Assassins’s Creed Mirage już oficjalnie. Ta gra to wielki powrót do korzeni
Ale dramat ten pokaz. Nie pokazali nawet gameplay'u, ale pre order można składać.
Co? Zwiastun nowego asasyna który wygląda jak gra z uniwersum Assassin's Creed?
Oręż, stroje i bieganie po dachach? Rany jak ja się tym jaram... tylko ten zombiak na końcu jakoś tak mi nie pasuje.
Zapowiada się to aż za dobrze. No ale to ubisoft, więc nie robię sobie wielkich nadziei.
Płynniejszy parkour, walka bardziej w starym stylu, lepsze skradanie się. Jak to czytam to flashbacki z Unity mam bardzo silne. Jaram się jak nigdy na Assassyna.
CGI jest cudne (ten klimat!), ale to niestety nie gameplay ;/. No i jestem ciekaw systemu walki, bo to jednak ważny aspekt w tej serii, ale na jego temat Ubi milczy.
Może w końcu będzie to prawdziwy Assassin's Creed bo ostatnim był Syndicate 7 lat temu.
Z jednej strony cieszę się z powrotu do korzeni, ale z drugiej to takie trochę żerowanie na nostalgii. W dodatku nie pokazali żadnego gameplayu, ale pre-orderować już można.
Kolejna sprawa to cena. Gra kosztuje $49.99 co mi deczko śmierdzi. Odnoszę takie wrażenie, że nie robi tego zespół odpowiedzialny za główną serię, tylko mniejsze, poboczne studio.
No tak, przecież masz przecież nawet to napisane. Jeżeli chodzi o skalę to pewnie będzie coś w rodzaju AC: Rogue.
Widzisz, ślepy ja, bo za pierwszym razem jak czytałem newsa to gdzieś to przeoczyłem. Mea culpa.
z drugiej to takie trochę żerowanie na nostalgii.
W jakim sensie?
Akurat DLC Wrath of Druids bylo naprawde fajne. Zwlaszcza misje z golebnika. Bardzo wlasnie przypominaly wczesniejsze odslony serie. Zabij kogos/ukradnij bedac niezauwazonym. W niektorych misjach trzeba bylo niezle poglowkowac i nauczyc sie tras straznikow na pamiec.
W jakim sensie?
Mi to wygląda na taką próbę odtworzenia uwspółcześnioną wersję pierwszego AC. Patrzcie, arabskie miasta. Patrzcie, będzie nacisk na parkour i skradanie. Patrzcie, obcina sobie palca zupełnie jak Atair!!!
Coś mniej więcej takiego. Na razie tak tylko gdybam, bo nic konkretnego nie pokazali, ale kto wie, może akurat wyjdzie z tego coś na prawdę dobrego i ciekawego.
Ale dramat ten pokaz. Nie pokazali nawet gameplay'u, ale pre order można składać.
Pewnie jeszcze nie skończyli gameplayu mają tylko pokazowy render tego o czym gra może być
/\ przeestań, cała gra jest praktycznie gotowa trzeba tylko skleić wszystko do kupy troche assetów z poprzednich części drzewa z origin, pare broni z innej częsci.. tylko mapke nową tworzą w kolejnych częściach ah i oczywiscie zawsze górnolotna fabuła. To co będzie dla ubisoftu nowością to wycięcie rpgowych mechanik. Ale mam nadzieje że jakiś wybór co do ubiorów broni i wyposażenia zostawią tylko bez tych cholernych leveli
Wygląda świetnie i jako fan AC biorę na premierę ale boli mnie to, że pewnie jesień 2023, a tutaj dalej będzie XOne i PS4. Czyli nic ponad to co widzieliśmy się nie pojawi. Bedzie ewentualnie tylko ładniej na obecnych konsolach.
Po za tym jestem ciekaw historii Basim i tego jak Loki go przejmował.
może i trochę słabo że żerują na nostalgii wracając tak nagle do starej formuły
ale spoko, ja kocham całą serię równą i przejdę całość z radością na 100% tak jak przeszedłem wszystkie poprzednie odsłony
Bardzo cieszy mnie miejsce akcji - mam nadzieje, ze będzie dużo retrospekcji z czasów ISU Sumerów (tak jak od lat marzyłem), a i ten Bagdad wyglada ciekawie.
