nawet pisać własne questy.
1.13 czy JA1 na JA3? Kto wie. Oczywiście coś dużego to dopiero za kilkanaście miesięcy, ale już pojawiają się pierwsze mody jak pokazywanie % szansy na trafienie.
Warto zajrzeć na Steam Workshop nawet teraz.
Latwe to to nie jest. Pierwsza wyspa podbita. Jutro biore od dziadka lodz i lece na kopalnie diamentow, bo z kasa krucho...
Mam wlasna postac, lisiczke Fox wraz z jej chlopakiem chlopaka i mloda Ukrainke. Milicja wyszkolona, jeden atak odparty. Ciagle brak miejsca na przedmioty i kasy na zycie.
Wkurza mnie koniecznosc zabawy w operatora kamery. W Dwojce nie obracalo sie wcale, a wszystko bylo bardziej przejrzyste niz tutaj. Ale i tak grywalnosc jest wysoka.
IMP pod Wisdom, Leadership i Marksmanship, do tego Wolf, Fox, Grunty i Red (build nie jest optymalny pod min maxowanie tylko bardziej z nostalgii) i na normalu gra się łatwo i przyjemnie. Doświadczenie z JA1/2 się przydaje, choć żadnym prosem tam nie byłem i na 1.13 szło mi znacznie gorzej.
Prawdziwym wyzwaniem jest osiągnięcie Ironman, szczególnie jak się je połączy z Lone Wolfem (tylko 1 najemnik w czasie całej kampanii)
"Ironman"
Finished the game on the highest difficulty settings: “Mission Impossible”, “Dead is Dead”, “To The Bitter End”, “Lethal Weapons” and no “Forgiving Mode”."
Gra trudna i srogo karze za błędy ale wciąga na maxa, osoby lubiące strategie turowe będą mega zadowolone,pierwszą wyspę robiłem około 9h więc grania jest na sporo godzin.Nie zauważyłem takich rzeczy jak w pierwszych reckach typu że postać z bliska nie trafia nagminnie, zdarza się ale bardzo rzadko ,co do balansu na razie się nie wypowiem bo to dopiero początek gry.Bardzo satysfsakcjonujące są walka,zwiedzanie lokacji,rozwój postaci,crafting,niszczenie obiektów oraz wybory które mają wpływ na dalszą rozgrywkę.Dobre jest to że gdy powtarzam walkę przeciwnicy nie zachowują się tak samo a kilka razy zdarzyło się powtarzać walki bo jak napisałem wyżej -gra nie wybacza błędów.Coś chyba skopane jest z optymalizacją ,posiadam monitor 1080 ale karta graficzna i bebechy pozwalają mi na granie w 2k i 4k i mimo że w ustawieniach mam te rozdziałki to nie mogę ich właczyc nie bardzo wiem czemu skoro w innych grach działają bez problemu.Do tego przy 1080 na ultra z blokadą 60kl dopiero gra wygląda dobrze gdy włączę DLSS a sama grafika choć przyjemna jakoś specjalnie nie powala.Chyba nocka nie przespana będzie,czas zdobywać stały ląd.
polecam pobawic sie w walke zwarciu i cicha eliminacje to zobaczysz o co chodzi kiedy twoj Chuck Norris z ukrycia zajdzie spiacego przeciwnika i chybi trafienie nozem w plecy dwa razy z rzedu po czym przeciwnik sie obudzi i wystrzeli w powietrze salwe alarmujaca cala osade :D pierwsza wioche uparlem sie zrobic w calosci bez wykrycia i chyba nigdy jeszcze tyle razy nie musialem wczytywac gry. takie granie to nie jest zadne granie i nie ma sensu.
Kupiłem JA3 na GOG - jak / skąd mogę pobrać / zainstalować wspomniany ShowChanceToHit mod
Przecież to mod na Steam Workshop?
Nie wiem, może ktoś zapyta autora moda na Steamie by udostępnił gdzieś indziej? Może ktoś posiadający grę na Steamie wyciągnie pliki z folderu z grą o ile to w ogóle możliwe?
Czy ktoś wie czy w przyszłości będzie można kupować broń przez laptopa? Bo na początku nie ma takiej opcji.
najlepiej napisać bezpośrednio do THQ może to coś da:
Write emails to THQ, maybe if we are persistent enough, they change something about their behaviour.
https://www.thqnordic.com/company/contact
Myślę, że w ten sposób twórcy chcieli nas zachęcić i niejako zmusić do rozsądnego korzystania z różnych broni i do własnoręcznego craftowania amunicji. Ja grałem na weteranie i przyznam, że parę razy miałem sytuację z niewielką ilością nabojów, ale po to nosiłem kilka różnych broni różnego kalibru, żeby nimi żonglować. Wreszcie w mid-game możemy własnoręcznie craftować amunicję.
