Fanowski trailer pokazuje, jak mógłby wyglądać Wiedźmin 4 na UE5
Jeśli tak miałby wyglądać nowy wiedźmin, to CDPR by się tylko ośmieszył i mógłby się już pakować. Przecież ten trailer wygląda gorzej niż Wiedźmin 2.
Wygląda jak Two Worlds, z którego ktoś zabrał kolory i wsadził kij w d.
Sporo już widziałem tych niby "rimejków" na UE 5 i niemal każdy wygląda tak samo kiepsko.
Jeśli tak miałby wyglądać nowy wiedźmin, to CDPR by się tylko ośmieszył i mógłby się już pakować. Przecież ten trailer wygląda gorzej niż Wiedźmin 2.
Osobiscie nie moge doczekac sie gier na tej wersji silnika.
Wygląda to biednie, w dodatku mam wrażenie, że Geralt/uniwersum wiedźmina jest w nim na siłę jako dodatkowa reklama (przyciągnięcie uwagi). Jedyne co serio przykuło moją uwagę to pomysłowe wciśnięcie IV w nazwę Witcher (nie to żeby to było coś specjalnego, po prostu całość jest tak miałka i nieciekawa)
Ale rykłem jak zobaczyłem twarz Geralta(ciężko stwierdzić czy to on wgl jest bo go nie przypomina) - normalnie jak z ery PS2.
Tragicznie to wygląda...
To już lepiej losowy filmik z KingdomCome Deliverence puścić i będzie ładniej.
Wygląda jak Two Worlds, z którego ktoś zabrał kolory i wsadził kij w d.
Sporo już widziałem tych niby "rimejków" na UE 5 i niemal każdy wygląda tak samo kiepsko.
Jezu, ale te filmiki z UE5 są biedne. Po w ogóle newsy o tym robić? Gdyby to jeszcze jakoś wyglądało...
Was autorów to chyba "kręci" jak ktoś wam dosrywa, bo sami prowokujecie takimi gówno-artykułami, chyba że to swojego rodzaju portal-bramka upustowa do wylewania żalów.
Jak z tym fanowskim trailerem do GTA VI. Zlepek czegoś co może przypomina koncept gry i nic więcej. Pre-alpha Wiedźmina od CDPR na UE5 będzie 100x lepsza od tego.
Może to kwestia sklejenia wszystkiego na szybko bez większego ładu i składu ale wygląda to paskudnie. Już pomijam paletę kolorów, która mi do Wiedźmina totalnie nie pasuje, ale sama grafika wygląda po prostu biednie.
Mam nadzieję, że profesjonalne studia wykorzystają UE5 na ile się da bo póki co wszystko co widzę na UE5 robione "przez kogoś tam" wygląda tak sobie.
Mimo wpadek CDP wierzę w nich bo to jedyne studio, które potrafi zrobić grę z taką fabułą i gameplay'em, który mi siedzi i mogę grać w ich gry po wielokroć.
To wyglada jak chwalenie sie mamie swoimi osiagnieciami w fotoszopie, dodane filterki do zdjecia, zamalowanie pryszcza na nosie i tyle z efektu.
Ktos umie sie zabawic stworzeniem filmu na silniku, ale nie ma gustu estetycznego, i robi wszystko na odpierdziel. To jest kanciaste, mdle, malo detali na obiektach.
I właśnie dlatego super realistycznie wyglądające gry indie z małym budżetem nie mają sensu, jak wszędzie będą te same assety, w większości te rozdawane co miesiąc za darmo
Przy low poly albo pixel art jest przy najmniej szansa na coś oryginalnego, innego niz reszta
W niektórych miejscach faktycznie widać słabość i powtarzalność darmowych Assetów. Ale nie spodziewajcie się rewelacyjnej grafiki po Wiedźminie 4. Bo Unreal Engine 5 nie jest cudownym narzędziem, na którym gry będą wyglądały cudownie. Ma kilka technologii, które w tym pomogą, ale te światy które na pokazach UE5 pokazują, to tak nigdy nie będą wyglądały duże Open Worldy. Wiedźmin ma o tyle dobrze, że świat jest w miarę płaski i jednopoziomowy (ewentualnie kilkupoziomowy), z Cyberpunkiem na UE5 byłoby gorzej.
