Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Gra F1 Manager 2022 | PC

26.08.2022 08:45
Hstorm
👍
1
Hstorm
40
Centurion

Wszystko jest bardzo dobrze dopracowane, poza jedną rzeczą... wypadki wyglądają dość siermiężnie, trochę jak kloc wpadający w ścianę. Brakuje "sprężystości" labo trochę naturalności. Oczywiście jest to jedyny minus, który rzuca się w oczy, ale że jest to manager nie wpływa pod żadnym względem na rozgrywkę i dobrą zabawę.

26.08.2022 11:56
eJay
😃
2
1
odpowiedz
1 odpowiedź
eJay
248
Quaritch

gameplay.pl

Manager dla gików F1. Gram od wczoraj i jest nieźle, ale nie idealnie. Tak jak wyżej wspomniano - wypadki są siermiężne i korzystają z oskryptowanych animacji. Nie ma tej płynności jak w F1 od Codemasters, ale też nie ma co za bardzo narzekać :)

Czego mi jeszcze brakuje:
- testy przedsezonowe - szkoda że to pominięto, otrzymujemy tylko maila z wynikami
- kwestie sponsorskie wykastrowane do minimum. Wiem, że wynika to z umów sponsorskich z F1 oraz licencji, ale wydany w 1998 roku Grand Prix World był pod tym względem fantastyczny.
- trochę dziwnie wygląda algorytm "aklimatyzacji" na torze kierowców - musisz stawiać tutaj na dłuuugie, nierealistyczne przejazdy po 15-20 kółek co każdy trening. W rzeczywistości trenowanie stintów to około 8-12 okrążeń bo kierowcy mają mało czasu na znalezienie optymalnych ustawień.
- może to tylko u mnie, ale zbyt dużo jest blokowanych kół na dohamowaniach. Startuję Astonem Martinem i taki Vettel w jednym GP uzbierał 6 wyjazdów poza tor ;)

Poza tym trzymam kciuki za rozwój tej serii. Frontier ma potencjał, aby zrobić coś wspaniałego. Na razie jest dobrze.

26.08.2022 13:10
Hstorm
2.1
Hstorm
40
Centurion

O, właśnie o tym blokowaniu kół, jest dość często w Aston Martinie xD U mnie w Alfa Romeo raz się zdarzyło na 8 wyścigów.
Co do zaklimatyzowania się na torze, zawsze daję symulację do kwalifikacji i wtedy mają po 100% czasami 95%.

28.08.2022 12:00
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
olszewaa
3
Junior
2.0

nie polecam brak możliwości dostosowania poziomu trudności niczym nie rożni się od motosport manager który kosztuje 20 zł a nie 200 na ps5 na której ciężko grać w ten manager

29.08.2022 08:19
Hstorm
3.1
Hstorm
40
Centurion

Poziom trudności wybierasz na samym początku, który jest usytuowany w wyborze teamu.

25.07.2023 19:28
3.2
KoperF1
4
Legionista

Poziom trudnosci jest regulowany tutaj wyborem zespolu i to uwazam ze jest fajne.

22.10.2022 16:08
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
tom_rollauer
21
Legionista

Mam krótkie pytanie do maniaków F1. Opłaca się w to grać?

22.10.2022 17:22
eJay
4.1
eJay
248
Quaritch

gameplay.pl

Moim zdaniem tak choć nie jest to gra idealna. Ja obecnie rozgrywam już 5 sezon i wydaje mi się że jeszcze jeden to będzie max bo gra staje się zbyt powtarzalna. Poza tym ma w dalszym ciągu irytujące błędy których nie poprawiono od premiery np. kolejkowanie w pitstopach (wjeżdżasz jako pierwszy że stawki a wyjeżdżasz jako ostatni bo twoi mechanicy grzecznie wszystkich przepuszczają)

25.07.2023 19:30
4.2
KoperF1
4
Legionista

Jak lubisz F1 to jak najbardziej. Pomimo szeregu krzywdzacych uwazam na wyrost opini (sam taka mialem, w przypadku pierwszego kontaktu z gra myslalem ze jest to tylko pusta grafika z botami ale prawda jest zupelnie inna).