O podobnie jak kamuflażu to sklepu Bobby's Ray też brak - Twórcy czekamy na patche / a Fani na mody:
I purchased JA3 on GOG - how to download / use ShowChanceToHit mod - please
Panowie warto instalować ten mod ShowChanceToHit? Co myślicie?
"Steam users now have 3 new mods available - GOG legal users 0 (ZERO) mods - unfair conditions (the JA3 price was the same on Steam and GOG)
Warto,w koncu mozna zaplanowac taktyke a nie liczyc na farta.Dzis uruchomilem modzika i odrazu zagral;em od nowa.Wczoraj zrobienie pierwszej wyspy zaejelo mi oklo 9h dzis moze ze dwie,po czesi dzieki temu ze sie naumjalem jak walczyc po czesci dzieki modowi.Z tym modem mozna sie pokusic w granie na wiekszym poziomie trudnosci.
Trochę to dziwne RTX4070TI, 32Ram + I7 - 3840x2160 +dlss2 mega spadki d0 50 FPSow. Nvidia GF Experience:
"Gra nie może zostać zoptymalizowana"
W budzie coś huczy, zaraz rozkręcę lub sprawdzę HW64....
W 2K w miarę.
Niestety patologia techniczna trwa.
Klimat gry świetny btw.
odbicia musisz zmniejszyc na niskie/srednie albo wysokie jak masz hiper wypasione chlodzenie GPU. do ULTRA to juz cieklego azotu potrzeba chociaz roznicy w grafice zadnej nie zobaczysz no chyba ze wylaczysz calkowicie odbicia ;)
Nie wiem czy dobrego dila zrobiłem ale jak coś to na CDKeys JA3 do wyrwania za niecałe 130 zeta.
raczej juz tylko mody moga uratowac ta gre bo generalnie to szalu nie ma, a wiele mechanik jest fatalnie zaprojektowanych juz na dzien dobry. przykladowo takie skradanie (a raczej imitacja skradania), ktora do przeprowadzenia jakichkolwiek bardziej zaawansowanych manewrow w "turowej grze taktycznej" wymaga koreanskiego micro i 400 akcji na minute aby zrobic cos jednoczesnie wiecej niz jedna postacia w druzynie :) hybrydowy design rozgrywki zwyczajnie nie ma sensu w takich grach. tutaj nawet taktyczne rozstawienie druzyny na mapie nie jest czesto mozliwe z uwagi na losowe patrole przeciwnikow wiec sama gra forsuje na graczu silowe rozwiazania i sroga wymiane ognia w wielu przypadkach albo solowanie calej mapy jedna postacia jak w grze Commandos :) to juz od biedy dali by chociaz kolejkowanie polecen i pauze taktyczna albo jakas mechanike synchronizacji tego co robi druzyna z jakims aktywatorem jak w innych grach. inaczej rozgrywka bedzie plaska i jednowymiarowa przez calusienka gre i wiekszosc walk bedzie sprowadzac sie do tych samych flakow z olejem.
JA CENTER zamieszczono słuszne uwagi:
w niektórych momentach słaba optymalizacja, czasami potrafi zlagować, szczególnie przy zoomach,
szata graficzna jest standardowa, nie budzi ona raczej zachwytu oka,
brak szansy na trafienie w oficjalnej wersji, chociażby jako wybór,
brak wszystkich najemników,
twarze niektórych naszych bohaterów dość mocno odstają od oryginału,
postacie mają zawsze jeden ubiór, nie widać na nich zmian, gdy miksujemy im garderobę,
najemnicy idą zawsze po wytyczonej ścieżce, nawet jeśli znajduje się na niej widoczna mina,
Shadow nie ma na sobie takiego mocnego i charakterystycznego kamuflażu jak w JA2,
niedziałający poprawnie tryb skradania, wrogowie i tak Cię zobaczą,
mało intuicyjny interfejs,
brak możliwości zmiany kąta kamery podczas zoomowania,
brak możliwości przejścia w dowolnym momencie w tryb turowy, gdy wróg jest w sektorze,
nie zaimplementowano podczas walk, możliwości obrócenia najemnika stojącego w miejscu,
gra nie ma prostej mechaniki, jest trochę skomplikowana ponieważ system zależności jest duży i trzeba się tego nauczyć i poświęcić na to dobrych kilka godzin,
małe mapy,
brak minimapy.
Ten co pisal recenzje to pewnie jest w stanie zmarnowac "swietny" nawet na kawalek kurczaka.
