Recenzja gry Marvel’s Spider-Man na PC - pająk master race
Wszystko cacy,tylko ta cena. Powinna być w okolicach 160zł. W końcu to czteroletnia gra.
Przyjemnego grania PeCetowcy!
Wreszcie najlepszy Spider-Man zawitał na komputery! :)
Wszystko cacy,tylko ta cena. Powinna być w okolicach 160zł. W końcu to czteroletnia gra.
Przyjemnego grania PeCetowcy!
Wreszcie najlepszy Spider-Man zawitał na komputery! :)
Czy taki najlepszy to nie wiem.
System walki rodem z Arkham z 2007-2008r.
Fabuła okej.
Cała reszta nudna i powtarzalna do bólu, gdyby to wyszło w 2010-2014 to zachwyt byłby większy, ale BYŁY "ex" Sony to trzeba chwalić w niebiosa mimo że to nic nowego.
Batman wyszedl w 2009.. System walki jest inny, poruszanie się postacią jest zupełnie inne
I nie, nie chodzi o to, ze to ex (jakas trauma?), po prostu gra byla i nadal jest swietna
The Order 1886 jest exem i nikt sie nim jakos nie zachwyca
Jaki Spider-man jest niby lepszy? LOL
Ehh ci fanboje, zawsze z dupy argumenty
Poczytaj jaki to super port na PC, a potem głoś te swoje rydwanowe bzdury.
Ten weekend będzie niesamowity, mój PC także nie może się doczekać.
Zamówiłem w przedsprzedaży bratu, on ma GTX 1660 Super i Amd Ryzen 5 3600
Mam nadzieję, że będzie mu szło dobrze
Da radę na fajnych ustawieniach sensownie pograć
Gra trochę stanieje i sprawdzimy przygody pająka ;)
Zobaczymy, port PC GoWa też był super zachwalany przez media a w praktyce okazało się że był mocno średni...
To, że dropi na takiej karcie to raczej nie jest dobry znak.
Po testach widać że wydajność sporo gorsza niż w Days Gone :(
A może zwyczajnie, Twój sprzęt, ma już swój wiek, i dlatego tak to działa?
Port GoW był świetny tylko że, gra sama w sobie była wymagająca.
Spider-Man jest zdecydowanie, wymagający od Days Gone i dlatego, tak to działa a pewnie jeszcze na premierę, będzie patch.
Dla i5-6600 oraz RX480 zapowiadają się ciężkie czasy.
Spider-man ma RT dlatego jest bardziej wymagajacy
Ilez ty bys chcial grac na tym rx480? Ta karta ma juz 6 lat, zabytek
Gość dalej ma ból dupy o to że najnowsze gry słabo działają na 6 letnim sprzęcie xD
A PS4 ma prawie 9 lat, konsola graficznie dużo słabsza od RX480, więc o co chodzi? Porty powinny normalnie śmigać na takich kartach.
Rynek pc ma to do siebie, że często jak wychodzą właśnie porty po latach to one wymaganiami się dopasowują do nowych sprzętów, a nie starych
Np taki Alan Wake chodził kiedyś na jakimś gtx260, weź odpal remaster na takim sprzęcie
No way
Port GoWa był całkiem stabilny jak na dzisiejsze czasy. Jedyne, co się kłóciło to techniczne niedoskonałości jak problemy z fullscreenem, gdzie w 2022 roku takie rzeczy nie powinny mieć miejsca.
Kęsik, masz sześcioletnią kartę ze średniego segmentu i oczekujesz, że najnowsze gry będą Ci chodzić w 1080p@60fps. Najlepiej na Ultra...
A porty z konsol zawsze będą chodzić gorzej niż na pecetach, ze względu na sam fakt, że obie konsole korzystają z niskopoziomowych API, dając twórcom pełny dostęp do sprzętu, podczas gdy na pecetach masz niezliczoną ilość konfiguracji i narzut zarówno samego windowsa jak i sterowników.
