Jak Marvel’s Spider-Man wygląda na mocnym pececie?
Jak Marvel’s Spider-Man wygląda na mocnym pececie?
Nie wiem, bo na tych screenach 720x303 nic nie widać.
Jak Marvel’s Spider-Man wygląda na mocnym pececie?
Nie wiem, bo na tych screenach 720x303 nic nie widać.
RTX nie oferuje nic ciekawego, tylko pożera wydajność.
Jak Marvel’s Spider-Man wygląda na mocnym pececie?
Liczyłem na coś w stylu RTX 3090 Ti z i9, a tutaj „tylko” RTX 3060 Ti ze zwykłym i5.
i5 12 generacji i i9 12 generacji to to samo w grach nie będzie różnicy żadnej,tej grze nie potrzeba 16 rdzeni bo tego nie wykorzysta ,a co do karty a co do karty tak 3060 ti to jest MOCNY PC na tym sprzęcie wszystkie gry jakie istnieją pójdą w 60 fps 1440p na Ultra to chyba jest mocny !! a nie słaby,,
A PC z 3090 ti z 12900K to szrzęt dla Profesionalistów ,Do pacy,bądź dla programistów gier .
Dla graczy stworzono 3060,3070,3080 zależy kto jaki ma portfel i wymagania
Dla graczy stworzono 3060,3070,3080 zależy kto jaki ma portfel i wymagania"
Bo ty tak twierdzisz? Na podstawie swoich przemyśleń? Że ty nie masz 3090 nie znaczy, że ktoś sobie jej do gier nie załaduje...
Mieszkam z koleżką, który ma 3070ti na pokładzie, a w tibie gra^^ przeżyjesz ten fakt gościu?
"gry jakie istnieją pójdą" - no chyba nie, jak optymalizacja będzie słaba to ci sli z 3090ti nie pomoże
Zgadza się, to „tylko” 3060Ti. Tylko karta z wydajnością zbliżoną do flagowego 2080 z poprzedniej generacji i tylko od 2500 zł w górę na kupienia na naszym rynku. A jak źre energię, to tylko 170-220 W w zależności od wersji.
Tak dla Profesionalistów
3080 699$ 10 GB
3090 1499$ 24 GB
3090 tylko 8% wydajniejsza
czyli w ogóle niewyczuwalne
założeniem Nvidii 3090 było wykorzystanie tej pamięci dla Profesionalistów np.jak graficy,żadna gra na rynku nie weźnie więcej niż 8GB VRAM w 4K,a do 8K RTX 3090 się nie nadaje,ta karta nie wyszedła z założenie dla graczy,tylko dla Profesionalistów którzy potrzebują takiej ilości pamięci VRAM
bo i tak tego nie zauważysz czy będziesz miał 85 Fps czy 87,88 Fps no chyba że jesteś jakimś cyborgiem
Z tym postem twoim 3.5 sie nie zgodze.
W tym video widzę że już w 4k sporo gier przekracza 10 GB vram.
Do blisko 8 GB vram dochodzi nawet w 1080p.
https://m.youtube.com/watch?v=7YfSBGeGvIY
I w mocniejszej karcie nie tyle chodzi o średni zakres pracy 85 czy 88 fps tylko o dolny pułap w cięższych scenach gdzie może poderwie się z 55 na 58 co może wyeliminować już zauważalne przecięcia.
Np na swojej 1070ti gram w okolicy 90-120 fps co pozwala grać komfortowo bez spadków poniżej 55-60 fps.
PC to nie konsola gdzie sprzęt operuje na stałym fps czy na niewielkich wahaniach.
Tu są ruchy często po 50 fps (i lepiej) w dół czy w górę, wspomaganie przez g-sync najlepiej bez zauważalnej utraty płynności.