Mam coraz wieksze watpliwosc, ze dozyje tego nextgena w ktorym postacie nie beda mialy przyklejonej broni do plecow.
Sortowanie przedmiotow zostalo zrobione przez osobe, ktora nie widziala poprzednich czesci ani zadnej innej gry komputerowej.
Gdybym kupil gre, to dopiero bym narzekal...
ktos jak chce sobie poszczelac bez zbednego zawracania sobie glowy taktyka to gra mu przypasuje.
kolejna ciekawostka. po wykopaniu zepsutego fajansu z masowego grobu na pierwszej wyspie druzyna zostaje nagrodzona klątwa obnizajaca morale i odejmujaca nam na ZAWSZE punkty akcji calej druzyny (-1 lub -2). jak ktos tego nie zuwazyl to pewnie ucieszy sie, ze moze zaczac gre od nowa :D
Aktualna lista pogrubione nowe dodane - JA CENTER zamieszczono słuszne uwagi:
w niektórych momentach słaba optymalizacja, czasami potrafi zlagować, szczególnie przy zoomach,
szata graficzna jest standardowa, nie budzi ona raczej zachwytu oka,
brak szansy na trafienie w oficjalnej wersji, chociażby jako wybór,
brak wszystkich najemników,
twarze niektórych naszych bohaterów dość mocno odstają od oryginału,
postacie mają zawsze jeden ubiór, nie widać na nich zmian, gdy miksujemy im garderobę,
najemnicy idą zawsze po wytyczonej ścieżce, nawet jeśli znajduje się na niej widoczna mina,
Shadow nie ma na sobie takiego mocnego i charakterystycznego kamuflażu jak w JA2,
brak skilla kamuflaż oraz zestawów do kamuflażu,
niedziałający poprawnie tryb skradania, wrogowie i tak Cię zobaczą,
mało intuicyjny interfejs,
brak możliwości zmiany kąta kamery podczas zoomowania,
brak możliwości przejścia w dowolnym momencie w tryb turowy, gdy wróg jest w sektorze,
nie zaimplementowano podczas walk, możliwości obrócenia najemnika stojącego w miejscu,
wybuch granatu nie powoduje powalenia przeciwników, dostają oni obrażenia stojąc w miejscu,
gra nie ma prostej mechaniki, jest trochę skomplikowana ponieważ system zależności jest duży i trzeba się tego nauczyć i poświęcić na to dobrych kilka godzin,
małe mapy,
brak minimapy.
- i można jeszcze dodać brak niezbędnej pauzy taktycznej
- brak sklepu internetowego Bobby's Ray - potrzebnego szczególnie przy niedostatkach amunicji
trenowanie najemnikow to jest juz absolutne przegiecie pały i czuc, ze nikt tego nie testowal. wystarczy zrobic wlasnego IMPa i dac mu maksymalna celnosc, zrecznosc, wiedze i zwinnosc (czyli najwazniejsze w sumie statystyki w calej grze) i wyznaczyc go na nauczyciela dla calej reszty. po paru sesjach (kasy starcza nawet i bez kopalni po wyczyszczeniu wyspy z samouczka) wszyscy maja te same maksymalne statystyki. nawet nie opuscilem wyspy, a mam juz wymaksowana druzyne 6 koksow rekrutow....
z tym ze tym sposobem dotrenujemy do wartości 85 max - jak rozumiem. To już trzyma jakiś tam balans i nie jest najgorzej - niech Twórcy w pilnym patchu zajmą się wymienionymi naprawdę podstawowymi brakami uniemożliwiającymi sensowną grę JA3,
to zalezy jak bardzo rozwiniesz swojego IMPa na pierwszej wyspie. ja na swoim mialem poczatkowo 85 (czyli max z kreatora postaci) ale po zrobieniu 1 wyspy juz mialem np 90 celnosci z awansow i znalezionych czasopism. problem polega na tym, ze bierzesz najtanszych rekrutow ktorzy maja sensowny poziom wiedzy, ktory zdaje sie wplywac na szybkosc szkolenia i po chwili wszyscy sa juz koksami lepszymi od legendarnych najemnikow ktorzy kosztuja 10 razy wiecej w utrzymaniu. jak dasz takim zawodnikom snajperki na ulepszeniach to zobaczysz czemu tworcy zdecydowali sie ukryc przed graczem szanse na trafienie ;) nie bede psuc Wam tej niespodzianki.
Dodam: wielokrotnie pisałem na ogólny kontakt: https://www.thqnordic.com/company/contact
- bez żadnej reakcji / odpowiedzi.