Nie wmawiaj mi czegoś czego nigdy nie powiedziałem. Tak, liczę na ultra i to w 4K. Nie rób ze mnie głupca. Spider Man to nie jest "najnowsza gra" tylko gra z 2018 roku. W inny eks Sony Days Gone grałem w 60 na wysokich więc niczym dziwnym byłoby oczekiwać tego samego tutaj. Jednak tutaj na testach widać takie jakieś 45 na średnich. Czyli taki Cyberpunk, Horizon czy nowe AC więc gry z bardzo słabą optymalizacją. Nie oczekuję żadnych 60 klatek na ultra w nowych grach. Oczekuję rozsądnej wydajności w zależności od gry i jej poziomu grafiki. W najnowszą grę tj Straya akurat gram w 60 na maksa tak więc tego :)
Śmieszy mnie też po prostu że ludzie którzy mają nowe RTXy radośnie twierdzą że im gra dobrze działa więc dobry port. No ciężko aby na takiej karcie działało słabo.
Port GoW był świetny tylko że, gra sama w sobie była wymagająca.
Nie, port na PC nie był świetny, był bardzo średni. Nie miał nawet trybu pełnoekranowego. A gra działała bardzo przeciętnie jak na grę z 2018 roku.
Spider-Man jest zdecydowanie, wymagający od Days Gone i dlatego, tak to działa a pewnie jeszcze na premierę, będzie patch.
Jest zdecydowanie wymagający bo jest gorzej zoptymalizowany.
Tak, tylko to nie jest port Spidermana z 2018 tylko remastera na silniku MM z 2020 (PS5), co jest też okupione wyższymi wymaganiami.
Days Gone i Stray działają na UE4 nie wyglądając przy tym specjalnie rewelacyjnie od strony technicznej (Stray jest stylizowane).
Oczekuję rozsądnej wydajności w zależności od gry i jej poziomu grafiki.
A czym jest ta rozsądna wydajność? Sama grafika nie jest wyznacznikiem wydajności, bo zależnie od silnika każda gra w inny sposób wykorzystuje zasoby, zarówno przy obliczeniach jak i renderowaniu.
Czy mi się wydaje czy ustawienia najniższe nie przypominają nawet tych z podstawowego modelu PS4?
Taka prawda.
Przeczytaj jeszcze raz, co sam napisałeś i znajdziesz odpowiedź. Ustawienia najniższe, a więc wprowadzone dla bardzo słabych kompów, czego tu nie rozumieć? Nie ma znaczenia, jak gra wyglądała na podstawowym PS4.
Wszelkie gadki o tym że to "Super Port na PC" itd. można sobie włożyć w między bajki.
Gra na LOW wygląda gorzej niż wersja z PS4, do tego wymagają lepszego PC...
Na Steam Decku, na ustawieniach low-medium w 720p ciężko utrzymać stały FPS, a o 60 fps można pomarzyć, aby ustabilizować FPS trzeba zrobić blokadę na 30-40fps i do tego włączyć dynamiczną rozdzielczość + VRR dla płynności.
Na PC (2080Ti, Rudy 5600, najnowsze stery pod grę) w 1440p, high, BEZ DLSS, wyciągam 60-110fps.
Z włączonym RT jest gorzej 40-75fps, same efekty RT nie powalają, zresztą to samo jest w wersji na PS5.
Gra od czasu do czasu potrafi się zatrzymać na 1-2 sekundy bo silnik nie wyrabia z streamowaniem i renderowaniem danych a najczęściej występuje to podczas huśtania po mieście, takich problemów nie ma na PS4 a tym bardziej na PS5.
Zatem lepiej korzystać z szybkiej podróży, szkoda nerwów.
Oprócz tego zatrzymania się gry, jest widoczny skaczący FPS jak na trampolinie, co również irytuje.
Przy włączonym DLSS klatki idą w górę ale stabilność gry nadal pozostawia wiele do życzenia.
Czasem z podłączonym padem od Xboxa One pokazują się tylko ikony z PS.
Premiera Spider-Man dla PC jest 12 sierpnia, więc skąd masz to, by móc testować?
Albo masz pirackie kopia bez łatki, albo kłamiesz.
Granie w to na sprzecie biurowym to profanacja…
W materiałach na YT i recenzjach najgorszy jest port na PC niestety skoki FPS na porządku dziennym i do gry nie podchodzić bez pada - na klawiaturze nie da się grać. Trzeba czekać na porządne łatki po premierze.
Generalnie nie lubię grać na padzie ale to jest do tej pory jedyny ex w którego nie wybrażam sobie grać inaczej. Warto zaopatrzyć się nawet w ten kontroler od Ps4.
Ja sobie ogrywam na klawce i nie mam żadnego problemu ze sterowaniem. Ba, lepiej mi idzie niż na PS4.