Oby tylko sama gra była równie udana skradanką co Hofman Blood Money, a nie nudzeniem w stylu pierwszego AC sprzed 15 lat.
Jaki powrót do korzeni?
Spójrzcie na dlc fantasy miecz i konik.
Strzelający promieniem miecz z Unity coś ci mówi czy nie bardzo? A może jabłko "zamrażające" przeciwników, które używał Ezio? Dalej nic? Ojej
Jaki powrót do korzeni?
Spójrzcie na dlc fantasy miecz i konik.
Mówisz o serii, która już w pierwszej części miała kosmitów. (:
Klimaty bliskie pierwszego asasyna, bractwo asasynów w centrum wydarzeń, pełne kredo zamiast ciągłego powtarzania "nic nie jest prawdziwe...", gameplay nastawiony na działania skrytobójcze - wszystko zapowiada się na dobry powrót do korzeni.
Mam nadzieję, że parkour, miasto oraz gameplay będzie przypominać AC Unity, które pomimo hejtu i bugów na premierę był pierwszym asasynem, który podczas gameplayu dał mi poczuć się jak na pierwszym zwiastunie, który wypuścili do tej serii. Oczywiście nie mówię o kopiowaniu 1:1 ale rozsądnym rozwinięciu podstaw, które tam były dobre. Dobrze by było gdyby wreszcie dali do gry jakąś naprawdę sensowną mechanikę walki - najlepiej taki, który nie uczyni naszego asasyna maszyną do zabijania. Walka powinna być ostatecznością i nie sprawdzać się przeciw licznym przeciwnikom bo w innym razie całe skradanie nie ma najmniejszego sensu.
Sporo miejsca na zwiastunie poświęcili również treningowi głównego bohatera - fajnie by było gdyby tym razem szkolenie protagonisty nie zamykało się w tygodniu ćwiczeń i wykonaniu prostego samouczka. Może dałoby się pożenić rozwiązania RPGowe z klasyczną formułą? Np. pozwalając rozwijać naszą postać w takich kategoriach jak parkour, skradanie, zabójstwa, złodziejstwo, ukrywanie się itp. Na zwiastunie widać moment, w którym bohaterowi nie udaje się wdrapać po murze. Może to sugestia, że będziemy rozwijać umiejętności parkouru w trakcie gry? Mi osobiście bardzo takie rozwiązanie by pasowało bo zawsze mnie irytowało gdy nasz protagonista przechodził tygodniowy kurs i stawał się wyszkolonym zabójcą w czasie krótszym niż tego wymagają papiery kontrolera wózka widłowego...
Podsumowując - oby wyciągnęli esencję AC1 (tło fabularne, motyw bractwa, miejsce akcji), wykorzystali to co świetnie zadziałało w Unity (skradanie, parkour, miasto) i ubrali to w nowe szaty (poprawiony system walki, sensownie zaimplementowany rozwój postaci, oprawa audiowizualna).
Akurat powrót do korzeni to nic takiego wspaniałego, seria właśnie za mało się zmienia i ewoluuje na przestrzeni lat. Fajnie, że jest dużo domków, po których można skakać i ciasnych przestrzeni. Liczę, że nie będzie autoskalowania poziomu przeciwników, no i mniej wszelkich znaczników randomowych. To że w Valhalli seria odeszła od assassyńskiego klimatu nie było problemem.
Valhalla była bardziej asasynowa od Odyssey i Origins. No i bądź co bądź seria znacznie wyewoluowała przez te lata. Od formuły miejskiej AC1, przez formułę morską Black Flaga, do formuły RPG obecnych odsłon.
Wielki powrót? Powrót tak, ale nie wielki. To będzie mniejsza gra, która pierwotnie miała być kolejnym dużym DLC do Valhalli. Cena również jest niższa od standardu przynajmniej $60.
Zależy jak na to spojrzeć. Podobna sytuacja była z Far Cry Primal, które też początkowo miało być dodatkiem do FC4, a finalnie urosło do rangi samodzielnej produkcji. O ile można się zastanawiać na ile dobrym pomysłem było wtłoczenie w formułę FC gry osadzonej w prehistorii, tak pod względem wartości produkcyjnej nie miało się w nim poczucia obcowania z czymś uboższym od pełnoprawnej gry.