Panowie na spokojnie, dajmy twórcom dopracować grę. Baza jest dobra, moim zdaniem niewiele trzeba aby porządnie polepszyć rozgrywkę. Mam nadzieję, że THQ myśli podobnie :-)
OK OK OK oczywiście niech Twórcy spokojnie pracują i porządnie dopracują JA3 - ale muszę wspomnieć: przed premierą wystarczyło dać więcej pograć w "alfę" JA3 Fanom serii JA, bardziej wczytać się w sugestie i popracować trochę dłużej nad JA3 - najwyżej data premiery byłaby np. 14 sierpnia za miesiąc - i wtedy wydać naprawdę dopracowaną grę w podstawowych elementach serii JA od razu zasługującej na miano znakomitej - a nie wydawać jak najszybciej "BETĘ" JA3. Efekt: teraz musimy (jak zwykle) od razu czekać na "szybkie" patche i mody...
Niestety taki już znak naszych czasów, że wydaje się gry do premiery niegotowe. I tak JA3 jeszcze jest grywalne, bo jak pomyślimy o takim Cyberpunku, czy ostatnich pecetowych portach dużych gier to już w ogóle.
Zwróć uwagę, że piszesz z perspektywy fana serii, natomiast gra z perspektywy twórców musi na siebie zarobić i być jednak dostosowana do dzisiejszych wymagań ogółu graczy.
Widzę, że rozgorzała tutaj spora dyskusja na temat plusów i minusów gry, toteż postaram się jeszcze raz coś o niej napisać. Niestety tym razem bez linków do pełnego materiału.
Recenzja: Jagged Alliance 3 — Na to czekaliśmy aż 24 lata
Jagged Alliance 3 to solidny tytuł z gigantycznym dodatkowym potencjałem, który niestety nie został w całości wykorzystany na premierę. Dla fanów najważniejsze na pewno jest, że gra szanuje swoje korzenie, dokładając też coś od siebie i są to dodatki naprawdę trafione, zapewniające masę możliwości taktycznych. Tytuł ma parę problemów, jak na przykład ostro skopany balans, ale są to problemy, które da się wyeliminować aktualizacjami, bo podstawy gry i jej core został dobrze zaprojektowany. Do tego są w niej całe pokłady genialnego humoru i mnóstwo świetnych zadań pobocznych.
Jagged Alliance 3 na premierę jeszcze nie dorównuje legendarnej dwójce, ale ufam, że wkrótce dzięki patchom tak się właśnie stanie, a już dziś stanowi łakomy kąsek dla fanów serii.
+ Znakomite odświeżenie mechanik w zgodzie z klasykiem
+ Nie za duży i cholernie klimatyczny świat
+ Zapewniający mnóstwo możliwości system destrukcji otoczenia
+ Świetne zadania poboczne oraz bezlitosny czarny humor
+ Rozbudowany i co najważniejsze bardzo przydatny crafting
+ Wymagający i stawiający na taktykę system walki...
- ...z którym są spore problemy przez karygodny balans
- Interfejs sprawia miejscami problemy
- Nielimitowana amunicja wrogów, czasem niemożliwe strzały AI
- Naprawdę kiepski samouczek
Niestety nie mogę podać linka do pełnej recenzji, bo redakcja od razu usuwa mi wpis (chociaż sami nawet nie zrobili recenzji...). Jeśli ktoś jest zainteresowany, to na moim profilu na gol jest link do YT i recenzja tej gry, to będzie najnowszy film na kanale. Moje wrażenia są z wersji przedpremierowej, a deweloperzy już widzę zaczynają poprawiać balans patchami. Pozdrawiam
No tak, w 2023 to już prawie pełny sukces premiery gry jeśli "I tak JA3 jeszcze jest grywalne, bo jak pomyślimy o takim Cyberpunku"...
"gra z perspektywy twórców musi na siebie zarobić i być jednak dostosowana do dzisiejszych wymagań ogółu graczy." - tylko właśnie po to cierpliwie czekaliśmy prawie trzydzieści lat od genialnego JA2 (nie licząc tragicznie słabych prób kontynuacji, tylko w BIA miałem ochotę pograć) aby dostać NAPRAWDĘ godnego następcę zachowującego niepowtarzalny klimat ponadczasowej oryginalnej serii JA (JA JA2 JA2.5) i w ogóle wszystko co dobre w serii JA - skoro w tytule jest wprost JA3 - jednak to zobowiązuje...
Wiem, że liczyłeś na więcej na premierę, i wiem też, że żadne to pocieszenie, że wychodziły gry w dużo gorszym stanie na premierę, ale ten konkretny tytuł ma naprawdę solidne podstawy imho i dostrzegam w nim mnóstwo włożonego w niego serca przez twórców, tylko potrzebuje aktualizacji. Poczekaj parę miesięcy i myślę, że będzie to gra całkiem kompletna, na którą właśnie tyle lat czekaliśmy.