Pamiętaj że dla pro są jeszcze modele Quadro i Titan Rtx
Wszystko zależy, niestety, od optymalizacji. Uważam, że mam mocnego PC, a mimo wszystko stałe 120 FPS w 1440p to dalej mrzonka. O ile to nie boli tak bardzo w CP2077 z włączonym RTX na ultra, o tyle NMS ze spadkami do 50 FPS to już jakiś żart.
co do karty a co do karty tak 3060 ti to jest MOCNY PC na tym sprzęcie wszystkie gry jakie istnieją pójdą w 60 fps 1440p na Ultra
No właśnie nie wszystkie, wspomniane NMS ma spadki poniżej 50 FPS na RTX3090, R7 5800X, 32GB RAM i dysku NVMe. Pewnie jeszcze jakaś gra z tragiczną optymalizacją by się znalazła jeszcze. Stellaris i EU IV potrafią w endgame spadać tragicznie, bo korzystają tylko z pojedynczego rdzenia CPU.
Poza tym są jeszcze bardziej wymagające aplikacje, np. simracing i jazda na 3x1440p, albo VR - to już wyciska ostatnie soki z GPU.
i5 12 generacji i i9 12 generacji to to samo w grach nie będzie różnicy żadnej
Testy pokazują, że, zależnie od gry, może to być nawet ponad 20 FPS różnicy. I to w AVG FPS, które nie jest aż tak miarodajne, w 1% LOW FPS i 0,1% LOW FPS pewnie różnica jest bardziej istotna, a to te wartości mają większy wpływ na ogólne odczucie płynności gry.
Titan RTX nie będzie kontynuowany, ostatni wypust był w architekturze Turing (czyli RTX 20XX), w architekturze Ampere rolę Titana przejął właśnie 3090 i 3090 Ti. Jednak typowo do zastosowań profesjonalnych jest Quadro. Titan i 3090 to taki crossover ;) gry + aplikacje użytkowe.
To jakie użycie VRAM pokazują programy nie ma żadnego znaczenia, bo ogarnięte gry wypełniają na zapas o ile jest miejsce.
Pokazana użycie nie znaczy w żadnym wypadku, że tyle jest wymagane by działało tak samo płynnie.
Jedyny sposób by to sprawdzić to obniżać vram, aż wyjdzie różnica w fps, ale na windowsie o ile nic się nie zmieniło, nie da się tak zrobić, więc pozostaje porównywanie pokrętnymi metodami.
Chcesz mogę ci wrzucić SS z Rtx3090 i i9 11900KF ... tylko ,że różnicy większej nie będzie niż to co jest pokazane.
Test obrazu i brak informacji o ekranie?
Ktoś sobie jaja robi. Test "mocnego sprzętu" na szerokim FHD 60 fps ? Litości
Ważne też w jakim przedziale klatek gra działa przez ok 95% czasu
Ankieta dotycząca sprzętu i oprogramowania: July 2022 STEAM ok 60mln użytkowników:
67.10% 1920 x 1080 FHD
11.48% 2560 x 1440 2K
2.60% 3840 x 2160 4K
Dalej FHD jest numerem 1 i jeszcze długo,długo będzie ,około roku 2030 2K przewyższy FHD ,nie prędzej
Zgadza sie. Tez jestem za 1080p i 1440p.
Ale test powinien być przeprowadzony na min 2 ekranach, obowiązkowo 1440p skoro mowa o mocnym sprzęcie.
1440p staje sie standardem w single przy nowym sprzęcie
Wygląda tak bardzo ogromnie lepiej niż Dying Light 2 lol
Jak to się stało, żeby jest aż tak ogromna różnica?
I mowa o tytule który jest starszym, a lepiej wyglądającym.
Podniecanie się grą z 2018 roku.
Naprawdę slabo z ta branżą gier. Jest tak malo nowych dobrych gier, ze odgrzewany staroć robi furorę.
Tego Spidermana juz dwa lata temu na płycie kupilem za 40 zl, ograny i leży w szafie i jeść nie wola jako staroc.
A tu podnieta niesamowita i cena z dupy do sześcianu, tzn cena "Sony style/standard".
Miles morales bym zrozumial, ale ta staroć?