Ja tam czekam . Przeszedłem 3 ostatnie AC i są to naprawdę fajne i klimatyczne gry ... gdyby nie były podpięte pod serie AC. Origin , Odyseja, Walhalla - Bardzo fajne gry, ale totalnie beznadziejne assasins creed . Czekam na taki wielki powrót. Brakuje mi tego co było w Unity.
Pewnie kupie po premierze
To zbyt piękne, by było prawdziwe, Gdzie jest haczyk? Kampania na pięć godzin? W końcu ta niska cena (199 zł? Skąd takie info, przy obecnym kursie złomówki?) musi z czegoś wynikać...
BTW - wiedziałem, że skądś znam ten głos :P
Sam nie wierzyłem w tą cenę, ale taka właśnie jest w sklepie Ubisoftu, preorder wersji PC to 199,90zł, a konsole 229,90zł.
bez sensu / jeśli powrót do korzeni najlepsze AC to Origins / Odyssey / Valhalla która jest dla mnie najlepszą odsłoną serii najbliżej zbliżająca się do W3.
2 to może najlepsza była 10 lat temu, bo teraz jest to tak sztywne i nudne że nie da się tego przejść, a uwierz że próbowałem kilka razy. Podejrzewam że duża część osób w dwójkę nie grała ładnych parę lat, i przy pomocy wspomnień i nostalgii nadal wydaje im się to najlepsza część, ale jakby to włączyli teraz mogli by się mocno zdziwić, bo żadnej tam wybitnej fabuły nie było, a o rozgrywce już wspomniałem. Nie do strawienia w tych czasach.
Przeszedłem ostatnio trylogie ezio na ps4
Wbiłem 3 platyny gra jest dalej grywalna nic się nie zmieniło Poprostu dzieciaki sie nie mogą przyzwyczaić do starszej gry to wszystko pozdrawiam;)
Grałem w dwójkę ponownie rok temu. To dalej wybitna gra. Najlepszy Asasyn zaraz po Unity.
Na papierze to wszystko brzmi super, zobaczymy jak wyjdzie na gameplayu.
Jeśli jednak to będzie faktycznie powrót do starej formuły to mam nadzieję, że sprzeda się świetnie i Ubi zacznie robić całą serię tych "spin offów".
No i tak ma być. Też mi się nie podobał ten dziwny kierunek w którym seria skręciła w ciągu ostatnich lat.
Chyba pierwszy assasyn od ac3 którego KUPIE o ile jednak na gamepleyach nie okaże się że ten trailer to tylko zasłona dymna a otrzymamy klona oddysey
Widzę, że ich postanowienie, by już zawsze mieć wybór płci w grach długo nie wytrzymało.
Teraz bedzie trąbienie o tym na okrągło a gra i tak okaże się co najwyżej średniakiem
Quaz, czy to Ty?
Jaram się strasznie, bardzo lubię te klimaty, ostatnie części mocno przypadły mi do gustu, szczeólnie Valhalla, ale ten element skradania i cichego eliminowania przeciwników, daje lekką nostalgię i fajnie będzie wrócić do tamtych czasów, jedynym problemem mogą być wymagania systemowe,
na moim Acer Nitro 5 zadziałał by "w miarę" płynnie i bez jakiegoś wielkiego obciążenia, (żeby nie syczał jak start samolotu)
Już dawno nie napalałem się na Asasyna tak jak teraz. W końcu to, do czego AC zostało stworzone. Czekam z niecierpliwością.
data wydania pewnie jesień zima 2023 - platformy ps4 /xbox....
Na H*J te nowe konsole....
Unity wyszło rok po debiucie XOne i PS4 olewając tym samym 160mln posiadaczy PS3 i X360, a tu się pieprzą z tym jak cholera. Idąc dalej to w ogóle niech nie rezygnują z 10 letnich trupów bo to będzie dalej potencjalna baza klientów...
Cinematic bardzo przeciętny, żeby nie powiedzieć słaby. Nudny, mało oryginalny od strony artystycznej i choreograficznej i przede wszystkim niezbyt ciekawy. Kilka chaotycznych scenek z życiorysu postaci, trochę biegania, trochę skakania i walki, jakiś narrator ze sztampowym monologiem o niczym. Żeby chociaż jakiś fajny utworek przygrywał w tle... Typowy trailer z rodzaju "origin story" bohatera zamknięte w 3 minutach.