Dlatego mimo iż wprawdzie kupiłem grę to poczekam jeszcze z pierwszym ogrywaniem jak juz tytuł dostanie kilka porządnych aktualizacji. Są może jakieś informacje od dewelopera np. nad czym pracują?
Planują co najmniej 2 duże patche do tej gry, w których poza wyłapywaniem bugów, zajmą się też rozbudową narzędzi modderskich. Mają dodać edytor mapy, questów i najemników. To cel minimum.
Myślę, że będą wspierać grę co najmniej rok, co nie jest złym wynikiem, biorąc pod uwagę, że nie jest to duże studio AAA.
Grałem 5 godzin do tej pory i wielu bugów nie miałem szczerze powiedziawszy. Kilka drobnych glitchy. Gra się świetnie. O ile nie oczekujesz nowego 1.13 tylko odświeżone bazowe JA2 z nową fabułą, to będziesz się dobrze bawił.
"Planują co najmniej 2 duże patche do tej gry" czy możesz podać link - bo nawet na oficjalnym forum o tym nie piszą.
"[...] bo nawet na oficjalnym forum o tym nie piszą."
Kłamiesz, albo nie chciało Ci się dobrze wyszukać tych informacji.
Oficjalne forum (niezła ironia ;) ), dziennik dewelopera nr. 13. Link poniżej.
"All of these tools will be made available shortly after the release of Jagged Alliance 3. We want to focus on delivering a polished version of the game, and then release modding as part of the first major post-release update. The map editor and quest editor will come later on, with another major update, which will enable modders to create new maps, sectors, and entirely new campaigns. We're excited to see creators come up with their own stories and maybe even try to recreate Jagged Alliance 1 and 2 in JA3!"
Link:
https://community.jaggedalliance.com/index/dev-diaries/devdiary-13-co-op-mode-mod-support-r18/
juz sie zlecieli biali rycerze wiec powiem tylko raz. nie ma takiej argumentacji, ktora by bronila gre po premierze od takiej ilosci / jakosci bugow i kiedy problem tkwi w samym projekcie podstawowych elementow rozgrywki. to samo bylo z wyzej wymienionym cyberpunkiem.
No nie wiem, ogólnie oceny są mimo wszystko bardzo pozytywne. Ale w zasadzie to nawet w bardzo dobrze ocenianych produkcjach znajdą się malkontenci.
jak komus przekreci sie GPU przez to co robi gra z odbiciami to tez bedzie taka osoba malkontentem? bo i po cos podaja przeciez te wymagania techniczne i gre testuja przed jej premiera prawda? w normalnych czasach taki niedorobiony tytul zostalby wycofany ze sklepow czekajac na naprawe tak jak to co jakis czas robi jeszcze Sony na wlasnej platformie. bo tam gdzie brakuje kontroli jakosci zaczyna sie zrzucanie odpowiedzialnosci za testowanie produktu na klienta koncowego. wyobraz sobie co bedzie nastepnym krokiem kiedy juz nikt nie bedzie nikomu zwaracal na nic uwagi i tylko serwowal same pochwaly, a ty potem to kupisz. ludzie musza bardziej krytycznie podchodzic do rzeczywistosci.
O LOL, jak komuś przekręci się GPU to znaczy, że miał wadliwy egzemplarz. Tak jak procki, tak i karty graficzne mają zabezpieczenia przed przegrzaniem i w razie czego, po prostu się wyłączają / zmniejszają taktowanie. Ale jak ktoś kupuje noname karte, to tak pewnie ma... W ktorych normalnych czasach produkt został by wycofany? Pamiętam dobrze premierę Fallout 2. I jakie tam były bugi uniemożliwiające rozgrywkę na mapie świata. Czyli po ok. 1.5h miałeś koniec gry. A przypominam, że były to czasy bez netu a na patcha to czekało się, aż jakieś czasopismo zamieściło. I na koniec - a co jak komuś wszystko działa cacy??? Wystarczy spojrzeć na fora itp. itd. Dana gra sprzedaje się w 3mln kopii a na forach płacze tych samych 117 gości. Jaki to promil ludzi? To nawet jak kupujesz sprzęt AGD masz zawsze szansę, że coś może nie działać.