27.01.2023 18:46
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
Darkus1992
4
Junior

Jakby mi ktoś dał wybór F1 Managera albo Motorsport Manager to wybór padłby na Motorsport. Ta gra nie wnosi nic poza licencją F1 reszta jest kopiuj wklej z MM i to na dodatek w wersji okrojonej.
Po 1. Dostajemy tytuł w którym mamy możliwość grania wielu sezonów, tylko każdy na tych samych obiektach w tej samej kolejności, nawet jak przejedziesz 10 sezonów dalej masz nawet te same zespoły w stawce tylko kierowcy się zmieniają ot takie coś by zasymulować nowy sezon.
Po 2 Nowi kierowcy... dostajemy możliwość zatrudniania trzecich kierowców jednak jest ona całkowicie zbędna, bo jak chcesz młodego kierowcę wyszkolić to zatrudnić go musisz w jak najmłodszym wieku i wystawiać w każdej 1 sesji treningowej, a i tak przy wieku 40lat nie zbliży się on nawet do poziomu kierowców którzy są na początku, taka nieprzemyślana zapchaj dziura bo w prawdziwej F1 jest to i tu musi być mimo ,że nie ma przyszłości.
Po 3 Brakuje możliwości zarządzania wielu aspektów jakby zabrakło czasu na przygotowanie tytułu, mamy mechaników ale zarządzanie nimi zostaje zminimalizowane nimi do wybrania jednej z opcji w którym kierunku mają się rozwijać ,a i tak kożyści z tego żadnej, kolejny przykład wybór silników ogranicza się do wybrania jednego z dostawców i.... moment to wszystko jeden z kluczowych elementów naszego bolidu to poprostu wybranie dostawcy, żadnych prób prac przy nim chociaż jako zespół z własnym silnikiem powiniśmy mieć taką możliwość i jakieś zyski z tego czerpać albo wybierać komu dostarczamy.
Po 4. Sesje Treningowe i Kwalifikacyjne, gdyby nie to że mogę wybierać które opony chce zostawić a które zużyć no wszystkie bym pomijał do Wyścigu, Treningi to ustawiasz bolid i jazda na tor na prędkości x16 wracasz do boksu zmiana ustawień i wyjazd znów x16, kwalifikacje wybierasz opony patrzysz na tłok na torze i znów x16 i kolejne kółko całe zarządzanie Treningami i Kwalifikacjami to wybór opon i ustawień.
Podsumowując. Dostajemy Managera który nie wie czy chce być managerem na jeden sezon czy na wiele przez co nie nadaje się on ani na jeden sezon ani na wiele, ktoś zajarany licencjami F1 pogra ale maks dwa sezony ja trzeciego nie skończyłem bo nie widziałem już sensu ,a chcąc zagrać jeden sezon dostajemy za mało opcji do zarządzania. 200zł? Szkoda kasy...

post wyedytowany przez Darkus1992 2023-01-27 18:49:54
24.02.2023 16:10
CyboRKg
5.1
CyboRKg
109
Strateg

A za warsztatu Steam mozna dodac wszystkie licencjonowane sklady do "Motorsport Manager". Wlasnie sie zastanawialem, czy nie dokupic "F1 Manager", bo jest promocja na Steam. Dzieki za recke.

25.07.2023 19:42
5.2
KoperF1
4
Legionista

P1 - na wyrost (zmieniaja sie regulacje i ma to wplyw na bolid wiec nie jest to tylko nowy sezon na takich samych zasadach). Natomiast wyglad bolidow zespoly, tory faktycznie sa takie same ale to akurat nie jest kluczowe moim zdaniem.

