Deweloperzy wspierają Rockstara odnośnie do grafiki w GTA 6
Tylko debil mógłby uwierzyć, że tak będzie wyglądał finalny produkt... czyli jakaś połowa intenetu :)
Przecież to były jakieś buildy testujące konkretne skrypty. Ktoś naprawdę oglądając build prosto z edytora silnika wyciągnął wnioski, że gra będzie brzydka czy, że się zacina i są placeholdery a nie obiekty z 4k teksturami?
Ktoś naprawdę oglądając build prosto z edytora silnika wyciągnął wnioski, że gra będzie brzydka
a czytałeś komentarze pod tekstem o wycieku na GOLu? :)))
Dla każdego kto ma IQ wyższe od co głupszego szympansa, to raczej oczywiste że wczesny build graficznie wygląda słabo. Na tych wyciekach i tak dużo lepiej wygląda niż gry pokazane tutaj, ale to kwestia tego samego silnika co RDR2 więc łatwo im użyć stworzonych już assetów do stworzenia bazy gry.
Najgorsze z jaką pewnością ten debil to napisał. Pełno takich niedorozwojów się później wypowiada na necie i to w każdym możliwym temacie. Jakiś ban powinien być za takie durne teorie.
Sam trochę się bawie w produkcję gier i tworząc jedną z pierwszych minigierek popełniłem błąd robienia grafik jako pierwsze
A więc tak jak powiedziałem, zacząłem od grafik, spędziłem nad nimi dobrych kilka tygodni a potem zabrałem sie za robienie całej reszty
I w połowie produkcji okazało się że modele postaci są najzwyczajniej w świecie za duże i nadają sie co najwyżej do wyrzucenia, cały tydzień roboty nad nimi a okazało sie że musze je robić na nowo.
Jedyna sytuacja w której ten typ z twittera może mieć w pewnym sensie racje to gdy tworzysz grę na silniku w stylu rpg maker na kupionych assetach bo nie chce ci sie albo nie umiesz zrobić własnych, wtedy tak, tworzenie gry zaczynasz od kupienia paczki idealnie dobranych i pasujących do siebie grafik bo innych nie masz.
Ale w małych indykach to warto żeby tak w połowie produkcji gra jakoś wyglądała bo inaczej ciężko ją gdzieś pokazać albo nagrać wideo, mało kto też sięgnie po demo jak ze screenshotów wieje brzydotą
No w połowie to tak
Ale nie na samym początku
Ba nawet i w 3/4 produkcji można zacząć ją upiększać o porządne grafiki i wrzucać do sieci trailer i screeny
A do tego momentu lepiej jest robić proste modele które zrobisz w chwile niż zaawansowane grafiki na które poświęcisz kilka dni
Ło panie, ale mnie komentarze na GoLu powiedziały, że GTA6 toż to tragikomedia jest i to już kuniec Rockstara bydzie! I komu tu wierzyć!? Płatnym agentom NWO co robiom gry, czy uczciwym ekspertom od wszystkiego z sekcji komentarze? No ja swój rozum mam więc swoje wiem!
Tosz to som słowa prawdziwego Polaka, patrioty!
Polać mu kurła!
Nie ma co sie dziwic. Ludzie nie wiedza jak dzialaja podstawowe rzeczy.
Ostatnio kolezance powiedzialem ze wyswietlacz na jej smartphonie ma milion malutkich niewidocznych kropeczek ktora kazda zapala sie na inny kolor to patrzala na mnie jak na wariata i myslala ze ja nabieram.
A wy oczekujecie ze zrozumieja skomlikowane zasady prototypowania silnikow i mechanik graficznych przy produkcji gier?
ale kolezanka pewnie z kims innym chodzi sypiac, takze nie zaimponowales jej
PS: dobrze, ze mamy takich wszechwiedzacych jak ty ekspertow od wszystkiego
marnujesz sie na tym forum
No i po co ma to wiedzieć? Ty znasz zasadę działania każdej jednej technologii jaka istnieje?
No i po co ma to wiedzieć?