czasy tanich OEMow juz dawno minely cycu, a przekrecic GPU bardzo latwo biorac poprawke na to ile mocy potrafi zjesc nowoczesna karta. bo nie ma takich ukladow scalonych ktore by byly w 100% sprawne (nie ma czegos takiego jak 100% uzysk przy takim procesie technologicznym) i wlasnie dlatego potrafia padac przy wzmozonej pracy na wysokich temperaturach albo wlasnie przy duzym skoku mocy chwilowej na sekcji zasilania (powodzenia w kloceniu sie z producentem po takiej awarii). dawniej kiedy GPU nie mialy dedykowanego chlodzenia dla sekcji zasilania to zadna czujka termiczna Cie nie chronila (naprawialem kiedys karte 7800 GT, ktorej od temperatury odlutowaly i odpadly elementy sekcji zasilania). myslisz ze czemu ludziom padaja nowiutkie karty albo po paru zamiast kilkunastu latach? bo karta spokojnie moze podzialac znacznie dluzej niz wykazuje gwarancja producenta ale trzeba jeszcze o to samemu zadbac a nie odpalac na niej kazde badziewie po ktorym zaczna Ci jeczec i puszczac cewki itd. cofanie produktu to nic nadzwyczajnego bo takie SONY robi to do dzisiaj jak nie jest zadowolone z jakosci produktu na ktory narzeka masa uzytkownikow ich konsol. idz sie wkopac w pole ziemniaku bo do tego sie nadajesz.
Ocena to ocena zawsze jakaś tam będzie i to dla danej gry to sprawa subiektywna - tu istotne jest aby poprawili w/w wady uniemożliwiające SENSOWNA grę taką jak w serii JA przystało - i jeszcze zależy co dla kogo znaczy "sensowną" - bo "poszczelać" w JA3 to sobie można i teraz nawet bez wymienionych poprawek.
Po weekendzie mam 2 ekipy po 6 osob i ponad 50 sektorow zajete. Kazdy ma zmodyfikowana bron, tylko z amunicja krucho. Bawie sie rownie dobrze co ostatnio ukonczonym "Wartales". Gra daje mase frajdy i satysfakcji :)
Jezusie po co ci tylu najemnikow? ja mam 4 custom, barry ten mysliwy i oczywiscie Polak ammo od groma i ponad 1,5m dolcow.
"jak komus przekreci sie GPU przez to co robi gra z odbiciami to tez bedzie taka osoba malkontentem?" - zgadza się, musiałem wszystko obniżyć co się tylko dało do minimum kosztem jakości grafiki i efektów dla poprawy wydajności - bo laptop z pełnym RTX2070 8GB nie dawał rady przy tak marnej optymalizacji jaka jest i był tak głośny że nie dało się normalnie grać.
"tylko z amunicja krucho" - czy tego naprawdę nie dało się przewidzieć na etapie projektowania.
Dlatego też na w/w liście do poprawy widnieje: - brak sklepu internetowego Bobby's Ray - potrzebnego szczególnie przy niedostatkach amunicji
"w normalnych czasach taki niedorobiony tytul zostalby wycofany ze sklepow czekajac na naprawe" - tylko że ludzie już grają mężnie akceptując wszystkie niedoróbki. Dlaczego (i to przy przedsprzedaży sam kupiłem na GOG) Twórcy / studio wypuścili jak najszybciej BETĘ - nad którą i tak będą musieli dalej ciężko pracować jak chcą dalej sprzedawać grę - jak mogli dać "early access" przez kilka miesięcy i fani z łatwością wyłapaliby wszystkie poważne błędy przed premierą. Dla mnie to działanie bez sensu i tylko stworzyło niepotrzebne problemy - jak z tym developerskim firmowym modem na trafienie dostępnym tylko dla klientów co kupili grę na Steam - to nie w porządku.
Może jeszcze coś byłoby do dodania do aktualnej listy niedoróbek do poprawy:
w niektórych momentach słaba optymalizacja, czasami potrafi zlagować, szczególnie przy zoomach,
szata graficzna jest standardowa, nie budzi ona raczej zachwytu oka,
brak szansy na trafienie w oficjalnej wersji, chociażby jako wybór,
brak wszystkich najemników,
twarze niektórych naszych bohaterów dość mocno odstają od oryginału,
postacie mają zawsze jeden ubiór, nie widać na nich zmian, gdy miksujemy im garderobę,
najemnicy idą zawsze po wytyczonej ścieżce, nawet jeśli znajduje się na niej widoczna mina,
Shadow nie ma na sobie takiego mocnego i charakterystycznego kamuflażu jak w JA2,
brak skilla kamuflaż oraz zestawów do kamuflażu,
niedziałający poprawnie tryb skradania, wrogowie i tak Cię zobaczą,
mało intuicyjny interfejs,
brak możliwości zmiany kąta kamery podczas zoomowania,
brak możliwości przejścia w dowolnym momencie w tryb turowy, gdy wróg jest w sektorze,
nie zaimplementowano podczas walk, możliwości obrócenia najemnika stojącego w miejscu,
wybuch granatu nie powoduje powalenia przeciwników, dostają oni obrażenia stojąc w miejscu,
gra nie ma prostej mechaniki, jest trochę skomplikowana ponieważ system zależności jest duży i trzeba się tego nauczyć i poświęcić na to dobrych kilka godzin,
małe mapy,
brak minimapy.