P2 - zgoda
P3 - zgoda

P4 - nie zgadzam sie, pomijajac sesje treningowe pozbawiasz sie mozliwosci optymalnego ustawienia samochodu. Probowalem symulowac te sesje i zawsze bylo gorzej niz moja ingerencja na uwagi kierowcy. Ponadto uwazam ze aspekt inzyniera wyscigowego jest tutaj fajnie skorelowany bo od niego zalezy jak trafnie jestes w stanie wchodzic w okna ustawien loszczegolnych parametrow. Dobry inzynier zaweza okna przez co kierowca jest bardziej zadowolony z ustawien. Jest to akurat bardzo dobry aspekt brakuje tylko kwestii zwiazanych z programem treningow zeby cos testowac sprawdzac wydajnosci mieszanek i zeby to bylo sparametryzowane.

26.02.2023 13:53
CyboRKg
6
odpowiedz
CyboRKg
109
Strateg
7.0

Kupilem i po 2 godz gry zwrocilem. "Motosport Manager" na modach duzo lepszy! "F1 22" ma tylko fajne filmiki, ktorymi chwali sie w trailerach, a gracz i tak je przeskakuje. Dopracowywanie ustawien dosc chaotyczne, choc uproszczone. W dodatku mialem zwieche przy kliknieciu w max predkosc rozgrywki, choc sprzet na spokojnie powinien dac rade. A najbardziej wkurzajacy jest glos lektora! Z ogladania Formuly 1 na Viaplay tez rezygnuje, bo podnosza cene od marca.