Tylko że to jest remaster, a nie oryginał z 2018, a na dodatek wzbogacone o nowe opcji graficzne dla PC.
Po drugie, gry z 2018 całkiem ładnie wyglądają nawet w dzisiejszych czasach i wcale nie zestarzały się. Red Dead Redemption 2 jest najlepszy przykład, jak powinno robić grafiki.
To może obejrzysz tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=F4HkXEzzcRw
A szczególnie od 2:28 Watch Dogs Legion i od 4:02 Cyberpunk 2077, gdzie różnica jest bardzo odczuwalna.
Mam RTX 3060 12 GB i muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem. Nie wyobrażam Cyberpunk 2077 bez ray tracking.
Polecam to obejrzeć i zastanów się, co piszesz.
I tak raytracing jako technologia głównie wspomagająca i przyśpieszająca proces produkcyjny gry, to bardziej bajer dla stwórców, żeby to mieli już odhaczone, a dla większości graczy to i tak nie ma znaczenia. No i właśnie jest pewien problem przy tworzeniu rzeczy z automatyzowanym tworzeniem pewnych elementów. Otóż, automatyzacja niektórych rzeczy jest po prostu nieadekwatnie skuteczne w stosunku do kosztów. W przypadku rtx, dostajemy szybciej gry rtx, ale ficzer ten kosztuje znacznie więcej zasobów niż samodzielnie stworzone odbicia, które też mogłyby nie różnić się zbytnio od rtx i jednocześnie nie pożerać przy tym dużo wydajności. Generalnie ficzer dostajemy, ale większość i tak tego nie wykorzysta i może wykorzysta, ale za parę czy kilka lat. Stosowanie osobnych rdzeni specjalnie przeznaczonych do obliczeń rtx to też słabość. Oznacza to ogólny mniejszy wzrost mocy obliczeniowej niż normalna wersja, a także wyższy koszt. Stawianie wszystko na rtx to ogromna cena, takie coś jest zwyczajnie nie warte takich zachodów, chyba że dla zysku. Każdy na tym zyskuje, ale nie ci którzy ograniczony budżet i kupują słabsze modele, a ich jest zdecydowanie więcej. Nic na siłę. Rtx powinien był pojawić się za może 3-5 lat. Jak zwykle przyspieszony dla kasy.
Szczerze: raytracing to nie jest poważna, ani to specjalna technologia, ot bardziej bajer, który ma tylko ułatwiać w tworzeniu coraz szybciej, a który i tak nie ma znaczenia dla większości graczy. To mogło równie dobrze być już dekadę temu i wcześniej, ale to nie miało kompletnie sensu, nikomu nie przyniósłby wtedy jakikolwiek zysk, więc w momencie kiedy to miało choćby najmniejszego sensu, to wydali i niektórym przysłużyło się, a teraz przysłuży się większości deweloperów.
Przekonamy się za parę lat, czy ray tracking to tylko zbędny bajer. Czas pokaże.
Co nie zmienia to faktu, że RTX 3060 ma 2 razy wydajniejszy niż GTX 1060, jeśli chodzi o FPS. Do tego oferuje DLSS, co jest dość przydatne rozwiązanie dla przyszłe, wymagające gry AAA na słabsze karty graficzne jako alternatywne rozwiązanie. Nie kupuję RTX 3060 tylko dla wyłącznie ray tracking, jeśli nie ma inne zalety.
W przypadku rtx, dostajemy szybciej gry rtx, ale ficzer ten kosztuje znacznie więcej zasobów niż samodzielnie stworzone odbicia
Pamiętam Dead Space 2, gdzie światło i cienie robią na mnie wrażenie. Red Dead Redemption 2, Metro Exodus i Wiedźmin 3 też robią wrażenie bez pomocą ray tracking. Problem polega na tym, że ręczne stworzone cieni i światło wymaga bardzo dużo pracy i ... ogromny budżet.