brak niezbędnej pauzy taktycznej
brak siatki taktycznej
brak sklepu internetowego Bobby's Ray - potrzebnego szczególnie przy niedostatkach amunicji
postacie mają zawsze jeden ubiór, nie widać na nich zmian, gdy miksujemy im garderobę,
Dla mnie to zaden blad. Dzieki temu latwo ich odroznic. W opancerzeniu wszyscy wygladaliby jednakowo jak milicja. Uzyj wyobrazni, Luke!
Czy ja wiem - dobrze chronieni najemnicy wyglądają lepiej w późniejszej fazie gry.
Bo w grach jakoś fajnie widzieć postęp w statystykach i ekwipunku odzwierciedlonym w wyglądzie...
A teraz może wymienisz jakieś plusy tej gry dla balansu, czy atakowanie JA3 to jakieś Twoje nowe hobby na tym forum? Napisałeś już kilka podobnych postów, powtarzasz się.
Przy tym szukasz, czego by się przyczepić na siłę.
"twarze niektórych naszych bohaterów dość mocno odstają od oryginału" - którego? JA, czy 2? Bo już dwójka przyniosła zmianę wizji artystycznej i inny wygląd większości bohaterów, ale o tym już nie wspomniałeś.
Jest to najlepsza odsłona serii JA od JA2. Czy lepsza od JA2? Być może nie, ale i tak znalazła uznanie graczy, zdobywając 80% pozytywnych opinii na Steamie i 20k graczy w peaku.
Naprawdę nie widzisz progresu po JA Flashback i Rage? Jakoś nie pamiętam Twoich negatywnych postów, gdy tamte gnioty wychodziły. Grałeś w nie w ogóle?
Trochę więcej optymizmu, cieszmy się, że kultowa gra strategiczna dostała dobry sequel po 24 latach, rzadko takie rzeczy się zdarzają :)
Wsparcie Steam Workshop.
W ta jeszcze nie gralem.
Poczytaj mi mamo - tekst jest czytany przez aktorow glosowych.
System modyfikacji nie jest odrzucajacy mimo, ze ubogi.
No, ciezko, ciezko...
Moze tryb Multiplayer, ale nie wiem jak to wyglada, wiec sie nie wypowiem czy to plus.
Thx za merytoryczne uwagi i zachęcam wszystkich do poszerzania listy elementów do poprawy (jest też na forum JA CENTER)- oby Twórcy się teraz przyłożyli i porządnie dopracowali grę - to w naszym interesie, przecież kupiliśmy i zapłaciliśmy za JA3.
Jak pisałem, grałem jeszcze w BIA ale w "gnioty" typu Rage itd. nie miałem nawet ochoty grać.
Za to systematycznie gram w oryginalne naprawdę genialne JA JA2 JA2.5.
Dla mnie BIA bylo gniotem najgorszym ze wszystkich! Rage ukonczylem raz, a czesci od Jedynki do 2,5 przeszedlem mnostwo razy.
Back in Action był jedynie grywalny z modami a i tak przegrywał w starciu z grami Apeironu - Brigade E5 i 762 High Calibre/Hard Life
"brak wszystkich najemników," JA JA2 JA2.5 - niestety - dlatego te punkt jest na liście do poprawy...
.
U mnie Iwan pyta lisiczki Fox, po tym jak przeciwnikowi rozwalila leb jednym strzalem: na pewno nie jestes z Rosji? Nasze kobiety to najlepsze snajperki.
cóż, w obecnym klimacie raczej można się tego spodziewać
gdyby tylko jeszcze były zabawne, ale współcześni twórcy mają problemy z pisaniem dialogów więc lepiej niczego się nie spodziewać
spoiler start
a i tak się rozczarować
spoiler stop
jakby tylko nie było prawdziwej wojny=tragedii to te teksty Iwana nawet byłyby dobre i wnosiłyby do gry klimat - jak celne uwagi Bonda...
Najlepsza gra, turowo-strategiczno-taktyczna jaka do tej pory wyszła, bywa trudna momentami ale gra się w to bardzo przyjemnie, były wielkie obawy patrząc na dotychczasowe gnioty, ale w tym wypadku kompletnie nie potrzebnie.
A tutaj porównanie biendego minimalistycznego ekwipunku naszej najemniczki z Ja 3 tym z Ja 2. Powinien zostać poprawiony i bardzej rozbudowany.