25.07.2023 18:59
7
odpowiedz
KoperF1
4
Legionista

Skusilem sie napisac opinie a raczej recenzje tego managera, poniewaz w pierwszym kontakcie nie bylem gra zachwycony a teraz po 12 sezonach jestem bardzo zadowolony z gry choc nie jest idealnie. Najlepszym managerem F1 zawsze byl dla mnie Grand Prix World od Microprose, natomiast F1 manager od EA byl dla mnie totalna porazka. Motorsport managera nie rozkminialem ale wierze, ze to dobry produkt. F1 manager 22 jest gra w wielu kwestiach bardzo dopracowana, swietnie sa odwzorowane wyscigi, ktore wygladaja niemal jak w realu tylko masz na to wplyw i to jest niesamowite. Efekt DRS jest nieco niezbalansowany i tutaj nalezy to dopracowac, jest nieco wyolbrzymiony i moze przycmic w niektorych sytuacjach duzo mniej zuzyte opony wzgledem przeciwnika. Nie jest to duzy problem ale widoczny. Animacje wypadkow sa pokraczne ale ten aspekt zostawilbym na koniec do poprawy, poniewaz na nic to nie wplywa. Manager posiada bardzo duzo parametrow statystycznych, ktore maja znaczenie i faktycznie sa widoczne w wyscigu czy rozwoju pojazdu, niemniej rozwoj w roznych aspektach jest typowym efektem kuli snieznej zatem wczesniej czy pozniej dojdziesz do celu jakim jest mistrzostwo. Powinien byc dodany faktor, ktory bedzie odpowiadam za powodzenie i trafne zaprojektowanie danej czesci wzgledem poprawy osiagow bolidu tym bardziej ze mamy CFD czy tunel aerodynamiczny sparametryzowany. W managerze jest tak, ze kazda nowa czesc daje in plus, oczywiscie mozna ja rozwinac w roznych kierunkach i tutaj nalezy powiedziec, ze swietnie jest to przemyslane ale finalnie powinny byc rowniez sytuacje zle zaprojektowanych czesci, ktore nic nie daja bo takie sytuacje wystepuja w F1 dosc czesto, tutaj jednak zawsze jest do przodu. Wplyw waznych czlonkow zespolu na projektowane czesci czy budynkow na nie wplywajacych jest widoczny dopiero w skrajnych przypadkach jak zatrudni sie najlepszych czlonkow zespolu lub rozbuduje budynki do maksa. Pomiedzy roznice sa niezauwazalne a mogloby to wplywac chociazby na wyzej wspomniane niepowodzenia nowych projektow. Budynki rowniez zbyt ochoczo sie rozwija, powinny byc w tym aspekcie utrudnienia zwiazane chocby z finansami tak aby gracz musial wybierac w jakie kwestie rozwoju infrastruktury bedzie szedl. Pozostale kwestie rozwoju sa bardzo dobrze zrobione, swietnie sa sparametryzowane i widac to na torze podczas wyscigow oraz na poszczegolnych torach gdzie samochod zachowuje sie roznie w zaleznosci od zaawansowania technicznego. Tutaj jedyna rzecza jaka powinno sie zrobic to przemyslec jak pozbyc sie efektu kuli snieznej oraz dopracowac zbalansowanie niektorych aspektow, cala reszta juz jest i jest bardzo dobra. Zawodnicy staja sie rowniez tylko coraz lepsi a juniorow bardzo trudno rozwinac, podobnie jest z personelem. Teoretycznie to sa glowne punkty aby jeszcze bardziej zwiekszyc juz dosc solidny realizm. Sama zmiana ukladow sil podczas poszczegolnych sezonow funkcjonuje bardzo dobrze. Widac, ze rozne rzeczy dzieja sie u konkurencji np. w 7 sezonie Ferrari zzdobylo 15 punktow mimo iz w pierwszych sezonach byli glownym przeciwnikiem Red Bulla. Red Bull ciagle w czolowce wiec widac ze losy poszczegolnych ekip moga sie toczyc roznie niemniej widac tendencje niektorych ekip , ze sa slabsze i czesciej znajduja sie w dolach tabeli, tak jak w realu wiec bardzo dobrze. Dobrze rowniez wypada zmiana regulacji pomiedzy sezonami ktore maja negatywny wplyw na bolid i mozemy ten negatywny wplyw niwelowac badaniami w aktualnym sezonie. Wiec samo miesa oceniam bardzo wysoko z uwagami na temat efektu kuli snieznej oraz balansem niektorych rzeczy. Zaleznosci natomiast i definicja , sparametryzowanie poszczegolnych elementow i co na co ma wplyw i jak to jest widoczne podczas wyscigow, czlowiek vs maszyna uwazam, ze jest zrobione bardzo dobrze i mam nadzieje, ze to bedzie tylko szlifowane i poprawiane. Szkoda, ze nie widac nowych czesci elementow na samochodzie, jak sie zmieniaja mysle, ze bylby to swietny patent dla oka i dawalby ogromna satysfakcje jesli wyglad samochodow na dodatek by sie zmienial. W grze brak jest srodowiska F1, opini komentarzy calej tej otoczki a moznaby bylo sie wzorowac w tym aspekcie np. na footbal managerze tym bardziej, ze baza danych w F1 manager zawsze bedzie nieporownywalnie mniejsza niz w FM zatem prosciej jest stworzyc taki swiat w F1 manager. Transfery zawodnikow do poprawy, nie mozna podpisac kontraktu i rozpoczac wspolprace od nastepnego sezonu np. od razu kiedy podpisujemy kontrakt wskakuje on do zespolu zastepujac poprzednika tyczy sie to personelu i kierowcow i to nie jest realistyczne. Personel rowniez przechodzi do nas od razu nie ma karencji jaka musi odczekac aby nie sprzedawac tajemnic do nowego zespolu, zatem nie jest to realne. Podczas treningow dobrze by bylo aby kierowcy mieli pewne zadania do wykonania, np. sprawdzanie pracy poszczegolnych mieszanek , symulacje stinta, teoretycznie to jest ale tyczy sie to tylko do ustawien samochodu natomiast powinno byc tak, ze wiedza na temat mieszanek jest w odpowidni sposob zdobywana, tutaj dopisze jeszcze polecenia dla kierowcow, powinno byc ich zdecydowanie wiecej. Znaczenie inzyniera wyscigowego jest widoczne ale tutaj podobnie jak przy innych czlonkach personelu widzimy to najczesciej w skrajnych przypadkach kiedy np. taki Musconi czy Lambiase szybciej ustawia auto i bardziej trafnie szczegolnie w porownaniu z inzynierami majacymi np. 71 sily umiejetnosci ale nalezy podkreslic , ze roznice pomiedzy poszczegolnymi czlonkami sa niewielkie. Zatem nie warto zatrudniac kogos z np. 81 sily majac kogos co ma 79 albo 78 ta roznica jest praktycznie nieodczuwalna, problem w tym, ze sjala jest ciasna zatem warto jak zmieniac to juz na najlepszego badz prawie najlepszego. Tytaj nalezy to bardziej wyskalowac. Specjalnie skupilem sie na rzeczach do poprawy natomiast calosc prezentuje sie bardzo dobrze i w wiekszosci przypadkow powinna byc to ewolucja, poprawa, oszlifowanie niz zmiana. Brakuje tez trybu wieloosobowego oraz rozpoczecie kariery wlasnym zespolem. Brakuje rowniez podpisywania i calej otoczki sponsorskiej. Wplywaloby to na wyglad bolidow i uwazam, ze powinien byc ten aspekt dodany do gry jak najszybciej. Jesli ktos jest fanem F1 tak jak to powinien sprobowac. Mi osobiscie niesamowicie przypadl do gustu silnik wysvigowy ktory uwazam, ze jest najwieksza zaleta tego managera. Wyscig jest niewiarygodnie dobrze odwzorowany, boty sa dobrze sparametryzowane i swietnie to wyglada. Oceniam managera na 7 w skali do 10. Polecam.