Teraz nic tylko zbudować na tej bazie jakieś fajne uniwersum. Spider ma naprawdę spory potencjał zarówno fabularny jak i gameplayowy.
Nixxes odpaliło kolejny kijowy port, myślałem, że po ostatnim deus exie i SotTR nie można bardziej sknocić wersji PC-owej, ale znów się postarali.
Ja pierdziele, wydali w ramach ciekawostki grę na koparki krypto a ludzie serio w to chcą grać w ten sposób i jeszcze narzekają
Nie, system walki nie jest inny niż w Arkham, inny (i lepszy) system walki to był w Web of Shadows
Tutaj jest ewidentnie bardzo podobny
Ja mam pytanie, jaka jest w grze twarz Parkera? Oryginalna (czytaj, lepsza) czy ta pseudo-hollandowa?
Nijaka bym powiedział. Ani oryginalna ani hollandowa.
Bez różnicy.
Grałem pod koniec 2018, a i tak nic związanego z postacią Petera Parkera w tej grze nie utrwaliło się w mojej pamięci.
Twarz miał taką jak i charakter - nijaką.
Już Aloy z Horizona była ciekawiej napisana.
Czyli jednak pseudo-hollandowa... Współczuje pececiarzom z całego serca. Przecież w tej "aktualizacji" MJ wygląda na starszą a Parker jakby ledwo co zdał maturę (przypominam, że w grze Parker ma 24-25 lat). "Szkoda" że Pan Sony nie przerobił twarzy MJ na białą pseudo-Zendayę... Szkoda gadać
Jedna z najlepszych gier ostatniej dekady, cieszę się, że pececiarze będą mogli w nią zagrać, bo po prostu potem brak wiedzy w mainstreamie zaburza dyskusję o grach. 90% tego forum nie rozumie jakim gniotem jest RDR2, bo RDR1 widzieli co najwyżej na youtubie.
Via Tenor
ty to masz naprawdę koszmarny gust.
> RDR1 - jazda na koniu po pustkowiach, symulator jazdy na koniu z punktu A do punktu B przez 10 minut - gitówa
> RDR2 - jazda na koniu po pięknych terenach z masą wydarzeń po drodze - maaaasaaakra, ciągle tylkooo koniem się jeździi
Dla mnie jako całość jednak ciut przereklamowana, ale bujanie się po mieście na sieciach to prawdopodobnie jeden z najlepszych patentów jakie kiedykolwiek widziałem w grach. Choćby tylko dla tego warto zagrać.
Wersja na PS4 pro wygląda jak low względem tej z PC. O braku RT i 60 fps nie wspomnę
Jak już podajecie datę konsoli to podawajcie date ps4 pro a nie ps4 fat, bo to pod Pro pierwotnie robiono tą grę. A to już duża różnica
Cena nie zachęca, więc na razie ograniczę się do wersji od mojego wujka s. bo rodo
'' jeśli nie jest to tylko kwestia silnika gry, to Sony wydaje się radzić sobie coraz lepiej z każdym kolejnym portem, porównując chociażby God of War i Spider-Mana pod względem liczby opcji graficznych ''
bo gry są robione na PC, a nie jak dawniej na developerskich narzędziach przypisanych danej konsoli, z tego co mi wiadomo pisanie gier na ps3 było tak karkołomne i nieefektywne, że silniki gier ujednolicają się, powstają coraz to nowe silniki graficzne które najpierw pisane są na PC a potem gra jest portowana na konsole, po czym ponownie portuje się ją na PC, bo to proste, dochodowe.
Czy jakakolwiek konsola, ma swój własny silnik graficzny? Nie ma czegoś takiego. Dlatego porty są coraz lepsze, niestety konsole w dużej mierze hamują postęp graficzny na PC, bo gdyby PC faktycznie oferowały WSZYSTKO lepsze niż konsole, to nikt nie kupowałby konsol, a rynek konsolowy to głowny przychod branzy hehe.
bo gry są robione na PC, a nie jak dawniej na developerskich narzędziach przypisanych danej konsoli
Gry zawsze były robione na PC i dalej używa się devkitów. Jedyne co na przestrzeni jakichś 30lat się zmieniło to to, że od Xone i PS4, każda konsola ma podzespoły z taką samą architekturą, jak na PC.
Przeszedłem na PS4, najbardziej niedoceniany ex na tę platformę obok Days Gone. Jak dla mnie 9/10.
To raczej jest doceniony ex. Świetne wyniki sprzedaży,3 spore dlc zaraz po premierze, a potem pełnoprawny dodatek.