Dlaczego dałeś do porównania zmodowanego JA2?
I w czym niwy ten nowy ekwipunek jest biedniejszy? Nadal masz hełm i pancerz, dodatkowo teraz 2 bronie zamiast 1. Statystyki się co prawda nie wyświetlają co jest trochę upierdliwe, bo trzeba zamiast tego najeżdżać na avatar.
Ale poza tym to tylko kilka slotów na krzyż, inaczej rozmieszczonych na ekranie i tyle.
@ pieterkov
Nie ma opcji takich w ekwipunku: jak był w J2.W trzeciej części nie możesz założy gogli, czy noktowizora poprawiających strzelanie , brak założenia słuchawek poprawiających wykrywalność wroga. Brak kurtki zwiększającej twój pancerz.
Szczerze ? Niebo a ziemia. Każdy widzi różnicę. Nawet w wersji bez 1.13 dla JA2.
Jakbyśmy się cofnęli o wiecej niż ćwierć wieku. Mam nadzieję że Twórcy to przeczytają i JA3 dopracują.
Może za 5 lat sprawdzę czy da się w to grać w ogóle jak patchy z 10 wyjdzie
Dużo osób pisze, że jest problem z amunicją, zgadzam się z tym i nasuwa mi się rozwiązanie, na które nie wiedzieć czemu nie wpadł producent gry, czyli; pokonany wróg strzelał z danej broni i miał przy sobie jakąś liczbę amunicji, która po jego śmierci nie powinna się zmieniać, czemu nikt nie wpadł na tak logiczne rozwiązanie, bo gra była by zbyt łatwa? Kolejny nonsens to zwierzęta takie jak hieny i krokodyle, które są tresowane i atakują tylko nas. Czy ktoś widział tresowane hieny i krokodyle, oczywiście mogą się znaleźć w grze ale powinny być "neutralne" i atakować obydwie strony. Kolejna sprawa, która jak na grę wydana w 2023 roku, czyli brak wpływu na wygląd postaci na założony strój, zbyt mała liczba możliwości wyboru wyglądu naszej postaci. Brak aktywnej pauzy to już tragedia.
Brak sklepu internetowego, a w 2 był i to też logiczny, bo wymagał odbicia lotniska, gram krótko więc może się mylę ale nie zauważyłem miejscowych sprzedawców, co za tym idzie brak możliwości sprzedaży rupieci, a diamenty sprzedają się wyparowują nam z ekwipunku. System ran, przecież najemnicy zostają trafieni w konkretne miejsce, a po walce są to rany, chyba można by to rozbudować, dostał w nogę to przez kilka dni, nawet po opatrzeniu kuleje i spowalnia grupę, apteczki które tworzy się na zasadzie zbierania liści też mnie nie przekonują. Ja jestem tylko graczem, dlaczego w śród twórców gier brak takiej właśnie osoby, która doradzi, wytłumaczy pewne mechaniki, zarzuci absurdy innych mechanik. Ekwipunek, który przeskakuje teleportacyjnie od najemnika do najemnika, fatalne rozwiązanie plecaków, brak możliwości wyposażenia w inny, przecież takie rozwiązania w innych grach są, dlaczego nikt tego faktu nie zauważył i nie wprowadził do tej gry.
Na koniec dodam, że gra w porównaniu z poprzednimi gniotami pokazującymi się pod szyldem JA po wszystkich udanych wariacjach na temat JA2 wypada nawet nieźle, tylko trzeba poprawić te kilka mechanik i będzie naprawdę w co grać. Przydało by się też dorzucić większą mapę, np. kolejną dużą wyspę co chyba jest banalnie proste. Ja oceniam na razie na 7, ale z potencjałem po poprawkach i przy udziale moderów na 9 lub więcej, czekam i trzymam kciuki, że to się uda.
Jeszcze dołożę wygląd przeciwników, ciężko opancerzony przeciwnik, w stroju plażowy i słomkowym kapeluszu, to robi wrażenie.
Już są dostępne najważniejsze mody ze steam (jak pisałem kupiłem na GOG) poprawiające część wymienionych braków JA3 - z pauzą taktyczną na czele. Teraz da się jakoś tam grać z modami - ale - można było tak od razu.
Zainstalowalem pare modow... Aktywna pauze, niewyczerpane zloza diamentow i szybsze zbieranie przedmiotow po walce. Jeszcze musze poszukac moda na wiecej amunicji.
A możecie po krótce napisać jak pobrać i zainstalować te mody ? Na steam, mimo że subskrybuje to pobrać moda nie mogę i nie wiem za bardzo o co kaman.