Zeby pozniej nie pisac debilnych komentarzy ze to GTA 6 wyglada brzydko.
Miszcz tytułów.
Koleś nieźle się odkleił. Ja tam się na deweloperce zupełnie nie znam ale z tego co kojarzę jako totalny laik to wszelkie poprawki/usprawnienia graficzne raczej są domeną finalnych etapów produkcji a nie początkowych.
Tylko debil mógłby uwierzyć, że tak będzie wyglądał finalny produkt... czyli jakaś połowa intenetu :)
Podobnie jak z ocenianiem i analizowaniem ficzerow w grze na podstawie filmików z wczesnego devu :) A na golu juz taki tekst ktoś popełnił :)))
Sam trochę się bawie w produkcję gier i tworząc jedną z pierwszych minigierek popełniłem błąd robienia grafik jako pierwsze
To nie jest błąd, ID Software podczas tworzenia swoich pierwszych gier (do quake1 chyba) miało zasadę - "od razu rób dobrze i tak jak w finalnym produkcie" - chodziło głównie o to, że w małym teamie nie ma czasu aby wracać do czegoś i poprawiać. Podobnie było z prototypowaniem, które było ograniczone do absolutnego minimum.
Też popełnili ten sam błąd
Ty od razu nie wiesz nawet co tak dokładnie będzie w finalnym produkcie
Dlatego używa się zrobionych prosto i na szybko placeholderów
Dopiero gdy masz już wszystko prawie że gotowe to robisz wszystkie grafiki tak jak to ma wyglądać w finalnym produkcie bo już wiedzą co w ich grze będzie
Też popełnili ten sam błąd
To nie jest błąd, to jest kwestia podejścia, ani Carmak ani Romero nie mówią o tym podejściu jako o błędnym, w przypadku małych teamów i tego typu projektów jest to jak najbardziej uzasadnione. Serio, nie musisz mi tłumaczyc jak sie robi gry :) Polecam pooglądać sobie postmortem do Dooma albo poczytać o historii ID software, można dowiedziec się bardzo dużo ciekawych i cennych rzeczy i procesie developmentowej - idealnie dla osoby początkującej a i zaawansowana moze sie czegos dowiedzieć :)
https://tomlutzenberger.github.io/id-software-programming-principles/
Ja juz po tym co widzialem wiem, ze to bedzie wygladac zajebiscie. Juz widac, ze pod wzgledem grafiki i animacji to bedzie poziom wyzej niz rdr2, a ten do dzis wyglada zjawiskowo. Jak to porzadnie oteksturuja itd pododaja filtry to bedzie mega kozak
A tylek Luci chyba wrzuce sobie w avatar, tak mi sie podoba
Dziekuje, czy moge liczyc rowniez na drobna nagrode pieniezna?
Poczekaj aż go doszlifują i okraszą Ray Tracingiem. A potem wyjdą mody na sam tyłek. Miodzio.
zeby sie nie zesrali zaraz z bolu w tym rockstarze itp.
wielkie mi odkrycie, ze wiekszosc ludzi nie ma specjalistycznej wiedzy z gamedevu
debil bo nie zna sie na tworzeniu gier?
Dobrze że ich wspierają, bo po tych wpisach na Golu pracownicy Rockstara Na pewno byli załamani.
Takie materiały z wczesnych etapów produkcji powinny być częściej normalnie udostępnianie. Przynajmniej uświadamiłoby to co poniektórych jak wygląda produkcja gier i jak bardzo złożony to jest proces.
Ale prototyp God of war wygląda dużo bardziej epicko niż gotowa gra, z pojedynku supermana z omnimanem tyle że bez latania zrobiło się pospolite siekanie toporem
Do sakkra. Zamiast wyzywać ludu bez powodu to może pomyśl że nie każdy jest producentem gier i nie każdy wie jak to wygląda od środka.