Chciałbym żeby chociaż jedną z tych dwóch ostatnich punktów dostał Days Gone.
Przecież to najlepiej sprzedający się ex na PS4. A że gra raczej nie zachwyca to druga sprawa.
Tak pomarudzę, że szkoda, ze innych portów gier od Sony nie recenzowaliście.
A co do recenzji, to fajnie, że port udany, będzie granie ;)
Kto ograł na PS4/PS5 ten raczej już nie ogra na PC w najbliższym czasie. Więkrzość co mają PC to mają też PS. Zresztą graficznie nie wiele różni się na PS5 z PC. A to też zależy jaki ma się mocny PeCet... Te bajery Z RTX owszem fajnie wyglądają ale w statycznych scenach gdy spider-man zwisa lub jest przyczepiony do szyby. A gdy frunie przez NY to tego nie zauważysz więc więkrzość gry grałem w 60 kl a dopiero pod koniec troche pograłem w 30kl. i nie udźmy więkrzosć na wg statystyk steami ma jeszcze karty GTX 1050, 1060, 1650. a jesli ktos ma tak jak ja RTX 2060 Super no to nie pogra nawet w 1440p a co mówić w 4K z włączonym RTX, Więć uważam że jak ktoś ma PS5 a ma słąby komputer tak jak ja mam to lepiek kupic używkę z MIles MOralesem i olac PC jak na razie. jak wyjdą karty z serii 4000 to wtedy pogadamy ale to juz bedzie wysoka cena za karty graficzne jak i za prąd...
nie ja mam pc nie mam konsoli mój szwagier ma tylko ps 4 nienawidzę konsol a już zwłaszcza padów
Refleksy na budynkach są komicznie złe bez RT, więc jak ktoś nie chce grać w 40FPS na PS5 to PC to jedyna opcja, aby otrzymać ładną grę przy dobrej płynności.
Kolejny powielający durny mit o 1050 jako średniej na Steamie. Poza tym kogo obchodzą Ci , co noe są obeznani w grach i nie wymieniają PC na bieżąco, a nazywają siebie graczami
Witam
Panowie mam problem z ustawieniami grafiki, mianowicie posiadam RTX 3080 , wszystkie opcje ustawione na maks w 2K, jednakże nie jestem pewien czy tak to powinno wyglądać, mówię o Ray Tracingu ustawionym "bardzo wysoko". Przeciez to pixeloza.....macie podobne problemy? Jakieś porady? załączam screen
Na pewno wyłącz film grain i aberracje chromatyczną - widzę po zrzucie, że masz to włączone.
Refleksy na budynkach bez RT są beznadziejne (najsłabszy element oprawy na PS4), z ogólnie nie są doskonałe, ale wygląda to nieźle w ruchu.
Wszystko fajnie, tylko dlaczego w zestawie nie ma dodatku pt. Miles Morales?
Wydali po 4 latach gre bez tego dlc? Sony jednak nie traktuje graczy pecetowych z nalezytym szacunkiem.
Mam Spidermana na plycie na PS4 i placilem za niego 50 zl lata temu, a teraz za to samo wolaja na PC 200 zl i nawet pelnej gry z dodatkami ne daja? Zdzerstwo to za malo napisane.
Sprawdź ile kosztuje wersja Remastered na PS5 i przy okazji zwróć uwagę jak Sony traktuje swoich graczy nie wydając tego w pudełku :D.
Gra ma dodatki, czyli pełny sezon pass.
Morales to samodzielna gra sprzedawana za 259zł.
Właśnie niedawno zorientowałem się, że to jest bez dodatku z Milesem więc cena mocno przesadzona. Dodatek pewnie wyjdzie za jakiś czas i pewnie w takiej samej cenie jak podstawowy spiderman XD masakra
Szkoda, że nadal nie poprawili tego buga przy polskim dubbingu, że policja na dachach komisariatów gdzie włączamy wieże mówi po angielsku. Pojawił mi się też jakiś glitch z autobusami/ciężarówkami zamieniającymi się w chmarę rozjechanych tekstur. Zwykłe samochody są ok.
Jeszcze w jednej misji Peter zupełnie mi zamilkł i musiałem restartować grę. Na PS5 chyba też tak było.
nie którzy mają taki tok myślenia że według nich wszystko co ma najlepiej wiecej niż 10 lat powinni rozdawać za darmo.