Świat wiedźmina stoi fabułą nie grafiką. Raczej z tego założenia będą wychodzić twórcy. I będą próbowali go robić na jednym poziomie graficznym. Stąd też nie spodziewajcie się urywających dupę tekstur i modeli w ogromnym świecie. To wszystko przecież trzeba wymodelować, oteksturować i to w ten sposób, żeby klatki nie dropiły poniżej 30 przy starszym sprzęcie(czyli np. PS5, która za 3 lata będzie 5 letnią konsolą i zacznie hamować rozwój gier). Żeby utrzymać jednolity poziom detalu i jednocześnie wysoki detal, trzeba bardzo dużo zainwestować w grafikę. CDPR nie jest biedny, ale też firmy podwykonujące grafikę muszą mieć do tego ludzi. Teoretycznie można korzystać w fotogrametrii. Ale to też nie jest idealna metoda i też wymaga ludzi. Poza tym, im większa rozdzielczość tekstur, większa różnorodność i większy świat. Tym większa gra(na dysku). Bardzo łatwo naładować tekstur 4k. Tylko później trzeba zrobić tak, by to nie zajmowało pół wolnego miejsca na gry w PS5 i by chodziło na HDD(to za te kilka lat chyba nie będzie warunek konieczny). Już w Cyberpunku ich poniosło z zamówioną grafiką i szczegółowością, musieli to "optymalizować", a że czasem nie łatwo optymalizować, to wychodziły Glitche itp.
Osobiście, wolę, by Wiedźmin 4 wyglądał jak Wiedźmin 3, niż żeby wymagał sprzętu z NASA na premierę i był na szybko optymalizowany. Bo to ani nie będzie ładnie wyglądać, ani ładnie działać. Żeby było jasne. Optymalizacja nie polega na naciśnięciu cudownego przycisku "optymalizacja" tylko trzeba zjeżdżać z rozdzielczościami tekstur by nie trzeba było 50GB RAMu i VRAMu na karcie, albo by strumienie danych potrzebne do przesłania nie były większe od np. transferu dysku czy by nie blokowały procesora... Trzeba zjeżdżać z szczegółowością modeli oddalonych od postaci (ale też nie można zrobić 10różnych LOD tych modeli, bo gra będzie zajmować 1000GB). Trzeba chować to, czego gracz nie widzi i pokazywać to co widzi.
Stąd też grafika zrobiona od początku do końca z głową, będzie lepsza, niż miejscami cudowna grafika, obok postaci bez twarzy, bo się nie zdążyła tekstura i model doczytać. Im bliżej fotorealizmu, tym ciężej idzie utrzymanie tego i postęp w grafice. Sądzę, że Wiedźmin 4 będzie ładny, ale cudów się nie spodziewajcie. Bo znów się zawiedziecie, na własnych oczekiwaniach, które, żeby spełnić, gra musiałaby wyjść za 7-8lat.
UE5 fajnie się reklamuje cudowną grafiką. Ale to łatwość nauki dla nowych pracowników przemawia za jego wyborem... Bo do tworzenia coraz lepszych i większych gier trzeba coraz więcej ludzi. Same się nie zrobią.
Serio Geralt wygląda jak jakiś dezerter który uciekł z wojny i te pagon.A a obraza cały przypomina Kingdom Come.
Powyżej wytknięto największe wady, z którymi się w większości zgadzam. Pragnę zwrócić uwagę na zakres rysowania, bo robi pozytywne wrażenie.
Z wad dorzucam blur/rozmycie i fakt, że wszystko się zdaje świecić. Epic ze swoim UE5 powinien coś z tym świeceniem zrobić, bo coś często zdarza się to na tym silniku - niezależnie od twórców trailera/moda/projektu.
Zawsze wyłączam większość rozmyć, bloom'ów, ziaren filmowych i innych takich cudów, wolę obraz ostry jak żyleta. Nawet TAA lub DLSS potrafi mi z tego powodu przeszkadzać, jeśli nie ma ustawień ostrości w grze, dlatego coraz częsciej korzystam ze skalowania obrazu i ustawiam wyższą rozdzielczość. Te naleciałości kiedyś maskowały słabej jakości tekstury, słabej jakości wygładzanie krawędzi i niskie ustawienia filtrowania tekstur. Potem odniosłem wrażenie, że w co drugiej konsolowej grze to było. Na szczęście w większości gier można to wyłączyć. Jedynie jestem w stanie zrozumieć kinowe doznania dzięki DoF w cutscenkach, ale i z tym bywa różnie.