Nie ma nawet startu do rewelacyjnych cinematiców z AC Unity czy Revelations.
No akurat z muzyka to poplynoles.
https://www.youtube.com/watch?v=FSVHx23ByhM w tle leci ten utwor zmiksowany. Dla fanow serii od razu rozpoznawalny bo to numer 1 tej serii.
Chłopie, odsyłam do trailerów, o których wspomniałem, sam sprawdź jak świetnie komponowały się tam niezłe kawałki z akcją na ekranie. Oczywiście, że rozpoznałem motyw przewodni, ale litości, podniecać się zremiksowaną nutką, którą słyszeliśmy już milion razy w serii AC, tylko dlatego, że uderza w sentymentalne tony? Serio?
Z tego wynika, że jeszcze cały 2023 będą wspierane past geny nowymi grami tripleA
Długo będzie się rozpędzać obecna konsola, tym tempem to i 7 lat będzie za mało i może dobija do 10 lat.
Nie mam z tym problemu, ze względu na środowisko to warto, żeby każdy hardware miał wsparcie tak długo jak je produkują plus kilka lat dodatkowo.
A co do Asasyna to powrót do zasad z jedynki byłoby bardziej niż miłe widziane. RPGowe rozwiązania zminimalizować i postawić na ciekawe zróżnicowane questy, realizm i klimat.
W porównaniu , jedynka to współczesne asasyny to wesoła rąbanka, a nie gra o asasynach. Powrót do większego realizmu byłby mile widziany.
Pozostaje najważniejsze pytanie: czy walka też będzie tak słaba i koślawa jak w Walhalli, a dialogi również napisane przez pięciolatka? Przepraszam, drużynę pięciolatków, bo prowadzenie postaci i wiele elementów jest mega niespójne, że widać że pisze to parę osób bez jakiegoś połączenia. Bo zakładam, że tak bo ubisoft nie widzi problemu a według nich największą atrakcją jest orzeł dron z watch dogs i parkour
Dla mnie dwa kroki w tył. Bieganie po jednym mieście i oglądanie tych samych budynków, ulic i palm woła o pomstę do nieba . W AC Valhalla kapitalna była eksploracja , mogliśmy przemierzać różne podziemne groty, ruiny, lochy, lokacje od liściastych po skute lodem obszary , coś fantastycznego , nie było widać kopiuj wklej za każdym razem coś nowego. Piszecie że Valhalla była za długa , sam wątek fabularny można ukończyć w 50-60 godzin.
A dla reszty trzy kroki naprzód. Przestań stawiać spacje przed znakami interpunkcyjnymi.
Na szczescie nie wszystkim sie podoba eksplorowanie nudnego swiata i grindowanie znajdziek
W tematach poświęconych Skyrimowi lub Elden Ringowi wszystkim się podoba zaglądanie w każdą dziurę.
Czyli co? Mamy jedną mobilkę
Jedną odsłonę Mirage w starym stylu, cz yli jakieś 30-50 godzin zabawy. I Japonię w stylu może RPG? Chyba że będzie to jakaś mała odsłona. I Hexe które będzie nie wiadomo jak duże?
Japonia to duże RPG w stylu Origins a Hexe podobno będzie bardziej jak mirage
O ile co druga część to będzie RPG to OK. Chciałbym hexe jako RPG bo średniowieczne Niemcy i polowanie na czarownice to dobry temat. Mi akurat rozległe światy w AC się podobają i często dlatego właśnie te gry kupuję. Stąd odsłony w stylu Mirage są dla mnie mniej interesujące.
Jakoś słabo mi się uśmiechają "powroty" do skojarzeń ze słowem: "złodziej". Ledwo co przekonałem się do Valhalli pod tym względem "złodziejstwa" i wydaje się, że seria Odyssey jest bestsellerem nie tylko przez Grecję (tak było w moim przypadku, że mniej złodziejsko się kojarzył tytuł). Niektórzy mogą traktować pojęcie "złodziej" na równi z "seryjnym gwałcicielem" lub "faszystą" - mało kto by chciał grać takimi postaciami.