Zaleta ray tracking polega na tym, że pozwala twórcy oszczędzić czasu na tworzenie cieni i odbicia, a mogą się skupić na pozostałe elementy graficzne. Na tym zyskują twórcy gier, bo mają ułatwione zadanie. O tym się przekonamy później.
Każdy na tym zyskuje, ale nie ci którzy ograniczony budżet i kupują słabsze modele, a ich jest zdecydowanie więcej.
Może i masz rację. Ale to tylko kwestia czasu, aż stanie się dostępny dla wszystkich. Podobnie jak pierwszy Voodoo 3Dfx, który był kiedyś luksus dla graczy, bo dodatkowa karta = dodatkowe koszty do już istniejąca karta SVGA i nie każdy to posiadał. Nawet procesor CPU z tylko taktowanie 300 MHz wtedy kosztował kiedyś ponad 1000 zł w tamtędy czasach, a teraz mamy 10x lepszy procesor za mniejszy koszt. AMD już wyrobił się "własny ray tracking", a nawet Intel też planuje dodać ray tracking do procesorów (zintegrowane karty) i przyszłe karty graficzne. Ray tracking przestanie być "ekskluzywny" tylko dla wyłącznie NVIDIA i bardzo dobrze.
Ray tracking jest młoda technologia, dlatego jest droga przez jakiś czas. RTX 2000 z upływem czasu stają się coraz tańsze. Nawet RTX 2060 jest w cenie zbliżony do poziomu GTX 1060 6 GB w dniu premiery (jak sprawdziłem to w x-kom przed chwilą). To tylko kwestia czasu, aż ray tracking przestanie być droga nawet dla graczy z chudsze portfeli. Ale nie w tym roku. Jeszcze nie. Ale to tylko kwestia czasu.
Nie że się czepiam, ale "Efekty RTX widać również na mokrym asfalcie w trakcie mniej dynamicznego poruszania się:" jest trochę błędne. Tam podłoga, widoczna na screenie, nie jest z asfaltu, to coś innego, bynajmniej nie asfalt.
Właśnie ogrywam na rtx 3060 ti i it-11400f w FHD. Wygląda fajnie, ale cyberpunk i watch dogs legion zrobił na mnie większe wrażenie. Za to nie sądziłem że będę się jeszcze dobrze bawić w grze z otwartym światem rodem z Ubisoftu z walka z Batmana, a tu proszę.
Wygląda fajnie, ale cyberpunk i watch dogs legion zrobił na mnie większe wrażenie.
To zależy od projekty poziomów, oraz jak twórcy gier się postarali.
Spider-Man powstał dla PS4 w czasach, kiedy nie było ray tracking. Dlatego ray jest tylko "mały" dodatek dla grze.
Twórcy Cyberpunk włożyli w to więcej pracy, dlatego ray tracking robi większe wrażenie. Night City i ray tracking pasują do siebie.
Wersja na PS4 (Pro żeby było śmiesznie) odrzuciła mnie po pół godziny. Wersję PC gram do teraz i jestem już prawie na półmetku gry i nie mam dość. Ale jak to szło? Przecież fabuła i rozgrywka nie uległa zmianie. :E Kolejny dowód na to, że nie mam co słuchać ludzi z tego forum.
To kwestia gustu i pory roku. :)
Raz mam ochotę na Dark Souls, a raz wolę Total War i Civilization. Człowiek jest jak pogoda i pory roku. :)
Po prostu graj w gry, co lubisz. Nie warto słuchać forum, że nie warto albo musisz grać w określone tytuły. Słuchaj swojego serca. Ja tak robię przez całego życie. :)
Miłej przygody.
Czy jest znacząca różnica od tego Spider Mana z PS4?
moj caly sprzet pc jest spokojnie warty ponad 10k a przez ostatnie 2 lata przydal sie tylko do cyberpunka77 i bf42 (do np kroniki myrtany i gier multi wystarczy tanszy sprzet a elden ring i dying light2 szybko mi sie znudzily)
MOZECIE WSADZIC SOBIE GLEBOKO TE RTXY BO I TAK NIE MA W CO GRAC