25.07.2023 19:26
8
odpowiedz
KoperF1
4
Legionista

Dobrze by bylo dodac jeszcze psychologie kierowcy, personelu, fajnie jakby mozna bylo rozmawiac, motywowac, wplywac na samopoczucie personelu i kierowcow. Ale to sa dodatki, ktore moga isc z chwila rozwoju produktu.

25.07.2023 20:01
9
odpowiedz
KoperF1
4
Legionista

Jeszcze sie nie wypowiedzialem na temat pogody. Bardzo dobrze jest to odwzorowane, centrum meterologiczne nalezy rozwijac aby zwiekszac dokladnosc prognoz. Super to dziala przy czym pogoda zawsze moze troche zaskoczyc i prognoza moze sie naggle zmienic. Pogoda rowniez dobrze wspolgra z oponsmi i szybkoscia poszczegolnych kierowcow. Widac roznice w adaptacji do nowych warunkow, mam w skladzie np. Norrisa i Gaslyego i ten pierwszy lepiej sobie radzi podczas zmiany warunkow na torze. W profilu kierowcy to rowniez jest sparametryzowane. Na uwage zasluguje fakt , ze niektorzy slabsi overalem kierowcy moga miec pojedyncze aspekty ocenione na bardzo wysokim poziomie, np. Kubica i wspomniana przystosowalnosc. Przy personelu podobnie mozna miec np. Dyrektora od aerodynamiki ktory jest ogolnie oceniony przecietnie ale w aspekcie pracy np. nad tylnym skrzydlem moze miec umiejetnosci na poziomie czolowego aerodynamika w grze. Dlatego szczegolnie na poczatku kiedy zaczynasz gre np. williamsem i nikt nie chce przejsc do zespolu ze wzgledu na niskie noty warto sprawdzac statystyki i wybierac takich ktorzy sie wyrozniaja w pojedynczych aspektach. Slowem ffajnie sa rozkminione niektore rzeczy w tym msnagerze.

Gra F1 Manager 2022 | PC