Gdyby to jeszcze na tym wycieku wyglądało jak GTA IV, to można byłoby zrozumieć "oburzenie" ale przecież to już na tych filmikach wyglądało lepiej niż GTA V. Gdyby z taką grafiką wyszło finalnie to nikt nie miałby prawa narzekać, a będzie przecież jeszcze lepiej.
No ale dziwisz się? Te ameby co krytykowały grafikę z wycieków nie mają zielonego pojęcia co znaczą słowa "wczesna pre alpha gry".
Mam microsoft edge, od jakiegoś czasu nie wyświetlają mi się informacje/obrazki z twitera. Też tak macie? W tym artykule nie widzę tych filmików z twitera (odnośniki do innych gier widzę, ale pozostałe biała plama). Antywirus microsoftu, bloker reklam włączony (jak wyłączę to bez zmian).
zobaczylem fragmenty tego wycieku i pomyslalem "sa dyskoteki, palmy, mozna wchodzic do fastfooda czyli spoko bedzie klimat i fajnie ze juz sa blizej konca niz myslalem"
do glowy mi nie przyszlo, ze sa tacy idioci co beda hejtowac bo im sie nie podoba grafika w jakims wycieku wczesnej wersji gry
”ludzie nie są tacy głupi jak nam nam się wydaje, są dużo głupsi” -Tomasz Lis
Co oni się tak wszyscy przejmują nagle? Gra i tak jak wyjdzie zarobili miliardy zielonych. A drugie tyle na module Online.
Tępi gracze nie rozumieją tego co widzą, a potem wyciągają wnioski kompletnie wyssane z palca.
Do dziś pamiętam jak przed premierą CP2077 pojawił się news na temat tego że jakiś dev napisał na tt że będzie można wchodzić do "wielu budynków", a tępi gracze oczywiście z jakiegoś powodu uznali że do KAŻDEGO będzie można wchodzić i że oni będą wchodzić na samą górę i skakać sobie po dachach. Po premierze kiedy się okazało że tak się nie da, nigdy się tak nie dało i nikt nikomu tego nie obiecywał, to na reddicie wylało się szambo bo - chlip, chlip, cedep mnie oszukał, chlip, chlip.
Gracze to w przeważającej większości idioci, który muszą mieć wszystko tłumaczone łopatologicznie bo nic nie rozumieją, a potem przez swoją ignorancję nękają devów w social mediach. Bardzo ważna i bardzo potrzeba akcja.
Chyba bardziej chodziło o to że pomimo upływu 10 lat (ponad bo premiera niewiadomo kiedy) gra wygląda jak gta 5 2.0 pod względem fizyki, tego samego beznadziejnego silnika (widać na jednym filmiku jak tekstury w odległych przedmiotach się doczytują gdy celuje się z broni). Zapewne też można się spodziewać tego długiego do granic możliwości wczytywania przy uruchamianiu. Po tych pieniądzach które zarobił R i take2, po tak długim czasie ludzie oczekiwali GTA w nowej technologii a widać że R tka gta 6 z tego co miał w gta 5 to + zrobią trochę ładniejszą grafikę i dodadzą parę animacji. Poziom pozostanie z gta 5 a więc rozczarowanie biorąc pod uwagę że dysponują potężnym ps5 itp a nie ps3 czy krytykowanym ps4 za procesor tabletowy.
Podobna sytuacja byla z TLOU2, przecieki fabularne wyrwane z kontekstu i potem hurr durr 0/10
Mnie bardziej zastanawia dlaczego we wczesnej wersji Control bohaterce prześwituje spódnica, gdzie widać majtochy i na dodatek jest dobrze odżywiona.
Efekt Dunninga-Krugera – błąd poznawczy polegający na tym, że osoby niewykwalifikowane w jakiejś dziedzinie życia mają tendencję do przeceniania swoich umiejętności w tej dziedzinie, podczas gdy osoby wysoko wykwalifikowane mają tendencję do zaniżania oceny swoich umiejętności - źródło Wikipedia
GOL uczą i bawią.
Ja kojarzę Rockstar tylko z tego, że pozywają do sądu osoby co poprawiają ich gry modami. Mam im współczuć?